Cristian Pistol, șeful CNAIR, a confirmat astăzi deschiderea completă a Autostrăzii Sibiu–Pitești (A1) până la finalul lui 2028. Aceasta va asigura un traseu continuu între Cluj-Napoca și Constanța, exclusiv pe autostradă, evitând necesitatea tranzitării prin București.
Provocări în zona montană
Secțiunile 2 (Boița–Cornetu) și 3 (Cornetu–Tigveni) traversează Munții Carpați și se confruntă cu întârzieri. Pe tronsonul 2, lucrările sunt întârziate, dar autoritățile speră să recupereze timpul pierdut. În același timp, pe tronsonul 3, compania Webuild se pregătește să demareze excavarea celui mai lung tunel al autostrăzii, cu o lungime estimată la 1,7 km.
Progrese rapide pe secțiunea Tigveni–Curtea de Argeș
Pe tronsonul 4, lucrările sunt realizate de austriecii de la Porr, care au indicat că circulația între Tigveni și Curtea de Argeș va fi deschisă „sută la sută” anul viitor.
Ținta simbolică: 1 decembrie 2028
CNAIR își propune ca întreaga secțiune montană a autostrăzii să fie inaugurată pe 1 decembrie 2028, dată simbolică – Ziua Națională a României – marcând astfel, la 110 ani de la Marea Unire, un moment de unitate infrastructurală.