Sibiu
miercuri, 08 mai, 2024
spot_img

CRONICĂ DE TEATRU: Cine suntem noi? Personaje?!

Știri din Județ

Publicitate

Suntem marionete în caruselul vieții sau manechine de carton în vitrina timpului – surprinse într-un stop cadru în care machiajul gros arată impecabil?! Suntem personaje pictate cu măiestrie pe coperta unei cărți sau… oameni, pur și simplu?! Gândim, simțim, vedem, vorbim, trăim sau … mimăm din reflex – viața? Cât adevăr, câtă simplitate, câtă iubire există în viața noastră? Nu în coaja ei străvezie, ci în măruntaiele ei? Lumea ne-a schimbat atât de mult încât nu mai putem sau nu mai știm să facem diferența între alb și negru sau noi am schimbat lumea atât de mult încât a devenit gri? Cine mai suntem? Personaje?!

Publicitate

Sunt câteva dintre întrebările care se iscă în spectator făcându-l să tresară chiar din debutul spectacolului Personaje?! al Companiei de dezvoltare personală prin artă PSIHODRAMATIS coordonată de Ioana Blaga Frunzescu. E o zi de joi, 5 martie, când parcă toți ghioceii și lalelele de pe Pământ s-au adunat într-un buchet de primăvară și speranță. Pe măsură ce scena teatrului Gong din Sibiu se populează cu tot mai multe personaje cărora minunați elevi – actori din licee ale frumosului burg le dau viață, spectatorii râd cu poftă, aplaudă frenetic, chicotesc sau își ascund o lacrimă Asistăm la o fantezie transpusă scenic deopotrivă cu minuțiozitatea unei dantelării și cu forța unui torent. Momentele gingașe, de o duioșie cuceritoare … sunt urmate de unele interpretate romantic, altele – în forță, apoi de unele ironic usturătoare și altele chiar cutremurător de dramatice. Textele au la bază secvențe din marea literatură universală și românească, iar acordurile care se aud în răstimpuri sunt ale unei chitare lead mânuită cu frenezie de un adolescent cu plete castanii sau … transpuse vocal și înălțate deasupra capetelor noastre, în sala de spectacol, când de glasurile cristaline ale unui duet feminin bălai, cînd de trilurile ample ale Sopranei. Se perindă prin cabinetul fantezist al unei para-psiho-terapeute tot felul de Cațavenci, Mițe, Vete, Caliope, Cetățeni turmentați, Doici și Juliete, băieți furioși și Ioane zănatice, Spiridoni și Nine, dar și câte o Mari Popescu sau o Zoe, o Anca năpăstuită, un Nae, un Fănică, o nevastă a lui Pristanda, o femeie responsabilă cu curățenia, o Efimița în criză, o Farfurida- transpunere cinic feminină a tuturor Farfurizilor și Brînzoveneștilor din lume, un grup al ielelor și un altul al halatelor umblătoare… pentru ca totul să se încheie cu confetti și vorbele dulci amăgitoare ale unui Puck de o drăgălășenie cuceritoare. Text, subtext și pretext – toate sunt ansamblate într-un puzzle care nu se mai poate desface din sufletele spectatorilor, care privesc fascinați, cu răsuflarea tăiată, cum niște adolescenți minunați trăiesc cu fiecare fibră, la intensitate maximă, modelând fiecare piesă a marelui construct final – spectacolul Personaje?!Dacă nu mă credeți, mergeți să vedeți! În 28 aprilie, din nou la Teatrul Gong din Sibiu, de la ora 18.30. E o experiență artistică de dezvoltare personală prin artă – creată și dăruită publicului de toate vîrstele de un grup format din 26 de tineri frumoși, talentați și pasionați de ceea ce fac. E o experiență culturală care te face să exclami: Care va să zică, SE POATE!!!!!!!

Personaje  scaled
Personaje  scaled
Personaje  scaled