Spitalul de Pediatrie Sibiu a adus clarificări în cazul relatat săptămâna trecută de SIBIU INDEPENDENT privind modul de tratament acordat unui bebeluș. Redăm mai jos răspunsul spitalului, semnat de managerul dr. Camelia Grigore.
Spitalul Clinic de Pediatrie Sibiu a demarat o anchetă internă în data de 25.07.2025, ca urmare aspectelor descrise de dumneavoastră şi a efectuat demersurile necesare clarificării aspectelor sesizate, solicitând şi punctul de vedere al medicului curant al pacientului.
Potrivit medicului curant, pacientului sugar în vârstă de 3 luni, s-a prezentat în data de 21.07.2025 la CPU, însoțit de mama sa, cu cod de triaj Urgent (Verde). După efectuarea anamnezei, examenului clinic, s-a recomandat și recoltare de sânge pentru investigații de laborator. Efectuarea procedurii de abord venos a fost dificilă, procedura reușind din a treia încercare, fiind vorba de un sugar clinic deshidratat, venele fiind friabile.
Referitor la înregistrarea audio, medicul curant a susținut că una dintre asistentele care efectua procedura de abord venos periferic s-a adresat sugarului cu apelativul „Pişcoțel”, folosit în scop de liniştire şi nicidecum de jignire, dispreț sau batjocură.
Precizăm că puncția venoasă reprezintă accesul unei căi venoase, iar la copii realizarea manevrei este dificilă din cauza lipsei de complianță și dimensiunilor reduse ale căilor venoase, ce determină risc crescut de hemoliză, unde se impune repetarea recoltării, iar în cazul de față medicul curant împreună cu personalul medico-sanitar prezent, a acordat asistența medicală ce se impunea și a îndrumat pacientul conform procedurilor şi protocoalelor spitalului.
De asemenea, considerăm că folosirea cuvântului „Pişcoțel” a avut scop doar de alint şi liniştire, cadrele medicale folosind în timpul procedurilor cuvinte de liniştire, alinare, răsfăț, toate acestea în scopul de a distrage atenția copiilor de la actul medical, și nicidecum de a jigni, umili, insulta copiii sau de a arăta lipsă de empatie față de aceştia.
Vă asigurăm că depunem toate eforturile creşterea calității asistenței medicale și încredinţăm aparţinătorii pacienților care se vor adresa unității noastre că personalul spitalului va demonstra în continuare profesionalism, empatie, respect și va asigura cea mai bună calitate a actului medical.