29.1 C
Sibiu
joi, 21 august, 2025
spot_img
spot_img

Moda care respectă planeta – povestea unei tinere care a transformat pasiunea pentru haine într-o misiune

Știri din Județ

Publicitate
Într-un colț de cameră plin de rochii și fuste care atârnau din dulapul mamei, a început totul. O copilă curioasă își proba haine prea mari pentru ea, pierzându-se printre texturi și culori. Nu era doar un joc de-a moda, ci începutul unei iubiri care urma să se transforme într-o carieră. „Pasiunea pentru haine a pornit de când eram mică și mă îmbrăcam cu hainele mamei… cred că asta a rămas cu mine încă de atunci”, își amintește ea. Acea fascinație nu a dispărut niciodată – dimpotrivă, pentru Jaqueline s-a transformat într-un drum profesional.

Moda sustenabilă – un vis adolescentin devenit realitate

La doar 16 ani, și-a dorit să fie diferită. Nu prin a cumpăra haine scumpe, ci prin a da o nouă viață celor vechi. Așa s-a născut prima colecție sustenabilă, din haine reinventate manual prin styling, pictură și accesorii. Curajul de a încerca altfel a atras atenția unui brand cunoscut de pe piața sustenabilă, iar colaborarea a dus-o direct pe podiumul celui mai mare festival de modă din Europa de Est, organizat la Sibiu. Pentru o adolescentă, acesta a fost momentul confirmării: moda putea fi nu doar frumoasă, ci și responsabilă.

În atelier – locul unde ideile prind viață

Atelierul ei nu seamănă cu o fabrică, ci cu un laborator de culoare și imaginație. Pe masă, bucăți de material așteaptă să fie transformate, lângă pensule pline de vopsea textilă. „Procesul creativ este partea mea preferată”, spune ea cu ochii strălucind. Piesa de care este cea mai mândră? O geacă de blugi transformată radical, pictată manual și accesorizată cu grijă. Nu e doar un obiect vestimentar, ci o poveste purtată pe umeri.

Garderoba sustenabilă – între unicitate și responsabilitate

Cei mai mulți oameni își aleg hainele după modă sau după preț. Ea însă crede că hainele pot transmite ceva mai mult. „Sunt lucruri unice, pe care nu le mai găsești în alte magazine și care îți dau o altă energie”, spune. A avea o garderobă sustenabilă înseamnă a-ți asuma un stil propriu, dar și o atitudine față de planetă.

Slow fashion versus fast fashion

De câțiva ani, termenii „slow fashion” și „fast fashion” au intrat în vocabularul oricui. Dar diferența dintre ele este mai mult decât un joc de cuvinte. Slow fashion înseamnă respect – pentru resurse, pentru oameni, pentru planetă. Piesele sunt unice, realizate manual, și au o poveste în spatele lor. Fast fashion, în schimb, mizează pe consum rapid, pe trenduri efemere și pe prețuri mici. „Motivul pentru care oamenii aleg fast fashion este în principal costul redus și presiunea trendurilor”, explică ea. Dar acest cost redus vine cu un preț ascuns – poluare, risipă și exploatare.

Prejudecăți și adevăruri despre hainele second-hand

Într-o societate care asociază „nou” cu „valoros”, hainele second-hand rămân privite de mulți cu suspiciune. Ea însă demontează miturile: „Oamenii cred că sunt doar haine purtate, dar asta nu înseamnă că nu sunt curate sau că nu ar fi demne de mai multe purtări.” Din contră, sunt adesea haine de calitate superioară, care rezistă mai mult decât multe articole noi din mall.

Capcanele micro-trendurilor

Instagram și TikTok au puterea de a dicta ce purtăm, dar și de a crea dependențe. Micro-trendurile, acele valuri trecătoare de popularitate, sunt de fapt o cursă nesfârșită. „Trendurile vestimentare sunt periculoase atât pentru mediu, cât și pentru buzunarele noastre”, avertizează ea. O geantă sau un tricou văzut la influencerul preferat poate părea un must-have, dar în câteva săptămâni devine deja „expirat”.

Dincolo de modă – strategii de marketing și consultanță pentru business-uri

Ceea ce o face și mai interesantă pe Jaqueline este faptul că pasiunea ei nu se oprește la modă. Dincolo de colecțiile sustenabile, ea a ales să își folosească experiența și creativitatea pentru a ajuta afaceri din domenii diverse – de la branduri vestimentare, la restaurante sau chiar service-uri auto. Le oferă consultanță personalizată pentru a-și spori vânzările și a-și construi o prezență puternică în mediul online.

„Prin crearea de conținut adaptat pe nevoile clienților, ei beneficiază de creșterea vizibilității, credibilității și a vânzărilor – online și nu numai”, explică ea. Este, de fapt, aceeași filosofie pe care o aplică și în modă: autenticitatea și atenția la detalii aduc rezultate pe termen lung.

Dincolo de lumina reflectoarelor – munca unui creator de conținut

Dincolo de schițele de modă, Jaqueline își spune povestea și în spațiul digital, unde creația ei prinde viață în imagini și cuvinte. Într-o lume în care fotografia de pe Instagram pare să spună totul, puțini înțeleg ce se ascunde în spatele fiecărui cadru. „Jobul unui creator de conținut este complex – presupune planificare, filmare, editare și strategie”, povestește ea. În spatele fiecărui videoclip există ore întregi de lucru, de la ideea inițială până la ultima ajustare de culoare. Este o meserie în care imaginația și disciplina merg mână în mână.

Moda ca alegere de viață

Povestea ei este mai mult decât drumul unui creator de conținut sau al unui designer la început de carieră. Este povestea unei generații care refuză să vadă moda doar ca pe un consum. Prin colecțiile ei, ea arată că o haină poate fi unică, etică și prietenoasă cu planeta. Între o geacă de blugi pictată manual și zeci de tricouri cumpărate pe impuls, ea a ales să creeze viitorul, nu să-l consume.

Sursa foto – arhiva personală Jaqueline

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

„Săptămâna dansului” la Muzeul Astra!

Tabăra Săliște va fi reabilitată!