spot_img
8 C
Sibiu
vineri, 26 aprilie, 2024
spot_img

VEZI cele 3 potențiale TRASEE ale Variantei Ocolitoare Sibiu Sud

Știri din Județ

Publicitate

Consiliul Județean Sibiu a inițiat activitatea de proiectare, faza Studiu de Prefezabilitate, pentru ”Varianta Ocolitoare Sibiu Sud” cu scopul de a evalua din punct de vedere tehnic și economico–financiar,  continuarea proiectării pentru relizarea acestei investiții.
Întrucât, anterior a fost analizată crearea a unui coridor pentru ”Varianta Ocolitoare Sibiu Sud”, tema de proiectare la S.P.F. a inclus zonele minimum deservite de traseul propus, și anume: Cristian (E81 – în zona cuprinsă între Cristian și Aeroportul Sibiu) – extremitatea sud vestică a cartierului Turnișor din Sibiu – extremitatea sud vestică a cartierului Valea Aurie din Sibiu – Școala de Câini (Sibiu) – cartierul Arhitecților Cisnădie – zona Dedeman Sibiu – E68 în zona Șelimbăr.
În cadrul studiului de prefezabilitate  au fost analizate trei coridoare pentru definirea traseului fezabil al Variantei Ocolitoare Sibiu Sud, după cum urmează:

TRASEUL 1

  • lungimea de cca 18,300 km;
  • două benzi pe sens cu lățimea de 3,50 m fiecare;
  • parapete metalic marginal și axial;
  • intersecții iluminate;
  • traseul se desfășoară astfel:
  • pornește din E 81 (între localitatea Cristian și Municipiul Sibiu) raza U.A.T. Cristian, dintr-un sens giratoriu;
  • străbate o zonă cu terenuri agricole de pe raza U.A.T. Cristian și traversează Râul Cibin și Calea Ferată printr-un pasaj;
  • intersectează DJ 106R, care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Poplaca pe teritoriul U.A.T. Poplaca, printr-un sens giratoriu;
  • parcurge traseul pe lângă Rezervația Naturală Dumbrava din zona comunei Rășinari;
  • intersectează DJ 106A care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Rășinari, printr-un nod rutier;
  • intersectează DJ 106D care leagă Municipiul Sibiu de Cisnădioara, printr-un sens giratoriu;
  • intersectează DJ 106C care leagă Municipiul Sibiu de cartierul Arhitecților Cisnădie și orașul Cisnădie, printr-un sens giratoriu;
  • străbate o zonă cu terenuri agricole, paralel cu Râul Seviș, pîna la intersecția cu E 68 (în zona Ford Sibiu Mecatronics) – pe teritoriul comunei Șelimbăr, printr-un sens giratoriu.

Acest traseu se caracterizează prin următoarele amenajări și construcții:

  • șase sensuri giratorii – la fiecare intersecție cu drumurile comunale, județene și europene;
  • un nod rutier peste DJ 106A care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Rășinari;
  • un pasaj peste CF și Râul Cibin, de cca 370 m lungime;
  • un pasaj peste DJ 106A și linia de tramvai, de cca 140 m lungime;
  • un pod cu lungimea de cca 40 m;
  • un pod cu lungimea de cca 80 m;
  • 8 podețe transversale de traversare cursuri de apa, canale;
  • 6 podețe transversale de acces pentru explatare agricolă;
  • drumuri de acces la terenurile agricole (drumuri de exploatare) – cca 10 km.

Avantajele traseului 1:

  • lungime medie;
  • durate medii de deplasare;
  • generează economii însemnate (financiare și de timp) participanților la trafic;
  • nu intersectează monumente istorice și situri arheologice despre care există informații;
  • nu intersectează arii naturale protejate;
  • nu se suprapune peste terenuri/ construcții aparținătoare M.A.P.N.;
  • nu intersectează construcții civile ce necesită demolarea;
  • este situat preponderent în extravilanul localităților, ceea ce diminuează poluarea fonică și cu noxe și suspensii în aer;
  • suprafețele de teren ocupate sunt preponderent în extravilan.

Dezavantajele traseului 1:

  • nu deservește cartierul Turnișor și zona Dedeman din Municipiul Sibiu;
  • necesită tăierea de copaci de pe suprafețe izolate – cca 250 buc cu diametrul de până la 40 cm;
  • fracționează terenuri agricole și terenuri de destinate construirii;
  • necesită exproprieri de suprafețe mari de teren agricol și destinate construirii, mare parte în proprietate privată;
  • necesită construcții suplimentare (drumuri de exploatare noi, drumuri tehnologice, podețe de subtraversare pentru acces la terenurile agricole și de comunicare pentru animale).

TRASEUL 2

  • lungimea de cca 12,920 km;
  • două benzi pe sens cu lățimea de 3,50 m fiecare;
  • parapete metalic marginal și axial;
  • intersecții iluminate;
  • traseul se desfășoară astfel:
  • pornește din E 81 (între localitatea Cristian și Municipiul Sibiu) raza U.A.T. Cristian, dintr-un sens giratoriu;
  • străbate o zonă cu terenuri agricole (în sudul și vestul Aeroportului Sibiu);
  • traversează Râul Cibin și Calea Ferată prin intermediul unui pasaj nou;
  • intersectează DJ 106R la ieșire din Municipiul Sibiu (cartier Valea Aurie) ce leagă orașul Sibiu de localitatea Poplaca;
  • parcurge traseul prin Rezervația Naturală Dumbrava pe zona limitrofă a orașului Sibiu;
  • străbate o zonă cu terenuri agricole și construite;
  • intersectează DJ 106D care leagă Municipiul Sibiu de Cisnădie, în apropiere de cartierul Arhitecților;
  • străbate o zonă cu terenuri agricole paralel cu Râul Seviș pîna la intersecția cu E 68 (în zona Ford Sibiu Mecatronics) – pe teritoriul comunei Șelimbăr.

Acest traseu se caracterizează prin următoarele amenajări și construcții:

  • șase sensuri giratorii – la fiecare intersecție cu drumurile comunale, județene și europene;
  • un pasaj peste CF și Râul Cibin, de cca 1.440 m lungime;
  • un pasaj peste un sector din Rezervația Naturală Dumbrava Sibiului, de cca 240 m lungime;
  • patru poduri pentru conectarea zonelor din Rezervația Naturală Dumbrava Sibiului, cu lungime de cca 15 m fiecare;
  • un pod cu lungimea de cca 30 m;
  • un pod cu lungimea de cca 90 m;
  • 6 podețe transversale de traversare cursuri de apa, canale;
  • 4 podețe transversale de acces pentru explatare agricolă;
  • drumuri de acces la terenurile agricole și tehnologice (drumuri de exploatare) – cca 8 km.

Avantajele traseului 2:

  • lungime relativ mică;
  • micșorează timpii de deplasare;
  • generează economii însemnate (financiare și de timp) participanților la trafic;
  • deservește cartierele de sud ale Municipiului Sibiu (cartierul Turnișor, cartierul Valea Aurie, cartierul Cireșica) precum și cartierul Arhitecților Cisnădie;
  • nu intersectează monumente istorice și situri arheologice despre care există informații;
  • nu intersectează construcții civile ce necesită demolarea;
  • suprafețele de teren ocupate sunt preponderent în extravilan.

Dezavantajele traseului 2:

  • nu deservește zona Dedeman din Municipiul Sibiu;
  • intersectează arii naturale protejate (Rezervația Naturală Dumbrava Sibiului)
  • necesitată defrișarea copacilor de pe o suprafață de cca 145.000 mp din Rezervația Naturală Dumbrava Sibiului;
  • contribuie la poluarea fonică, cu noxe și suspensii în aer; pe teritoriul Rezervației Naturale Dumbrava Sibiului;
  • fracționează pădure, terenuri agricole și terenuri de destinate construirii;
  • necesită exproprieri de suprafețe mari de teren agricol și destinate construirii, mare parte în proprietate privată;
  • strabate terenuri și construcții aparținătoare M.A.P.N.;
  • necesită construcții suplimentare (drumuri de exploatare noi, drumuri tehnologice, podețe de subtraversare pentru acces la terenurile agricole și de comunicare pentru animale)

TRASEUL 3

  • lungimea de cca 24,600 km;
  • două benzi pe sens cu lățimea de 3,50 m fiecare;
  • parapete metalic marginal și axial;
  • intersecții iluminate;
  • traseul se desfășoară astfel:
  • pornește din E 81 (între localitatea Cristian și Municipiul Sibiu) raza U.A.T. Cristian, dintr-un sens giratoriu;
  • străbate o zonă cu terenuri agricole de pe raza U.A.T. Cristian și traversează Râul Cibin și Calea Ferată printr-un pasaj;
  • intersectează DJ 106R, care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Poplaca pe teritoriul U.A.T. Sibiu, printr-un sens giratoriu;
  • parcurge traseul DJ 106R, pe lângă Rezervația Naturală Dumbrava până la capătul acesteia (paralel cu poligonul de tragere al M.A.P.N.), în zona U.A.T. Poplaca;
  • intersectează DJ 106A care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Rășinari, printr-un nod rutier;
  • intersectează DJ 106D care leagă Municipiul Sibiu de Cisnădioara, printr-un sens giratoriu;
  • intersectează DJ 106C care leagă Municipiul Sibiu de cartierul Arhitecților Cisnădie și orașul Cisnădie, printr-un sens giratoriu;
  • străbate o zonă cu terenuri agricole, paralel cu Râul Seviș, pîna la intersecția cu E 68 (în zona Ford Sibiu Mecatronics) – pe teritoriul comunei Șelimbăr, printr-un sens giratoriu.

Acest traseu se caracterizează prin următoarele amenajări și construcții:

  • șapte sensuri giratorii – la fiecare intersecție cu drumurile comunale, județene și europene;
  • un nod rutier peste DJ 106A care leagă Municipiul Sibiu de localitatea Rășinari;
  • un pasaj peste CF și Râul Cibin, de cca 1.440 m lungime;
  • un pasaj peste DJ 106A și linia de tramvai, de cca 140 m lungime;
  • un pod cu lungimea de cca 30 m;
  • un pod cu lungimea de cca 80 m;
  • 11 podețe transversale de traversare cursuri de apa, canale;
  • 6 podețe transversale de acces pentru explatare agricolă;
  • drumuri de acces la terenurile agricole (drumuri de exploatare) – cca 7 km.

Avantajele traseului 3:

  • deservește cartierele de sud ale Municipiului Sibiu (cartierul Turnișor, cartierul Valea Aurie, cartierul Cireșica) precum și cartierul Arhitecților Cisnădie;
  • nu intersectează monumente istorice și situri arheologice despre care există informații;
  • nu intersectează arii naturale protejate;
  • nu intersectează construcții civile ce necesită demolarea;
  • este situat preponderent în extravilanul localităților, ceea ce diminuează poluarea fonică și cu noxe și suspensii în aer;
  • suprafețele de teren ocupate sunt preponderent în extravilan.

Dezavantajele traseului 3:

  • lungime mare;
  • durate lungi de deplasare;
  • nu generează economii (financiare și de timp) participanților la trafic;
  • nu deservește zona Dedeman din Municipiul Sibiu;
  • necesită tăierea de copaci de pe suprafețe izolate – cca 250 buc cu diametrul de până la 40 cm;
  • fracționează terenuri agricole și terenuri de destinate construirii;
  • necesită exproprieri de suprafețe mari de teren agricol și destinate construirii, mare parte în proprietate privată;
  • strabate terenuri și construcții aparținătoare M.A.P.N.;
  • necesită construcții suplimentare (drumuri de exploatare noi, drumuri tehnologice, podețe de subtraversare pentru acces la terenurile agricole și de comunicare pentru animale).

REAMINTIM CĂ:

Consiliul Județean Sibiu a semnat în data 11 noiembrie 2019, contractul de prestări servicii privind realizarea Studiului de prefezabilitate pentru ”Varianta ocolitoare Sibiu Sud” cu Asocierea Phoenix Com SRL – Eko Top Sib SRL. Valoarea contractului este de 250.240 lei, fără TVA, iar durata de realizare a studiului este de 60 de zile.

Studiul de prefezabilitate este documentația prin care, fără a se limita la datele și informațiile cuprinse în nota conceptuală și în tema de proiectare, se analizează, preliminar, necesitatea și oportunitatea realizării obiectivului de investiții, se identifică scenarii/opțiuni tehnico-economice posibile și se selectează un număr limitat de scenarii/opțiuni fezabile pentru realizarea obiectivului de investiții.

Din punct de vedere al dezvoltării urbanistice, realizarea investiţiei „Varianta ocolitoarea Sibiu Sud” va atrage după sine dezvoltări ulterioare ale funcţiunilor şi ţesuturilor urbane aparţinând unităţilor administrative prin care acest traseu va trece: municipiul Sibiu, orașul Cisnădie și comunele Cristian și Șelimbăr.

Acest nou traseu va îmbunătăţi siguranţa şi accesibilitatea judeţului, iar prin redistribuirea traficului de tranzit rezultă şi deconcentrarea factorilor poluanţi din aceste localităţi importante. Efectele pozitive ale amenajării centurii de Sud a Sibiului sunt: fluidizarea circulaţiei pentru toate categoriile de vehicule, dezvoltarea economiei judeţene pentru toate sectoarele economiei. reducerea poluării din mediul urban, îmbunătațirea calității vieții

Studiul de prefezabilitate se elaborează pentru obiective/proiecte majore de investiții cu excepția cazurilor în care necesitatea și oportunitatea realizării acestor obiective de investiții au fost fundamentate în cadrul unor strategii, al unor master planuri, al unui plan de amenajare a teritoriului ori în cadrul unor planuri similare în vigoare, aprobate prin acte normative.

Studiul de prefezabilitate se aprobă de către ordonatorul principal de credite, în cazul administrației publice centrale, respectiv de către autoritățile deliberative, în cazul programelor de investiții publice locale.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri