30.2 C
Sibiu
joi, 14 august, 2025

Tichete electronice pentru energie: sprijin pentru sibienii cu venituri reduse

Știri din Județ

Publicitate
După eliminarea plafonării prețurilor la energia electrică, Guvernul oferă un sprijin financiar consumatorilor casnici cu venituri reduse, sub forma unui tichet electronic pentru plata facturii la energie. Valoarea acestui sprijin este de 50 lei/lună, acordat pe perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026.

Tichetul se acordă din bugetul de stat, prin Ministerul Muncii și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială. Poșta Română va fi responsabilă de emiterea, distribuirea și plata tichetelor, inclusiv prin mandat poștal.

Cine poate beneficia de acest sprijin?

Persoanele singure cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei
Familiile cu un venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei

Ce venituri se calculează?

Se iau în calcul venituri din: veniturile din pensii acordate în sistemul public de pensii, veniturile din pensiile acordate în sistemele neintegrate sistemului public de pensii,  veniturile din drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii și casele de pensii sectoriale, veniturile din indemnizația socială pentru pensionari, veniturile din activități independente, veniturile din drepturi de proprietate intelectuală, veniturile din salarii și asimilate salariilor, veniturile din cedarea folosinței bunurilor, veniturile din investiții, veniturile din premii și jocuri de noroc, veniturile din alte surse, definite conform 114 și 117 din Legea nr.227/2015

Cum se poate obține tichetul electronic?

Cererea pentru acest ajutor va trebui depusă online, prin aplicația EPIDS , aflată în curs de dezvoltare și estimată să devină funcțională până la sfârșitul lunii august.

Pentru cei care nu utilizează internetul, cererea se va putea depune:
prin oficiile poștale
la primăria de care aparține locul de consum declarat

La Sibiu, Direcția de Asistență Socială din cadrul Primăriei va sprijini cetățenii în acest demers. După lansarea aplicației, angajații DAS vor prelua solicitările persoanelor eligibile și le vor înregistra în sistem, pe baza documentelor necesare.

Important de știut:

Tichetele se pot folosi doar pentru plata facturilor emise după 1 iulie 2025, aferente consumului realizat după această dată.


Detalii privind data exactă de la care se pot depune cererile vor fi anunțate public de Primăria Sibiu, imediat ce autoritățile centrale activează programul.

Pentru mai multe informații și sprijin în depunerea solicitărilor, sibienii sunt încurajați să urmărească anunțurile oficiale ale Primăriei Sibiu și să contacteze Direcția de Asistență Socială, odată ce aplicația EPIDS devine activă.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Bărbat de 78 de ani, căutat de poliție

Anunț ARIA CLINIC SRL