În această dimineață au fost continuate acțiunile de prevenire a producerii de accidente rutiere în intersecțiile din municipiul Sibiu, îndeosebi în zona străzilor Luptei și Ștefan cel Mare.
Polițiștii sibieni s-au asigurat că șoferii conștientizează riscurile la care expun participanții la trafic prin opriri și staționări care reduc sau obturează total vizibilitatea la pătrunderea în intersecții, ceea ce poate duce la producerea de evenimente rutiere cu consecințe grave.
Astfel, 11 conducători auto au fost sancționați contravențional, în cazul unuia dintre ei fiind luată și măsura retragerii certificatului de înmatriculare pentru termenul ITP expirat.
Se pare că politicianul român una spune în campanie, alta face odată ales pe funcție. Cetățenii din Cartierul Arhitecților care l-au ales majoritar ca primar al orașului Cisnădie pe Mircea Orlățan au fost convinși de discursul său electoral privind transparența folosirii banului public. Culmea, la prima ședință ordinară de Consiliu Local programată în 19 decembrie 2024, Orlățan propune abrogarea unei hotărâri care urmărea transparența în contractele de consultanță și cele cu presa.
Spre deosebire de multe ziare locale din județul Sibiu, ziarul SIBIU INDEPENDENT nu a avut niciodată vreun contract de publicitate cu Primăria Cisnădie. Alții însă, au primit bani lunar, ani de zile de la vechea administrație a orașului. După alegerile locale din iunie, când Mircea Orlățan (USR) a fost ales primar al orașului prin votul majoritar din Cartierul Arhitecților, ziarele cu contracte vechi la Primărie, au schimbat brusc macazul și au început să lovească vechea administrație și să laude pe cea nouă.
Această schimbare de atitudine, după ani de facturări lunare, a nemulțumit pe primarul Gheorghe Huja, care a propus la finele lunii august vechiului Consiliu Local un proiect de hotărâre, votat de toți, mai puțin de USR. Devenit hotărârea de Consiliu Local nr. 196 din 19 august 2024.
Hotărârea introduce o procedură pentru contractele de consultanță și cele cu presa. O procedură bazată, cum scrie în preambul, pe transparență, non-discriminare și responsabilitate.
Noutatea adusă de HCL 196 este că pentru toate contractele de consultanță și cele cu presa, intervine avizul inițial de principiu al Consiliului Local și cel final tot al Consiliului Local. Altfel spus, contractele nu mai sunt la discreția primarului.
Primarul Orlățan vrea abrogarea hotărârii cu transparența pentru că îngreunează accesarea de fonduri europene
În 19 decembrie, la ședința Consiliului Local Cisnădie, primarul Orlățan propune abrogarea HCL 196 total. Motivația oferită consilierilor în raportul de specialitate spune că „Punerea în practică a acestei proceduri creează un risc real de ratare a oportunităților de accesare a finanțărilor nerabursabile”. Și acest motiv, unicul, este repetat pe parcursul motivării. Nimic despre contractele cu presa, care fac de asemenea obiectul procedurii.
Mai trebuie remarcat că soția actualului primar are o firmă de consultanță pe fonduri nerambursabile și a lucrat anterior, sub administrația Huja cu primăria Cisnădie. Actualul primar s-a lăudat și el cu proiectele pe care a făcut consultanță, deși SIBIU INDEPENDENT a arătat la vremea respectivă că firma lui raporta cifre de afaceri derizorii, anuale.
Motivarea abrogării HCL 196 se referă la îngreunarea procesului prin implicarea Consiliului Local. Deși, legislația permite pe lângă ședințele ordinare, lunare, convocarea de ședințe extraordinare, și de îndată. Iar, spre exemplu, Consiliul Județean Sibiu când are proiecte de accesat pe fonduri europene cu termene scurte mereu convoacă consilierii de îndată pentru a putea primi girul lor.
Și ca o notă despre transparență, odată cu venirea în primărie a noului ales Mircea Orlățan, participarea cetățenilor la ședințele consiliului local se poate face doar prin înscriere prealabilă cu 48 de ore. Deși, conform Codului Administrativ, ședințele consiliilor locale sunt publice.
Nouă cadeți ai Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu, însoțiți de conf.univ.dr. Brândușa-Oana Niculescu, au participat la Concursul de traduceri pentru studenți, organizat de Facultatea de Litere și Arte din cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, eveniment ajuns la cea de-a cincea ediție.
Studenții militari au concurat alături de colegii lor filologi, traducători și interpreți de la ULBS, obținând rezultate remarcabile. La secțiunea Limba engleză, sg. Vlad-Adrian Pop, sub coordonarea lect.univ.dr. Diana Anneliese Sopon, a câștigat premiul III. „Se spune că engleza este o limbă care unește. Acest concurs, pe lângă faptul că ne-a ajutat să ne descoperim potențialul, a contribuit și la întărirea relațiilor dintre noi și colegii de la ULBS”, a declarat Vlad.
Sd. Ștefania Suciu, îndrumată de lect.univ.dr. Daniela-Elena Duralia, a primit mențiune la secțiunea Limba franceză. Aflat la prima participare, Ștefania a descris experiența ca fiind una inedită: „Munca mea a prins viață într-un mod atât de frumos, iar emoțiile trăite m-au motivat să dau tot ce am mai bun, convinsă fiind că acesta este doar începutul!”.
„Felicitări tuturor participanților pentru rezultatele deosebite!” – au transmis reprezentanții AFT pe pagina de Facebook.
Raluca Turcan, Ministrul Culturii atrage atenția asupra impactului negativ al deciziei Fitch privind perspectiva României și face apel la responsabilitate politică pentru formarea rapidă a unei coaliții stabile, esențială pentru evitarea izolării internaționale și protejarea parcursului european al țării.
Redăm mai jos declarația sa de miercuri, 18 decembrie:
„Decizia agenției Fitch de a revizui negativ perspectiva României – o veste proastă pentru țara noastră, pentru că poate crește dobânzile la care ne împrumutăm – sper să îi trezească pe toți cei care, în mod iresponsabil, folosesc discuțiile despre noul guvern și programul de guvernare în scop electoral, în perspectiva alegerilor prezidențiale de la anul.
Nu este momentul pentru așa ceva: disputele publice dintre partidele europene nu fac altceva decât să-i hrănească pe extremiști. Probabil unii se gândesc că e mai ușor să faci campanie electorală pentru alegerile prezidențiale din opoziție, în loc să îți asumi guvernarea țării într-o perioadă dificilă. Numai că oamenii sunt sătui de acest mod de a face politică și mi se pare îngrijorător că discuțiile pentru formarea guvernului se poartă uneori cu atacuri la tv, nu în cadrul ședințelor.
Avem nevoie rapid de o coaliție care să treacă de votul Parlamentului și să asigure stabilitatea guvernării, un ritm solid al dezvoltării economice, să-și asume responsabilitatea pentru a evita izolarea internațională a României și să protejeze parcursul european al țării.
În aceste zile se vede cine sunt adevărații lideri și oameni de stat și cine face, în continuare, politics as usual, de parcă lecția primită la alegeri n-ar fi existat.”
Săptămâna aceasta, joi, 19 decembrie 2024, începând cu ora 18:00, Editura Trei și Librăria Humanitas „Constantin Noica” îi invită de iubitorii de literatură din Sibiu la o întâlnire cu scriitorul Bogdan-Alexandru Stănescu. Evenimentul este prilejuit de lansarea celei mai recente cărți ale sale, „Soarele negru”, sosită din tipografie la finalul lunii noiembrie. Romanul reprezintă o explorare profundă a memoriei colective și individuale, consolidând poziția lui Bogdan-Alexandru Stănescu ca unul dintre cei mai importanți prozatori contemporani.
Alături de autor, la eveniment participă scriitorii Radu Vancu și Marin-Mălaicu Hondrari.
„Soarele negru este nu doar unul dintre marile romane ale generației noastre, sau ale literaturii contemporane, ci unul dintre marile romane ale literaturii române dintotdeauna. L-am citit cu senzația asta teribilă de bucurie și de invidie că asist la apariția unui obiect greu, care modifică spațiul, timpul și întreaga cauzalitate a literaturii românești”, mărturisea scriitorul sibian Radu Vancu la evenimentul de lansare a cărții din cadrul ediției din acest an a Târgului de carte Gaudeamus.
Soarele negru, un roman picaresc al cărui protagonist e chiar literatura, sinuoasă și ramificată ca brațele unui fluviu ce se despart în deltă.
Soarele negru încheie trilogia memoriei şi a familiei începută cu romanul Copilăria lui Kaspar Hauser (2017, 2021) şi continuată cu Abraxas (2022) – carte premiată în urmă cu două săptămâni cu Premiul pentru proză al Academiei Române și aflată în curs de apariţie la prestigioasa editură franceză Gallimard –, două cărţi care s-au bucurat de o receptare deosebită atât din partea criticilor, cât şi a cititorilor.
Soarele negru este o carte care înglobează multe povești, fiecare cu personajele ei principale și secundare, dar și cu propriul ritm. Un cuplu cum nu se poate mai improbabil, care se întâlnește în Bucureștiul anilor ’70, un psihiatru malefic, racolat de KGB, aflat în căutarea automatonului uman și care sfârșește în pădurile nebuniei, un nazist gay, membru al Societății Thule, care vânează artefacte magice cu valoare neprețuită pentru ritualurile oculte menite să aducă pe lume cel de-al Treilea Reich, o stranie croitoreasă a Casei de Modă Diana, căzută pradă demonilor, o mamă creștin-ortodoxă pasionată de artele marțiale, un scriitor german melancolic pe nume Max Sebald, străzile înguste și pietruite din Norwich, Sulina anilor ’90, socialiști camerunezi, un Păpușar rus care colecționează trofee de care se îndrăgostește, un roman neterminat ce iradiază viețile celor care-l citesc: toate acestea se împletesc în biografia multigenerațională a unui personaj pasionat de criminali în serie și de reconstruirea imaginară a vieții tatălui dispărut.
Cunoscut deopotrivă ca scriitor, editor, traducător și eseist, Bogdan-Alexandru Stănescu este una dintre cele mai apreciate voci din lumea cărților românești.
Bogdan-Alexandru Stănescu (n. 1979) este prozator, poet, eseist, traducător, editor și doctor în literatură. În prezent este director editorial al imprintului Anansi. World Fiction, din cadrul Grupului Editorial Trei. În 2010 a publicat împreună cu Vasile Ernu cartea Ceea ce ne desparte. Epistolarul de la Hanul lui Manuc, iar în 2012 a debutat ca poet, cu volumul Apoi, după bătălie, ne-am tras sufletul. Au urmat volumul de eseuri Enter Ghost. Scrisori imaginare către Osip Mandelştam, cel de-al doilea volum de poeme, anaBASis, romanul Copilăria lui Kaspar Hauser; în 2019 a publicat romanul biografic Caragiale. Scrisoarea pierdută; în 2021, volumul de poeme Adorabilii etrusci, iar în 2022, romanul Abraxas. A tradus din Alberto Manguel, James Joyce, Tennessee Williams, William Faulkner, Sandra Newman, Sue Prideaux, Edward Hirsch, Daniel Mendelsohn, Paul Auster, Philip Roth, Louise Glück, Hannah Arendt, C.G. Jung, Anne Carson și Kaveh Akbar.
La Editura Trei a mai apărut, în 2023, volumul de eseuri Centrul nu se mai susține. Ceea ce ne desparte (scris împreună cu Vasile Ernu).
Accesul la eveniment este liber, iar iubitorii de literatură sunt invitați să participe la această întâlnire specială. Lansarea va fi urmată de o sesiune de autografe.
Pe data de 9 decembrie 2024, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat Lista firmelor acceptate în Programul REPower – Componenta 16 din cadrul PNRR, Investiția 4 – Componenta A și Investiția 7.
Consiliul Județean Sibiu reamintește că Investiția 4 – Componenta A se adresează utilizatorilor vulnerabili, care au posibilitatea de a-și instala panouri fotovoltaice și acumulatori de stocare, în timp ce Investiția 7 se referă la aceeași categorie de beneficiari, pentru care se pot deconta lucrări de eficientizare termică a locuinței (termoizolația pereților, podului, înlocuire tâmplărie exterioară etc).
Important pentru firmele validate în program:
Dosarele beneficiarilor finali se vor depune de către operatorii economici doar pe adresa de e-mail ghiseu@cjsibiu.ro, însoțite de un borderou (opis) centralizator al acestora, care va cuprinde, ordonat alfabetic, numele, prenumele, CNP-ul și localitatea de domiciliul solicitantului. Documentul va semnat fi electronic de operatorul economic, în format PDF. Acest document va fi transmis și în format editabil.
Numărul de înregistrare se va atribui în ordinea depunerii dosarelor și va fi conferit borderoului centralizator;
Operatorii economici vor depune dosare separate pentru Investiția 4 și Investiția 7, limita fiind de 1.000 de dosare / operator / tip de investiție;
După verificarea dosarelor, personalul Ghișeului Unic de Eficiență Energetică din cadrul Consiliului Județean Sibiu poate solicita eventualele clarificări, care vor fi transmise operatorilor economici pe email, iar aceștia au obligația de a răspunde, în maxim 3 zile lucrătoare, pe adresa ghiseu@cjsibiu.ro.
Având în vedere că data de închidere a apelului este 17.02.2025, termenul-limită pentru depunerea dosarelor spre verificare la adresa de e-mail menționată este 12.02.2025.
APĂ CANAL SIBIU S.A. angajează pentru SECTOR MĂRGINIME
INSTALATOR – 2 posturi
Cerințe:
Cunoștințe (experiență) în domeniul instalațiilor;
Capacitate de comunicare și lucru în echipă;
Disponibilitate pentru muncă de teren.
INGINER – 1 post
Cerințe:
studii superioare de specialitate în domeniul tehnic (instalații/ electromecanic/ electric/ mecanic);
experiență profesională într-un post similar-constituie avantaj comunicare profesională adecvată în relația cu clienții;
cunoștințe de operare PC- nivel mediuabilități de organizare;
permis de conducere minim cat. B;
Cererile tip de participare la concurs se completează și se depun online la adresa de mail personal@apacansb.ro sau la sediul societăţii, str. Eschil nr.6, Serv.Resurse Umane, împreună cu CV, copie diplomă studii şi adeverinţa medicală de la medicul de familie, până la data de 31.12.2024. Relaţii suplimentare la tel. 0269/ 222916 (int.117 sau 166).
Evoluția mai puțin convingătoare din Liga națională de baschet poate fi dată uitării de formația de baschet BC CSU Sibiu cu o calificare obținută în Cupa României.
Partida dintre CSM Tg.Mureș și BC CSU Sibiu contează pentru turul trei al Cupei Roamâniei. Meciul va avea loc în Sala Sporturilor din Tg.Mureș, miercuri, de la ora 20.00. Cele două echipe s-au întâlnit și la începutul sezonului în liga națională, tot la Târgu Mureș, iar gazdele au avut câștig de cauză.
Sibienii se pot revanșa în fața fanilor c un suces în această seară. Meciul este decisiv, câștigătoarea urmând a se califica în Final 8 al Cupei României. Partida va fi transmisă în direct pe canalul de youtube FRB.TV.
Femeia tâlhărită în data de 7 decembrie, pe strada Râului din municipiul Sibiu, și-a recuperat bunurile.
Victima, o femeie de 52 de ani a fost atacată de un grup de tineri. Datorită polițiștilor sibieni care au acționat exemplar în această anchetă, autorii au fost identificați și prinși. Aceștia și-au pierdut libertatea pentru 680 de lei și un card bancar.
Într-un alt caz de tâlhărie, polițiștii sibieni s-au mobilizat și au strâns 1.300 de lei, pe care i-au dăruit femeii ieri. Gestul lor i-a descrețit fruntea și i-au readus zâmbetul pe chip.
„Ne-am reamintit cu toții că un ajutor oricât de mic aduce o mare bucurie, aduce speranță, încredere, aduce siguranță. Căci, da, și siguranța are multe limbaje și mai multe forme de manifestare.” a transmis IPJ SIBIU
Circulația rutieră va fi închisă pe breteaua de urcare către autostradă din direcția Brașov spre Sebeș și deviată spre sensul giratoriu dinspre Șelimbăr.
Devierea traficului este necesară pentru remedierea unor probleme la sistemul de iluminat al nodului. Restricția este valabilă între orele 9 și 13.
În vederea concesionării unor suprafețe de teren cu destinație agricolă proprietate privată a statului, aflate în administrarea Agenției Domeniilor Statului
În conformitate cu prevederile Legii 268/2001, cu modificările şi completările ulterioare si a Normelor Metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 626/2001, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia Domeniilor Statului, cu sediul în str. Ştirbei Vodă, nr. 43, sector 1 Bucureşti, în calitate de concedent, organizează licitaţie publică cu strigare în vederea concesionării unor suprafeţe de teren cu destinaţie agricolă, proprietate privată a statului, aflate în administrarea Agenţiei Domeniilor Statului, în conformitate cu listele publicate în Monitorul Oficial Partea a IV-a.
Obiectul concesiunii îl reprezintă terenul cu destinaţie agricolă aflat in exploatarea următoarelor societăţi comerciale/terenuri preluate:
Nota: Nivelul redevenţei pentru terenul neagricol, respectiv: vegetaţie forestieră, terenuri neproductive care pot fi amenajate şi folosite pentru producţie agricolă, drumuri tehnologice şi de exploatare agricolă, ape – bălţi și curți construcții – taluzuri este de 100 kg grau SR EN 15587+A1 :2019/ha/an şi SR 13548:2013/ha/an. Nivelul redevenţei pentru terenul neagricol, respectiv pentru terenul aferent curtilor constructii este variabil, fiind calculat diferenţiat pe unităţi administrative şi tipuri de unităţi administrative. Dacă suprafaţa de teren oferită la concesionare este compusă doar din teren neagricol se va licita de la nivelul minim al redevenţei pentru terenul neagricol respectiv pentru: vegetaţie forestieră, terenuri neproductive care pot fi amenajate şi folosite pentru producţie agricolă, drumuri tehnologice şi de exploatare agricolă, ape – bălţi și curți construcții – taluzuri.
Durata concesiunii este de 20 de ani.
Documentaţia ce condiţionează participarea la licitaţia publică cu strigare (Caietul de sarcini), se poate achiziţiona de la Agenţia Domeniilor Statului – Direcţia Contracte – Serviciul Contractare şi Acționariat, pe baza următoarelor documente: copie după dovada achitării preţului caietului de sarcini (având confirmarea Direcţiei Economice din cadrul Agenţiei Domeniilor Statului Bucureşti), buletin de identitate sau paşaport (în cazul persoanelor române/străine) şi a împuternicirii date de ofertant persoanei desemnate în vederea achiziţionării documentaţiei de participare la licitaţie.
Preţul caietului de sarcini se va plăti :
în numerar la casieria din incinta Agenţiei Domeniilor Statului Bucureşti, până la ora12.00, în fiecare zi lucrătoare, eliberându-se chitanţa fiscală;
prin ordin de plata în contul nr. RO05TREZ7015032XXX010496 deschis la Trezoreria Sectorului 1 Bucureşti cod fiscal RO14818116.
Direcţia Economică din cadrul Agenţiei Domeniilor Statului Bucureşti, la solicitarea fiecărei persoane fizice sau juridice române sau străine, eliberează factura fiscală, în baza căreia se va efectua plata pentru achitarea caietului de sarcini.
Dovada achitării preţului, în cazul efectuării plăţii prin ordin de plată, va fi confirmată de Direcţia Economică în momentul în care se certifică existenţa banilor în contul A.D.S. În lipsa confirmării Direcţiei Economice nu va fi eliberat Caietul de sarcini, acest lucru ducând la excluderea ofertantului de la licitaţie.”
Garanţia de participare se poate constitui in următoarele forme:
virament prin ordin de plata in contul RO85TREZ7015005XXX000124 deschis la Trezorerie sector 1 Bucureşti, cod fiscal 12708834;
scrisoare de garanţie bancară în favoarea Agenţiei Domeniilor Statului, având termen de valabilitate de 180 de zile, emisă de o bancă comercială română pentru persoane fizice /juridice române sau de o bancă comercială străină cu care o banca comercială română are relaţii de corespondent pentru persoane fizice/juridice străine.
La licitaţie poate participa orice persoană fizica sau persoană juridică de drept privat, română sau străină, care să îndeplinească condiţiile din caietul de sarcini.
Persoanele fizice sau juridice care au refuzat semnarea procesului verbal de adjudecare sau a contractului de concesiune/arendare la şedinţele de negociere sau licitaţie organizate de A.D.S., nu vor fi acceptate la licitaţia publică cu strigare pentru concesionarea terenurilor cu destinaţie agricolă din administrarea acesteia.
Plicurile conţinând documentele de participare vor fi închise, semnate şi, după caz, stampilate şi se depun la sediul Agenţiei Domeniilor Statului, secretariatul Directorului General începând cu ziua publicării anunţului, până la termenul stabilit. Ofertanţii rămân angajaţi prin termenii ofertelor depuse timp de 60 de zile, de la data depunerii acestora.
Licitaţia cu strigare va avea loc la sediul Agenţiei Domeniilor Statului Bucureşti, din str. Ştirbei Vodă, nr. 43, sector 1, Bucureşti.
Informaţii suplimentare se pot obţine la următoarele numere de telefon: 021/405.35.35, 021/405.35.45 Direcția Contracte – Serviciul Contractare și Acționariat din cadrul Agenţiei Domeniilor Statului Bucureşti.
* Prezenta ofertanţilor la deschiderea plicurilor conţinând documentele de participare este obligatorie, sub sancţiunea excluderii de la licitaţie.
Mai multe echipaje de prim-ajutor intervin în această seară lângă fabrica Continental din Sibiu. Din primele informații, două mașini au intrat într-o coliziune violentă.
Martorii la eveniment au declarat pentru ziarul Sibiu Independent faptul că, unul dintre șoferi ar fi realizat un viraj neregulamentar la stânga. În urma impactului, una dintre mașini s-a răsturnat în afara părții carosabile, rezultând cel puțin două victime. Acestea sunt asistate medical de către echipajele ISU SIBIU.
Conform polițiștilor rutieri sibieni, accidentul s-q produs pe DN 7H, în intersecția cu strada Monaco iar din primele cercetări efectuate s-a stabilit că, în timp ce conducea un autoturism pe DN 7H dinspre Șura Mică, în intersecția cu strada Monaco, un bărbat în vârstă de 41 de ani, din județul Brașov, a virat la stânga fără să acorde prioritate și a intrat în coliziune cu un autoturism condus din sens opus de către o tânără în vârstă de 21 de ani, din Șura Mare și apoi cu un stâlp de iluminat.
Conform ISU SIBIU, în urma accidentului au rezultat două victime, o tânără în vârstă de aproximativ 21 de ani care acuza dureri lombare și o minoră în vârstă de aproximativ 13 ani care a suferit un atac de panică.
Accidentul de lângă fabrica Continental din Sibiu a fost surprins de o cameră de bord.
În contextul Campaniei Naționale de prevenire a corupției intitulată „E timpul să nu mai dăm și noi ceva!”, ofițeri din cadrul Serviciului Judeţean Anticorupţie Sibiu, cu sprijinul polițiștilor, din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră Aeroport Sibiu și din cadrul Biroului Județean de Poliție Transporturi Sibiu, au desfășurat în data de 17.12.2024 o activitate de educație, în rândul cetățenilor aflați în incinta Aeroportului Internațional Sibiu, prin promovarea unor mesaje cu conținut informativ-preventiv anticorupție.
Cu această ocazie s-a urmărit creșterea gradului de conștientizare a fenomenului corupției și a consecințelor acestuia, în vederea schimbării percepției cetățenilor cu privire la faptul că „în România nu se poate obține nimic fără a da șpagă”.
Reamintim cetățenilor că, la nivel local, Direcția Generală Anticorupție este reprezentată de Serviciul Județean Anticorupție Sibiu și au posibilitatea de a sesiza faptele de corupție aflate în competența de cercetare a D.G.A. lanumerele de telefon 0269/208322, 0269/208183, la adresa de e-mail sibiu.dga@mai.gov.ro sau direct la sediul Serviciului Județean Anticorupție Sibiu, din municipiul Sibiu, str. Ștefan cel Mare, nr.193, județul Sibiu. De asemenea, la nivelul Direcției Generale Anticorupție, faptele de corupție pot fi sesizate, prin apelare gratuită, la Call-center anticorupţie 0800.806.806
La reședința mitropolitană, joi, 12 decembrie, Înaltpreasfințitul Părinte Laurențiu, Arhiepiscopul Sibiului și Mitropolitul Ardealului, a primit primii colindători din acest an, anume pe monahii și monahiile din Arhiepiscopia Sibiului, alături de care a fost prezent și Arhim. Calinic Teslevici, exarhul mănăstirilor din eparhie.
Mai apoi, colindele au răsunat din nou în Catedrala Mitropolitană din Sibiu. Alți colindători au sosit în locașul de cult din inima cetății transilvănene, unde au fost primiți de către Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Laurențiu. Peste 600 de copii de la școlile din județul Sibiu, coordonați de către consilierul eparhial pe probleme de învățământ Sorin Joantă, alături de inspectorul școlar pentru religie din județul Sibiu, prof. Gabriela Frățilă, au umplut Catedrala alături de părinți și bunici, pentru a se bucura împreună de vestea Nașterii Domnului.
Înaltpreasfințitul Părinte Laurențiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului, le-a mulțumit celor prezenți pentru bucuria primită de ochii lor sinceri și i-a îndemnat să nu-și piardă posibilitatea de a privi în viitor cu aceeași inocență și bunătate. Fiecare copil a primit câte un dar din partea Înaltpreasfinţiei Sale.
În tradiția care le unește, Asociația Corpul Cadeților „Gl.mr. Nicolae Uscoi” a organizat, și în acest an, mult așteptatul Bal al Bobocilor la Cercul Militar din Sibiu, un eveniment dedicat studenților din anul I. Acesta a marcat un moment semnificativ din viața lor academică, oferindu-le ocazia să petreacă o seară plină de emoție și bucurie.
Seara a fost animată de creativitatea, talentul și energia celor șapte perechi de participanți, care au transformat scena într-un adevărat spectacol artistic, cu dansuri, momente muzicale și reprezentații pline de originalitate. Atmosfera a fost una magică, iar tinerii au demonstrat întreaga lor pasiune și dedicare.
Punctul culminant al serii a fost desemnarea câștigătorilor titlurilor de Miss și Mister Boboc, onorate de perechea formată din sd. Ștefania Roșu și sd. Robert Dragu.
Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu îi felicită pe toți participanții pentru curajul, efortul și prestațiile excepționale care au contribuit la succesul evenimentului.
Miercuri, 18 decembrie 2024, între orele 15:00 și 17:00, Muzeul ASTRA Sibiu vă invită la un eveniment special dedicat dansurilor tradiționale săsești, susținut de trupa Forumului German din Sibiu. În cadrul atelierului, participanții vor avea ocazia să învețe și să danseze alături de tinerii dansatori pasionați, redescoperind dansuri autentice din Transilvania, precum Hettlinger, Kreuzpolka și Americans.
Trupa de dansuri tradiționale săsești a Forumului German din Sibiu aduce în prim-plan elemente culturale autentice – dansuri, cântece, port și ritualuri specifice sașilor din Transilvania, ilustrând bogăția și diversitatea patrimoniului cultural material și imaterial. Prin energia și pasiunea tinerilor dansatori, tradiția săsească prinde viață, continuând să inspire generații și să demonstreze că moștenirea culturală este vie și dinamică.
Vă invităm alături de Sebastian Arion – referent cultural la Forumul German din Sibiu și coordonatorul pentru tineret al grupului de lucru al minorităților germane din cadrul Uniunii federale a naționalităților europene, să descoperim și să dansăm împreună Hettlinger, Kreuzpolka, Americans și alte dansuri tradiționale germane!
Workshop-urile de dans sunt organizate în contextul derulării proiectului Dance as Intangible Cultural Heritage: New models of facilitating participatory dance events (Dance as ICH), cofinanțat prin Uniunea Europeană, în cadrul Programului Europa Creativă ( Creative Europe)
Accesul în expoziția „Dansul – patrimoniul intangibil european în mișcare” și participarea la evenimente este gratuită.
Echipa din sediul central al Societății Drumuri și Poduri SA Sibiu a sărbătorit Crăciunul într-un mod cu totul special, adunându-se în jurul bradului pentru a reflecta asupra unui an deosebit
Moment special în jurul bradului de Crăciun pentru echipa din sediul central al Societății Drumuri și Poduri SA Sibiu.
Drumuri și Poduri SA administrează drumurile județene, peste 900 de kilometri. Este o răspundere asumată cu seriozitate de întreg personalul, dar și de colegii de la Consiliul Județean Sibiu, iar anul 2024 a fost unul însemnat în îndeplinirea exigențelor acestei misiuni.
„Mulțumim tuturor colaboratorilor – instituții publice și companii private – pentru activitatea din anul 2024, întregului personal din bazele din județ și tuturor colegilor care au asigurat și asigură condiții de circulație optime pe drumurile Sibiului, indiferent de vreme și de ziua din calendar.
Drumuri și Poduri SA, compania Consiliului Județean Sibiu, mulțumește, de asemenea, sibienilor pentru încredere.
Crăciun fericit!” – au transmis reprezentanții Drumuri și Poduri SA Sibiu
Elevii Școlii de Dans „Ioan Macrea” aduc în prim-plan magia sărbătorilor de iarnă printr-un spectacol special dedicat tradițiilor românești. În zilele de 17 și 18 decembrie 2024, de la ora 18:00, Sala de evenimente Versailles din Sibiu va răsuna de bucuria Crăciunului, vestită prin dansuri populare și momente muzicale deosebite.
500 de copii cu vârste între 4 și 17 ani își vor demonstra priceperea la jocul popular românesc, în spectacole menite să reunească părinți, frați și bunici, sub însemnul dragostei pentru tradiții.
Reprezentațiile sunt parte integrantă a proiectului cultural „Sărbătorile românilor în luna decembrie”, inițiat de CJCPCT „Cindrelul-Junii” Sibiu.
Activitatea CJCPCT „Cindrelul-Junii” Sibiu este posibilă cu finanțarea acordată de Consiliul Judetean Sibiu.
Soprana Sara Maria Mihali, licențiată și absolventă de master a Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, s-a remarcat la numeroase concursuri și festivaluri atât în România, cât și în străinătate.
După participarea la masterclass-ul de canto desfășurat sub auspiciile Sibiu Opera Festival 2024, artista se pregătește să încânte publicul sibian în cadrul Galei de Crăciun, un eveniment ce promite o seară plină de emoție și rafinament muzical.
A doua zi a evenimentului a fost dedicată celor mai importante subiecte de securitate cibernetică pentru companii, instituții de stat și angajații acestora.
Experți în domeniu, polițiști din cadrul Compartimentul Analiza şi Prevenirea Criminalității și Serviciului Investigații Criminale, NTT DATA Romania și DNSC au prezentat exemple de cazuri, bune practici esențiale de protecție cibernetică, cerințele Directivei NIS2, DORA și uneltele care răspund eficient noilor provocări.
“Într-o societate din ce în ce mai conectată, securitatea cibernetică a devenit un pilon fundamental pentru protecția datelor, a infrastructurilor critice și a reputației organizațiilor noastre. Fie că vorbim despre companii private, instituții publice sau angajații acestora, riscurile asociate atacurilor cibernetice sunt tot mai mari, iar impactul acestora poate fi devastator.
De aceea, rolul nostru ca instituție a poliției, alături de partenerii noștri din sectorul privat și academic, este să consolidăm acest front comun împotriva amenințărilor digitale. Această conferință reprezintă o oportunitate esențială de a împărtăși bune practici, de a înțelege cerințele noilor directive europene și de a explora soluții eficiente pentru a răspunde provocărilor cibernetice actuale.
Pentru Inspectoratul de Poliție Județean Sibiu, prevenirea criminalității cibernetice nu este doar o misiune, ci și o responsabilitate. Dar pentru ca aceste eforturi să aibă succes, este nevoie de o colaborare reală și constantă cu mediul de afaceri, cu sectorul public și cu toți actorii relevanți. Doar împreună putem proteja interesele comune și siguranța digitală a comunității noastre“, a declarat șeful IPJ Sibiu, chestor de poliție Tiberiu Iulian Ivancea în deschiderea activităților.
Copiii de la Școala Gimnazială Vurpăr au avut parte de o zi specială, primind vizita bibliotecarelor astriste Alexandrina Aldea, Ana Coca și Mihaela Dobrescu. Poveștile cu tâlc, citite cu drag de echipa Bibliotecii ASTRA Sibiu, și darurile oferite cu generozitate au adus zâmbete pe fețele micuților și le-au făcut ziua mai frumoasă
„Copiii de la Școala Gimnaziala Vurpăr au fost bucuroși să primească vizita bibliotecarelor astriste Alexandrina Aldea, Ana Coca și Mihaela Dobrescu. Poveștile cu tâlc citite cu drag de echipa Bibliotecii ASTRASibiu și darurile oferite cu generozitate de Asociațiile Round Table 22 Sibiu și Club 41 Sibiu au înseninat sărbătorile micuților” – au transmis reprezentanții Bibliotecii ASTRA Sibiu.
În cadrul conferinței “Bune practici de securitate cibernetică pentru oameni și companii”, desfășurată în perioada 16-17 decembrie 2024, 600 de elevi din 10 școli din municipiul Sibiu au participat simultan la activitățile de prevenire din domeniul securității cibernetice, cu focus pe bunele practici în mediul online.
Cu ajutorul unui program dezvoltat de NTT DATA Romania denumit “Jungla Digitală”, care va fi aplicat în parteneriat cu poliţişti din cadrul IPJ Sibiu, elevii învață cum să se ferească de pericolele online.
La aceste întâlnirii au participat experți ai Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalității și ai Serviciului de Investigații Criminale din cadrul IPJ Sibiu, reprezentanți ai structurilor de prevenire a criminalității de la nivel național, voluntari NTT DATA Romania și reprezentanți din cadrul Directoratului Național de Securitate Cibernetică, cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Sibiu.
Filarmonica de Stat Sibiu invită publicul la Gala de Crăciun, un eveniment deosebit ce va avea loc în două seri festive, pe 19 și 20 decembrie 2024, ora 19:00, la Sala Thalia.
Printre invitații speciali se numără baritonul Samuel Alper Adiguzel
Baritonul Samuel Alper Adiguzel are în palmares numeroase premii la concursuri naționale și internaționale. A colaborat cu instituții muzicale prestigioase, precum: Filarmonica „Paul Constantinescu”, Teatrul Muzical „Ambasadorii”, Opera Națională București, în cadrul Studioului Experimental în Artele Spectacolului Muzical „Ludovic Spiess”, Teatrul „Stela Popescu”, Opera Comică pentru Copii. După participarea la masterclass-ul de canto sub auspiciile Sibiu Opera Festival 2024, Samuel și-a câștigat pe merit invitația la GALA DE CRĂCIUN!
Direcția Generală Anticorupție (DGA), în parteneriat cu platforma Stop Contrabanda inițiată de BAT România, lansează pe 13 decembrie 2024 campania națională de prevenire a corupției „E TIMPUL SĂ NU MAI DĂM ȘI NOI CEVA”.
Scopul principal al campaniei este de a crește gradul de conștientizare asupra fenomenului corupției și de a descuraja practicile de dare și luare de mită, subliniind consecințele legale și sociale grave ale acestor fapte.
Sloganul campaniei, „E TIMPUL SĂ NU MAI DĂM ȘI NOI CEVA”, a fost conceput pentru a contracara o mentalitate eronată potrivit căreia succesul sau rezolvarea unor situații se pot obține și prin mijloace nelegale. În centrul campaniei se află o serie de inițiative de comunicare care explică într-un limbaj simplu, accesibil și direct riscurile la care se expun cei care aleg să ofere sau să accepte mită. Această inițiativă face parte din seria de evenimente organizate de DGA pentru a marca Ziua Internațională Anticorupție – 9 Decembrie.
Volei de înaltă clasă la Sibiu. S-a desfășurat evenimentul „Keep the Ball Flying” – faza județeană ONSS pentru gimnaziu. Școala Gimnazială Ion Luca Caragiale Sibiu a câștigat etapa județeană a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar (ONSS) la volei feminin, desfășurată în cadrul competiției „Keep the Ball Flying”.
Evenimentul organizat de ACS Champions Sibiu, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Sibiu și cofinanțat prin agenda educațională a Primăriei Municipiului Sibiu, a reunit cele mai bune echipe gimnaziale din județ, într-o zi plină de sport, pasiune și fair-play.
Competiție strânsă și meciuri spectaculoase
Desfășurată pe 17 decembrie la Școala Gimnazială Nr. 18 Sibiu, competiția a adus față în față 14 echipe de la școlile gimnaziale din județ. Atmosfera a fost una extraordinară, iar nivelul competiției a depășit așteptările, oferind meciuri echilibrate și răsturnări spectaculoase de situație.
Rezultatele finale:
Finala Mare: Școala Gimnazială Ion Luca Caragiale s-a impus cu 2-1 în fața echipei Scolii Gimnaziale Nicolae Iorga Sibiu după un meci intens, plin de emoție și determinare. Seturile disputate au fost echilibrate, fiecare punct fiind câștigat cu efort și spirit de echipă.
Finala Mică: Școala Gimnazială Regina Maria a câștigat locul 3, învingând cu 2-1 echipa Colegiului Național Samuel von Brukenthal Sibiu. Meciul a fost la fel de disputat, cu multe momente în care scorul a fost întors spectaculos.
Calificare la faza regională
Prin victoria obținută, Școala Gimnazială Ion Luca Caragiale Sibiu își asigură participarea la faza regională a ONSS, unde va reprezenta județul Sibiu.
Profesorul Mircea Galață, inspector școlar pentru educație fizică și sport, a declarat:„Faza județeană a ONSS ne-a arătat încă o dată cât de mult potențial au elevii noștri. Competiția „Keep the Ball Flying” a reunit pasiunea pentru sport, talentul și determinarea tinerilor, iar noi, ca educatori, suntem mândri să vedem astfel de performanțe. Felicităm organizatorii, profesorii coordonatori și toate echipele participante.”
Sabin Sopa, președintele ACS Champions Sibiu: „Suntem mândri să vedem atât de mult entuziasm și dedicare din partea elevilor și profesorilor. Competiția „Keep the Ball Flying” a reușit să aducă împreună echipe valoroase, demonstrând cât de important este sportul în dezvoltarea tinerilor. Acești copii învață lecții importante despre muncă în echipă, respect și perseverență. Felicit toate echipele participante și le urez succes câștigătoarelor la faza regională!”
Organizatorii au transmis mulțumiri Inspectoratului Școlar Județean Sibiu, pentru buna colaborare, Școlii Gimnaziale Nr. 18 Sibiu, pentru gazduirea evenimentului și suportul logistic impecabil, dar și tuturor echipelor, profesorilor și elevilor care au participat cu energie și dedicare.
Un proiect care promovează sportul în școli
„Keep the Ball Flying” nu este doar o competiție, ci face parte dintr-o inițiativă mai amplă, susținută de ACS Champions 2016 Sibiu, ce are scopul de a promova sportul în rândul tinerilor. Proiectul încurajează mișcarea, spiritul de echipă și un stil de viață sănătos, dezvoltând valori esențiale precum disciplina, respectul și fair-play-ul.
Primarul Astrid Fodor și reprezentantul împuternicit al firmei Karsan Otomotiv Sanayii Ve Ticaret A.S., dna. Maria Magdalena Pesu, director general al firmei AnadoluAutomobil Rom SRL – reprezentant fiscal în România al firmei Karsan, au semnat marți, 17 decembrie, contractul pentru furnizarea a 30 de autobuze electrice. Aceste autobuze au fost achiziționate pentru modernizarea și extinderea transportului public la nivelul Zonei Metropolitane a Sibiului.
Contractul a fost semnat în urma unei proceduri de achiziție în cadrul căreia au fost depuse 6 oferte, cea transmisă de firma Karsan fiind declarată câștigătoare ca urmare a aplicării criteriului de atribuire(cel mai bun raport calitate – preț)și a îndeplinirii cerințelor de calificare impuse prin documentația de atribuire.
“În luna septembrie am semnat contractul pentru achiziția a 6 autobuze electrice cu o lungime de 10 metri. Prin prezentul contract asigurăm încă 30 de autobuze, de 12 metri lungime,care vor deservi transportul public metropolitan în Municipiul Sibiu și cele 11 localități care fac parte din ADI Transport Metropolitan. În următoarea perioadă, vom depune încă unproiect, pentru alte minim 10 autobuze electrice de 18 metri, în vederea obținerii de fonduri europene nerambursabile dinProgramul Regiunea Centru.” (Astrid Fodor, primarulmunicipiului Sibiu)
Contractul semnat cu firma Karsan are o valoare de 96,4 milioane de lei, adică aproape 20 de milioane de Euro. Acesta prevede livrarea următoarelor:
• 30 de autobuze electrice, cu 3 uși, 27 de locuri pe scaune și 49 de locuri în picioare. Culoarea acestora va fi stabilită după transmiterea paletarului de către furnizor.Dintre dotările autobuzelor menționăm:
o echipamente de taxare compatibile cu sistemul implementat pe flota Tursib
o sisteme GPS care să permită integrarea autobuzului în programul de management al flotei
o rampă de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă
o instalație pentru ventilare, căldură și aer condiționat,
o sistem de informare audio-video a călătorilor, inclusiv prin ecrane LCD – LED
o sistem de monitorizare video pentru interiorul și exteriorul autobuzului
o sistem de numărare a călătorilor
o prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile
• 30 de stații pentru încărcare lentă, câte una pentru fiecare autobuz, care vor fi instalate în autobaza Tursib.
• 10 stații pentru încărcare rapidă, care vor fi amplasate în teren.
Autobuzele vor fi livrate în termen de 8 luni de la emiterea ordinului de începere care va fi transmis companiei Karsan în următoarele zile, după constituirea garanției de bună execuție de către firma contractată. Stațiile de încărcare vor fi livrate și instalate înainte de sosirea autobuzelor. Urmează apoi o perioadă de 2 luni în care produsele vor parcurge procedura de recepție, când se va verifica conformitatea lor cu cerințele din caietul de sarcini.
Acest proiect – “Modernizarea și extinderea transportului public la nivelul Zonei Metropolitane Sibiu” este finanțat prinPNRR, componenta C10 – Fondul local.
ULBS este, alături de alți 19 parteneri din țară, parte a celui mai mare proiect de cercetare medicală din România.
Intitulat Dezvoltarea cercetării genomice în România (ROGEN) proiectul este coordonat de UMF „Carol Davila” din București și aduce împreună într-un Consorțiu universități, unități sanitare și organizații, pentru elaborarea unei cercetări care va facilita adoptarea genomicii în sistemul de sănătate din România. Astfel, va fi îmbunătățită calitatea serviciilor medicale în patologii precum cancerul, bolile infecțioase, bolile rare, patologii cardiovasculare și neurologice.
Valoarea totală a finanțării provenite din Fondul European de Dezvoltare Regională, bugetul de stat și mediul privat este de 85 de milioane de euro, din care valoarea aferentă ULBS este de 4 640 269 lei. Proiectul se va derula pe o perioadă de 60 de luni.
Consorțiul ROGEN este format din UMF ”Carol Davila” din București, în calitate de lider proiect și de parteneri: Institutul Oncologic I. Chiricuță din Cluj-Napoca, UMF Gr.T.Popa din Iași, Universitatea Ovidius din Constanța, Universitatea din București, UMF Craiova, UMF ”Victor Babeș” din Timișoara, Institutul de Virusologie ”Ștefan Nicolau”-București, Institutul Național de Endocrinologie ”C.I.Parhon” – București, Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu, Universitatea Transilvania din Brașov, Institutul Național de Boli Infecțioase ”Prof. Dr. Matei Balș” -București, UMF ”Iuliu Hațieganu” – Cluj-Napoca, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei și Științelor Biomedicale ”Victor Babeș”-București, Universitatea din Oradea, Institutul Clinic Fundeni-București, Institutul de Biochimie, Institutul de Cercetare Dezvoltare în Genomică, UMFST ”George Emil Palade”-Tg Mureș, Molecular Genomics SRL.
Semnarea contractului de finanțare este urmată de un workshop privind Strategia Națională de Medicină Genomică, la care participă personalități științifice, invitați din administrația publică, profesioniști din domeniul sănătății, parteneri din industrie, doctoranzi și studenți. ULBS este reprezentată la acest eveniment de către prorectorul pentru Activitate didactică, medicul Horațiu Dura, coordonatorul acestui proiect din partea Universității „Lucian Blaga” din Sibiu.
Începând cu luna mai a acestui an, România este parte a Proiectului European pentru Infrastructura de Date Genomice (GDI), o etapă importantă în consolidarea capacităților țării noastre în cercetarea genomică și integrarea în infrastructura paneuropeană de date genomice. Proiectul ROGEN se desfășoară cu participarea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene și a Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării.
Azi, 17.12.2024, începând cu ora 10:00, a avut loc ședința Colegiului Prefectural, prezidată de domnul prefect Mircea Dorin Crețu alături de subprefecți și secretarul general, cu următoarea ordine de zi:
I. Informare privind activitatea Autorității Rutiere Române – Agenția Sibiu, în ceea ce privește licențierea și autorizarea Operatorilor de Transport Rutier și a personalului de specialitate, în conformitate cu H.G. nr.625/1998 cu modificările și completările ulterioare.
Tema a fost prezentată de domnul Viorel Grecu, șef Agenție ARR Sibiu și a conținut situația comparativădefalcată pe cele trei domenii mari de activitate ale Agentiei ARR Sibiu și anume licențiere, atestare și evaluarea de siguranță rutieră a drumurilor.
Activitatea de licențiere.
Se observă o scădere de 5% a numărului de operatori de transport marfă noi. Insă
această situație nu este drastică și era de asteptat deoarece licențele de transport se eliberează pe o perioada de 10 ani.
Avem însă o scădere de 10% a operatorilor noi de transport de persoane .
O crestere se inregistreaza la transportul alternativ care este o activitate relativ
noua fiind reglementata in 2023.
Copiile conforme ale licentei de transport persoane au scazut doar cu 3%, si o creștere de 32% a copiilor conforme pentru transportul de marfa. S-a înregistrat o creștere a copiilor conforme pentru transport alternativ avand in vedere ca aceasta activitate este relativ noua fiind reglementata in anul 2023 .
Activitatea de transport de persoane.
Avem o scadere de 7% la documentele de control-national si de 15% la documentele de control – UE, ceea ce ne arata o scadere a activitatii de transport ocazional (transportul turistic), atat national cat si in_UE.
Activitatea de activitati conexe transportului
Activitatea de atestare unde se poate observa o crestere la atestarea in randul
persoanelor ce lucreaza in domeniul transporturilor, lucru imbucurator pentru judetul nostru.
La activitatea de taxi avem o scadere, ceea ce era de asteptat , deoarece a aparut activitatea de transport alternativ( ATA uberbolt).
In conformitate cu OMT 3295/23.09.2024, incepand cu 04.11.2024 activitatea de primire a solicitarilor si eliberarea atestatelor pentru conducatori auto de marfa si persoane in transportul national si a atestatelor de instructori de formare practica si a profesorilor de legislatie rutiera se face online.Perioada de emitere este de o zi de la solicitare. Pana in prezent au fost eliberate online un număr de 117 atestate.
Activitatea de eliberare a cartelelor tahograf.
Activitatea de examinare
II. Protejarea sănătății populației și monitorizarea sănătății animalelor, prin efectuarea de analize de laborator în cadrul Serviciului Laborator Sanitar Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor din cadrul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Sibiu, temă prezentată de domnul dr. Flavius Flucuș, director executiv adjunct al D.S.V.S.A. Sibiu.
În anul 2023, A.N.S.V.S.A. a demarat implementarea Strategiei privind creșterea performanțelor și eficientizarea activitatii LSVSA-urilor din subordinea D.S.V.S.A.- urilor județene.
În rezumat, în cadrul Programului Național Strategic, analizele sunt împarțite în: pachet local, pachet regional și pachet național.
„Pachetul local” conține analize care trebuie acreditate de toate L.S.V.S.A. județene. In acest sens, LSVSA Sibiu desfășoară activități de acreditatare a un număr de 8 metode, dintr-un total de 43 metode acreditate.
„Pachetul Regional” conține analize efectuate de laboratoarele nominalizate, pentru o anumită regiune. LSVSA Sibiu este nominalizat pentru 10 metode, dintre care 7 sunt deja acrediate.
In „Pachetul national” a fost nominalizat de regulă un laborator principal de analize și în unele cazuri, un al doilea laborator secundar, care să preia surplusul de probe și să susțină laboratorul principal.
L.S.V.S.A. Sibiu întreprinde demersuri în vederea autorizării și acreditării acestor metode, nominalizate de ANSVSA in vederea implementării strategiei la nivel național.
Pentru fiecare activitate sunt stabilite un număr de 21 proceduri generale, plus 8 instrucțiuni de lucru și proceduri operaționale.
Pe langă acestea, L.S.V.S.A. dispune de proceduri specifice metodelor de diagnostic întocmite conform referențialelor în vigoare (standarde si WOAH-World Organisation for Animal Health).
Metodele de diagnostic pentru domeniul Sanatate animală, vizează monitorizarea/diagnosticarea unor boli, printre care: Rabia, Encefalopatiile spongiforme transmisibile (boala vacii nebune), Gripa aviară, Salmoneloze, Bruceloza, Leucoza enzootică bovină, Tuberculoza bovină, etc.
Pentru domeniul Siguranța alimentelor, se urmaresc parametrii dintre care: Salmonella, Listeria, E. Coli, Enterococi intestinali, Enterobacteriaceae, drojdii și mucegaiuri, Staphylococcus, Trichinella spp., proteină, grăsime, falsificare miere de albine, etc.
III. Raport privind acordarea beneficiilor de asistență socială la nivelul județului Sibiu în anul 2024, temăprezentată de doamna Gabriela Oltean, șef Serviciu Beneficii de Asistență Socială, Programe de Servicii Sociale, Incluziune Socială și Egalitate de Șanse din cadrul Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție SocialăSibiu, după cum urmează:
Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Sibiu este serviciu public deconcentrat cu personalitate juridică, aflat în subordinea directă a Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şiInspecţie Socială.
Unul dintre obiectivele principale ale A.J.P.I.S. Sibiu este administrarea într-un sistem unitar de plată a beneficiilor de asistență socială și gestionarea programelor privind serviciile sociale susținute de la bugetul de stat.
Beneficiile de asistență socială administrate și gestionate de către Agenția Județeană pentru Plăți și Inpecție Socială Sibiu în anul 2024, sunt următoarele :
1. Beneficii de asistenţă socială pentru prevenirea şi combaterea sărăciei şi a riscului de excluziune socială, care se acordă persoanelor/familiilor fără venituri sau cu venituri reduse și care nu-și pot asigura la un moment dat nevoile traiului zilnic și sunt destinate asigurării mijloacelor financiare minime necesare traiului zilnic, precum şi suplimentării veniturilor sau mijloacelor persoanei ori familiei:
✓ VENITUL MINIM DE INCLUZIUNE – VMI,
✓ Ajutorul pentru încălzirea locuinţei și suplimentul de energie.
✓ Ajutorul de urgență de la bugetul de stat.
2. Beneficii pentru susţinerea copilului şi a familiei, care au în vedere naşterea, educaţia şi întreţinerea copiilor:
✓ Alocaţia de stat pentru copii, reglementată de Legea nr.
✓ Indemnizația pentru creșterea copilului și stimulentul de inserție,
✓ Alocaţia lunară de plasament.
✓ Indemnizația lunară aferentă concediulului de acomodare.
✓
3. Beneficii de asistenţă socială pentru sprijinirea persoanelor cu nevoi speciale:
✓ Indemnizaţia lunară de hrană cuvenită persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA
✓ Prestaţii sociale pentru persoanele cu handicap
✓ Indemnizație acordată persoanelor diagnosticate cu tuberculoză, tratate în ambulatoriu,
✓ Conform OUG nr 105/2021, privind aprobarea şi implementarea Programului naţional de suport pentru copii, , în contextul pandemiei de COVID-19 – „Din grijă pentru copii”, AJPIS decontează sumele aferente serviciilor de intervenție psihologică și psihoteraputică în cadrul acstui program. La nivelul judeţului Sibiu, numărul mediu de persoane care au beneficiat de decont în anul 2024 este de 160, cu suma totală de 128.760 lei.
Precizăm că, pentru perioda ianuarie 2024 – 30 noiembrie 2024, AJPIS Sibiu a
acordat beneficii de asistență socială unui număr mediu total de 133.680 beneficiari, suma totală plătită fiind de 631.261.815 lei.
IV.Raport privind activitatea de control desfășurată de Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Sibiu, conform Planului anual de activități pentru 2024, temă prezentată de domnul Oțoiu ValeriuDan, comisar în cadrul Gărzii Naționale de Mediu – Comisariatul Județean Sibiu.
Comisariatul Judeţean Sibiu al Gărzii Naţionale de Mediu funcţionează în baza prevederilor H.G. nr. 1005 din 17 octombrie 2012 ca şi instituţie publică în cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pǎdurilor, subordonatǎ Comisariatului General al Gǎrzii Naţionale de Mediu, structurǎ organizatǎ fǎrǎ personalitate juridicǎ, la nivel de serviciu, având ca misiune asigurarea implementării şi aplicării legislaţiei comunitare de mediu, transpusă în legislaţia naţională de mediu.
Acţiuni de control derulate în cursul acestui an conform Planului anual de activităţi
In cursul acestui an au fost efectuate un număr total de 986 controale. Aceste controale au inclus atât acţiuni tematice (ȋn numǎr total de 166), controale planificate (ȋn numǎr total de 162), controale cu alte autoritǎți (ȋn numǎr total de 95), acțiuni de control dispuse de Comisariatul General (ȋn numǎr total de 257) cât şi 20 inspecţii la obiective noi, 14 inspecţii pentru verificarea măsurilor impuse, verificarea unui numǎr de 171 autosesizări şi reclamaţii, 101 inspecții pentru verificarea modului de respectare a condițiilor impuse în actul de reglementare vizând în esenţă derularea activităţilor exclusiv în baza autorizaţiilor de mediu emise de Agenţia pentru Protecţia Mediului Sibiu/Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, conform prevederilor OM nr. 1798/2007, coroborat cu O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.
Dintre acțiunile de control dispuse de Comisariatul General menţionăm :
control tematic la UAT–uri pentru verificarea stadiului de realizare a măsurilor prioritare de guvernanţă privind gestionarea deşeurilor municipale conform PNGD şi a stării de salubrizare a localităţilor, control tematic privind implementarea sistemului de garanţie-returnare (SGR) pentru ambalajele primare nereutilizabile la comercianţi, control tematic la operatorii economici care fac transferuri de deşeuri pentru a verifica trasabilitatea unor tipuri de deşeuri, controale tematice la operatorii economici cu activitate în domeniul chimicalelor (Directiva REACH şi CLP) pentru verificarea managementului deşeurilor şi substanţelor periculoase respectiv produse Biocide, produse cu compuşi organici volatili (COV), produse pentru protecţia plantelor (PPP), substanţe care depreciază stratul de ozon (SDSO), deşeurile de echipamente electrice si electronice (DEEE), inspecţii SEVESO, control tematic pentru prevenirea si combaterea faptelor ilegale din domeniul piscicol, control tematic în scopul combaterii traficului cu specii salbatice de floră şi faună, control dispus la operatorii economici cu domeniul de activitate extracţie agregate minerale, etc.
Urmare a controalelor efectuate s-au constatat următoarele abateri:
– desfăşurarea activităţilor fără a deţine autorizaţie de mediu, fiind încălcate prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;
– absenţa documentelor doveditoare privind transportul deşeurilor pe teritoriul României, fiind încălcate prevederile HG nr. 1061/2008;
– obturarea cursurilor permanente, fapt ce încalcă prevederile O.U.G. nr. 23/2008;
– absenţa evidenţei gestiunii deşeurilor generate ca urmare a desfăşurării activităţii de producţie, fiind încălcate prevederile HG nr. 856/2002;
– nerespectarea prevederilor actelor de reglementare, astfel fiind încălcate prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;
– depozitarea necontrolată a deşeurilor, fiind astfel încălcate prevederile OUG nr. 92/2021, HG nr. 2293/2004 şi O.U.G. nr. 23/2008, etc.
Abaterile legislative constatate în urma controalelor din acest an, au condus la :
•impunerea unui număr de 712 măsuri coercitive cu termene scadente de realizare şi verificarea realizării acestora;
•aplicarea unui număr de 129 sancţiuni contravenţionale (88 amenzi şi 41 avertismente) în cuantum de 1.574.500 lei;
•1 propunere de începere a urmăririi penale;
•Nu a fost cazul de a se impune sancţiuni complementare de suspendări sau închideri activitate ;
• conştientizarea operatorilor economici cu privire la importanţa şi necesitatea protecţiei mediului şi prevenirea poluării mediului la nivelul organizaţiei.
La finalul ședinței grupul de colindători ai Academiei Forțelor Terestre ”Nicolae Bălcescu” Sibiu și grupul de colindători din cadrul Centrului de Perfecționare Artilerie Terestră și Artilerie Antiaeriană Ioan Vodă Sibiu au încântat întregul auditoriu cu un program minunat de colinzi amintindu-ne de bucuria și emoția sosirii Sfântului Praznic al Nașterii Domnului, pentru care le mulțumim cu recunoștință.
Muzeul Municipal Mediaș, din cadrul Direcției pentru Cultură, organizează în săptămâna 16-20 decembrie 2024 activități pentru a veni în sprijinul unităților de învățământ care desfășoară în această perioadă programul „Școala Altfel“.
Astfel, elevii Liceului Teoretic „Roth – Oberth“ și ai școlilor gimnaziale „Mihai Eminescu“, Nr. 4 și Boian participa în aceste zile la ateliere inedite, susținute de către domnul Lucian Răzvan Faloba, specialist în terapii naturiste, precum și de specialiștii muzeului. În cadrul acestor întâlniri, copiii, alături de cadrele didactice din unitățile de învățământ, pot afla informații utile referitoare la un stil de viață sănătos, dar și sfaturi practice pentru viața de zi cu zi și pot participa la ateliere demonstrative de linogravură.
De asemenea, copiii pot vizita în această perioadă și expozițiile temporare sau permanente care sunt deschise la sediul Muzeului Municipal Mediaș, și anume: „Istorie-Arheologie”, „Etnografie și Port Popular pe Valea Târnavei Mari”, Expoziția workshop-ului de linogravură „Incursiuni în Memoria Afectivă”, „Fluturi” și expoziția „Comori pe pergament și hârtie. Scrierea la Mediaș înainte de 1600”.
Pe data de 13 decembrie 2024, Consiliul Județean Sibiu a finalizat distribuirea către 62 de unități administrativ-teritoriale din județul Sibiu a noilor recipiente care vor contribui la creșterea gradului de colectare a deșeurilor.
Au fost achiziționate 237.445 de recipiente, pe următoarele categorii:
✓ Pubele de 120 l pentru deșeuri biodegradabile și pentru reziduale;
✓ Pubele de 240 l pentru plastic/metal și pentru hârtie/carton;
✓ Containere de 1,1 mc pentru deșeuri reziduale; biodegradabile; sticlă; plastic/metal și hârtie/carton;
✓ Containere de 3 mc, tip „clopot”, pentru textile; plastic/metal și hârtie/carton.
Valoarea contractului de furnizare, derulat în cadrul Proiectului „Recipiente de colectare a deșeurilor”, a fost de 46.867.009, 36 lei, fără TVA, din care 50% contribuția nerambursabilă a Uniunii Europene, 28% fonduri din Bugetul de Stat și 22% contribuția Consiliului Județean Sibiu.
Achiziționarea și distribuirea recipientelor au fost făcute în cadrul a două etape, astfel:
✓ Etapa I – Finanțată din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020;
✓ Etapa II – Finanțată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027.
„Avem premisele prin care putem crește cu 50% cantitatea hârtie, plastic și metale colectată, dar și să implementăm principiul „plătește pentru cât arunci” mulțumită elementelor de identificare și monitorizare, respectiv cipurile cu care au fost dotate pubelele. În perioada următoare vom continua să informăm cum se colectează selectiv deșeurile, cu precădere în comunitățile în care nu a existat acest sistem”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
APĂ CANAL SIBIU S.A. angajează pentru SECTOR MĂRGINIME
INSTALATOR – 2 posturi
Cerințe:
Cunoștințe (experiență) în domeniul instalațiilor;
Capacitate de comunicare și lucru în echipă;
Disponibilitate pentru muncă de teren.
INGINER – 1 post
Cerințe:
studii superioare de specialitate în domeniul tehnic (instalații/ electromecanic/ electric/ mecanic);
experiență profesională într-un post similar-constituie avantaj comunicare profesională adecvată în relația cu clienții;
cunoștințe de operare PC- nivel mediuabilități de organizare;
permis de conducere minim cat. B;
Cererile tip de participare la concurs se completează și se depun online la adresa de mail personal@apacansb.ro sau la sediul societăţii, str. Eschil nr.6, Serv.Resurse Umane, împreună cu CV, copie diplomă studii şi adeverinţa medicală de la medicul de familie, până la data de 31.12.2024. Relaţii suplimentare la tel. 0269/ 222916 (int.117 sau 166).
Asociația Județeană de Fotbal Sibiu a organizat la final de săptămână Cupa Moș Crăciun. Evenimentul a avut loc la Sala Transilvania.
Cupa Moș Crăciun” organizată de AJF Sibiu la sala Transilvania a adus zâmbetul pe fețele copiilor.
„Felicitări AJF Sibiu pentru implicarea de care ați dat dovadă și anul acesta! Organizată an de an reușiți să faceți această competiție să fie una de tradiție la Sibiu!.Nu putem să nu remarcăm lucrurile bune care se fac cu multă muncă atât din partea AJF cât și la nivelul arbitrilor. În acest sezon 2024-2025 arbitrajul sibian a avut un progres semnificativ iar pentru acest lucru chiar îi felicităm pe toți cei implicați!Cea mai frumoasă poveste continuă să se scrie alături de cea mai frumoasă familie „, a transmis clubul Tigrii Team Sibiu.
La eveniment au lăut parte majoritatea cluburilor de copii și juniori din județul Sibiu.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.