Locuitorii din apropierea garajului Serviciului de Ambulanță Sibiu reclamă faptul că sunt deranjați fonic din cauza unor angajați SAJ care spală autospecialele de intervenție. Aceștia au făcut, încă din ianuarie, mai multe sesizări.
Cetățenii îi acuză pe angajați de faptul că ambulanțele sunt spălate cu ușile garajului deschise, iar compresorul generează un zgomot constant de 70-85 decibeli, depășind cu mult limita legală de 55 dB în timpul zilei și 40 dB noaptea, conform Legii 121/2019.
Deși reclamațiile au fost depuse încă din ianuarie, autoritățile au afirmat că nu au fost găsite nereguli, însă deranjul fonic a continuat. Revoltați, locuitorii din zonă au făcut alte sesizări, mai ales că spălarea ambulanțelor are loc chiar și dimineața devreme, înainte de ora 7:00, iar acest zgomot intens persistă, fiind și mai frecvent în weekenduri.
„Este inacceptabil ca, după ani de zile de reclamații, să nu vedem nicio schimbare. Avem copii care trebuie să învețe pentru examene sau bebeluși care au nevoie de somn. Nerespectarea orelor de liniște și ignorarea reglementărilor legale afectează viața cotidiană a tuturor celor care trăiesc în zonă. Angajații SAJ Sibiu își păstrează locuri de parcare de la o tură la alta, parcând mașinile de Ambulanță în zonele dedicate cetățenilor, ceea ce nu e în regulă. Venim acasă cu bagaje, cumpărături, nu găsim locuri de parcare pentru că sunt 4-5-6 ambulante în afara garajului.” se arată în sesizarea trimisă autorităților
Locuitorii cer ca autoritățile să verifice și să aplice procedurile legale necesare, inclusiv respectarea normelor de poluare fonică și reglementarea utilizării locurilor de parcare. În caz contrar, aceștia amenință cu sesizarea altor instituții și chiar a presei, pentru a atrage atenția asupra acestei probleme persistente care afectează liniștea publică.
Pe lângă poluarea fonică, angajații Ambulanței acuzați și de alte încălcări ale legii
La redacția ziarului au fost sosit sesizări mai multe, unele fac referiri la poluarea fonică. Altele însă sesizează alte aspecte: „pornesc sirenele atunci când revin la garaj pentru a le fi deschisa ușa garajului”, ne scrie un cetățean. „Râsete și povești despre pacienți, stații pornite în fața instituției (garajului) pe timp de vară, fără a ține cont de orele de liniște din cartier” este o altă sesizare.
„Atunci când își spală mașinile personale, se închide ușa garajului.” spune un cetățean.
Contactați de jurnaliștii Sibiu Independent, reprezentanții SAJ SIBIU au declarat următoarele:
„S-a vorbit la nivel de conducere a instituției și o să i se răspundă reclamantului, în termenul legal de 30 de zile. În legătură cu cererea dumneavoastră, o să se emită o declarație, după investigarea interna a problemelor amintite de către reclamant.” a transmis SAJ SIBIU