World Vision România a lansat o metodologie complexă pentru predarea în clase simultane, după un an de pilotare în 22 de școli din mediul rural, alături de peste 100 de profesori. Rezultatele arată o creștere a motivației și progresului elevilor, dar și o ușurare a muncii cadrelor didactice.
Context și soluții propuse
Metodologia, dezvoltată în urma unui studiu care a arătat că 1 din 5 elevi din mediul rural învață în clase simultane, propune planificare integrată pe teme comune, metode interactive și evaluare centrată pe progres. De asemenea, sunt recomandate adaptări ale spațiului de învățare pentru a sprijini atât lucrul individual, cât și activitățile de grup.
Rezultatele după un an de aplicare
Peste jumătate dintre școlile implicate au raportat o prezență de 99–100%, iar peste 75% dintre elevi și-au îmbunătățit rezultatele la limba română și matematică. Totodată, 76% dintre profesori consideră că metodologia le-a simplificat planificarea și predarea.
Planuri de extindere națională
World Vision România propune extinderea modelului la nivel național, printr-un program de formare peer-to-peer, unde profesorii lideri pregătiți deja de organizație să îi sprijine pe colegii lor. Organizația solicită colaborarea Ministerului Educației pentru integrarea metodologiei, formarea cadrelor didactice și asigurarea materialelor necesare.
Declarația World Vision România
„Învățământul simultan are multe provocări, iar lipsa pregătirii profesorilor rămâne principalul obstacol. Metodologia noastră oferă un cadru practic și adaptabil, care sprijină profesorii și crește implicarea elevilor. Rezultatele se văd deja și este momentul să extindem experiența la nivel național”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.
FOTO – arhivă