22.4 C
Sibiu
luni, 04 august, 2025

ANCPI anunță că din octombrie orice cetățean va avea acces la platforma MyEterra

Știri din Județ

Publicitate
Laurențiu Alexandru Blaga directorul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară a anunțat o nouă etapă importantă în procesul de digitalizare a activității. Începând cu luna octombrie, cetățenii, persoanele juridice și instituțiile publice vor avea acces extins în platforma online MyEterra, putând transmite cereri pentru o gamă largă de servicii fără a mai fi nevoie de deplasare la ghișeu.

În prezent, platforma este folosită deja de notari publici și persoane fizice autorizate pentru a depune cereri de înscriere a actelor juridice și a documentațiilor cadastrale. Extinderea accesului vine ca o măsură de eficientizare a interacțiunii dintre utilizatori și instituție, reducând birocrația și timpul de procesare.

Prin aplicația MyEterra, cetățenii vor putea depune cereri online pentru servicii precum:


Notarea sau radierea din cartea funciară a autorizației de construire, antecontractului, contractului de comodat, locațiunii etc.
Îndreptarea erorilor materiale apărute în înscrierile din cartea funciară.
Actualizarea anumitor informații tehnice, fără a necesita o documentație cadastrală, precum notarea adresei administrative, radierea construcțiilor sau trecerea unui teren din extravilan în intravilan.
Eliberarea de documente precum certificat de sarcini, copii certificate din arhivă, certificat de identificare după numele proprietarului sau copii de carte funciară.

Este important de menționat că, în continuare, doar notarii publici pot solicita online, potrivit legii, serviciile care implică transferul, constituirea, modificarea sau stingerea drepturilor reale în cartea funciară, conform articolului 35, alineatul (1) din Legea nr. 7/1996.

Pentru a beneficia de noile funcționalități, utilizatorii trebuie să dețină un cont în aplicația MyEterra.

Această măsură completează inițiativele recente ale ANCPI, precum eliberarea gratuită, atât la ghișeu cât și online, a extraselor de carte funciară și plan cadastral pentru proprietari, dar și oferirea accesului gratuit către primării și consilii județene pentru documentele necesare în procesul de autorizare și urbanism.

Digitalizarea continuă a ANCPI marchează un pas esențial în modernizarea administrației publice și în facilitarea accesului cetățenilor la servicii esențiale.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri