30.2 C
Sibiu
duminică, 07 iulie, 2024

Asociația Pro Infrastructura critică dur și cu argumente decizia de a închide Valea Oltului

Știri din Județ

Specialiștii de la Asociația Pro Infrastructura au adus o serie de critici punctuale la decizia Ministerului Transporturilor de a închide din 8 iulie Valea Oltului o lună de zile, pe timpul zilei.


Cei de la Pro Infrastructura au adus și posibile soluții alternative care ar fi trebuit luate în calcul de cei din minister înainte de a decide închiderea Văii Oltului.

Publicitate

Iată ce transmit cei de la Asociația Pro Infrastructura:

Închiderea DN7 pe Valea Oltului: pregătiți calea ferată pentru trafic local!

Ministrul Grindeanu ne-a anunțat azi că închiderea DN7 între Boița și Brezoi este „singura soluție”. Fals. Este soluția la îndemâna birocratului CNAIR indolent și a antreprenorului general turc care e doar cu Mapa, nu și cu sapa.

Soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare.

Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi… la Sfântul Așteaptă. Iar în timpul lucrărilor vor veni, probabil, alte restricții.

Treceți Carpații pe unde apucați. Nu știm pe unde o să ocolească traficul de mediu și lung parcurs, cei care merg în vacanță sau transportatorii, dar localnicii ar avea o variantă neașteptată.

Deci… poftiți în vagoane! Ce? Cum? A observat cineva din Ministerul Transporturilor sau CNAIR că avem o cale ferată pe celălalt mal al Oltului și că poate fi o alternativă viabilă pentru transportul local?

Cerem oficialilor MT și ARF să introducă trenuri suplimentare pe ruta Câineni-Sibiu. Pe calea ferată se fac 76 de minute, față de cele 42 minute pe DN7.

Dacă exista niște gândire anticipativă în minister, se puteau repara și cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, cât și ceilalți 3 dintre Tălmaciu și Sibiu. Ba chiar cu niște gândire suplimentară, se refacționa toată linia între Câineni și Podu Olt și se găseau metode de creștere a vitezei care acum e 50 km/h (vezi captură din BAR).

Mai avem! Se putea face și un pod temporar la Boița. Și o haltă care să asigure accesul localității la calea ferată. Sunt doar 300 de metri între Boița și linie, dar cea mai apropiată gară este la 5 km în Tălmaciu. Un PO la Boița ar fi foarte util în următorii 8-10 ani cât se va lucra la autostradă. Și firește și după aceea, că doar nu-l demolezi.

Dar cine să gândească feroviar în țara politicienilor-șoferi cu girofar albastru?!

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Mașină distrusă complet de foc la Dumbrăveni