Adunarea Generală a Acționarilor CFR SA a aprobat, recent, desființarea Regulatoarelor de Circulație (RC) Sibiu în două etape distincte, măsură care implică reducerea mai multor posturi și redistribuirea personalului aferent.
Potrivit deciziei oficiale, publicate de clubferoviar.ro, în prima etapă vor fi desființate un post de șef regulator circulație și un post de inginer II. În paralel, se va înființa un post de șef de regulator adjunct la RRC Brașov, fiind necesară modificarea schemei de normare a acestei unități. Personalul afectat urmează să fie redistribuit pe posturi vacante, conform legislației în vigoare. Implementarea acestei etape se va face imediat după aprobarea documentației de desființare.
Etapa a doua, care va fi pusă în aplicare după darea în exploatare a Centrului de Management al Traficului (CMT) Simeria — estimată pentru sfârșitul anului 2025 — presupune mutarea celor două fire de circulație gestionate de RC Sibiu, împreună cu 10 posturi de operatori de circulație. Cinci dintre acestea vor fi transferate la RRC Brașov, iar celelalte cinci la CMT Simeria.
Totodată, vor fi desființate cinci posturi de șef tură regulator și trei posturi de operatori circulație (inclusiv un post de operator șef și două de operator analitic), cu ajustarea corespunzătoare a schemei de personal de la RRC Brașov. Angajații vizați vor fi, și în această etapă, redistribuiți pe posturi vacante, în conformitate cu prevederile legale.
O decizie luată încă din 2023
Măsura reducerii posturilor din cadrul regulatoarelor de circulație a fost decisă încă din aprilie 2023, când conducerea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a aprobat un plan de reorganizare semnat de directorul general adjunct pe Exploatare, Radu Pipa. Documentul, ajuns în posesia publicației Club Feroviar, face parte dintr-un demers mai amplu de eficientizare a activității în domeniul conducerii circulației trenurilor.
La nivel național, această activitate este coordonată de ramura Trafic din cadrul CNCF CFR SA, prin intermediul a 18 regulatoare de circulație care administrează în total 75 de fire RC. Reorganizarea are la bază atât criterii geografice (legate de structura rețelei feroviare), cât și de trafic (volumul de trenuri din zonele respective).
Deocamdată, nu este clar care va fi soarta angajaților ale căror posturi vor fi desființate, în condițiile în care redistribuirea depinde de existența unor posturi vacante în rețeaua CFR.