Agenția Națională de Transplant împreună cu nume importante din comunitățile motocicliștilor a lansat campania FearlessDonors, o inițiativă menită să încurajeze discuțiile asumate despre donarea de organe și să transforme barierele și stereotipurile legate de acest subiect într-un dialog constructiv la nivelul întregii societăți.
FearlessDonors reunește voci puternice din comunitatea motocicliștilor, printre care Bikers for Humanity, MotoADN, Motoraliul Anual Național, Charley Ottley și Cristian Hrubaru, care se alătură ca ambasadori ai campaniei.
Campania s-a născut ca răspuns la glumele frecvente la adresa motocicliștilor, numiți „donatori de organe” și își propune să pună accentul pe responsabilitate, solidaritate și siguranță.
Motocicliștii transmit un mesaj clar: „România are nevoie de mai multă solidaritate când vine vorba de alegerile importante pentru viață. Donarea de organe nu ar trebui să fie nici tabu, nici subiect de glumă, nici o etichetă negativă pe care să o punem anumitor categorii – ci un gest uma-nitar de care este foarte mare nevoie la noi în țară, care merită discutat și planificat de noi toți, în familie.”
În România, țară cu un număr ridicat de accidente rutiere și o rată scăzută a donatorilor, fiecare discuție despre donarea de organe poate reprezenta o șansă reală la viață pentru pacienții aflați pe listele de transplant.
Situația transplanturilor în România este critică: peste 4.000 de pacienți sunt pe listele de așteptare, în timp ce doar 85 de donatori anual contribuie la acoperirea necesității reale. România înregistrează doar 4 donatori la 1 milion de locuitori, față de media europeană de 21, ceea ce generează ani de așteptare și incertitudine pentru pacienți și familiile acestora.
„Acest demers este încă un pas pe care îl facem în încercarea de a prezenta realitatea nu doar în cifre, dar și în percepția colectivă. Avem nevoie ca donarea de organe să devină un subiect firesc la nivelul societății și al familiei, dar și un simbol pozitiv. Fiecare organ transplantat înseamnă o viață salvată, iar în spatele fiecărui transplant reușit se află generozitatea unei familii care, într-un moment de grea încercare, a ales să dăruiască cel mai de preț cadou pe care îl putem lăsa după noi: a doua șansă la viață.”-a declarat Dr. Guenadiy Vatachki și totodată directorul executiv al Agenției Naționale de Transplant
Campania a fost lansată oficial la festivalul LaRock, unde peste 50.000 de participanți au putut afla detalii despre inițiativă și să susțină cauza prin materiale informative și simboluri fearlessdonors (insigne, patchuri, tricouri sau bandane). Inițiativa va continua prin acțiuni la nivel național menite să faciliteze alegeri informate și dialogul deschis în societate.
Video-ul Campaniei lansate de Agenției Naționale de Transplant -FearlessDonors, inițiativa care sprijină dialogul asumat despre donarea de organe



