14.1 C
Sibiu
sâmbătă, 05 octombrie, 2024

EDITORIAL: De ce vă este frică de presă, doamna primar Astrid Fodor?

Știri din Județ

Astrid Fodor este primarul Sibiului de 10 ani. Primii doi prin delegare, după plecarea lui Iohannis la Cotroceni. Apoi aleasă. Doar că în toți acești 10 ani, primarul Astrid Fodor a fugit de presă. A evitat conferințele de presă, deși Iohannis le făcea săptămânal. A folosit doar comunicate de presă. Iar, adesea, la întrebările incomode din partea presei, transmise oficial pe email, a răspuns evaziv sau deloc, prin biroul de presă. Dar ce s-a întâmplat astăzi la deschiderea străzii Viitorului, frizează bunul simț și denotă…. mă abțin să cataloghez. Vă las pe voi.


Aseară târziu, o parte a presei locale a primit un anunț cum că astăzi de dimineață se deschid circulației rutiere cei 350 de metri modernizați timp de 15 luni ai străzii Viitorului. SIBIU INDEPENDENT a scris pe larg despre investiția întârziată la acest tronson în 8 martie 2024, la un an de la demararea lucrărilor, când ar fi trebuit finalizată. CITIȚI AICI.

Publicitate

Așa cum am prezis atunci, deschiderea a fost folosită ca instrument de campanie electorală pentru Fodor. Doar că, de data asta, invitația către presă a ajuns doar la ziarele care au contract de publicitate electorală cu FDGR. Și la AGERPRES, agenția națională publică de știri.

Prima dată, am crezut că a evitat doar prezența reporterului SIBIU INDEPENDENT la eveniment. Poate după multele articole critice scrise de noi în decursul anilor la adresa investițiilor supra-evaluate și mereu întârziate ale Primăriei Sibiu. Dar, nu. Mai mulți colegi din presă nu au primit informația. Nici măcat informația post-eveniment, care se trimite presei cu datele tehnice. Oricum aceasta a apărut și pe Facebookul Primăriei Sibiu, transformat de vreo câteva luni în intrument de laudă la adresa primarului Fodor.

Am întrebat șefa biroului de presă al Primăriei Sibiu de ce a fost selectată astfel presa locală? Nu a răspuns, cum nu răspunde nici la multe solicitări de presă, inclusiv pe Legea 544. Deși este ilegal. O colegă de breaslă, tot neinvitată, a aflat de la aceeași șefă că, la evenimentul de deschidere a străzii, „a fost toată presa”.

Avem dovada unui derapaj extrem de periculos. Un derapaj pe care nu l-am întâlniti niciodată la Sibiu în relația instituții-presă. Se pare că sistemul de lucru abordat de Astrid Fodor la Primăria Sibiu de a se înconjura doar de persoane care o laudă, se întinde acum și la nivelul presei locale. Ziariștii incomozi, care pun întrebări deranjante sau scriu anchete despre activitatea Primăriei au devenit persoane non-grata la evenimente publice!

Cu siguranță, după acest editorial, iar vor sări cei din Primăria Sibiu și vor spune că a fost o eroare tehnică. Știți și voi scuza asta lamentabilă care o auzim mereu de la instituții când sunt prinși cu ocaua mică. A naibii eroare tehnică, de a trimite un anunț de presă doar la ziarele cu care FDGR are contract!

Nu acuz jurnaliștii prezenți. Ei își fac treaba lor. Dar este inacceptabil un asemenea demers din partea unei instituții care trăiește din banul public. Îmi sună și acum în urechi reacția enervată a primarului Astrid Fodor la sediul FDGR, unde, în calitate de candidat acum 2 luni, s-a luat de un jurnalist pentru că punea întrebări prea deranjante. Și nu eram eu acel jurnalist.

Dar știu că articolele SIBIU INDEPENDENT referitoare la Primăria Sibiu deranjează. Chiar dacă Fodor a spus că ea nu citește ce scrie presa. „Și marmota…” este expresia ce îmi vine în minte acum.

Bine că s-a redeschis strada Viitorului. Un inginer de la Geiger, firma contractată pentru lucrare, a spus la deschidere (am văzut un video online) despre „unii” care comentează fără să știe că sunt „proști” și că nu înțeleg ce complicată a fost această lucrare mică. Probabil că pentru mintea respectivilor proiectanți, ingineri și constructori a fost complicată. Că pentru proștii de care vorbește, nu a fost complicată, ci doar lungită și umflat prețul pe parcurs, cum se întâmplă la toate proiectele mari contractate de Primăria Sibiu. Arogantul inginer poate nu a avut parte de lucrări cu adevărat complicate….

Revenind la Fodor, după sesiunea cu doi fotografi și un cameraman, cum merge acum în campanie la toate evenimentele, s-a dat cu un atuobuz Tursib pe sub podul CFR care trece peste strada Viitorului pentru a ne arăta că acum încap și mașinile mari. Așa să fie, dar tare mi-e teamă când, sub pod, pe cele două sensuri de mers noi create, se vor întâlni în paralel două autobuze sau un autobuz și un camion. Înălțimea subtraversării este acum de 4 metri, foarte bine, dar oare lățimea este suficientă pentru două asemenea vehicule? Vom vedea!

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

5 sfaturi utile pentru protejarea articulațiilor

Un nou egal pentru ACS Mediaș în liga a treia