Europarlamentarul USR, Dan Barna, a atras atenția asupra pericolului reprezentat de dezinformare și manipulare pe rețelele sociale, evidențiind cazul a 25 de pagini Facebook care, în timpul unei campanii electorale din România, au generat 4.100 de reclame false cu 199 de milioane de vizualizări.
„Dezinformarea și manipularea au ajuns astăzi teribil de ieftine și accesibile. În campania electorală din România, 25 de pagini de Facebook au rulat 4100 de reclame fake la adresa Elenei Elasconi, candidata pro-europeană la președinție. Au fost vizualizate de 199 de milioane de ori. Repet, 25 de pagini, 4000 de reclame au generat aproape 200 de milioane de vizualizări. Aceasta este puterea unei singure rețele. Dacă înmulțim cu 4 sau 5, cifrele devin amețitoare. Iar acest exemplu e din vremea în care, teoretic, existau mecanisme de control și blocare a fake news…”- a declarat europarlamentarul USR, Dan Barna.