O situație revoltătoare a fost semnalată în mediul online, de o mamă din Sibiu, care a încercat să urce în autobuz cu copilul său în cărucior, dar a fost ignorată de șofer, în ciuda semnului clar de handicap. Contactată pentru punct de vedere, Compania Tursib a transmis că își cere scuze public pentru comportamentul angajatului și a anunțat că s-a demarat o investigație internă.
Femeia povestește că, deși a prezentat semnul de handicap și a cerut ajutor pentru a folosi rampa autobuzului, șoferul nu a deschis trapa și a ignorat complet solicitarea. În cele din urmă, un bărbat în vârstă a intervenit și a ajutat copilul să urce. La coborâre, mama a reușit să gestioneze singură situația, iar când a încercat să-i atragă atenția șoferului, acesta a reacționat agresiv prin claxon și gesturi nervoase, părăsind locul fără să ofere explicații.
„Am crezut…am sperat, dar nu…si mai putina omenie decat data trecuta… Arat ca de obicei foaia cu semnul de handicap si astept…nicio o reactie. Intre timp un batranel ma roaga totusi sa ma ajute el sa urc. Ii spun ca ne-a vazut soferul (inclusiv cu semnul de handicap printat A4, nu mini etichetat, pe care l-am facut din proprie initiativa, sa fim si mai usor vizibili, nu ca as fi si obligata sa il arat). Dar nu! Efectiv ne ignora. Asa ca insista batranelul si urc cu ajutorul lui…La coborare, ma chinui cum pot, si reusesc sa cobor singura. Dupa care ma duc in fata autobuzului (ca tot era capat de linie) si ii arat din nou semnul de handicap si ii spun ca avea obligatia sa ne ajute cu rampa. Nici bunul simt sa deschida usa sa auda ce ii spun. Insist, zero indiferenta. Si scot telefonul sa fac poza numarului de inmatriculare pentru a putea face din nou reclamatie. Atunci se apuca de clanxonat, gesticulat, bombanit si se da plecat… Nu va e rusine? Intreb doar! Ce pot sa fac in plus? Reclamatii peste reclamatii? Nu imi e hazna sa fac asta la nesfarsit…Dar mai stiu ca si spatele meu greu duce…doare, si inca Luca e mic. Dar se adauga caruciorul, impinsul pe rampa, ridicatul, etc. Ce as putea sa fac? Atat de tare incurc ca cer ocazional o rampa? Nu imi e usor nici cu masina. Trebuie ridicat/dat jos copilul. Adunat carucior, ridicat in portbagaj. Sincer, mi-e mai comod si mie si lui Luca cu autobuzul, fiindca de cand a dat si frigul, ramane si el constant in husa la caldurica. V-as invita drag sofer, jumatate de zi sa luati copilul si caruciorul…Nu mai mult. Si va zic eu ca macar din omenie coborati!”- mesajul publicat de mama copilului
Contactați de Sibiu Independent, reprezentanții companiei au declarat că, deși șoferii sunt instruiți să faciliteze accesul persoanelor cu dizabilități, incidentul arată că mai există lacune în aplicarea acestor reguli.
Punctul de vedere a Companiei Tursib:
„În primul rȃnd dorim să ne cerem scuze în numele angajatului nostru și în numele societății pentru situația întâmpinată. Este regretabil faptul că un angajat Tursib a refuzat să deschidă trapa autobuzului pentru a facilita accesul căruciorului, ȋn ciuda nenumăratelor instruiri făcute conducătorilor auto ȋn acest sens. Ca atare, imediat ce am luat la cunoștință de postarea doamnei de pe rețelele de socializare, ne-am autoseziszat și am demarat o investigație internă pentru a clarifica circumstanțele acestei situații, urmând să stabilim măsurile care vor fi luate. Compania noastră depune eforturi pentru asigurarea unui mediu respectuos și sigur de călătorie pentru toţi călătorii, fapt pentru care se vor lua o serie de măsuri pentru a preveni astfel de incidente în viitor. Vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru a oferi călătorilor noștri un serviciu cȃt mai accesibil.”








