17.4 C
Sibiu
vineri, 30 mai, 2025

A fost lansată în județul Sibiu! Tot ce trebuie să știi despre cartea electronică de identitate

Știri din Județ

Publicitate
Veste bună! Astăzi a fost operaționalizată structura logistică pentru emiterea noilor cărți de identitate electronice. Acestea ușurează și facilitează identificarea cetățenilor în mai multe platforme și programe, scurtând considerabil timpul petrecut la ghișee.

Cetățenii români cu domiciliul în județul Sibiu, care au împlinit vârsta de 14 ani, pot solicita eliberarea unei cărți electronice de identitate, indiferent de termenul de valabilitate al actului de identitate pe care îl dețin în prezent. Autoritățile precizează că procesul de emitere a noii cărți de identitate este simplificat: la ghișeu, solicitanții trebuie să se prezinte doar cu documentele în original, fără a mai fi necesare copii. Acestea vor fi scanate direct la fața locului. De asemenea, cererea nu mai trebuie completată în prealabil, ci ea va fi generată electronic și semnată pe loc, în fața funcționarului. Implementarea acestui sistem urmărește să reducă birocrația și să eficientizeze procesul de identificare a cetățenilor.

„Începând de astăzi, la nivelul structurii județene, al direcției noastre și al unuia dintre cele 21 de servicii publice comunitare locale de evidență a persoanei — mai exact, la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanei al municipiului Sibiu — am început să primim primele cereri pentru eliberarea cărții electronice de identitate. Este un proiect deosebit de important!” a declarat într-o conferință de presă, Florin Munteanu, director al Direcției Județene de Evidență a Populației Sibiu, a inaugurat sistemul de emitere a cărților electronice de identitate

„Astăzi este un moment foarte important pentru cetățenii municipiului Sibiu și ai județului Sibiu. Începem emiterea cărții electronice de identitate la nivelul municipiului și al județului. Mă aștept ca, ulterior, extinderea să se realizeze foarte rapid la nivelul celorlalte servicii publice de comunitate – într-un interval de aproximativ 4-5 săptămâni, după cum estimăm noi. Pentru început, timp de aproximativ 7-10 zile, vom prelua cereri doar pentru municipiul Sibiu, urmând ca apoi să extindem activitatea. Cartea electronică de identitate, aș putea spune, vine în completarea stării civile digitale – un sistem informatic care, în opinia mea, este cel mai complex existent în administrația publică din România. Starea civilă digitală a fost generalizată la nivel național începând cu data de 31 martie a acestui an. În acest moment, există 3.228 de unități administrativ-teritoriale – municipii, orașe, comune și județe (deoarece și județele sunt unități administrativ-teritoriale) – toate interconectate la acest sistem. Astăzi avem și cartea electronică de identitate. Aceasta, în opinia mea, va deveni un instrument esențial în relația cetățeanului cu administrația publică, dar și cu alte entități private, întrucât va facilita interacțiunea cetățeanului atât cu instituțiile statului, cât și cu terții, oferindu-i acestuia acces la servicii de identificare electronică. Cartea electronică de identitate este dotată cu un suport de stocare care conține toate datele tipărite pe ambele fețe ale documentului. În plus, sunt înscrise și prenumele părinților.” a declarat directorul general Chestor de Poliție Aurel Cătălin Giulescu

Principalele beneficii ale CEI

• Dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene

• Elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate

• Posibilitatea utilizării ca document de călătorie

• Acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică

Datele înscrise în Cartea Electronică de Identitate:

• În format tipărit nume, prenume, cetățenie, data nașterii, sex, imaginea facială, CNP, semnătura olografă

• În format electronic toate datele tipărite, la care se adaugă prenumele părinților, domiciliul, impresiunile papilare a două degete ale titularului și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică

• Impresiunile papilare înscrise în CEI sunt șterse ireversibil, ulterior, din baza de date a autorității care realizează imprimarea, procedură similară cu cea aplicată în cazul pașaportului electronic

Prima Carte Electronică de Identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Ulterior, pentru solicitarea eliberării altei Cărți Electronice de Identitate, cetățeanul va achita o taxă în valoare de 67 de lei.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri