12.8 C
Sibiu
joi, 19 septembrie, 2024

Echipajul bulgar Georgi Andonov şi Jordanka Andonova s-au impus pentru a doua oară la Tansylvania Classic

Știri din Județ

Transylvania Classic a fost un raliu ca o vacanţă pentru cele 83 de echipaje, un număr record de participanţi, care au luat startul în raliul de regularitate de la Sibiu, o competiţie dedicată maşinilor clasice, youngtimer şi electrice, 44 dintre ele fiind în categoria clasic şi youngtimer şi 39 în categoria electrice.


83 de echipaje, dintre care 39 cu maşini electrice, care au luat startul în acest weekend la Transylvania Classic au avut un raliu ca o vacanţă pe cele mai frumoase drumuri din judeţul Sibiu. La startul competiţiei de la Sibiu au fost concurenţi din 6 ţări: Belgia, Bulgaria, Germania, Grecia, Statele Unite ale Americii şi România.

După peste 400 de kilometri parcurşi şi 13 probe speciale specifice competiţiilor de regularitate, Georgi Andonov şi Jordanka Andonova au reuşit să câştige raliul de regularitate Transylvania Classic. Pentru echipajul bulgar aceasta este a doua victorie în competiţia de la Sibiu, după cea obţinută în 2022, şi al patrulea podium din tot atâtea participări.

Echipajul bulgar a luat startul cu un model Volvo 244 GLE (1979) şi a adunat în total doar 175,7 puncte de penalizare, aceasta fiind pentru a treia oară când raliul este câştigat de un echipaj străin.

Lupta pentru locurile de pe podium a fost una extrem de strânsă, echipajele fiind despărţite în final de doar 3,9 puncte de penalizare. Pe locul secund s-a clasat un alt Serghei Sourkov şi Ekaterina Sourkova (Porsche 968, 1992) acumulând 176,6 puncte de penalizare.

Cu 179,6 puncte de penalizare, pe locul 3 în ierarhia generală au urcat Andra Mocanu şi Andrei Kerekes (BMW i5 M60 electric), cei doi fiind pe prima poziţie în clasamentul de regularitate dedicat maşinilor electrice.

La general, în categoria CLASICE unde maşinile au fost împărţite pe categoriile F,G şi H, în funcţie de anul de fabricaţie al maşinii, echipajul bulgar Georgi Andonov şi Yordanka Andonova a fost pe prima poziţie, podiumul fiind completat de Serghei Sourkov şi Ekaterina Sourkova şi de Radu Ioan Puşcariu şi Alexandru Ioan Bugeanu (BMW E30 320 i, 1985). Echipajele de pe podium au primit şi premii speciale din partea partenerului Snap-On.

Cupa Dacia a fost câştigată, la fel ca anul trecut, de echipajul Dan Siminie şi Alexandru Vladu (Dacia 1310, 1980), echipajul sibian fiind urmat în clasament de Oana Batin şi Sati Batin (Dacia Logan, 2012) şi Roxana-Mihaela Ionescu împreună cu copilotul Sorin Giurea (Dacia Duster, 2021).

La categoria YOUNGTIMER, unde au concurat maşini fabricate între 1995 şi 2005, s-a impus echipajul Ştefan Bârlea / Alexandru Crăciun (BMW 318), podiumul fiind completat de echipajele Levente Sandor / Andrei Diaconeasa şi de Dan Gherman / Veronica Gherman.

În categoria Ladies Trophy, unde punctează echipajele complet feminine, Florentina Daniela Gurău şi Ruxandra Elena Moscu (MINI Cooper SE, 2021) au fost pe prima poziţie, podiumul fiind completat de echipajele Cristiana Oprea şi Alexia Parteni (BMW 315, 1982) şi Oana Batin şi Sati Batin (Dacia Logan, 2012).

Echipajele Daniel Bachmann / Leonard Bachmann (Mercedes-Benz 260 SL Pagoda, 1969, Georgi Andonov / Yordanka Andonova (Volvo 244 GLE, 1979) la categoria F, Serghei Sourkov / Ekaterina Sourkova (Porsche 968, 1992) la categoria H şi Claudiu Nicorici / Cezar Vasiliu (Mazda3 MPS, 2008 la categoria modern au fost echipajele care s-au impus la categoria specifică anului de fabricaţie al maşinii cu care au luat startul.

Echipajele înscrise anul acesta la Transylvania Classic s-au luptat pentru un trofeu cu adevărat special, conceput pentru a marca aniversarea de 50 de ani a Transfăgărăşanului. Astfel, echipajul Răzvan Măgureanu / Elena Mandache, concurenţi în categoria maşinilor electrice cu un Mini Countryman, au terminat proba de pe Transfăgărăşan cu 0 puncte de penalizare şi au primit un trofeu unicat conceput de artistul sibian Ioan Tămâian.

Premiul special pentru maşina cu cea mai mică cilindree din concurs (499 cmc) s-a acordat echipajului Mihai Andrei Nanu / Daniel Onea Constantin care a luat startul cu un Fiat 500 L (1971), iar echipajul Cristian Vasile Stoica / Adriana Stoica a primit premiul special pentru maşina cu cea mai mare cilindree, un Mercedes-Benz 500SEC din 1992.

Dan Siminie a fost prezent cu un model Ford A din 1929 şi a intrat în posesia premiul special pentru cea mai veche maşină prezentă la start, iar Trofeul George Botezat, oferit în memoria primului câştigător al competiţiei dedicată maşinilor electrice, a fost primit de echipajul Robert Apostolescu / David Apostolescu.

De asemenea, Ovidiu Popârţan a fost primul participant care a parcurs traseul pe motocicletă, fiind şi el recompensat cu un premiu special la finalul ediţiei din 2024 a raliului Transylvania Classic.

Cu un număr record de echipaje în categoria maşinilor electrice, 39 în total, lupta pentru locurile de pe podium a fost extrem de disputată. Andra Mocanu şi Andrei Kerekes (BMW i5 M60 electric), locul 3 la general, s-au impus în competiţia de regularitate pentru maşini electrice, podiumul fiind completat de echipajele Horia Platona / Ana Maria Beatrice Gherghină (BMW i5 M60 Touring) şi de Doru Nicula / Constantin Popa (BMW iX 1eDrive20).

Tot în parteneriat cu Asociaţia Tesla Happy Owners România (THOR), în competiţia dedicată maşinilor electrice a fost introdus şi un criteriu legat de eficienţa acestora. Astfel, în clasamentul combinat, dintre regularitate şi eficienţă, pe prima poziţie la general a terminat echipajul Bogdan Muşat şi Iulia Muşat (Tesla Model 3), podiumul fiind completat de Vlad Ruxandu / Ilie Bârsan (Tesla Model 3) şi Radu Stan / Dinu Tepes (Tesla 3).

Echipajele Florentina Daniela Gurău / Ruxandra Elena Moscu (Mini Cooper SE), Vlad Ruxandu / Ilie Bârsan (Tesla Model 3) şi Bogdan Muşat / Iulia Muşat (Tesla Model 3) s-au impus la clasele MINI (capacitatea bateriei până în 40 kWh), MAIN (capacitatea bateriei între 41 – 65 kWh) şi MAX (capacitatea bateriei peste 65 kWh).

Ediţia din 2025 a competiţiei de regularitate Transylvania Classic se va desfăşura în perioada 7 – 9 august.

Parteneri Transylvania Classic 2024

Transylvania Classic 2024 s-a desfăurat în perioada 08 – 10 august şi a fost o acţiune cofinanţată de Primăria Municipiului Sibiu şi de Consiliul Judeţean Sibiu. Transylvania Classic 2024 este o competiţie de regularitate dedicată maşinilor clasice şi electrice susţinută de Orange.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Zilele Sf. Mihail, organizate la Cetatea din Cisnădioara

ACS Mediaș pregătește partida cu CSM Codlea

Derby de play-off la Hunedoara