Primul contract de finanțare pentru reducerea emisiilor poluante. Calea Dumbrăvii va fi modernizată

Știri din Județ

Primul contract din Regiunea Centru pe Axa REGIO referitoare la reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ

Obiectiv: Îmbunătățirea infrastructurii utilizate de transportul public, crearea de piste pentru biciclete și facilitarea deplasărilor pietonale

Un important proiect de dezvoltare regionala și locala se vă derula până la sfârșitul anului 2022 în municipiul Sibiu. Este vorba de cererea de finanțare depusa în cadrul Axei Prioritare 4.1 a Programului Operațional Regional REGIO 2014-2020, pentru modernizarea infrastructurii rutiere utilizate de transportul public urban de călători, prin crearea unei benzi dedicate pe tronsonul 1 de la intersecția cu străzile Nicolaus Olahus și Bulevardul Mihai Viteazu și până la intersecția cu străzile Bahluiului și Șiretului. Prin aceasta inițiativă – a carei valoare totala este de peste 21,4 milioane lei – se vor amenaja și pistele pentru biciclete, trotuarele și zonele verzi de pe Calea Dumbrăvii. Suma nerambursabila atrasa pentru investiții este de aproape patru milioane euro, reprezentând 98% din valoare cheltuielilor eligibile din proiect și resursele vor asigura inclusiv lucrările de reabilitare a rețelelor de alimentare cu apa și canalizare, situate în corpul străzii și modernizarea iluminatului stradal pe strada Calea Dumbrăvii din municipiul Sibiu.

Buget și perioada de implementare proiect:

Contractul de finanțare cu titlul ”Modernizarea străzii Calea Dumbrăvii din Municipiul Sibiu” are o valoare totala de 21.423.912,91 lei, din care 18,205,137.21 lei reprezintă fondurile nerambursabile alocate (respectiv 3.979.786,9 euro). Aceste resurse financiare sunt asigurate din bugetul Regiunii Centru alocat prin Axa prioritara 4.1 a POR 2014-2020, ce prevede ”promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare”, cu accent pe obiectivul de reducere a emisiilor de carbon prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbana durabila. Beneficiarul finanțării – Primăria Municipiului Sibiu – estimează că proiectul se vă finaliza până la 22.12.2022, ceea ce înseamnă că în maxim doi ani, sibienii și turiștii vor beneficia de condiții mult mai bune de iluminat stradal, dar cu costuri mult mai reduse.

Este primul proiect din Regiunea Centru care obține finanțarea pe Axa mobilității urbane și este prima strada din Sibiu care vă avea banda dedicata pentru transportul public. Sibiul are puține bulevarde cu lățime mare, care să ofere spațiul necesar pentru astfel de dezvoltări, dar acolo unde este posibil vom realiza îmbunătățiri pentru o mai buna mobilitate”, a declarat doamna Astrid Cora Fodor, în calitatea domniei sale de primar al municipiului Sibiu.

Lucrări prevăzute în proiect:

În esență, lucrările propuse pentru modernizarea străzii Calea Dumbrăvii, în sensul reducerii emisiilor poluante din municipiul Sibiu, sunt divizate în doua tronsoane, primul având 1,3 km lungime, de la sensul giratoriu / intersecția străzilor Calea Dumbrăvii cu Bulevardul Mihai Viteazu, până la sensul giratoriu / intersecția cu str. Bahluiului și strada Șiretului; iar cel de-al doilea de 0,98 km lungime, de la sensul giratoriu / intersecția străzilor Bahluiului și Șiretului, până la sensul giratoriu / intersecția străzilor Calea Dumbrăvii și Ludoș.

Pe primul tronson strada vă fi configurata cu 2 benzi de circulație, în același sens, fiecare banda cu cate 3 m lățime și o banda suplimentara destinata transportului public, cu lățimea de 3,5 m și care vă fi delimitata de celelalte benzi cu bordura mare rotunjita. Acest tronson de strada vă fi prevăzut cu trotuar pietonal amplasat pe ambele parti: pe partea dreapta trotuarul vă avea o lățime de 2 m, iar pe partea stangă lățimea vă fi de 2,5 m. Pista de bicicliști vă fi amplasata pe partea dreapta și vă avea lățimea de 2,5 m cu sens dublu. Spațiul verde vă avea lățimea de 1,5-2 m pe partea stangă și lățimea de 2,5 m pe partea dreapta. În zona acestui tronson se vor amenaja intersecțiile cu cele 16 străzi laterale cu același sistem rutier că al străzii principale și se vor amenaja aproximativ 270 locuri de parcare cu structura rutiera identica cu cea a parții carosabile și care vor fi amplasate de-a lungul străzii (parcări laterale). Pe țoață lungimea străzii se vor amenaja stații de autobuz necesare pentru urcarea și coborârea călătorilor din mijloacele de transport în comun.

Pe al doilea tronson strada vă fi configurata tot cu 2 benzi de circulație, în același sens, fiecare banda având, de data aceasta, câte 4 m lățime, fără a mai exista banda destinata transportului public. Și acest tronson este prevăzut cu trotuar pietonal amplasat pe ambele părți, dar de aceasta data pe partea dreapta trotuarul vă avea o lățime de 2,5 m, iar pe partea stângă lățimea vă fi de 2 m. Pista de bicicliști vă fi amplasata tot pe partea dreapta și vă avea lățimea de 2,5 m cu sens dublu. Se vă mai amenaja un tronson suplimentar de 125 ml pe strada Ludoș, pentru a se racorda cu pista de biciclete deja existenta. Spațiul verde vă avea lățimea de 2 m pe ambele părți ale arterei rutiere. În zona acestui tronson se vor amenaja intersecțiile cu cele 5 străzi laterale, tot cu același sistem rutier că al străzii principale, și se vor amenaja stațiile de autobuz necesare.

Pe ambele tronsoane, pe ambele părți ale străzii modernizate, se vă amplasa mobilier urban alcătuit din bănci, coșuri de gunoi și rastele pentru parcarea bicicletelor, iar traseele de circulație pentru pietoni vor fi astfel conformate încât să asigure deplasarea în deplina siguranță persoanelor cu handicap locomotor, vizual, auditiv. Alte detalii constructive pot fi regăsite în Fisa de proiect atașată acestui Comunicat de presa.

Începem procesul de contractare pentru proiectele care au că obiective acțiuni din cadrul strategiilor locale pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon în municipiile reședință de județ. Este oarecum normal să începem cu Sibiu, deoarece primele doua contracte REGIO din țară au fost semnate pentru obiective din județul Sibiu, iar în acest municipiu conceptul de îmbunatățire a mobilității urbane este intens promovat. Acum, edilii investesc fonduri europene nerambursabile prin programul REGIO pentru una din componentele planului de mobilitate urbana durabila, Calea Dumbrăvii fiind una dintre cele mai circulate artere din orașul de pe Cibin. La nivelul Regiunii Centru avem depuse 25 de cereri de finanțare în valoare totala de peste 1,2 miliarde lei pentru reducerea nivelului de poluare în municipiile reședință de județ și avem în lucru, spre contractare, 15 proiecte, care solicita aproximativ 600 milioane lei, că fonduri nerambursabile. Alte 8 cereri de finanțare, ce necesita peste 410 milioane lei, sunt în proces de evaluare. Pe de alta parte, în municipiul Sibiu se investesc deja sume importante în reabilitarea termica și modernizarea multor unități de învățământ, dar și în unitățile medicale, valoarea totala a proiectelor REGIO de care vor beneficia sibienii, derulate de administrația publica locala, fiind de peste 80 milioane euro, ținând cont de proiectele deja semnate și cele care se vor semna în scurt timp”, a declarat domnul Simion Crețu, Director general ADR Centru.

- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Ultimele Știri