Astăzi, la Facultatea de Litere din cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS), a avut loc Noaptea Cercetătorilor, iar unul dintre cele mai interactive momente a fost atelierul de storytelling audio-vizual, organizat de reprezentanții specializării Jurnalism de la Facultatea de Științe Socio-Umane din ULBS. Atelierul a adus împreună copii de toate vârstele, însoțiți de profesori sau părinți, pentru a explora jocul, creativitatea și învățarea prin poveste.
Încălzirea și jocurile de imaginație
Evenimentul a început cu exerciții de încălzire a corzilor vocale, urmate de jocuri de imaginație menite să activeze întreg corpul. Copiii au fost invitați să se prefacă că merg prin zăpadă înaltă sau pe nisip fierbinte, stimulându-și creativitatea și implicarea fizică. Următoarea etapă i-a adus pe micii participanți la microfon, pentru exerciții de dicție și de agilitate verbală, care le-au dezvoltat atenția și spontaneitatea.

Jocul interviului: distracție și provocare
Cel mai apreciat moment de copii a fost însă un joc de tip interviu, în care aceștia trebuiau să răspundă la întrebări capcană fără să folosească cuvintele „da” și „nu”. Cine reușea să treacă de un minut fără să le rostească, primea un sticker cu simbolul Nopții Cercetătorilor și o mică surpriză dulce. Activitatea a combinat râsul, creativitatea și concentrarea, oferind o experiență memorabilă pentru toți participanții.

Din culisele atelierului: creativitate și învățare
Asistentul universitar Alberto Duhmonicu a explicat că atelierul nu este doar un exercițiu teoretic, ci un spațiu practic în care participanții experimentează direct procesul de creare a unei povești. „Orice idee poate fi transformată într-o poveste dacă folosești imaginea și sunetul potrivit. Alături de studenții noștri de la jurnalism, am conceput joculețe și activități interactive care le arată celor mici cum este să lucrezi în fața camerei sau să fii jurnalist pentru o zi”, a precizat Duhmonicu.
Voluntariat și experiență practică: perspectiva unui masterand
David Adrian Nicolae, masterand la Publicitate și Brand și absolvent al jurnalismului, a fost prezent la eveniment în calitate de voluntar. „Am mai participat și la ediții trecute și mi-a plăcut atmosfera, jocurile educative și interacțiunea cu copiii. E distractiv și în același timp instructiv”, a spus David. În timpul atelierului, el a fost responsabil cu mixerul de sunet și a intervievat copiii în cadrul diferitelor jocuri. „Lucrul cu copiii este interesant și amuzant, pentru că răspunsurile lor nu sunt întotdeauna ceea ce te aștepți, iar asta face totul mai viu și mai distractiv”, a adăugat voluntarul.
Atelierul ca experiență de învățare
Prin activitățile propuse, atelierul de storytelling audio-vizual a combinat distracția cu învățarea practică. Copiii au experimentat cum se construiește o poveste, cum se utilizează sunetul și imaginea pentru a transmite emoție și mesaj, și cum se simte să fii „jurnalist pentru o zi”. Atelierul a reușit să transforme conceptul abstract de storytelling într-o experiență vie, care rămâne în memoria participanților.

Finalul atelierului: copacul poveștilor
La finalul atelierului, fiecare copil a primit un mic bilețel pe care a fost încurajat să scrie ce i-a plăcut cel mai mult la activitate. Bilețelele au fost apoi lipite pe o tablă special pregătită, unde era desenat un copac: fiecare mesaj a devenit astfel o frunză în copacul poveștilor. Această activitate simbolică a reunit ideile și impresiile participanților, creând o imagine vizuală a experiențelor și emoțiilor trăite pe parcursul atelierului.
