7.4 C
Sibiu
sâmbătă, 20 decembrie, 2025
Acasă Blog Pagina 190

VIDEO: Pod modern la intrarea în Arpașu de Sus, aproape de finalizare

0
Sursa foto: Captura ecran
Consiliul Județean Sibiu anunță finalizarea lucrărilor la noul pod de la intrarea în localitatea Arpașu de Sus. După 65 de ani în care accesul în sat s-a făcut pe un pod din lemn, cu grinzi metalice, locuitorii vor beneficia în curând de o infrastructură modernă și sigură.

Noul pod este realizat din beton armat și prevăzut cu trotuare dedicate pietonilor, oferind un grad sporit de siguranță pentru toți participanții la trafic. În cadrul proiectului au fost realizate și lucrări de consolidare a malurilor râului, prin montarea de gabioane.

Investiția, în valoare de peste 5,3 milioane lei, a fost finanțată prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, cu fonduri nerambursabile. Proiectul reprezintă un pas important în modernizarea infrastructurii rutiere din județul Sibiu și vine în sprijinul comunității locale din Arpașu de Sus.

Înscrieri la Crosul Agnitei

0

Vara începe în forță la Agnita. În cea mai lungă zi din an, 21 iunie, orașul Agnita prinde viață la apus, odată cu ediția a IV-a a Crosului Agnitei – un eveniment care a devenit deja tradiție în inima României.


Anul acestava fi și o surpriză: „Hai la pas, Agnita” – o cursă relaxată, fără cronometru, pentru toți cei care vor să se bucure de mișcare și de atmosfera evenimentului, fără să alerge. Taxa de participare este de doar 40 de lei.

Pe lângă noutatea acestui an, rămân nelipsite cursele deja consacrate:

Cursa de 10 km – pentru cei pregătiți de o provocare serioasă. Premii de până la 1000 lei.
Cursa de 5 km – o cursă accesibilă, cu premii de până la 750 de lei.
Cursele pentru copii – împărțite pe grupe de vârstă (4-6, 7-8 și 9-12 ani), cu o atmosferă plină de bucurie și energie!

După terminarea curselor, participanții sunt așteptați cu muzică live, food court, zone de relaxare și activități pentru copii, într-un eveniment care pune accent pe comunitate, sănătate și voie bună.

Înscrierile se fac online: https://racehub.ro/register/agnita2025
Detalii complete: www.crosagnita.ro

Evenimentul este organizat de CAB Sport, cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu și al Primăriei Orașului Agnita. Partener principal: Harting RO Automotive. Partener de eveniment: Clubul Sportiv Comunitar Sibiu

Lecții pentru viitor: AIESEC aduce încă odată „World’s Largest Lesson” în școlile din Sibiu

0
Asociația Internațională AIESEC, în parteneriat cu Groupama, a organizat astăzi la Sibiu evenimentul educațional global „World’s Largest Lesson”, parte dintr-o inițiativă desfășurată în peste 120 de țări și 11 orașe din România. Scopul acțiunii este de a promova educația pentru dezvoltare durabilă și conștientizarea problemelor globale în rândul tinerilor.

Educație non-formală în școli și licee sibiene

Evenimentul a inclus sesiuni interactive susținute de voluntari AIESEC în mai multe instituții de învățământ din Sibiu:

Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară „Terezianum”

Colegiul Național „Octavian Goga”

Școala Gimnazială „Ion Luca Caragiale”

Școala Gimnazială Nr. 18

Școala Andreiană

Facilitatorii AIESEC de la Sibiu, în număr de 18 voluntari , au predat astăzi o lecție menită să deschidă dialogul despre sănătatea mintală, dezvoltarea personală și importanța comunicării. Cu mici probleme tehnice în cadrul școlilor, facilitatorii au reușit totuși să prezinte „Cea mai mare lecție a lumii”.  Elevii sceptici și rușinoși la început, în final au fost deschiși spre această inițiativă.

Facilitatorii de la Colegiul Național „Octavian Goga”

Doi facilitatori care au participat pentru prima dată la proiect, ne-au mărturisit umătoarele:

„Este pentru prima dată când particip ca facilitator și sunt un pic emoționată. Am așteptarea să decurgă totul bine, să avem cât mai multe interacțiuni cu elevii și să fie dornici să afle cât mai multe informații. Organizarea echipei a fost promptă și foarte bine coordonată. Am aflat de AIESEC de pe Instagram, am primit un mesaj de recrutare, am aplicat și așa am ajuns aici.” – Ariana Cică

„Mi-a plăcut experiența de a preda. Copiii au fost îndeajuns de receptivi și mă bucur că am reușit să le captez atenția prin activități, nu doar prin slide show sau videoclipuri. Aș vrea să mai predau și în viitor.”– Ciprian Sabău

Dublu rol: coordonator și facilitator

Trîncă Denisa, unul dintre vicepreședinții asociației, a avut un rol dublu în proiect:

„Sunt atât coordonator, cât și facilitator. Am ales să mă implic pentru că mi s-a oferit această oportunitate. Îmi place să predau și să interacționez cu oamenii, mai ales cu copiii. Consider că este o șansă minunată de dezvoltare, dar și de a contribui la educația noilor generații. Interacțiunea cu elevii a fost foarte plăcută. Sunt deschiși, entuziasmați și interesați de activități de acest gen. Le place să învețe altfel. Susțin și alți tineri să participe la proiect, este o oportunitate uriașă de dezvoltare, își pot îmbunătăți abilități soft și hard, care sunt esențiale atât în carieră, cât și în viața personală.”

Referitor la o posibilă carieră în educație, Denisa  a completat:

„Da, chiar m-am gândit la asta. Prin astfel de activități pot testa dacă mi se potrivește și dacă îmi place meseria de profesor.”

Percepția profesorilor: educație pentru echilibru emoțional

Adina Oancea, cadru didactic la Colegiul Național „Octavian Goga”,  prezentă la una dintre lecții a declarat:

„Astfel de activități sunt extrem de benefice pentru copii, mai ales în contextul presiunii examenelor. Elevii de clasa a VIII-a, în mod special, trebuie să înțeleagă că este normal să aibă limite și că pot apela cu încredere la adulți în momentele dificile.”

Ce spun elevii

Boabeș Tudor Alexandru, elev în clasa a a VIII-a A, ne-a spus:

„Activitatea m-a ajutat să mă cunosc mai bine. Mi-am dat seama că trebuie să pun sănătatea mintală pe primul loc. Este mai importantă decât orice materie școlară. Trebuie să am grijă de mine, ca să pot avea grijă de alții.”

Restricții de circulație pe Valea Oltului, cu ocazia zilei de 1 Mai

0
În perioada 30 aprilie – 2 mai 2025, cu prilejul zilei de 1 Mai, vor fi instituite restricții de circulație pe Drumul Național 7 (DN7), în județul Vâlcea, pentru anumite categorii de vehicule.

Astfel, circulația vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone (cu excepția celor destinate transportului de persoane) va fi interzisă după următorul program:

• 30 aprilie 2025: între orele 18:00 – 22:00;
• 1 mai 2025: între orele 06:00 – 22:00;
• 2 mai 2025: între orele 06:00 – 22:00.

Măsurile adoptate urmăresc creșterea siguranței rutiere și fluidizarea traficului, în contextul intensificării circulației specifice acestei perioade.

Participanților la trafic le este recomandat:


• să respecte restricțiile instituite;
• să-și planifice călătoriile ținând cont de intervalele orare menționate;
• să circule cu prudență și responsabilitate, pentru siguranța tuturor.

Doi copii, răniți într-un accident produs la Sibiu

0
Un accident rutier cu victime s-a produs în municipiul Sibiu, la intersecția străzii Nicolae Iorga cu strada Hipodromului.

Conform primelor date, în timp ce conducea un autoturism pe strada Hipodromului, o femeie în vârstă de 69 de ani, din Sibiu, nu a respectat semnificația indicatorului „oprire” și a intrat în coliziune cu un autoturism condus pe strada Nicolae Iorga de către o sibiancă în vârstă de 32 de ani.

În urma impactului, doi minori de 7 și 8 ani, pasageri în al doilea autoturism, au suferit multiple contuzii și au fost transportați la spital.

Nicu Ștefănuță – nominalizat la premiile MEP Awards 2025 la categoria “Campionul Tinerilor” (C.P)

0

Vicepreședintele Parlamentului European Nicu Ștefănuță (the Greens/EFA) a fost nominalizat de către revista Parlamentul European (the Parliament Magazine) la premiile MEP Awards 2025, la categoria “Campionul Tinerilor”. Nicu Ștefănuță se află în top 4 (din 720) eurodeputați care contribuie la promovarea oportunităților pentru tineri.

Încă din mandatul trecut, Nicu Ștefănuță a inițiat și promovat acțiuni concrete pentru tineri. Printre cele mai importante realizări din anii trecuți se numără:

  • Creșterea bugetului programului Erasmus+ cu 120 de milioane EUR;
  • Campania Erasmus Equality – o campanie de strângere de semnături sprijinită de Grupul Verzilor care are ca obiectiv creșterea cuantumului burselor Erasmus+, pentru ca acestea să devină accesibile și pentru tinerii fără mari posibilități financiare;
  • Promovarea importanței sănătății mintale pentru tineri, prin programul Terapie30, care are ca scop decontarea a 30 de ședințe de psihoterapie și consiliere psihologică prin sistemul public de sănătate;
  • Acces la stagii de practică la birourile din țară și vizite sponsorizate pentru tineri la European Youth Event (EYE);
  • Inaugurarea primului hub de tineret din Municipiul Sibiu – Sibiu Youth Hub;
  • Evenimentele GenEgalitate, organizate peste tot în țară și concepute pentru tineri, unde se dezbat fără filtru unele dintre cele mai sensibile subiecte pentru generația actuală – dreptul la avort, criza locuințelor, sănătatea mintală etc.

„Nu aș fi câștigat un nou mandat de europarlamentar fără ajutorul și implicarea tinerilor din întreaga țară. Multe dintre prioritățile din campanie, pentru care lupt în acest mandat, au fost concepute în jurul principalelor probleme ale tinerilor din România: lipsa accesului la locuințe decente, lipsa serviciilor de terapie accesibile, lipsa oportunităților reale pe piața muncii, inegalitatea socială. Am luptat și voi continua să lupt pentru ca tinerii noștri să fie ascultați, respectați, implicați. Vreau ca și tinerii din România să aibă toate șansele de reușită ca tinerii din oricare altă țară europeană”, declară Nicu Ștefănuță.

Printre prioritățile actualului mandat ale lui Nicu Ștefănuță în ceea ce privește lupta pentru drepturile tinerilor se numără:

  1. Locuințe decente și accesibile pentru tineri, atât prin construcția de locuințe sociale din bani europeni, cât și prin investiții în construcția de noi cămine studențești;
  2. Transport public gratuit, în special pentru elevi și studenți;
  3. 30 de ședințe de terapie decontate anual, cu prioritate pentru tineri și persoanele vulnerabile;
  4. Creșterea burselor europene Erasmus la un nivel de 1000 EUR de student.

Câștigătorii premiilor MEP Awards 2025 vor fi anunțați în 24 iunie.

Nicu Ștefănuță este europarlamentar independent. Este primul eurodeputat român afiliat grupului politic al Verzilor din Parlamentul European (Greens / EFA) și Vicepreședinte al Parlamentului European. În prezent este membru al comisiei pentru Bugete și al comisiei pentru Industrie, Cercetare și Energie. Totodată, europarlamentarul sibian activează drept membru supleant în Comisia pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală și Comisia pentru Sănătate Publică.

Giulia Brondi din Sibiu, singura elevă din țară cu nota 10 la proba practică a Olimpiadei Naționale de Industrie Alimentară

0
Giulia Brondi, elevă în clasa a XII-a la Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară „Terezianum” din Sibiu, a obținut o performanță excepțională la Olimpiada Națională de Industrie Alimentară, desfășurată între 23 și 27 aprilie 2025, la Sibiu. Ea este singura participantă din țară care a obținut nota 10 la proba practică, fiind recompensată cu Premiul Special pentru cea mai bună lucrare practică, precum și cu o Mențiune la specializarea Tehnician în Industria Alimentară.

Giulia a fost îndrumată de o echipă de profesori dedicați – Simona Butoi, Laurențiu Butoi. La festivitatea de premiere, eleva a fost felicitată pentru munca și perseverența care au stat la baza reușitei sale.

„Prin talent, muncă și perseverență, ea a demonstrat că excelența este posibilă!
Suntem mândri de realizările sale și îi dorim succes pe mai departe!”, a declarat prof. Simona Butoi, una dintre coordonatoarele elevei.

Elevii de la Terezianum strălucesc la Olimpiada Națională de Industrie Alimentară

0
În perioada 23–27 aprilie 2025, Sibiul a găzduit Olimpiada Națională de Industrie Alimentară, o competiție care a reunit 70 de elevi din 27 de județe ale țării, însoțiți de 26 de cadre didactice. Orașul a devenit, timp de câteva zile, un veritabil centru al excelenței în științele alimentare.

Deschiderea oficială a olimpiadei a avut loc în sala festivă a Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu, oferind un cadru simbolic pentru importanța științei și educației. Probele de concurs – una teoretică și una practică – s-au desfășurat la Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară „Terezianum” Sibiu, instituție care a fost și gazda acestui eveniment național.

Participanții au avut parte și de activități recreative, menite să le ofere o experiență completă la Sibiu. Aceștia au vizitat Muzeul Național Brukenthal, baza practică a Facultății de Științe Agricole, Industrie Alimentară și Protecția Mediului din localitatea Rusciori, dar și Muzeul Civilizației Populare Tradiționale „ASTRA” din Dumbrava Sibiului.

Festivitatea de premiere s-a desfășurat în sala de conferințe a Hotelului My Continental Sibiu. Liceul-gazdă s-a remarcat cu rezultate deosebite:
Locul I – Căpruciu V. M. Ramona-Ioana
Locul II – Tabără V. Tiberius
Ambii elevi au concurat la domeniul Industrie alimentară / Analiza produselor alimentare (TAPA, clasa a XII-a) și au fost coordonați de profesorii Voina Anca, Iurea Daniela, Popa Cornelia și Părăian Mihaela. Performanțele confirmă o tradiție solidă, elevii liceului câștigând premiul I la această olimpiadă pentru al treilea an consecutiv.

De asemenea, eleva Brondi M. Giulia (Industrie alimentară / TIA, clasa a XII-a) a obținut o Mențiune și Premiul special pentru cea mai bună lucrare practică, fiind notată cu punctaj maxim – 100 de puncte. Pregătirea acesteia a fost asigurată de profesorii Butoi Simona, Butoi Laurențiu, Mitea Silvia și Toderaș Sanda.

Cum funcționează Spitalul Județean Sibiu în perioada 1–4 mai

0
Conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu a anunțat programul unității în perioada 1–4 mai 2025.

🔹 Ambulatoriul de Specialitate va fi închis pe durata celor patru zile libere, urmând ca activitatea să fie reluată luni, 5 mai, conform programului obișnuit.
🔹 Secțiile spitalului vor funcționa în regim normal.
🔹 Unitatea de Primiri Urgențe va rămâne deschisă NON-STOP, fiind disponibilă pentru orice situație medicală de urgență.

„Viața pe marginea prăpastiei” – proiecție de film la Căminul pentru Vârstnici, cu sprijinul Bibliotecii ASTRA

0
În cadrul parteneriatului dintre Biblioteca ASTRA Sibiu și Direcția de Asistență Socială Sibiu, seniorii de la Căminul pentru Persoane Vârstnice de pe str. George Coșbuc au avut ocazia să vizioneze filmul artistic „Viața pe marginea prăpastiei” (producție a anului 2014), o poveste emoționantă care a stârnit amintiri, discuții și zâmbete.

Inspirat din copilăria regizoarei Maya Forbes – scenaristă și producătoare de seriale TV, aflată la debutul său în regie – „Infinitely Polar Bear” spune povestea familiei Stuart din Bostonul anilor ’70–’80. Cam, tatăl interpretat de Mark Ruffalo, provine dintr-o familie aristocrată, nu are un loc de muncă, are două fiice și suferă de tulburare bipolară. Când soția sa (Zoe Saldana) acceptă un MBA la New York, îl lasă pe Cameron să se ocupe singur de fete, oferindu-i ocazia să demonstreze că poate fi un adevărat cap al familiei. Cam accepta sa aibă grijă de cele două tinere și agile fiice, dar destul de repede, descoperă că acest lucru poate deveni problematic.

Această activitate face parte din seria de evenimente oferite prin servicii mobile de bibliotecă, un program menit să aducă lectura, cultura și emoția cinematografiei mai aproape de cei care nu pot ajunge la bibliotecă, dar la care biblioteca ajunge cu bucurie.

*

Activitățile Bibliotecii ASTRA Sibiu se desfășoară cu susținerea financiară a Consiliului Județean Sibiu

Rata șomajului în Sibiu urcă la 3,09%. Cei mai afectați sunt cei între 40 și 49 de ani

0
somaj
La sfârșitul lunii martie 2025, în evidențele Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Sibiu erau înregistrați 5.870 șomeri (din care 2.752 femei), rata șomajului fiind de 3,09%, mai mare cu 0,04 pp decât valoarea înregistrată în luna februarie 2025.

Din totalul de 5.870 persoane înregistrate în evidențele AJOFM Sibiu 1179 erau beneficiare de indemnizaţie de şomaj, iar 4.691 erau șomeri neindemnizați. În ceea ce privește mediul de rezidență, 4.220 șomeri provin din mediul rural și 1.650 sunt din mediul urban.

Structura șomajului pe grupe de vârste se prezintă sugestiv astfel:

Grupa de vârstăStoc la finele lunii
Total5870
< 25 ani581
între 25-29458
între 30-391420
între 40-491493
între 50-55786
peste 55 ani1132

Șomerii cu  studii primare sau fără studii (50,11%) au ponderea cea mai mare în totalul şomerilor înregistraţi în evidenţele AJOFM Sibiu, urmat de cei cu studii gimnaziale (24,53%), (10,68%) cu studii profesionale, (9,65%) cu studii liceale şi postliceale iar cei cu studii superioare sunt 5,00% din totalul șomerilor înregistrați.

Structura șomerilor înregistrați pe nivel de ocupabilitate, stabilit prin profilare, se prezintă astfel: 660 persoane foarte greu ocupabile, 2.696 greu ocupabile, 2.413 mediu ocupabile, iar 101 sunt persoane ușor ocupabile. Încadrarea  într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele noastre.

AGENŢIA JUDEŢEANĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ SIBIU

230 de locuri de muncă în Europa pentru români. Cele mai multe sunt în Italia și Norvegia

0
job

230 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 230 locuri de muncă vacante, după cum urmează:

Danemarca – 30 locuri de muncă pentru: tehnician de automatizare ( ucenic), instalator țevi (tubulator naval);

Finlanda – 14 locuri de muncă pentru: sudor TIG, muncitor la demolări, culegători de fructe de pădure,

tăietor de lemne;

Germania – 11 locuri de muncă pentru:, lucrător în producție, lucrător fermă;

Irlanda – 13 locuri de muncă pentru: îngrijitor persoane, lucrător în industria cărnii, specialist în domeniul științelor medicale de laborator, specialist clincian în domeniul științelor medicale de laborator;

Italia – 71 locuri de muncă pentru: lucrători în domeniul sportului și al pregătirii fizice – animator/animatoare centru de vacanță , șofer autobuz, specialiști în vânzări, marketing și relații publice

lucrători în gospodărie;

Malta – 2 locuri de muncă pentru: senior dezvoltator software – BAS (Business Administration Systems),

Norvegia – 57 locuri de muncă pentru: muncitor în producție – industria piscicolă, electrician, personal bucătărie, vopsitor auto, tinichigiu auto;

Olanda – 21 locuri de muncă pentru : angajat în sera de flori,  angajat în industria alimentară -producția de brânză, angajat în industria alimentară ;

Polonia – 8 locuri de muncă pentru : reprezentant de vânzări în România (la angajare vor fi două săptămâni de pregătire în Grudziadz);

Slovenia – 3 locuri de muncă pentru : muncitor forestier;

            Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă Spaţiul Economic European pot consulta ofertele accesând www.eures.anofm.ro.

Pentru înregistrare ca persoana în căutarea unui loc de muncă in străinătate aveţi nevoie de CV model EUROPASS şi completarea unei cereri.

Persoana de contact Corina Suciu – consilier EURES, etaj 4 camera 448 tel. 0269 210882 interior 119.

AGENŢIA JUDEŢEANĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ SIBIU

Ședința lunară a Colegiului Prefectural Sibiu. Planul de acțiuni pentru 2025 aprobat în unanimitate

0
Sibiu Prefectura
Azi, 29.04.2025 a avut loc ședința lunară a Colegiului Prefectural, prezidată de domnul prefect, Mircea Dorin Crețu alături de domnii subprefecți, Benedek Zacharie și Florian Giubega și de domnul secretar general, Marius Oltean, având următoarea ordine de zi:
  1. Prezentarea Planului de acțiuni pe anul 2025 pentru realizarea în județul Sibiu a obiectivelor cuprinse în Programul de Guvernare. Planul a fost prezentat de doamna Monica Moldovan, consilier superior în cadrul Instituției Prefectului-județul Sibiu.

Acesta a fost aprobat, prin proiect de hotărâre, în unanimitate de voturi.

Ca în fiecare an, Colegiul Prefectural analizează și aprobă prin Hotărâre Planul anual de acțiuni al județului Sibiu pentru realizarea Programului de guvernare.

Programul de guvernare este aprobat prin Hotărârea Parlamentului României nr. 33 din 23.12.2024, a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 1.312 / 23.12.2024 și este documentul prin care se stabilesc principalele obiective strategice și acțiuni ale Guvernului României pentru perioada 2024-2028.

În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 Codul administrativ, art. 253, ținând cont de prevederile art. 6 alin. 2 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 906/22 octombrie 2020 pentru punerea în aplicare a unor prevederi din Codul administrativ, structura de specialitate din cadrul Instituției Prefectului – Județul Sibiu întocmește anual, Planul de acțiuni al județului.

Pentru anul 2025, Planul de acțiuni al județului s-a realizat pe baza propunerilor întocmite atât de către serviciile publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale din subordinea Guvernului, cât și de către autoritățile administrației publice locale organizate la nivelul județului Sibiu.

Menționǎm cǎ structura pe capitole a Planului de acțiuni al județului Sibiu pe anul 2025 pentru Programul de guvernare 2024-2028, a luat în calcul exclusiv capitolele din Program în care existǎ obiective și acțiuni, respectând numerotarea realizată în documentul-cadru.

Din punct de vedere statistic, Planul de acţiuni din acest an se structurează pe 12 capitole, cuprinde 85 obiective şi 732 de acţiuni pentru îndeplinirea obiectivelor propuse.

În Planul de acţiuni al Judeţului Sibiu, se regăsesc o serie de obiective, între care:

•        Autostrada A1, Sibiu – Pitesti – Sectiunea 1 Sibiu-Boita, Lot 2 km 13+170 – km 14+150 – contract de proiectare și execuție semnat – termen de finalizare estimat 2025,

•        Autostrada A13, Sibiu – Brașov cu cele 4 tronsoane, care au termene de finalizare 2028:

o       Tronson 1 Boița – Avrig, km 0+000 – 14+253,

o       Tronson 2 Avrig – Arpașu de Jos, km 14+253 – 34+175,

o       Tronson 3 Arpașu de Jos – Sâmbata de Sus, km 34+175 – 51+785,

o       Tronson 4 Sâmbăta de Sus – Municipiu Făgăraș, km 51+785 – 68+050,

•        Continuarea lucrărilor privind infrastructura feroviară — Tronsoane QuickWins conform PNRR – Proiecte tip ”Quick Wins” lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii finanțate din PNRR, cu cele 2 loturi:

o       Lot 1 Ocna Sibiului – Loamneș, pe o lungime de 1,834 km,

o       Lot 2 Tălmaciu – Sibiu fir II, pe o lungime de 3,500 km, cu termen de finalizare estimat 2025,

•        Reziliența sistemului de sănătate: acces sigur la servicii medicale de bună calitate pentru fiecare cetățean. Prevenția și programele de sănătate,

•        Digitalizarea serviciilor publice,

•        Prevenirea și combaterea fenomenului infracțional prin creșterea prezenței fizice a forțelor de ordine publică în mijlocul comunității, pentru prevenirea faptelor antisociale și pentru descurajarea acestui fenomen care afectează cetățeanul, astfel încât să fie sporit sentimentul de siguranță și protecţie a cetăţeanului,

•        Lucrări de investiții, care se află în diferite faze de implementare, finanțate din fonduri europene nerambursabile, de la bugetul de stat sau din bugetele locale.

Instituţia Prefectului – Judeţul Sibiu va analiza stadiul îndeplinirii acțiunilor asumate în Planul de acţiuni şi va marca prin realizarea acestora contribuţia judeţului nostru la implementarea Programului de guvernare.

În acest sens, vă adresăm rugămintea doamnelor și domnilor directori de a dispune măsuri pentru transmiterea la termen a informărilor semestriale până la data de 7 iulie 2025, respectiv 9 ianuarie 2026 cu privire la stadiului implementării Planului de acţiuni al Judeţului Sibiu pe anul 2025.

În situația în care, pe parcursul anului 2025, se vor identifica acțiuni suplimentare față de cele transmise, acestea vor fi incluse în plan, vor fi monitorizate și va fi analizat stadiul realizării acestora.

  1. Sinteza acțiunilor de control desfășurate de către Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Sibiu, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Sibiu, Direcția de Sănătate Publică a Județului Sibiu  și Inspectoratul de Poliție Județean Sibiu în perioada Sărbătorilor Pascale 2025, conform Hotărârii Colegiului Prefectural al Județului Sibiu nr. 2/25.03.2025.

Direcția de Sănătate Publică Sibiu

În conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 2/25.03.2025 privind aprobarea Planului de măsuri pentru asigurarea  sănătății publice, a  creșterii gradului de siguranță a cetățenilor și a menținerii ordinii publice, precum și pentru protejarea consumatorilor împotriva practicilor incorecte, în perioada premergătoare, cât și în timpul Sărbătorilor Pascale 2025, la nivelul județului Sibiu, Serviciul Control în Sănătate Publică  a efectuat un număr de  62   de controale.

Acțiunile de control au vizat :

●  Unități cu profil comerț alimentar și alimentație publică, producție

Au fost controlate 39 de unități dintre care: 21  unități cu profil comerț, 16 unități alimentație publică și 2  producție.

•        Unități de cazare

Au fost controlate  8   unități de cazare respectiv 3  hoteluri și  5 pensiuni

●   Unități din incinta Târgului de Paște din Piața Mare – Piața Mică Sibiu

S-a efectuat un număr de 15 controale la Târgul de Paște din municipiul Sibiu respectiv  12  căsuțe cu profil comerț și  3  căsuțe cu profil alimentație publică.

S-au aplicat  27  sancțiuni contravenționale din care 21  avertismente și  6   amenzi în valoare de 14600   lei.

Principalele neconformități constatate au fost :

– neefectuarea operațiunilor de dezinsecție și deratizare conform legislației sanitare în vigoare.

– neefectuarea cursului  privind noțiunile fundamentale de igienă

– lipsa sau prezența în cantități insuficiente a produselor biocide.

– neefectuarea controlului medical la angajare/periodic.

Inspectoratul de Poliție al județului Sibiu.

Pentru menținerea ordinii publice și creșterea gradului de siguranță a cetățenilor, în perioada premergătoare, cât și în timpul desfășurării Sărbătorilor Pascale 2025, polițiștii din sectorul de ordine și siguranță publică, precum și cei specializați în investigarea criminalității economice au desfășurat următoarele activități:

– constituirea de dispozitive de menținere a ordinii și siguranței publice care au acționat,  în special în zonele cu afluență mare de persoane, în care s-au desfăşurat slujbe religioase şi activităţi culturale, de agrement etc., în scopul asigurări și menținerii unui climat corespunzător, prevenirii infracţiunilor cu violenţă şi a furturilor;

– patrularea în zona supermarket-urilor, centrelor comerciale, staţiilor de distribuţie carburanţi şi a altor entităţi care vehiculează valori însemnate (case de schimb valutar, de amanet, etc.);

– organizarea și desfășurarea de acțiuni de prevenire şi combatere a infracţiunilor cu violenţă şi neutralizarea actelor de natură să împiedice desfăşurarea normală a manifestărilor specifice acestor sărbători;

– intensificate activităților de prevenire şi combatere a infracțiunilor comise în zona lăcașurilor de cult, barurilor, discotecilor şi a altor locuri pretabile, precum şi monitorizarea stărilor conflictuale.

În perioada de referință, au fost organizate 122 acțiuni/controale/verificări pentru prevenirea și combaterea faptelor antisociale,  au fost legitimate 3.540 persoane, au fost aplicate 163 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 39.641 lei, pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice (ca urmare a încălcării prevederilor Legii 61/1991, republicată).

Structurile de ordine publică au desfășurat activități și în colaborare cu structurile de poliţie rutieră, pentru fluidizarea traficului rutier, prevenirea accidentelor de circulație şi a faptelor antisociale, pe principalele artere care converg către lăcașele de cult, zonele turistice sau de agrement. În acest scop, au fost organizate 56 filtre rutiere, au fost oprite și controlate în trafic 2.245 autovehicule și aplicate 837 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 200031 lei.

În baza Hotărârii nr.2 din 25.03.2025 a Colegiului Prefectural al Județului Sibiu privind aprobarea Planului de măsuri pentru asigurarea sănătății publice, a creșterii gradului de siguranță a cetățenilor și a menținerii ordinii publice, precum și pentru protejarea consumatorilor împotriva practicilor incorecte, în perioada premergătoare, cât și în timpul Sărbătorilor Pascale 2025 în județul Sibiu,  poliţiştii  Serviciului de Investigare a Criminalității Economice au verificat 54 agenți economici de pe raza județului Sibiu. Urmare a verificărilor efectuate, au aplicat 6 sancțiuni contravenționale în baza O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, în valoare totală de 82.000 lei, fiind confiscată suma de 5.421,7 lei.

Polițiștii sibieni continuă acțiunile specifice pentru prevenirea şi combaterea oricăror evenimente care ar putea afecta liniştea cetăţenilor, dar şi pentru a interveni atunci când sunt sesizaţi cu privire la comiterea unor fapte antisociale.

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Sibiu.

În cadrul acțiuni de control efectuate de către comisarii CJPC Sibiu în perioada 26.03.2025 – 23.04.2025, , în județul Sibiu, s-au verificat un număr total de 238 operatori economici: în magazine alimentare și nealimentare, supermarketuri, hipermarketuri, târguri specifice, piețe agroalimentare și unități de alimentație publică,  din județul Sibiu.

La un număr de 215 operatori economici, au fost găsite abateri de la legislația protecției consumatorilor. S-au controlat 17560 kg de produse, dintre care  s-au găsit 2161 kg de produse cu abateri. Pentru abaterile constatate la produse și servicii oferite consumatorilor, s-au întocmit 215 PVCC cu  sancțiuni contravenționale, dintre care: 90 amenzi contravenționale în valoare totală de 840 500 lei și 125 avertismente.

Principalele abateri constatate, au fost :

A.      La produsele alimentare aflate la comercializare:

1.      La carne vrac, preambalată și produse din carne existente la comercializare :

•        Carne și preparate din carne specifice Sărbătorilor Pascale expuse la comercializare cu preț redus fără informații privind prețul vechi alături de cel nou, precum și perioada promoțională;

•        Carne proaspătă de miel fără informații privind data limită de consum, vândută în condiții de păstrare necorespunzătoare;

•        Nerespectarea condițiilor de păstrare la produse și preparate din carne;

•        Etichete greu vizibile cu informații incomplete;

•        Termen de valabilitate depășit, precum și caracteristici calitative neconforme, la   preparate din carne;

•        Produse din carne preambalate în pungi, respective caserole cu lipsă informații gramaj, alergeni, valori nutriționale, condiții de păstrare;

•        Lipsă menționare data de expirare, ingrediente alergene, precum condiții și temperatură de depozitare improprii la produsele expuse la comercializare;

•        Lipsă afișare preț/unitatea de măsura, la produsele comercializate la bucată;

•        Lipsă totală elemente de identificare la produse din carne expuse la comercializare;

•        Lipsă traducere în limba română a mențiunilor de pe etichetă sau ambalaj, la produse din import sau achiziții intracomunitare.

2.      La ouă de consum:

•        Ouă preambalate vândute în ambalaje deteriorate, umede, prezenta de oua sparte și alte produse neconforme;

•        Neafișarea informațiilor minime prevăzute de Regulamentul CE 589/2008 la produsele ouă;

•        Lipsă informare completă la raft: prin neafișarea explicației semnificației codului de producător.

3.      La produse de patiserie și cofetărie :

•        Informații greu lizibile a mențiunilor inscripționate pe  etichete;

•        Nerespectarea condițiilor de păstrare indicate de producător;

•        Termen de valabilitate depășit, precum și caracteristici calitative neconforme;

•        Produse de patiserie tradițională cu lipsă informare completă, corectă și precisă;

•        Afișarea la raft a unui preț, iar la casa de marcat alt preț;

•        Lipsă traducere în limba română a mențiunilor de pe etichetă sau ambalaj, la produse din import sau achiziții intracomunitare;

•        Lipsă menționare data de expirare, ingrediente alergene, precum și condiții și temperatura de depozitare improprii la unele produse de patiserie și cofetărie;

•        Lipsă afișare preț pe unitatea de măsură;

•        Lipsă informare „produs din produs decongelat” pentru produse de patiserie;

•        Lipsă înscriere gramaj și ingrediente pentru diferite sortimente de prăjituri.

4.      La ciocolată, produse din ciocolată, produse pe bază de cacao :

•        Existența la vânzare de produse expirate față de data limită de consum  recomandată de producător;

•        Existența la vânzare de produse prezentând caracteristici calitative neconforme, la produse și figurine din ciocolată;

•        Afișarea la raft a unui preț/produs  iar la casa de marcat alt preț/produs;

•        Nerespectarea condițiilor de păstrare la produse din ciocolată.

B.      La jucării, ornamente și alte produse nealimentare specifice Sărbătorilor Pascale:

•        Etichete greu vizibile cu informații incomplete;

•        Informații greu lizibile pe etichetele unor produse;

•        Lipsa unor informații complete privind datele importatorului;

•        Lipsa unor informații privind: producătorul, a instrucțiunilor de folosire și utilizare, a   marcajului CE;

•        Lipsa avertismentelor specifice -traduse în limba română;

•        Lipsa instrucțiunilor de utilizare -traduse în limba română;

•        Lipsa totală a elementelor de identificare.

S-au dispus următoarelele măsuri complementare:

– Oprirea definitivă de la comercializare pentru produsele expirate și neconforme  pentru 892 kg în valoare 19 650 lei.

– Oprirea temporară de la comercializare până la remedierea deficiențelor   constatate pentru 1269 kg în valoare de 27 960 lei.

  1. Evaluarea activităților desfășurate de lucrătorii Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase Sibiu, în vederea prevenirii și combaterii faptelor ilicite la regimul deșeurilor și produselor de protecția plantelor, ce aduc atingere mediului înconjurător. Tema a fost prezentată de domnul inspector șef IPJ Sibiu, Tiberiu Ivancea.

În perioada aprilie 2024-aprilie 2025, polițiștii din cadrul Serviciului A.E.S.P. Sibiu, au desfășurat activității specifice pentru realizarea obiectivelor prevăzute în Planul de acțiuni al județului Sibiu pentru anul 2024, respectiv trimestrul I 2025, în scopul protejării mediului înconjurător, sănătății și vieții persoanelor.

Astfel, au pus în aplicare Planurile naționale de Acțiune ,, FITOS 2024” și  ,,FITOS 2025” respectiv ,,Deșeuri 2024”, în cadrul cărora  au efectuat activități de prevenire și combatere a faptelor ilicite, acționând  și în afara perioadelor de acțiune din cadrul planurilor naționale, în funcție de sesizări, reclamații sau informații de care au luat cunoștință polițiștii.

Se apreciază că lucrătorii de poliție au desfășurat activități proactive, în cooperare cu reprezentanții instituțiilor cu atribuții și responsabilități în domeniul protecției mediului, la nivelul județului Sibiu nefiind înregistrată o problematică deosebită pe acest domeniu de activitate, nefiind înregistrate cazuri grave de poluare.

Cu toate acestea au fost identificate trei probleme cu care se confruntă polițiștii în desfășurarea activităților polițienești și de cercetare penală, dar și în ceea ce privește poluarea cu substanțe chimice periculoase din produsele de protecția plantelor și deșeuri, îndeosebi cele periculoase, după cum urmează:

  1. Legislația în domeniul protecției mediului, este lacunară.
  2. O a doua problemă cu care se confruntă lucrătorii de poliție este cea legată de lipsa laboratoarelor de specialitate acreditate pentru efectuarea de analize și constatări tehnico-științifice, cu privire la substanțele sau deșeurile ce constituie obiecte și bunuri corp delict, astfel încât buletinele de analiză fizico-chimică sau rapoartele de încercare să constituie probe în dosarele penale.
  3. Dotarea precară a polițiștilor care efectuează intervenția și cercetarea la fața locului, în cazul unor infracțiuni de poluare cum ar fi aparate de măsurare a fumului, funinginii, prafului, deversări de hidrocarburi sau alte dejecții în ape sau pe soluri.

În acest sens propunem următoarele măsuri:

–    Efectuarea unor demersuri în scopul modificării legislației în acest domeniu pentru a stabili atribuțiile fiecărei instituții cu responsabilități în domeniu;

–  Agenția națională pentru Protecția Mediului să doteze și să acrediteze Laboratoarele județene.

–   Înființarea unui Serviciu de investigare a infracțiunilor de mediu, la nivelul fiecărui județ, în care să activeze mai mulți polițiști (în prezent sunt încadrați doar 2 polițiști la nivelul serviciului A.E.S.P. în județul Sibiu) care să aibă atribuții exclusiv pe linie de protecția mediului.

Elevii sibieni se întorc cu rezultate remarcabile de la Olimpiada Națională de Limba Franceză

0
În perioada 22-26 aprilie 2025, în orașul Ploiești, județul Prahova a avut loc Olimpiada Națională de Limba Franceză. Probele din cadrul olimpiadei au vizat competența de înțelegere și producere a mesajului scris, respectiv competența de receptare și producere a mesajului oral precum și interacțiune orală.

Lotul olimpic al  județului Sibiu a fost format din 9 elevi: Gîlceavă Marie-Angelique (Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Mediaș), Țigan Lea-Claire, Paul Luca-Christian-Constantin, Benson Alexandr Jerome (elevi la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr “ Sibiu), Pușcaș Alexia Floriane (Liceul Teoretic ”Axente Sever” Mediaș), Tobiaș Edouard-Benjamin, Popa Melissa-Elena Dumitra, Sdrobiș Sebastian (elevi la Liceul Teoretic „Constantin Noica “ Sibiu) și Rociu Matei (Colegiul Național „Octavian Goga“ Sibiu).

Elevii noștri au reprezentat județul cu succes, obținând rezultate deosebite, dintre care menționăm: Gîlceavă Marie-Angelique, clasa a VII-a – mențiune, Pușcaș Alexia Floriane, clasa a X-a- mențiune, Rociu Matei, clasa a XII-a- mențiune.

Două premii speciale au Paul Luca Christian-Constantin și Tobiaș Edouard Benjamin, ambii din clasa a X-a.

Pe parcursul întregii competiții elevii au trăit experiențe de neuitat, au legat noi prietenii și și-au îmbogățit cunoștințele culturale în cadrul vizitelor oferite de organizatori.

Rezultatele obținute au fost rodul implicării comune a elevilor, părinților și cadrelor didactice. Fiecare participant a adus un plus de valoare acestui eveniment educațional și cultural, evidențiind pasiunea acestora pentru limba și cultura franceză.

Robert Fotache este noul manager interimar al Spitalului Județean Sibiu

0
Robert Fotache
Robert Fotache este noul manager interimar al Spitalului Județean Sibiu, după ce mandatul lui Daniel Chelcea s-a încheiat brusc, fără perioada de preaviz. Chelcea și-a dat demisia înainte de Paști, iar oficial, contractul i s-a încheiat pe 28 aprilie, în ziua în care s-a întors din concediu. CITEȘTE și: Dr. Daniel Chelcea își dă demisia din funcția de manager al Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu

Consiliul de administrație al spitalului, împreună cu președinta CJ Sibiu, Daniela Cîmpean, au decis ca despărțirea să fie „prin înțelegere”, fără să se aștepte cele 30 de zile. Fotache, care este director administrativ din 2016, a fost numit pentru o perioadă interimară de până la 6 luni.

Redăm mai jos comunicatul de presă transmis de SCJU Sibiu:

Domnul Robert Fotache, director administrativ al SCJUS din anul 2016, va ocupa în următoarea perioadă poziția de manager interimar al celei mai mari unități medicale din județul Sibiu.

Decizia este prilejuită de vacantarea postului de către fostul manager, dr. Daniel Chelcea, hotărâre care a intrat în vigoare la data de 28 aprilie 2025.

„Este o responsabilitate pe termen scurt pe care, în circumstanțele date, am acceptat-o pentru ca activitatea Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu să continue să se desfășoare în condiții optime. Îmi doresc să mențin o colaborare strânsă cu echipa managerială, personalul medical și Consiliul Județean Sibiu, pentru a menține standardele calitate ale actului medical în cadrul celei mai mari unități sanitare din județ, până la momentul la care va fi identificat candidatul care va câștiga un mandat pentru acest post”, este mesajul transmis de Robert Fotache, la preluarea rolului de manager interimar.

Numirea a fost făcută, conform legii, pe o perioadă de maxim 6 luni sau până la revocarea unilaterală din funcție. Robert Fotache ocupa anterior numirii, din data de 12 august 2016, funcția Director Administrativ al Spitalului Județean Sibiu. De asemenea, a mai ocupat funcția de manager interimar al SCJUS din 1 iulie până în 3 octombrie 2021.

CFR Marfă intră în insolvență, cu aprobarea Ministerului Transporturilor

0
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a aprobat intrarea în insolvență a companiei CFR Marfă, operatorul național de transport feroviar de marfă.

Conform site-ului clubferoviar.ro, decizia a fost luată prin Hotărârea Adunării Generale a Acționarilor (AGA) nr. 5 din 25 aprilie 2025, care autorizează compania să formuleze cererea de deschidere a procedurii de insolvență, conform Notei interne nr. 111/15 aprilie 2025.

Această măsură vine la scurt timp după ce CFR Marfă a ieșit dintr-un concordat preventiv inițiat în 2020, care nu a avut succes în redresarea financiară a companiei.

Cauzele principale ale eșecului includ condițiile economice dificile și povara financiară generată de penalitățile și dobânzile aferente unui ajutor de stat declarat ilegal de Comisia Europeană.

Experți în domeniu subliniază că trecerea la insolvență după un concordat eșuat este legală și poate reprezenta o cale de evitare a falimentului.

Criminal la 70 de ani. Totul s-a petrecut în localitatea sibiană Moardăș

0
Un bărbat de 58 de ani a fost înjunghiat mortal, în noaptea de 28 aprilie, în localitatea Moardăș, comuna Mihăileni, din județul Sibiu.

Tragedia a avut loc în jurul orei 23:00, în locuința unui localnic de 70 de ani, în timpul unui conflict spontan izbucnit între cei doi, pe fondul consumului de alcool.

Potrivit IPJ Sibiu, apelul la 112 a fost făcut în jurul orei 23:40, de către soția victimei, care a alertat autoritățile cu privire la acest incident șocant.

În momentul sosirii echipelor de intervenție și cele medicale, victima era deja decedată, având răni în zona gâtului și toracelui.

Bărbatul de 70 de ani, presupusul autor al faptei, a suferit la rândul său vătămări corporale și a fost transportat la spital pentru îngrijiri medicale.

Primăria Sibiu nu știa despre situația angajatului „problemă”

0
Sibiu drona
După ce jurnaliștii Sibiu Independent au prezentat ieri o situație tensionată între mai mulți angajați ai Primăriei Municipiului Sibiu, reprezentanții administrației locale au adus clarificări oficiale.

Conform răspunsului oficial primit, nu se avea cunoștință despre această situație, iar la departamentele abilitate cu amorsarea sau depistarea unor asemenea cazuri nu există nicio sesizare. Referitor la internarea nevoluntară, la Spitalul de Psihiatrie Sibiu, a șefului unui anumit departament al Primăriei – acuzat direct de subordonați de acte de violență verbală sau fizică – reprezentanții Primăriei Municipiului Sibiu au transmis că nu aveau cunoștință despre acest fapt, în actele oficiale figurând doar un concediu de odihnă, urmat de un concediu medical.

Redăm răspunsul primit din partea Primăriei Municipiului Sibiu

„Nici Serviciul Managementul și Integritatea Resurselor Umane, nici consilierul de etică, nici persoana responsabilă cu gestionarea incidentelor de integritate și nici Comisia de primire și soluționare a plângerilor privind hărțuirea la locul de muncă, nu au primit sesizări cu privire la un comportament neadecvat din partea acestui angajat. Menționăm că la nivelul Primăriei Sibiu există proceduri interne prin care angajații Primăriei, funcționari publici sau angajați contractuali, pot semnala astfel de cazuri, acestea fiindu-le aduse la cunoștință și fiind incluse în Regulamentul Intern și în Codul de Etică și Integritate, ce pot fi consultate oricând de angajați. Din înscrisurile depuse la Serviciului Managementul și Integritatea Resurselor Umane nu rezultă că angajatul în cauză ar fi fost internat la Spitalul de Psihiatrie, acesta figurând în perioada menționată de dumneavoastră în concediu de odihnă și ulterior în concediu medical, cu alte tipuri de probleme de sănătate.” A transmis Primăria Municipiului Sibiu

Contractele pentru digitalizarea Spitalelor de Pneumoftiziologie și Psihiatrie au fost semnate

0
  • Investiții majore în tehnologii de ultimă generație pentru îmbunătățirea serviciilor medicale pentru pacienți și personal medical
Președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean a semnat încă două contracte de finanțare pentru continuarea procesului de digitalizare a Spitalului de Pneumoftiziologie și a Spitalului Clinic de Psihiatrie „Dr. Gheorghe Preda”.

Valoarea celor două proiecte este de 6.981.250 lei fără TVA, fiind obținute de Consiliul Județean Sibiu, fonduri nerambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) . Aceste noi achiziții sunt deja demarate având ca termen de depunere:

  • 27 mai 2025 ora 15.00 pentru digitalizarea Spitalului Clinic de Psihiatrie „Dr. Gheorghe Preda”
  • 2 iunie 2025 ora 15.00 pentru digitalizarea Spitalului de Pneumoftiziologie.

„Prin continuarea procesului de digitalizare îmbunătățim semnificativ calitatea serviciilor medicale pentru pacienți și contribuim la o mai bună gestionare a resurselor. Un sistem informatic integrat este esențial pentru eficiența proceselor interne și pentru accesul rapid și sigur la datele medicale. Astfel de investiții în tehnologie sunt nu doar o necesitate pentru a răspunde nevoilor actuale ale comunității, dar și o aliniere la standardele europene, asigurând o îngrijire medicală de calitate, sigură și performantă”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.

Modernizarea infrastructurii IT a celor două spitale este esențială și are ca scop integrarea unui sistem informatic medical complet și optimizarea fluxurilor de lucru din spital: În cadrul proiectului se vor achiziționa echipamente hardware și software, precum și dezvoltarea unor module informatice dedicate managementului clinic, administrativ și logistic.

  • Extinderea platformei „Portal Medical” – va permite vizualizarea studiilor imagistice, acces online pentru medicii de familie la pacienții internați, date privind cheltuielile medicale, bază de date cu donatorii de sânge (vor putea fi transmise campanii prin SMS, în caz de nevoie);
  • Aplicație mobilă pentru medici și asistente – permite accesarea dosarului electronic direct de la patul pacientului; se pot face programări la investigații, săli de operație; programări consult;
  • Sistem de brățări de identificare a pacienților – va permite identificarea rapidă și precisă a pacienților (în special a celor inconștienți), reduce erorile în administrarea tratamentului;
  • Dosar îngrijire pacient – disponibil asistentelor, cu date privind tratamentul, temperatura corporală, tensiune arterială, puls, evoluția tratamentului;
  • Sistem Voice to Text – permite transcrierea diagnosticării din vorbire directă în text;
  • Telemedicina – permite consultarea de la distanță a pacientului de către medicul specialist;
  • Module de gestiune a aparaturii medicale, evaluării personalului medical, a stocului de medicamente etc.

Contractul de finanțare pentru digitalizarea Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu a fost deja semnat, iar licitația pentru contractarea Sistemului informatic medical integrat (componentă hardware și software) a fost demarată, în prezent fiind în etapa de evaluare tehnică, termenul inițial pentru finalizarea evaluării este 24 iunie 2025.

Portal Medical este singura platformă digitală din țară care oferă posibilitatea pacienților de a -și consulta istoricul online, de face programări la cele mai mari spitale din județul Sibiu. Dacă încă nu aveți cont o puteți face doar la un click distanță accesând –  https://portalmedical.cjsibiu.ro/.

Eugen Măgurean are soluția: RapidClean – servicii profesionale de curățare canapele și fotolii, direct la domiciliu

0
Eugen Magurean
Canapeaua și fotoliile sunt printre cele mai folosite piese de mobilier într-o locuință sau într-un spațiu de birouri. Tocmai de aceea, întreținerea lor corectă nu este doar o chestiune de estetică, ci și de sănătate. În Sibiu și împrejurimi, firma RapidClean vine în sprijinul locuitorilor și firmelor cu servicii profesionale de curățare a canapelelor și fotoliilor, realizate direct la domiciliu/birou.

Echipată cu aparatură de ultimă generație și soluții specializate, echipa RapidClean reușește să elimine eficient petele, murdăria, bacteriile și mirosurile neplăcute, redând mobilierului un aspect curat și proaspăt. Serviciile sunt gândite pentru a oferi un maxim de confort clienților: nu este nevoie de transportarea mobilierului, iar procesul de curățare este rapid și sigur pentru toate tipurile de materiale textile.

„Ne dorim ca fiecare client să se bucure de confortul unei canapele curate fără niciun efort din partea lui. Venim direct la domiciliu, cu toate echipamentele necesare, și lăsăm în urmă nu doar mobilier curat, ci și un ambient mult mai sănătos,” declară Eugen Măgurean, administratorul RapidClean.

Procesul de curățare include:

– aspirarea profundă a materialului pentru îndepărtarea prafului și alergenilor,

– tratarea petelor și a zonelor intens utilizate,

– curățarea umedă cu soluții specializate pentru textile,

– uscare rapidă și protejarea materialului împotriva murdăriei viitoare.

RapidClean asigură intervenții rapide în Sibiu și în localitățile învecinate, oferind garanția unei lucrări de calitate, la prețuri competitive.

Pentru programări sau informații suplimentare, echipa RapidClean poate fi contactată telefonic sau prin intermediul paginii oficiale.

Alege RapidClean și redă viață mobilierului tău preferat, fără bătăi de cap!

Programează curățenia RapidClean: 0744 157 298 sau www.rapidclean.ro

Documentarul „Opt ilustrate din lumea ideală”, regizat de Radu Jude, deschide ESTE FILM Festival 2025

0
O lună ne mai desparte de o nouă și cea de-a noua ediție a ESTE FILM Festival, care se va desfășura în perioada 28 mai – 1 iunie 2025 la Sibiu. Peste 40 de lungmetraje și scurtmetraje vor fi proiectate în secțiunile festivalului: Competiție, Best of Europe, In Frame, LUX, Visuali Italiane, Dormitorul cu filme și CinExplorez. Programul este completat cu ateliere, expoziții, concerte și LINE-UP: International Academy and Networking for Festival Managers, întâlnire anuală ajunsă la cea de-a treia ediție.

Festivalul aduce, în acest an, o schimbare importantă: mutarea proiecțiilor în spații noi, diferite față de ediția anterioară. Publicul va putea viziona filmele în patru săli moderne ale CineGold, aflate în incinta Promenada Mall Sibiu, spațiu ce oferă un plus de confort și accesibilitate pentru spectatori. De asemenea, Teatrul Gong devine locație ESTE FILM Festival, aici desfășurându-se și cea de-a șasea ediție a Competiției de scurtmetraje românești de ficțiune, un moment mult așteptat al festivalului.

Ediția cu numărul 9 a ESTE FILM Festival se deschide cu documentarul „Opt ilustrate din lumea ideală”, co-regizat de cineastul Radu Jude și de filosoful Christian Ferencz-Flatz. Caracterul inovator al filmului constă în tehnica found-footage, utilizată pentru a explora tranziția post-socialistă a României prin prisma publicității din acea perioadă. Radu Jude și Christian Ferencz-Flatz folosesc un montaj aparent haotic, dar cu intenții precise: să dezvăluie mecanismele prin care s-a construit imaginarul unei „utopii capitaliste”. Estetica este deliberat fragmentară, cu tușe de grotesc și ironie amară, ceea ce conferă filmului un aer de eseu vizual provocator.

Structurat în opt capitole tematice, documentarul abordează subiecte precum dragostea, moartea, fragilitatea corpului uman, natura, supranaturalul și tranziția de la socialism la capitalism. Aceste teme sunt ilustrate prin fragmente din reclame și alte materiale TV din perioada post-decembristă.

Pentru acest film, Radu Jude și Christian Ferencz-Flatz au primit Mențiunea specială ReFrame pentru utilizarea creativă a materialelor de arhivă, la cel mai important festival european de film documentar – Festivalul Internaţional de Film Documentar de la Amsterdam (IDFA).

Proiecția va avea loc miercuri, 28 mai, ora 20:00, la CINEGOLD Auditorium 1 din Promenada Mall și va fi urmată de o sesiune de întrebări și răspunsuri la care va fi prezent Christian Ferencz-Flatz.

***

Programul festivalului și biletele vor fi disponibile pe www.estefilm.ro din 12 mai.

ESTE FILM Festival ediția 9 este un eveniment organizat de Asociația ESTE FILM.

Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional*.

Cu sprijinul: Ambasada Suediei la București, Institutul Italian de Cultură din București, Forumul Cultural Austriac, LUX Audience Award, Parlamentul European, Universitatea “Lucian Blaga” Sibiu, Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, Centrul Cultural German Sibiu, Biblioteca Județeană Astra.

Performanță de excepție pentru elevii sibieni la Olimpiada Națională de Limba Engleză, găzduită la Tulcea, în „poarta de intrare” a Deltei Dunării

0
În perioada 24 – 28 aprilie 2025, orașul Tulcea a fost gazda Olimpiadei Naționale de Limba Engleză, un eveniment deosebit care a reunit cei mai talentați elevi din întreaga țară. Probele de concurs s-au desfășurat la Școala Gimnazială „Alexandru Ciucurencu” din Tulcea, într-un cadru primitor, oferind participanților condiții ideale pentru a-și demonstra cunoștințele și abilitățile de limba engleză.

Printre cei care au strălucit în cadrul competiției s-au numărat 9 elevi ce au reprezentat cu mândrie județul Sibiu, obținând rezultate remarcabile și punctaje deosebite: Greavu Ana-Sofia (Colegiul Național “Gheorghe Lazăr” din Sibiu), Giurca Tudor-Ioan (Colegiul Național “Gheorghe Lazăr” din Sibiu), Albu Ilinca-Maria (Colegiul Național “Octavian Goga” Sibiu), Abramovici Ana (Colegiul Național “Octavian Goga”), Mohanu Darius-Augustin (Liceul Teoretic „Gustav Gundisch”, Cisnădie),  Mereș-Călefariu Lorena-Elena (Colegiul Național “Gheorghe Lazăr”),  Văduva Daria-Maria (Colegiul Național “Gheorghe Lazăr”), Stan Miriam (Colegiul Național “Gheorghe Lazăr”) și Podișor Christina Anne (Colegiul Național “Octavian Goga”).

La această ediție a Olimpiadei Naționale de Limba Engleză, două rezultate remarcabile au fost obținute de Greavu Ana-Sofia și Giurca Tudor-Ioan, ambii elevi ai Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din Sibiu. Greavu Ana-Sofia a încheiat competiția cu cea mai mare medie din concurs și a câștigat Premiul I la clasa a VII-a, în timp ce Giurca Tudor-Ioan a obținut Premiul I la clasa a VIII-a, calificându-se astfel în lotul care va reprezenta România la Olimpiada Internațională de Limba Engleză și care va avea loc între 24 și 31 august 2025. Alături de ei, ceilalți elevi din județul Sibiu au avut, de asemenea, rezultate deosebite, reprezentându-și cu mândrie școlile și contribuind la prestigiul delegației sibiene.

Organizată de Ministerul Educației și Cercetării, sub egida Inspectoratului Școlar Județean Tulcea, această competiție a reprezentat un efort comun al autorităților educaționale pentru promovarea excelenței și încurajarea performanței academice în rândul elevilor. Programul olimpiadei a fost dens și captivant, începând cu ceremonia de deschidere din 24 aprilie, de la  Casa de Cultură a Sindicatelor Tulcea și continuând cu probele scrise și orale în zilele următoare. Participanții au avut privilegiul să-și demonstreze cunoștințele nu doar în cadrul examenelor, ci și în timpul unor excursii culturale, cum ar fi vizita la Muzeul de Artă din Tulcea, la Centrul Muzeal Eco-Turistic Tulcea, iar la final s-au bucurat de o aventură de neuitat prin Delta Dunării.

Succesele obținute au fost posibile datorită angajamentului colectiv al elevilor, părinților și cadrelor didactice. Contribuția fiecărui participant a adus diversitate și valoare la această manifestare educativă și culturală, subliniind importanța limbii engleze în pregătirea tinerilor pentru viitor.

Sistemul public de închirieri de biciclete Sibiu Bike City este din nou disponibil

0
Sibiu Bike City, sistemul public de închirieri de biciclete este din nou disponibil, software-ul în baza căruia funcționează sistemul fiind deblocat în după-amiaza zilei de luni, 28 februarie de către furnizor – firma SUMS SRL.  Reluarea funcționării stațiilor Sibiu Bike City a fost posibilă după ce Primăria Sibiu a convocat firma menționată la discuții de conciliere, pentru a rezolva situația și pentru ca, astfel, cetățenii să poată utiliza acest serviciu public.

Singura soluție acceptată de furnizor pentru a debloca sistemul a fost plata licenței de software dar, prin negociere, valoarea solicitată inițial de furnizor a fost redusă. Astfel, Primăria Sibiu a achitat această licență în valoare de 295.000 de lei, serviciile fiind asigurate pentru acest an.

Tineri interpreți și costume populare de excepție, aseară, pe scena Festivalului „Lucreția Ciobanu”

0
Festivalul-Concurs al Tinerilor Interpreți de Muzică Populară „Lucreția Ciobanu”, ajuns la ediția a VIII-a, a adus aseară pe scena Centrului Cultural „Ion Besoiu” din Sibiu un spectacol vibrant de talent și tradiție. Cei 16 concurenți au impresionat publicul și juriul de specialitate prin interpretări vocale remarcabile și costume populare autentice, atent alese. MAI MULTE FOTOGRAFII AICI

Evenimentul a fost prezentat de Traian Stoiță, iar atmosfera a fost completată de momentele artistice susținute de Orchestra de Tineret a Ansamblului Folcloric Profesionist „Cindrelul-Junii Sibiului”, dirijată de Adrian Grecu, Ansamblul Folcloric „Ceata Junilor”, coordonat de profesorii coregrafi Alesea Sas și George Ștreng, precum și Orchestra Ansamblului „Cindrelul-Junii Sibiului”, sub bagheta dirijorului Radu Dinescu.

Premiile festivalului vor fi anunțate astăzi, de către un juriu format din personalități marcante ale folclorului românesc, prezidat de prof. dr. Elise Stan, etnomuzicolog și realizator TV. Din juriu mai fac parte etnologi, interpreți consacrați, dirijori și profesori de specialitate, alături de câștigătoarea ediției precedente, Alice-Olivia Ghile.

Festivalul este organizat de Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale „Cindrelul-Junii” Sibiu, cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu. Partenerii acestei ediții sunt Cricova și Therme București.

Foto: Ovidiu Toma

Operațiune „secretă” lângă o rulotă din Sibiu?!

0
Mai multe echipaje de Poliție, jandarmi și luptători și trupelor speciale au descins în această dimineață la o locație din municipiul Sibiu.

Operațiunea se desfășoară în cartierul Ștrand 2, lângă strada Poet Aron Cotruș și este realizată fără prea multe detalii, perimetrul fiind păzit de către „mascați”. Conform primelor informații de la fața locului, polițiștii criminaliști realizează măsurători și fotografii. În interiorul rulotei s-ar fi găsit mai multe recipiente cu substanțe inflamabile.

REVENIM CU INFORMAȚII

Cursuri suspendate la Brukenthal. Alți copii au început să se simtă rău!

0
Screenshot
Vești îngrijorătoare în această dimineață. Alți elevi ai Colegiului Național Brukenthal Sibiu au început să se simtă rău.

Reamintim faptul că, ieri, în jurul orei 17:00, mai mulți elevi ai Colegiului Național Brukenthal din Sibiu s-au simțit rău. De vină ar fi soluțiile folosite în cadrul unei deratizări efectuate în weekend. Mai multe echipaje ISU și SAJ au evaluat medical peste 400 de elevi, cinci dintre aceștia fiind transportați la spital. Aceștia acuzau dureri de cap, amețeli și mâncărimi la nivelul feței.

Pentru că peste noapte au apărut aceleași simptome și la alți elevi, DSP SIBIU a dispus suspendarea cursurilor de astăzi. Clasele vor fi igienizate și aerisite complet pentru a putea fi eliminate toate riscurile.

„Ancheta realizată de către inspectorii Direcției de Sănătate Publică Sibiu a scos la iveală faptul că, acasă, și elevi din alte clase ale Colegiului Samuel von Brukenthal au prezentat simptome similare celor 5 transportați luni la Compartimentul de Primiri Urgențe al Spitalului Luther. Menționăm că este vorba despre dureri de cap, mâncărimi ale pielii și chiar erupții cutanate.
Ca măsură preventivă, pentru protrja sănătatea elevilor dar și a cadrelor didactice, DSP Sibiu a decis în această dimineață suspendarea cursurilor pe durata întregii zile. În tot acest timp clasele vor fi igienizate și aerisite complet pentru a putea fi eliminate toate riscurile.
” transmite DSP SIBIU

Adolescentă dispărută din Sibiu. Are păr roșcat, ochi albaștri și pistrui

0

ACTUALIZARE : În cursul acestei dimineți, minora a revenit la domiciliu. Din primele verificări efectuate a rezultat că aceasta nu a fost victima niciunei infracțiuni.

Știre inițială :

Poliţiştii sibieni caută o minoră în vârstă de 16 ani care a plecat de la domiciliu într-o direcție necunoscută.

Persoanele ce pot oferi informaţii care să conducă la depistarea acesteia sunt rugate să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.

La data de 28 aprilie, în jurul orei 18:00, polițiștii sibieni au fost sesizați de către o femeie cu privire la faptul că, la aceeași dată, în jurul orei 08:00, fiica sa minoră, POSTELNICU BRIANA-ANDREEA, în vârstă de 16 ani, a plecat de la domiciliu, din municipiul Sibiu, județul Sibiu, fără a mai reveni acasă.

Semnalmente: înălțime 172 cm, greutate 65 de kg, păr roșcat, ochi albaștri, ten deschis, cu pistrui.

La momentul plecării, minora purta o bluză tip hanorac cu glugă gri, tricou negru, colanți negri, încălțăminte sport alb/negru.

Semne particulare: persoana în cauză prezintă un tatuaj monocolor, pe antebrațul mâinii drepte, cu inscripția “777”.

Cei ce pot oferi informaţii despre această minoră sunt rugați să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.

Arpașu de Sus se modernizează! Noul pod de beton este aproape finalizat

0
Podul de la intrarea în satul sibian Arpașu de Sus este aproape finalizat, înlocuind astfel vechiul pod din lemn, care a asigurat accesul în localitate timp de 65 de ani.

Noua construcție, realizată din beton și armături din oțel, include și trotuare destinate pietonilor, sporind siguranța circulației. Pentru consolidarea malurilor, au fost amplasate gabioane (structuri de protecție și consolidare realizate din plase metalice umplute cu pietre sau alte materiale de construcție), fiind o măsură esențială pentru durabilitatea structurii. Investiția, în valoare de peste 5,3 milioane de lei, a fost posibilă datorită fondurilor nerambursabile obținute prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

Caz șocant la Sibiu! Copii ademeniți cu dulciuri dintr-o mașină. A fost chemată Poliția!

1
Screenshot
Eveniment șocant petrecut astăzi, în jurul orei 17:00, la intersecția străzilor Nicolae Iorga cu Cernei din municipiul Sibiu.

Conform unor informații de la Sibiu Independent, doi tineri de aproximativ 18 ani, care se aflau într-o mașină marca FORD, de culoare argintie, ar fi oferit dulciuri unor copii și i-ar fi fotografiat fără a avea acest drept. Speriați, copiii cu vârste cuprinse între 8 și 10 ani și-au sunat tatăl și i-au povestit întreaga întâmplare. Acesta s-a urcat de urgență în mașină și a plecat spre locul indicat. A găsit mașina, însă șoferul a demarat în trombă. A fost totuși blocat în trafic la intersecția străzilor Nicolae Iorga cu Cernei. Din cauza protecției parentale excesive, tatăl copiilor a lovit în mod repetat parbrizul mașinii, distrugându-l. În urma evenimentului, a fost chemată și Poliția.

M-au sunat copii speriați că cineva dintr-o mașină i-a ademenit cu dulciuri și le-a făcut poze. Am mers repede acolo și am găsit mașina. Nu au vrut să coboare și au fugit. Au demarat puternic și au lovit borduri și gropi. Au fugit pe străduțe și i-am urmărit. I-am blocat în trafic și le-am spart parbrizul cu palma. Îmi asum, totul până la copii. Am fost și la Poliție. Polițiștii au găsit poze cu copiii mei în telefonul lor. Ei au spus că s-au distrat și doar s-au amuzat. Totuși, după ce părinții tinerilor au fost anunțați, am convenit ca nici o parte să nu depună plângere” a declarat tatăl copiilor ademeniți cu dulciuri

Alertă la Sibiu. Mai mulți elevi de la Brukenthal au ajuns la spital!

0
Este alertă mare la Colegiul Național Brukenthal din municipiul Sibiu. Mai mulți elevi au acuzat mâncărimi la nivelul feței.

Conform surselor Sibiu Independent, alarma s-ar fi dat astăzi la ora 17:00, atunci când mai mulți copii s-au simțit rău. De vină ar fi o acțiune de deratizare realizată în weekendul trecut. Nu se cunoaște momentan ce substanțe s-au folosit și cât de toxic a fost aerul din încăperi. La ajungerea forțelor ISU Sibiu, în incinta Colegiului Național Brukenthal Sibiu se aflau 450 de elevi, 20 dintre aceștia prezentând simptome de mâncărimi la nivelul pielii. Aparatele echipajului CBRN (Chimic, Biologic, Radiologic și Nuclear) nu au depistat substanțe periculoase în aer.

ACTUALIZARE: În urma evaluării medicale complete, 5 copii cu vârste cuprinse între 13 și 14 ani, care prezentau simptome de mâncărimi la nivelul feței, au fost transportați la CPU Luther pentru investigații suplimentare.

Conform informațiilor oficiale din partea Spitalului de Pediatrie Sibiu, până la acest moment, în serviciul CPU s-au prezentat 5 adolescenți cu vârste între 13 și 15 ani, cu simptome ușoare de tip cefalee, amețeli, fenomene respiratorii sau tegumentare. Aceștia au beneficiat de consult, investigații și tratament și vor primi recomandări la domiciliu.

Conform DSP SIBIU, conducerea instituției s-a autosesizat iar la fața locului au fost mobilizați doi inspectori Momentan ancheta este în desfășurare însă aceștia menționează faptul că din datele obținute până acum, niciunul dintre cei 5 copii nu prezintă simptome grave.

„În urma unui apel pe numărul unic pentru apeluri de urgență 112 prin care s-a semnalat faptul că 5 elevi ai Colegiul Național Brukenthal, acuză mâncărimi la nivelul feței, la fața locului s-au deplasat două echipaje SMURD dintre care unul cu medic, o autospecială de stingere și o autospecială CBRN. În urma măsurătorilor efectuate până în aceste momente în sălile de clasă nu au fost identificate substanțe periculoase. Echipajele medicale au evaluat toți elevii prezenți în școală (aproximativ 450 de elevi), dintre aceștia aproximativ 20 de elevi prezintă simptome de mâncărimi la nivelul pielii.transmite ISU SIBIU

Sibiul rămâne fără Arhitect Șef. Se pregătește al patrulea concurs!

0
Sibiu drona
Șoc! Orașul Sibiu rămâne fără Arhitect Șef, deși au fost organizate mai multe concursuri pentru ocuparea acestui post.

Conform informațiilor exclusive obținute de Sibiu Independent, la cel de-al treilea concurs pentru acest post s-a prezentat un singur candidat. Însă, în urma probei de testare a cunoștințelor pe calculator, acesta a fost respins. Contactat de jurnaliștii Sibiu Independent, arhitectul care a susținut examenul a declarat că volumul de lucru, raportat la timpul alocat, a fost prea mare, chiar exagerat de mare. Totuși, chiar și în aceste condiții, arhitectul ar fi realizat o proporție importantă din test, însă, nefiind complet, lucrarea a fost respinsă. În aceste condiții, cel mai probabil se va anunța organizarea celui de-al patrulea concurs.

Momentan, Marius Jivan conduce interimar Direcția Amenajarea Teritoriului și Urbanism din cadrul Primăriei Muncipiului Sibiu. Reamintim faptul că, din mai 2024, Sibiul a rămas fără arhitect șef, după ce Ioana Urdea s-a pensionat, încheind o carieră de 15 ani în această funcție.

Am cerut un punct de vedere Primăriei Municipiului Sibiu și vom reveni cu răspunsul acestora.

Mai mulți angajați din Primăria Sibiu se simt terorizați la locul de muncă

0
Sibiu drona
La adresa redacției Sibiu Independent au fost primite mai multe reclamații privind o situație tensionată care s-ar prelungi de-a lungul unei perioade îndelungate.

Mai exact, un șef din Primăria Sibiu ar avea un comportament neadecvat la locul de muncă, exercitând acte de violență verbală și fizică asupra subalternilor. Din nefericire, situația a escaladat în ultimele luni, atunci când respectivul șef ar fi avut o ieșire anormală, necontrolată și violentă. În urma acestor fapte, el a fost internat nevoluntar la Spitalul de Psihiatrie Sibiu. După câteva zile, a fost externat și s-a întors la serviciu. Însă, conform plângerilor, comportamentul său nu s-a îmbunătățit, urmând alte și alte episoade violente verbal.

„În urmă cu o lună, presa a relatat cazul șocant al tânărului din Sibiu care și-a ucis propriul tată, pe fondul unor probleme psihice netratate, și care și-a primit între timp sentința. Astfel de tragedii ne arată cât de gravă poate fi ignorarea acestor situații și cât de periculos este să minimalizăm importanța lor.
Noi, colegii acestui angajat, trăim cu teama că am putea deveni victimele unei astfel de drame, într-un loc în care ar trebui să ne simțim în siguranță. Ne este frică să venim la serviciu. Teama de a fi din nou martorii sau victimele unui nou episod de violență ne afectează grav atât viața profesională, cât și cea personală. Atmosfera la locul de muncă este tensionată, iar sentimentul de nesiguranță este copleșitor. Conducerea Primăriei Sibiu cunoștea situația acestui angajat.”
se arată în mesajul transmis către redacția Sibiu Independent.

Am cerut un punct de vedere Primăriei Municipiului Sibiu și vom reveni cu răspunsul acestora.