12.3 C
Sibiu
vineri, 20 septembrie, 2024

Cronică de festival: Astra Rock – Ziua  a III a

Știri din Județ

A treia zi de festival, Astra Rock 2024, a propus publicului 5 concerte diferite prin genul muzical abordat, dar având în comun energia debordantă și exaltarea fanilor.

JBLK (România, Craiova) a deschis cea de-a treia zi de festival. Formația ne amintește de Led Zeppelin – atât vocal, cât și instrumental (chitară) – prin Andrei Ciurez. Ruperi de ritm, improvizații în cheie blues-rock, treceri din voce ascuțită în groove sunt cele mai frecvente elemente muzicale ale stilului trupei. “Trecem printr-o eră hippy” este comentariul solistului raportat la noul single care va fi lansat – “Paint my life”- și care a fost, de asemenea, în repertoriul de la Astra Rock. Un moment inedit a fost acela când cei trei membri ai trupei au schimbat instrumentele între ei, momentul fiind inclus în una dintre improvizații. Publicul a rezonat cu vibe-ul trupei, a aplaudat și  a cântat deodată cu aceștia.

Crimena (România, Craiova) a continuat seria de spectacole pe scena de pe lac. Trupa de brutal groove metal are specific unclear vocals-uri, open chords-uri, wrong notes și diminished chords. Deosebite pentru genul muzical din care fac parte sunt solo-urile în care se folosește pedala wah-wah. Degajați în relația cu publicul, componenții trupei au avut numeroase intervenții comice (“voi venirăți ca la ZOO aicia, dar e normal”). Totuși, trupa a avut – în decursul concertului – destul de mulți timpi morți, pauzele dintre melodii fiind prilej de bancuri sau sesiune foto cu publicul. În ciuda acestui fapt, publicul a fost încântat per ansamblu de trupă, care a fost nevoită (sic!) să cânte două bis-uri.

Paraziții (România, București) au urcat pe scena de pe lac în aplauzele publicului. Printre primele formații de hip-hop din România (înființată în 1994), Paraziții acaparează prin versurile acide, “misogine, rasiste, homofobe” (autocaracterizare în concert), dicția și dexteritatea  specifică genului muzical. E de remarcat că publicul a fost numeros, raportat la concertele ce au precedat trupa,  dar e de observat că majoritatea fanilor era alcătuită din tineri și minori expuși limbajului licențios utilizat! Din repertoriul formației nu au lipsit cunoscutele melodii “Arde” și “Antimiliție”. Dar oare sunt Paraziții trupă rock?, căci au fost invitați să cânte la Astra Rock  (zic și eu!).

Roadkillsoda (România, București) a continuat seria de spectacole pe scena Târgul de țară. Formată în anul 2011, trupa combină heavy metal modern cu stoner-rock. Caracteristicile muzicii lor sunt date de drop tuning, slow tempo, efect de delay, pedala wah-wah (atât pe solo-uri cât și în unele riff-uri), dar și screaming-ul vocalistului. Trupa  – cu 6 albume de studio la activ –  impresionează prin măiestria și acuratețea muzicală, dar și prin tehnicile  inedite (precum tapping) și sunetul plin. Compozițiile sunt repetitive, dar energia artiștilor este în creștere pe toată durata prestației.

The Toy Dolls (United Kingdom) a fost cap de afiș pentru ziua  a treia de festival și totodată concertul acestora a marcat sfârșitul ediției Astra Rock din anul acesta. Formată în anul 1979 trupa de punk-rock cu versuri comice a lansat 13 albume de studio și se bucură de un real succes prin reinterpretarea în notă rock a melodiilor precum “Livin’ La Vida Loca”  sau “Nellie the Elephant”. Deși trupa s-a lăsat așteptată preț de aproape un sfert de oră (“Intrați odată”, “hai că vine furtuna” – replici din public),  bucuria fanilor a revenit în momentul apariției lor pe scenă pe cunoscuta melodie “Hello” (Lionel Richie). Muzica faimoasei trupe îmbină elemente de carnaval sau circ (ex. kazoo) cu power chord-uri pe chitare electrice, fapt ce stârnea aplauzele și totodată hohotele de râs ale fanilor.

Festivalul Astra Rock 2024 a propus publicului o călătorie muzicală de-a lungul genurilor și a sentimentelor. Totuși, ar fi  de sesizat prezența slabă a publicului la festival ( poate din cauza sincronizării cu alte evenimente din urbe ?!). Concluzionând – a fost o experiență de festival inedită, într-un cadru natural de poveste (Muzeul Astra).

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!