21.2 C
Sibiu
sâmbătă, 14 iunie, 2025
Acasă Blog Pagina 140

Avarie de proporții a sistemului energetic în sudul județului Sibiu

0
Vântul puternic a provocat o avarie de proporții la sistemul energetic din sudul județului.

Distribuție Electrica a confirmat la ora 14 informația: „Din cauza vântului puternic (conform avertizării de tip now casting  de cod roşu de viscol, cu viteze de peste 120 km/h, valabil astăzi, 22 noiembrie, orele 10:00-14:00,emis de ANM) au fost afectati (rupți) 3 stâlpi de Medie Tensiune, lângă localitatea Boita. În zona Turnul Roșu accesul echipelor este îngreunat de copacii căzuti peste firele electrice, mai precis pe linia de Medie Tensiune, iar manevrele specifice de remediere a defecțiunilor se efectuează cu dificultate. Și în zona Balea întâmpinăm aceeași situație, existând copaci care au rupt conductoarele liniei de Medie Tensiune, dublu circuit.”

Conform Distribuție Electrica până la ora 13, erau 10.865 de consumatori afectați și 15 echipe lucrau în teren.

ȘTIREA INIȚIALĂ:

Conform surselor Sibiu Independent doi stâlpi căzuți în zona Boița au lăsat fără curent multe localități.

Se lucrează la remedierea avariei, dar va fi o lucrare de durată, probabil câteva ore, conform surselor Sibiu Independent.

Electrica Distribuție nu a transmis niciun comunicat de presă.

ACTUALIZARE 13.45:

DEER a postat pe pagina sa de Facebook un comunicat regional unde înșiră și localitățile din județul Sibiu rămase fără curent. Fără a oferi alte informații, cerute și de ziarul SIBIU INDEPENDENT, în scris de azi dimineață.

Lista localităților care încă nu au curent: Județul Sibiu: Rășinari, Petis, Mighindoala, Rondola, Floresti,Laslea, Balea, Curciu, Valchid, Saros, Talmaciu, Talmecel, Lotrioara, Boita, Sadu, Chesler, Seica Mica, Micasasa, Tapu, Sorostin, Turnu Rosu, Medias partial, Mosna partial, Ighisul Nou, Bradu parial, Mohu, Vestem, Cisnadie partial, Paltinis partial, Cornatel, Nucet

După zăpada de ieri, vântul puternic de astăzi creează probleme majore în sudul județului Sibiu

0
Vântul puternic anunțat inițial de meteorologi pentru astăzi doar pentru zona montană, a pus stâpânire pe sudul județului. Rafale puternice au dărâmat crengi și copaci. Mai multe drumuri sunt blocate. Chiar și pe Valea Oltului se circulă greu din cauza crengilor căzute. Au reapărut întreruperile de curent electric.

Polițiștii fac apel, din nou, la prudență în trafic și păstrarea distanțelor de siguranță între mașini. Mai ales că poleiul a pus stăpânire pe orașul Sibiu și alte localități azi noapte. Vântul puternic și doborărea de crengi și copaci prezintă riscuri rutiere sporite.

Valea Oltului – se circulă îngreunat

Polițiștii sibieni informează că pe DN 7, Valea Oltului, traficul este îngreunat pe tronsonul Tălmaciu – Lazaret, pe direcția Sibiu – Vâlcea, din cauza căderilor de crengi și copaci. La km. 240, Lazaret, traficul se desfășoară alternativ, după ce un copac a căzut pe carosabil.
La km 253, între Tălmaciu și Boița, un ansamblu tir este oprit pe banda 1 a sensului Sibiu – Vâlcea. „Circula’i prudent, măriți distanța între vehicule și folosiți luminile de întâlnire.” transmite Elena Welter, IPJ Sibiu.

Tot pe DN 7, km. 257, între Tălmaciu și Tălmaciu II este viscol puternic ce aduce zăpadă pe carosabil. Se acționează pentru deszăpezire.

Deja un accident a avut loc în această dimineața pe Valea Oltului, în localitatea Brezoi care a dus la blocarea temporară a traficului. Din primele verificări efectuate, polițiștii au stabilit că un bărbat, de 52 de ani din municipiul Craiova, în timp ce conducea o autoutilitară, ar fi intrat în coliziune cu o altă autoutilitară condusă de către un bărbat de 40 de ani din municipiul București.

Alte drumuri blocate și Ro-Alert

DJ 106A la intrarea în Păltiniș este blocat total din cauza unui copac căzut pe carosabil.

ISU Sibiu a emis un mesaj Ro-Alert pentru locuitorii din sudul județului Sibiu. „Avertizare meteorologică COD PORTOCALIU și la scurt timp una de COD ROȘU, de Intensificări puternice și susținute ale vântului care vor depăși la rafală 90 km/h.
Avertizarea este valabilă în următoarele localități din județul Sibiu: Avrig, Tălmaciu, Șelimbăr, Racovița, Turnu Roșu, Boița”

Întreruperi de curent, din nou

Cum ne-au obișnuit deja cei de la Electrica Distribuție, la fiecare zăpadă, ploaie sau vânt liniile de curent cedează. O cauză este și lipsa curățării vegetației din zona liniilor de curent electric. Astfel, astăzi de dimineață au rămas fără curent parte din locuitorii din Tălmaciu, Racovița, Sadu, Sebesu de Sus, Sebesu de Jos, Turnu Rosu, dar și Micăsasa. Detalii despre întreruperi accidentale găsiți pe pagina Electrica Distribuție (aici).

Epopeea Skateparcului cerut de tinerii din Agnita se apropie de final. Doar că inițiatorii nu se mai pot bucura de el

0
În vara anului 2025, Primăria Agnita va demara lucrările la Parcul Ștrand. Primarul orașului, Alin Schiau a anunțat săptămâna aceasta că proiectul a obținut finanțare de 1 milion de euro. Ideea a pornit în anul 2018, de la petiția unui grup de 120 de tineri din Agnita care doreau un parc pentru skateboarding. De atunci au trecut 6 ani: s-a schimbat primarul, birocrația proiectelor publice, lipsa finanțărilor – toate motive de întârziere. La vară, dacă nu intervin noi piedici la licitațiile de execuție, proiectul va fi demarat și probabil finalizat în 2026. Din păcate, după 8 ani de la cererea lor, majoritatea tinerilor semnatari ai petiției nu se mai pot bucura de parc, fiind adulți acum.

Primarul orașului Agnita, Alin Schiau a anunțat că, în sfârșit, s-a primit finanțare de 1 milion de euro pentru a realiza Parcul Ștrand de pe strada Fabricii, situat în zona fostelor ștranduri din localitate.

„Sunt foarte bucuros să vă anunț că finantarea celui mai așteptat proiect de către tinerii din localitatea noastră, „Parc Ștrand” a fost aprobata! Este un proiect rezultat in urma consultărilor cu tinerii din orașul nostru, cărora le mulțumesc pentru implicare, încredere și răbdare.” a declarat Schiau.

De la ideea unui parc pentru skateboard, s-a ajuns la un parc pentru sport și relaxare

În anul 2018, la Primăria Agnita era depusă o petiție semnată de 120 de tineri care cereau amenajarea unui teren pentru skateboard. Atât. Fostul primar a uitat hârtia într-un sertar, pentru că nu a mișcat niciun deget.

După 2020, când Alin Schiau a fost ales primar în Agnita, una din promisiunile de atunci a fost acest parc pentru tineri unde să practice skateboard. În 2021, primarul a inițiat alături de câțiva tineri și un proiect de finanțare prin Maratonul Sibiu pentru acest teren de skateboard. Atunci era evaluat la 390.000 de lei. Dar nu s-au strâns bani suficienți.

Apoi s-a mers pe ideea unui parc de sporturi și recreere, care să deservească nu doar tinerii. Acum proiectul de finanțare este aprobat. Conform planșei de urbanism acesta va fi amplasat la capătul străzii Fabricii, pe un teren devenit viran cu anii, dar care pe vremuri găzduia ștrandurile orașului.

Parcul va cuprinde alei pietonale, zone verzi, locuri de joaca, un Skateparc, un teren de sport multifuncțional, piste pentru biciclete, trotinete, triciclete; locuri de invatare a mersului cu bicicleta; locuri de socializare pentru tineri și vârstnici cu mese de sah, table e.t.c.; grupuri sanitare, mici spatii comerciale și un spațiu destinat atelierelor în aer liber. Toate pe o suprafață de sub 6.000 de metri pătrați.

Din toată suprafața, Skateparcul va avea 336 de metri pătrați.

Valoarea proiectului este de 1 milion de euro și implementarea lui va începe în vara anului 2025.

Turneu de volei U 15 la Sibiu

0

Sâmbătă, 23 noiembrie, iubitorii voleiului din Sibiu sunt invitați la un eveniment deosebit: Turneul 2 al grupei N din cadrul Campionatului Național de Volei Feminin U15. Competiția, organizată de CSS Sibiu, aduce în fața fileului cele trei echipe locale: ACS Champions Sibiu A, ACS Champions Sibiu B și CSS Sibiu.


Turneul se va desfășura în Sala Sporturilor CSS Sibiu, iar intrarea este liberă. Prin prisma rezultatelor din primul turneu, ACS Champions Sibiu A pornește ca favorită, după ce a dominat competiția anterioară fără să piardă vreun set. Antrenată de Sabin Sopa, echipa își dorește să își mențină seria victoriilor și să își asigure calificarea în faza semifinală a campionatului. „Ne dorim să continuăm să arătăm un volei de calitate, să facem un joc frumos și să ne bucurăm de fiecare punct. Suntem mândri de progresul fetelor și sperăm să confirmăm statutul de favoriți,” a declarat Sabin Sopa. CSS Sibiu, antrenată de Emil Ciufudean, se află pe locul doi în clasamentul grupei N după primul turneu și reprezintă un adversar bun pentru celelalte echipe. Cu avantajul propriului teren, echipa gazdă își propune să pună probleme serioase. Echipa ACS Champions Sibiu B, formată din jucătoare mai tinere, continuă să joace pentru a acumula experiență și a se dezvolta. „Pentru aceste fete, fiecare meci este o oportunitate de creștere. Sunt mândru de determinarea lor și de progresele pe care le fac săptămână de săptămână,” a declarat Andrei Banciu, antrenorul echipei B.

Turneul începe la ora 11:00, cu un derby intern între ACS Champions A și ACS Champions B. De la 12:30, CSS Sibiu va înfrunta echipa Champions B, iar la ora 14:00 va avea loc meciul final dintre CSS Sibiu și Champions A. Toate meciurile vor fi transmise live pe pagina oficială a ACS Champions Sibiu.

Clasamentul grupei N după primul turneu:1. ACS Champions Sibiu A – 6 puncte2. CSS Sibiu – 3 puncte3. ACS Champions Sibiu B – 0 puncte.

Participarea echipelor ACS Champions Sibiu în Campionatul Național este cofinanțată prin Agenda Sport a Primăriei Municipiului Sibiu și a Consiliului Județean Sibiu. De asemenea, clubul beneficiază de sprijinul partenerilor locali Expert Energy, Oehler Mecanica, Green Hill Sibiu și Gogosh Coffee and Donuts. „Suntem mândri să avem astfel de parteneri care ne susțin în dezvoltarea sportului juvenil în Sibiu,” a declarat Sopa.

Turneul de sâmbătă este o celebrare a voleiului sibian. Indiferent de rezultate, aceste evenimente pun în valoare munca, pasiunea și talentul echipelor locale. ACS Champions Sibiu și CSS Sibiu dovedesc, prin fiecare meci, că viitorul voleiului feminin din Sibiu este unul promițător.Publicul este așteptat să susțină sportivele sibiene sâmbătă, de la ora 11:00, în Sala CSS.

Centru Multifuncțional cu dotări sportive și culturale în Coveș, în valoare de 1 milion de euro

0
Primarul orașului Agnita, Schiau Gull Alin Ciprian a anunțat depunerea cererii de finanțare pentru construirea unei centru multifuncțional în satul Coveș.

„În urma consultărilor avute cu locuitorii din Coveș, care mi-au subliniat importanța unui Cămin Cultural pentru comunitate, am reușit să identificăm o linie de finanțare, iar miercuri, 20 noiembrie, am depus cererea de finanțare pentru realizarea unui Centru Multifuncțional cu dotări sportive și culturale în Coveș, în valoare de aproximativ 1 milion de euro” a declarat primarul orașului Agnita.Suprafața de teren aferentă Centrului Multifuncțional este de 3.990 mp și va include – construirea unei clădiri cu săli multifuncționale, în care se vor desfășura activități sociale, culturale și educaționale, a unei biblioteci, precum și a unui teren de sport multifuncțional, dar și amenajări exterioare cu spații pietonale, zonă de odihnă și relaxare, precum și o parcare.


Centrul va fi dotat cu echipamente multimedia și IT – videoproiector, ecran de proiecție, tablă interactivă, imprimantă multifuncțională, dotări moderne pentru spațiile destinate activităților de recreere și socializare, mobilier interior, mobilier urban, precum și dotări sportive.


„Așa cum am promis, ne străduim să nu ratăm nicio oportunitate de finanțare pe care o putem accesa și sper ca și acest proiect, atât de important pentru comunitatea din Coveș, să fie acceptat la finanțare.
Doamne ajută!” a declarat Alin Schiau.

Sibiu gazdă pentru regiunea Centru: IMM ROMÂNIA – Susținerea IMM-urilor prin Dialog Social

0
Consiliul Naţional al IMM-urilor din România a organizat astăzi, 21 noiembrie 2024, împreună cu IMM Sibiu evenimentul din regiunea Centru, sub egida: „IMM ROMÂNIA – Susținerea IMM-urilor prin Dialog Social”.

Principalele subiecte dezbătute în cadrul evenimentului au fost importanța dialogului social și întărirea implicării reprezentanților mediului de afaceri în procesul de elaborare a politicilor socio-economice care influențează activitatea și rolul angajaților și angajatorilor.

Astfel, în prezența a peste 100 de participanți, evenimentul de astăzi a prezentat informații despre modele de bună practică în domeniul dialogului social, a ilustrat avantajele și beneficiile apartenenței la o confederație patronală, cât și îmbunătățirea cadrului legal pentru dezvoltarea negocierilor colective în condiții echitabile pentru patronate și sindicate ținand cont de caracteristicile speciale ale IMM-urilor.

Au luat cuvântul următorii:

Axente Neagu, Președinte Business Club Cisnădie  

Florin Jianu, Președinte IMM România 2016-2024

Mircea Crețu, Prefect Sibiu

Vlad Vasiu, Vicepreședinte Consiliul Județean Sibiu

Alexandru Stănilă, Director ITM Sibiu

Sterică Fudulea, Secretar General IMM România

Florin Duma, Președinte PIMM Prahova

Valentin Ivan, Președinte Asociația Comunelor din România Filiala Sibiu

Marian Florea, Președinte Asociația Administratorilor Publici din România

Biro Titus, Președinte Patronatul IMM Alba

Bagoly Miklos Levente, Președinte Patronatul IMM Covasna

Wolfgan Kober, Președinte Clubul Economic German

Nicolae Dancu, cel mai longeviv primar din județul Sibiu are un nou consiliu local la Păuca

0
Primarul Comunei Păuca, domnul Niculae Dancu, și membrii Consiliului Local și-au preluat oficial mandatul și au depus jurământul prin care se angajează să își folosească priceperea pentru binele comunității.

La ceremonia de învestire a fost prezent domnul Mircea Creţu, prefectul județului Sibiu.

Domnul Niculae Dancu își începe al nouălea mandat de edil al comunei Păuca, fiind unul dintre cei mai longevivi primari din România.

„Sunt onorat pentru încrederea pe care mi-au oferit-o locuitorii din Păuca, Presaca, Bogatu Român și Broșteni. Cu emoție și cu recunoștință, am preluat cel de-al nouălea mandat și voi continua să muncesc, alături de colegii mei din primărie și din consiliul local, pentru binele comunității noastre. Avem multe proiecte, în care sunt sigur că vom avea parte de implicarea și de susținerea tuturor cetățenilor. Așa să ne ajute Dumnezeu!”, a spus domnul Niculae Dancu, primarul Comunei Păuca.

GALERIE FOTO:

Încă un pas pentru revitalizarea Parcului Sub Arini: Primăria Sibiu a contractat elaborarea proiectului tehnic

0
Primăria Sibiu a mai parcurs un pas în proiectul de revitalizare a Parcului Sub Arini: a contractat serviciile de elaborare a proiectului tehnic și asistența tehnică pe parcursul lucrărilor. Firma FIP Consulting SRL va asigura aceste servicii, având la dispoziție 3 luni să livreze:
  • Documentația tehnică pentru autorizarea execuției lucrării, inclusiv să obțină avizele, autorizațiile și acordurile necesare emiterii autorizației de construire
  • Proiectele de specialitate pentru relocarea/protejarea utilităților existente, dacă este cazul
  • Documentația tehnică, inclusiv liste de cantități și detaliile de execuție, precum și verificarea proiectului de către specialiști atestați conform legislației în vigoare.

“Ca urmare a discuțiilor din spațiul public, vreau să precizez încă o dată că nu dorim să transformăm Parcul Sub Arini în altceva. Este cel mai mare parc al Sibiului, valoros și apreciat, și vom trata revigorarea acestui parc cu responsabilitate. Scopul acestui proiect este prevenirea degradării spațiului verde, creșterea calității peisajului și înlăturarea aspectului neîngrijit pe care unele zone ale parcului îl au. În prezent, parcul are suprafață verde în proporție de aproximativ 92% și o vom păstra. Mai mult, în caietul de sarcini am pus accent pe utilizarea de materiale naturale precum piatră, granit, travertin sau scoarță în amenajările pe care le propunem. Prin urmare, parcul va rămâne în esență același, doar că, prin aceste intervenții, va deveni mai accesibil și mai funcțional.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

Câteva informații generale despre proiect:

  • Acesta prevede protejarea și diversificarea vegetației existente, fiind planificată plantarea de specii care au existat cândva în parc, precum și crearea de noi zone verzi. Din suprafața totală a parcului de peste 21 hectare, 92% este în prezent și va rămâne zonă verde, intervențiile pentru obiectivele noi fiind neinvazive, așa cum de altfel o cere și legislația în domeniu. În plus, se vor instala sisteme automate de irigații în unele zone, pentru a gestiona mai bine perioadele caniculare.
  • Aleile existente și pistele pentru biciclete vor fi modernizate, urmând să fie separate acolo unde este posibil, pentru creșterea siguranței. De asemenea, toate accesele vor fi optimizate pentru persoanele cu dizabilități.
  • Amenajările noi vor fi realizate cu materiale naturale, iar dintre acestea amintim:
    • Amenajarea peisagistică a zonei de sud a parcului (zona Aleea Călăreților)
    • Crearea unui punct de relaxare, cu acces dinspre strada O. Goga
    • Crearea unui mic amfiteatru pentru activități educaționale, culturale și recreative în natură, utilizând configurația naturală a terenului
    • Extinderea și modernizarea locurilor de joacă
    • Crearea unui spațiu de relaxare mai retras, unde se vor putea amplasa hamace, pentru ca această activitate să se facă organizat și fără să afecteze arborii
    • Reabilitarea fântânii arteziene și a foișorului din zona rozariului, zona urmând să fie completată cu pergole din lemn și alei noi
    • Reconfigurarea piațetei unde este amplasat bustul lui Mihai Eminescu prin amenajarea unui nou sistem de arteziene cu jeturi de apă la nivelul pavajului, împreună cu îmbunătățiri ale peisagisticii acestei zone
    • Modernizarea iluminatului public, extinderea sistemului de supraveghere video și a unor hotspoturi WiFi.

Proiectul urmează să fie depus de Primăria Sibiu pentru obținerea finanțării europene nerambursabile în cadrul Programului Regiunea Centru, valoarea investiției urmând să rezulte în urma elaborării proiectului tehnic.

Lucrări de asfaltare pe străzile Traian, Decebal și Bicaz din municipiul Mediaș

0
Primăria Municipiului Mediaș a demarat recent lucrările de asfaltare pe trei străzi din cartierul Moșnei, și anume Traian, Decebal și Bicaz. Acestea se efectuează în urma finalizării intervențiilor operatorului SC Apa Târnavei Mari SA la rețeaua de canalizare menajeră și la branșamentele de apă, desfășurate prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).

Lucrările de reabilitare ale celor trei străzi conțin amenajarea trotuarelor și a sistemului rutier, urmând ca, după turnarea covorului asfaltic pe întreaga suprafață a drumului, să fie realizate și marcajele rutiere corespunzătoare, iar apoi să fie montate indicatoarele de circulație.

Dacă în urmă cu aproximativ o lună de zile începeam lucrările pe cele trei străzi: Traian, Decebal și Bicaz, astăzi putem spune că ne aflăm la finalizarea acestui program amplu de întreținere a drumurilor pe aceste trei străzi. Dacă ne gândim la faptul că aici nu s-a mai intervenit substanțial de pe vremea fostului primar Moldovan, putem să tragem ușor concluzia că mai este mult de muncă în municipiul nostru. Promisiunea mea este aceea că, pe etape, vom interveni pe toate străzile care au fost afectate de programul de modernizare a rețeleor de apă și canalizare, dar este nevoie de răbdare și de încredere“, a declarat primarul municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman.

Modalități sustenabile de debarasare a mobilierului vechi: reciclare, donații și reutilizare

0
Debarasarea mobilierului vechi este o etapă esențială atunci când decizi să-ți reamenajezi locuința. Optând pentru metode sustenabile, nu doar că protejezi mediul înconjurător, dar oferi și o nouă viață obiectelor care pot fi încă utile. Ai libertatea de a explora diverse opțiuni ecologice și responsabile pentru a te debarasa de mobilierul vechi. Printre acestea se numără reciclarea, donațiile și reutilizarea creativă.

Evaluarea mobilierului vechi

Primul pas în procesul de debarasare a mobilierului vechi este cel de mutări mobilă prin evaluarea stării acestuia. Înainte de a decide cum să te debarasezi de piese, analizează dacă mobilierul este încă funcțional sau dacă necesită reparații.

Mobilierul în stare bună poate fi reciclat sau donat, iar cel deteriorat poate fi reciclat corespunzător. Evaluează fiecare piesă în parte pentru a determina cea mai bună opțiune de debarasare, luând în considerare valoarea sentimentală și utilitatea fiecărui obiect.

Reciclarea mobilierului

Reciclarea este una dintre cele mai ecologice metode de debarasare a mobilierului vechi. Centrele de reciclare specializate pot prelua diverse tipuri de mobilier, transformându-le în materii prime pentru producția de noi obiecte.

Asigură-te că mobilierul tău este reciclat într-un mod responsabil, evitând astfel acumularea de deșeuri în gropile de gunoi. În plus, reciclarea contribuie la conservarea resurselor naturale și reduce impactul negativ asupra mediului.

Înainte de a trimite mobilierul la reciclare, informează-te despre cerințele specifice ale centrului de reciclare pentru a te asigura că obiectele tale sunt acceptate.

Donațiile de mobilier

Donațiile reprezintă o altă opțiune excelentă pentru debarasarea mobilierului vechi. Numeroase organizații caritabile, cum ar fi adăposturile pentru persoanele fără adăpost, centrele comunitare și bisericile, acceptă donații de mobilier în stare bună.

Prin donarea mobilierului, nu doar că ajuți pe cineva în nevoie, dar reduci și impactul negativ asupra mediului. În plus, multe firme de mutări de mobilă oferă servicii de transport pentru mobilierul donat, facilitând astfel procesul pentru tine.

Asigură-te că mobilierul este curat și funcțional înainte de a-l dona pentru a-i spori șansele de a fi acceptat și utilizat.

Reutilizarea creativă a mobilierului

Reutilizarea creativă a mobilierului vechi poate aduce un plus de originalitate locuinței tale. Piesele vechi pot fi transformate în obiecte noi și funcționale prin recondiționare sau redecorare. De exemplu, un vechi dulap poate deveni o bibliotecă modernă, iar o masă veche poate fi reamenajată într-un birou elegant.

Astfel, îți personalizezi spațiul și prelungești durata de viață a mobilierului. De asemenea, poți explora idei DIY (Do It Yourself) pentru a crea piese unice care reflectă stilul tău personal. Reutilizarea creativă nu doar că reduce deșeurile, dar îți permite să-ți exprimi creativitatea și să aduci un element personal în decorul casei tale.

Colaborarea cu firme profesioniste de mutări de mobilă

Pentru a te asigura că procesul de debarasare este gestionat eficient și fără probleme, poți colabora cu firme profesionale de mutări de mobilă. Aceste firme dispun de experiența și resursele necesare pentru a prelua și transporta mobilierul în mod sigur și responsabil.

În plus, multe firme de mutări oferă servicii suplimentare de reciclare și donații, facilitând astfel întregul proces. Alegerea unei firme de încredere te poate ajuta să economisești timp și efort, asigurându-te că mobilierul tău este gestionat corespunzător.

Înainte de a angaja o firmă de mutări, verifică recenziile și solicită recomandări pentru a te asigura că vei colabora cu profesioniști de încredere.

Sfaturi pentru o debarasare eficientă

Pentru a optimiza procesul de debarasare mobilă veche, iată câteva sfaturi utile:

  • Planifică din timp: stabilește un calendar al activităților pentru a gestiona eficient timpul și resursele.
  • Categorizează mobilierul: separă piesele care pot fi reciclate, donate sau reutilizate.
  • Asigură-te că mobilierul este curat: curățarea mobilierului înainte de reciclare sau donație îl face mai atractiv pentru potențialii beneficiari.
  • Documentează procesul: ține evidența pieselor donate sau reciclate pentru o mai bună organizare.
  • Caută resurse locale: informează-te despre centrele de reciclare și organizațiile caritabile din zona ta pentru a facilita procesul de debarasare.

Implementarea acestor sfaturi te va ajuta să gestionezi eficient procesul de debarasare a mobilierului vechi. Astfel, vei reduce stresul și timpul necesar pentru a finaliza acest demers.

Debarasare de mobila veche

Atunci când ajungi la pasul de debarasare mobilă veche, este important să acționezi într-un mod responsabil. Alegerea unei metode sustenabile nu doar că ajută mediul, dar contribuie și la crearea unei comunități mai puternice și mai solidare.

Reciclarea, donațiile și reutilizarea creativă sunt opțiuni care îți permit să te debarasezi de mobilierul vechi într-un mod benefic pentru tine și pentru cei din jur. În plus, gestionarea corectă a mobilierului vechi reduce poluarea și conservă resursele naturale, contribuind la un mediu mai curat și mai sănătos.

Este esențial să explorezi toate opțiunile disponibile și să alegi metoda care se potrivește cel mai bine nevoilor tale și celor ale comunității tale.

Importanța gestionării responsabile a deșeurilor

Gestionarea responsabilă a deșeurilor este esențială pentru protejarea mediului înconjurător. Prin adoptarea unor metode sustenabile de debarasare a mobilierului vechi, contribui la reducerea poluării și la conservarea resurselor naturale.

De asemenea, promovezi un stil de viață ecologic și responsabil, influențând pozitiv comunitatea din care faci parte. Fiecare acțiune mică, cum ar fi reciclarea sau donația, poate avea un impact semnificativ atunci când este adoptată la scară largă.

În plus, gestionarea eficientă a deșeurilor te ajută să menții un mediu curat și sănătos pentru tine și cei dragi.

Debarasează eficient mobilierul vechi

Debarasarea mobilierului vechi poate fi realizată în mod ecologic și responsabil prin reciclare, donații și reutilizare creativă. Evaluarea corectă a stării mobilierului, colaborarea cu firme profesionale de mutări de mobilă și adoptarea unor strategii eficiente te vor ajuta să gestionezi acest proces fără stres și impact negativ asupra mediului.

Prin acțiuni sustenabile, îți îmbunătățești spațiul de locuit și contribui la un mediu mai curat și mai sănătos pentru toți. Asigură-te că faci alegeri informate și responsabile pentru a maximiza beneficiile debarasării mobilierului vechi, atât pentru tine, cât și pentru comunitatea ta.

De ce să ții cont când cumperi un laptop nou

0
Achiziționarea unui laptop nou poate fi o investiție semnificativă, mai ales având în vedere diversitatea de opțiuni disponibile pe piață. Alegerea corectă a dispozitivului, fie că ne referim exclusiv la laptopuri sau la un configurator de laptop, depinde de nevoile tale specifice, buget și preferințe personale. Iată care sunt principalele criterii de luat în considerare atunci când îți dorești un laptop care să-ți satisfacă așteptările pe termen lung.

Identificarea nevoilor – Cum vei folosi laptopul?

Primul pas pentru a alege un laptop potrivit este să identifici scopul principal pentru care îl vei utiliza. Diferențele dintre un laptop pentru uz general, unul pentru gaming sau un dispozitiv pentru activități profesionale sunt semnificative, iar înțelegerea nevoilor tale te va ajuta să iei o decizie informată.

  • Laptop pentru uz casnic – Dacă intenționezi să folosești laptopul pentru navigare pe internet, filme, rețele sociale sau sarcini simple precum procesarea textelor, nu ai nevoie de specificații foarte avansate. În acest caz, un model cu un procesor mid-range (de exemplu, Intel Core i3 sau AMD Ryzen 3), 8 GB RAM și un SSD de 256 GB este suficient.
  • Laptop pentru gaming – Pentru pasionații de jocuri video, performanța este esențială. Caută un laptop echipat cu o placă video dedicată (de exemplu, NVIDIA GeForce RTX sau AMD Radeon RX), un procesor puternic (Intel Core i7/i9 sau AMD Ryzen 7/9) și cel puțin 16 GB RAM. De asemenea, un ecran cu o rată de refresh de 120Hz sau mai mare este recomandat pentru o experiență de joc fluidă.
  • Laptop pentru activități profesionale sau creative – Dacă lucrezi cu software-uri complexe precum cele pentru editare video, grafică sau programare, ai nevoie de un laptop cu performanțe ridicate. Un procesor puternic, minim 16 GB RAM și un SSD generos (512 GB sau mai mare) sunt esențiale. În plus, un ecran cu rezoluție ridicată (QHD sau 4K) și o fidelitate bună a culorilor este important pentru profesioniștii din domeniul creativ.

Specificații tehnice – Ce contează cu adevărat?

După ce ai stabilit scopul principal al laptopului, următorul pas este să analizezi specificațiile tehnice. Acestea determină performanța, viteza și durabilitatea dispozitivului.

  • Procesorul (CPU) – Procesorul este „creierul” laptopului și unul dintre cele mai importante elemente. Pentru sarcini de bază, un procesor Intel Core i3/i5 sau AMD Ryzen 3/5 este suficient. Pentru activități mai solicitante, alege un procesor din seriile superioare (Intel Core i7/i9 sau AMD Ryzen 7/9).
  • Memoria RAM – RAM-ul influențează capacitatea laptopului de a rula mai multe aplicații simultan. În 2024, standardul minim este de 8 GB, dar pentru gaming sau activități profesionale, 16 GB sau chiar 32 GB RAM sunt recomandate.
  • Stocarea: SSD sau HDD? – Un SSD (Solid State Drive) este mult mai rapid decât un HDD (Hard Disk Drive) și oferă timpi de încărcare mai scurți pentru aplicații și sistemul de operare. Un SSD de 256 GB este suficient pentru uz general, dar dacă ai nevoie de mai mult spațiu, optează pentru un SSD de 512 GB sau mai mare.
  • Ecranul – Calitatea ecranului este esențială, mai ales dacă petreci mult timp în fața laptopului. Alege un ecran cu rezoluție Full HD (1920×1080) ca standard minim. Pentru activități creative sau gaming, un ecran 4K sau unul cu o rată de refresh ridicată îți va oferi o experiență superioară.
  • Placa video (GPU) – Pentru uz general, un GPU integrat este suficient. Totuși, dacă joci jocuri video sau lucrezi cu aplicații grafice, o placă video dedicată este esențială. Asigură-te că alegi un model compatibil cu cerințele aplicațiilor pe care le folosești.

Cumpărarea unui laptop nou necesită o analiză atentă a nevoilor, specificațiilor tehnice și factorilor practici, precum portabilitatea și bugetul. Alegerea potrivită îți va asigura un dispozitiv care să răspundă așteptărilor tale, oferindu-ți performanța și durabilitatea de care ai nevoie. Vezi modele pe AlienStore.ro si alege-l pe cel potrivit pentru tine, indiferent de scopul pentru care îl achiziționezi.

Maratonul de Fotografie Sibiu la ediția a II-a

0
În data de 1 august 2024 s-a dat startul înscrierilor la cea de a doua ediție a Maratonului de Fotografie Sibiu, ediție care anul acesta a strâns un număr de 87 de fotografi din 15 județe, care au surprins pe parcursul lunii septembrie imagini din municipiul și județul Sibiu. Vernisajul are loc în 23 noiembrie, ora 13 la Biblioteca ASTRA din Sibiu.

Proiectul Maratonul de Fotografie, eveniment organizat de Asociaţia ArtoGrafica, are ca scop principal promovarea județului Sibiu prin imagini fotografice de bună calitate – atât tehnic cât și artistic – și de a-l dezvolta ca destinație foto-turistică.

Prima ediție a Maratonului de Fotografie a avut loc în 2023, când s-au înscris 47 de fotografi din 8 judeţe. Participanţii au avut ca temă să fotografieze pe parcursul lunii septembrie obiective din Municipiul Sibiu, iar cele mai bune lucrări au fost expuse în luna decembrie în sala festivă a Bibliotecii Astra din Sibiu.

“Fotografia este omniprezentă, face parte din viața noastră și suntem conectaţi în fiecare zi cu frumosul imortalizat în imagini, chiar dacă ilustrează locuri pe care le-am vizitat, pe unde trecem zilnic sau pe care le-am mai văzut în multe fotografii. Însă modul în care artistul fotograf îşi pune amprenta asupra unui cadru, face să vibreze latura noastră artistică, stârnind dorința de a vizita acel loc și de a-l privi cu alți ochi sau poate din alte prespective! Aceasta este premisa de la care am pornit atunci când am pus bazele acestui proiect. Artiștii fotografi, prin stilul lor, pot pune în evidență frumusețea fiecărui loc, iar fiecare artist poate să surprindă același loc într-un mod total inedit/diferit față de alt fotograf, iar prin acest lucru îi dă un plus de valoare și frumusețe locului!” a declarat Ştefan Dragomir, preşedintele Asociaţiei ArtoGrafica, organizatorul evenimentului.

Fotografii înscriși au avut la dispoziţie luna septembrie pentru a realiza lucrările cu obiectivele impuse de către organizatori, cât și o serie de fotografii atât din Municipiul Sibiu, cât și din județ, iar juriul format din fotografi profesionişti, au selectat şi premiat cele mai bune lucrări. Fotografiile premiate se regăsesc în catalogul foto al ediţiei a II-a şi vor face obiectul expoziţiei fotografice Maratonul de Fotografie Sibiu 2024 ce va putea fi vizitată în perioada 23 noiembrie – 31 decembrie 2024 în Sala Festivă a Biblioteci Judeţene ASTRA Sibiu.

Maratonul de Fotografie este un proiect realizat de Asociaţia ArtoGrafica cu sprijinul financiar al Consiliului Judeţean Sibiu.


Se primesc cereri pentru comercializarea pe domeniul public a produselor specifice sărbătorilor de iarnă

0
drona centru
Primăria Sibiu, prin Serviciul Public Salubrizare, Protecția Mediului și Administrarea Domeniului Public, organizează o sesiune de înscriere pentru comercializarea de produse specifice sărbătorilor de iarnă pe domeniul public al municipiului. Astfel, în cele 50 de spații stabilite pe domeniul public, comercianții vor putea vinde produse de Sf. Nicolae în perioada 2-6 decembrie, iar între 16 și 27 decembrie se vor comercializa produse specifice Crăciunului.

Locațiile aprobate pentru comercializarea stradală a produselor de sărbători:

  • 20 de locații pe str. Nicolae Bălcescu
  • 10 locații în Piața Unirii, în fața magazinului Dumbrava
  • 2 locații pentru fiecare din următoarele cartiere/zone: Calea Gușteriței, Vasile Aaron, B-dul Mihai Viteazu, Cedonia, Cireșica, Valea Aurie, Ștrand, Turnișor, Terezian, Piața 1 Decembrie 1918.

Comercianții interesați să închirieze domeniul public în acest scop trebuie să facă mai întâi o programare online pe site-ul spadpp.sibiu.ro, în perioada 22 noiembrie, ora 9.00 – 24 noiembrie pentru Sf. Nicolae și între 5 decembrie, ora 9.00 – 8 decembrie pentru Crăciun.

Important! Solicitantul poate depune o singură cerere pentru un singur amplasament, iar ordinea locurilor în teren este dată de ordinea numerelor de înregistrare a cererilor depuse la ghișeu, conform programărilor online efectuate anterior.

Ulterior, cei înscriși în limita locurilor disponibile vor depune cererile și vor achita taxa de ocupare a domeniului public, la sediul serviciului amintit, situat în Piața Mică nr. 22. Taxa de ocupare a domeniului public este de 2 lei/mp/zi în cazul persoanelor juridice și 1 leu/mp/zi pentru persoanele fizice autorizate.

Actele necesare a fi depuse:

  • cerere tip;
  • copie certificat producător sau certificat de înregistrare la Registrul Comerțului;
  • copie act de identitate solicitant și vânzător stand;
  • împuternicire pentru depunerea documentației, în cazul reprezentării de către altă persoană (dacă este cazul).

Menționăm că, pentru un aspect unitar și îngrijit, vor fi permise doar standurile formate din masă și pavilion 3 x 3 m, de culoare alb, gri, crem sau bej.

ITM Sibiu a aplicat amenzi angajatorilor care nu au respectat prevederile legislația privind angajarea în muncă a cetățenilor străini

0
În perioada 31.10.2024 – 08.11.2024 s-a desfășurat Campania Naţională privind verificarea modului de respectare de către angajatori a prevederilor OG nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor în România, cu modificările şi completările ulterioare.

Principalele obiective au constat în identificarea şi combaterea muncii nedeclarate a străinilor pe piaţa muncii din România, identificarea angajatorilor care utilizează cetăţeni străini non UE în activităţi lucrative, identificarea angajatorilor români care primesc la muncă pe teritoriul României un lucrător străin non UE detaşat, garantarea în plată a salariului de bază minim brut pe ţară, verificarea respectării prevederilor privind timpul de muncă şi de odihnă, creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor români pentru necesitatea respectării prevederilor legale privind angajarea străinilor, diminuarea consecinţelor sociale şi economice negative care derivă din nerespectarea regimului străinilor pe teritoriul României, eliminarea neconformităţilor constatate prin dispunerea de măsuri obligatorii de intrare în legalitate şi după caz, aplicarea de sancţiuni contravenţionale corespunzătoare.

În perioada menționată s-au efectuat un număr de 30 controale fiind constatate 17 neconformități în domeniul relațiilor de muncă, pentru care au fost dispuse măsuri de remediere într-un termen determinat. Au fost aplicate un număr de 3 amenzi în valoare de 14.500 Ron și 10 avertismente scrise. Pentru primirea la muncă a unui salariat în afara programului de lucru stabilit în cadrul contractelor individuale de muncă cu timp parţial. A fost aplicată o amendă în valoare de 10.000 Ron.

Cele mai frecvente neconformități constatate:

Primirea la muncă a unui salariat cu depăşirea duratei timpului de muncă stabilită în cadrul contractelor individuale de muncă cu timp parţial, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 105 alin. (1) lit. c).

Angajatorul nu ține evidența orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidențierea orelor de începere și de sfârșit a programului de lucru la locul de muncă. Neîntocmirea dosarelor personale.

Neutilizarea modelului cadru al contractului individual de muncă.

Angajatorul nu păstrează la locul de muncă copia contractelor individuale de muncă pe suport hârtie sau pe suport electronic.

Angajatorul nu a transmis in REGES contractul individual de munca și nici modificarea contractelor individuale de muncă pentru salariați în termenul stabilit de HG 905/2017.

Nerepartizarea programului de lucru contractele individuale de muncă cu timp parțial.

În contextul gestionării fenomenului migraţiei cetăţenilor străini non UE în România şi pentru promovarea unei migraţii legale în beneficiul tuturor părţilor, s-a impus  întărirea controlului legalităţii şederii pe teritoriul României a cetăţenilor din statele terţe şi a modului de încadrare a acestora pe piaţa muncii din România.

Cum poți obține cartea de identitate în ziua alegerilor

0
buletin
Program special de lucru cu publicul la toate serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor de pe raza judeţului Sibiu cu ocazia alegerilor prezidențiale și parlamentare, organizate în zilele de 24 noiembrie, 1 decembrie, respectiv 8 decembrie 2024

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, instituţie publică de interes judeţean organizată în subordinea Consiliului Judeţean Sibiu, aduce la cunoștința cetățenilor județului Sibiu faptul că, în scopul asigurării cadrului necesar derulării în condiţii optime a proceselor electorale din 24.11.2024, 01.12.2024, respectiv 08.12.2024, dar şi pentru a veni în sprijinul alegătorilor care nu mai dețin un act de identitate ori a celor ale căror acte de identitate au termenul de valabilitate expirat, instituția noastră, precum şi cele 21 servicii publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor ale municipiilor – Sibiu și Mediaș, ale oraşelor – Agnita, Avrig, Cisnădie, Copșa Mică, Dumbrăveni, Miercurea Sibiului, Ocna Sibiului, Săliște, Tălmaciu şi ale comunelor – Axente Sever, Bazna, Dârlos, Laslea, Orlat, Slimnic, Șelimbăr, Șura Mare, Șura Mică și Turnu Roşu, operaționale, în prezent, la nivelul judeţului Sibiu, şi-au stabilit un program special de lucru pentru primiri/eliberări documente, în ziua premergătoare, respectiv în ziua desfăşurării alegerilor.

Astfel, serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor de pe raza județului Sibiu vor desfășura activități de lucru cu publicul (vor primi și soluționa cereri pentru eliberarea actului de identitate, cu preponderență,cele ca urmare a expirării ori pierderii/furtului/distrugerii actului de identitate deținut, concomitent cu înmânarea actelor de identitate produse în perioada anterioară) potrivit programului stabilit de conducerea U.A.T. la nivelul căreia funcționează fiecare serviciu de profil, cetățenii urmând a se informa, în prealabil, cu privire la acesta.

În considerarea competenței teritoriale avute pe linie de evidență a persoanelor, în scopul asigurării premiselor necesare astfel încât orice cetățean al județului Sibiu, indiferent de domiciliul acestuia, să poată solicita/obține un nou act de identitate pentru exercitarea dreptului său constituțional, la nivelul Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, cu sediul în mun. Sibiu, str. Câmpului, nr. 14, în zilele deduminică 24.11.2024, 01.12.2024 și 08.12.2024, în intervalul orar 13:00 – 18:30, se pot depune cereri pentru eliberarea actului de identitate (pentru cazurile în care acestea pot fi soluţionate de D.J.E.P. Sibiu), urmând ca până la ora 20:30 să fie eliberate actele de identitate personalizate titularilor acestora.

De asemenea, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu va asigura coodonarea activității serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor, din aria de competență, în zilele de 23.11.2024, 30.11.2024 și 07.12.2024 între orele 08.00-16.00, precum și în zilele de 24.11.2024, 01.12.2024 și 08.12.2024, între orele 07.00-21.00.

Chiar dacă o vezi, nu mai există: Ulița Călugărilor din Sibiu

0
Orașul Sibiu are o serie de ulițe și pasaje care au fost utilizate în perioada medievală dar care, de-a lungul timpului, au dispărut.

Apreciată pentru zestrea sa arhitecturală, fosta Capitală Culturală Europeană a anului 2007 se dovedește a fi un magnet pentru turiștii care cutreieră Sibiul pentru a-i descoperi trecutul. Zona centrală este punctul de maximă atracție, iar în acest loc au existat străduțe care au fost date uitării, după ce și-au pierdut utilitatea.

Între acestea se află și Ulița Călugărilor, amplasată lângă prima centură de fortificații din zona Pieței Huet. Inițiat, aceasta făcea legătura între cetate și Lunca Cibinului, însă construirea Mânăstirii Sfântului Spirit, astăzi Azilul de bătrâni de pe strada Azilului, a dus la integrarea ei în cadrul complexului monahal. Ulița Călugărilor este considerată drept una dintre primele străzi ale Sibiului.

„În mod sigur a devenit un drum de legătură între mânăstire și Biserica Sfânta Maria de pe deal, loc în care astăzi avem Catedrala Evanghelică din Piața Huet. Drumul era folosit de călugări pentru a merge la slujbele religioase, de unde și denumirea care i-a fost atribuită”, spune istoricul Răzvan Pop, director la Biblioteca Astra Sibiu.

În timp, odată cu amenajarea altor căi de acces spre cetate dinspre Orașul de Jos, ulița și-a pierdut din importanță, ajungând ca porțiuni din aceasta să fie integrată în curțile caselor din vecinătate.

Astăzi, o bucată bună din ulița de odinioară mai poate fi observată pe strada Turnului nr. 2, loc frecventat de amatorii de vinuri, întrucât aici a fost amenajat restaurantul Weinkeller (Pivnița cu vinuri).

De pe aleea de acces se vede cu ușurință inclusiv Biserica Azilului, menționată documentar la 1292.
„Turiștii savurează astfel de istorioare întrucât fiecare realizează că un oraș este viu, că rutele de acces sunt adaptate în funcție de necesități. Iar Sibiul are mai multe exemple în acest sens”, mai spune Răzvan Pop.

Potrivit istoricului sibian, tot în zona centrală, între străzile Avram Iancu și General Magheru, a existat o cale de acces: „Ea poate fi observată pe întâia hartă a orașului, datată la 1692. în prezent, drumul este ocupat de două curți interioare ce pot fi observate din interiorul Casei Bobel, de pe strada Avram Iancu nr. 16, care este și cea mai veche casă de locuit din Sibiu, ridicată în secolul XIV”.

Rămânând la strada General Magheru, loc în care se află și Biserica Ursulinelor, aici se afla o altă alee care făcea legătura cu strada șelarilor. „Pe când a fost construită mânăstirea Ursulinelor, aleea a fost desființată. La acea vreme, erau două astfel de ulițe, în prezent mai rămânând doar una singură, care este o legătură rapidă spre Biserica Franciscană de pe șelarilor.”

Acestea au fost trei dintre fostele străduțe ale Sibiului, una dintre ele, fosta Uliță a Călugărilor, putând fi văzută și astăzi sub forma unei cochete curți pavate cu piatră cubică și bolovani de râu.

Zilnic, în zona centrală a Sibiului întâlnim grupuri de turiști dornice să-i afle trecutul, fosta capitală europeană demonstrând de fiecare dată că județul Sibiu are oameni și locuri de poveste!

Sărbătoare mare la Căminul Cultural Veștem. Noii consilieri locali din Șelimbăr au depus jurământul

0
După ce primarul reales, Marius Grecu a depus astăzi dimineață jurământul la Judecătorie, de la ora 12, consilierii locali din Șelimbăr au avut prima ședință, unde au depus jurămânul. La festivitate au fost prezenți prefectul Mircea Crețu, vicepreședintele Consiliului Județean, Vlad Vasiu și mulți oameni din comună.

După emoțiile unora la citirea jurământului, ședința oficială s-a încheiat. De obicei, urmată de discursul primarului ales. Dar, Marius Grecu, a ținut să facă lucrurile altfel. El a dat cuvântul mai întâi fiecărui consilier local prezent. Doi consilieri nu au fost validați încă de judecătorie, datorită retragerii unor candidați aleși, în speță primarul Marius Grecu și Cotizo Draia de la PSD. Următorii de pe listele PNL și PSD vor depune jurământul la următoarea ședință, când se va alege și viceprimarul.

Cu prilejul acesta, Marius Grecu a premiat un fost consilier local, care 24 de ani a muncit ca ales local: Popa Ioan Lucian. O diplomă a fost pregătită și pentru un alt fost consilier, cu 20 de ani vechime în calitatea de ales local, Ghiță Sandu, care nu a putut veni din motive de sănătate.

VIDEO: Vlad Vasiu, vicepreședintele Consiliului Județean Sibiu a declarat în discursul său că este în dublă calitate, și de locuitor al comunei Șelimbăr

Din discursurile consilierilor locali s-au remarcat Daniela Meițescu (independent) și Daniela Ilie (USR), dar și fostul viceprimar Cornel Oană (PNL). Despre acesta, primarul Marius Grecu a spus că a făcut echipă bună cu el și se bazează pe el și în următorii patru ani.

VIDEO: Discurs Daniela Meițescu

VIDEO: Discurs Daniela Ilie

La final, înaintea unei binecuvântări a preoților prezenți, primarul Marius Grecu a transmis un mesaj. El a mulțumit familiei și a vorbit de iertare. A citit o poezie pe care a considerato sugestivă pentru demersul său în noul mandat, acela de a ierta provocările și răutățile unora din campania electorală și a munci în echipă cu toții pentru binele șelimbărenilor. Grecu a subliniat că el nu este primarul celor care l-au votat, ci al tuturor locuitorilor satelor Șelimbărului.

VIDEO: Discurs primar Marius Grecu

Marius Grecu a mai făcut un anunț surpriză: grupul consilierilor PNL, cei mai mulți din cadrul noului consiliu, a decis ca toate comisiile de specialitate formate de consilierii locali să fie conduse de consilierii de la celelalte partide membre în Consiliul Local, ca o dovadă de transparență și deschidere spre lucru în echipă a tuturor.

GALERIE FOTO:

Blocaj național la RAR și stațiile ITP

0
Un incident tehnic neprevăzut, apărut în camera serverelor și generat de sistemele de prevenire a incendiilor, a provocat o întrerupere a echipamentelor vitale care susțin infrastructura IT a RAR.

ACTUALIZARE ora 18.40:

UPDATE 18.40. Comunicat național RAR:

Până la remedierea completă a problemei apărute, am luat decizia ca toți clienții să se prezinte mâine la reprezentanțele RAR conform programărilor pe care le-au efectuat.

Documentele (ex: CIV) le vor fi eliberate ulterior, după ce vor putea fi procesate în sistemul informatic. Angajații RAR îi vor anunța pe cei care au de ridicat documente când pot fi acestea eliberate, în ordinea cronologică a programărilor pe care le-au avut pentru efectuarea prestațiilor.

Totodată, am luat decizia ca plata pentru serviciile RAR să fie efectuată doar în momentul în care se vor elibera fizic documentele.

Vă asigurăm că întreaga noastră echipă face eforturi pentru a reveni cât mai repede la normalitate și pentru a diminua efectele negative pe care această sincopă le are asupra clienților.

ȘTIREA INIȚIALĂ

„Din acest motiv, suntem momentan în imposibilitatea de a desfășura activități cu publicul în toate sediile din țară, dar este sistată și funcționarea aplicațiilor care asigură colaborarea cu stațiile ITP.

Revenim cu detalii în momentul în care situația va reveni sub control.” transmit reprezentanții RAR.

Angajații Bilstein, în drumeție alături de programul Anii Drumeției

0
Recent, angajații companiei Bilstein au demonstrat că pasiunea pentru natură și spiritul de echipă pot merge mână în mână, participând la o serie de drumeții organizate în parteneriat cu programul Anii Drumeției.

Evenimentele au avut loc într-un cadru natural de excepție și au fost un prilej perfect pentru a combina activitatea fizică cu socializarea și descoperirea frumuseților naturale ale regiunii.

O colaborare pentru sănătate și sustenabilitate

Programul Anii Drumeției, cunoscut pentru promovarea activităților în aer liber și a turismului sustenabil, a fost partenerul ideal pentru această inițiativă. Alături de ghizi experimentați și coordonatori ai programului, angajații Bilstein au explorat trasee marcate dintr-o zonă protejată, având ocazia să afle mai multe despre biodiversitatea locală și importanța protejării mediului.

Participanții au fost încurajați să se bucure de peisajele spectaculoase, să colaboreze în timpul drumeției și să creeze legături mai puternice între colegi. Atmosfera a fost una relaxată, dar energică, iar activitățile incluse, cum ar fi sesiunile de orientare în natură și pauzele educative despre flora și fauna locală, au fost bine primite de toți cei prezenți.

Drumețiile au fost mai mult decât o simplă ieșire în natură – au fost o declarație comună pentru un stil de viață activ și sănătos. Bilstein, recunoscută pentru implicarea sa în diverse proiecte de responsabilitate socială, continuă să promoveze inițiative care încurajează echilibrul dintre viața profesională și cea personală.

Încântarea pentru această oportunitate a fost unanimă, subliniind importanța unor astfel de activități în consolidarea relațiilor interpersonale și în reducerea stresului cotidian. „Este minunat să ieșim împreună, să ne cunoaștem mai bine într-un mediu diferit și să apreciem frumusețea naturii,” a declarat un participant.
Aceaste drumeții reprezintă doar începutul colaborării dintre Bilstein și Anii Drumeției. Compania plănuiește să organizeze mai multe evenimente similare, menite să încurajeze angajații să adopte un stil de viață activ, să descopere natura și să se implice în proiecte sustenabile.

Prin aceste acțiuni, Bilstein își consolidează poziția nu doar ca angajator de top, ci și ca promotor al valorilor sănătoase și responsabile în comunitatea locală.

Programul „Anii Drumeției” este inițiat și finanțat de Consiliul Judetean Sibiu în colaborare cu Asociația Județeană de Turism Sibiu. Scopul principal este de a îmbunătăți infrastructura de drumeție din județ și de a promova activități specifice ecoturismului.

Descoperă mai multe pe www.aniidrumetiei.ro și app-ul Anii Drumeției, disponibil în App Store și Play Store

Simona Bucura Oprescu: „Dincolo de creșteri, am adus echitatea“ (PE)

0
Simona Bucura-Oprescu, ministrul Muncii și Solidarității Sociale, dezvăluie într-un interviu cum s-a reconstruit sistemul de pensii și ce îi așteaptă pe pensionari de la 1 ianuarie.

Reporter: Ce a adus nou legea pensiilor?
Simona Bucura-Oprescu: Deși cu toții o numim legea pensiilor, este o lege făcută pentru toți românii, fie că sunt angajați, angajatori, elevi, studenți sau pensionari. Am avut curajul să facem cea mai amplă reformă a sistemului public de pensii din istoria sa. Această reformă a presupus o muncă enormă care îmbunătățește,o dată pentru totdeauna, felul în care sunt tratați pensionarii României.
Ne-am asumat că li se face dreptate celor 3,8 milioane de pensionari care aveau pensii mici din cauza inechităților. Am făcut acest lucru printr-o lege care aduce coerență și o formulă suplă:pensia este dată de numărul de puncte înmulțit cu valoarea punctului de referință. Majorarea valorii punctului de referință este garantată, este clară și predictibilă.
Un alt câștig important al fiecărui pensionar din România este faptul că am reușit, împreună cu echipa social-democrată, să eliminăm pragul de 9,4% din PIB care îngheța pensiile românilor până în 2070.

Reporter: Ce principii are la bază?
Simona Bucura-Oprescu: Principalele elemente care au stat la baza reformei sunt:
Echitate: pensii egale pentru muncă și contribuții egale
Contributivitate: valoarea pensiilor este raportată la valoarea contribuțiilor
Stabilitate: vechimea în muncă este răsplătită cu puncte suplimentare
Pe de altă parte, am dovedit tuturor, indiferent unde s-ar afla, că am reconstruit sistemul de pensii și l-am făcut sustenabil. România a stabilit un record al ultimilor 10 ani în privința numărului de angajați, iar acest lucru face ca sistemul de pensii să fie mai solid și mai stabil ca niciodată.

Reporter: Câți pensionari au beneficiat de majorări ale pensiilor?
Simona Bucura-Oprescu: 3.806.270 este numărul total al pensionarilor care au pensii mai mari datorită recalculării. Creșterea medie este de peste 26%.
Dar, dincolo de creșteri, am adus echitatea. Oamenii simt că li s-a făcut dreptate, că nu mai sunt discriminați din simplul motiv că au ieșit într-un moment sau altul la pensie.
Datele Eurostat ne arată că România se apropie cel mai rapid de nivelul de trai mediu din Uniunea Europeană, iar acest parcurs îi vizează în primul rând pe angajații din mediul privat. Același lucru este valabil și în cazul pensiilor. Peste 80% din creșterile din ultimul deceniu la pensii și la salariul minim s-au realizat cu PSD la guvernare.

Reporter: Cu ce procent se vor indexa pensiile de la 1 ianuarie?
Simona Bucura-Oprescu: Majorarea în 2025 va fi făcută cu rata inflației la care se adaugă 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut. În legea pensiilor avem și o noutate! Am introdus garanția că pensiile se majorează, în fiecare an, în ianuarie.
În vechile legi era stipulat că „majorările se fac anual” fără să fie specificat și când anume. Au fost ani în care s-au făcut majorări și în septembrie sau nu s-au făcut deloc. Exemplu e 2009 când pensiile au fost înghețate până în 2013. Acum, oamenii au garanția că mereu, în ianuarie, au loc majorările.
De câte ori PSD a fost la guvernare, veniturile românilor, nu doar ale pensionarilor, au crescut. Economia a înregistrat creșteri, angajatorii au avut de câștigat. Pentru că dezvoltarea vine atunci când statul este un partener.

CMF 11240017

Raluca Turcan în dialog cu reprezentantele societății civile din Sibiu: „Solidaritatea noastră este un motor puternic pentru construcția unei societăți mai sigure, mai bune” (PE)

0
Miercuri, conferința „Dialog pentru viitor: Sibience despre Educație, Sănătate și Siguranță în Comunitate”, inițiată de ministra Culturii, Raluca Turcan, a reunit 70 de femei din comunitatea sibiană. Evenimentul a fost o platformă pentru schimbul de experiențe și perspective, aducând împreună membre ale societății civile, specialiste din diverse domenii – medicină, educație, politici publice și drepturi civice – alături de candidatele la Parlament din partea PNL Sibiu: Raluca Turcan, Christine Thellmann și Corina Dăncilă.

Educația – o prioritate pentru toți

Discuțiile au început cu accent pe educație, unde Raluca Turcan a subliniat importanța investițiilor în infrastructură și în formarea cadrelor didactice: „Educația de calitate începe cu accesul egal la resurse pentru toți copiii. Programul Masă caldă în școli a avut efecte notabile în reducerea abandonului școlar și lucrăm la extinderea sa”, a declarat aceasta. Alte inițiative menționate au inclus modernizarea școlilor, sprijinirea familiilor vulnerabile și finalizarea campusului de învățământ dual din Sibiu.
O reprezentantă a primăriei a evidențiat îmbunătățiri ale structurii educaționale ale municipiului: „În ultimii patru ani, au fost create 275 de locuri noi la creșe, 180 la grădinițe și 77 de săli de clasă noi. Este esențial ca elevii să se pregătească în spații moderne și bine dotate.”

Sănătatea ca prevenție

Sănătatea a fost un alt punct central al dezbaterilor. Raluca Turcan a evidențiat progresele în renovarea spitalelor și dotarea lor cu echipamente de ultimă generație: „Accesul la servicii de sănătate este un drept, nu un privilegiu.” Participantele au subliniat nevoia de extindere a medicinei preventive și de îmbunătățire a accesului în zonele defavorizate. „Avem nevoie de resurse prin PNRR și de o schimbare de mentalitate pentru a încuraja prevenția”, a declarat un medic de familie din Șura Mică.

Lupta cu drogurile și violența domestică

Un subiect dezbătut pe larg a fost siguranța în comunitate, cu accent pe combaterea violenței domestice și a consumului de droguri. „De la 1 ianuarie, Registrul traficanților de droguri va deveni operațional. Este un pas esențial în lupta noastră împotriva acestui flagel,” a declarat Raluca Turcan. Pe toate participantele la eveniment le preocupă fenomenul consumului de droguri căruia îi cad victime adolescenți și tineri din toate păturile sociale. Raluca Turcan și Christine Thellmann, candidate la Parlament din partea PNL Sibiu s-au angajat să lupte din Parlamentul României pentru o legislație care să ajute victimele consumului de droguri să se însănătoșească și să-și reia cursul vieții. Să ajute familiile să beneficieze de consiliere ca să facă față acestei nenorociri care distruge tineri, familii, comunități.
Reprezentantele ONG-urilor au adus în discuție nevoia de centre de suport pentru victimele violenței domestice și accesul mai facil la contracepție și servicii de planificare familială. „E important ca asistența pentru victime să nu depindă doar de o plângere legală. Femeile au nevoie de sprijin imediat și necondiționat,” a spus Camelia Proca, reprezentanta Asociației A.L.E.G..

Mesaj de solidaritate

Raluca Turcan a încheiat evenimentul mărturisind dificultățile întâlnite ca femeie în politică: „Nu o dată am fost singura femeie la o masă a deciziilor pentru țară, fie în Guvern, fie în Parlament. Este o situație care trebuie să se schimbe. Totuși, Sibiul este un exemplu de prezență activă a femeilor în funcții publice – atât județul, cât și Municipiul Sibiu sunt conduse de femei.”

CMF 11240002

Drumarii au deblocat DJ106J Gura Râului

0
În această dimineață angajații Drumuri și Poduri SA Sibiu au intervenit pe DJ 106J Gura Râului – int. DJ 106A (zona Călugărul) unde au fost doborâți câțiva copaci. La această oră drumul este degajat.

Întreruperi de curent în multe localități din județul Sibiu

1
Zăpada căzută azi noapte în județul Sibiu a dus la întreruperea curentului în mai multe localități.

Angajații de la Distribuție energie electrică lucrează pentru a remedia defecțiunile.

Sunt foarte multe crengi și stâlpi de curent căzuți.

Vedeți mai jos lista cu localitățile și străzile unde nu este curent.

Mai multe mașini au ajuns în șanțuri în județul Sibiu

0
Zăpada căzută de azi noapte peste județul Sibiu a creat probleme în trafic pentru unii șoferi. Mai multe mașini au ajuns în șanțuri pe drumurile județului.

Polițiștii fac un apel și pe această cale pentru toți conducătorii auto să circule prudent și doar cu mașini echipate de iarnă.

Foto: DJ 105A, între Săsăuși și Chirpăr, auto ieșit în afara carosabilului, fără victime

Se intervine pentru deszăpezire pe drumurile județului Sibiu

0
Societatea Drumuri și Poduri SA vă informează că datorită condițiilor meteorologice din ultimele ore în majoritatea zonelor care acoperă raza Județului Sibiu a nins, carosabilul este umed, parțial acoperit cu zăpadă.


La această oră se acționează după cum urmează:
– zona 1 (Cristian – Săliște – Jina) – carosabil umed, parțial acoperit cu zăpadă. Se acționează cu material antiderapant
– zona 2 (Sibiu – Cisnădie – Păltiniș) – carosabil umed, parțial acoperit cu zăpadă. Se acționează cu material antiderapant
– zona 3 (Cisnădie – Sadu – Avrig – Poiana Neamțului) – carosabil umed, parțial acoperit cu zăpadă. Se acționează cu material antiderapant
– zona 4 (Cârța – Arpașu – Bruiu) – carosabil umed, parțial acoperit cu zăpadă. Se acționează cu material antiderapant
– zona 5 (Chirpăr – Agnita – Bruiu) – carosabil umed, parțial acoperit cu zăpadă. Se acționează cu material antiderapant
– zona 6 ( Dumbrăveni – Mediaș) – carosabil umed, parțial acoperit cu zăpadă. Se acționează cu material antiderapant
– zona 7 (Șeica Mare – Vecerd) – carosabil umed, parțial acoperit cu zăpadă. Se acționează cu material antiderapant
– zona 8 (Loamneș – Păuca) – carosabil umed, parțial acoperit cu zăpadă. Se acționează cu material antiderapant

Până la această oră s-au folosit 255 to material antiderapant.

Deoarece în acest moment circulația pe drumurile județene se desfășoară în condiții de iarnă rugăm participanții la trafic să circule cu atenție sporită, în special pe sectoarele de drum unde se află utilajele de intervenție si de asemenea recomandăm ca mașinile să fie echipate corespunzător.

Numerele de telefon la care se poate apela pentru sesizări și informații referitoare la starea drumurilor județene sunt 0269. 210.884 și 0742. 011.168 (apelabile 24 ore din 24).

Societatea Drumuri și Poduri SA Sibiu acordă o atenție specială comunicării cu locuitorii județului, pentru informarea acestora în legatură cu starea drumurilor, dar și pentru transmiterea de către cetățeni a sesizărilor punând la dispoziție platforma www.drumuripodurisibiu.ro

Curse aeriene întârziate la Sibiu din cauza vremii

0
Aeroportul Internațional Sibiu funcționează în prezent conform procedurilor specifice condițiilor de iarnă, cu echipele și echipamentele de deszăpezire complet mobilizate pentru a asigura siguranța și buna desfășurare a operațiunilor aeroportuare.

În acest context, zborul Lufthansa Sibiu – München, programat pentru decolare la ora 06:05, a înregistrat o întârziere, decolarea efectivă având loc la ora 07:56.
Zborul Wizz Air Sibiu – Karlsruhe a decolat la ora 08:39 față de 07:25, ora programată.

Întârzierile au fost cauzate de operațiuni suplimentare de degivrare, necesare în condițiile specifice sezonului de iarnă.

Zăpada grea a rupt copaci și crengi. Multe drumuri sunt afectate

0
Conform sesizărilor primite din trafic de la șoferi la ora actuală se circulă greu pe toate drumurile din județ mai ales pe cele care traversează păduri. Zăpada grea a rupt foarte mulți copaci și crengi mari care au căzut pe carosabil.

De dimineață un echipaj al Poliției Sibiu dădea la o parte crengile de pe drumul DJ 106A Sibiu Rășinari.

„Nu sunt înregistrate blocaje ale drumurilor, în schimb se circulă îngreunat pe unele drumuri județene, DJ 106 D (Sibiu – Cisnădioara) și 106 A (Rășinari – Păltiniș), din cauza unor copaci căzuți pe carosabil.
De asemenea, în municipiul Sibiu, în zona Rampa Ștefan cel Mare, un stâlp de electricitate a căzut pe carosabil.” a declarat Elena Welter, IPJ SIBIU.

Utilajele de la Drumuri și Poduri Sibiu SA sunt pe traseu pe toate drumurile importante din județ afectate de ninsoare.

Au fost mobilizate de asemenea și forțe de la ISU Sibiu.

„În această dimineață începând cu ora 05:00 pompierii militari sibieni au fost solicitați să intervină după cum urmează:
– la ieșirea din Sibiu spre Rășinari pentru degajarea unui copac căzut pe carosabil;
– Pe strada Ludoș din municipiul Sibiu pentru degajarea unui copac căzut pe trotuar;
– Pe strada Oașa din municipiul Sibiu pentru degajarea unui copac căzut pe carosabil”, a transmis Andreea Ștefan, ISU SIBIU.

În municipiul Sibiu se circulă greu

Un stâlp de lemn a căzut pe rampa Ștefan cel Mare în această dimineață și a blocat traficul în zona respectivă, folosită drept cale de acces secundară spre Șelimbăr.

Echipajele de la SOMA acționează de azi noapte prin tot orașul conform ordinului primit de la Primărie.

„În contextul ninsorii, societatea Soma, contractată de Primăria Sibiu pentru activitatea de deszăpezire, acționează continuu de la ora 01.00 din această dimineață pentru curățarea zăpezii și combaterea poleiului. Inițial s-a intervenit pe străzile principale și pe drumurile în pantă și rampă (prioritatea 1), iar de la ora 04.00 s-a intrat și pe străzile din prioritatea 2 și 3.

În teren se intervine în prezent cu 8 utilaje pe străzi și alte 4 echipe care deszăpezesc manual zona instituțiilor, stațiile de autobuz și zona trecerilor de pietoni. Peste 300 de tone de material antiderapant au fost utilizate până în prezent pe străzile din oraș.

Și în stațiunea Păltiniș s-a intervenit pe parcursul nopții, pentru curățarea zăpezii și combaterea poleiului.” au transmis reprezentanții Primăriei Sibiu.

Drumurile Naționale din județul Sibiu în curs de deszăpezire

0
În acest moment se acționează cu peste 150 de utilaje de deszăpezire pe toate drumurile naționale și autostrăzile din județele Brașov, Sibiu. Mureș, Harghita și Covasna, anunță DRDP Brașov.

În decursul nopții au fost răspândite aproximativ 1000 de tone de materiale antiderapante.

Pe mai multe drumuri au fost probleme cu copaci doborâți pe carosabil, dar s-a reușit să se intervină fără probleme foarte mari.

Sfatul Poliției pentru șoferi este să conducă preventiv și să adaptateze viteza la condițiile de drum!

La noapte, prima ninsoare peste Sibiu din această iarnă

0
img
Conform datelor oferite de sateliții Zoom Earth, în această noapte (20/21 noiembrie) în jurul orei 1.30 vor cădea primii fulgi de zăpadă deasupra Sibiului. Până spre dimineață va ninge peste tot județul, dar se va opri în jurul orei 7.

Conform prognozei temperatura va scădea la noapte până la minus 2 grade, dar spre dimineață se va încălzi ușor spre 2 grade cu plus.

Recomandările Poliției Sibiu pentru participanții la trafic în condiții de iarnă:

Date fiind atenționările meteo care anunță ninsori și vânt puternic, atragem atenția conducătorilor auto, dar și pietonilor cu privire la necesitatea adoptării unei conduite preventive, menite să scadă riscul implicării în evenimente rutiere cu consecințe grave.

Le recomandăm șoferilor să circule cu viteză redusă, să mărească distanța între autovehicule și să se asigure foarte bine înaintea oricărei manevre de schimbare a direcției de mers.

Reamintim că utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când se circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, iar autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu dispozitive antiderapante.

În condiţiile unui trafic aglomerat, precipitaţiile pot determina apariţia unor blocaje rutiere temporare. Păstraţi-vă calmul, nu uitaţi de politeţea rutieră şi nu blocaţi intersecţiile.

Dacă traficul rutier se va întrerupe din cauza ninsorii, scoateți autovehiculele în afara părţii carosabile, pentru a permite utilajelor de deszăpezire să intervină.

Rugăm conducătorii auto începători să evite, pe cât posibil, conducerea autovehiculului în condiţii de ninsoare și/sau drum alunecos, pe timp de noapte sau pe distanțe mari, dată fiind experiența redusă şi riscul implicării în evenimente rutiere nedorite.

Nu în ultimul rând, pietonilor le recomandăm să-şi sporească atenţia, să nu circule pe partea carosabilă, mai ales după lăsarea întunericului şi în condiţii de vizibilitate redusă, și să se asigure temeinic înaintea traversării drumurilor.

FOTO arhivă

EDITORIAL: De la #rezist la alianța cu PSD – drumul USR la Cisnădie cu sprijin de la conducerea județeană

0
Nu aș fi crezut în perioada 2017 – 2020 că voi ajunge vreodată să scriu la ziar despre o alianță între USR și PSD. Uniunea Salvați România a apărut în urma protestelor #rezist ca o emulație mai ales a tinerilor care se opuneau sistemului corupt, identificat de ei cu PSD. Dar astăzi, la Cisnădie, în județul Sibiu, primarul USR și liderul PSD local anunță direct sau indirect că au negociat pentru un post de viceprimar acordat PSD contra votului celor trei consilieri locali ai acestui partid în sprijinul primarului USR. Un troc politic ca multe altele, dar neașteptat.

Dar ce m-a frapat a fost declarația liderului USR Sibiu, Adrian Echert, care nu vede nicio problemă într o asociere locală între USR și PSD. Sub pretextul că la USR se dă mână liberă aleșilor locali, fără a se impune restricții și ordine de sus. Povestea asta pentru domnișoare de Ev Mediu nu prinde, pentru că știm prea bine ce tumult a fost în ultimul an în USR, inclusiv la Sibiu în stabilirea listelor la alegeri, alianțe cu PMP și Forța Dreptei etc. Să nu mai amintesc cum, chiar la Cisnădie, în mandatul trecut USR a trecut prin toată lista de consilieri pentru că plecau rând pe rând din partid și trebuiau înlocuiți. Începutul plecării lor a coincis cu intrarea lui Orlățan în organizația USR Cisnădie.

Spre comparație, liderul local Forța Dreptei, Constantin Șovăială, a declarat răspicat că partidul a decis la nivel național să NU susțină niciun viceprimar PSD sau AUR. Acum, poate puțini știu că alianța prin care Orlățan a ajuns primar și cei 7 consilieri locali era formată în iunie din USR, PMP și Forța Dreptei. La Cisnădie, din cei 7 consilieri aleși pe aceste liste, 5 sunt de la USR, 2 de la Forța Dreptei. De unde rezultă că cei doi NU vor vota un viceprimar PSD, oricât vrea usr-istul Orlățan.

Dar, astăzi, Echert a plusat și a sfătuit consilierii de la partide să voteze cum le dictează conștiința, chiar dacă partidul le spune altfel. El chiar a dat asigurări că este greu în ziua de astăzi să mai piardă locul de consilier un ales local, dacă partidul îl dă afară. Deși legislația spune cu totul altceva. Faptul că în mandatul trecut USR nu a fost în stare sau nu a vrut să retragă sprijinul unui consilier care a votat mereu contra direcției dată de USR, asta e problema lor. Dar, stai, parcă USR nu dădea direcții aleșilor locali și îi lăsa să facă după propria conștiință!? Sau conștiința este egal la USR cu voința mai marilor partidului.

Să nu credeți că am ceva cu USR la Sibiu. Din contră, am apreciat spiritul liber și nonconformist de a face politică. Doar că, pe parcurs, partidul a devenit la fel cu cele tradiționale. Iar oamenii de valoare și liberi au plecat rând pe rând. Mai sunt oameni deosebiți la USR Sibiu. De exemplu, celălalt primar USR ales în iunie, Andreea Anghel de la Turnu Roșu. Am numit-o într-un articol „revoluționara de Turnu Roșu”. Nu are legătură cu Revoluția, ci cu demersurile sale susținute de opoziție critică și constructivă ani la rând în Turnu Roșu. Iar roadele s-au văzut în iunie, când a fost aleasă primar. Anghel a fost mai înțeleaptă și cu sprijinul consilierilor au ales viceprimar din PMP la Turnu Roșu. Adică fost coleg de alianță electorală, de dreapta. Firesc. Dar ce-ar fi ca Anghel să își dea mâna acum cu fostul primar, trecut de curând la PSD? Imposibil!

Diferența de atitudine, abordare și profesionalism între cei doi primari USR din județul Sibiu este vizbilă de la o poștă. La conferința de presă de la sediul partidului, cu vădit scop electoral de susține la prezidențiale pentru Elena Lasconi, Anghel și-a prezentat decent și elegant primele zile de activitate la primărie și a transmis un mesaj de suflet, emoțional despre Elena Lasconi. Mircea Orlățan de la Cisnădie a vorbit de cât de multe a făcut el la primăria Cisnădie în primele zile și… atât. Măcar la întrebările jurnaliștilor despre alianța sa cu PSD a fost abil evaziv, fără a nega. Anghel a venit la conferință la volanul propriei mașini, cu sacoul frumos pus pe un umeraș, Orlățan cu șofer și mașina de serviciu. Anghel a vorbit elegant despre fosta conducere și că are priorități acum să depună proiecte spre finanțare, Orlățan a insistat pe faptul că vechiul primar ținea posturi vacante și că trebuie urgent angajat personal în aparatul primarului. Plus că fostul primar a fost autocratic.

În concluzie, USR poate promova tipologii diferite de aleși locali, iar, eu, ca jurnalist, îi tratez ca atare. Totuși, declarațiile din ultimele zile referitor la trocul USR cu PSD la Cisnădie este dureros, cred, pentru toți votanții USR. Și pentru cei care iarna în frig, stăteau în fața sediului PSD în protest mut, zilnic. Ciudat, printre ei, adesea era văzut Adrian Echert. Același care acum nu mai are nicio problemă ca USR să colaboreze cu PSD. Oare aleșii USR din Consiliul Local Cisnădie au aceeași gândire liberă sau se supun voinței partidului? Care voință? Care conștiință?

Brave New Music: Emy Drăgoi și Anca Sigartău într-un spectacol inedit

0
De la filmul mut la musical, Emy Drăgoi – „regele acordeonului” a adus la Sala Thalia unul dintre cele mai apreciate proiecte de-ale sale: CINEACORDEON. Un adevărat spectacol pentru suflet, pus în scenă alături de actrița Anca Sigartău și Bianca Drăgoi – vioară, Alessia Drăgoi – vioară, Florentina Drăgoi – chitară/voce, Mircea Adrian Flautistu – contrabas, Lucian Maxim – percuție.

Emy Drăgoi este un acordeonist român ce și-a câștigat deja celebritatea în Europa. În 2005 a fost desemnat acordeonistul anului în Franţa. Cariera sa muzicală se desfăşoară în principal în România şi Franţa. La 20 de ani s-a hotărăt să se stabilească în Franţa, unde a intrat în orchestra Philippe Lobel.

CINEACORDEON (“Emy Drăgoi plays Charlie Chaplin”) a propus publicului realizarea ilustrației muzicale simultană ritmului cinematografic din primele scurtmetraje ale lui Charlie Chaplin, cele care conțin “in nucce” majoritatea tehnicilor și gag-urilor dezvoltate ulterior în lungmetraje, dar abandonate tocmai din cauza absenței sonorului.

Pe parcursul celor 60 de minute, Emy Drăgoi a improvizat utilizând chiar teme muzicale ale lui Charlie Chaplin, creând o muzică pe cât de vie, pe atât de fidel păstrătoare a unui parfum de odinioară.

Evenimentul de marți seara face parte din festivalul Brave New Music, ediția a V-a. Acțiunile Filarmonicii de Stat Sibiu sunt posibile cu finanțarea Consiliului Județean Sibiu. Acțiune cofinanțată de Primăria municipiului Sibiu prin Agenda Culturală 2024.

Polițiștii au vorbit despre violență domestică studenților. Pe cazuri concrete

0
La raportul de 9 luni de activitate, șeful IPJ Sibiu, Tiberiu Ivancea anunța o creștere a numărului de cazuri de violență domestică. Una din cauze identificată de acesta era și lipsa de informare a potențialelor victime. Zilele trecute, un grup de polițiste și polițiști de la IPJ Sibiu, conduși de subcomisar Mihaela Huzoaică au vorbit cu peste 100 de studenți de la Facultatea de drept Sibiu despre violența domestică.

Grupul țintă ales a fost al studenților care în viitor vor lucra în domeniul juridic și vor intra cel mai probabil în contact direct cu victime ale violenței domestice.

S-a discutat despre formele de abuz și cum pot fi recunoscute. S-a vorbit și despre instrumentele legale disponibile pentru a proteja victimele.

„Nu tăceți! Fie că sunteți victimă sau martor, vorbiți despre abuz și cereți ajutor. Recunoașteți semnele: Violența poate începe subtil, dar escaladează rapid. Învățați să recunoașteți din timp formele de abuz. Educația este primul pas spre schimbare. Împreună putem preveni violența! Oricine poate rupe acest cerc vicios cu ajutorul potrivit. Împreună, putem face comunitatea noastră mai sigură! Violența domestică NU este un semn de iubire!” au fost câteva din mesajele transmise de polițiști.

Dacă sunteți în pericol sau cunoașteți pe cineva care are nevoie de ajutor, contactați 112 sau adresați-vă unei organizații specializate.