12.9 C
Sibiu
marți, 06 mai, 2025
Acasă Blog Pagina 37

Greșelile frecvente ale jucătorilor de cazinou

0
Jocurile de cazinou sunt concepute în așa fel încât să îi influențeze pe jucători din punct de vedere psihic pentru a juca o perioadă cât mai lungă. Atunci când ești prins într-o astfel de activitate, pentru a avea parte de o experiență plăcută, nu este de ajuns să cunoști regulile jocurilor. Este necesar să înțelegi termenii de specialitate, strategiile de joc, ce presupune un joc responsabil și controlul emoțiilor și al banilor.

O persoană care nu are un stil organizat de joc riscă să piardă foarte mulți bani și chiar să dezvolte dependență, cea mai gravă consecință a jocului haotic. Prin natura lor, jocurile de noroc îi fac pe toți jucătorii să gândească distorsionat și să aibă idei false precum iluzia controlului, eroarea jucătorului și multe altele. În foarte multe situații, gamblerii își pierd rațiunea și pariază conduși de emoții. Astfel ajung să urmărească recuperarea pierderilor, să facă pariuri impulsive, lipsite de orice logică. Încercarea de a recupera pierderile este una dintre cele mai distructive decizii pe care le poate lua un jucător.

Dacă ești jucător începător și vrei să îți formezi un stil de joc responsabil poți încerca versiuni gratuite ale jocurilor preferate, disponibile pe site-urile tuturor cazinourilor online, dar și ale furnizorilor de jocuri. Jucând fără să riști bani adevărați poți deprinde anumite tehnici de joc, îți poți urmări comportamentul pentru a corecta greșelile pe care le faci. Poți profita și de promoțiile oferite de cazinourile online. Pentru un jucător nou și fără experiență, una dintre cele mai căutate oferte este bonus de bun venit. Cazinoul oferă o anumită sumă de bani, care poate fi cheltuită în condițiile stabilite de operatorul de jocuri de noroc. Este indicat să citești cu atenție toată descrierea bonusului, dar și cerințele de rulaj.

Un jucător neexperimentat poate să piardă foarte ușor și rapid sume mari de bani. O astfel de situație este descurajantă și cu urmări neplăcute pe termen lung dacă nu se iau măsuri pentru a o remedia.

Ce trebuie să eviți pentru a nu pierde bani inutil

Jucătorii fac unele greșeli care le cauzează pierderea de bani. Fie nu sunt atenți la modul în care joacă, fie nu cunosc informațiile necesare pentru a împiedica erorile care îi fac să piardă bani serioși. Iată care sunt cele mai des întâlnite greșeli pe care le faci pariorii:

Nu își stabilesc un buget clar destinat jocurilor de noroc și astfel ajung să cheltuiască peste limita pe care și-o permit. Unii folosesc banii necesari pentru traiul de zi cu zi (facturi, hrană, chirie, rate etc.) pentru a paria.

În situații grave, ei vând bunurile personale sau împrumută bani pentru a juca. Cu cât cheltuiesc mai mult cu atât este mai dificil să se echilibreze din punct de vedere financiar. Unii ajung într-o situație din care nu mai pot ieși.

Urmărirea pierderilor este o altă greșeală care apare la foarte mulți gambleri. Pierderea provoacă nervozitate și frustrare, emoții puternice, care întunecă judecata. Aflați într-o stare emoțională dezechilibrată, jucătorii încep să facă pariuri tot mai mari și mai riscante pentru a recupera pierderile. În realitate, nu fac altceva decât să piardă mai mult și să joace din ce în ce mai prost.

Și jocul sub influența băuturilor alcoolice sau a altor substanțe care afectează rațiunea este o eroare care trebuie evitată. Deciziile nu sunt clare atunci când ești afectat de alcool, iar pariurile sunt mult mai riscante decât atunci când ai mintea limpede.

O altă greșeală comună a gamblerilor este credința că există strategii, sisteme și calcule care îți garantează câștigul. Nu există nimic care să îți asigure 100% că vei câștiga atunci când joci în cazinouri deoarece elementul de noroc prezent la aceste jocuri le dă caracterul aleatoriu al rezultatelor.

Jocul fără pauze crește riscul de a rămâne fără sume de bani pe care în mod normal nu le-ai pierde dacă vei juca cu pauze. Creierul și corpul obosesc după sesiuni nesfârșite de pariuri, ceea ce duce la decizii proaste.

Alegerea jocurilor cu un avantaj al casei mare este o greșeală frecventă, în special la jucătorii începători. De asemenea, optarea pentru sloturi cu un RTP mic este o eroare de nedorit. Cu cât avantajul casei este mai mare cu atât este mai mare și riscul de a pierde bani inutil, pe termen lung.

Unii pariori intră în jocuri ale căror reguli nu le înțeleg sau le cunosc doar vag. O lipsă de cunoaștere a regulilor de bază este rețeta sigură pentru a rămâne rapid fără bani.

Cum să joci inteligent și responsabil

Un joc inteligent, disciplinat și asumat presupune să faci exact opusul situațiilor prezentate anterior. Pentru a reuși este nevoie de antrenament, răbdare, analiză a propriilor stări emoționale, respectarea limitelor și un bun autocontrol pe mai multe paliere.

Înainte de toate, trebuie să îți stabilești un buget maxim pe care îți poți permite să îl pierzi fără să îți fie afectată viața de zi cu zi. După ce ai calculat cât din totalul bugetului tău lunar merge pe cheltuielile de bază, stabilești cât poți cheltui pentru distracție într-un cazinou. Odată setată suma totală, o poți împărți în mai multe tranșe, în funcție de numărul de sesiuni de joc. Partea cea mai dificilă este respectarea limitei financiare impuse.

La fel de greu este și respectarea limitei de timp pe care trebuie să ți-o setezi înainte de a juca. Nu petrece o zi întreagă pariind, ci mai degrabă setează-ți câteva ore.

Orientează-te spre jocuri care au un avantaj al casei avantajos și al căror rezultat poate să fie influențat prin abilități și strategii. Astfel, poți opta pentru blackjack al cărui avantaj al casei poate fi redus până aproape la zero sau pariuri sportive.

Privește jocurile ca pe o distracție, nu ca pe un job sau o activitate care îți aduce profit. Întotdeauna când joci în cazinouri, sunt șanse mai mari să pierzi decât să câștigi.

Un joc inteligent presupune și folosirea promoțiilor oferite de cazinourile online. Dacă alegi bonusul potrivit poți juca o perioadă de timp pe banii cazinoului și dacă ai noroc poți chiar să obții unele câștiguri. Pentru a alege înțelept, studiază cerințele de rulaj și revendică acel bonus doar dacă bugetul îți permite să îl îndeplinești.

Un jucător smart va învăța la perfecție regulile de joc și strategiile de bază, va face pauze regulate la 30 de minute sau o oră de joc și își va seta obiective clare în ceea ce privește câștigurile. De exemplu, când ai obținut un profit de 15% decizi să te retragi și mai revii în joc peste câteva zile sau chiar câteva săptămâni.

Jucătorii responsabili se folosesc de instrumentele de autolimitare puse la dispoziție de platformele online de gambling. Din contul tău de jucător, poți să îți stabilești limite de depunere sau de timp.

Concluzie

Jocurile de noroc pot și trebuie să fie o experiență frumoasă, dar totul depinde de stilul pe care îl adopți. Informează-te suficient și aplică recomandările celor experimentați.

Noul subprefect de Sibiu este și cetățean maghiar

0
Benedek Zacharie a fost numit de curând subprefect de Sibiu. Fostul deputat UDMR a luat locul unui subprefect PSD. SIBIU INDEPENDENT a aflat oficial că noul subprefect are și cetățenia maghiară. Am întrebat Prefectura Sibiu cum afectează acest fapt accesul la informații clasificate, conform legii.

Prefectura Sibiu susține că accesul la informații clasificate se acordă unui subprefect doar dacă acesta deține funcția de șef al structurii de securitate. Această funcție este alocată prin ordin de prefect cu aviz de la un for superior specializat. Până acum Benedek Zacharie nu a fost desemnat șef al structurii de securitate. Dar a primit atribuții de coordonare a serviciilor publice deconcentrate. Întrebarea ziarului SIBIU INDEPENDENT a venit în contextul faptului că cetățeanul Benedek Zacharie are și cetățeania maghiară, iar legislația românească privind accesul la informații clasificate este strictă. Aceste informații există în cadrul Prefecturii Sibiu.

„În ceea ce privește solicitarea dumneavoastră privind accesul la informațiile clasificate vă, comunicăm faptul că, pentru exercitarea atribuțiilor pe linia protecției informațiilor clasificate sunt incidente prevederile art.3 din HG nr.960/2020, pentru punerea în aplicare a unor prevederi ale Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, potrivit cărora prin ordin al prefectului, se desemnează subprefectul şef al structurii de securitate, conform prevederilor legale în vigoare. Şeful structurii de securitate este desemnat subprefectul care coordonează activitatea serviciilor publice deconcentrate. Ordinul prefectului prin care se stabilesc în sarcina subprefectului atribuţii de şef al structurii de securitate se transmite spre avizare structurii responsabile pentru îndrumarea, coordonarea şi controlul activităţilor referitoare la protecţia informaţiilor clasificate, conform prevederilor legale în vigoare. Atribuţiile pe linia protecţiei informaţiilor clasificate, stabilite pentru subprefectul desemnat şef al structurii de securitate, nu pot fi delegate altor persoane.

Până în prezent domnul Benedek Zacharie nu a fost desemnat șef al structurii de securitate.” se arată în răspunsul Prefecturii Sibiu.

Ce atribuții are noul subprefect Benedek Zacharie?

Noul subprefect de Sibiu a primit de la prefect mai multe atribuții, în principal în coordonarea serviciilor publice deconcentrate.




domnul
Benedek Zacharie în calitate de subprefect al Județului Sibiu exercită
în numele prefectului conducerea serviciilor publice, având următoarele atribuții principale: analizarea activității desfășurate de serviciile publice deconcentrate și elaborarea de propuneri pentru îmbunătățirea activității acestora, pe care le înaintează prefectului; examinarea, împreună cu conducătorii serviciilor publice deconcentrate și cu autoritățile administrației publice locale a stadiului de execuție a unor lucrări și acțiuni care se derulează în comun; consultarea conducătorilor serviciilor publice deconcentrate cu privire la ordinele prefectului prin care se stabilesc măsuri cu caracter tehnic sau de specialitate, potrivit legii; asigurarea transmiterii ordinelor prefectului având ca obiect stabilirea de măsuri cu caracter tehnic sau de specialitate către conducătorul instituției ierarhic superioare serviciului public deconcentrat, prin grija personalului din cadrul instituției prefectului; asigurarea examinării proiectelor bugetelor, precum și a situațiilor financiare privind execuția bugetară întocmite de serviciile publice deconcentrate, conform procedurii stabilite, după caz, prin ordin al ministrului ori al conducătorului organului administrației publice centrale organizat la nivelul unităților administrativ-teritoriale, în vederea emiterii avizului prefectului; asigurarea întocmirii proiectului regulamentului de funcționare a colegiului prefectural, stabilirea, după consultarea conducătorilor serviciilor publice deconcentrate, a ordinii de zi și a listei invitațiilor pe care le înaintează prefectului; urmărirea modului de îndeplinire a hotărârilor luate în cadrul colegiului prefectural, prin grija secretariatului colegiului prefectural și formularea de propuneri în cazul nerespectării acestora, pe care le înaintează prefectului; gestionarea și urmărirea măsurilor dispuse de către prefect în calitate de președinte al comitetului județean pentru situații de urgență, precum și a hotărârilor luate în cadrul comitetului județean pentru situații de urgență.” au transmis reprezentanții Prefecturii Sibiu.

Primarul Cisnădiei a pus lacătul pe Cantina Socială

0
Cantina Socială Cisnădie era găzduită de Liceul Tehnologic
Primarul Mircea Orlățan a închis Cantina Socială situată în incinta Liceului Tehnologic din Cisnădie. Motivația primarului este că această cantină nu respectă standardele și nu are acreditare și licență, iar investiția este prea mare pentru oraș. Astăzi, consilierii locali sunt chemați să aprobe decizia primarului. La schimb, primarul va da, în viitor, tichete de masă.

ACTUALIZARE la finalul articolului

Deși în proiectul de hotărâre supus la vot astăzi consilierilor locali se spune că de la 1 aprilie 2025 va fi închisă cantina, deja aceasta este închisă de două săptămâni. De fapt, proiectul de hotărâre precizează desființarea întregului compartiment Cantină Socială din cadrul Direcției de Asistență Socială a Primăriei Cisnădie. Adică concedierea tuturor angajaților. Ori asta se face doar cu preaviz, conform legii.

În argumentele hotărârii, primarul Mircea Orlățan susține că nu se mai justifică menținerea Cantinei Sociale pentru că nu îndeplinește standardele de calitate și nu deține acreditare și licențiere. Aceeași idee o susține și consiliera USR, Mihaela Seușan în multiple postări pe Facebook.

Consilierii locali AUR se opun proiectului

Consilierii locali AUR, Bogdan Gușe și Mihaela Dragomir au anunțat public că se opun unui asemenea proiect:

„Problema închiderii cantinei sociale nu se referă strict la persoanele asistate social. Avem informații că existau beneficiari care nu puteau să-și gătească acasă din diferite motive. Fie că erau bărbați văduvi care chiar nu se pricep, fie persoane care nu sunt fizic capabile să gătească. Ideea este că aceștia din urmă preferau să rezolve problema prin achiziția unei cartele la cantina respectivă, asigurându-și astfel hrana caldă necesară fără a deveni o povară pentru rude sau apropiați.
Cu toate cele descrise mai sus, procedural exista varianta din ziua suspendării activității cantinei să se organizeze o ședință de îndată a consiliului local prin care se putea demara procedura de achiziție a cartelelor electronice/ tichete asigurând astfel continuitatea proiectului social fără a priva beneficiarii de hrană.
Menționăm că nu suntem împotriva actualului primar însă ne opunem vehement proiectelor care nu fac cinste locuitorilor din orașul Cisnădie.”

Asistații sociali vor primi tichete

Beneficiarii meselor calde de la Cantina Socială vor primi tichete valorice de masă în locul meselor la cantină. Primarul Mircea Orlățan a propus tot astăzi consilierilor locali să aprobe oferirea de astfel de tichete de masă în valoare de 25 de lei pe zi pe persoană.

Aceste tichete vor ajunge la beneficiari după 1 mai 2025. Perioada 1 martie – 1 mai 2025, beneficiarii nu vor avea acces nici la cantină, nici la tichete.

În plus, se schimbă metodologia de acordare a tichetelor, astfel că cei îndreptățiți conform noului regulament trebuie să depună cereri la Direcția de Asistență Socială din Primăria Cisnădie. Cei care beneficiau înainte de mese calde de la Cantina Socială, nu se mai încadrează automat la tichete, ci vor trebui să ceară acest nou drept.

De precizat că aceste tichete de masă caldă vor putea fi folosite doar în localurile care le acceptă. De exemplu, dacă un restaurant/pizzerie din orașul Cisnădie acceptă asemenea tichete ele pot fi folosite. Dar, dacă valoarea unei mese depășește 25 de lei de persoană, diferența trebuie suportată de beneficiar. Conform prețurilor din localurile din orașul Cisnădie, orice masă caldă costă mai mult de 25 de lei pe persoană, doar pentru o masă. Conform cutumei, aceste tichete de masă caldă se pot folosi și la supermarketuri, dacă acestea le acceptă.

Extras din proiectul de regulament privind beneficiarii de tichete de masă caldă:

Primarul Orlățan susține că AJPIS a cerut închiderea Cantinei Sociale

În cadrul ședinței Consiliului Local Cisnădie de astăzi, primarul Mircea Orlățan a arătat poze cu stadiul în care se află cantina. El a spus că nu erau îndeplinite condițiile de igienă, dar nici nu dispunea de acreditări și avize. Orlățan a spus că investiția renovării complete ar fi uriașă și nu este posibilă momentan. Orlățan susține că Agenția Județeană de Plăți și Inspecție Socială Sibiu a cerut închiderea cantinei.

„Rămân fără mâncare” a fost replica primarului Mircea Orlățan la interpelarea consilierului local AUR, Mihaela Dragomir ce se întâmplă cu beneficiarii cantinei în perioada actuală, până la 1 mai 2025, când începe distribuirea tichetelor de masă. El a argumentat că acest lucru s-a mai întâmplat în trecut.

Orlățan a precizat că erau aproximativ 120 de beneficiari ai cantinei, dar pe noua legislație mai sunt doar 60.

Românii vor avea venituri tot mai mici. Generația „decrețeilor” va încasa pensii a căror valoare va fi de doar 30% din ultimul salariu

0
Plata pensiilor devine o povară tot mai mare pentru statul român, iar presiunea va crește și mai mult odată cu retragerea din activitate a generației „decrețeilor”, când valoarea sumelor încasate va ajunge la aproape 30% din cea a ultimului salariu, potrivit specialiștilor MrFinance.ro. Există însă soluții pentru asigurarea unor venituri mai mari la ieșirea la pensie.

„România se situează sub media Uniunii Europene când vine vorba despre raportul dintre pensia medie și veniturile medii înainte de pensionare. Astfel, media UE este de 58%, iar în țara noastră este de 48%. Stăm mai bine la acest indicator față de țări precum Danemarca, Belgia, Lituania sau Croația, dar greul va urma după 2035-2040, când se va pensiona generația «decrețeilor», respectiv angajații cu vârsta cuprinsă între 40-55 de ani. Conform estimărilor, din cauza deficitului bugetului de pensii din ce în ce mai mare, pensia de la stat va fi din ce în ce mai mică raportat la ultimul salariu și va reprezenta o rată de înlocuire de circa 30%”, explică Ion Soltinschi, consultant și planificator financiar www.mrfinance.ro.

Potrivit specialistului, în prezent, cel mai numeros segment al populației active este cel cu vârsta cuprinsă între 40-55 ani, care urmează să se pensioneze în următorii 10-20 de ani. Dar banii care sunt reținuți acestora la Pilonul I de pensii se duc către pensionarii deja existenți. Când generația „decrețeilor” va ieși la pensie, aceasta ar trebui plătită din contribuția populației de sub 40, al cărei efectiv este însă din ce în ce mai redus.
 
Rata natalității în 2024 a fost cea mai mică din ultimii 100 de ani, la fel ca și în 2023 și în 2022, iar declinul demografic va duce la o pensie prea mică pentru nevoile unei persoane. Ion Soltinschi estimează că un angajat care se va pensiona în anul 2035 și care va avea la acel moment un salariu de 7.000 de lei se va putea aștepta la o pensie de circa 2.100 lei. În termeni nominali, sumele vor fi mai mari din cauza inflației din următorii 10-15 ani, însă vor reprezenta o rată de înlocuire de aproximativ o treime.
 

Ce alternative există?


 
„Cred că nu ar trebui să ne bazăm pe pensia de la stat și să ne creăm propriul plan de retragere din activitate. Altfel, șansele să ne menținem stilul și nivelul de trai la pensie sunt destul de mici”, susține expertul www.MrFinance.ro.
 
O primă opțiune, în opinia acestuia, este pensia privată facultativă. Astfel, din veniturile tale, oricare ar fi ele, fie că ești angajat la stat, la privat sau ai o activitate independentă, poți depune bani lunar pentru o pensie facultativă. Este vorba despre Pilonul III, administrat privat – spre deosebire de pensia privată obligatorie (Pilonul II), unde suma cu care se cotizează este repartizată automat din CAS, pentru pensia facultativă contribuția este voluntară. Mecanismul de funcționare este similar cu Pilonul II sau fondurile mutuale. (Mai multe despre pensia privată Pilon III poți citi aici.)
 
Cea de a doua alternativă o reprezintă investițiile pe cont propriu. Dacă randamentele pensiei facultative (de 6,6%) nu sunt satisfăcătoare, atunci poți să te orientezi către alte soluții de economisire și planificare a retragerii din activitate. Poți începe să-ți construiești un portofoliu diversificat de investiții la bursă, să investești în fonduri mutuale sau în alte produse pe care le înțelegi și în care ai încredere. (Mai multe informații despre investiții, soluții și strategii sunt disponibile aici.)


 
Cum funcționează sistemul de pensii?


 
În 2007 a început reforma pensiilor cu scopul de a reduce presiunea pusă pe sistem. Astfel, pe lângă pensia de la stat (Pilonul I) au mai apărut pensia privată obligatorie (Pilonul II) și pensia privată facultativă (Pilonul III).
 
În momentul în care cineva începe să aibă un venit, din contribuția obligatorie la pensie (de 25%), 20,25% este direcționat către Pilonul I, administrat de către stat, iar 4,75% merge automat către pensia privată obligatorie (Pilon II).
 
Fondurile de pensii sunt, practic, niște fonduri mutuale – economisești bani care sunt gestionați de către administratorii acestora. La finalul lui 2024, peste 8,3 milioane de români aveau pensie privată obligatorie, iar valoarea totală a activelor fondurilor de pensii administrate privat a fost de peste 153 de miliarde de lei (30,5 de miliarde de euro), conform datelor ASF, reglementatorul pieței.
 
Dar, în condițiile în care povara sistemului public de pensii crește, iar datoria pentru a acoperi această cheltuială va fi tot mai mare, crește și riscul unei naționalizări a Pilonului II. Există deja precedente în regiunea Europei de Est – în Ungaria și Polonia, în urmă cu mai bine de un deceniu, guvernele au decis naționalizarea totală sau parțială a Pilonului II, ca urmare a majorării datoriei publice.
 
În România, a existat o asemenea tentativă, prin OUG 114/2018, criticată inclusiv de instituțiile europene. În vara anului 2022, au apărut din nou discuții legate de o posibilă încercare de naționalizare a acestui pilon. Potrivit ASF: „Fondurile din Pilonul II sunt în totalitate alimentate din alocaţii de la stat. Dar aceste alocaţii, odată transferate către fonduri în numele cetăţenilor români beneficiari, devin active în proprietate privată şi ele nu mai pot fi retrase sau naţionalizate (confiscate), potrivit Constituţiei. Parlamentul şi, respectiv, Guvernul au în competenţa lor să majoreze sau să micşoreze alocaţiile bugetare viitoare, fără să afecteze în niciun fel contribuţiile trecute. Şi, eventual, mai pot să schimbe, prin lege, administrarea privată în administrare de stat, ceea ce nu înseamnă «naţionalizare». Schimbarea administratorului nu afectează drepturile pe care cetăţenii le au în Fondurile din Pilonul II.”


 
Este nevoie de o strategie


 
„Pensia medie a crescut cu 284% în ultimii 13 ani, de la 753 lei în 2011, la 2.898 lei în 2024. Cu toate acestea, ea încă este și va fi insuficientă pentru un trai decent la retragerea din activitate. În 2035 se estimează că rata de înlocuire a salariului cu pensia va fi de 30%. Astfel, cine nu își construiește o strategie pentru retragerea din activitate, ar trebui să își reducă substanțial standardul de viață pentru a corespunde noilor venituri”, a mai precizat Ion Soltinschi.
 
În trimestrul IV al anului 2024, numărul mediu de pensionari a fost de 4,92 milioane iar pensia medie a fost de 2898 lei. Comparativ cu trimestrul III al anului precedent, numărul mediu de pensionari a scăzut cu 41 mii persoane, iar cel al categoriei aparținând asigurărilor sociale de stat s-a redus cu 36 mii persoane. Pensia medie lunară și pensia medie de asigurări sociale de stat au crescut în trimestrul IV cu 12,2% comparativ cu trimestrul precedent.
 
 

Muzeul Brukenthal expune pentru prima dată achiziții semnificative din ultimele trei decenii

0
Muzeul Național Brukenthal are plăcerea de a vă invita să descoperiți „Inventar 24”, o expoziție care reunește lucrări de artă contemporană achiziționate de muzeu în anul 2024 cu sprijinul financiar al Ministerului Culturii.

Această expoziție reprezintă un moment de reflecție asupra evoluției și diversității artei contemporane românești, dar și o oportunitate rară de a explora noile direcții în care se îndreaptă creația artistică din România. Au fost achiziționate astfel lucrări semnate de artiștii: Alex Mirutziu, Ștefan Radu Crețu, Ioana Patricia Teodorescu, Roland Pangrati, Radu Pulbere, Felix Aftene, Albert Sofian, Maria Bordeanu, Adrian Stoleriu, Claudiu Ciobanu, Dana Constantin, Alina Geanina Ionescu, Ileana Ștefănescu (Ile Ștefi), Răzvan Botiş, Ştefan Ungureanu, Mihaela Carmen Dincă (Carmen Marin), Georgeta-Olimpia Bera, Irina Dragomir, Gabriela Culic, Ioan Sbârciu, Péter Jecza, Vladlen Babcineţchi, Darie Dup, Cătălin Bădărău, Mirela Ivanciu, Anca Coller, George Dragomir Turia, Dorina Horătău, Ana Golici, Daniela Pălimariu, Paul Baraka Marat , Anca Boeriu, Liviu Bulea.

INVENTAR 24

Rezultatele sesiunii de achiziții 2024

Muzeul de Artă Contemporană, strada Tribunei nr. 6

Vernisaj: joi, 27 martie 2025, ora 15:00

Curatori: Alexandru Constantin Chituță, Alexandra Runcan


Pentru prima dată în ultimii 30 de ani, Muzeul Național Brukenthal a beneficiat de fonduri semnificative destinate achiziționării de lucrări de artă contemporană de la artiști români. Aceasta este o realizare remarcabilă, având în vedere faptul că muzeele românești încă se confruntă cu lipsuri financiare considerabile, care limitează posibilitatea de a sprijini creația artistică contemporană. Acest „dezgheț” financiar a simbolizat nu doar o oportunitate de a achiziționa lucrări valoroase, dar și o reîntoarcere la un proces de investire în cultură.

„Inventar 24” este o colecție de lucrări care reflectă atât complexitatea gândirii și exprimării artistice de astăzi, cât și valorile și contextul cultural în care acestea sunt create. Fiecare lucrare adusă în fața publicului poartă un mesaj personal, dar și o legătură adâncă cu realitatea socială și politică a momentului prezent. Expoziția propune o înțelegere a noilor tendințe și tehnici în arta vizuală, dar și o recontextualizare a tradițiilor care definesc patrimoniul cultural al țării noastre.

Prin „Inventar 24”, Muzeul Brukenthal se angajează într-o misiune continuă de a sprijini și de a aduce în prim-plan artiști contemporani, într-un demers de încurajare a inovației și a dialogului între generații. De asemenea, expoziția subliniază importanța parteneriatelor culturale și a sprijinului instituțional în dezvoltarea și promovarea artei contemporane românești pe plan național și internațional.

Așadar, joi, 27 martie începând cu ora 15:00, vă invităm la Muzeul de Artă Contemporană din Sibiu, strada Tribunei nr.6, să descoperiți lucrările expuse și să vă lăsați purtați într-o călătorie vizuală unică, ce deschide noi perspective asupra artei și a patrimoniului nostru cultural.

Inspectoratul General pentru Imigrări: Peste 13.700 de străini au primit avize de muncă

0
igi
În perioada 1 ianuarie – 28 februarie a acestui an, polițiștii de imigrări au emis, la nivel național, 13.751 de avize de angajare în muncă pentru străinii care doresc să lucreze în România. Contingentul aprobat pentru anul în curs a fost utilizat în proporție de 11,8 %.

Din totalul avizelor eliberate, cele mai multe au fost acordate pentru lucrători permanenți, însumând 13.631 de avize.

De asemenea, 35 deavize au fost emise pentru lucrători înalt calificați, alte 42 de avize au fost acordate pentru lucrători sezonieri, 29 de avize pentru lucrători detașați și 10 pentru lucrători ICT (persoane transferate în cadrul aceleiași companii).  

Inspectoratul General pentru Imigrări continuă să susțină angajatorii români prin simplificarea și optimizarea proceselor de obținere a avizelor de angajare, în conformitate cu legislația în vigoare.

Pentru mai multe informații despre obținerea avizului de angajare în muncă și procedurile aferente, cei interesați pot accesa secțiunea dedicată pe site-ul Inspectoratului General pentru Imigrări: https://igi.mai.gov.ro/obtinerea-avizului/ .

Noile buletine electronice ajung curând și la Sibiu! Iată ce trebuie să știi

0
buletin
Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, instituţie publică aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean Sibiu, informează cetățenii județului cu privire la conținutul cărții electronice de identitate (CEI), precum și a cărții de identitate simple (CIS), în condițiile stabilirii prin hotărâre a Guvernului României a termenelor de realizare a condițiilor tehnice pentru punerea în circulație a celor două tipuri de acte de identitate, astfel:
  • Cartea electronică de identitate conține, în format tipărit, informații înscrise cu privire la:

a) față: denumirea statului emitent; tipul documentului; numele de familie; prenumele; sexul titularului (F pentru feminin și M pentru masculin); cetățenia; data nașterii; codul numeric personal (CNP); numărul documentului; data expirării valabilității; semnătura olografă a titularului și imaginea facială a titularului;

b) verso: data emiterii și autoritatea emitentă; zona de citire automată cu caractere identificabile optic și zona CIP.

Vă aducem la cunoștință că adresa de domiciliu a titularului nu se va mai înscrie în formatul tipărit al cărții electronice de identitate, ci doar în format electronic, pe suportul de stocare – CIP.

De asemenea, pe suportul electronic de stocare se includ datele biometrice ale titularului, respectiv imaginea facială și impresiunile papilare a două degete, precum și locul nașterii și prenumele părinților, aspecte care sunt reglementate de normele legale adoptate în aceste zile.   

  • Cartea de identitate simplă – utilizată de către cetățenii care nu doresc să intre în posesia

unui act de identitate prevăzut cu suport de stocare electronic și care se va elibera de la data de 20 mai 2025 – cuprinde date referitoare la: denumirea statului emitent; tipul documentului; numele şi prenumele; sexul; cetăţenia; data naşterii; CNP; numărul documentului; data expirării valabilității; semnătura olografă a titularului; imaginea facială a titularului; adresa de domiciliu a titularului.

Totodată, menționăm că, începând cu data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate se eliberează:

a) cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0-2 ani;

b) cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 2 şi 14 ani;

c) cu valabilitate de 5 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;

d) cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;

e) cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 de ani.

Privitor la actele de identitate – buletinul de identitate sau cartea de identitate model 1997eliberate, acestea sunt și rămân valabile până la data expirării lor, cu precizarea că acestea, după data de 03.08.2031, nu vor mai avea valența de document de călătorie pe teritoriul Uniunii Europene.   

Totodată, potrivit unei informări a conducerii Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor București, emiterea cărții electronice de identitate se va realiza la nivelul celor 8 servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor din județul Cluj, începând cu data de 20 martie 2025 pentru ca, după optimizarea infrastructurilor ce țin de partea de producție, logistică și transport, cărțile electronice de identitate să fie emise, de urmare, la nivelul municipiului București și, ulterior, într-o scurtă perioadă, la nivelul tuturor județelor.

Prin urmare, s-a propus ca, în termen de 2 luni de la inițierea emiterii cărții electronice de identitate în județul Cluj, aceasta să se extindă la nivelul județelor, potrivit unei programări realizate de către Ministerul Afacerilor Interne prin intermediul Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor, în urma consultării cu autoritățile publice locale implicate, astfel încât să fie disponibilă în toate cele 674 de servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor operaționale pe teritoriul național.

În perioada următoare, instituția noastră va informa despre data la care se vor emite primele cărți electronice de identitate la nivelul județului Sibiu, cu mențiunea că primii 5 milioane de cetățeni care vor deveni posesori ai cărții electronice de identitate sunt exonerați de obligația de a suporta contravaloarea taxei de emitere, fondurile necesare fiind asigurate din PNRR.  

Biblioteca ASTRA Sibiu găzduiește lansarea volumului despre necropola medievală de la Capidava

0
Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu vă invită vineri, 21 martie 2025, la o nouă întâlnire în cadrul programului cultural „Cărțile ASTRA”. De această dată, publicul va avea ocazia să descopere volumul „Centenarul cercetărilor arheologice de la Capidava. Necropola medievală I”, o lucrare importantă pentru toți pasionații de istorie și arheologie. Evenimentul se va desfășura începând cu ora 17:00, în spațiul American Corner Sibiu, situat la etajul 5 al Bibliotecii ASTRA Sibiu, instituție de cultură susținută financiar de Consiliul Județean Sibiu.

Autorii volumului sunt cercetători în cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, al Muzeului Național Brukenthal, al Muzeului de Istorie Națională și Arheologie Constanța și al Universității „Babeș-Bolyai” Cluj: Zeno Karl Pinter, Claudia Urduzia, Cătălin Dobrinescu, Beatrice Kelemen, Vitalie Bodolică și Răzvan C. Pop.

Dedicat uneia dintre cele mai cunoscute și mai bine conservate cetăți ale Dobrogei antice – Capidava, demersul monografic documentează aria funerară a necropolei din perioada medio-bizantină, zonă aflată în afara zidurilor cetății. Volumul reprezintă rezultatul a 15 ani de cercetări arheologice în sectorul constățeano-sibian, sector deschis și concentrat, începând cu anul 2010, pe necropolă. Lucrarea aduce la lumină 128 de complexe funerare – morminte  și expresivul inventar arheologic recuperat din acestea – descoperite și analizate pe două zone ale spațiului funerar medieval: sectorul de sud-est al cimitirului (din campaniile anuale desfășurate în perioada 2010-2024) și sectorul săpăturilor arheologice preventive (din campania anului 2015). Între vestigiile arheologice descoperite în situl istoric și prezentate în lucrare, se numără resturi osteologice umane, podoabe și accesorii vestimentare. Analiza practicilor funerare și a inventarului asociat oferă cercetătorilor noi perspective asupra întregului tablou istoric al sitului medieval de la Capidava, studierea acestora ajutând la o mai bună înțelegere a modului de viață a populațiilor străvechi, de la dietă și sănătate, până la până la statut social și influențe culturale.

Prezentarea volumului „Centenarul cercetărilor arheologice de la Capidava. Necropola medievală I” (Editura Muzeului Național Brukenthal), va avea loc la Biblioteca ASTRA Sibiu (Str. G. Barițiu, nr. 7, et. 5), oferind participanților ocazia de a interacționa cu autorii și de a afla detalii valoroase despre descoperirile arheologice de la Capidava.

ANAF explică cum se impozitează sumele din surse neidentificate

0
ANAF Sibiu
ANAF Sibiu
La art. 61 și art. 62 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, sunt prevăzute categoriile de venituri impozabile, cât și cele neimpozabile.

”Transferurile/sumele date/încasate de la rude” se subscriu operațiunilor de donație/dar manual și se încadrează în categoria veniturilor neimpozabile sau în funcție de împrejurările fiecărei situații de fapt, pot îmbrăca forma unor datorii, ceea ce reprezintă surse neimpozabile.

În ceea ce privește sumele încasate urmare evenimentelor familiale (nunți/botezuri,..), pentru care nu există obligația declarativă din partea contribuabilului, sursele de fonduri de natura darurilor primite cu ocazia acestor evenimente reprezintă de asemenea venituri neimpozabile.

În cadrul procedurii de verificare a situației fiscale personale, organele fiscale examinează înscrisurile sau informațiile despre activitatea persoanei fizice verificate referitoare la intrările și ieșirile de fonduri și la creșterea sau descreșterea elementelor patrimoniale pe perioada verificată, avându-se în vedere prevederile art. 6 alin. (1) și alin. (2) și art. 55 alin. (3) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală.

Administrarea mijloacelor de probă este prevăzută la Capitolul V – Administrarea și aprecierea probelor, Titlul III – Dispoziții procedurale generale din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în problematica solicitată fiind aplicabile corespunzător prevederile de la art. 66 privind dreptul rudelor de a refuza furnizarea de dovezi. Practic, în astfel de situații, organele fiscale verifică proveniența surselor de fonduri invocate de persoana verificată ca fiind încasate de la rude (dacă ruda/membrul familiei deținea suma/sumele date persoanei verificate) și trasabilitatea sumelor date/primite.

Potrivit art. 117 din același act normativ, astfel cum a fost modificat prin Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, orice venituri constatate de organele fiscale, în condițiile Codului de procedură fiscală, a căror sursă nu a fost identificată, se impun cu o cotă de 70% aplicată asupra bazei impozabile ajustate. Astfel, cota de impozit de 70% nu se aplică surselor de fonduri identificate, astfel cum sunt prevăzute la art. 61 și art. 62. De exemplu, dacă părintele/membrul familiei justifică sursa/sursele fondurilor transferate copilului/membrului familiei și datorează/plătește sumele aferente acestui impozit, atunci copilul nu datorează impozit pentru sumele primite de la părinte.

În cazul în care se constată că declarațiile fiscale, documentele și informațiile prezentate în cadrul procedurii de verificare sunt incorecte, incomplete, false sau dacă persoana fizică verificată refuză, în cadrul același proceduri, prezentarea documentelor pentru verificare ori acestea nu sunt prezentate în termen legal sau persoana se sustrage prin orice alte mijloace de la verificare, organul fiscal central stabilește baza de impozitare ajustată pentru impozitul pe venit și emiterea deciziei de impunere (art. 146 alin. (3) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare).

Sportivii Puma Club Sibiu au dominat naționalele de Taekwon-do ITF de la Focșani

0

Primăvara este cu adevărat „de aur” pentru sportivii și antrenorii Puma Club Sibiu, care au urcat pe cele mai înalte trepte ale podiumului de premiere la Campionatul Național de Taekwon-do ITF pentru seniori, juniori, pre-juniori și copii de la Focșani. Competiția s-a desfășurat între 6 și 9 martie ac, în Sala Sporturilor „Alin Moldoveanu” și s-a bucurat de participarea a 548 de sportivi din 36 de cluburi din România.

Sibienii de la „Puma”  au participat cu un număr de 50 de sportivi, antrenori și arbitrii, rezultatele pe categorii fiind următoarele:

Categoria „Seniori” (peste 19 ani):

  • ACS Puma – Locul I Clasament general cluburi – Seniori
  • Cel mai bun sportiv seniori masculin: Văcariu Vlad Vasile

Medalii pe categorie:

  • Locul I – 4 medalii
  • Locul II – 4 medalii
  • Locul III – 1 medalie

Categoria „Juniori” (15 – 19 ani):

  • ACS Puma – Locul I Clasament general cluburi – Juniori

Medalii pe categorie:

  • Locul I –  7 medalii
  • Locul II – 4 medalii
  • Locul III – 4 medalii

Categoria „Juniori II” (12 – 15 ani):

  • ACS Puma – Locul III Clasament general cluburi – Juniori II
  • Cel mai bun sportiv juniori II feminin: Zăgan Maria Corina

Medalii pe categorie:

  • Locul I – 4 medalii
  • Locul II – 2 medalii
  • Locul III – 3 medalii

Categoria „Juniori III” (sub 12 ani):

  • ACS Puma – Locul I Clasament general cluburi – Juniori III
  • Cel mai bun sportiv juniori III masculin: Gorcea Mihai

Medalii pe categorie:

  • Locul I – 15 medalii
  • Locul II – 8 medalii
  • Locul III – 11 medalii

„Ne-am impus la trei din patru categorii de concurs, ceea ce confirmă faptul că „Puma” este cel mai valoros club de Taekwon-do IFT din România. De altfel,  clasamentul general al Federației Române de Taekwon-do IFT  plasează clubul nostru pe primul loc în topul național pentru anii 2023 și 2024”, a declarat Ciprian Banea, vicepreședinte ACS „Puma” Sibiu.

În această perioadă, sportivii clubului se pregătesc intens pentru două competiții importante care vor avea loc în acest an: în luna aprilie vor participa la campionatul european din Bosnia, iar în octombrie la campionatul mondial, organizat în Croația.

Puma Club Sibiu a fost înființat în urmă cu 18 ani și dispune de o sală modernă de antrenament, sportivii fiind pregătiți de 9 instructori și antrenori.

Demn de precizat este faptul că un sfert din lotul național al României de Taekwon-do este alcătuit din sportivi, antrenori și arbitri ai clubului Puma Sibiu, ceea ce confirmă valoarea celor care activează și fac performanță aici.

Drumuri și Poduri SA Sibiu anunță intervenții pentru deszăpezire

0
Sursa foto: Facebook

Informare privind starea drumurilor județene ora 09.00

Societatea Drumuri și Poduri SA, compania Consiliului Județean Sibiu vă informează că la această oră pe raza Județului Sibiu nu există drumuri blocate din cauza zăpezii. Datorită condițiilor meteorologice din ultimele 24 ore (în majoritatea zonelor care acoperă raza Județului Sibiu a nins) carosabilul este umed, parțial acoperit cu zăpadă.

Pentru ca traficul să se desfașoare în condiții cât mai bune echipele noastre au acționat în cursul nopții trecute precum și la această ora cu 31 utilaje (dintre care 15 au acționat fără intrerupere timp de 12 ore) cu lamă, material antiderapant și sare pentru deszapezire pe toate cele 8 zone care acoperă raza Județului Sibiu, respectiv: zona 1 (Cristian – Săliște – Jina), zona 2 (Sibiu – Cisnădie – Păltiniș), zona 3 (Cisnădie – Sadu – Avrig – Poiana Neamțului), zona 4 (Cârța – Arpașu – Bruiu), zona 5 (Chirpăr – Agnita – Bruiu), zona 6 (Dumbrăveni – Mediaș), zona 7 (Șeica Mare – Vecerd) și zona 8 (Loamneș – Păuca). Vă informăm că în ultimele 24 ore s-au folosit 233,74 tone material antiderapant și 48,80 to sare pentru deszapezire.

Deoarece în acest moment circulația pe drumurile județene se desfășoară în condiții de iarnă rugăm participanții la trafic să circule cu atenție sporită, în special pe sectoarele de drum unde se află utilajele de intervenție si de asemenea recomandăm ca mașinile să fie echipate corespunzător.

Societatea Drumuri și Poduri SA Sibiu acordă o atenție specială comunicării cu locuitorii județului, pentru informarea acestora în legătură cu starea drumurilor, dar și pentru transmiterea de către cetățeni a sesizărilor punând la dispoziție platforma www.drumuripodurisibiu.ro.

În prezent, traficul rutier în județul Sibiu se desfășoară în condiții de iarnă

0
Atenție! Iarna a revenit pe drumurile județului Sibiu! Șoferii sunt avertizați cu privire la obligativitatea utilizării de anvelope conforme.

Șoferii trebuie să adopte o manieră prudentă de conducere şi să adapteze permanent viteza de rulare la condiţiile de drum şi de trafic.

Dacă partea carosabilă este umedă ori acoperită cu polei sau zăpadă, trebuie să circulaţi cu o viteză care să permită oprirea în siguranţă, având în vedere că distanţa de frânare, în astfel de condiţii, este mult mai mare.

În situaţia în care vizibilitatea în oglinzile autovehiculului este redusă din cauza ploii/lapoviţei/ninsorii, folosirea luminilor de către toţi conducători auto reduce riscul producerii unor accidente pe fondul neasigurării la schimbarea direcţiei de mers.

Pietonilor le este recomandat să-şi sporească atenţia, să nu circule pe partea carosabilă, mai ales după lăsarea întunericului şi în condiţii de vizibilitate redusă, și să se asigure temeinic înaintea traversării drumurilor.

În prezent, traficul rutier în județul Sibiu se desfășoară în condiții de iarnă, fără a se înregistra blocaje sau restricționări ale circulației.

EDITORIAL: Incendiul care a scos la iveală un Sibiu corupt

5
Ziua de vineri a reprezentat pentru Sibiu un moment important, care va rămâne mulți ani în conștiița publică. Un incendiu la un service/vospitorie auto lângă Podul Gării a dat de furcă pompierilor și a poluat importante zone din oraș. Dar, așa cum au scris colegii mei chiar din ziua cu pricine, incendiul scoate la iveală un Sibiu corupt. Un service/vopsitorie neautorizat RAR, Primărie, ISU, Agenția de Mediu, dar care avea zeci de clienți în centrul Sibiului.

În fiecare dimineață și după masă, o mașină a Primăriei Sibiu trece Podul Gării. În spate este doamne primar Astrid Fodor. Peste Podul Gării trec oficiali din Primărie, ISU, Poliție, Agenția de Mediu, RAR etc. Nimeni nu a văzut zecile de mașini parcate în curte, vizibile de pe pod. Nimeni nu s-a întrebat dacă acea firmă are sau nu autorizație. Sau corupția este foarte mare?

Sursele mele spun că acolo erau parcate mereu foarte multe mașini în așteptarea de cosmetizări. Mașini scumpe, adesea. Mașini care aparțin, unele, unor angajați din Primăria Sibiu, Poliție etc. De clienți nu duceau lipsă. Doar de acte. Nici nu știm dacă aveau măcar vreo firmă. Cert este că nu aveau autorizație de funcționare de la Primăria Sibiu, nici de la ISU, nici de la Agenția de Mediu.

În mod normal, într-o țară civilizată, autoritățile erau pe ei la 10 minute după stingerea incendiului. La noi a fost nevoie ca presa să întrebe autoritățile ca să verifice actele. Doar din birou. Nimic la fața locului. Patronul coșmeliei ilegale trebuia să dea azi cu subsemnatul la procuratură și la poliție. Iar de la ISU, Primărie, Poliție, Agenția de Mediu și RAR așteptam astăzi comunicate de presă cu măsurile luate. Primăria Sibiu ne-a răspuns solicitării noastre și ne-au spus că acolo nu este nicio firmă autorizată pe domeniul auto. Atât. Nimic despre măsuri.

Este incredibil ce catastrofă au evitat pompierii vineri la Sibiu. Iar autoritățile în loc să se mobilizeze, au stagnat. Am aflat, pe surse, că exact în același loc a mai fost un incendiu mai mic acum ceva ani. La același service auto. Sau aceași clădire. Vineri, în timp ce pompierii stingeau incendiul și sibienii din zonă și din alte cartiere se înecau cu aerul poluat, am căutat pe internet, am dat telefoane și în 3 ore am aflat o grămadă de informații. Ciudat, autoritățile au intrat în week-end liniștite. Fără stres, fără controale, fără cercetări.

Concluzia mea, personală, este că acest incendiu este doar un exemplu de cât de corupt este Sibiul. De respectiva afacere ilegală se știa la nivelul autorităților, dar se tolera pentru că unii beneficiau de serviciile acestora. Trebuia să moară un angajat (apropo ITM ați verificat?), un vecin sau un pompier ca să începeți să vă mișcați fundurile din birouri?!

Funcționara de la Casa de Pensii Sibiu scapă de închisoare cu executare!

0
Doina Goie, funcționara de la Casa de Pensii din Sibiu, care a fost arestată la începutul anului pentru luare de mită, a primit 3 ani de închisoare cu suspendare. În luna ianuarie, aceasta a fost reținută pentru fapte de corupție, ea semnând cu procurorii inclusiv un acord de recunoaștere a vinovăției.

Acest acord a și funcționat, înduplecând judecătorii să-i înlocuiască arestul preventiv cu măsura controlului judiciar până la aflarea sentinței definitive. Ei bine, aceasta a și sosit, astăzi. Conform portal.just.ro, funcționara de la Casa de Pensii Sibiu a primit 3 ani de închisoare cu suspendare. Totuși, ca măsură complementară, angajata Casei de Pensii Sibiu este sub supraveghere timp de 4 ani, orice altă infracțiune comisă o va trimite direct după gratii. Doina Goie trebuie să presteze și o muncă neremunerată timp de 120 de zile, fie în cadrul Primăriei Municipiului Sibiu sau în cadrul Primăriei Comunei Rășinari. Aceasta a fost găsită vinovată pentru 11 fapte de luare de mită.

PNL Sibiu, despre încetarea mandatului primarului Cândulețiu Daniel din Cârța (C.P)

0
sursa foto: Facebook - Consiliul Judetean Sibiu
Citește și: Prefectul Județului Sibiu l-a demis pe primarul din Cârța

Redăm mai jos comunicatul de presă al PNL Sibiu cu privire la demiterea dlui Cândulețiu Daniel, primarul comunei Cârța:
Încetarea de drept a mandatului primarului de la Cârța, Cândulețiu Daniel prin Ordinul Prefectului Județului Sibiu nr 111/ 17 martie 2025 intervine ca urmare a constatării unor condiții care au condus la pierderea mandatului de primar, în conformitate cu legislația privind administrația publică locală.

Decizia respectă întocmai cadrul legal și are scopul de a asigura buna funcționare a administrației locale. Până la organizarea alegerilor pentru desemnarea unui nou primar, atribuțiile administrative vor fi preluate, conform procedurilor legale, de viceprimarul comunei Manițiu Eduard Andrei sau de o altă persoană desemnată de Consiliul Local. 

PNL Filiala Sibiu reafirmă angajamentul ferm pentru respectarea legalității și are în vedere susținerea unui candidat la primărie atunci când se vor organiza alegeri pentru funcția vacantă de primar, după consultări prealabile  cu biroul organizației locale PNL Cârța și desigur, în baza unor sondaje efectuate la momentul potrivit.

sursa foto reprezentativă: Facebook – Consiliul Judetean Sibiu

Lucrarea „Ignațiu de Loyola” a artistului Paul Peter Rubens va fi restaurată la Muzeul Național Brukenthal Sibiu

0
Lucrarea Ignațiu de Loyola realizată de artistul Paul Peter Rubens din colecția Muzeului Național Brukenthal va fi restaurată în Laboratorul instituției.
În baza bunelor relații dintre Alexandru Constantin Chituță, managerul Muzeului Național Brukenthal și Societatea JTI, cele două lucrări realizate de Paul Peter Rubens vor fi restaurate. În anul 2024 a fost restaurată lucrarea Francisc Xavier ce a fost expusă în cadrul expoziției Capodopere din colecția Muzeului Național Brukenthal la Muzeul Național al Bucovinei.

În acest an, a doua lucrare realizată de Rubens, din colecția Parohiei Evanghelice CA din Sibiu, aflată în comodat la Muzeul Național Brukenthal a intrat în restaurare.

Printre lucrările lui Rubens dedicate subiectelor religioase, reprezentarea sfinților joacă un rol important. Rubens a creat un limbaj artistic pe deplin adaptat mișcării Contrareformei, care sublinia aspectele eroice, emoționale și ascetice ale vieții sfinților. Sfântului Ignațiu de Loyola – fondatorul iezuiților poartă o casulă brodată și privește extaziat spre dreapta privitorului, unde raze de lumină cerească străpung norii. Mâna sa dreaptă este ridicată într-un gest de adorare iar în mâna sa stângă ține o copie a Constituțiilor Societății lui Iisus, cu o pagină deschisă spre faimosul lor motto: „Spre mai marea glorie a lui Dumnezeu”.

Ignatius sau Ignațiu, pictat pentru a fi văzut de jos, este prezentat ca un erou creștin, plin de sentimente baroce menite să întărească credincioșii în credința lor și să-i stimuleze la înfăptuirea perceptelor evanghelice.

Sursa: Facebook

Primăria Avrig sancționează aspru aruncarea deșeurilor în locuri neamenajate

0
În ultima săptămână, mai multe gunoaie au fost aruncate pe raza orașului Avrig, în ciuda eforturilor Primăriei și ale voluntarilor de a menține orașul curat. Autoritățile locale au transmis un mesaj clar: nu vor tolera abandonarea deșeurilor pe domeniul public. Poliția Locală Avrig desfășoară zilnic controale pentru a sancționa persoanele care încalcă legea, iar amenzile pentru astfel de fapte pot ajunge până la 20.000 de lei pentru persoane fizice și 70.000 de lei pentru persoanele juridice.
Redăm mai jos mesajul postat de reprezentanții Primăriei orașului Avrig pe pagina de Facebook:

Toleranță zero pentru cei care aruncă gunoiul la întâmplare

Gunoaiele pe care le vedeți în fotografii, au fost aruncate, pe raza orașului Avrig, numai în ultima săptămână.

„În ciuda eforturilor noastre și ale voluntarilor, de a menține orașul curat, încă există persoane iresponsabile care, cu bună știință, aruncă gunoiul pe unde apucă. Primăria Avrig NU tolerează abandonarea deșeurilor de niciun fel pe domeniul public! Acest comportament este inacceptabil.”, transmite Ciprian Stoișor, viceprimarul orașului Avrig.

Vă informăm că Poliția Locală Avrig desfășoară zilnic controale pentru a-i identifica și sancționa pe cei care încalcă legea. Au fost deja aplicate mai multe amenzi și se vor aplica în continuare! Potrivit legii, în funcție de încadrarea faptei, amenzile ajung până la 20.000 de lei, pentru persoanele fizice și 70.000 de lei pentru persoanele juridice iar mijloacele de transport folosite pentru transportarea deșeurilor pot fi confiscate.

Aruncarea deșeurilor în spații neamenajate este strict interzisă și va fi sancționată fără excepție.

Dacă observați persoane care depozitează ilegal deșeuri, sesizați Poliția Locală Avrig la 0757 058 660 sau Garda de Mediu Sibiu la 0269 445 738 / 0269 445 741. De asemenea, ne puteți scrie la office@primaria-avrig.ro și cjsibiu@gnm.ro.

Avrigul este al tuturor iar păstrarea curățeniei este o responsabilitate comună!

FOTO: Serviciul de Poliție Locală Avrig

Două eleve din Boița s-au calificat la etapa națională pentru Olimpiada de Religie

0

Două eleve de la Școala Gimnazială „Ion Albescu” din comuna Boița au obținut rezultate remarcabile la Olimpiada de Religie. Larisa Tatu a obținut locul I pe județ, cu media 9,60, calificându-se astfel pentru etapa națională ce va avea loc în luna aprilie la Slobozia. De asemenea, Ioana Pol a reușit să obțină o medie frumoasă de 7,20 la aceeași competiție.

Primarul Nicolae Cocoș a felicitat performanțele elevelor: „Felicitări elevelor și profesorilor care dau dovadă de perseverență și demonstrează că și în mediul rural se pot obține performanțe deosebite!

În plus, Larisa Tatu a mai participat vineri la Olimpiada de Limba română, obținând 81 de puncte din 100, ocupând locul 5 pe județ și primind Mențiune.

Sursa: Facebook

„Demascarea sau Taina porților zăvorâte” – O carte despre ororile comunismului, prezentată la Biblioteca ASTRA Sibiu

1
Demascarea sau Taina porților zăvorâte”, volumul care vorbește despre experiențe la limita umanului din perioada comunistă din Basarabia, a fost prezentat publicului sibian la Biblioteca ASTRA Sibiu la mijlocul lunii martie, în cadrul programului Cărțile ASTRA.

Deloc ușor de citit, această carte-mărturie, pe care Părintele Constantin Necula o definește ca pe o unitate de măsură pentru cărțile de memorii, aduce în atenția cititorilor fapte greu de acceptat și aproape incredibile. Metodele de tortură și nimicire psihică prin utilizarea psihiatriei în scop politic pentru distrugerea omului reprezintă un laitmotiv al comunismului, realitate descrisă cu verva decentă și silențioasă a suferinței unui spirit pe care sistemul nu a reușit să îl învingă.

„Scriu cartea ca lumea să afle cine sunt eu.” – spunea autorul, preotul Gherasim Păduraru, care a început să scrie cu 10 ani înainte de moarte, când trăia izolat de lume. Simbol al rezistenței, lucrarea impresionează prin sinceritate și brutalitatea descrierilor împletite cu speranța și credința salvatoare. Lecție de istorie prea dură pentru a fi prezentată la cursuri elevilor, cartea ar trebui să ajungă totuși la tineri, pentru ca ei să conștientizeze ororile care s-au petrecut atât de aproape de timpul și spațiul prezente și valoarea adevărată a lumii în care trăiesc.

Invitații lui Pavel Păduraru, fiul autorului, au fost: pr. prof. univ. dr. Constantin Necula, președintele Asociațiunii Astra; Mariana S. Țăranu, doctor în istorie și Cristian Florea, violoncelist. Aceștia au pledat pentru utilizarea puterii transformatoare a mărturiilor de groază din perioada comunistă în scopul construirii unei societăți mai conștiente și mai responsabile.

„Mulțumim invitaților și publicului prezent la prezentarea volumului de memorialistică „Demascarea sau Taina porților zăvorâte”!” – au transmis reprezentanții Bibliotecii ASTRA Sibiu pe pagina de Facebook.

*

Activitățile Bibliotecii ASTRA Sibiu sunt posibile cu susținerea financiară a Consiliului Județean Sibiu.

Situație îngrijorătoarea în incinta Promenada Mall Sibiu. Vape-uri vândute minorilor!

0
Mai mulți cititori ai ziarului Sibiu Independent ne-au semnalat faptul că o insulă situată în Promenada Mall, care comercializează țigări electronice de unică folosință (vape-uri), nu respectă în totalitate legea.

Mai exact, societatea comercială din incinta mall-ului a vândut, în cursul zilei de ieri, unei minore, un vape cu aromă de afine. Angajatul nu i-a cerut clientei nici buletinul, așa cum prevede recent legea, și nici nu a întrebat-o dacă are sau nu 18 ani. Totuși, la alte magazine cu același profil din Promenada Mall Sibiu, angajații refuză minori pe bandă rulantă. Legea-i Lege!

Conform legii modificate și adoptate acum mai bine de un an, vânzarea de țigări electronice către cei care nu au împlinit vârsta de 18 ani este strict interzisă. De asemenea, au fost interzise total și automatele care vând astfel de dispozitive, deoarece nu se putea face o delimitare între clienții majori și minori. Situația din județul Sibiu este îngrijorătoare, fiind raportate cazuri în care tineri sub 18 ani vapează la evenimentele în aer liber, în parcuri sau piețe. Și nu doar în aceste locuri, ci și în școlile din județul Sibiu, în special în pauze, în toalete sau pe după garduri. Ei de unde și cum au cumpărat?

Este esențial să subliniem că vânzarea de produse din tutun, inclusiv țigări electronice, către minori este interzisă prin lege, având scopul de a proteja sănătatea tinerelor generații. Persoanele sau societățile care nu respectă această lege și comercializează astfel de produse minorilor pot primi sancțiuni de până la 100.000 de lei, în funcție de gravitatea faptei.

Cât de rapid ești la puzzle-uri? Înscrie-te la competiție, weekendul acesta la Olivia’s Trattoria din Sibiu

0
Sâmbătă, 22 martie, începând cu ora 14:00, Olivia’s Trattoria, din cadrul Zacaria Retail Center, va găzdui cea de-a doua ediție a competiției Sibiu Puzzle Speed Challenge. Evenimentul este organizat de Board Games Community Sibiu, în colaborare cu D-Toys, și promite o atmosferă plină de entuziasm și competiție între pasionații de puzzle-uri din comunitatea locală.

La prima ediție a competiției, organizatorii au declarat că evenimentul a fost un adevărat succes, cu 12 echipe și 40 de participanți, inclusiv 6 copii. Echipele au avut la dispoziție două ore pentru a rezolva un puzzle de 500 de piese, iar clasamentul final a fost extrem de apropiat: locul 1 – 1h 1m, locul 2 – 1h 3m și locul 3 – 1h 37m. Organizatorii au mulțumit tuturor echipelor participante și au apreciat atmosfera pozitivă creată.
Cum se desfășoară competiția?

  • Fiecare echipă trebuie să aibă 3 sau 4 membri. Nu este posibilă înscrierea individuală.
  • Toate echipele vor primi același puzzle de 500 de piese.
  • Timp limită: 2 ore.
  • Criterii de departajare:
    • Dacă puzzle-ul este finalizat înainte de timp, se va lua în considerare timpul cel mai scurt.
    • Dacă timpul expiră, se va evalua numărul de piese rămase.

Premii speciale pentru cele mai bune echipe!  Cei de pe podium vor pleca acasă cu surprize oferite de sponsorul nostru!

Participarea este deschisă și copiilor, cu condiția ca aceștia să fie însoțiți de un adult.

Competiția continuă la Ediția #2 a Puzzle Speed Challenge va avea loc pe 22 martie, sâmbătă, de la ora 14:00, la Olivia’s Trattoria.

Bilete disponibile aici: https://www.iabilet.ro/bilete-sibiu-puzzle-speed-challenge-2-109654/

Ghidul începătorului pentru pariuri responsabile

0
Dacă îți plac pariurile de orice fel și ești la început, trebuie să înveți cum să te ferești de tentații și poți face lucrul acesta dacă parcurgi ghidul nostru oferit pentru pariuri responsabile. Astfel, vei învăța cum să ai parte de cele mai reușite sesiuni și să stai departe de tentații.

Pariurile sportive și cazinoul au devenit tot mai prezente în rândul oamenilor de pretutindeni, totul în ideea de a se distra. O pot face direct din confortul propriului cămin, fie de oriunde cât timp au la dispoziție un dispozitiv mobil inteligent conectat la internet. Pentru că acum există și varianta de a paria online, tentația este mare și pentru a veni în sprijinul lor am alcătuit ghidul tău în pariuri online cu ponturi din sport și cazino special conceput pentru a nu ajunge să aibă sesiuni tot mai slabe și cu pierderi semnificative.

Responsabilitatea este foarte importantă atunci când aducem în discuție pariurile sportive sau cazinoul. Este primul lucru pe care trebuie să-l învețe un parior care este la început pentru că așa se formează și astfel evită să cadă în cealaltă extremă. Iată care sunt câteva reguli pe care să le respecți în pariuri sportive și cazino:

Nu paria mai mult decât îți poți permite.

Una dintre regulile de bază în pariurile de orice fel este să nu pariezi mai mult decât îți poți permite. Lucrul acesta face ca sesiunea să fie una reușită și fără stres. Înseamnă că atât ești dispus să investești și dacă acei bani se vor pierde, nu vei resimți pierderea lor. În schimb, dacă pariezi mai mult decât îți permiți, sesiunea tinde să fie tot mai dificilă și există tentația de a depune crește.

Nu juca la recuperare.

Pierderile sunt normale în pariuri sportive și la cazinou, însă contează foarte mult cum poți gestiona lucrul acesta. Dacă sesiunea nu s-a încheiat așa cum ți-ai propus, nu insista pentru că poate nu este ziua ta norocoasă și trebuie să stai departe de pariuri pentru o perioadă. Goana după recuperarea banilor pierduți duce de cele mai multe ori la pierderi și mai mari, uneori greu de suportat.

Nu paria sub imperiul emoțiilor.

Specialiștii spun că nu trebuie să jucăm la cazinou sau la pariuri sportive atunci când suntem sub imperiul emoțiilor. Lucrul acesta înseamnă că dacă suntem nervoși sau prea fericiți, putem lua o decizie care să nu fie deloc cea dorită și sesiunea noastră să aibă de suferit. Fie putem paria mai mult decât ne dorim pentru că dorim să obținem un câștig mare cât mai repede, fie plasăm toată suma pentru că suntem nervoși și vrem doar să încheiem sesiunea cât mai repede posibil.

Alege pariurile care se potrivesc bugetului tău.

Dacă dorim ca o sesiune să dureze o anumită perioadă de timp, atunci este indicat să alegem cu atenție pariurile. În cazul pariurilor sportive, este indicat să fim mult mai atenți pe ce pariem, să nu alegem pariuri care se decid din minut în minut, cum ar fi „aruncare de la margine între minutele 60 și 61”. Același lucru se aplică și în cazul cazinoului, acolo unde jocurile alese trebuie să se potrivească cu bugetul pe care l-am alocat. Sloturile cu volatilitate mică și medie sunt potrivite pentru sesiunile lungi cu un buget redus.

Domeniul acesta al pariurilor sportive și de cazinou este unul complex și atunci când lucrurile par atât de simple, nu sunt deloc așa. Din acest motiv, orice parior la început trebuie să învețe să fie disciplinat pentru a se forma corect. Deși sunt ușor diferite, jocurile de noroc și pariuri sportive au și elemente comune, cum ar fi să nu reprezintă o sursă de făcut bani. De regulă se joacă doar pentru distracție și atât cât își permite fiecare. Urmează sfaturile noastre pentru a deveni un parior responsabil.

Care este bugetul Consiliului Județean Sibiu și ce proiecte primesc cei mai mulți bani?

0

Mai mult de jumătate din bugetul Consiliului Județean Sibiu este alocat proiectelor de investiții

Consiliul Județean Sibiu a publicat proiectul de buget pentru anul 2025 prin care sunt anunțate noi investiții în infrastructura publică de sănătate, transport și protecția mediului. De asemenea, vor fi susținute și activitățile de asistență și protecție socială, cultură, învățământ special și turism, domenii aflate în coordonarea Consiliului Județean Sibiu. Proiectul este disponibil pe site-ul instituției, www.cjsibiu.ro

Valoarea totală a bugetului propus este de 576.956,33 mii, mai mult de jumătate, respectiv 51,7 %, fiind alocat secțiunii de investiții. Cei mai mulți bani pentru secțiunea de funcționare vin din impozitul pe venit, respectiv 153.900 mii lei.

Atragerea finanțărilor și implementarea proiectelor din fondurile nerambursabile rămân o prioritate, valoarea acestora fiind proiectată la 231 milioane lei, ceea ce reprezintă 79% din totalul fondurilor destinate dezvoltării.

„Bugetul pe 2025 asigură continuarea investițiilor aflate în curs și inițierea altora noi. O vom face prin atragerea de fonduri nerambursabile europene și guvernamentale, așa cum am procedat și în anii precedenți. Este o abordare sănătoasă, dovadă fiind  clădirile modernizate și dotate din sistemul de sănătate,  drumurile refăcute, noul terminal al aeroportului, școlile speciale sau căsuțele de tip familial. Nu în ultimul rând, am făcut tot posibilul ca sumele aferente pentru primăriile din județ  să fie alocate transparent,  după un algoritm care să nu lase loc de interpretări, dar mai ales să nu lase nicio comunitate în urmă”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.

În anul 2025, Consiliul Județean Sibiu va continua să investească în proiecte esențiale prin care contribuie la dezvoltarea și starea de bine a comunităților, având în derulare 27 de proiecte în infrastructură, iar alte 10 proiecte importante fiind deja aflate în faza de contractare sau admise la finanțare. Vor continua și demersurile pentru realizarea celor trei mari proiecte ale județului: Noul Spital, Varianta Ocolitoare Sibiu Sud, extinderea și modernizarea Sistemului Integrat de Management Integrat al Deșeurilor în Județul Sibiu.

Sănătatea continuă să rămână un domeniu prioritar, o serie de noi investiții urmând să sporească confortul pacienților și calitatea actului medical. La Spitalului Clinic Județean de Urgență vor fi reabilitate Policlinica de Stomatologie și Pavilionul Administrativ, vor fi achiziționate dotări pentru Anatomia Patologică, Oncologie și Terapie Intensivă Nou-Născuți și întocmite documentații pentru reabilitarea Secțiilor Medicală I și II, extinderea Blocului Chirurgical cu două săli dedicate „Traumatologiei”, construirea unei parcări supraterane și înlocuirea rețelelor de utilități din curtea spitalului.

A doua cea mai mare instituție publică de sănătate a județului, Spitalului Clinic de Psihiatrie „Dr. Gheorghe Preda”, va beneficia de reabilitarea și eficientizarea termică a clădirilor Secției V, Policlinicii, Pavilionului Central și Pavilionului Fizioterapie – Psihiatrie Copii.

Spitalul de Pneumoftiziologie, alături de „Județean” și „Psihiatrie”, va beneficia de un proiect de digitalizare a proceselor, care va permite o mai bună și mai eficientă gestionare a activității.

Tot în domeniul sănătății, o investiție devine tot mai necesară: construirea unui centru de îngrijiri paliative în Săliște.

Infrastructură de transport rămâne un alt domeniu prioritar, urmând a fi finalizat podul de la Arpașu de Sus și cel dintre Șomartin și Arpașu de Jos. Vor începe lucrările de modernizare la DJ 106G, tronson Apoldu de Jos – Dealul Bogatului, iar pentru DJ106E tronson Săliște – Jina – limită județ Alba vor fi depuse cereri de finanțare.

Prin Domeniul Cultură – recreere vor fi susținute proiectele de reabilitare aSălii Polivalente Transilvania Sibiu, achiziționare de dotări pentru Biblioteca Județeană Astra și continuarea demersurilor pentru reabilitarea Castelului Turnu Roșu din Boița – Poarta de Sud a Transilvaniei.

Pentru Asistență socială, învățământ special și educație sunt prevăzute lucrări de construire a împrejmuiriiCentrului Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 Sibiu, a unui teren multifuncțional de sport pentru Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Mediaș și dotarea cu mobilier și material didactic a școlilor din județul Sibiu.

Pe domeniul Apărare va fi promovatărenovarea energetică a Centrului Militar Județean Sibiu, iar pe Protecția Mediului vor fi achiziționatemicrobuze școlare electrice de  16+1 locuri, finalizate lucrările se eficientizare energetică a sediului instituției șidezvoltare parcului fotovoltaic în comuna Ațel.

În domeniu Turismului se va urmări reabilitarea Bazei Salvamont de la Bâlea Lac, construirea unui refugiu în Munții Lotru și a unui punct de belvedere în Munții Cindrel.

În anul 2024, Consiliul Județean Sibiu a derulat investiții importante pentru locuitorii județului, printre acestea aflându-se: construirea a șapte căsuțe de tip familial în Sibiu, Cisnădie și Turnu Roșu, amenajarea a trei centre de zi în Sibiu și Turnu Roșu, modernizarea și extinderea a două Centre Școlare de Educație Incluzivă în Sibiu și Mediaș, modernizarea  DJ 141C Broșteni – Bogatu, construcția a cinci poduri pe drumurile județene din zona Sadu, Arpașu de Sus, Șomartin și Săcădate, prelungirea  pistei de biciclete Sibiu – Rășinari, achiziția de microbuze școlare electrice, materiale didactice, reabilitări și dotări de spații medicale.

Bugetul 2025 în cifre:

  • Asigurări și asistență socială: 138.300,80 mii lei (23,97%)
  • Sănătate: 121.253,21 mii lei (21,06%)
  • Transporturi: 81.278,77 mii lei (14,87%)
  • Cultura, recreere și religie: 74.299,37 mii lei (12,87%)
  • Învățământ: 67.552,62 mii lei (11,70%)
  • Autoritati publice: 51.350,02 mii lei (8,9%)
  • Protecția mediului: 15.224,36 mii lei (2,63%)
  • Tranzacții privind datoria publică: 9.000,00 mii lei (1,56%)
  • Locuințe, servicii și dezvoltare publică: 4.957,63 mii lei (0,86%)
  • Alte servicii publice generale: 3.962,26 mii lei (0,69%)
  • Ordine publică și siguranță națională: 3.921,80 mii lei (0,68%)

Rotescu Vladimir, tânărul șahist din Mediaș, se pregătește să participe la Campionatul Mondial de Șah Școlar

0
Rotescu Vladimir, sportiv al Clubului Sportiv Municipal Mediaș, va reprezenta România la Campionatul Mondial de Șah Școlar 2025, care va avea loc în Serbia, între 19 și 29 martie. „Suntem extrem de mândri să anunțăm că sportivul nostru talentat, Rotescu Vladimir, va participa la prestigiosul Campionat Mondial de Șah Școlar,” a transmis CSM Mediaș pe pagina oficială de Facebook.

Competiția internațională va aduna peste 900 de șahiști din întreaga lume, iar Vladimir va concura alături de tineri talentați în categoriile U17, U15, U13, U11, U9 și U7, pe secțiuni de masculin și feminin.

Îi dorim mult succes, concentrare și inspirație în fiecare mutare! Fără sprijinul autorităților locale și al comunității, aceste oportunități nu ar fi posibile. Mulțumim pentru tot ajutorul acordat!”, au mai adăugat reprezentanții clubului. Clubul Sportiv Municipal Mediaș este alături de tânărul sportiv și îi urează succes în această competiție de anvergură internațională

Sursa foto: Facebook

Mediaș: Cine este câștigătoarea a concursului interjudețean „Vis Muzical“

0
Vineri, 14 martie 2025, pe scena Sălii Traube a avut loc cea de-a VIII-a ediție a concursului interjudețean de muzică vocal-instrumentală „Vis Muzical“, eveniment organizat de către Clubul Copiilor Mediaș, în parteneriat cu Primăria Municipiului Mediaș. Manifestarea s-a adresat tinerilor cu vârste cuprinse între 6 și 19 ani care sunt elevi ai instituțiilor de învățământ preuniversitar și ai Cluburilor și Palatelor Copiilor.

Competiția din acest an a fost structurată pe trei secţiuni: muzică ușoară vocală individual, muzică ușoară vocală duete și muzică instrumentală – pian și a avut un număr total de 61 de concurenți din județele Sibiu, Alba și Mureș.

Marele premiu al concursului din acest an a revenit tinerei Antonia Alexandra Muntean,  reprezentantă a Clubului Copiilor Mediaș.

În cadrul evenimentului, publicul a asistat și la recitalul muzical al  câștigătoarei ediției de anul trecut, Eunice Purcar, iar elevii înscriși la Clubul Copiilor Mediaș au prezentat un program de dans modern.

Primăria Sibiu îndeamnă cetățenii să profite de oportunitatea de reducere a impozitelor până la sfârșitul lunii martie

2
Termenul de achitare a taxelor și impozitelor locale pentru trimestrul I se apropie, acesta fiind 31 martie. În situația în care nu se achită impozitul aferent acestui trimestru, se va aplica o penalizare de 1% / lună din suma scadentă, începând cu data de 1 aprilie.

Reamintim că, tot până în 31 martie, Primăria Sibiu acordă o reducere de 10% din totalul sumei de plată în cazul persoanelor fizice care achită integral, pe tot anul, aceste obligații fiscale pentru locuințele, terenurile și mașinile pe care le au în proprietate.

Până vineri, 14 martie, s-au înregistrat peste 60.000 de plăți atât fizic, cât și electronic: persoanele fizice au efectuat 57.757 de operațiuni de plată în valoare de 19.545.322 lei, iar persoanele juridice 2.640 de operațiuni, suma încasată fiind de 10.618.777 lei. În cazul persoanelor juridice, trebuie precizat că acestea achită, de regulă, la scadență.

Majoritatea plăților au fost făcute la ghișeele Direcției Fiscale, peste 28.000, aproximativ 10.000 au fost realizate prin portalul e-administrație și aplicația mobilă e-Primăria Sibiu, restul fiind operate prin celelalte instrumente disponibile.

Reamintim mijloacele puse la dispoziția sibienilor pentru plata taxelor și impozitelor locale:

ELECTRONICE:  

  • Pe platforma e-administrație a municipiului Sibiu – https://e-administratie.sibiu.ro/cmsSE/
  • Prin aplicația mobilă e-Primăria Sibiu
  • Plată Express – fără autentificare, pe www.sibiu.ro (este necesar codul de bare de pe decizia de impunere anuală primită de cetățeni la adresa de domiciliu)
  • Prin ghiseul.ro
  • Prin virament bancar, care se poate face de pe aplicațiile mobile de Internet banking, în conturile Primăriei Sibiu afișate pe următorul link, diferite pentru fiecare tip de operațiune de plată: https://www.sibiu.ro/index.php/primaria/conturi_iban. Cei care plătesc prin aplicațiile bancare sau prin ordin de plată trebuie să menționeze beneficiarul: Municipiul Sibiu și Codul de identificare fiscală – 4270740. Dacă nu se completează aceste informații, Trezoreria Sibiu va returna sumele în contul plătitorului, acestea rămânând restante.

CU PREZENȚĂ FIZICĂ:

  • La ghișeele Direcției Fiscale de pe str. Turismului nr.15A și la cele din sediul Primăriei din Piața Mare. Programul este disponibil aici: https://sibiu.ro/primaria/serviciu/183
  • La ghișeul digital, amplasat în sediul central al Primăriei, la intrarea dinspre Piața Mică, disponibil non-stop, inclusiv după încheierea programului instituției și în weekend
  • La oficiile poștale din municipiul Sibiu
  • La stațiile de plată SelfPay din oraș
  • În rețeaua băncii BRD, prin scanarea codurilor de bare de pe decizia de impunere.

„Fantomele din umbră” la ESTE Filmul de Miercuri

0
ESTE Filmul de Miercuri prezintă ”Fantomele din umbră”, regia Jonathan Millet, un thriller de spionaj inspirat din fapte reale. Proiecția va avea loc miercuri, 19 martie, ora 20.00, la CineGold Sibiu.

Sinopsis:

Hamid este membru al unei organizatii secrete aflate pe urmele liderilor fostului regim sirian. Intr-o zi, datoria il aduce in Franta, unde trebuie sa il infrunte chiar pe fostul sau tortionar. Un thriller inspirat din fapte reale, in care trecutul si prezentul se ciocnesc si dreptatea vine mereu cu un pret.

Premiul pentru Cel mai bun film la Festivalul International de Film din Lisabona, 2024. Nominalizat la Cannes – Golden Camera, 2024.

Rating:  AP12 – Acordul părinților pentru copii sub 12 ani.

Preţul unui bilet este de 20 lei și se poate achiziționa online de pe pagina CineGold sau direct de la locație, în limita locurilor disponibile.

ESTE Filmul de Miercuri este un proiect organizat de Asociația Este Film.

Proiect cultural sprijinit de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Parteneri: CineGold Sibiu, My Continental, Consomme Bistro, Centrul Cultural German Sibiu, Centrul Cultural Maghiar Sibiu, Cărturesti, Humanitas, Casa de Cultură a Municipiului Sibiu, Biblioteca Universității ”Lucian Blaga”, Universitatea ”Lucian Blaga”, Erasmus Librărie-Cafenea, Cinema Arta, Biblioteca Astra Sibiu.

Parteneri media: RockFM, Zile și Nopți, Goodtime magazine

Evaluarea Națională 2025: Cum s-a desfășurat simularea probei de limba și literatura română

0
Sala de clasa scoala banci tabla distantare Foto INQUAM Photos Octav Ganea
Astăzi, 17.03.2025, între orele 9.00 și 11.15, în cele 100 unități de învățământ cu clase gimnaziale din județul Sibiu a fost susținută simularea probei de limba și literatura română din cadrul examenului de Evaluare Națională 2025 pentru absolvenții clasei a VIII-a.

Din cei 3766 elevi înscriși pentru a susține această simulare au fost prezenți 3443 elevi (91,42%), iar 323 elevi (8,58%) au absentat.

Nu au existat probleme în privința organizării simulării la această probă, în toate cele 100 centre de susținere a simulării, membrii comisiilor putând accesa, multiplica și distribui subiectele la timp. Nu au fost raportate situații de elevi cu probleme de sănătate în timpul desfășurării probei sau elevi eliminați din examen.

Următoarele etape ale simulării examenului de Evaluare Națională 2025 pentru absolvenții clasei a VIII-a se vor desfășura în zilele de 18.03.2025 (matematică) și 19.03.2025 (limba și literatura maternă).

Pericol public! Tot mai mulți șoferi beți în județul Sibiu. Unii produc și accidente

0
În doar câteva zile, polițiștii sibieni au constatat 8 infracțiuni la regimul circulației, au reținut 34 de permise de conducere, au retras 40 de certificate de înmatriculare și au aplicat 500 de sancțiuni contravenționale în valoare de 150.000 de lei.

Acum două zile, în jurul orei 22:00, un șofer sibian în vârstă de 45 de ani a condus un autoturism pe Calea Dumbrăvii spre localitatea Răşinari, iar la intersecţia de tip sens giratoriu cu strada Ludoș, a pătruns pe sensul opus de deplasare şi a acroşat un stâlp de iluminat stradal. Din verificările efectuate de către polițiștii rutieri s-a stabilit că bărbatul avea dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice suspendat. De asemenea, testarea alcoolscopică a conducătorului auto a indicat o valoare de 0,72 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Probleme au fost depistate și ieri, atunci când, pe raza localității Tălmaciu, polițiștii au oprit o mașină conducă de către un localnic în vârstă de 54 de ani. Testarea alcoolscopică a conducătorului auto a indicat o valoare de 0,50 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Trei tineri din Roșia au fost reținuți pentru furt de combustibil

0
Trei tineri în vârstă de 23, 24 și 26 de ani, domiciliați în localitatea sibiană Roșia, au mari probleme cu legea după ce au furat 130 de litri de motorină.

Fapta s-a petrecut acum două zile, în toiul nopții, cei trei au prădat două utilaje parcate în afara localităților Poplaca și Orlat. Prejudiciul creat prin activitatea infracțională este de 1.000 de lei. Pentru faptele lor, polițiștii au luat măsura reținerii lor pentru 24 de ore. Acum, procurorii vor decide dacă aceștia rămân în arest sau dacă îi vor lăsa liberi, însă cu anumite restricții.

Înfrângere la Odorhei pentru fetele de la Hermannstadt

0

Play-out-ul Superligii României la fotbal feminin a continua la final de săptămână.


FC Hermannstadt a avut meci în deplasare cu Vassas Femina Odorheiul Secuiesc. Gazdele au condus cu 4-1 după primele 45 de minute de joc. În repriza a doua, sibiencele au echilibrat jocul și au reușit să marcheze singurul gol. Scorul final a fost 4-2 pentru harghitene.

În clasamentul play-out-ului, FC Hermannstadt se află pe ultimul loc cu un singur punct acumulat.

Miercuri, echipa feminină de la FC Hermannstadt va începe meciurile din grupele Cupei României. De la ora 15.00, pe Stadionul Olimpia din Gherla, echipa locală, Atletic Olimpia Gherla și FC Hermannstadt se vor duela pentru un loc în faza următoare a întrecerii.

Bătaie generală la Miercurea Sibiului. Un jucător se află în stare gravă

0

Fiul viceprimarului din Rășinari a suferit mai multe răni după ce a fost bătut la Miercurea Sibiului, în cadrul unui meci de fotbal. Acesta joacă pentru echipa ACS Păltiniș Rășinari.

Conform site-ului Sport în Sibiu, totul s-a petrecut la intrarea în vestiare a jucătorilor de la ACS Unirea Miercurea Sibiului. Atunci, jucătorii ambelor echipe s-au angrenat într-o bătaie generală, extrem de violentă. Mai mult, un suporter a intrat în zona vestiarelor și l-a lovit puternic cu picioarele pe un fotbalist al ACS Păltiniș Rășinari. În urma agresiunii, jucătorul, care este fiul viceprimarului din Rășinari, a fost rănit destul de grav.

sursă foto – video: https://sportinsibiu.ro/reactia-ajf-sibiu-dupa-scandalul-de-la-miercurea-sibiului-un-jucator-in-stare-grava-video/

Conform polițiștilor sibieni, acum două zile, în jurul orei 13:00, a izbucnit un conflict între mai multe persoane, în incinta unui club sportiv din Miercurea Sibiului. Astfel, la finalul meciului de fotbal, între mai mulți spectatori și o parte dintre jucători ar fi izbucnit un conflict spontan, mai mulți bărbați lovindu-se reciproc.

„Un tânăr de 23 de ani, din localitatea Rășinari, a necesitat intervenția echipajelor medicale, fiind transportat la spital. Cinci persoane au fost sancționate contravențional, conform prevederilor Legii nr. 61/1991R, pentru provocare de scandal și adresare de injurii.” a transmis IPJ SIBIU

Conform ISU Sibiu, tânărul fotbalist a suferit un traumatism cranian și unul facial.

Un echipaj SMURD a intervenit pentru a acorda asistență medicală unui tânăr în vârstă de 23 de ani. Bărbatul a suferit un traumatism cranian și un traumatism facial. A fost transportat la UPU Sibiu conștient.” a transmis purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU, Slt. Andreea Ștefan

Președintele AJF Sibiu, Ioan Duma a reacționat după ce scandalul a ajuns în mass-media

„Din nefericire, se mai întâmplă și astfel de cazuri. Am aflat din presă și, ulterior, și de la observatorul jocului. Nu sunt lucruri pe care AJF le acceptă. Nu vreau să comentez mai mult înainte de a fi judecat de Comisia de Disciplină a asociației. Am primit poze cu jucătorul bătut, care se află într-o stare destul de gravă.” a transmis pentru site-ul Sport în Sibiu, Președintele AJF Sibiu, Ioan Duma