29.1 C
Sibiu
joi, 19 iunie, 2025

Controverse la Colegiul Național „Octavian Goga” din Sibiu: Biblioteca între imaginea oficială și realitatea critică

Știri din Județ

Publicitate
Situația bibliotecii din cadrul Colegiului Național „Octavian Goga” a devenit în ultimele săptămâni subiect de dispută între conducerea unității de învățământ, cadrele didactice și autoritățile din sistemul educațional, pe fondul unor sesizări privind starea fondului de carte în timpul lucrărilor de reabilitare a corpului A al liceului.

Într-un punct de vedere transmis presei, mai multe cadre didactice semnalează nereguli grave legate de modul în care a fost gestionată biblioteca în timpul lucrărilor de modernizare. Printre acuzații se numără lipsa unor măsuri de conservare a volumelor, precum și inexistența unor fișe de post actualizate și aprobate pentru bibliotecari, în contradicție cu prevederile Ordinului 6223/2023.

„Biblioteca nu este doar un spațiu fizic, ci un sanctuar al cunoașterii, adăpostind volume rare și zeci de mii de cărți esențiale. În timpul reabilitării, nu s-au luat măsuri de protecție a fondului de carte, ceea ce a pus în pericol acest patrimoniu”, se arată în documentul transmis redacției.

Inspectoratul Școlar ia partea conducerii Colegiului

În ciuda acestor acuzații, Inspectoratul Școlar Județean Sibiu a transmis un răspuns oficial, în care susține că „există fișa postului” și că „nu s-au constatat neconcordanțe semnificative”, fără a analiza punctual problemele ridicate. Această poziție a fost catalogată de semnatarii sesizării drept „evazivă” și „lipsită de rigoare”.

Ministerul Educației și Cercetării a confirmat, într-un document oficial datat 17 iunie 2025, că petiția a fost transmisă în format anonimizat Inspectoratului Școlar Județean Sibiu, cu solicitarea de a constitui o comisie de verificare a celor sesizate și de a lua măsurile necesare.

Pe hârtie totul e roz, în realitate…

Potrivit informațiilor disponibile pe site-ul colegiului, biblioteca dispune de un fond de peste 60.000 de volume, fiind structurată ca centru de documentare și informare (CDI). De asemenea, funcționează în regim organizat, cu personal specializat, program de lucru și resurse variate puse la dispoziția elevilor.

Cu toate acestea, vocea critică din interiorul unității de învățământ susține că realitatea din teren nu reflectă datele din rapoarte. „Resursele sunt imobilizate, activitatea este minimală, iar elevii nu beneficiază de activități de promovare a lecturii sau acces la resurse multimedia”, mai spun semnatarii punctului de vedere.

Aceștia susțin, totodată, că intervenția lor a blocat o cheltuială publică inutilă de 35.000 de lei, destinată externalizării serviciilor de bibliotecă, în condițiile în care școala are deja doi bibliotecari angajați.

În acest context, este evident că percepțiile diferă radical între autorități și o parte a comunității școlare. În timp ce documentele oficiale descriu o instituție bine dotată și organizată, profesorii critici semnalează o lipsă de implicare activă și transparență în ceea ce privește gestionarea unui patrimoniu educațional esențial.

Managementul Colegiului Octavian Goga din Sibiu luat în vizor

Situația ridică întrebări importante despre calitatea managementului școlar, rolul instituțiilor de control și, mai ales, despre cum ar trebui gestionat accesul elevilor la resurse educaționale fundamentale într-o școală de elită din România.

În lipsa unui dialog deschis și a unei evaluări transparente a stării bibliotecii, riscul este ca între imaginea oficială și realitatea percepută de elevi și profesori să se adâncească o prăpastie greu de reconstruit.

Vom reveni și cu alte subiecte referitoate la alte situații conflictuale în cadrul Colegiului Octavian Goga din Sibiu.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Primul amical pentru FC Hermannstadt