Săptămâna aceasta, elevi de la Colegiul Național „Octavian Goga”, Colegiul Național „ Gheorghe Lazăr” , Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” și Liceul Teoretic „Gustav Gundisch” din Cisnădie au participat la activitatea „Jurnalist pentru o zi”, desfășurată la Facultatea de Științe Socio-Umane, la sediul de pe strada Brutarilor, unde studenții urmează specializarea Jurnalism.
Timp de trei zile, sub îndrumarea cadrelor didactice – prof. universitar Ioana Crețu si lector universitar Ioana Ciocan, si a studenților voluntari, copiii au experimentat diferite aspecte ale meseriei de jurnalist și au descoperit cum se construiește o știre de la idee până la prezentarea finală.

Proiect cu tradiție și valoare educativă
Coordonatoarea proiectului, doamna profesoară Ioana Crețu, a explicat că „Proiectul Jurnalist pentru o zi este unul cu tradiție pentru specializarea Jurnalism” și că „ne bucurăm că avem în fiecare an școli care vor să vină, iar informația merge de la om la om, prin recomandări”. În ceea ce privește dezvoltarea elevilor, ea a subliniat două aspecte importante: aici copiii fac practică reală – redactează știri, filmează și înregistrează. De asemenea, elevii descoperă meseria de jurnalist, un domeniu despre care mulți nu au auzit prea multe, spre deosebire de profesii mai cunoscute precum doctor sau avocat. Astfel, aceste ateliere le deschid noi perspective și îi ajută să înțeleagă mai bine toate fațetele acestei profesii.

Scriem, redactăm, explorăm cuvântul
Elevii au început cu exerciții de presă scrisă, învățând să redacteze știri și să organizeze informația clar și coerent. Un student voluntar care a coordonat atelierul a spus că a fost „o experiență foarte interesantă” și că elevii au fost „cooperanți și dornici să învețe”. Copiii au descoperit cât de mult contează fiecare cuvânt, atenția la detalii și modul în care titlurile atrag atenția cititorilor.

Vocea care transmite
La atelierul de radio, o studentă voluntară din anul II a explicat că activitatea a fost „foarte benefică și interesantă pentru elevi”. Ea a observat că elevii de gimnaziu au fost „foarte deschiși și entuziasmați de partea de radio, curioși să vadă cum funcționează aparatura”. Aceștia au participat la filmarea unor interviuri, au făcut exerciții de dicție și au citit știri la microfon, simțind experiența unei transmisiuni radio și descoperind provocările acestui mediu.

Lumini, camere, acțiune!
Laboratorul de televiziune i-a provocat pe elevi să opereze camerele și să înțeleagă rolul luminilor. Copiii au fost filmați prezentand știri în fața camerei, exact ca într-un jurnal de știri, iar cine a dorit a putut să citească și exerciții de dicție pregătite de studenți. Asistentul universitar Alberto Duhomnicu a explicat că aceste activități le oferă elevilor ocazia să vadă „pas cu pas cum se construiește o știre” și cât de multă pasiune stă în spatele fiecărei producții. Experiența le-a oferit copiilor șansa de a simți emoția prezentării live și importanța colaborării într-o echipă de televiziune.

Creativitate și interacțiune
Pe lângă activitățile principale, elevii au participat la un atelier de photo-editing, unde au învățat să editeze fotografii, și la mini-interviuri de tip vox pop. În aceste interviuri, copiii au vorbit despre săptămâna „Școala Altfel”, despre viața școlară și momente amuzante din copilărie. Activitățile au fost foarte apreciate, iar implicarea lor a fost vizibilă pe tot parcursul zilelor de lucru.

Ce le-a plăcut și ce au descoperit
Elevii au spus că le-a plăcut cel mai mult radio și televiziunea, dar au apreciat și atelierul de photo-editing, presa scrisa și exercițiile de mini-interviuri. O profesoara care a însoțit clasa de la Lazăr a subliniat că astfel de activități permit elevilor să aplice ceea ce învață și să descopere înclinații pentru comunicare și jurnalism. Participarea activă, întrebările puse studenților și interacțiunea cu mediul universitar au făcut experiența memorabilă pentru toți.









