12.3 C
Sibiu
vineri, 20 septembrie, 2024

Cronică de festival: Astra Rock – Ziua I

Știri din Județ

Astra Rock este un festival relativ nou care se desfășoară într-un cadru natural, feeric al Muzeului Astra. Festivalul are amplasate două scene (scena de pe lac și scena de la Târgul de țară) pe care, de-a lungul evenimetului, urcă atât artiști locali, cât și internaționali. “Scena mică” (raportat dimensional la cea de pe lac) este îndreptată către băncile cu mese din imediata apropiere a căsuțelor cu mâncare și băutură. Destul de neplăcut – din punctul meu de vedere –  deoarece oamenii stau și vizionează ca la cinematograf concertele (sau ca la crâșmă). Energia artiștilor de pe scenă este mai greu astfel de captat.

Onenightstand (România – Sibiu) este formația care a deschis festivalul de muzică pe scena de la Târgul de țară. Concertul a început după aproximativ 6 minute în care s-a făcut sound check (vedem deci o fisură în organizare), în ciuda faptului că unii ingineri de sunet și-au început ziua de festival la 8 dimineața! Revenind la prestația muzicală, formația se încadrează în clasicul Hard-Rock prin riff-uri ritmate cu power chord-uri îmbinate cu hammer-on și pull-off. Solo-urile sunt în aceeași manieră, dar sunt completate adesea de o pedală wah-wah (în stilul albumelor Load și Reload – Metallica). Există și o apropiere de glam metal a formației atât prin sound cât și prin inserția într-un solo a unui lick din faimoasă melodie Sweet Child O’ Mine.

ZOB (România- București), formația de punk rock, a urmat pe scena de pe lac. Band-ul abordează o paletă largă de genuri muzicale, totul într-o cheie umoristică. Versurile sunt inspirate din folclor (basme) preponderent, dar există și compoziții care abordează teme specifice muzicii rock. „Drumurile noastre” și „Printre nori” au fost reinterpretate într-o manieră punk stârnind râsete și totodată admirație. Umorul nu s-a limitat la cadrul versurilor, intervențiile între momente muzicale fiind și ele în aceeași notă (“Care sunteți la primul concert ZOB? O să vă plictisiți de moarte!” ,“Vă dau case la 3.000 de euro” ).

Bucovina (România – Iași) a urcat pe scena Astra Rock în aplauzele publicului. Trupa de folk-metal are versuri inspirate din folclorul românesc, dar și din mitologie. Piesele au un tempo rapid, double bass-ul la tobe și gallop-ul pe chitară fiind utilizate în majoritatea pieselor. Un stil aparte, ușor de recunoscut – ceea ce a făcut  ca formația înființată în anul 2000 să se bucure de un mare succes. Din repertoriu nu au lipsit și bine-cunoscutele “șlagăre” (după cum și le autointitulează) “Ultima iarnă”, “Straja”, “Spune tu, vânt”. Din reacția fanilor și prezența tricourilor cu logo-ul formației putem desprinde că Bucovina a fost favorita publicului în prima seară la Astra Rock.

Folk Frate! (România-București) a completat seara cu un concert pe scena Târgul de Țară. Proiectul muzical înființat în 2006 își propune o revitalizare și remodelare a muzicii folk. Un vibe de jazz prin improvizațiile la bass și clapă, o armonie a întregului cu vioara și nelipsita chitară din muzica folk au ridicat publicul în picioare. Versurile formației se referă la viață, iubire, fericire, dar și la teme umoristice – prezente în piese precum “Ananas” și „Balada Piratului”. O prestație captivantă ce abundă în energie, o muzică ritmată  – fapt dovedit de publicul care a început să danseze și să intre în atmosfera creată.

S.A.R.S. (Serbia – Belgrad), cap de afiș pentru prima zi de festival, a încins atmosfera pe scena de pe lac. Formația îmbină rock-alternativ cu hip-hop, tradițional și reggae. Prezența acordeonului și a trompetei lângă o chitară electrică poate părea – la prima vedere – un lucru aberant, dar profesionalismul și finețea muzicală a membrilor trupei au reușit îmbinarea acestor lumii total diferite într-un proiect de mare succes pe plan internațional. Muzica s-a dovedit din nou a fi universală, publicul bucurându-se de fiecare melodie interpretată, chiar dacă versurile în limba sârbă ar putea părea un impediment. Duelurile de trompetă-acordeon, în stilul caracteristic al sârbilor, ne aduceau aminte de faimosul Goran Bregović.

Prima seară de festival a fost încheiată de DJ SET, muzica și voia bună continuându-se și după miezul nopții.

O primă zi de festival interesantă, cu muzică de calitate în care s-au abordat diverse   genuri muzicale, pe lângă predominantul rock. O organizare pe alocuri deficitară și un public destul de restrâns raportat la popularitatea formațiilor. Un eveniment inedit atât prin locație, cât și prin atmosfera creată.

Sursa Foto: Astra Rock

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ