20.2 C
Sibiu
vineri, 20 iunie, 2025
Acasă Blog Pagina 436

Astăzi se deschide circulația pe Transfăgărășan. Imagini superbe de pe traseu

0

Astăzi, începând cu ora 8:00, circulația pe Transfăgărășan se deschide traficul rutier. Este o veste extrem de bună pentru turiștii dornici de drumeții și relaxare.


O șoferiță neatentă a făcut accident la Bradu

0

O șoferiță neatentă a ieșit în afara părții carosabile, pe DN 1 din localitatea Bradu, județul Sibiu.


Din primele cercetări efectuate a rezultat că, în timp ce conducea un autoturism pe DN 1, în localitatea Bradu, dinspre Brașov spre Sibiu, o femeie în vârstă de 46 de ani, din județul Alba, pe fondul altor preocupări de natură a-i distrage atenția, a pierdut controlul direcției de deplasare, a pătruns pe contrasens și a ieșit în afara părții carosabile pe partea stângă a drumului, unde a intrat în coliziune cu un copac.

În urma evenimentului a rezultat rănirea ușoară a pasagerei din autoturism, o femei în vârstă de 53 de ani, tot din județul Alba, care a fost transportată la spital conștientă.

Vernisajul expoziției „(R)evolution 60”, sâmbăta aceasta, la Palatul Brukenthal din Sibiu

0

Vernisajul expoziției (R)evolution 60 va avea loc sâmbătă, 4 iunie 2023, de la ora 13:00 la Palatul Brukenthal, Piața Mare nr 4. Expoziția este deschisă publicului larg în perioada 24 iunie – 30 iulie 2023 la Muzeul de Artă Contemporană (Sibiu, Str. Tribunei, Nr.6).


În ultimii ani, Muzeul Național Brukenthal a creat o platformă pentru documentarea, cercetarea și valorificarea colecțiilor sale de artă modernă și contemporană. Unul dintre produsele conturate în cadrul acestui demers este programul curatorial (R)evolution, dedicat evoluției fenomenului artistic românesc prin evidențierea schimbărilor fundamentale și cauzelor socio-politice care le-au determinat.

Prima expoziție își propune ca reper avangarda anilor 60ʼ, contextualizând aportul artiștilor în depășirea dogmatismului proletcultist. Aspecte revoluționare în creația artistică a decadei, precum inovația în domeniul expresivității formei și cel al raporturilor cromatice sau redarea realului prin prisma regimului estetic al sugestiei, sunt exemplificate prin expunerea lucrărilor semnate de Ion Pacea, Vasile Grigore, Ion Alin Gheorghiu și Covaliu Brăduț.

Expoziția se deschide din 24 iunie, la Muzeul de Artă Contemporană din Sibiu, Strada Tribunei, Nr. 6. 

Programul de vizitare: miercuri și joi între orele 10:00 – 18:00, vineri și sâmbătă între orele 14:00 – 22:00, duminică intre orele 10:00 – 18:00. 

Participarea la vernisaj pe baza de invitație telefonic la secretariatul instituției, la numărul de telefon: 0269 217 691.â

Text oferit de curator Alexandra Runcan

Cinci noi localităţi din judeţul Sibiu vor beneficia de infrastructură de apă şi apă uzată modernizată

0

Apă Canal Sibiu S.A. a semnat luni, 19 iunie 2023, unul dintre cele mai importante contracte ale „Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţele Sibiu şi Braşov, în perioada 2014 -2020”, un contract ce va aduce beneficii mult aşteptate de cetăţenii din localităţile incluse în programul de modernizare.


Prin contractul de modernizare, finanţat din fonduri europene, CL11 – Extinderea şi reabilitarea reţelelor de alimentare cu apă şi canalizare din localităţile Poplaca, Răşinari, Cisnădie, Cisnădioara şi Tocile şi colector ape uzate, cetăţenii din Cisnădioara, vor avea, în sfârşit, atât reţea de apă potabilă (aducţiune şi distribuţie), cât şi reţea de canalizare, la care se adaugă construcţia a 4 staţii de pompare apă uzată.

De asemenea, reţeaua de canalizare a apei menajere din Poplaca va deveni funcțională prin realizarea colectorului de canalizare Poplaca-Sibiu, în lungime de aproximativ 5.5 km. Această lucrare va conține și trei noi staţii de pompare apă uzată şi conducte de refulare cu o lungime totală de peste 1 km. Cetăţenii din Răşinari vor beneficia, la finalul contractului, de extinderea canalizării, cu aproape 2.5 km, la care se adaugă o staţie nouă de pompare apă uzată şi conductele de refulare aferente staţiei, precum şi de o modernizare a reţelei de distribuţie apă potabilă.

APA

În Cisnădie, constructorul va reabilita conducta existentă de aducţiune a apei potabile pe care o va extinde, aşa cum va moderniza şi extinde reţeaua de distribuţie a apei potabile, construind şi două staţii de pompare a apei, pentru susţinerea acesteia. În urma acestor lucrări locuitorii de pe str.Izvorului vor beneficia în sfarșit de apă potabilă și canalizare ape uzate menajere. Canalizarea va fi refăcută şi extinsă, o nouă staţie de pompare apă uzată va fi construită.

Lucrări similare vor fi executate în Tocile, unde, după realizarea lucrărilor de modernizare, localitatea va avea o reţea de distribuţie apă potabilă extinsă cu peste 13 km, reţea care va fi susţinută de o nouă staţie de pompare.

Lucrările de modernizare vor fi realizate de către STRABAG SRL.

Valoarea contractului este de 66.630.336,42 lei fără TVA. Perioada de execuție a lucrărilor este de 30 de luni, la care se adaugă perioada de notificare a defectelor/perioada de garanție, care este de 60 de luni, de la semnarea procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor.

Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţele Sibiu şi Brasov, în perioada 2014 -2020” are o valoare totală de peste 225 de milioare de euro, din care confinanţarea Uniunii Europene este de 79,9%. Proiectul de investiţii contribuie la protejarea şi conservarea mediului şi promovarea utilizării eficiente a resurselor, ceea ce ar duce la o creştere inteligentă, durabilă şi favorabilă incluziunii a 26 de Unităţi Administrativ Teritoriale, 19 din județul Sibiu și 7 din județul Brașov, parte din proiect.  

Proiect cofinanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

ANAF: Începând de miercuri românii pot investi în titlurile de stat TEZAUR

0
anaf

Începând de miercuri, 21 iunie 2023, românii pot investi în titlurile de stat TEZAUR, cu maturități de 1 și 3 ani și dobânzi anuale de 6,50% şi 7,30%. Titlurile de stat au valoare nominală de 1 leu și sunt în forma dematerializată.


Titlurile de stat pot fi cumpărate:

  • Între 21 iunie – 13 iulie 2023 online, numai de către persoanele fizice care sunt înregistrate în SPV. Operațiunile care pot fi realizate online sunt: deschidere cont de subscriere pe numele investitorului la o unitate a Trezoreriei Statului selectată, subscriere titluri de stat TEZAUR, virament al sumelor din contul de subscriere al investitorului către un cont bancar pe numele investitorului. Pentru mai multe detalii cu privire la subscrierile online accesați Ghid Tezaur online și Tezaur online;
  • Între 21 iunie – 14 iulie 2023 de la unitățile Trezoreriei Statului.

Subscrierile realizate prin intermediul subunităților poștale din rețeaua Companiei Naționale „Poșta Română” S.A., pot fi realizate în fiecare zi din cuprinsul perioadei de subscriere, conform programului de lucru cu clienții, cu următoarele precizări privind încheierea perioadei de subscriere:

  • Între 21 iunie – 13 iulie 2023 în mediul urban;
  • Între 21 iunie – 12 iulie 2023 în mediul rural.

Dobânda este anuală, plătibilă la termenele prevăzute în prospectul de emisiune. De asemenea, titlurile de stat emise în cadrul Programului TEZAUR sunt transferabile și se pot răscumpăra în avans.

Sunt eligibile persoanele fizice care au împlinit vârsta de 18 ani la data efectuării subscrierii. Veniturile obținute din investirea în oferta de economisire lansată de Ministerul Finanțelor sunt neimpozabile, în conformitate cu prevederile art. 93 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

Fondurile obținute de Ministerul Finanțelor în calitate de emitent, ca urmare a emisiunii de titluri de stat, vor fi utilizate pentru finanțarea deficitului bugetar și refinanțarea datoriei publice.

Prospectul de emisiune și orice eventuale modificări ale acestuia vor fi publicate la secțiunea Datorie publică, www.posta-romana.ro.

Doleanțele taximetriștilor au ajuns pe biroul prefectului Mircea Crețu

0

Problemele taximetriștilor referitoare la transportul alternativ Bolt și Uber au ajuns pe biroul prefectului Mircea Crețu.


Aceștia au protestat astăzi, începând cu ora 11:00, circulând cu viteză redusă pe mai multe artere principale din municipiul Sibiu. Taximetriștii sunt nemulțumiți de faptul că nu mai au atât de multe curse ca altădată, dar și că după spusele lor, cei care practică Uber / Bolt nu ar plăti taxe.

„Azi, 20.06.2023, în contextul protestului taximetriștilor, la care au participat aproximativ 200 de taximetre și care s-a desfășurat pe străzile și în fața principalelor instituții din oraș, prefectul județului Sibiu, domnul Mircea Dorin Crețu s-a întâlnit cu reprezentanții Asociației Taximetriștilor Independenți din județul Sibiu. În cadrul întâlnirii, membrii asociației menționate mai sus și-au prezentat principalele doleanțe. Aceștia au solicitat abrogarea O.U.G nr. 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, aprobată prin Legea 204/2019 și alinierea activității „transportului alternativ” la politicile comune de transport al persoanelor. Pe această cale, prefectul județului Sibiu, domnul Mircea Dorin Crețu i-a asigurat pe reprezentanții conducătorilor auto și administratorilor de taxi că solicitările lor vor fi transmise Guvernului României. transmite Prefectura Județului Sibiu

A fost vernisată expoziția „Andrei Șaguna – 150”

0

Vernisajul expoziției „ANDREI ȘAGUNA.150” a avut loc marți, 20 iunie 2023, începând de la ora 12:00, la Muzeul de Istorie – Casa Altemberger, str. Mitropoliei, nr. 2.

Trecerea a 150 de ani de la moartea întâiului mitropolit al Ardealului, Andrei Șaguna, a prilejuit vernisarea unei expoziții omagiale organizate la Casa Altemberger din cadrul Muzeului Național Brukenthal.

La eveniment a participat Daniela Cîmpean, președinta Consiliuliui Județean Sibiu, curator dr. Alexandru Constantin Chituță, managerul Muzeului Național Brukenthal din Sibiu, Părintele Constantin Necula, Părinte Laurențiu Streza Arhiepiscopul Sibiului și Mitropolitul Ardealului, Bogdan bucur, primarul comunei Rășinari, Răzvan Pop, directorul Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu

„Fiți pe pace, aveți-vă bine, nu vă sfădiți!”, îndemnul lăsat de mitropolitul ajuns sfânt, a fost adresat celor prezenți de către Înalt Prea Sfinția Sa Laurențiu Streza, Arhiepiscop al Sibiului și Mitropolit al Ardealului, care a conferit Danielei Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu, Ordinul „Anastasia Șaguna”, iar primarului comunei Rășinari, Bucur Bogdan și managerului Muzeului Național Brukenthal, Alexandru Chituță, Ordinul cultural „Andrei Șaguna”.

Expoziția „Andrei Șaguna – 150” este deschisă publicului larg, cuprinzând piese de cult, diplome, distincții, publicații și obiecte ce sunt în strânsă legătură cu viața și activitatea ilustrului mitropolit care, pe 29 noiembrie 2011, a fost canonizat și proclamat ca sfânt în Catedrala Mitropolitană Sibiu.

Crucea Roșie Sibiu a lansat proiectul „Prim Ajutor în Școli”

0

În cadrul conferinței de presă de ieri, Crucea Roșie Filiala Sibiu a anuțat lansarea proiectul „Prim Ajutor în Școli”, proiect care presupune instruirea cadrelor didactice și a personalului administrativ în acordarea primului ajutor de bază, proiect demarat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Județului Sibiu și susținut de Subprefectul județului Sibiu, Sebastian Șebu.


La conferința de presă au participat Raluca Morar – Directorul Crucii Roșii Sibiu, Sebastian Șebu -Subprefectul Județului Sibiu, Marius Emilian Novac – Inspectorul General Școlar al Județului Sibiu și Andrei Corbeanu – Instructor de prim ajutor al Crucii Roșii Sibiu.

Subprefectul Sebastian Șebu a povestit cum a demarat acest proiect și implicarea Domniei Sale personală în susținerea finanaciară a acestui demers și a încurajat părinții să răspundă pozitiv iar Inspectorul Școlar General, Marius Emilian Novac a menționat necesitatea formării profesorilor în acest domeniu în contextul in care doar jumătate dintre unitățiile de învățământ din județul Sibiu sunt dotate cu cabinete medicale.

Am inițiat acest proiect în urmă cu două luni, ca urmare a incidentului cu fetița din Cluj care s-a înecat cu un jeleu. Alături de Inspectoratul General Școlar al județului Sibiu ne propunem să instruim cadrele didactice și personalul adminsitrativ din întreg județul. Fiecare grupă va fi formată din maxim 12 persoane, pentru eficiența acumulării cunoștințelor. Suma necesară pentru acoperirea costurilor unei asemenea grupe ajunge la 2.000 de ron, iar primele două grupe din cadrul acestui proiect au fost susținute financiar de către Subprefectul, Sebastian Șebu, căruia îi multumim mult pe această cale!
Deja au fost instuiți 12 profesori din cadrul Liceului Tehnologic Construcții și Arhitectură ”Carol I” din Sibiu urmând ca săptămâna viitoare să participe la acest curs 12 profesori din Comuna Alțâna.
” – Raluca Morar, Director Crucea Roșie Sibiu.

La conferința de presă a fost prezent și unul dintre instructorii de prim ajutor ai Crucii Roșii Sibiu, Andrei Corbeanu care a susținut cursul de prim ajutor pentru prima serie din acest proiect și a povestit despre entuziasmul profesorilor care au participat dar și despre manevrele concrete pe care le dobândesc cei care participă la acest curs.
Căutăm pe mai departe finanțatori din mediul privat pentru a acoperi grupele de profesori din întreg județul.

Doar în ultimele 2 luni, am realizat demonstrații gratuite de prim ajutor pentru sute de copii din județul nostru la Școliile Gimnaziale nr 8, nr 18, Școala Gimnazială ”Nicolae Iorga”, Școala ”Andrei Șaguna” din Șura Mare, Școala Finlandeză dar și demonstrații de prim ajutor gratuite pentru profesorii școliilor ”Matei Basarab” dinTurnu Roșu,”Ioan Slavici” din Sibiu și Colegiul Tehnic ”August Treboniu Laurian” din Agnita.

Acest proiect de PRIM AJUTOR ÎN ȘCOLI vine așadar ca o consecința firească a experienței pe care o avem deja în livrarea primului ajutor atât în unitățiile de învățământ cât și cu companiile sibiene sau persoanele private.

Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la 0741 118 975 sau la sibiu@crucearosie.ro

Donații se pot face în contul nostru RO21RNCB0227036062930001, cu mentiunea PROIECT PRIM AJUTOR ÎN ȘCOLI.

Protest la Tribunalul Sibiu. Cazurile aflate pe rolul instanței vor fi amânate

0
Tribunal Sibiu

Adunarea generală a judecătorilor din cadrul Tribunalului Sibiu, întrunită astăzi, a decis, începând de mâine, 21 iunie, adoptarea unei forme de protest constând în amânarea cauzelor aflate pe rolul instanţei, cu excepţia cauzelor cu caracter urgent. Redam mai jos comunicatul de presă:

Astăzi, 20.06.2023, s-a desfăşurat Adunarea generală a judecătorilor din cadrul Tribunalului Sibiu, pentru analizarea evoluției demersului legislativ referitor la modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu.

Adunarea generală a judecătorilor a hotărât adoptarea unei forme de protest constând în amânarea cauzelor aflate pe rolul instanţei, cu excepţia cauzelor cu caracter urgent, începând cu data de 21.06.2023 și până la adoptarea unei soluții legislative care să respecte statutul constituțional al magistraților, garanțiile constituționale precum și principiul previzibilității.

Adunarea generală a judecătorilor Tribunalului Sibiu solicită președintelui Înaltei Curți de Casație și Justiție, Avocatului Poporului, președintelui Senatului și al Camerei Deputaților sesizarea Curții Constituționale a României privind neconstituționalitatea prevederilor legislative respective și acordă mandat președintelui Curții de Apel Alba Iulia privind adoptarea unei rezoluții comune a președinților curților de apel la întâlnirea ce va avea loc la Iași în perioada 29-30.06.2023.

În funcție de soluția legislativă ce se va adopta se va convoca o nouă adunare generală care va stabili continuarea, suspendarea sau încetarea formei de protest.

Expoziție Chinologică, sâmbătă, în Pădurea Dumbrava din Sibiu

0

Sâmbăta aceasta, Uniunea Chinologică Royal vă invită la un eveniment chinologic organizat în Pădurea Dumbrava Sibiului, în spatele hotelului HILTON.

Aici puteți admira peste 40 de rase de câini, naționale și internaționale, într-un concurs de excepție, demonstrații de dresaj și târg de adopții. Veste bună! Intrarea este liberă!!!

Peste 1000 de corpuri de iluminat public noi și eficiente se instalează pe străzile din Sibiu în acest an

0

Modernizarea iluminatului public în oraș a continuat și în acest an. La cele 120 de străzi pe care s-au efectuat astfel de lucrări în 2021 și 2022, se adaugă alte 53 realizate în cursul acestui an până în prezent. Lucrările se desfășoară în cadrul unui contract multianual de delegare a gestiunii acestui serviciu, încheiat în anul 2020 cu firma Flash Lighting. Scopul acestor investiții este acela de a reduce costurile cu energia consumată, precum și cele de întreținere, prin conectarea noilor rețele și corpuri de iluminat la sistemul de telegestiune.

Din cele 80 de străzi pentru care a fost prevăzută modernizarea iluminatului public anul acesta, până în acest moment, pe următoarele 53 au fost deja înlocuite corpurile de iluminat: Agârbiciu, Alămor, Amnaș, Banatului, Bulevardul Victoriei, Bobâlna, Crinț, Dealului, Dimitrie Cantemir, Dobârca, Dobrogei, Fântânii, Galeș, Gârlei, General Dragalina, General Eremia Grigorescu, General Praporgescu, George Coșbuc, Gheorghe Șoima, Iazului, Ion Albabei, Ion Codru Drăgușan, Ion Pincio Păun, Ion Sion, Iosif Velceanu, Jina, Litovoi, Lomonosov, Luarea Bastiliei, Ludoș, Martin Hochmeister, Mihaly Teodor, Munteniei, Moldovei, Nicolae Beldiceanu, Nicolae Copernic, Orlat, Peneș Curcanul, Piața Tălmaciu, Pictor Nicolae Grigorescu, Pictor Ștefan Luchian, Poiana, Rozdești, Săcel, Săliște, Sibiel, Școala de Înot, Theodor Neculuță, Tilișca, Transilvaniei, Valea Aurie, Vasile Cârlova, Zaharia Boiu.

Vechile corpuri de iluminat, cu becuri cu sodiu, au fost înlocuite cu aparate de iluminat performante cu module LED, comandate prin telegestiune. În total au fost înlocuite 646 de lămpi, s-au înlocuit brațele de susținere a acestora, iar în cazul corpurilor de iluminat alimentate cu energie electrică printr-o rețea subterană s-au modernizat cutiile de conexiuni de pe stâlpi. Se mai lucrează încă la înlocuirea rețelelor aeriene de alimentare cu energie electrică și la modernizarea punctelor de aprindere a iluminatului.

Până la finalul anului se vor efectua astfel de lucrări și pe restul de 27 de străzi pe care este prevăzută modernizarea iluminatului public în acest an, ceea ce înseamnă încă 420 de corpuri de iluminat noi: Emil Cioran, Someșului, Dr. Ștefan Stâncă, Justiției, Rennes, Dr. Ion Rațiu, Alexandru Donici, Tălmăcel, Islazului, Brazilor, Aciliu, Prejbei, Timotei Cipariu, Colinei, Preot Bacca, Fântânele, Cindrelului, Cisnădioara, Aleea Fântânele, Badea Cârțan, Avocat Ilie Măcelaru, Poet Aron Cotruș, Profesor Cornel Irimie, Pasajul Spitalului, Crișanei, Băii și Tudor Arghezi. 

Programul „Agenda pentru Monumente” – o inițiativă a consilierilor județeni USR (C.P)

0

Filiala Județeană USR Sibiu a transmis către mass-media următorul comunicat de presă:

Programul „Agenda pentru Monumente” este o inițiativă a consilierilor judeteni USR pentru a sprijini proprietarii de clădiri clasificate ca monumente istorice în conservarea acestora. 

Programul oferă posibilitatea proprietarilor de clădiri monumente istorice din județ să solicite finanțare pentru intervenții de punere în siguranță și conservare a acestor clădiri. Bugetul total alocat pentru program este de 100.000 de lei.

Proprietarii de clădiri monumente istorice pot depune cereri de finanțare către Consiliul Județean, în care să detalieze natura intervențiilor necesare și costurile estimate. Cererile vor fi evaluate de către o comisie special constituită, care va analiza gradul de importanță istorică și culturală a clădirilor, precum și fezabilitatea și calitatea proiectelor propuse.

Finanțarea acordată poate fi utilizată pentru diverse lucrări de punere în siguranță, cum ar fi refacerea acoperișului sau consolidarea structurii clădirii. Proprietarii de clădiri vor trebui să prezinte un plan detaliat de lucru, precum și o estimare a costurilor pentru fiecare intervenție propusă.” a precizat Ruxandra Cibu Deaconu , președinta USR Sibiu.

Este important de menționat că programul este destinat exclusiv clădirilor clasificate ca monumente istorice și care se află în stare avansată de degradare și necesită intervenții urgente. Proprietarii care doresc să beneficieze de finanțare trebuie să îndeplinească criteriile și să respecte regulile stabilite de Consiliul Județean în cadrul acestui program.

Este singurul proiect de acest gen din județ iar consilierii USR au insistat timp de doi ani pentru a fi inclus în agenda de finanțare a Consiliului județean.

Clădirile de patrimoniu sunt autentice cărți deschise care ne dezvăluie trecutul și ne permit să înțelegem cum a evoluat societatea de-a lungul timpului. Ele reprezintă locuri încărcate de povești, evenimente și personalități care au influențat cursul istoriei noastre. Fiecare detaliu arhitectural, fiecare frescă sau ornament reprezintă o valoare artistică și culturală de neprețuit. Investițiile în conservarea și restaurarea lor nu sunt doar o cheltuială, ci o investiție în valori culturale și economice durabile. Aceste clădiri pot fi atracții turistice importante, aducând beneficii economice comunităților locale prin creșterea turismului cultural și patrimonial.

Facem apel pe această cale către sibienii care dețin astfel de imobile să acceseze programul și să beneficieze de această finanțare. Știm, sumele sunt mici pentru nivelul cheltuielilor în acest sector, însă e un prim pas important în conservarea patrimoniului arhitectural și e păcat sa nu fie accesat” a mai declarat Ruxandra Cibu Deaconu.                        

ULBS: Câștigătorii celei mai mari competiții interne de granturi de cercetare din România

0

Ediția a doua a celei mai mari competiții interne de granturi de cercetare din România și-a desemnat câștigătorii. Valoarea totală a granturilor atinge 1,2 milioane euro

După succesul primei competiții interne de granturi pentru excelență în cercetare organizate în 2020 de către ULBS, cu o alocare a fondurilor de aproape 1 milion de euro, finanțate prin donația Hasso Plattner, a venit rândul evaluării finale pentru competiția 2023-2025.

Fundația Hasso Plattner a susținut și în acest an finanțarea a cinci granturi în valoare individuală de 150.000 euro, însă Consiliul de Administrație al ULBS a decis suplimentarea fondurilor cu 450.000 de euro pentru încă trei granturi, finanțate din surse proprii.Toate cele opt granturi câștigătoare au obținut un scor de peste 80 de puncte.

„Unul dintre motivele de bucurie la aflarea rezultatelor acestei competiții este acela al reprezentativității câștigătorilor. Șapte din cele nouă facultăți din ULBS sunt prezente pe lista  aplicațiilor finanțate, iar rezultatele finale ale evaluării reflectă această diversitate a domeniilor și unghiurilor de cercetare”, a declarat prof. univ. dr. Sorin Radu, rectorul ULBS.

Iată lista câștigătorilor, precum și titlul aplicațiilor finanțate:

  1. Radu Vancu (Facultatea de Litere și Arte), Analiza digitală a poeziei române de la origini până la 1900: Regimuri stilistice , modele tematice, dispersii geografice;
  2. Radu Breaz (Facultatea de Inginerie), Îmbunătățirea performanțelor sistemelor tehnologice bazate pe roboți industriali utilizate în procesele de fabricație extractive și aditive;
  3. Ana-Maria Acu (Facultatea de Științe), Operatori liniari pozitivi: noi provocări, noi aplicații;
  4. Ioan-Marian Țiplic (Facultatea de Științe Socio-Umane), Platforma interdisciplinară de excelență pentru cercetare și formare: Arhin Lab;
  5. Arpad Gellert (Facultatea de Inginerie), Modelarea și optimizarea consumului și a producției de electricitate prin metode avansate de învățare automată;
  6. Simona Oancea (Facultatea de Științe Agricole, Industrie Alimentară și Protecția Mediului), Cercetări privind valorificarea potențialului farmacologic al unor specii de plante cu impact economic și influența unor nanoparticule biocompatibile asupra dezvoltării plantelor;
  7. Ciprian Tănăsescu (Facultatea de Medicină), Interdisciplinaritate de excelență cu algoritmi de Inteligență artificială pentru managementul cancerului (AAICancerRO);
  8. Alina Pătru (Facultatea de Teologie), Transformări religioase reflectate în cadrul orei de religie. Abordarea conținuturilor din istoria religiilor și de pluralism religios contemporan.

Scopul competițiilor interne de excelență în cercetare, organizate de ULBS, vizează creșterea numărului de publicații cu un înalt impact internațional, precum și atragerea de fonduri suplimentare din surse externe, în perspectiva afirmării prestigiului cercetării științifice din universitatea sibiană.

Copilărie trăită în crize repetate de epilepsie. Transplant salvator pentru David

0

La 7 ani, David stă în picioare susținut de un cadru, dar cel mai adesea de părinți. De curând a făcut primii pași. E un copil vesel căruia îi place să se joace. Copilăria e însă veselă și tristă pentru David. S-a născut prematur, la numai 26 de săptămâni, printr-o operație de cezariană făcută de urgență. Imediat după naștere băiețelul a intrat în stop cardiorespirator. Timp de câteva zeci de secunde creierașul lui a fost privat de oxigen. Deși medicii au reușit să-l salveze, leziunile provocate în timpul șocului nu au putut fi șterse.  David a început să facă convulsii neonatale, care ulterior s-au transformat în crize epileptice. 

,,A fost un șoc pentru noi. Nu am avut probleme în timpul sarcinii, chiar deloc. Totul a fost perfect până în săptămâna 26 când am avut contracții puternice  și am ajuns de urgență pe masa de operație, fiind în pericol și eu și copilul. După naștere David a trecut și printr-o hemoragie intra-ventriculară de gradul 4, care a lăsat și ea sechele cu care ne luptam si astăzi. Nașterea prematură l-a lăsat cu multiple diagnostice de la tetrapareză spastică, hipoplazia pontocerebeloasă până la epilepsie,” ne-a povestit Cristina Petrișor, mama lui David.

De la 5 luni, băiețelul își începe ziua cu terapii de recuperare. Astăzi reușește să se ridice susținut, să facă câțiva pași ținut de mânuță. Pe lângă handicapul de mobilitate, băiețelul are și un retard pe parte cognitivă. Deși a împlinit 7 ani, David gândește ca un copilaș de numai 2 anișori. Cu ajutorul logopediei și a altor terapii alternative, băiețelul a început să vorbească. 

,,Prognosticul cu care am plecat din maternitate a fost foarte prost. Ni s-a spus că nu va putea niciodată să facă nimic, că va fi o legumă toată viață, dar iată că prin: muncă, terapii, grijă, atenție, iubire l-am ajutat să progreseze. Noi căutăm neîncetat soluții, așa am aflat de posibilitatea efectuării unui auto-transplant de celule stem în Austria. Medicii de acolo ne-au spus că intervenția i-ar reduce numărul de crize epileptice. Ne-ar bucura tare mult, pentru că în acest moment sunt destul de agresive. De multe ori suntem nevoiți să întrerupem terapia pentru o zi sau două, depinde în cât timp își revine el. Au fost dăți și când în urma crizelor epileptice repetate David a uitat tot ce învățase în ultimele săptămâni și a trebuit să o luăm de la capăt” ne-a mărturisit mama lui David.

Coșmarul familiei Petrișor s-ar putea încheia la Viena, acolo unde o clinică privată a acceptat să facă transplantul. Părinții lui David au însă nevoie de ajutor, intervenția costa 12.000 de euro.

,,Soțul muncește ca sofer (ride sharing) și are un venit de aproximativ 2.000 de lei pe luna. Eu stau acasă cu David. Starea lui nu îmi permite să îl înscriu la grădiniță: nu mănâncă singur, nu se îmbracă singur, nu se spală singur. În plus, are nevoie de prezența mea la terapie. David este singurul nostru copil și vrem să îi oferim tot ce putem pentru că merită, pentru că muncește foarte mult. L-am integrat în societate și suntem mândri de el și de tot ce a realizat până acum! Sperăm să ajungem și în momentul în care să mergem și la grădiniță și la școală. Nu ne dăm bătuți!” E hotărâtă Cristina. 

,,Pentru ca David să poată avea o viață cât mai apropiată de normal, cei 12.000€ trebuie strânși până la începutul lunii septembrie, când este programat transplantul. Fără ajutorul nostru, va fi imposibil pentru familia lui să îi ofere această șansă. Orice donație făcută în conturile Asociației „Salvează o inimă” îl aduce pe băiețelul de 7 anișori mai aproape de o viață normală.” Vlad Plăcintă, președintele Asociației Salvează o inimă. 

Dacă se apropie ziua ta de naștere, o poți dona în numele acestei cauze. Intră pe https://salveazaoinima.ro/fundraising și vezi cum poți fi minunea de care are nevoie David!

Pentru donații din partea companiilor accesează: https://salveazaoinima.ro/david-petrisor/

Denumire entitate: Asociația „SALVEAZĂ O INIMĂ”

Cod de înregistrare fiscală: 31015982

Cont RON: RO05BTRL00701205W82870XX

Cont EUR: RO28BTRLEURCRT00W8287001

Cont USD: RO68BTRLUSDCRT00W8287001

Cod SWIFT: BTRLRO22

Cod BIC: BTRL

Banca Transilvania Botoșani

Vă rugăm să specificați în transferul bancar, la detaliile plății, numele David Petrișor!

VIDEO-FOTO: „Furnicuțele galbene” protestează la Sibiu. Muncesc zi și noapte pe bani puțini

1

Peste 150 de mașini de taxi s-au aliniat în această dimineață, în cartierul Broscărie din municipiul Sibiu. „Furnicuțele galbene” s-au săturat de concurența neloială, dar și de nepăsarea autoritățior centrale și locale, ce le strivesc cu nepăsare. Mai mult, „le ard cu lupa”! Ba prin amenzi, ba prin reducerea numărului de autorizații eliberate.


Șoferii sunt nemulțumiți de faptul că ei nu au voie să practice tarif dinamic, adică să-l modifice în funcție de oră, anotimp sau stare atmosferică. Ori e ploaie ori senin, este același tarif. În schimb, la ride-sharing, tariful variază în funcție de toate aceste aspecte. Astfel, clienții transportului alternativ sunt induși, câteodată, în eroare și li se percepe tarife mult mai mari. Aceștia sunt de acord că în orice domeniu trebuie să existe concurență, pentru că astfel se ridică ștacheta calității însă din cauza concurenței neloiale, au ajuns să muncească zi și noapte pe bani puțini. Astfel de proteste s-au organizat în mai multe orașse din țară.

Pe cealaltă parte, șoferii de Uber și Bolt au declarat pentru ziarul Sibiu Independent, faptul că respectă exact legislația în vigoare. Aceștia cred într-o piață liberă, oferind servicii premium de transport. Au mașini bune, curate și dotate cu aer condiționat. Datorită aplicației, aceștia refuză rar comenzi și primesc exact prețul calculat automat. Cei mai mulți clienți ai transportului alternativ s-au lovit cel puțin o dată de refuzul taximetriștilor de ai transporta pe distanțe mici sau impunerea unor tarife mult mai mari decât cel standard per kilometru. Aceștia au mai declarat că au casă de marcat pentru plățile cash și plătesc taxe la stat, la CAS și CASS.

„Am ieșit în stradă pentru eliminarea transportului alternativ. Ei nu plătesc taxe ca și noi, nici ITP-ul nu este ca al nostru, ci ca a unei mașini normale. Nu au casă de marcat, nu au metrologie. Au mașini de 10-15 ani, iar autocolant pun doar pe cele noi. Noi le știm prea bine, că le vedem în trafic. Primăria Sibiu ne pune nouă limită de mașini iar la Uber / Bolt nu. Sunt peste 1200 de mașini de ride-sharing iar noi abia mai suntem 300-400.”

În jurul orei 11:00, taximetriștii au pornit în coloană, cu viteză redusă, pe traseul Ștefan cel Mare – C. Negruzzi – C. Noica – Piața Unirii – Andrei Șaguna – Transilvaniei – Bulevardul Victoriei – zona Ramada și Bulevardul Corneliu Coposu.

ITM Sibiu: Campanie naţională de control în domeniul construcţiilor

0

În perioada 08.06.2023 – 15.06.2023 s-a desfăşurat Campania națională pentru identificarea cazurilor de munca nedeclarată la angajatorii care își desfășoară activitatea în domeniul construcțiilor.

Obiectivele acestei campanii au urmărit cu preponderență identificarea și combaterea muncii nedeclarate și luarea măsurilor care se impun pentru determinarea respectării de către angajatorii care desfășoară activitate în domeniul construcțiilor a prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă, identificarea angajatorilor care utilizează nelegal munca copiilor și tinerilor precum și determinarea angajatorilor de a încheia contracte individuale de muncă pentru persoanele depistate fără forme legale de angajare și de a le înregistra în REVISAL.

În urma controalelor efectuate de inspectorii de muncă la 36 de agenți economici din Jud. Sibiu au fost constatate deficiențe pentru care s-au dispus 30 măsuri de remediere fiind aplicate 8 amenzi contravenționale în valoare de 280.000 lei și un avertisment.

Un număr de 8 angajatori verificați au fost sancționați cu amendă contravențională pentru primirea la muncă a 14 persoane fără a avea încheiat contract individual de muncă în formă scrisă iar un angajator a fost sancționat cu avertisment pentru transmiterea cu întârziere în REVISAL a 5 contracte individuale de muncă.

Tot în cadrul acestei campanii au fost constatate deficiențe pentru alte încălcări ale prevederilor legale, fiind acordate 7 avertismente și 3 amenzi în valoare de 8.300 lei pentru lipsa evidenței orelor de început/orelor de sfârșit a activității, transmiterea datelor în REVISAL cu elementelor contractului individual de muncă pentru care există dovada executării acestuia și neeliberarea adeverinței de vechime la încetarea activități.

Muzeul Brukenthal din Sibiu își lansează propriul parfum

0

Muzeul Naţional Brukenthal este primul muzeu din Sibiu care îşi va lansa la toamnă, propriul parfum, care va purta numele fondatorului instituţiei, fostul baron transilvănean Samuel von Brukenthal şi al soţiei acestuia, Sofia, a anunţat managerul Alexandru Chituţă, luni, într-o conferinţă de presă.

Parfumul a fost deja realizat de un producător local şi urmează să fie concepute ambalajul şi eticheta.

„Aşa cum v-am anunţat cu câteva luni înainte, Muzeul Naţional Brukenthal împreună cu Matca, o firmă foarte bună de parfumuri din Sibiu, am început deja şi am intrat în linie dreaptă cu parfumul – Brukenthal şi Sofia cred că se va intitula, pentru că vom avea un parfum pentru bărbat şi un parfum pentru femei. Lucrul acesta face parte din planul de marketing al Muzeului Naţional Brukenthal, aşa cum bine ştiţi, avem şi vinul, şi cafeaua, şi ciocolata. Este datoria muzeului de a susţine mediul de afaceri din Sibiu şi mai ales cel mic, mediul mic de afaceri din Sibiu şi deja avem nuanţele realizate, parfumul este realizat. Acum începe partea care durează un pic mai mult, pe partea de ambalaj, sigle şi aşa mai departe”, a declarat managerul Muzeului Naţional Brukenthal, Alexandru Chituţă.

Potrivit lui Chituţă, vizitatorii muzeului sibian vor putea cumpăra parfumul Brukenthal, în sticluţe de câte 50 de mililitri, la preţul de 300 de lei bucata.

„În principiu am convenit ca parfumul să fie la sticluţe de 50 mililitri pentru a avea şi un preţ avantajos şi eu sper, dacă nu putem în august, cel târziu în toamna acestui an, anul acesta vom lansa parfumul Brukenthal. E o premieră (…) Costul estimat e de 300 de lei”, a precizat Alexandru Chituţă.

Parfumul pentru femei va avea miros de orhidee şi gardenia, iar cel pentru bărbaţi, de cireş, a mai spus managerul muzeului sibian.

În prezent, vizitatorii Muzeului Naţional Brukenthal pot să cumpere mai multe feluri de suveniruri. Muzeul sibian are în ofertă ciocolată, cafea şi vin cu numele Brukenthal, dar şi alte produse promoţionale.

sursa: Agerpres.ro

Premieră la Sibiu: Primul Papamobil românesc va fi expus în curtea Muzeului Brukenthal

0

Primul Papamobil românesc, cel cu care a circulat Papa Francisc în timpul vizitei efectuate în 2019 în ţara noastră, va fi prima maşină care va fi „parcată” începând de sâmbătă, în curtea Muzeul Naţional Brukenthal din Sibiu, cu ocazia expoziţiei „Papa Francisc – pelerin în România”, a anunţat managerul muzeului, Alexandru Chituţă, luni, într-o conferinţă de presă.

Expoziţia dedicată Papei Francisc va fi organizată în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru care va începe vineri, 23 iunie, şi va dura până în 3 iulie.

„La Palatul Brukenthal în spate, la Cabinetul de Cartografie, vom avea o expoziţie extraordinară, intitulată ‘Papa Francisc – pelerin în România’. Expoziţia a fost organizată acum ceva vreme la Muzeul Naţional de Istorie a României împreună cu Arhiepiscopia Romano-Catolică de Bucureşti. Pentru că suntem în Transilvania, expoziţia se îmbogăţeşte şi vom aduce şi piese de la Mitropolia Greco-Catolică din Blaj, pentru că Papa Francisc a fost la Blaj şi la Sibiu şi atunci. Expoziţia dedicată Papei Francisc va conţine obiecte care i-au aparţinut Papei Francisc, veşminte şi aşa mai departe, cu care a slujit, obiecte de cult sau piese care au avut un un rol în vizita Papei din România. Suntem în discuţii cu firma Dacia şi sperăm ca vineri să poposească la Sibiu şi Papamobilul realizat de Dacia şi îl vom expune în curtea palatului, pentru că Papamobilul Dacia a rămas în România şi atunci îl putem expune la Sibiu. (…) Este în premieră o maşină parcată în curtea muzeului”, a explicat managerul Muzeului Naţional Brukenthal, Alexandru Chituţă.

Potrivit acestuia, Muzeul Naţional Brukenthal va prezenta publicului opt expoziţii în cadrul celei de a 30-a ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru.

Laura Barac (PSD): Viziunea Primăriei Sibiu este de aglomerare urbană (C.P)

0

Laura Barac, președintele organizației municipale PSD Sibiu transmite către mass-media următorul comunicat de presă:

După doi ani și jumătate de la atribuirea contractului pentru realizarea noului Plan Urbanistic General al municipiului Sibiu, primele idei au fost prezentate specialiștilor. Fără detalii, fără argumente tehnice de fundamentare, experții angajați de Primărie au propus soluții pentru densificarea zonei urbane.

Este exact opusul specificului arhitectonic istoric al Sibiului. Creșterea CUT – ului (coeficientul de ocupare a terenului) va da liber dezvoltatorilor imobiliari pe verticală. Pe parcele mici, unde erau case, vor putea construi blocuri. Această viziune va duce la aglomerarea urbană.

Dar această viziune promovată de Primăria Sibiu, la sfatul firmelor contractate pentru realizarea noului PUG, nu ne miră. Firma leader de proiect este deținută de o arhitectă care și-a pus amprenta pe dezvoltarea Cartierului Arhitecților. Asta spune totul.

Dorim pentru Sibiu soluții urbanistice pe termen lung mai puțin aglomerate și cu mai multe spații publice și de servicii. Școlile Sibiului nu fac față numărului de elevi pentru a învăța doar de dimineață. Lipsa centrelor de permanență medicală, a centrelor comunitare, a locurilor de parcare sunt resimțite de fiecare cetățean, în viața de zi cu zi .

PSD va lupta în continuare pentru un Sibiu al cetățenilor.

20 iunie – Ziua Mondială a refugiatului

0

20  IUNIE – ZIUA MONDIALĂ A REFUGIATULUI

În această săptămână, la nivelul centrelor regionale de proceduri și cazare a solicitanţilor de azil din subordinea Inspectoratului General pentru Imigrări, ofițerii de integrare cu sprijinul organizațiilor nonguvernamentale partenere organizează diverse activități pentru marcarea Zilei Mondiale a Refugiatului, celebrată anual la data de 20 iunie. Scopul acestor activități este promovarea, cunoaşterea şi respectarea diversităţii culturale, etnice, lingvistice, sociale şi a valorilor democratice.

An de an, la data de 20 iunie este celebrată Ziua Mondială a Refugiatului, reprezentând curajul şi rezistenţa a milioane de persoane forţate să-şi abandoneze casele din cauza conflictelor şi abuzurilor asupra drepturilor omului. Unele dintre acestea ajung în România, în căutarea unui loc care să le ofere protecție și în care să-și reclădească o nouă viață.

Pentru a marca această zi, Inspectoratul General pentru Imigrări organizează pentru refugiații din centrele aflate în administrare, o serie de activităţi menite să promoveze cunoaşterea şi respectarea diversităţii culturale, etnice, lingvistice, sociale, precum şi a valorilor democratice.

Astfel, în Centrele Regionale de Proceduri și Cazare a Solicitanților de Azil din București, Galaţi, Giurgiu, Maramureș, Rădăuți şi Timișoara, cu sprijinul organizațiilor nonguvernamentale partenere, se vor organiza sesiuni informative, competiții sportive, drumeții, activități cultural artistice și recreative, ce prilejuiesc familiarizarea cu valorile, tradițiile și obiceiurile românești.

Ziua Mondială a Refugiatului reprezintă un prilej de conștientizare a situației milioanelor de persoane deplasate forțat din cauza conflictelor. Marcarea acestei zile reprezintă, totodată, un moment de reflecție asupra provocărilor și eforturilor derulate de toți actorii implicați în vederea identificării unor soluții durabile la problematica refugiaților.

Conform datelor statistice din anul 1991 și până în prezent, aproximativ 71.000 de persoane au solicitat azil în România, fiind originare din aproape 70 de state ale lumii.

În anul 2023 au fost înregistrate 5406 cereri de azil. De la începerea conflictului din Ucraina, 4418 de cetățeni ucraineni au solicitat azil în România și beneficiază de toate drepturile prevăzute de legislația națională.

De asemenea, din data de 18 martie 2022 și până la data de 19 iunie a.c. au fost emise 135.833 de permise de ședere pentru beneficiarii protecției temporare.

***

Începând cu 4 decembrie 2000, prin Rezoluţia 55/76, Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite a decis să onoreze destinele a milioane de oameni care, forţaţi de conflicte violente sau diverse forme de persecuţie, îşi părăsesc locul natal pentru a urma drumul refugiului.

În complexitatea fenomenului migraţiei există o distincţie clară între migrant şi refugiat. Migrantul alege să plece din ţara de origine, temporar sau definitiv, din motive de ordin economic, familial, social sau cultural, iar refugiatul este forţat să-şi părăsească ţara natală, de cele mai multe ori, din cauza unor stări conflictuale. De altfel, în cazul refugiaţilor statele au obligaţia să le ofere protecţie împotriva returnării în ţara de origine, acces efectiv şi neîngrădit la procedura de azil, precum şi o serie de forme de asistenţă (materială, medicală, socială).

Garantarea acestor drepturi derivă din Convenţia de la Geneva din 1951 şi Protocolul de la New York din 1967, instrumente internaţionale pe care România le-a ratificat în anul 1991. După această dată, ţara noastră a început construirea treptată a unui sistem naţional de azil, în concordanţă cu obligaţiile asumate la nivelul comunităţii internaţionale și, totodată, ne-am exprimat solidaritatea față de statele europene care se confruntă cu aflux de migranți, contribuind la eforturile internaționale de relocare a acestora.

sursa foto cdmir.ro

Vernisajul expoziției „Albertina & Brukenthal” – eveniment cuprins în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu

0

Expoziția „Albertina & Brukenthal” va fi vernisată sâmbătă, 24 iunie 2023, ora 13:00 la Palatul Brukenthal, Piața Mare, nr. 4.

Artiști: Durer, Rafael, Leonardo, Michelangelo, Brueghel, Rembrandt, Rubens, Schiele, Munch, Neuhausser, Smigelschi, Tonitza, Luchian, Baba, Wagner s.a. (lucrari de pictură, desen, gravură, litografie, facsimil).

Curator: dr. Alexandru Constantin Chituță

Mulţumiri: prof. dr. Klaus Albercht Schröder, Gudrun Stangl-Gorisek, Maria-Christina Metzler

Muzeul Național Brukenthal începe din acest an o colaborare cu Muzeul Albertina din Viena.

Recunoscut ca „poate cel mai rafinat și frumos din Europa” Muzeul Albertina deține o valoroasă colecție de gravuri și desene care este în continuare cea mai mare din lume. Această colecție deține lucrări de Michelangelo, Durer, Rembrandt, Rubens, Schiele etc.

Expoziția Albertina și Brukenthal urmărește să pună împreună într-o expoziție cele două mari muzee ale lumii, subliniind punctele comune ale acestora: fondatorii muzeelor Prințul Albert Casimir și Baronul Brukenthal, doi prieteni, ambii aflați în strânse legături cu Maria Tereza și membri ai lojei francmasonice și renumiți colecționari. Se cunoaște faptul că în timpul șederii la Viena dar și a numeroaselor vizite, Brukenthal a avut posibilitatea de a vedea personal numeroase galerii și colecții private. Deosebit de multe lucruri a învățat de la renumitul cunoscător Albert von Sachesn-Teschen. Din dorința de a beneficia la maximum de cunoștințele acestuia, Brukenthal l-a vizitat la Bratislava, la acea vreme capitala Ungariei, unde Albert era guvernator.

Atât Arhiducesa Maria Christina cât și Sophia Katherina au avut o mare influență în viața soților lor, Albert și Samuel, sprijinindu-i și fiindu-le alături în îmbogățirea colecțiilor.

Baronul Brukenthal a fost cel care încă din anul 1802, când și-a redactat testamentul și-a cedat întreaga avere comunității, care ajungea astfel cel mai mare muzeu din Europa de sud-est. La Viena peste ani, Albert von Sachsen-Teschen își ceda și el colecțiile, înființând celebra Albertina, instituind, asemeni lui Brukenthal, un fideicomis.

Sibiul devine în vremea lui Brukenthal Mica Vienă din Estul Europei dar și „poarta” prin care ideile dezvoltării și ale iluminismului pătrund în spațiul transilvănean. Atât la Viena cât și la Sibiu, ambii iubitori ai artelor doreau ca muzeul nu doar să bucure publicul, ci să stimuleze și studiul artei și al aprofundării cercetărilor. În amenajarea pinacotecii sale, Brukenthal a beneficiat de sfaturile venite de la Viena și de la prietenul său Albert von Sachesn-Teschen și ale lui Christian Mechel – însărcinat cu reorganizarea colecției de artă imperială. Galeria lui Albert reflecta și ea noile direcții ale iluminismului târziu. Picturile erau grupate în ordine cronologică pe școli. În acest fel o colecție de tablouri nu mai era menită doar să facă placere privitorilor încântați de frumusețea lucrărilor, ci servea, în spirit illuminist, educării și instruirii. Prin noul sistem de ordonare, cele două colecții vieneze au determinat modificarea paradigmelor de receptare a artei, pregătind conceptul modern de muzeu. La Sibiu, Brukenthal reprezenta tipul colecționarului modern, demonstrat prin decizia de a-și deschide pentru public pinacoteca sa și de a o populariza. Colecția sa nu s-a conformat doar principiului l’art pour l’art ci își asuma o înaltă misiune politică-educativă.

Peste veacuri, astăzi Muzeul Albertina din Viena și Muzeul Național Brukenthal din Sibiu sunt două instituții care au multe chestiuni în comun.

Astăzi, Muzeul Albertina deține una dintre cele mai importante colecții de grafică din lume, cu capodopere din mai multe secole. Aceasta este găzduită într-un palat baroc situat pe fostele bastioane ale Vienei. Anul acesta se împlinesc 20 de ani de la restaurarea la care a fost supus muzeul. Sub conducerea prof. dr. Klaus Albrecht Schröder (n. Linz 1955), muzeul a fost îndelung renovat, modernizat și extins. Modernizarea acestei clădiri istorice vechi de 150 de ani a generat extinderi ale nivelului inferior și superior pentru a se adapta la cerințele muzeologice ale Muzeului Albertina, prin producerea unei iluminări adecvate, controlul climatic și securitate. În anul 2003, intrarea exterioară a muzeului a fost completată de intervenția lui Hans Hollein, numită proiectul „Aripa Soravia”. Intrarea principală a Muzeului Albertina se distinge printr-o elegantă umbrelă zburătoare lungă din metal, în deplin contrast cu clădirea principală. Este un acoperiș în formă de aripă în consolă de 64 de metri, realizat din titan, care acoperă accesul principal, unde au fost adăugate scări rulante și lifturi în interiorul vechilor ziduri pentru a facilita circulația între nivelul foaierului și piață. Intervenția a inclus, de asemenea, curățarea unui zid mare de părțile deteriorate pentru a face vizibile vechile fundații ale zidurilor de cărămidă ale palatului, generând un spațiu de 7,50 metri înălțime, utilizat pentru o cafenea/bar. Această capodoperă originală, numită „Aripa Soravia”, a dobândit statutul de punct de reper și a fost, fără îndoială, una dintre tuşele radicale, dar atrăgătoare ale lui Hans Hollein.

De la redeschiderea clădirii în 2003, programul ambițios de peste 150 de expoziții a atras peste 15 milioane de vizitatori la muzeu. Cel de-al doilea sediu al Muzeului Albertina, Albertina Modern, dedicat artei din epoca actuală, s-a deschis în mai 2020.

Urși semnalați la Scoreiu și Porumbacu de Sus. Unul a ajuns și în zona turistică

0

ISU Sibiu a emis două mesaje de avertizare RO-Alert, în localitățile Scoreiu și Porumbacu de Sus, întrucât a fost semnalată prezența unui urs în fiecare localitate.


La fața locului este prezent un echipaj SMURD, pentru asigurarea măsurilor din competența ISU Sibiu. De asemenea intervin și reprezentanții instituțiilor cu atribuții în gestionarea situației.

O nouă acțiune de dezinsecție pentru combaterea țânțarilor

0
dezinsectie sibiu

După o perioadă extinsă cu ploi, Serviciul Public de Management Salubrizare și Protecția Mediului Sibiu reia activitatea de dezinsecție împotriva țânțarilor. Astfel, în zilele de 20 și 21 iunie, firma contractată, DD CHIM SRL, va realiza rapelul la prima trecere care a avut loc la începutul lunii iunie.


Substanțele vor fi împrăștiate seara și noaptea, pe domeniul public al municipiului, în parcuri, spații verzi, în zonele de blocuri, pe malurile râurilor și pârâurilor, în spațiile verzi ale unităților de învățământ, în Cimitirul Municipal și Grădina Zoologică.

Deși substanța utilizată, Cymina Ultra, este avizată de Ministerul Sănătății și nu prezintă pericol pentru populație, cei cu probleme respiratorii sau cardiace, precum și copiii sunt rugați să nu intre în raza directă de acțiune a echipamentelor de pulverizat.

În situația în care condițiile meteo sunt nefavorabile, acțiunea va fi reprogramată.

Iordănescu depune plângere penală pentru scurgeri de informații nepublice împotriva publicației sibiene ”Turnul Sfatului”

0

Directorul Camerei de Comerț Sibiu depune plângere penală pentru scurgeri de informații nepublice împotriva publicației sibiene ”Turnul Sfatului” și împotriva redactorului acestei publicații, Deleanu Traian, anunță Avocat Moga Șerban, apărătorul lui Eugen Iordănescu.

Redam mai jos comunicatul de presă:

Publicația locală, ”Turnul Sfatului” din Sibiu a realizat mai multe articole, în care a dat publicității informații nepublice, privind pe dl.Iordănescu Eugen, directorul Camerei de Comerț Industrie și Agricultură Sibiu.  

În conformitate cu dispozitiile articolului 304 din Codul penal: ”Divulgarea, fără drept, a unor informaţii secrete de serviciu sau care nu sunt destinate publicităţii, de către cel care ia cunoştinţă de acestea ” reprezintă infracțiune.

Vom depune plângere penală împotriva publicației locale, Turnul Sfatului, precum și împotriva redactorului articolelor respective, Deleanu Traian.

               În concret:

La data de 26.09.2021 a apărut în publicația Turnul Sfatului un articol despre dl.Iordanescu Eugen, în care se arată în mod tendențios faptul că acesta ar fi subiectul unui dosar penal amplu, cu o presupusă miză de 9 milioane de euro, că ar fi acuzat de infracțiuni economice, că procurorii sibieni ”se spală pe mâini”, însă judecătorii i-ar contrazice pe aceștia.

Datele din dosarul respectiv sunt nepublice, iar judecătorii au decis că nici una din afirmațiile persoanei care a formulat reclamația nu se susține. Ultimul aspect, respectiv constatarea nevinovației domnului Iordănescu, nu a apărut nici în acel articol, nici vreun articol ulterior. Pe de altă parte, procedurile au avut loc în cameră de consiliu, așa cum este regula când un dosar se află într-un stadiu incipient, iar publicitatea acestuia ar putea afecta interesele persoanelor care sunt parte în dosar doar pentru a clarifica aspectele reclamate.

La data de 21.05.2023 a apărut în publicația Turnul Sfatului un alt articol intitulat: ”procurorii investighează terenuri cumpărate ieftin și vândute pe bani buni pentru autostrada Sibiu – Boița”, făcându-se referire la faptul că domnul Iordănescu ar fi fost implicat în vânzarea unor terenuri ale Parcului Industrial Sibiu S.A. În cuprinsul articolului, dl.Iordănescu este acuzat de publicație că ar fi dat ”un veritabil tun” pe bunurile publice. Menționăm că statul nu a formulat nici o acuzație față de clientul meu cu privire la astfel de aspecte. De asemenea, menționăm faptul că Parcul Industrial Sibiu S.A. este o societate privată, neavând în patrimoniu bunuri publice, cum afirmă publicația. Nu în ultimul rând, subliniem că informațiile prezentate de publicație sunt nepublice și confidențiale,  iar o astfel de scurgere de informații este nelegală, nescuzabilă și mai ales tendențioasă, cât timp nu se prezintă întregul context.

  La data de 13.06.2023 a apărut tot în publicația Turnul Sfatului un articol în care sunt prezentate date dintr-un alt dosar cu caracter nepublic, având ca obiect presupusa infracțiune de ”lipsire de libertate”. Publicația află și de acest dosar înaintea clientului meu. Domnul Iodrdănescu nu a fost până la acest moment acuzat de o astfel de faptă și nu a fost nici măcar citat pentru a da lămuriri. Înțelegem că este vorba de o plângere a unei persoane care a mai formulat în trecut numersoase alte reclamații, care s-au dovedit a fi nesusținute în cele din urmă.

Amintim ca nu orice dosar al instanței este public. Atunci când se fac anumite verificari prealabile cu privire la diferite plângeri, procedurile au caracter nepublic, tocmai pentru a proteja intersele cetățenilor. Publicația ”Turnul Sfatului” se erijează într-un fel de judecător al unor dosare în mass – media, care dă diferite verdicte ( proprii sau posibil ca urmare a plăților efectuate de diferite persoane interesate ),  iar acest lucru afecteză bunul mers al justiției, precum și interesele mai multor persoane private.

Nu este firesc, ca intr-un stat de drept, presa să reprezinte o unealtă de presiune și discreditare publică. Dimpotrivă, presa trebuie să reprezinte un organism independent si imparțial și un instrument de informare corectă a opiniei publice.

Restricții în trafic pentru buna desfășurare a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu

0

Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, cel mai amplu eveniment al orașului, va avea loc anul acesta în perioada 23 iunie – 2 iulie. Pentru buna desfășurare a acestuia vor fi necesare și anumite restricții de circulație și închideri ale unor parcări din zona centrală. În acest sens, Comisia de Circulație a aprobat următoarele restricții:  

Închideri de circulație:

În zilele de 23 iunie și 2 iulie, în intervalul orar 23.00 – 00.15 se restricționează traficul pe b-dul Corneliu Coposu, zona cuprinsă între sensul giratoriu din Piața Unirii și Sala Thalia. De asemenea, în contextul închiderii bulevardului, strada Berăriei se va închide și aceasta în intervalul orar menționat între intersecția cu str. Lucian Blaga și bulevardul C. Coposu. Aceste închideri sunt necesare pentru buna desfășurare a spectacolelor cu drone, organizate pentru marcarea deschiderii și respectiv închiderii Festivalului Internațional de Teatru.

Închiderea mai multor parcări și locuri de parcare, după cum urmează:

  • Închiderea parcării Piața Teatrului, în perioada 19 iunie – 5 iulie
  • În parcarea de pe Cazarma 90, un număr de 22 de locuri de parcare vor fi rezervate în perioada 21-25 iunie pentru parcarea unui car alegoric ce va participa la programul Festivalului
  • Locurile de parcare din spatele Centrului Cultural Ion Besoiu și cele din laterala acestuia dinspre hotelul MyContinental vor fi ocupate cu logistica Festivalului în perioada 22 iunie – 3 iulie.

VIDEO-FOTO: Autostrada A10, blocată pe sensul Sebeș – Alba

0

Autostrada A10, pe sensul Sebeș – Cluj, este blocată la această oră din cauza unui accident rutier. Un autocamion a luat foc.


Forțele de intervenție au ajuns la locul incendiului, acesta se manifestă cu ardere generalizată la întreg camionul. Șoferul camionului a fost asistat medical de către echipajul SMURD și ulterior transportat la UPU Alba, acesta prezentând mai multe leziuni minore.

Prima probă scrisă a examenului de Evaluare Națională 2023

0
examen bac evaluare test clasa banca eleva Freepik

3.284 de absolvenți ai clasei a VIII-a au fost înscriși pentru a susține prima probă scrisă a examenului de  Evaluare  Națională  (sesiunea 19 iunie – 4 iulie 2023).


Astăzi, 19 iunie, pentru 3.284 de absolvenți ai clasei a VIII-a din județul Sibiu, s-a desfășurat prima probă scrisă a examenului de Evaluare Națională, la disciplina Limba și literatura română.

La această probă de examen au fost prezenți 3.123 candidați (95,10%), iar 161 candidați (4,90%) nu s-au prezentat la examen. Nu au existat candidați eliminați pentru tentativă de fraudă.

Subiectul și baremul de corectare pentru proba de Limba și literatura română vor fi publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, după ora 15.00.

Miercuri, 21.06.2023, la nivelul județului Sibiu, elevii vor susține proba scrisă la Matematică, în 87 centre de examen.

Primele rezultate vor fi afișate miercuri, 28 iunie, până la ora 14:00. Contestațiile pot fi depuse atât în format fizic, cât și electronic, în zilele de 28 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și de 29 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). În acest caz, al depunerii contestațiilor, candidații completează, semnează și depun/transmit electronic și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Rezultatele finale vor fi anunțate marți, 4 iulie.

Metode moderne de comunicare la Spitalul Județean Sibiu

0

Începând de azi, două module informatice destinate comunicării cu aparținătorii, pacienții și angajații spitalului au devenit funcționale în cadrul celei mai mari unități sanitare din Sibiu, după finalizarea cu succes a testării acestora. Este vorba despre modulul INFOSPITAL care este unul complet nou și modulul SMS FEEDBACK care a fost îmbunătățit cu două noi facilități. Ambele module au ca scop creșterea calității comunicării cu beneficiarii serviciilor medicale, prin crearea de noi facilități. Valoarea investiției se ridică la peste 52.000 lei cu TVA inclus, fiind realizată din fondurile proprii ale spitalului.

Modulul INFO SPITAL –  comunicare eficientă cu aparținătorii

Modulul INFOSPITAL este un serviciu complet nou și performant care va ușura comunicarea cu aparținătorii și care permite spitalului ca în maxim două ore de la internarea pacientului să poată comunica aparținătorilor desemnați anumite informații despre acesta. Prin implementarea sa, SCJU Sibiu se aliniază la reglementările introduse prin Ordinul Ministrului Sănătăţii Nr. 3670/06.12.2022.

În cadrul acestui serviciu, platforma SMARTCALL va asigura integrarea cu softul medical utilizat de spital, cu ajutorul căruia se colectează datele de internare ale pacientului pentru a fi oferite aparținătorului. Prin acest modul ușor de utilizat și un nivel ridicat de securitate se vor comunica informații către aparținători.

Arhitectura sistemului permite ca introducerea datelor despre internarea pacientului în modulul INFOSPITAL să poată fi făcută atât manual de către personalul unității medicale, cât şi în mod automat, prin integrarea cu soluţia informatică de management al pacienților existentă în spital.

Cum funcționează?

  • După internarea pacientului si înregistrarea acestuia în softul medical, informațiile legate de: număr telefon aparținător, număr FOCG (foaie observație clinică generală) departament, compartiment, salon, medic vor fi transmise în modulul Infospital;
  • Aplicația generează codul unic al pacientului, folosind un algoritm complex;
  • Sistemul generează un SMS, ce va fi trimis în mod automat aparținătorului, acesta conținând informații referitoare la spitalul unde este internat pacientul, codul unic al acestuia şi numărul de telefon apelabil pentru obținerea unor detalii suplimentare cu privire la internare;
  • La cerere, aparținătorul apelează numărul de telefon sau accesează link-ul primit prin SMS pentru a afla detalii despre pacient;

Apelul aparținătorului este preluat în Platforma SMARTCALL şi, în urma validării codului unic al pacientului, prin intermediul unui Asistent Virtual Inteligent, i se oferă acestuia detalii referitoare la: unitatea sanitară la care este internat pacientul, adresa, secţia, compartimentul, salonul, etajul, numele medicului curant şi numărul de telefon apelabil pentru informații.

SMS FEEDBACK: monitorizarea gradului de satisfacție a pacienților/angajaților și a gradului de epuizare profesională (BURNOUT)

Modulul SMS Feedback este compus din modulele:

  • SMS Feedback –  Modul de monitorizare a gradului de satisfacție a pacienților (modul care era deja funcțional);
  • nou implementat;
  • SMS Feedback – Modul de monitorizare a sindromului Burnout (epuizare profesională) –  nou implementat;

Pentru a îmbunătății nivelul feedback-ului și a colecta date importante pentru monitorizarea și organizarea activității, modulul SMS FEEDBACK a fost îmbunătățit cu două noi facilități de comunicare. pe lângă modul de monitorizare a gradului de satisfacție a pacienților care era deja utilizat de spital.

Cum funcționează?

  • Modulul de monitorizare a gradului de satisfacție a pacienților:

Prin acest modul, conducerea spitalului are posibilitatea de a cere un feedback, o opinie sau/și o recomandare prin SMS de la persoanele care au utilizat serviciile spitalului, cu scopul de a îmbunătăți si eficientiza calitatea serviciilor oferite. Răspunsurile sunt facultative și anonime.

Chestionarul de satisfacție a pacienților prin modulul SMS Feedback este trimis săptămânal către pacienții externați din spitalizarea continua acuți si cronici. Acest serviciu permite evaluarea calităţii serviciilor medicale furnizate de către personalul din spital si de către unitatea sanitară în ansamblu. Astfel, managementul spitalului are posibilitatea să evalueze calitatea si eficacitatea serviciilor adiacente oferite de spital, ca de exemplu hrana, analizele medicale, disponibilitatea medicamentelor etc. și să identifice modalități de îmbunătățire a serviciilor medicale.

  • Modulul de monitorizare a gradului de satisfacție a angajatului

        Prin acest modul se monitorizează și se măsoară gradul de satisfacție a personalului angajat la nivelul unității sanitare, se identifică principalele instrumente de motivare a personalului dar și problemele cu care angajații se confruntă.

Chestionarul de satisfacție a angajaților prin modulul SMS Feedback va fi trimis semestrial. Aplicarea unei proceduri standardizate de evaluare a satisfacției personalului este importantă deoarece va permite obținerea unor informații cheie pentru managementul resurselor umane din cadrul instituției.

  • SMS Feedback – Modul de monitorizare a sindromului Burnout (epuizare profesională)

Chestionarul de epuizare profesională a angajaților prin modulul SMS Feedback va fi trimis semestrial către angajații unității sanitare. Chestionarul de Burnout identifică şi monitorizează sindromul epuizare din rândul personalului angajat şi identifică motivele apariției acestuia pentru a soluționa anumite probleme majore, poate neidentificate, până acum la nivelul unității sanitare. Analiza răspunsurilor acordate de angajați va urmări identificarea la nivel individual a surselor ce pot conduce la burnout, identificarea si schimbarea sau rezolvarea cauzelor care provoacă tensiuni sau stres la locul de muncă, evaluarea muncii în echipă, monitorizarea evoluției gradului de epuizare al personalului în urma masurilor luate.

Așa cum am declarat încă din momentul în care am preluat funcția de manager, îmbunătățirea comunicării cu pacienții și aparținătorii dar și cu angajații este unul din obiectivele principale pe care le-am urmărit și mă bucur că am reușit, împreună cu echipa managerială să implementăm aceste facilități de comunicare pe mai multe paliere. Prin modulul Infospital, aparținătorii vor fi informați mai rapid și mai eficient cu privire la pacienții internați iar prin facilitățile noi aduse de modulul sms – feedback vom colecta date importante despre derularea actului medical și despre activitatea personalului. Toate aceste date creează premisele dezvoltării activității noastre și pârghiile pentru a corecta ceea ce nu funcționează, astfel încât să putem genera cele mai bune rezultate în relația cu beneficiarii serviciilor noastre”, a declarat managerul SCJU Sibiu, Dr. Daniel Chelcea.

Sibienii, invitați la expoziția de colaje MiraCOOL

0

O mira-COOL-oasă oază de inspirație artistică vă așteaptă la expoziția de colaje MiraCOOL, unde arta și creativitatea se întâlnesc într-un mod unic și captivant. Avem plăcerea de a vă invita să vă alăturați nouă marți, 20 iunie 2023, la ora 17.00, la nivelul 2 din Turnul Sfatului – Sibiu, pentru a explora universul divers și fascinant al colajelor.


Cu o varietate de lucrări impresionante, expoziția artistului Florentin Logigan (aka. Flo.), reprezintă o oportunitate extraordinară de a descoperi modul în care fotografia și imaginația se combină pentru a crea lucrări remarcabile. Fiecare colaj este un puzzle în sine, compus din fragmente de viață, culori, forme și iluzii, care surprind și încântă privirea.

În cadrul expoziției veți avea ocazia să  descoperiți lucrări care aduc în prim-plan teme sociale, natura, abstractul sau exprimarea emoțiilor, un prilej perfect pentru a vă lăsa imaginația să zboare și a vă bucura de un dialog vizual captivant.

Expoziția de colaje MiraCOOL! este un veritabil teatru de hârtie și deloc întâmplător evenimentul are loc inclusiv pe perioada Festivalului Internațional de Teatru Sibiu, fiind dealtfel inclus in programul festivalului. 

MiraCOOL! este un omagiu adus de catre artist orașului Sibiu și se adresează tuturor iubitorilor de artă, indiferent de vârstă sau nivel de cunoștințe artistice. Vă încurajăm să veniți însoțiți de prieteni și familie pentru a împărtăși împreună această experiență artistică extraordinară.

Sibiu Fringe Festival se află la a 18-a ediție, iar tema propusă în acest an este iubire

0

Sibiu Fringe Festival se află la a 18-a ediție, iar tema propusă în acest an este iubire / love.  Ediția din 2023 va aduce în fața iubitorilor de teatru spectacole muzicale, comedii, performance-uri, ateliere de teatru, momente de magie dar și spectacole pentru copii. Cea mai mare parte din evenimentele acestei ediții vor avea loc în spații neconvenționale din mărginimea Sibiului.


Anii ce au trecut peste noi au lăsat o amprentă puternică. Am fost liberi și ne-am bucurat de fiecare moment de creație, de fiecare clipă petrecută alături de public. Am inventat de fiecare dată lucruri spectaculoase, poate și pentru că nu am avut resurse financiare la discreție. Am supraviețuit cu demnitate! Nu întâmplător am ales ca tema din acest an să fie “iubire”, pentru că iubirea ne-a salvat de fiecare dată. Au trecut 18 ani de când acest festival făcea timid primii pași și cred cu tărie că multe ediții se vor mai aduna la numărătoare, pentru că este un festival tânăr ce tocmai își serbează majoratul, iar potențialul de dezvoltare este uriaș!  Sibiu Fringe Festival este locul în care învățăm să-i iubim pe cei de lângă noi, învățăm să creem și învățăm să ne bucurăm că existăm” a spus Cătălin Grigoraș Președinte Sibiu Fringe Festival

Programul Sibiu Fringe Festival din acest an reunește artiști din mai multe colțuri ale țării Cluj Napoca, Sibiu, București sau Târgu Jiu. Nu trebuie ratate spectacolele muzicale Îndrăgostiții din Ancona partea 1 și partea a 2-a ce se vor juca la Casa de Cultură Cisnădie în 23 si 24 iunie și nici spectacolele ce se vor juca în Șura din Rășinari sau în Imperium Pub din Sibiu. Pentru cei mici festivalul a pregătit pe lângă poveștile clasice cu Scufița Roșie și Cei 3 purceluși și spectacole de clownerie, de magie sau ateliere de pictură pe față.  

Pentru mai multe detalii despre program și bilete online se poate accesa site-ul  festivalului: www.sbfringe.ro sau pagina de facebook a festivalului Sibiu Fringe Festival. Rezervări la telefon 0745 261 751.

Un eveniment cofinanțat de Consiliul Județean Sibiu și Primăria Rășinari și susținut de Casa de Cultură Cisnădie și DJST Sibiu prin Centrele de Tineret din Sibiu și Rășinari.

Spectacol de la FITS, în selecția oficială de la Avignon și Edinburgh

0

Spectacolul „În măsura imposibilului”, o producție La Comédie de Genève, marchează o premieră în acest an, ca invitat în selecția oficială la cele mai mari festivaluri de artele spectacolului din lume. În ordine, spectacolul, semnat Tiago Rodriguez, va fi prezent la FITS, apoi la Avignon și la Edinburgh.


„În măsura imposibilului”, parte a sezonului elvețian, portughez și francofon la #FITS30, este scris și regizat de Tiago Rodriguez după o amplă muncă de documentare, alături de mari organizații umanitare.

Ce face pe cineva să-și riște viața pentru a-i ajuta pe ceilalți? Spectacolul propus de La Comédie de Genève ne arată lumea prin ochii celor care sunt implicați în activități umanitare.



„În măsura imposibilului” este o coproducție Odéon-Théâtre de l’Europe – Paris, Piccolo Teatro di Milano – Teatro d’Europa, Teatro Nacional D. Maria II – Lisbon, Équinoxe – Scène nationale de Châteauroux, CSS Teatro stabile di innovazione del FVG – Udine, Festival d’Automne à Paris, Théâtre national de Bretagne – Rennes, Maillon Théâtre de Strasbourg – Scène européenne, CDN Orléans – Val de Loire, La Coursive – Scène nationale de La Rochelle, cu sprijinul: ICRC – International Committee of the Red Cross and MSF – Doctors Without Borders.

Spectacolul este programat la FITS în 23 și 24 iunie la ora 18, la Fabrica de Cultură UniCredit.

La Comédie de Genève, situată în districtul Plainpalais și inaugurată pe 24 ianuarie 1913, este cea mai veche instituție dramatică din Geneva. 108 ani mai târziu, sediul său se mută în districtul Les Eaux-Vives, într-o nouă construcție cu două săli de câte 500 de locuri și încă una, modulară, de 200 de locuri.



Născut dintr-o mamă medic și un tată jurnalist, Tiago Rodrigues s-a întrebat mereu de ce a ales să povestească despre lume, nu să o salveze prin acțiuni mai concrete.
 Pentru a scrie „În măsura imposibilului”, artistul s-a întâlnit, la Geneva, cu membri ai organizațiilor Comitetul Internațional al Crucii Roșii și Medici fără frontiere. În urma discuțiilor cu aceștia, Rodrigues și-a dorit să ofere o perspectivă asupra lumii prin ochii lor, simțind nevoia de a scrie o piesă intimă. Spectacolul redă dilemele bărbaților și femeilor din domeniul umanitar, călători între zone de intervenție zbuciumată și „căminele” lor pașnice.

Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu se desfășoară în perioada 23 iunie – 2 iulie 2023, ediția aniversară de anul acesta având tema Miracol/Wonder.

Programul este disponibil online, la adresa www.sibfest.ro

SibiuBus – Aplicația mobilă pentru transportul public din Sibiu

0

SibiuBus este o aplicație mobilă special creată pentru a facilita călătoriile cu transportul public în orașul Sibiu.

Cu ajutorul acesteia aveți posibilitatea să:

  • configurați traseul dorit
  • obţineți informații despre timpul de sosire în stație al autobuzului
  • obţineți informații despre gradul de încărcare al autobuzului
  • vizualizați traseele de transport public din Sibiu
  • achiziționați bilete sau abonamente

Descoperiţi o alternativă nouă pentru achiziționarea biletelor sau a abonamentelor, vizualizarea traseelor sau a poziției autobuzelor, direct de pe telefonul mobil, din orice punct al oraşului v-ați afla.