Echipa de liga a doua CSC Șelimbăr se pregătește pentru noul sezon. Dacă numele noului antrenor nu a fost anunțat, la nivelul conducerii s-a produs prima modificare.
După o pauză de 8 luni, Ioan Luca se întorce în cadrul clubului CSC Șelimbăr, unde va fi team manager.
„Neluțu” Luca va avea atribuții în cadrul echipei de senori a călăreților roșii, dar va fi și coordonator al activității secției de fotbal din cadrul Academia CSC 1599 Șelimbăr.
Până în acest moment nu a fost anunțat noul antrenor principal al echipei și nici data la care vor fi reluate pregătirile pentru noul sezon al ligii secunde.
Muzeul de Artă Contemporană din cadrul Muzeului Național Brukenthal organizează sâmbătă, 29 iunie 2024, ora 10:00, expoziția „Camilian Demetrescu – Întoarcere / Ritorno”, curator Cornelia Bujin, comisar expoziție Alexandru Constantin Chituță. Vernisajul expoziției va avea loc sâmbătă, 29 iunie 2024, de la ora 10:00
Cu această ocazie se va deschide noul spațiu expozițional de la etajul 1 al Muzeului de Artă Contemporană, de pe strada Tribunei nr.6.
La eveniment vor participa: doamna Raluca Turcan, Ministrul Culturii, domnul Federico Mollicone, președintele Comisiei de Cultură din cadrul Parlamentului italian, familia Demetrescu, ES doamna Gabriela Dancau, Ambasadorul României în Italia.
Paul Constantin Demetrescu, cunoscut sub numele de Camilian Demetrescu, s-a născut la Bușteni în România, pe 18 noiembrie 1924, într-un context istoric, politic și cultural dens de evenimente care vor marca profund dezvoltarea socio-economică și culturală a țării în perioada postbelică. Definirea și înscrierea figurii sale ca artist, ca om, ca intelectual într-o schemă preconcepută nu este posibilă. Viziunea sa poetică și antropologică asupra ființei umane și a artei depășește orice definiție. Experimentator neobosit al stilurilor artistice, cu un profund respect și dragoste pentru natură și o sensibilitate înnăscută de a surprinde cele mai variate și intime aspecte ale ființelor umane, a știut, cu conștiința și spiritualitatea sa artistică, să aprofundeze și să depășească naturalismul pictural, realismul socialist, arta abstractă, până a ajunge la o viziune reînnoită a artei sacre, în apărarea marilor valori universale ale ființei umane.
Am putea spune că adevărata sa genialitate a constat în a căuta neîncetat un dialog între om și artă, între om și om, între om și angajamentul social, între om și transcendență, creând de fapt un adevărat limbaj al sentimentelor, imprimând în fiecare operă o lumină interioară efectivă și nu doar o proiecție “a luminii lumii”. Arta sa, atât cea din perioada abstractă cât și cea din perioada figurativă religioasă, este rodul “emoțiilor umane fundamentale” și este ceea ce motivează astăzi motivele acestei expoziții care îl vede întorcându-se, la o sută de ani de la naștere, în țara sa de origine.
Dacă operele abstracte (1970-1980) devenite iconice, formează inima expoziției, traseul conceput în totalitatea sa este gândit în mod cronologic ca o poveste a misiunii spirituale a unui artist care a trăit ca exilat disidența politică față de acel totalitarism care capturase patria sa. Această disidență culturală, față de o anumită lume occidentală care a pierdut sensul fiecărui lucru înecându-se în relativism și nihilism, constituie inima pulsantă a cercetării sale culturale, estetice și artistice, care este interesant de pus în lumină și de povestit ca valoare umană și estetică.
„Omul începe să trăiască pe măsură ce încetează să se amăgească pe sine însuși”, această expresie a lui Camilian Demetrescu sintetizează și enunță, mai mult decât orice altceva, esența spiritului său artistic. Operele sale, de la cele de la început din anii ’60, până la cele mai recente din anii 2000, au ca factor comun o inspirație care își are rădăcinile nu doar în evenimente și viziuni personale, ci și în acel ansamblu de aluzii și rezonanțe care constituie stratificarea experiențială și culturală ce se întoarce la lumea trăită în copilărie. În operele sale, dimensiunea timpului este un element fundamental pentru înțelegerea lucrării. Timpul său nu este un timp liniar, nu este un timp cronologic, ci este un timp „Cosmic” și „Mitic”, este „Geneza” unde percepția oricărui conținut este cheia simbolică prin care se exprimă și declară diferitele interpretări generate de schimbarea sufletului.
Tema explorată și practicată de Demetrescu este construcția de “icoane-simboluri” cu realizarea de sculpturi din lemn care fac aluzie la zeul dacilor Zamolxes, cum ar fi Masca lui Zalmoxes, Dacica, Tracica, Dor, Măiastra. Utilizarea lemnului în aceste sculpturi este deliberată: evocă pământul, pământul său. Tehnica folosită este aceeași ca pentru realizarea instrumentelor muzicale, cu straturi foarte subțiri de lemn lipite unul peste altul, dând formă acestor figuri mitologice cu forme plastice.
„Eram pictor, dar în acest climat exuberant m-am desprins de pânză, lăsând culoarea să zboare în trei dimensiuni, pe suprafețe flexibile cu o tehnică nouă. Modelam formele cu foi subțiri de lemn, în siluete sinuoase pe care le numeam Cochilii, fixate pe un panou mural sau suspendate în aer. Obiecte intermediare între pictură și sculptură care respirau spațiul cu voluptate, liniștind pereții pe care erau expuse.”
Operele sculpturale din lemn, realizate în exil în Italia la începutul anilor ’70, sunt figuri, forme, spații, situații, foi de placaj, pânză și lamele de oțel modelate în curburile suprafețelor care reprezintă și mărturisesc, de la Dacica, Doina I și II, la Tracica, până la Lupul Mitologic, Cochilia Înaripată, Masca lui Zalmoxes, cât de mult cultura tradiției mitologice și culturale a Daciei a constituit pentru el o sursă de explorare artistică.
Lumea de referință a lui Demetrescu este lumea istoriei mitologice a Daciei, o lume în care cel mai tânăr războinic se aruncă în brațele morții pentru a aduce zeului Zamolxes mesajul de credință. În operele sale sculpturale, monocromia nu este doar o nevoie formală, este reprezentarea însăși a autodeterminării lor, definind un spațiu plastic în care suprafața continuă este prin ea însăși geometrie topologică. În spațiul terestru, atunci, trecutul și prezentul se intersectează pentru a deveni altceva, în timp ce în spațiul mistic asistăm la expansiunea celui spiritual. De aceea numele pe care le atribuie operelor sale fac aluzie directă la mitologia și istoria transmisă a dacilor, la interpretările și semnificațiile lor. Culoarea lemnului patinat al Măștii lui Zalmoxes evocă fără echivoc pământul și forța pe care natura o eliberează.
În opera lui Demetrescu este evidentă, de la început, relația pe care dorește să o stabilească cu spațiul, cu volumele, distanțele, relațiile. Semnul grafic marchează dimensiunea temporală a unei povești care își găsește tridimensionalitatea în volumetriile sculpturale, ca moment de traversare spirituală a unui altundeva care este deja înscris în fiecare formă. În această creație dinamică, semnul are vibrația și respectul tradiției artizanale, unde redescoperirea arhaicității unei atitudini trecute se transformă într-o pasiune care plasează relația dintre forme și cultura tradiției într-un “timp precis”. În acest sens, experiența și linia trasată de maeștri precum Kandinsky, Brâncuși, Arp reprezintă semnul unui dialog exprimat prin simboluri și fiecare semn este un simbol cu propria semnificație.
În munca atentă, minuțioasă, maniacală, diacronică a lui Demetrescu, fiecare semn are astfel o valoare în care am putea atribui primitivului valoarea religioasă, iar mitului modelul. De exemplu, în portofoliul numit “Aștrii”, ceea ce a motivat dezvoltarea expresivă a fost omagierea acelor figuri istorice care au “reprezentat” și “iluminat” cultura României, în timp ce în “Spații” a fost vorba de a reuși să reprezinte diferitele spații de la cel biologic, la cel astral, la cel terestru, la cel mistic, la cel matematic. Semne, spații, forme, una singură dominantă și origine a lumii: cochilia. Cochilia semn, simbol, formă, origine, cheia unei povești despre existență, despre ideea nucleului originar, despre reaproprierea valorilor originale, atât de mult încât să fie forța și matricea generatoare de noi finalități transcendentale și să o regăsim mereu prezentă în reprezentările tapiseriilor figurative.
Toată această imensă masă de lucrări este mărturia încercării artistului de a se elibera de coșmarul “realismului socialist”, după cum afirmă el însuși:
“Pentru a mă vindeca de coșmarul așa-numitului realism socialist, impus de regimul comunist, pe care l-am îndurat timp de douăzeci și șase de ani înainte de exilul meu în Italia în 1969, am trecut la abstracționism. La o artă însă care nu dorea să întoarcă spatele Marii Tradiții, ci să redescopere, în termeni moderni, arhetipurile și miturile pământului meu și ale mitologiilor mediteraneene și orientale, spiritualitatea și viziunea monoteistă și orfică a dacilor, strămoșii mei”. (C. Demetrescu, Jurnal)
Expunând deliberat cercetarea formală, figurativă și sacră care, de la începutul anilor ’80, va ocupa “spațiul” expresiv al maestrului, s-a dorit să se sublinieze alegerea intelectuală și morală, antitetică logicilor pieței, pentru care Demetrescu îmbrățișează o nouă dialectică expresivă și de conversie care răstoarnă acea cronologie recunoscută care vrea ca analiza și creșterea artistică să pornească de la figurativ și să ajungă la abstract. Această alegere va implica nu doar renunțări puternice, ci și închiderea totală din partea lumii criticii care până atunci îl susținuse și îl aclama. Demetrescu alege în mod conștient, cu voința proprie a unei noi cateheze umane, “calea incomodă”, aceea a revenirii la figurativ, care devine și mai vizibilă, tactilă, compozițional iconică, creând adevărate povestiri, cu o construcție estetică care consideră, întâi de toate, reprezentarea spirituală și filosofică a interiorității umane, conform unei compoziții materiale și artizanale precum cea a tapiseriei.
Pentru a înțelege mai bine tranziția de la abstract la figurativul sacru, este importantă și fundamentală lectura critică pe care Giulio Carlo Argan o face lucrării și operei lui Demetrescu. Această lectură filologică referitoare la fluiditatea plastică a sculpturilor o regăsim de fapt în transpunerea figurativă. Iată, așadar, acel fir conducător nu chiar atât de subțire, care unește și încoronează opera lui Demetrescu: “munca manuală” care eliberează mintea și sufletul, care caută și investighează sufletul uman aspirând la o armonie cosmică. O formă de artă veche, cea a tapiseriilor, este în centrul expoziției: Utopia, Alfa și Omega, Cherubino, pe lângă o serie de tempera pe pânză cu ciclul dedicat Sfântului Francisc, Verbo, Mare de Cupru, desene pregătitoare și schițe.
În lungul și intensul parcurs artistic al maestrului, darul creativității este văzut și trăit ca o misiune ecumenică de conversie spirituală care devine mijloc expresiv într-o poetică ce propune o reinterpretare a simbolurilor iudeu-creștine în care limbajul gestual al mâinii are o dublă referință iconografică, atât romanico-bizantină, cât și greco-ortodoxă, a copilăriei sale.
În această nouă evoluție a expresivității, Demetrescu vede infinitele posibilități de alegere date ființei umane de a putea intra în conexiune directă cu imensitatea Cosmosului și unde gestualitatea mâinilor sale devine o invitație explicită de a ști să vadă și să citească potențialul pe care fiecare ființă umană îl are la dispoziție în decursul propriei vieți. Chiar Mircea Eliade, în evoluția relației lor de prietenie și împărtășire filozofică, va scrie despre el în acești termeni: “Artistul știe și vrea să spună prin arta sa că fiecare eveniment cotidian, în aparență nesemnificativ, implică, de fapt, o semnificație simbolică, ilustrează un simbolism primordial, transistoric, universal; și că actul de a decripta aceste semnificații simbolice, deci religioase, ale evenimentelor de orice natură, poate deveni un instrument de iluminare, de răscumpărare”.
La sfârșitul anilor ’70 începutul anilor ’80, restaurarea bisericii intitulate Sfinților Filip și Iacob, la Gallese, în provincia Viterbo, va reprezenta un moment crucial al parcursului artistic al lui Demetrescu, în care opere precum Cămașa Creștină (1977), reprezintă mijlocul prin care se definește redescoperirea unei noi spiritualități. Dacă, așadar, perioada abstractă este dominată de absența culorii, perioada figurativă sacră este dominată de căutarea spasmodică a combinării cromatice și materiale cu un impact vizual puternic, unde simbolul devine elementul de legătură al reprezentării și compoziției. În Marile Cicluri ale Tapiseriilor, artistul explorează și investighează tematicile legate atât de mitologie și spiritualitate, cât și de natură și existența umană. Opere precum Utopia, Alfa și Omega, până la Îmbrățișarea Cosmică, realizată în urma evenimentelor de pe 11 septembrie și donată Papei Benedict al XVI-lea în 2008 – prezentă în sala audiențelor de la Vatican – sunt reprezentarea inspirată și lirică a căutării unei frumuseți estetizante și profetice care aspiră la un viitor de reconciliere a omului cu sine însuși și cu Creatorul său.
Credință, artă, învățătură, inspirație poetică, ecumenism, toate forme ale unei singure credințe atât de puternice și de neclintit încât creează și produce pretutindeni schițe, desene, note, sintagme de lucrări, finalizate sau rămase sub formă de proiect, între care se regăsește realizarea unei tapiserii care reprezintă în mod emblematic mesajul dialectic între religie și condiția umană: Întoarcerea în istorie – Trezirea (1991-1993). Această operă, păstrată la Sălile Vaticanului, în urma voinței maestrului Demetrescu, este donată acum patriei sale iubite ca valoare și simbol al unui gând ales care se îmbină cu cel spiritual. Realizată imediat după sfârșitul totalitarismului, reprezintă mesajul unei libertăți râvnite și în sfârșit regăsite, în care urzeala tapiseriei este dominată de culorile drapelului românesc și, acolo unde odinioară domnea steaua roșie, acum prezența unui mare gol în centru simbolizează revoluția care elimină simbolul tiraniei și, în mod ideal, o înlocuiește grație puterii și forței miracolului divin. Figura Sfântului Gheorghe, patronul României, care se ridică și învinge balaurul – sfârșitul comunismului – cu mulțimea de ochi ai multor tineri morți pentru libertate și, de asemenea, ai multora care se vor îndrepta către noua lume liberă, este compoziția unei opere a cărei valori simbolice și evocative transcende orice altă lectură, purtând la înțelegerea deplină a unui mesaj universal de conversie. În lectura și analiza sincretică a operelor și a figurii lui Demetrescu, dimensiunea exilului a avut o importanță majoră în construirea și creșterea poeticii artistice în care regăsim și astăzi forța unui mesaj care își află rațiunea de a fi în valorificarea memoriei și, cu atât mai mult, în memoria propriilor origini.
Expoziție realizată cu sprijinul Ministerului Culturii, Comisiei de Cultură a Parlamentului Italian, Ambasada României în Italia, Civita Mostre e Musei din Roma.
Ploile torențiale nu părăsesc România. Meteorologii au emis joi dimineață un nou cod galben de instabilitate atmosferică, valabil până vineri, ora 03:00.
Interval de valabilitate: 27 iunie, ora 12 – 28 iunie, ora 03:00 Fenomene vizate: instabilitate atmosferică Zone afectate: conform textului și hărții
În Banat, Crișana, Maramureș, cea mai mare parte a Transilvaniei și local în Oltenia și la munte vor fi perioade cu instabilitate atmosferică. Aceasta se va manifesta prin averse torențiale, intensificări ale vântului (rafale în general de 50…70 km/h), vijelii, grindină și descărcări electrice. În intervale scurte de timp sau prin acumulare cantitățile de apă vor fi de 20…30 l/mp și izolat de peste 40 l/mp, conform ANM.
Pe perioada vacanței judecătorești legale, 01 iulie – 30 august 2024, stabilită prin art. 170 alin. 1 din Regulamentul de ordine interioară al instanțelor judecătorești, aprobat prin Hotărârea nr. 3243/2022 a Consiliului Superior al Magistraturii – Secția pentru Judecători, compartimentele care desfășoară activități cu publicul vor funcționa după următorul program:
Registratură
Luni –Joi: 08.30 – 10.30
Arhivă
Luni –Joi: 08.30 – 10.30
Biroul pentru aplicarea apostilei și înregistrarea traducătorilor și interpreților autorizați
Luni – Miercuri: 09.00 – 11.00 (preluare – eliberare acte)
Vacanța judecătorească se încheie la data de 30 august 2024, urmând ca din 2 septembrie 2024 activitatea instanței să revină la programul de lucru specific anului judecătoresc.
26 iunie – Ziua Internațională împotriva Traficului și Consumului Ilicit de Droguri marcată de specialiștii Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog (CPECA) Sibiu prin activități desfășurate în județul Sibiu
În fiecare an, Biroul Naţiunilor Unite pentru Droguri şi Criminalitate (UNDOC) coordonează campania globală de marcare a Zilei Internaţionale împotriva Consumului şi Traficului Ilicit de Droguri – 26 iunie, propunând diverse teme adaptate problematicii drogurilor la nivel mondial, iar tema pentru anul acesta este : ”Datele sunt clare – investiți în prevenire”.
În acest context, Agenția Națională Antidrog, prin Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Sibiu, se alătură acestei campanii și desfășoară în perioada 25-27 iunie 2024, mai multe activități în comunitate, adresate atât tinerilor prezenți în taberele organizate la nivelul județului, cât și populației generale și specialiștilor din domeniul asistenței, respectiv medici, asistenți sociali și psihologi.
Astfel, în data de 26.06.2024, începând cu ora 10.00, a avut loc în cadrul Muzeului Civilizației Populare ASTRA Sibiu, un ,,Târg al Serviciilor de Prevenire și Asistență în domeniul Drogurilor” cu tema: Datele sunt clare – investiți în prevenire”, mesajul evenimentului reprezentând un apel la creșterea gradului de conștientizare cu privire la importanța angajamentului comunității și a participării la proiectarea și implementarea programelor eficiente de prevenire a consumului de droguri, facilitarea dialogului și colaborării, cointeresarea tinerilor și promovarea cooperării interinstituționale.
În cadrul târgului au fost promovate programele și proiectele din domeniul prevenirii consumului de droguri și al asistenței integrate oferite de instituții publice și societatea civilă, fiind organizate ateliere și activități interactive, precum și discuții cu specialiștii din domeniu.
Partenerii CPECA Sibiu în organizarea și desfășurarea acestor activități sunt Complexul Național Muzeal ASTRA Sibiu, Inspectoratul de Poliție Județean Sibiu, Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, CJRAE Sibiu, DGASPC Sibiu, Direcția de Sănătate Publică Sibiu, Spitalul de Pneumoftiziologie Sibiu, Spitalul Clinic de Psihiatrie ”Dr. Gheorghe Preda” Sibiu, Institutul Național de Sănătate Publică – Secția Externă de Sănătate Publică Sibiu.
Un autocamion s-a răsturnat în această dimineață, pe autostrada A1, în zona Târgului Obor din Sibiu.
Conform primelor date, șoferul a pierdut controlul direcției de deplasare din cauza unei anvelope care a explodat. Din fericire, în urma impactului șoferul nu a fost rănit.
Este trecut de ora 16 iar culoarele lungi și cu pereți înalți, se golesc de pași. Din spatele unei uși albe răzbate o voce feminină care interpretează o melodie populară. Este despre dor, despre părinții rămași în satul natal, despre frați și copilărie.
Sunt semeni pentru care saloanele au devenit cămin, iar medicii și asistentele sunt familia alături de care petrec zile și nopți lungi, care, de cele mai multe ori, se transformă în ani.
Mariana Jianu este psiholog, iar după terminarea programului se alătură voluntarilor spitalului pentru a le oferi pacienților și altceva în afara clasicelor tratamente și consultații de specialitate.
La nivelul instituției funcționează Asociația „Prietenii din spital” care reușește să ofere pacienților spectacole de teatru, de operă sau recitaluri de chitară. „Tocmai am semnat un protocol de colaborare cu Teatrul „Gong” și Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 Sibiu, pentru a putea oferi copiilor cu nevoi speciale, internați pe secțiile noastre, spectacole care îi vor ajuta să socializeze mai ușor”, spune Florin Neag, managerul spitalului.
Meloterapia, sau terapia prin muzică, este o modalitate eficientă de a trata anxietatea, depresia, îmbunătățind inclusiv ritmul cardiac. „Alături de îngrijirea medicală, de consiliere, farmacoterapie și ergoterapie, muzica vine în completarea metodelor prin care creștem calitatea serviciilor medicale. Evoluția pacienților este una favorabilă, chiar și pentru bolnavii cronici, care pe timpul meloterapiei se relaxează”, arată dr. Ciprian Băcilă, directorul medical al spitalului sibian.
Pentru psihologul Mariana Jianu, ziua începe cu multe îmbrățișări: „Dintre cei 90 de pacienți ai Secției Cronici, 40 sunt femei. Aproape că nu este dimineață să nu mă aștepte și să-mi ceară câte o îmbrățișare. Au nevoie de afecțiune, pe lângă consiliere și tratamente de specialitate.”
În curtea spitalului edificat la 1863, devenit la acea vreme primul spital de psihiatrie din Sud – Estul Europei, este amenajată o grădină senzorială. Zilnic, aici au loc activități pentru bolnavi. „Astăzi avem o ședință de meloterapie, de-a lungul căreia ne relaxăm, inspirăm adânc, ne concentrăm pe sunetele muzicii, simțim căldura soarelui și adierea vântului”.
Întinși pe saltele, pacienții se lasă învăluiți de acorduri line, ce se revarsă dintr-o boxă. Se aud vesele triluri de păsărele ce însoțesc discret linia melodică. Din fericire, adierea caldă a vântului aduce cu sine un puternic miros de tei de la copacii ce încadrează aleile spitalului, un bonus pe care natura îl oferă generos și vremelnic. Este o atmosferă calmă, iar Mariana Jianu discută cu fiecare pacient, invitându-l să se concentreze pe sunete și respirație.
Ședința de meloterapie se sfârșește, iar la capătul acesteia, un anunț important este făcut: după-amiază, vor avea parte de o surpriză.
Majoritatea se bucură, aplaudă, au nerăbdarea copiilor care află că pleacă în excursie.
Programul-cadru al personalului medical se încheie, iar pe lângă colegii care asigură continuitatea activității, în spital rămân voluntarii.
Între aceștia se află și Mariana Jianu, cea care le-a promis pacienților o surpriză. Așa se face că, halatului alb i se adaugă o ie tradițională, veche de peste 100 de ani, cusută cu multă migală în zona Olteniei. „Îmi este foarte dragă și o port cu mândrie. Vreau să împărtășesc pacienților mei acest lucru, cât și unele dintre cântecele populare pe care le-am învățat încă din copilărie.”
Așezați pe scaunele înșiruite de-a lungul holului, pacienții privesc spre Mariana Jianu, cu bucuria spectatorului care urmărește artistul preferat. Cu voce caldă și trecând prin fața fiecăruia, le cântă o melodie de dor pe care o știe încă de pe vremea școlii generale. „Am început să cânt din clasa a III-a, iar tehnica mi-am perfecționat-o la Scoala Populara de Arte si Meserii ,,Ilie Micu” Sibiu. Am ajuns chiar să cânt alături de instrumentiștii de la Ansamblul Folcloric Profesionist Cindrelul – Junii Sibiului, cât și de artiști cunoscuți, cum sunt Mariana Anghel sau Ioan și Doinița Sâmbotin.”
Între spectatori se află o doamnă care se declară fanul numărul 1: „ Îmi place să o privesc și să o ascult. Este ca o floare care ne cântă”.
Este o declarație pe care Mariana Jianu o primește zâmbind. Sunt fanii ei de suflet, iar pe mulți dintre ei îi va avea aici, pe secție, pentru ani mulți. „Din păcate, unii nu mai au pe nimeni, iar alții sunt căutați foarte rar sau deloc de familie. Simt că dincolo de ceea ce am trecut în fișa postului, pot aduce clipe de bucurie acestor oameni. De aceea le cânt ca și cum ar fi cel mai frumos public de pe pământ”.
„Spectacolul” ia sfârșit, iar publicul se retrage în saloane. Pentru cei mai mulți a fost o zi bună pentru că au ascultat muzică, au făcut mișcare sub soarele cald și și-au umplut plămânii cu parfumul vremelnic al florilor de tei.
După vara caldă, va veni toamna cu culori pastelate, iarna cu albul pur, apoi o nouă primăvară care va readuce cârdurile vesele de păsărele, aciuite prin mulții copaci ai spitalului.
Oamenii cu suflet mare vor fi însă mereu alături de cei aflați în căutarea liniștii interioare, poate chiar a identității proprii, adânc refugiate într-un ungher al minții.
Câtă vreme cei care reușesc să adauge halatului alb fie și o ie tradițională, nelăsându-și inima și talentul deoparte, vom ști că aici, în județul Sibiu, avem oameni și locuri de poveste!
Traficul rutier este blocat total, în această dimineață, pe DN 1, în zona Veștem – Mohu, sensul Veștem – Sibiu.
Conform polițiștilor rutieri sibieni, în timp ce conducea un autoturism spre Sibiu, o tânără în vârstă de 22 de ani, din municipiul Sibiu, a intrat în coliziune cu un alt autoturism, oprit pe banda 1, cu avariile în funcțiune, în care se aflau conducătoarea auto, în vârstă de 39 de ani și o pasageră, în vârstă de 37 de ani, ambele din Veștem.
Sensul Veștem – Sibiu este blocat total iar coloana de mașini se întinde până aproape spre sensul giratoriu Brașov – Vâlcea.
Starea victimelor
În urma impactului a rezultat vătămarea corporală a celor două conducătoare auto, precum și a pasagerei din autoturismul oprit.
– Șoferița vinovată de producerea accidentului a suferit un traumatism abdominal și de umăr drept.
– Pasagera din mașină oprită, o femeie în vârstă de aproximativ 37 de ani a suferit răni grave și a fost găsită în stare de inconștientă.
– Șoferița mașinii oprite pe avarii, pe banda 1, în vârstă de aproximativ 40 de ani, a suferit un traumatism cranian și multiple contuzii.
Deputatul PSD de Sibiu, Bogdan Trif a mers alături de colegii săi în mai multe localități din județ cu ocazia Zilei Drapelului pentru a participa la diferite manifestări culturale. Acesta a transmis un comunicat de presă:
Ziua Drapelului. Tradiții în Poplaca, Roșia, Turnu Roșu și Boița, dar și discuții cu cetățenii.
Cele mai eficiente audiențe sunt discuțiile cu oamenii, la ei acasă. Săptămânal, acord audiențe la biroul parlamentar, dar cred cu tărie că un politician trebuie să meargă el către oameni, nu să aștepte să vină cetățenii la el. Așa am procedat până acum și așa voi proceda întotdeauna.
De Zilele Boiței, le-am reamintit locuitorilor comunei că au prilej de sărbătoare și datorită Partidului Social Democrat, care a reînființat comuna, în 2004.
La Turnu Roșu, Poplaca și Roșia, foarte mulți locuitori ai comunelor au participat la spectacolele organizate în comunitate, care duc tradițiile, portul și cântul popular mai departe.
Îi felicit pe Vasile Budin și Ioan David că au câștigat alegerile cu un scor zdrobitor, fiind apreciați pentru toate realizările din comuna Poplaca, respectiv Roșia.
Programat cu două ore și jumătate înainte de meciul României de la Euro, amicalul dintre FC Hermannstadt și Petrolul Ploiești s-a încheiat cu victoria prahovenilor.
Cu gândul la meciul României, cele două formații au oferit un meci antrenant, încheiat cu victoria Petrolului, scor 1-0. A fost ultimul amical al sibienilor în Turcia. În alte două partide, sibienii au obținut o victorie și au cedat un joc. Partida dintre FC Hermannstadt și Zira s-a încheiat cu victoria azerilor cu scorul de 2-1. Azerii au condus cu scorul de 2-0, iar pentru sibieni a marcat Ronni Diaconu în minutul 88. În primul joc, FC Hermannstadt s-a inpus cu 5-0 în fața Selecționatei fotbaliștilor africani fără contracte.
Vineri este ultima zi de cantonament în Turcia, sibienii urmând a se întoarce în țară.
Unul din cei mai ironici și zeflemiști ziariști din istoria Sibiului, N.I. Dobra (alintat Nani de prieteni) s-a stins din viață în această seară la 78 de ani. Născut în Păuca, Nani Dobra și-a dedicat viața scrisului: ca și gazetar la Tribuna, de pe vremea când aceasta se numea Tribuna Sibiului în perioada comunistă, dar și ca autor de cărți.
Lunile trecute presa locală din Sibiu a scris despre un război al înghețatei în centrul Sibiului. La licitațiile pentru ocuparea spațiului public de vânzătorii de înghețată a fost bătălie mare care s-a lăsat cu scandal și „sacrificarea” viceprimarului Corina Bokor. Zilele acestea, actrița Paula Chirilă a ajuns la Sibiu pentru FITS. Și a rămas șocată de prețul înghețatei vândută pe stradă în cupe de carton: 80 lei pentru două porții de câte două cupe fiecare.
„Două înghețate 80 de lei în centrul Sibiului? Eu cred că nici dacă eram în Paris nu costau atât de mult, mă costa cu tot cu bilet de avion, în Italia, cred că ajungeam cu low cost, beam o cafea, mâncam o înghețată la Roma și mă întorceam cu banii ăștia. Cum e posibil așa ceva? Incredibil” a spus actrița într-un videoclip postat pe internet.
Ea a lăudat Sibiul și FITS, dar a comentat despre prețurile exagerat de mari din zona centrală a orașului. Mai ales cele la înghețată. Actrița Paula Chirilă a încercat să glumească pe subiect, dar era vizibil iritată de prețul uriaș. „Două globuri costă cât un tort de înghețată scump de la Mega. Este foarte scumpă înghețata, aici, la Sibiu. Ferească Dumnezeu să mergi prin centru, pleci fără un rinichi, să amanetezi inelele, verigheta, ceasul, lași nevasta, copiii. „
Actrița a comparat cina luată tot la Sibiu: coaste la cuptor cu cartofi wedges, salată, ardei copt – totul la 80 de lei, exact cât a dat mai apoi pe cele două înghețate la o tonetă stradală.
Asociația Rotary Club Sibiu, care a comandat și amplasat statuia Baronului Brukenthal în Piața Mare din Sibiu a decis să o doneze orașului. Astăzi, consilierii locali au acceptat donația și statuia a intrat în patrimoniul orașului.
Asociația Rotary Club Sibiu a evaluat statuia la peste 520.000 de lei. Ea a fost realizată la comanda asociației, care a suportat toate cheltuielile, inclusiv cele de amplasare.
Statuia a fost dezvelită în prezența președintelui Iohannis la începutul lunii septembrie 2021. Principalul finanțator al proiectului realizat de Asociația Rotary Club Sibiu a fost Marius Ureche, patronul Boromir.
Ideea statuii a venit de la Alexandru Chituță, actualul director al Muzeului Brukenthal Sibiu, care s-a și ocupat de partea artistică a realizării acesteia.
Statuia are 3 metri înălțime, este realizată din bronz și amplasată pe un soclu de andezit.
Amplasarea statuii a stârnit controverse în rândul naționaliștilor din țară care au argumentat că baronul Brukenhtal a fost implicat în asuprirea românilor din Transilvania.
Drapelul Naţional a fost sfinţit marți, 25 iunie, după slujba Vecerniei, la Catedrala mitropolitană din Sibiu. Garda militară a adus drapelul la Catedrala mitropolitană, care va fi arborat miercuri, 26 iunie, de Ziua Drapelului Naţional al României, în Piaţa Mare din Sibiu. Slujba de sfinţire a fost oficiată de Înaltpreasfinţitul Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului, în sobor fiind preotul Liviu Iulian Tarcău, consilier al departamentului pentru misiune din cadrul Arhiepiscopiei Sibiului și preoții militari Florin Pavel, Adrian Drăgușin și Tiberiu Kiss.
La sfârşitul slujbei de sfinţire, ierarhul a vorbit despre simbolismul spiritual şi patriotic al acestui moment.
„Sunt trei însemne care reprezintă identitatea noastră de neam și de credință: drapelul, imnul și stema țării noastre. Mâine va fi ridicat pe catarg în centrul orașului și ne vom bucura, așa cum am spus în rugăciunea aceasta către Dumnezeu, cu demnitate și cu speranța că Dumnezeu ne va ocroti, dacă avem credință în El și suntem totdeauna pregătiți pentru ca să ne apărăm țara, credința și neamul. Dumnezeu ne va rândui liniște și pace. Cele trei culori ale drapelului simbolizează și cele trei virtuți teologice credința, nădejdea și iubirea. Să ne ocrotească Dumnezeu și să ne binecuvânteze întâi de toate țara în care trăim, apoi să-i binecuvânteze pe cei care stau de strajă și sunt reprezentați aici prin acest grup special de port-drapel și de toți cei care fac școală și care fac instrucție și care se pregătesc în acest sens. Dumnezeu să ne binecuvânteze și pe noi, poporul Său, care ne rugăm totdeauna să stăm sub ocrotirea aceasta sfântă pe care El ne-o dă nouă de aceea, între Biserică și armată a fost și va fi o legătură puternică. La mulți ani tuturor!” a enunțat ierarhul.
La finalul ceremoniei religioase preotul misionar Tiberiu Kiss ce deservește Capela „Sf. Arhanghel Gavriil şi Sf. Apostoli Petru şi Pavel” din cadrul Şcoala de Instruire pentru Comunicații, Tehnologia Informației şi Apărare Cibernetică Sibiu a fost hirotesit inconom stavrofor.
Manifestările dedicate Zilei Drapelului Național al României au avut loc miercuri, 26 iunie, în Piața Mare din Sibiu.
La manifestare au participat elevi si studenți militari, comandanți și cadre militare din garnizoana Sibiu, autorități publice locale și un sobor de preoți împreună cu IPS Laurențiu Streza, mitropolitul Ardealului.
Cu acest prilej, sibienii prezenți la ceremonie au avut oportunitatea de a asista la înălțarea drapelului pe catarg, intonarea imnului național și defilarea detașamentul de onoare.
Ziua Drapelului Național este sărbătorită în fiecare an pe data de 26 iunie și reprezintă un moment cu o semnificație aparte pentru poporul român.
Daniela Cimpean – Președinta Consiliului Județean Sibiu a luat parte astăzi la ceremonia dedicată Zilei Drapelului Național al României.
„Sărbătorim astăzi Ziua Drapelului Național al României, simbol al unității și identității noastre naționale! Culorile albastru, galben și roșu ne amintesc de curajul, loialitatea și frumusețea poporului român, dar și de legătura neîntreruptă dintre trecutul, prezentul și viitorul nostru.
În această zi specială, vă invit să arborăm drapelul României cu mândrie în fiecare colț al țării și să rămânem uniți în jurul acestui simbol și, sub culorile sale, să ducem mai departe valorile și tradițiile care ne unesc și ne fac mai puternici.
La mulți ani tricolorului românesc!” – a declarat Daniela Cîmpean pe pagina de Facebook.
Pe 29 iunie, ora 11:00, Aria Sibiu devine epicentrul distracției! Vino la un meet&greet de excepție cu Dorian Popa, unde vei putea face poze, primi autografe și simți energia contagioasă a artistului!
Dar asta nu e tot! Aria Sibiu ți-a pregătit activități captivante: testează-ți curajul la concursurile pe tobogane sau încercă-ți norocul la tombola noastră cu premii uimitoare.
În jurul orei 18:40, a fost declanșat PLANUL ROȘU de intervenție pe DN 1, la intersecție cu breteaua de legătură cu A1, Săliște.
Din primele cercetări efectuate a rezultat că, în timp ce conducea un autoturism pe DN 1, dinspre județul Alba, un bărbat în vârstă de 56 de ani, din Poiana Sibiului, a virat la stânga, spre bretea, fără să acorde prioritate și a intrat în coliziune cu un microbuz transport școlar.
Microbuzul școlar era condus pe DN 1 dinspre Sibiu, de către un bărbat în vârstă de 57 de ani, din județul Hunedoara. În microbuz se aflau conducătorul auto, două cadre didactice și 11 copii, cu vârsta de 8 ani, toți din județul Hunedoara.
În urma impactului, două fetițe au suferit traumatisme craniene și excoriatii, dar nu le este pusă viața în pericol.
Un turist în vârstă de 21 de ani, care se afla pe un traseu din zona Șaua Cleopatrei din munții Făgăraș, a ajuns de urgență la Spitalul din Sibiu. Acesta s-a accidentat la picior.
La acest caz au fost solicitați să intervină cei de la Salvamont Sibiu, iar după acordarea de prim-ajutor și transport, victima fost preluată de elicopterul SMURD și adus la Aeroportul Sibiu, de unde a fost preluat de echipaj medical.
Examen trecut cu brio de către elevii de la Școala Populară de Arte și Meserii ,,Ilie Micu” Sibiu – clasele teatru, coordonați de profesor coordonator Teodora Tiriba și pian, coordonați de profesor coordonator Gigi Popescu.
Examenul de final de an școlar al talentaților elevi a fost spectacolul de teatru „O casa de păpuși”, de Henrik Ibsen, un examen special atât prin tema aleasă și calitatea interpretării, dar și prin faptul că a fost susținut în fața unui public special – bunicii de la Unitatea de Asistenta Medico-Sociala Saliste. Bunicii le-au acordat talentaților copii doar note de zece, aplaudându-i din toată inima.
Paula Seling, una dintre cele mai îndrăgite artiste din România, vine pentru prima dată la Concerte pe Acoperiș, miercuri, 7 august 2024 între orele 21:00 – 22:00să (în)cânte Sibiul, acompaniată de Emanuel Ocos – pian, Ruben Micula – bass și Flaviu Dudas – tobe!
Profitați de prețul promoțional, valabil doar până la 1 iulie!
Festivalul Concerte pe Acoperiș, ediția a V-a, este organizat de Filarmonica de Stat Sibiu, în perioada 29 iulie – 10 august 2024, cu finanțarea Consiliului Județean Sibiu și a Primăriei municipiului Sibiu.
***
Acțiunile Filarmonicii de Stat Sibiu sunt posibile cu finanțarea Consiliului Județean Sibiu.
Proiect co-finanțat de Primăria municipiului Sibiu prin Agenda Culturală 2024.
ACTUALIZARE ora 19:00 – Cele două minore au revenit la domiciliu.
Poliţiştii sibieni caută două minore, surori gemene, în vârstă de 16 ani , care au plecat de acasă fără a mai reveni.
Persoanele ce pot oferi informaţii care să conducă la depistarea acesteia sunt rugate să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.
La data de 26 iunie, în jurul orei 16:30, prin apel 112, polițiștii sibieni au fost sesizați de către un bărbat cu privire la faptul că, la aceeași dată, în jurul orei 15.00, fiicele sale, TARCEA ANNAYS și TARCEA SARAH, surori gemene, în vârstă de 16 ani, au plecat voluntar de la domiciliu, din localitatea Șelimbăr, jud. Sibiu, fără a mai reveni acasă.
Semnalmentevalabile în cazul ambelor minore: înălțime 170 – 180 cm, greutate aproximativ 60 de kg, păr șaten, cu șuvițe blonde.
Cetăţenii care pot oferi informaţii despre aceste minore sunt rugați să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.
Ministrul Culturii, Raluca Turcan, apreciază drept „un pas mare către normalitate” adoptarea, miercuri, de către plenul Camerei Deputaţilor a legii care instituie obligaţia tuturor instituţiilor de spectacole sau de concerte de a organiza, începând cu anul 2025, cel puţin o producţie artistică anual, adaptată/accesibilizată pentru persoanele cu dizabilităţi.
„Un pas mare către normalitate! Asigurăm dreptul persoanelor cu dizabilități la cultură!
Astăzi, Camera Deputaților a adoptat legea care instituie obligația tuturor instituțiilor de spectacole sau de concerte de a organiza, începând cu anul 2025, cel puțin o producție artistică anual, adaptată/accesibilizată pentru persoanele cu dizabilități.
Inițiativa mea s-a bazat pe argumentul solid potrivit căruia persoanele cu dizabilități au aceeași nevoie și dorință de a experimenta și de a se bucura de muzică, de teatru, de operă, de spectacole și alte forme de expresie culturală ca orice altă persoană, însă ele sunt complet dezavantajate din punctul de vedere al accesului la cultură.
Am încredere că managerii instituțiilor de spectacole și de concerte vor fructifica din plin această oportunitate.
Mulțumesc reprezentanților societății civile care m-au inspirat și m-au susținut în acest demers!” – a scris Raluca Turcan, pe pagina sa de Facebook.
Ministrul Culturii şi-a exprimat încrederea că „managerii instituţiilor de spectacole şi de concerte vor fructifica din plin această oportunitate”.
Vineri, 28 iunie 2024, începând cu ora 12:00, Primăria Municipiului Mediaș organizează Ziua Universală a Iei, în curtea Muzeului Municipal Mediaș.
În cadrul acestei activități, vor avea loc ateliere interactive pentru copii cu tema „Ia Tradițională românească“, ateliere de confecționat podoabe cu mărgele, pictură cu motive tradiționale, brodat și țesut, modelare lut și ateliere de confecționat coronițe de sânziene.
Publicul va putea viziona și expoziția de fotografie dedicată bluzei tradiționale românești, intitulată „Ia românească: de la simplitatea țărăncii la eleganța regală“, iar medieșenii prezenți pot achiziționa produse tradiționale în cadrul târgului.
De asemenea, va fi susținut un spectacol de cântece și dansuri populare de către Luminița Dejan, alături de Grupul Vocal „Mugurași de pe Târnave“ și Formația de dansuri a Casei de Cultură Dumbrăveni, și de către Aurica Bacea, alături de grupul folcloric „Bobocei de pe Târnave“.
Cea de-a cincea zi a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS), unul dintre cele mai mari și importante festivaluri de teatru și artele spectacolului din lume, a ridicat mii de oameni în picioare la spectacolele de teatru și dans, și i-a emoționat pe cei prezenți la Sibiu prin multitudinea de spectacole în aer liber.
A fost o sală arhiplină la avanpremiera mondială a spectacolului Carmen de Bizet, în regia lui David Gutiérrez, care a revenit la FITS cu Barcelona Flamenco Ballet. Carmen, celebrul personaj al lui Bizet, revine pe scenă, de data aceasta într-un spectacol de dans, pentru a ilustra condiția universală a femeii. Compania de balet flamenco din Barcelona abordează în cel mai nou proiect al său mitul etern al lui Carmen. Această nouă interpretare a operei lui Bizet împrumută elemente noi, necunoscute până acum, din universul flamencoului și se poziționează dincolo de concepția tradițională în care a fost catalogată de-a lungul timpului, adaptându-se la realitatea societății contemporane. Valorile care o fac pe Carmen o femeie a vremurilor noastre, precum și adaptarea muzicii și a baletului flamenco în stilul caracteristic al lui David Gutiérrez, plasează spectacolul într-o nouă paradigmă a mitului universal și a flamencoului din secolul al XXI-lea.
La Vie en Rose după Jaques Prévert, în regia lui Gigi Căciuleanu, a fost un deliciu pentru toți iubitorii de frumos, oferind poezia gestuală tipică regizorului român. La Vie en Rose este un spectacol gândit ca un dans amoros prin excelență. Cuplul este văzut ca un singur personaj format din două entități. Chiar dacă, uneori, nu este vorba decât de solitudini cuplate la voia hazardului. Ca și în viață, cuplurile se fac și se desfac necontenit, pe un montaj muzical ce reuneşte teme din epoca de aur a șansonetei franceze.
În Pescărușul lui Cehov, în regia lui Dumitru Acriș, publicul a asistat la un spectacol în care formele noi intră în conflict cu cele vechi. Fiecare om este singur cu propriul sentiment al ratării, al însingurării și al bătrâneții. Pasiuni interzise ies la suprafață, gânduri nerostite răbufnesc, oamenii se aruncă cu disperare în brațele unor străini care le-ar putea oferi iluzia fericirii. Pescărușul se dovedește acum mai actual ca niciodată. Producția regizată de Dumitru Acriș vorbește despre diferențele de gândire dintre generații, dar și despre culisele raporturilor interumane cu toată sinceritatea, devotamentul și meschinăria aferente. Chemat pe scenă, publicul are parte de un tur de forță actoricească, o experiență teatrală intensă, vibrantă, aproape tactilă, de o autenticitate dureroasă.
Caligula de Albert Camus în regia lui Ivan Uryvskyi din Ucraina, jucat ieri la Sala Studio a Teatrului Național „Radu Stanca”, este un spectacol despre puterea nebuniei și nebunia puterii. O reconsiderare necesară și dureroasă a unui prezent amenințat de spectrul auto-distrugerii. În centrul acțiunii se află împăratul roman Caligula, membru al dinastiei iulio-claudinene și simbol al despotismului și al imoralității nepedepsite. Piesa îl portretizează pe acesta drept un dictator atotputernic care decide cursul istoriei și prosperă cu prețul vieții sau morții altora. Spectacolul evocă astfel nevoia de a pune capăt dictaturii și tiraniei din întreaga lume, iar prin scenografia sa extraordinară, semnată de Petro Bogomazov, încurajează o reflecție atentă asupra moralității și a autorității.
Un eveniment fermecător și emoționant care a avut loc ieri este Julieta de Gabriela Muñoz & Chamäleon Theater. Spectacolul relatează povestea Julietei, o femeie plină de experiențe și bizarerii, care pune sub lupă multiplele fațete ale bătrâneții. Influențată de munca desfășurată la un azil de bătrâni și de legătura strânsă cu bunica sa, Gabriela își creează un alter ego aflat în iarna vieții. Cu un spirit impetuos și o poftă de viață de nestăvilit, Julieta ne împărtășește fărâme din viața sa și ne invită să pășim în casa ei, devenită întregul său univers. Iar pe măsură ce lumea sa se transformă într-o casă a amintirilor, protagonista găsește feluri noi de a se adapta.
Cea de-a cincea zi a fost completată de multe spectacole în aer liber în piețele din Sibiu dintre care amintim Mozart pe note comice, Din Toscana, cu dragoste!, Cu scaunul prin oraș, Dans hipnotic, PulsaR Energy și Arcadia.
FITS a adus ieri în fața publicului și întâlnirea dintre Octavian Saiu și Po-Cheng Tsai, Gigi Căciuleanu și Gilda Lazăr. Un rezumat al conferinţei poate fi găsit pe blog.sibfest.ro.
Po-Cheng TSAI, artist profesionist de dans, este fondatorul și directorul artistic actual al B.DANCE. După absolvirea liceului Tsoying Senior High School, a studiat la Universitatea Națională de Arte din Taipei. În timpul zilelor petrecute la universitate, a primit o bursă pentru a studia la Purchase College, New York, într-un schimb de experiență și învățare. Lucrările sale se bazează adesea pe propriile sale experiențe de viață, sunt perceptive, suplicante, dar totuși umoristice, cu limbaje de dans unice și stiluri interesante și variabile. Adesea integrează teatrul, dansul și mișcările extreme ale membrelor în lucrările sale. Din 2014 până în 2019, a prezentat lucrări originale comunității internaționale de dans, lăsând o amprentă semnificativă în domeniu cu piesa sa de debut “Floating Flowers”. A primit recenzii elogioase, obținând 4 medalii de aur și 1 medalie de argint la diverse competiții de coregrafie la nivel mondial. După ce s-a întors în Taiwan, a fondat propria companie de dans, B.DANCE. În 2016, a lansat proiectul “B.OOM by B.DANCE”, facilitând colaborări internaționale de performanță prin invitații adresate coregrafilor și dansatorilor independenți renumiți din Europa să vină în Taiwan pentru spectacole și ateliere.
Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, 830 de evenimente și 5000 de artiști din 82 de țări
Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS), unul dintre cele mai mari și importante festivaluri de teatru și artele spectacolului din lume, are loc anul acesta la Sibiu în perioada 21 iunie – 30 iunie, tema ediției cu numărul 31 fiind PRIETENIE. Până în acest moment, FITS are 830 evenimente incluse în program și așteaptă peste 5000 de artişti din 82 de țări. Printre noutăţile din acest an se numără o schimbare de structură pentru Bursa de Spectacole, evenimentul asociat FITS, care reprezintă o platformă de dialog între tinerii artişti, operatorii culturali, instituţiile de spectacole şi reţelele culturale. Ediţia din acest an include şi un bogat sezon francez, care va celebra cei 100 de ani ai Institutului Francez în România, precum şi un amplu sezon polonez, care va oferi o avanpremieră a Sezonului Cultural România-Polonia 2024-2025. Aplicația FITS include în acest moment toate evenimentele programate în cadrul ediţiei din acest an şi permite personalizarea programului şi multe alte facilități. Aplicaţia FITS poate fi descărcată gratuit atât în Google Play, pentru Android, cât și în AppStore, pentru iOS.
Sibiu, 26 iunie. Cea de-a șaptea zi de FITS aduce în fața publicului spectacole captivante de teatru, muzică și dans, dintre care patru sunt cu acces liber.
Conform tradiției, FITS prezintă în perioada festivalului, care anul acesta are loc între 21 și 30 iunie, FITSRecomandă – o rubrică informativă cu cele mai captivante spectacole ale zilei.
Sumarul recomandărilor de spectacole:
Hedwig and the Angry Inch – Nominalizare la Gala Premiilor UNITER, 2024, secțiunea cel mai bun actor în rol principal – Tudor Cucu-Dumitrescu
Unchiul Vanea – Un spectacol puternic care provoacă gânduri, care pătrunde adânc în conștient, răscolește emoții de mult adormite.
Carpații ca niște pete pe pielea mea – O bunică, o fiică și o nepoată traversează granițele politice, geografice și lingvistice ale unei perioade care se întinde de-a lungul secolelor al XX-lea și al XXI-lea.
Fado cu Francisco Moreira – Frumusețea muzicii fado are forța de a cuceri orice ascultător. Francisco Moreira este un adevărat maestru.
(cât se poate de) goală pușcă – Un spectacol multimedia despre corpul femeiesc, avort și limitele sistemului reproductiv.
Sumarul recomandărilor de spectacole cu acces liber:
gen.snowflake – Spectacolul este un colaj de scene care ilustrează tematici actuale: body shaming, anxietate, dependența financiară de părinți, identitate online
Fantezie pe picioroange – O paradă sclipitoare și feerică!
Omul-Spectacol – O parodie ingenioasă a lumii circului care ne invită să râdem, dar și să reflectăm asupra societății noastre
Jump Cut – Doi artiști ne vor încânta negreșit cu jocul lor la trambulina-canapea, atârnând de felinarul uriaș și plimbându-se cu trenulețul electric
Hedwig and the Angry Inch – Nominalizare la Gala Premiilor UNITER, 2024, secțiunea cel mai bun actor în rol principal – Tudor Cucu-Dumitrescu
De: John Cameron Mitchell
Regia: Răzvan Mazilu
România
Fabrica de Cultură – UniCredit – Sala „Eugenio Barba”, ora 17:00 si 22:00
Hedwig and the Angry Inch, spectacol-concert, strigăt disperat de iubire al ființei umane. Luminează umbrele, dă proscrișilor șansa demnității și, răsturnând convenția, ne provoacă să ne privim în oglindă: Hedwig suntem noi.” — Răzvan Mazilu „Spectacolul lui Răzvan Mazilu e un tribut adus umanităţii celui mai banal instinct dintre toate: nevoia de iubire. E o declaraţie de iubire continuă, venită dintr-o sensibilitate artistică autentică, dintr-un drag de oameni de preţ…” (Alina Epîngeac). Nominalizare la Gala Premiilor UNITER, 2024, secțiunea cel mai bun actor în rol principal – Tudor Cucu-Dumitrescu
Spectacol prezentat în limba română, cu traducere în limba engleză
Spectacol nerecomandat celor sub 18 ani
Durata: 1h 20min
Prețul unui bilet la acest spectacol pornește de la 70 de lei
Unchiul Vanea – Un spectacol puternic care provoacă gânduri, care pătrunde adânc în conștient, răscolește emoții de mult adormite.
De: A. P. Cehov
Regia: Dumitru Acriș
Moldova
Filarmonica de Stat Sibiu. Ora 19:00
Unchiul Vanea oferă o critică subtilă a normelor societale și a așteptărilor vremii sale. Personajele, reprezentând diferite clase sociale, reflectă problemele mai ample ale disparității de clasă și provocările cu care se confruntă indivizii în navigarea așteptărilor societății. Este un spectacol puternic care provoacă gânduri, care pătrunde adânc în conștient, răscolește emoții de mult adormite. Observațiile atente ale lui Cehov asupra naturii umane, portretizarea sa realistă a vieții și capacitatea sa de a infuza tragicul cu umor fac din „Unchiul Vania” o lucrare care continuă să capteze. „O critică subtilă a normelor societale și a așteptărilor vremii sale. Un spectacol puternic care pătrunde adânc în conștient, răscolește emoții de mult adormite.” (Stella Popa). UNITEM, 2024 – cel mai bun spectacol, cea mai bună regie
Spectacol prezentat în limba română, cu traducere în limba engleză
Spectacol nerecomandat celor sub 16 ani
Durata: 2h
Prețul unui bilet la acest spectacol pornește de la 50 de lei
Carpații ca niște pete pe pielea mea – O bunică, o fiică și o nepoată traversează granițele politice, geografice și lingvistice ale unei perioade care se întinde de-a lungul secolelor al XX-lea și al XXI-lea.
De: Thomas Perle
Regia: Mira Stadler
Austria
Teatrul GONG – Sala parter, ora 20:00
„Karpatenflecken” relatează biografiile a trei femei, din trei generații diferite, aflate în mijlocul unei panorame istorice care își are începutul într-o mică regiune din Munții Maramureșului. O bunică, o fiică și o nepoată traversează granițele politice, geografice și lingvistice ale unei perioade care se întinde de-a lungul secolelor al XX-lea și al XXI-lea. Thomas Perle zugrăvește astfel un tablou pragmatic al acelor vremuri, fapt susținut de dialogul în mai multe limbi, inclusiv într-un dialect care aproape s-a pierdut în negura timpului. „Karpatenflecken” i-a adus lui Thomas Perle prestigiosul premiu Retzhofer în 2019 și premiul Nestroy pentru cea mai bună piesă de teatru în 2023.
Spectacol prezentat în limba germană, cu traducere în limbile română și engleză
Durata: 1h
Prețul unui bilet la acest spectacol pornește de la 50 de lei
Fado cu Francisco Moreira – Frumusețea muzicii fado are forța de a cuceri orice ascultător. Francisco Moreira este un adevărat maestru
Francisco Moreira
Portugalia
Biserica Ursulinelor, ora 16:00
Francisco Moreira este un nume răsunător printre artiștii fado din noua generație. Posesorul unei voci mlădioase și fermecătoare, acesta a cucerit generații întregi cu autenticitatea și interpretarea sa desăvârșită. Moreira a pornit pe calea muzicii încă din copilărie. El s-a bucurat de nenumărate realizări și momente remarcabile în carieră, având deja în palmares Grande Prémio do Fado 2013, iar munca sa a primit recunoaștere națională, ceea ce i-a adus șansa de a interpreta alături de cântăreți fado, cum ar fi Carminho și Hélder Moutinho. 2023 marchează lansarea celui mai recent album al său, „Lugar”, și debutul în calitate de compozitor.
Durata: 1h
Prețul unui bilet la acest spectacol pornește de la 40 de lei
(cât se poate de) goală pușcă – Un spectacol multimedia despre corpul femeiesc, avort și limitele sistemului reproductiv. Larisa Faber
Luxemburg
Teatrul GONG – Sala etaj, ora 22:00
În ziua în care împlinește 30 de ani, femeia începe să îl audă. Începe și ginecologul ei să îl audă. Încep și prietenii ei să îl audă. E tic-tacul ceasului biologic. Pe măsură ce trec anii și presiunea crește, femeia încearcă să își clarifice problema maternității și să decidă soarta ovulelor îmbătrânite. Combinând tehnici uluitoare de video proiecție, un stil narativ de un comic spumos, costume fantastice și un acompaniament live de instrumente ginecologice, „stark bollock naked” este un spectacol multimedia despre corpul femeiesc, avort și limitele sistemului reproductiv. Adio, ovare! „Faber spune o poveste foarte personală cu o viteză fulgerătoare și cu o onestitate incredibilă. Umorul este dur și rapid, inteligent, dar cu un mesaj simplu despre presiunile de a te conforma unei anumite identități feminine.” (Sarita Rao)
Luxembourg Theatre Awards 2023 – cel mai bun spectacol
Spectacol prezentat în limba engleză, cu traducere în limba română
Spectacol nerecomandat celor sub 18 ani
Durata: 50 min
Prețul unui bilet la acest spectacol pornește de la 70 de lei
gen.snowflake – Spectacolul este un colaj de scene care ilustrează tematici actuale: body shaming, anxietate, dependența financiară de părinți, identitate online
De: Vlad Sălbatecu
Regia: Mihai Gligan
România
„gen. snowflake” este un spectacol de teatru care pornește de la poveștile echipei, folosind o metodă de lucru dezvoltată în cadrul rezidenței în Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova a studenților masteranzi ai Facultății de Teatru a Universității Babeș-Bolyai din Cluj Napoca, sub îndrumarea regizorului Bobi Pricop. Spectacolul este un colaj de scene care ilustrează tematici actuale: body shaming, anxietate, dependența financiară de părinți, identitate online sau inadaptarea socială. Pornind de la experiențele actorilor, spectacolul are valențe autobiografice și autoreferențiale, într-o estetică a simplității și a onestității.
Spectacol prezentat în limba română, cu traducere în limba engleză
O fantezie pe picioroange – O paradă sclipitoare și feerică!
Regia: Brice Butane
Franța
Sala Cavas a Universității ”Lucian Blaga” Sibiu, ora 17:00
O paradă sclipitoare și feerică! Lumea este înconjurată de magie. Acesta este mesajul pe care vor să ni-l transmită echipajul navei hibride Phare Away, simbol al eforturilor neobosite ale acestor personaje de vis.
Alături de un căpitan neînfricat la cârma vasului, acestea vor să aducă oamenii împreună cu puterea creativității, a artei, a muzicii și a spectacolului.
Omul-Spectacol – O parodie ingenioasă a lumii circului care ne invită să râdem, dar și să reflectăm asupra societății noastre
Regia: Sebastian Guz
Argentina, Spania, Franța
Piața Habermann, ora 19:00 si 21:10
„Omul-Spectacol” este un spectacol distractiv, incitant și terapeutic care nu duce lipsă de imaginație. O parodie ingenioasă a lumii circului care ne invită să râdem, dar și să reflectăm asupra societății noastre. Un cabaret al absurdului și al burlescului plin de personaje trăsnite, în care publicul este atât protagonist, cât și complice la acțiune. „Omul-Spectacol” răspândește emoție și voie bună prin magia râsului. Creat, regizat și interpretat de: Sebastián Guz, clovn cu renume internațional, cu o prezență la festivaluri din întreaga lume care se întinde de-a lungul a 30 de ani.
Jump Cut – Doi artiști ne vor încânta negreșit cu jocul lor la trambulina-canapea, atârnând de felinarul uriaș și plimbându-se cu trenulețul electric
Regia: Raphaël Hérault & Summer Hubbard
SUA, Franța, Belgia
Piața Habermann, ora 20:00 si 22:10
Inspirați de spectacolul original de 45 de minute care a avut premiera în 2021, Summer și Raphael prezintă „Echilibru în doi” dintr-o altă perspectivă în acest spectacol dinamic de 25 de minute. Combinând o scenografie inedită cu acrobații și coregrafie, cei doi artiști ne vor încânta negreșit cu jocul lor la trambulina-canapea, atârnând de felinarul uriaș și plimbându-se cu trenulețul electric. Lansat oficial în 2023, „Echilibru în doi” este un spectacol pentru toată lumea, indiferent de vârstă, limbă și imaginație, și poate fi savurat din orice unghi.
Festivitățile dedicate „Zilei Drapelului Național“ au continuat astăzi, 26 iunie 2024, la Mediaș. La eveniment au participat, alături de primarul municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman, cadrele militare ale UM 01810 Județul Sibiu, reprezentanți ai forțelor de ordine locale și ai Protopopiatului Ortodox din localitate.
Cu acest prilej, în Piața Corneliu Coposu a avut loc, începând cu ora 11:00, ceremonialul militar de arborare a drapelului național, după oficierea, în ziua precendentă, a slujbei de sfințire la Catedrala Ortodoxă ,,Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil“ din Mediaș.
Momentele festive dedicate evenimentului au cuprins și alocuțiunea istoricului Dan Ramf privind însemnătatea drapelului, unul dintre simbolurile naționale ale României.
Muzeul ASTRA vine cu o serie de aspecte importante cu privire la buna desfășurare a evenimentului „RITUALURI” – Spectacol extraordinar de închidere FITS 2024. În primul rând, prezența unor branduri cum sunt Corul Național de Cameră ,,Madrigal-Marin Constantin” și Festivalul Internațional de Teatru, cu un astfel de eveniment grandios organizat în Muzeul în aer liber, este posibilă (și) datorită Muzeului ASTRA și Consiliul Județean Sibiu. Este încă o confirmare a faptului că la Sibiu SE POATE oferi un act cultural de calitate prin legături sustenabile ce servesc drept exemplu de bună practică la nivel de colaborare instituțională.
Revenind la buna desfășurare a RITUALURI – Spectacol extraordinar de închidere FITS 2024, aducem la cunoștința publicului că în acest weekend, 29-30 iunie, programul de funcționare al Muzeului ASTRA va fi între orele 8:00 și 19:00.
Evenimentul de duminică, 30 iunie, este cuprins în intervalul orar 20:15 – 1:00. Vizitatorii vor trebui să părăsească incinta muzeului înainte de ora 19:00, în vederea pregătirilor necesare pentru acest spectacol foarte important.
De la ora 20:15 se va face accesul publicului la RITUALURI – Spectacol extraordinar de închidere FITS 2024 în baza biletului pus la dispoziție pentru acest eveniment. Prețul unui bilet este de 50 lei și se poate achiziționa de la casieria principală a muzeului, intrarea numărul 1 în Muzeul în aer liber, sau online de pe www.muzeulastra.ro & www.iabilet.ro .
Reamintim faptul că spectacolul va fi prezentat în avanpremieră sâmbătă, pe 29 iunie, de la ora 22:00, tot în baza biletului pus la dispoziție pentru acest eveniment.
Vă oferim aici informațiile emise de Corul Național de Cameră ,,Madrigal-Marin Constantin” în legătură cu acest eveniment.
MADRIGAL: RITUALURI – Spectacol extraordinar de închidere FITS
Corul Madrigal și Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu invită publicul la „Ritualuri”, un spectacol extraordinar prezentat de Madrigal în premieră la Muzeul ASTRA, dedicat ritualurilor universale – pentru pace, de lume, religioase sau pentru natură. După spectacol, 12 scene ale ritualurilor vor fi activate la Muzeul ASTRA până la ora 01:00 noaptea.
Zona din jurul Lacului Dumbrava va deveni un univers performativ divers, unde spectatorii se vor bucura de video mapping pe pădure, vor interacționa cu actori, coruri de copii Cantus Mundi, percuționiștii Young Beats și Zoli Toth, Baletul Operei Comice pentru Copii, creatoarele populare de la șezătoarea din Ozun, Ansamblul „Tihii Dunai”/ „Dunărea liniștită” de la Brăila (dirijor Maria Milea) și multe alte surprize.
Spectacolul Extraordinar „Ritualuri”
CORUL NAȚIONAL DE CAMERĂ „MADRIGAL – MARIN CONSTANTIN” Dirijor: ANNA UNGUREANU Regia: EMIL PANTELIMON Scenografia: VLADIMIR TURTURICA La pian: ABEL CORBAN
Participă corurile de copii din Cantus Mundi: „Waldorf” Iași, dirijor Daniel Popa, „Unirea” Focșani, dirijor Ana-Maria Rusu, Corul Liceului Greco-Catolic „Iuliu Maniu” Oradea, dirijor Nicoleta Țâmpu și „Corul Junior Vip & Vox Infantes” Cluj-Napoca, dirijor Anca Mariaș.
Spectacolul va fi prezentat în avanpremieră sâmbătă, pe 29 iunie, de la ora 22:00.
Accesul la eveniment se face prin achiziționarea biletelor de intrare la Muzeul ASTRA (online sau la muzeu).
Spectacolul Extraordinar „Ritualuri” Madrigal se desfășoară în parteneriat cu Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, Muzeul ASTRA, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu, Opera Comică pentru Copii, Circul Metropolitan București, Institutul Național al Patrimoniului.
În luna iulie, unităţile militare din garnizoana Sibiu vor executa trageri după următorul program:
‒ cu muniţie reală, cu armamentul uşor de infanterie, pentru derularea procesului de instrucţie a militarilor:
10.07.2024, în intervalul orar 08.30–20.00;
11.07.2024, în intervalul orar 08.30–20.00;
12.07.2024, în intervalul orar 08.30–16.00;
24.07.2024, în intervalul orar 08.30–15.00.
‒ cu muniţie de manevră, cu armament de artilerie reparat în cadrul Centrului 183 Mentenanţă Sibiu, pentru verificarea funcţionării normale a acestuia:
17.07.2024, în intervalul orar 08.30–15.30;
22.07.2024, în intervalul orar 08.30–15.30;
26.07.2024, în intervalul orar 08.30–15.30;
30.07.2024, în intervalul orar 08.30–15.30.
***
Este posibil ca sunetele produse în urma executării tragerilor din zilele de 11, 17, 22, 24, 26 și 30 iulie, în funcţie de condiţiile atmosferice, să fie auzite în localităţile din vecinătatea poligonului.
În ultima lună Primăria Sibiu a încheiat șantiere importante: modernizarea străzii Viitorului (tronsonul dintre str. Moara de Scoarță și Târgu Fânului) și trecerea la nivel cu calea ferată de pe Calea Turnișorului, CFR deschizând circulația în zonă vineri, 21 iunie, după efectuarea probelor noii bariere automate. De asemenea, lucrările pe str. Bruxelles sunt încheiate practic, pregătindu-se recepția pentru a se putea deschide traficul.
În oraș sunt în desfășurare încă 9 șantiere publice, deschise de Primăria Sibiu pentru modernizarea drumurilor:
În cartierul Gușterița, lucrările de modernizare a străzilor de pământ Irisului, Dafinului și Lavandei se apropie de finalizare, pregătindu-se recepția
Pe str. Marburg, lucrările de rețele și structură s-au încheiat, iar în această săptămână se va turna asfaltul pe carosabil, trotuarele fiind deja finalizate.
Pe str. Atena, lucrările la rețelele de apă și canalizare și tubulatura subterană pentru cablurile de fibră optică s-au încheiat, s-a refăcut structura drumului și se lucrează la betonarea trotuarelor și montarea bordurilor
Și pe str. Trifoiului lucrările au avansat. Rețeaua de canalizare pluvială, instalarea tubulaturii subterane pentru coborârea cablurilor de fibră optică și rețeaua de iluminat public sunt finalizate pe tronsonul I, în zona str. Grâului. Se lucrează pe toată strada la canalizarea menajeră, urmând să se demareze amenajarea trotuarelor.
Pe str. Varșovia se lucrează la canalizare și săpătură generală. Prin aceste lucrări, se va crea o nouă conexiune între oraș și zona industrială vest, atât pentru traficul auto, cât și pentru deplasarea cu bicicleta
S-a dat startul lucrărilor și la noul drum de legătură între str. Intrarea Arieșului și Calea Dumbrăvii, după încheierea etapei de proiectare. S-a început lucrul la crearea rețelelor de apă și canalizare.
Pe str. Săcel, la baza Parcului Belvedere, au început lucrările pentru amenajarea unei parcări cu 50 de locuri.
Sibianul Dan Barna, europarlamentar USR, a fost votat vicepreședinte al grupului Renew.
„Sunt onorat de votul colegilor europarlamentari din Renew Europe, care m-au desemnat să fiu vicepreședinte al grupului liberal din Parlamentul European.
Este încă o dovadă ca USR reprezintă o voce puternică la nivel european și un partener de încredere în cadrul grupului nostru.
Împreună cu Vlad Voiculescu și Eugen Tomac voi lucra pentru a reprezenta interesele României la Bruxelles și pentru a contribui la politici publice benefice pentru cetățenii europeni”
Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu, instituție care se bucură de susținere financiară din partea Consiliului Județean Sibiu, a încheiat recent un acord de parteneriat cu Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității (C.N.S.A.S.). Acest demers marchează începutul unei colaborări inter-instituționale cu scopul de a organiza manifestări științifice pe tematici de interes comun și de a consolida cadrul științific pentru dialog multi- și interdisciplinar.
În virtutea parteneriatului, cele două instituții vor organiza simpozioane, expoziții, conferințe, dezbateri și ateliere de lucru pe tematici de interes comun, relevante pentru comunitatea academică și publicul larg. În egală măsură, vor dezvolta și implementa proiecte menite să valorifice resursele și expertiza ambelor instituții, contribuind astfel la îmbogățirea patrimoniului cultural. Într-un mediu favorabil schimbului de idei și perspective, va fi promovat dialogul interdisciplinar care să încurajeze colaborarea între cercetători și profesioniști din diverse sfere de activitate.
Proiectele comune vor include cercetări arhivistice, expoziții foto-documentare, conferințe tematice și acțiuni educative care să aducă în prim-plan subiecte valoroase. Proiectele și manifestările organizate vor contribui la consolidarea cunoașterii și la promovarea unei culturi a dialogului și a gândirii critice. Publicul va avea acces la resurse documentare relevante din arhivele celor două instituții, demersul facilitând înțelegerea profundă a trecutului recent. Parteneriatul va stimula implicarea comunității științifice, creând oportunități pentru participarea activă la evenimentele și proiectele comune.
„Acest parteneriat reprezintă un pas important în misiunea noastră de a promova cunoașterea și de a facilita accesul la informații valoroase. Suntem încrezători că această colaborare va aduce beneficii semnificative comunității noastre și va deschide noi orizonturi pentru dialogul interdisciplinar. Împreună cu partenerii noștri de la C.N.S.A.S., vom explora modalități inovatoare de a aduce în fața publicului aspecte esențiale ale istoriei noastre recente și de a încuraja dialoguri informate și dezbateri constructive.” – a declarat dl. Răzvan C. Pop, directorul Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu.
Antrenorul echipei ACS Păltiniș Rășinari, Dragoș Năstase, aduce acuze grave după barajul de promovare în liga a treia disputat cu CS Gheorgheni. Sibiu Independent publică declarația făcută de tehnician și va proceda la fel cu un eventual răspuns venit din partea celor acuzați.
„În primul rând vreau să mulțumesc jucătorilor mei pentru felul în care s-au dăruit în acest campionat și în acest baraj. În al doilea rân vreau să le mulțumesc lui Adi Iliuț și Primarului Bucur pentru tot sprijinul acordat în toți acești ani echipei noastre.
Ceea ce s-a întâmplat la meciul de baraj este o corecție aplicată de Eugen Pârvulescu, cel care m-a sunat înainte de baraj cu 3 săptămâni (pot arăta asta în desfășurătorul telefonului meu) de două ori și încerca să mă avertizeze că nu o să promovăm pentru că echipa adverse are mai mulți bani și influență și că noi o echipă mica nu o să avem șansa să promovăm. I-am repetat că ne dorim și avem tot sprijinul primăriei de la Rășinari și de acolo pot să spun că a început ”jihadul”.
La primul meci, chiar dacă arbitrajul a părut ok, la multe faze a lăsat de dorit culminând cu faptul că aceștia erau de etnie maghiară și la una din fazele în care trebuiau să arate cartonaș roșu, la o intrare foarte dură asupra lui Ionuț Frățilă nu a făcut-o spunându-i jucătorului în cauză în limba maghiară ”pleacă de aici că trebuia să-ți dau roșu”, arbitrul nu știa că jucătorul nostrum știe maghiară. În retur lucrurile au stat mult mai prost pentru noi. Începând cu eliminarea mea din minutul 16, după un faul grosolan asupra lui Vintilă, cot aplicat în figura jucătorului, la care centralul nu a acordat nimic și a lăsat jocul să continue, moment în care i-am spus tușierului ”nu se poate așa ceva, ați dormit la Pârvulescu, la Ciuc, vă reclam la Dana (aluzie la DNA), el l-a chemat pe central prin cască și i-a spus ”dă-I roșu, dă-I roșu” și în momentul respective am fost eliminat.
Se poate verifica unde a dormit brigata de arbitri cu o seară înainte de meciul retur. După acest moment au început toate ”hoțiile de pe lume”. Faulturi neacordate, penalty neacordat la Cosovan, penalty neacordat la Standima, opriri din acțiune chiar dacă nu era offside, totul culminând cu acordarea unui penalty pentru echipa gazdă, fază care mi s-a părut din alt film, unul tragi-comedie. Tot ceea ce a făcut această brigadă a fost 100% împotriva noastră, pregătirea meciului echipei gazdă a fost să aducă 10 jandarmi care au intrat în teren și 4 polițiști locali care au păzit brigade. Acești oameni nu aveau voie pe teren, la finalul meciului jandarmii au intrat peste noi în vestiar invocând căutarea unui supporter.
La finalul meciului primul om care a coborât pe teren (în zona de joc, fără ca el să aibă acest drept) a fost patronul echipei Csikszereda care felicita pe toată lumea, chiar și brigade de arbitri și pe domnul observatori. De asemenea în tribună râdea și era foarte fericit Eugen Pârvulescu, probabil de isprava pe care a reușit-o el, acesta fiind omul care a aruncat cu apă pe președintele AJF Sibiu.În final, ca o concluzie EUGEN PÂRVULESCU, ai câștigat meciul! Felicitări!”, sunt acuzele tehnicianului Dragoș Năstase.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.