Miercuri, 21 august, s-a desfășurat proba E.d) – proba la alegere a profilului și specializării. Rata de participare a fost de 85,29%.
Astfel, din cei 578de candidaţi înscrişi pentru susţinerea testului scris la una dintre cele 9 discipline (biologie, chimie, fizică, geografie, informatică, economie, logică şi argumentare, sociologie sau psihologie), s-au prezentat 342 candidaţi, 59 de candidaţi au absentat iar 177 candidați au avut proba recunoscută,
Nu au existat candidați care să susțină examenul cu subiectele de rezervă sau care să fie eliminați din examen pentru fraudă sau tentative de fraudă.
Subiectele și baremele de corectare au fost publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15:00.
Următoarea probă se va desfășura joi, 22 august 2024, la limba și literatura maternă.
Primele rezultate vor fi afișate luni, 26 august, până în ora 12.00. În conformitate cu prevederile art.5 și ale art.6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD), precum și cu solicitarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Ministerul Educației va publica rezultatele elevilor obținute în urma susținerii examenelor naționale cu anonimizarea numelui și a prenumelui.
Contestațiile pot fi depuse în ziua de 26 august 2024 (în intervalul orar 12:00 – 18:00). Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.
Rezultatele finale vor fi anunțate VINERI, 30 august 2024.
O nouă publicație a Muzeului de Istorie Naturală, catalogul expoziției „Spectacolul Naturii, a fost lansat miercuri, 21 august 2024, la Muzeul de Istorie Naturală (strada Cetății, nr.1) din cadrul Muzeului Național Brukenthal Sibiu, în prezența autorilor muzeografi, Ana-Maria Păpureanu, Nicolae Trif și Alexandru Constantin Chituță, managerul Muzeului Brukenthal Sibiu.
Lucrarea „Spectacolul Naturii” cuprinde 7 capitole și este dedicată celor peste 1 milion de piese unicat din România, pe care le găzduiește Muzeul de Istorie Naturală din Sibiu.
Alături de imagini cu piese din colecția de minerale, scoici sau fluturi, în catalog va putea fi admirat și primul ierbar de pe teritoriul țării noastre, expus în premieră, la data de 13 august, la Galeriile „Dumitru I. Grumăzescu” din Muzeul Municipal „Regina Maria” Iaşi. Ierbarul conţine exclusiv plante cultivate în grădini şi parcuri, culese probabil în mare parte în Germania. În literatura botanică acest ierbar a fost menţionat pentru prima dată de botanistul F. Schur20, care l-a găsit în anul 1853 în moştenirea botanistului sibian Josef Lerchenfeld. Fiind vorba aproape exclusiv de plante cultivate, al căror loc de recoltare nu a fost menţionat de autor, acest herbar are o valoare culturală și istorico-documentară extraordinară.
În Transilvania, pătrunderea ideologiei umaniste începând cu secolul al XVI-lea și răspândirea acesteia cu ajutorul tiparului, a determinat apariția unor importante centre de cultură în regiune. Hermannstadt (Sibiu) era unul dintre aceste centre științifice și culturale1 . După 1690, Transilvania a devenit parte din Imperiul Habsburgic și astfel a fost favorizată dezvoltarea și asimilarea ideilor și a revoluției științifice Iluministe din Europa. Academicianul Emil Pop (1897-1974) considera că „etapa cea mai interesantă a naturalismului transilvănean s-a desfășurat în ultimele decenii ale veacului al XVIII-lea și primele decenii ale veacului al XIX-lea, răstimp în care a fost inaugurată cu deplin succes perioada linneană în țara noastră, cu repercursiuni stimulatoare asupra mișcării naturaliste de mai târziu și cu un stăruitor ecou internațional”2 . La sfârșitul secolului al XVIII-lea, Sibiu era centrul administrativ al provinciei, iar guvernatorul baronul Samuel von Brukenthal (1721-1803) fiind o personalitate enciclopedică a sprijinit financiar și a încurajat dezvoltarea științelor naturale.
Alexandru Chituță, managerul Muzeului Național Brukenthal Sibiu
El a invitat frecvent oameni de știință din țări europene, mai ales germanice, pentru a desfășura activități de cercetare în regiune, existănd un interes imperial pentru bogățiile naturale de aici. Baronul Brukenthal a fost la rândul său un colecționar de eșantioane mineralogico-petrografice. În perioada cât a fost guvernatorul Transilvaniei și ulterior, baronul Brukenthal a adus cercetarea științelor naturii respectiv mineralogia la un nivel avansat, iar rezultatele acestor activități răsună și astăzi în domeniul istoriei naturale. În perioada cât Brukenthal a fost guvernator au fost identificate și descrise pentru prima dată la nivel mondial șase noi minerale din Transilvania și anume telur, alabandit, nagyagit, krennerit, sylvanit și rodocrozit. În anul 1841 a fost înființată în Sibiu, atunci cunoscut ca Hermannstadt, „Societatea pentru cercetarea Transilvaniei” (Verein für Siebenbürgische Landeskunde), având drept scop cercetarea istorică a Transilvaniei și a bogățiilor sale naturale, prin intermediul a două secții.
În 1858 Societatea împreună cu colecţiile sale, se instalează în “Casa Albastră” a oraşului, clădire situată lângă Palatul Brukenthal în Piaţa Mare, luând cu chirie, cu un preţ modest, trei camere. Acesta este primul sediu oficial al Societăţii şi al Muzeului în devenire. Deja în anul 1891 a fost acceptat proiectul arhitectului C. W. Fr. Maetz, şi în vara anului 1894 au început lucrările de construire a unui local pentru colecţii şi sediu pentru Societate. După doar un an, în 12 mai 1895 – comunitatea sibiană asista la deschiderea solemnă a Muzeului de Istorie Naturală, ridicat în mijlocul unui parc frumos. Clădirea muzeului, construită în stilul Renaşterii italiene, cu cele 16 săli ale ei, reprezintă, în Sibiul sfârşitului de veac trecut, o realizare edilitară de primul rang. Colecţiile muzeului au fost vizitate încă în vara lui 1895 de nu mai puţin decât 9600 de persoane. În 1957, Muzeul de Istorie Naturală devine secție a Muzeului Național Brukenthal, iar actual, după 67 de ani, cele două instituții continuă obiectivele Societății Ardelene de Științele Naturii din Sibiu prin activități muzeale și de cercetare.
Alături de piese din colecția de minerale, scoici sau fluturi în catalog va putea fi admirat și primul ierbar de pe teritoriul țării noastre. Colecția botanică a Muzeului de Istorie naturală din Sibiu are o deosebită valoare, nu numai istorică (aici există cele mai vechi ierbare din România, din prima jumătate a secolului al XVIII-lea), ci și științifico-documentară prin valoroasele piese pe care le include. IERBARUL BAUSSNER – a fost întocmit în anul 1734 de către Georg Friedrich Baussner student la Königlichen Pädagogium din Halle (Germania). Conform datelor istorice cu privire la studenți, păstrate în arhiva instituției de învățământ în anul 1733, figura studentul „Joannes Georgius von Baussner, din Viena (Austria). Johann Georg Friedrich Baussner s-a născut în jurul anului 1719 la Viena. Tatăl său Simon Baussner Edler von Baussnern (1677-1742) era fiul superintendentului Bisericii Evanghleice din Transilvania și preot în Biertan (județul Sibiu), iar mama sa Anna Maria era sibiancă la origine, fiind fiica Bartolomeu Fabritius. Familia Baussner a locuit la Viena între anii 1711 și 1733, ca apoi să revină în Hermannstadt (Sibiu).
La finele lunii iulie, Oficiul Național pentru Registrul Comerțului a anunțat deschiderea portalului online, care ne-a costat pe noi, contribuabilii, 40 de milioane de euro. Apoi 10 zile tot softul Registrului din țară a fost paralizat. Scandal la București, la Ministerul de Justiție de care ține Registrul. Acum portalul și softul funcționează, dar cozile și nervii sunt la maxim și la angajați și la patronii de firme. O batjocură națională ce se reflectă și la Sibiu.
Am testat sistemul online pentru a adăuga un cod Caen la o entitate juridică și un punct de lucru. După 40 de minute de băgat date, unele redundate, altele idioate (de ce Registrul Comerțului trebuie să știe statusul meu marital?!) am ajuns și la pagina unde să urcăm contractul de comodat încheiat între persoana fizică soțul și persoana juridică PFA, soția. Surpriză! Nu poți încărca documente scanate semnate olograf. Trebuie musai semnătură electronică! Oare deștepții de la București, care au plătit 40 de milioane de euro din banii noștri pentru portal, s-au gândit câte persoane fizice din România au semnătură electronică? Mai ales că majoritatea sediilor și punctelor de lucru la firme închiriate sunt de la persoane fizice, nu firme.
Așa că munca a fost în zadar online. A urmat drumul nr 1 la Registrul Comerțului Sibiu. Coada de la etajul 1 până jos la parter. Am crezut că se dă pâine pe cartelă ca pe vremea lui Ceaușescu. Căldură mare, aer puțin pe holul și scările înguste, din lipsă de ventilație și geamuri spre exterior. Conform legii, Registrul Comerțului trebuie să aibă birou de informare și consultare. Pe hârtie are, în realitate nu funcționează. Cu rugăminți am fost lăsați să trecem de toată coada să punem o întrebare la ghișeul de consultanță. Dar nu era nimeni. Noroc cu paznicul bun la toate care ne-a indicat un formular cu 4 pagini. Luat și plecat acasă să completăm.
Am revenit în altă zi cu forțe proaspete, mai de dimineață, cu formularul completat cum ne-am priceput și cu alte acte. Coada era mai mică, doar până în hol. Dar nervii oamenilor la fel de mari. După vreo 90 de minute am ajuns la ghișeu. Din patru ghișee, doar 2 funcționau. Ironia celor de la Registrul Comerțului este că deasupra camerei unde era consultanța, cred, au scris LA MULȚI ANI. Mda… La mulți nervi trebuia scris.
Din două ghișee, o angajată se plângea la fiecare client și la colega ei că îi este rău și ea închide mai devreme. Ceea ce a și făcut după doi clienți lăsând cu buza umflată următorii. Apoi a servit o clientă, probabil pe sistemul românesc că este o prietenă. Brusc, nu i-a mai fost rău la angajată.
Merită acum o paranteză. De când s-a introdus portalul online, cererile care trec de furcile caudine ale internetului ajung la diferite birouri din țară. Și sunt rezolvate majoritatea tot de oameni… adică de aceiași angajați nervoși pe cei care stau la cozi în fața lor. Angajații se plâng în toată țara că nu mai fac față, că sunt mult prea puțini. Dar cine a inventat digitalizarea cu extra-birocrație? Noi, contribuabilii, sau tot niște angajați de la Registrul Comerțului?!
Revenim la odiseea depunerii documentelor la ghișeu. După lunga așteptare, angajata se uită pe acte și îți trântește o declarație pe care nu ai completat-o. Mai că te și ceartă. Doar ne-am oferit singuri consultanță și trebuia să știm… se pare că portarul nu era așa priceput pe cât am crezut, dar cum săracul era singurul consilier de la Registrul Comerțului Sibiu …
Pe afișaj scrie clar „La mulți ani” la Registrul Comerțului Sibiu. Ironic?
Trecem deoparte, completăm declarația cum ne pricepem, din nou fără ajutor. Apoi dăm să o ducem la ghișeu. Sar rapid trei cucoane și doi bărbați că să stăm la rând. Adică am stat 90 minute să mai stăm odată. Unii sunt certăreți din fire, alții nesimțiți, dar mai sunt și unii care nu se ceartă, nu comentează și cred în bunul simț. Firesc era ca angajata de la ghișeu să intervină și să lămurească problema. Așa că se mai stă odată la coadă.
A doua oară ajunși la angajată ni se spune că am completat greșit undeva. Fără consiliere, normal că am greșit. Apoi că în contractul de comodat între soți un cuvânt era greșit. Corectăm! Nu, mergeți deoparte și refaceți. Iar ne dăm deoparte, corectăm rapid. Iar suntem puși la final de coadă. A treia oară este cu noroc și ni se acceptă dosarul.
În concluzie, un sistem online prost gândit la Registrul Comerțului, angajați puțini și nervoși, dar cu favoritisme la prieteni, întreprinzători privați ținuți ca la coadă la pâine în comunism cu mulți nervi. Mult timp pierdut pentru o chestiune care în alte țări se rezolvă online rapid și fără semnătură electronică. Altfel spus o instituție menită să ajute mediul privat, a ajuns să îi pună piedici! Mulțumim partidului, Guvernului și conducerii naționale și județene de la Registrul Comerțului! (sesizați voi ironia comunistă….)
Polițiștii rutieri sibieni sunt zilnic la datorie și opresc în trafic sute de șoferi pentru a le verifica actele sau dacă au consumat băuturi alcoolice și substanțe interzise.
Ieri, în jurul orei 08:00, în municipiul Mediaș, polițiștii Biroului Rutier Mediaș au oprit pentru control un autoturism condus pe strada Horea de către un bărbat în vârstă de 43 de ani, din comuna Alma. Testarea alcoolscopică a conducătorului auto a indicat o valoare de 0,89 mg/l alcool pur în aerul expirat.
Tot ieri, în jurul orei 17:00, în Slimnic, polițiștii Biroului Drumuri Naționale și Europene Sibiu au oprit pentru control un autoturism condus pe DN 14 de către un localnic în vârstă de 56 de ani. Testarea alcoolscopică a șoferului a indicat o valoare de 1,40 mg/l alcool pur în aerul expirat.
O zi mai târziu, în jurul orei 05:00, în afara orașului Tălmaciu, polițiștii Biroului Drumuri Naționale și Europene Sibiu au oprit pentru control un autoturism condus pe DN 7 de către un bărbat în vârstă de 37 de ani, din Tălmăcel. Testarea alcoolscopică a conducătorului auto a indicat o valoare de 0,57 mg/l alcool pur în aerul expirat.
Primăria Sibiu, prin Serviciul Public Managementul Integrat pentru Ecosisteme Urbane, primește solicitări din partea cetățenilor pentru identificarea și sterilizarea gratuită a câinilor cu stăpân din municipiul Sibiu. Regulamentul acestui program și mai multe detalii, pot fi consultate aici: https://www.sibiu.ro/ro2/pdf2024/hot109.pdf
Care sunt condițiile pentru a vă putea înscrie în program:
✓ Trebuie să aveți domiciliul permanent în municipiul Sibiu
✓ Se pot înscrie doar persoanele singure care realizează un venit lunar mai mic sau egal cu salariul minim pe economie sau familiile care realizează un venit total lunar echivalent cu un salariu minim pe economie plus încă jumătate a unui salariu minim pe economie.
Fiecare proprietar înscris poate beneficia de aceste servicii pentru maxim 3 câini, programul prevăzând un număr maxim de 500 de câini pentru care Primăria Sibiu va asigura finanțarea serviciilor de identificare/înregistrare și sterilizare.
o O copie a carnetului de sănătate al câinelui – dacă există
o Dat fiind faptul că participarea în acest program este condiționată de veniturile persoanei/familiei, este necesar să prezentați o adeverință ANAF care să ateste nivelul veniturilor dumneavoastră lunare.
Dacă nu utilizați mijloacele electronice, aceste documente se pot depune fizic la sediul Serviciului Public Managementul Integrat pentru Ecosisteme Urbane din Sibiu, de pe Calea Dumbrăvii nr. 142 (sediul administrativ al Zoo Sibiu).
Ce urmează: După analiza documentelor, dacă cererea dumneavoastră este aprobată, veți fi contactat pe e-mail sau la telefon și vi se vor indica cabinetele veterinare la care puteți apela pentru a se face identificarea/înregistrarea patrupedului și sterilizarea.
➢ Buget asigurat integral prin sponsorizarea oferită Consiliului Județean Sibiu de către compania Romgaz
Consiliul Județean Sibiu a emis marți, 20 august 2024, ordinul deîncepere al lucrărilor de reabilitare și modernizare a Centrului Școlar de Educație Incluzivă Turnu Roșu, care vor consta în hidroizolația clădirii și în amenajarea unui teren de joacă și a unui teren de sport, mobilat cu numeroase aparate de fitness, cu un complex de joacă prevăzut cu modul de cățărare, cu masă de tenis și cu băncuțe. Totodată, elevii centrului se vor bucura de beneficiile unor spații verzi, în urma amenajării curții cu gazon, a plantării de arbori și arbuști și vor putea explora aleea senzorială.
Lucrările sunt realizate de compania DMX Construction, iar valoarea lor se ridică la suma de 1.504.005,03 lei fără TVA, durata de execuție a lucrărilor fiind de 3 luni. Proiectul ”Modernizare Centru Școlar de Educația Incluzivă Turnu Roșu – amenajare incintă, amenajare loc de joacă, rețele pluviale, relocare utilități”este finanțat integral din fondurile oferite de Societatea Națională de Gaze Naturale Romgaz S.A., în baza unui contract de sponsorizare semnat în luna martie 2024.
“Condiții mai bune pentru copii, prin clădiri reabilitate, spații pentru sport, spații verzi sau terenuri de joacă a fost propunerea noastră la care unul dintre cei mai de încredere parteneri pe care îi avem a răspuns din nou pozitiv – compania ROMGAZ. Le mulțumesc pentru că sunt mereu alături de noi. La Turnu Roșu am reușit să investim peste 9 milioane de lei în două căsuțe de tip familial și un centru de zi, iar investiția celor de la ROMGAZ aduce plus valoare și vine în sprijinul nostru în promovarea unui stil de viață sănătos prin sport și aer curat”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
Proiectul urmărește creșterea gradului de confort și asigurarea unor condiții calitative ridicate oferite celor aproape 100 de copii, precum și cadrelor didactice de la CSEI Turnu Roșu. De asemenea, proiectul răspunde unei necesități de amenajare a unor spații destinate mișcării și sportului în aer liber, aspect care asigură dezvoltarea socială a copiilor din centru și oferă o alternativă mai sigură pentru activitățile de joacă în aer liber, în detrimentul activităților sedentare.
S.N.G.N. Romgaz S.A. a sprijinit și alte proiecte ale Consiliul Județean Sibiu, cel mai recent fiind modernizarea și reabilitarea Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități „Tavi Bucur”, situat în orașul Cisnădie, str. Livezii, nr. 36.
Într-o lume de afaceri în continuă schimbare, construirea unei rețele puternice este esențială pentru succes. Transylvania meets Business People, cel mai așteptat eveniment de networking al anului, organizat pe 26 septembrie 2024 la Sibiu, la hotel Ramada, vă oferă o oportunitate unică de a vă conecta cu antreprenori, lideri și experți din diverse industrii. Dacă doriți să vă extindeți rețeaua și să acumulați cunoștințe valoroase, acest eveniment nu trebuie ratat!
Oferta Early Bird: economisiți și asigurați-vă locul la eveniment
Organizatorii Transylvania meets Business People pun la dispoziție o ofertă specială de bilete Early Bird, care vă permite să achiziționați biletele la un preț redus de 360 RON. Această ofertă limitată vă oferă toate beneficiile unui bilet standard, inclusiv:
Acces la prezentări și panel-uri de discuție: învațați din experiența unor speakeri de top.
Networking: conectați-vă cu antreprenori și specialiști în dezvoltarea afacerilor.
Coffee breaks și masa de prânz: momente perfecte pentru discuții relaxante și schimb de idei.
Degustare de vin: o experiență care adaugă un plus de eleganță evenimentului.
Prețul standard al biletului este de 540 RON, ceea ce înseamnă că achiziționând acum, beneficiați de o reducere semnificativă de 180 RON. Locurile sunt limitate, iar interesul pentru acest eveniment este ridicat, așa că nu ratați ocazia de a profita de această ofertă.
Opțiunea VIP: o experiență exclusivistă
Pentru cei care doresc o experiență deosebită, biletul VIP, disponibil la prețul de 980 RON, oferă beneficii suplimentare, cum ar fi:
Locuri rezervate în primele rânduri: bucurați-vă de cea mai bună vizibilitate și confort.
Panel tematic special pentru VIP: accesați sesiuni exclusive cu speakeri de renume.
Cina și networking cu speakerii evenimentului: oportunitatea de a interacționa personal cu liderii din industrie.
Acces la înregistrările video ale sesiunilor paralele.
Sesiune foto cu speakerii: imortalizați momentul într-un cadru oficial.
De ce să Participați la Transylvania meets Business People?
Participarea la Transylvania meets Business People nu este doar o oportunitate de networking, ci și un mod de a vă dezvolta profesional și personal:
Networking de calitate: întâlniți lideri de afaceri și experți din diverse domenii.
Inspirație și învățare: aflați despre cele mai noi tendințe și strategii de succes.
Vizibilitate și oportunități: vă promovați afacerea și explorați noi colaborări.
Grăbiți-vă să profitați de oferta Early Bird!
Oferta Early Bird este disponibilă doar pentru o perioadă limitată. Asigurați-vă locul la Transylvania meets Business People și pregătiți-vă să faceți parte dintr-o experiență transformatoare, care vă poate deschide noi perspective în afaceri.
Pentru a achiziționa biletele și pentru mai multe detalii despre eveniment, vizitați site-ul oficial Transylvania meets Business People. Pentru informații suplimentare și înscrieri, vizitați site-ul evenimentului sau aveți disponibil numărul de telefon 0745.154.804.
PSD Sibiu a transmis către mass-media următorul comunicat de presă:
După 20 de ani cu președinți aleși din spectrul de dreapta al politicii românești, care au condus țara după bunul plac și au călcat Constituția în picioare, România are nevoie de un social-democrat care să readucă echilibrul și prosperitatea românilor.
Marcel Ciolacu a dovedit că este un om capabil în funcțiile pe care le-a exercitat: vicepremier, președinte al Camerei Deputaților și prim-ministru.
A avut curajul să intre la guvernare într-un moment în care România era în colaps, din cauza dezastruoasei guvernări de dreapta, care, în doi ani de zile, aproape a dublat datoria externă a României și a gestionat criza Covid în detrimentul românilor și al firmelor românești.
Printre cele mai importante măsuri pe care premierul Marcel Ciolacu și le-a asumat, subliniem:
Bugetul României a fost structurat în principal pe investiții. Este cel mai mare procent din PIB care a fost alocat sectorului Investiții, de la Revoluție încoace
A plafonat prețurile și a stopat inflația uriașă, din guvernarea de dreapta, care afecta economia și veniturile oamenilor.
A eliminat pragul de 9,4% din PIB care putea fi alocat pensiilor românilor, asumat în fața Comisiei Europene, prin PNRR, de fosta guvernare de dreapta. Astfel, s-a deschis calea pentru majorarea pensiilor românilor.
A accelerat construcția autostrăzilor și a drumurilor expres în România, majoritatea prin accesarea în proporție de 100% a fondurilor europene alocate României. Se lucrează în ritm alert inclusiv la cele patru tronsoane ale viitoarei Autostrăzi Sibiu – Pitești.
Prin demersurile sale politice la nivel european, România a intrat în Schengen aerian și naval.
Celor care poate au uitat evenimentele din perioada pandemiei le reamintim că odată cu intrarea la guvernare, PSD a impus eliminarea vaccinării cu forța a tuturor românilor, lăsând la latitudinea fiecăruia decizia de vaccinare. Tot PSD a scos la iveală și furtul comis de fosta guvernare de dreapta din banii românilor pentru achiziționarea vaccinurilor, cu prejudiciu de peste 1 miliard de euro.
A stabilizat țara, în momente de cumpănă, cu război la graniță și criză economică mondială.
România are nevoie de un președinte ca Marce Ciolacu: echilibrat, cu capacitatea de a lua decizii”la rece”, bazate pe o analiză atentă. Avem nevoie de un președinte cu dragoste față de români și România!
La fel ca în sezoanele trecute, conducerea clubului sibian a decis să mărească prețurile la biletele de acces la meciurile cu echipele din capitală. Astfel, cel mai ieftin bilet la meciul de duminică seară costă 50 de lei.
Partida dintre FC Hermannstadt și FCSB se dispută duminică seară, de la ora 22.00, pe stadionul Municipal din Sibiu. Dacă la primele meciuri din campionat ale sibienilor cele mai scumpe bilete costau 50 lei, acum, cel mai ieftin bilet, la cele două peluze, va costa 50 de lei.
La tribuna a doua un bilet poate fi achiziționat cu 90 de lei, iar în zona destinată famiilor, copiii vor plăti 45 de lei. La tribuna întâi, un bilet costă 100 lei. Tichetele pot fi cumpărate de pe site-ul bilete.ro sau de la casele de bilete ale Stadionului Municipal.
Programul la casa de bilete a Stadionul Municipal Sibiu este următorul:
vineri, 23 august între 16-20,
sâmbătă, 24 august între 16-20
duminică, 25 august (ziua meciului) între 18:30 – 22:30
Echipa de baschet CSU Sibiu a demarat pregătirea pentru noul sezon al Ligii naționale. Sibienii desfășoară antrenamentele atât în sală, dar și pe pista Stadionului Municipal.
A început a doua săptămână de pregătire pentru echipa sibiană. Staff-ul tehnic pentru sezonul care urmează este format din:
În această perioadă echipa are un program de pregătire mixt, care vizează atât partea tehnică – antrenamentele desfășurându-se în sala de baschet, cât și partea fizică – pregătirea având loc pe pista de atletism a Stadionului Municipal.
La pregătire participă și mai mulți juniori crescuți la centrul de copii și juniori al CSU Sibiu și care vor avea șansa de a rămâne în lotul echipei pentru sezonul 2024/2025.
În perioada imediat următoare urmează să fie completat lotul de jucători care va lua startul în Liga Națională de Baschet Masculin – ediția 2024/2025. De asemenea și programul din presezon este aproape stabilit.
Cea de-a patra ediție a Școlii de Vară ASTRA începe în 22 august 2024 la Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu, instituție care beneficiază de susținere financiară din partea Consiliului Județean Sibiu. Dedicat profesioniștilor din domeniul științelor informării și documentării, în special bibliotecarilor, evenimentul oferă participanților prilejul de a urmări prezentări și aplicații practice referitoare la: utilizarea de sisteme integrate open-source care permit gestionarea activităților și documentelor dintr-o bibliotecă, dezvoltarea competențelor de verificare a faptelor prin problematizare și exerciții, evidențierea diferențelor între științe și pseudoștiințe și modul în care bibliotecile pot contribui la educația științifică, prelucrarea datelor și valorificarea resurselor culturale digitale.
Cursurile se desfășoară, gratuit, în perioada 22-24 august 2024 la sediul Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu (str. George Barițiu, nr. 7). Expunerile și activitățile practice vor fi susținute de patru lectori: dr. Lenuța Ursachi (Universitatea „Dunărea de Jos”, Galați), lector univ. dr. Robert Coravu (Universitatea din București), lector asociat dr. Nicolaie Constantinescu (Universitatea din București) și Mihai Constantinescu, editor (BiblioFeed). Participanții – bibliotecari din România si Republica Moldova – vor avea parte de expuneri și ateliere valoroase axate pe teme de actualitate: digitizare, instrumente și metode de verificare a faptelor, bazele sistemului integrat de bibliotecă KOHA.
***
Școala de vară ASTRA este o inițiativă de educație nonformală care are drept obiectiv transferul de cunoștințe și abilități cu un înalt grad de noutate pentru domeniul științelor informării și documentării.
Companiile și instituțiile publice au ocazia să găzduiască în perioada următoare ateliere dedicate reducerii risipei alimentare. Banca Regională pentru Alimente Cluj organizează astfel de întâlniri în care angajații și managerii din județele Cluj, Sibiu, Bistrița-Năsăud și Alba află metode practice prin care fiecare persoană poate economisi bani și reduce risipa alimentară.
„Prin promovarea unor obiceiuri de consum responsabile, companiile pot economisi resurse și, implicit, bani. Să nu uitam că risipa cea mai mare de alimente se face la nivel de consumator. Atelierele pot ajuta angajații să devină mai conștienți de modalitățile prin care să reducă risipa alimentară nu doar acasă, ci și în birou. Astfel de inițiative contribuie și la crearea unei culturi organizaționale pozitive, în care angajații se simt parte din ceva mai mare decât activitatea lor zilnică”, declară vicepreședintele executiv al Băncii Regionale pentru Alimente Cluj, Andreea Bobiș.
În ultima perioadă, mai multe organizații și firme au contactat Banca pentru Alimente, iar atelierele online și offline în companii, școli și instituții sunt parte din activitățile băncii.
„Prima dată când companiile ne-au abordat a fost în 2020. Am făcut câteva ateliere și în pandemie, online. Anul trecut o campanie a cerut din nou o oferta, iar anul acesta din nou. Ne bucură mult interesul”, spune Andreea Bobiș.
Ea afirmă că în cadrul proiectului Turdenii Reduc Risipa Alimentară, finanțat de Fundația Comunitară Cluj, Banca Regională pentru Alimente Cluj a amplasat în 5 companii din Turda colțuri de sustenabilitate cu informații și trucuri despre risipa alimentară. „Am organizat și la nivel național mai multe activități de voluntariat corporativ cu firmele care au participat la acțiuni de sortări și distribuiri de alimente în comunitățile vulnerabile. În plus, am lucrat și cu angajații din firmele care au participat la colecta națională de alimente. Acum dorim să oferim ocazia tuturor celor dornici să se implice în combaterea risipei să ne cheme în firma lor”, completează Andreea Bobiș.
Elevii și tinerii, fascinați de atelierele de combatere a risipei alimentare
Discuții și ateliere de gătit pe tema reducerii risipei alimentare au loc și în universități, școli și grădinițe. În fiecare an, Banca Regională pentru Alimente Cluj răspunde la zecile de mesaje prin care reprezentanții ONG-ului sunt chemați să le vorbească copiilor și tinerilor sau chiar să experimenteze practic comportamente anti-risipă.
„Atelierele sunt exact ceea ce lipsește unei comunități pentru a fi un catalizator între cei care au posibilitatea să ofere și cei care au nevoie să primească. E un transfer care aduce beneficii ambelor părți, dar pentru acest transfer este nevoie de campanii de conștientizare, campanii pe care cei de la Banca pentru Alimente le derulează fie fizic, fie în mediul virtual.
Clasa pe care o manageriez a beneficiat, în perioada septembrie 2023 – iulie 2024, de 4 astfel de campanii. Chiar dacă poate să pară prea mult într-un singur an școlar, vă spun cu certitudine că nu e deloc așa! Asta pentru ca echipa Băncii pentru Alimente, reușește să captiveze de fiecare dată. Astfel de activități sunt exact ceea ce trebuie pentru a face procesul educativ atractiv, interactiv, util, iar recompensa dulce primită la finalul fiecărei activități a avut efectul scontat, fiecare copil simțindu-se un mic erou pentru că a salvat acea hrană încă gustoasă”, precizează învățătoarea Anca Corla, de la Școala Horea Cloșca și Crișan din Turda, județul Cluj.
Dacă doriți să găzduiți ateliere de combatere a risipei alimentare în compania, instituția sau organizația dumneavoastră, îi puteți contacta pe reprezentanții Băncii Regionale pentru Alimente Cluj printr-un mesaj pe adresa de email cluj@bancapentrualimente.ro.
Donează 2 euro pe lună
O altă modalitate prin care persoanele fizice se pot implica este o donație lunară de 2 euro pe lună, printr-un sms cu textul HRANA la numărul 8845.
Astfel, fiecare donator ajută la salvarea de la risipă a unei cantități de aproximativ 9 kilograme de mâncare/lună, hrană care ajunge la ONG-uri care deservesc oameni în nevoie din județele Cluj, Alba, Sibiu și Bistrița-Năsăud.
3.213 tone de alimente au fost salvate de la risipă de la înființarea Băncii Regionale pentru Alimente Cluj, din 2018 și până în prezent. Numai anul trecut cantitatea salvată a depășit 1.100 de tone. 21.000 persoane din 119 ONG-uri partenere care se ocupă grupuri vulnerabile au fost ajutate cu hrană salvată de la risipă, iar în campaniile băncii s-au implicat până acum 33 companii.
Federația Băncilor pentru Alimente din România cuprinde nouă Bănci Regionale pentru Alimente în București, Cluj, Roman, Oradea, Brașov, Timișoara, Constanța, Craiova, Galați.
Aceasta este o mare rețea națională de solidaritate la dispoziția societății, organizațiilor caritabile și a celor mai vulnerabili dintre noi, o punte între existența surplusului de alimente și cei care au mai multă nevoie de hrană.
Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Sibiu din data de 29 august va fi inclus un proiect inițiat de primarul Astrid Fodor prin care se solicită aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru extinderea clădirii Casei de Cultură a Municipiului Sibiu din Parcul Tineretului și construcția unei săli de spectacole cu 220 de locuri.
“Sibiul și-a creat deja de foarte mulți ani un brand ca locație culturală apreciată, plină de vitalitate. Prin urmare, investițiile în infrastructura dedicată actului cultural sunt o necesitate pentru a asigura evoluția în acest domeniu, atât ca și calitate, dar și ca număr de evenimente. De aceea am inițiat un proiect prin care vom crea o sală de spectacole proprie pentru Teatrul de Balet, printr-o nouă extindere a clădirii din Parcul Tineretului. Reamintesc că prima extindere a imobilului a fost realizată în 2019, când spațiul disponibil acestei instituții culturale s-a mărit considerabil pentru activitatea administrativă, fiind inclusă și o sală de repetiții.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
Concret, printr-o investiție estimată la 24,6 milioane de lei, se propune construcția unei clădiri cu subsol și parter pe locul fostului cinematograf de vară din Parcul Tineretului și astfel crearea unui spațiu multifuncțional, acoperit, parțial sau total deschis.
Clădirea va avea o suprafață totală de 865 de mp și va cuprinde sala de spectacole, o scenă de 150 mp, un foyer, backstage-ul, spații tehnice și de depozitare.
Prin acest proiect se va amenaja și curtea Casei de Cultură, urmărindu-se conectarea acesteia cu spațiile interioare.
Filarmonica de Stat Sibiu găzduiește în perioada 1-21 septembrie, șase tineri artiști, protagoniștii unor recitaluri extraordinare, desfășurate în cadrul Concursului Enescu 2024, de la a cărui naștere se împlinesc 143 de ani.
„Astăzi facem o reverență pentru George Enescu, de departe cel mai important și prolific compozitor al României, la 143 de ani de la naștere. Ne amintim că Enescu a susținut cinci concerte la Sibiu, în 1921, 1926, 1928, 1930 și 1942. Filarmonica de Stat Sibiu continuă să onoreze geniul enescian interpretându-i compozițiile, participând la Festivalul Enescu și găzduind evenimente muzicale sub auspiciile Concursul Internațional „George Enescu”. Ne bucurăm să vă anunțăm că, în perioada 1-21 septembrie, șase tineri artiști desăvârșiți vor fi protagoniștii unor recitaluri extraordinare desfășurate la Sala Thalia în cadrul Concursului Enescu 2024”, au transmis repreznentații Filarmonicii de Stat Sibiu.
Filamonica de Stat va avea onoarea să îi prezinte publicului sibian pe interpreții Alexandra Segal, Maria Marica și Benjamin Kruithof, George Todică și Constantin Borodin, Daria Parkhomenko, care vor fi protagoniștii unor recitaluri extraordinare.
Astfel, duminică, 1 septembrie, de la ora 19:00, sibienii îi vor putea asculta pe Alexandra Segal, Maria Marica și Benjamin Kruithof. Alexandra Segal (pian), Maria Marica (vioară) și Benjamin Kruithof (violoncel) sunt cei trei mari câștigători ai Concursului Internațional „George Enescu” 2022.
Duminică, 15 septembrie, de la ora 19:00 este rândul interpreților George Todică și Constantin Borodin să urce pe scena Sălii Thalia. Pianistul român stabilit la Londra, George Todică, și violoncelistul Constantin Borodin, născut la Chișinău și discipol al maestrului Marin Cazacu, sunt laureați cu Premiul II la Concursul Internațional „George Enescu” 2022.
Sâmbătă, 21 septembrie, începând cu ora 19:00, Daria Parkhomenko le va oferi melomanilor un extraordinar recital la pian. Tânăra pianistă rusă de origine română Daria Parkhomenko este câștigătoarea Concursului Internațional „George Enescu” 2018, la secțiunea pian, și a debutat discografic în octombrie 2022, tot cu lucrări enesciene.
Festivalul Enescu la Sibiu este organizat de Asociatia Culturala PLAY și Artexim, în parteneriat cu Filarmonica de Stat Sibiu. Producător: Ministerul Culturii. Eveniment cofinanțat de Primăria Municipiului Sibiu și Consiliul Judetean Sibiu.
Festivalul Brânzei și al Țuicii, ediția XXI – a va avea loc în Rășinari, weekendul acesta (24-25 August 2024), pe Valea Ștezii.
Unul dintre cele mai frumoase sate ale României, Rășinariul, invită sibienii și nu numai, să ia parte la cele două zile de petrecere, muzică bună, târg de produse tradiționale, celebrul bulz ciobănesc, brânzeturi, mâncăruri tradiționale, jocuri și cântece populare.De asemenea, în a doua zi de festival, rășinărenii doresc să învingă un nou record al bulzului.
PROGRAMUL MANIFESTĂRII
SÂMBĂTĂ, 24 august 2024
Prezentator: Georgiana Moga Doca
Ora 13:30: Obiceiuri pastorale la Rășinari cu Grupul Folcloric Nunta Ciobănească
Ora 14:00: Spectacol oferit de Rășinăreni – Ansamblul Călușerii al Căminului Cultural din Rășinari, Fluierașii din Răşinari, Grupul folcloric Nunta Ciobănească și invitații
Ora 15:30: Deschiderea Oficială a Festivalului și vizitarea standurilor de brânză și țuică
Recital oferit de Rodica Popa Comaniciu împreună cu tineri intepreţi
Spectacol oferit de ansamblurile de dansuri populare din localitatile Baia de Fier, Babeni, Vaideeni, Zavoi, Avrig, Jina, Topliţa şi Armeniş
Ora 19 :30 Recital oferit de Gabriela Tuta si Maria Butila
DUMINICĂ, 25 august 2024
Prezentator: Traian Stoiţa
Ora 10:00: Desfășurarea festivalului cu vizitarea standurilor
Ora 13:30: Pregătire ,,Cocoloș cu brânză – Bulzul Festivalului 2024” produs tradițional pentru degustat din specialitatea festivalului
Ora 15 :00: Recital oferit de Traian Stoița, Sebastian Stan și Răzvan Năstăsescu
Recital Victoria Meiţescu, Aurelian Adam, împreună cu tineri interpreți
Spectacol oferit de ansamblurile de dansuri populare din localitățile Armeniş, Polovragi, Corbii Argeș, Topoloveni, Traian și Măgura Ilvei
Grupul de muzică tradițională românească Junii coordonat de Cosmin Verde
Ora 20.00: Recital oferit de Adrian Stanca cu formația
Ora 21.00: Jocul călușerilor şi Foc de tabără
Pe parcursul celor două zile de festival între orele 14:00 –17:00 vor avea loc Ateliere tematice pentru copii/tineri și drumeții!
Vara aceasta, România este gazda evenimentului mult așteptat GOAT Rally Tour 2024, un spectacol itinerant care va aduce peste 25 de supercaruri în cinci orașe emblematice ale țării.
GOAT Rally Tour a debutat pe 18 august 2024, ora 17:00, în inima Transilvaniei, la Sibiu, și a continuat cu opriri în Brașov pe 19 august, Iași pe 20 august, București pe 22 august și Mamaia pe 23 august.
ANDREI STANEA
GOAT Rally Tour a luat naștere în România și este deja la a patra ediție, bucurându-se de un succes răsunător în edițiile de vară din 2022 și 2023 și în ediția de iarnă de la începutul acestui an. Tot anul acesta va avea parte și o ediție specială în Dubai, la sfârșitul lunii octombrie.
După evenimentul internațional din 2023, care a început în România, a trecut prin Ungaria și s-a încheiat în Croația, cererea uriașă din partea fanilor, dar și din partea participanților încântați de frumusețile țării noastre, a determinat organizarea evenimentului exclusiv pe teritoriul României.
În fiecare dintre aceste orașe, supercarurile vor fi expuse în locații emblematice, care vor fi anunțate în curând pe conturile oficiale de socializare. Publicul va avea astfel ocazia să admire aceste bijuterii pe patru roți într-un mediu cool și relaxant.
GOAT Rally Tour 2024 oferă o experiență unică, atât pentru participanți, cât și pentru fanii pasionați de mașini specifice jocurilor video. Este o oportunitate de networking, business, turism în România și o celebrare a pasiunii comune pentru mașini și distracție.
„Am fost întotdeauna primiți incredibil în fiecare oraș de până acum și ne-am bucurat de sprijin important din partea autorităților. Participanții sunt încântați de România și și-au dorit foarte mult să organizăm evenimentul aici. Sunt îndrăgostiți de țară noastră, de ospitalitate, de locurile deosebite.“ a declarat organizatorul evenimentului.
Pentru mai multe detalii și pentru a rămâne la curent cu toate anunțurile legate de locațiile exacte, publicul este încurajat să urmărească conturile oficiale de socializare GOAT Rally
Festivalul Lichiului de Poveste va avea loc duminică, 8 septembrie 2024, în frumoasa comună Loamneș, situată la 25 km de municipiul Sibiu.
Această sărbătoare autentică este dedicată celebrei plăcinte ardelenești, preparată de gospodinele locului din aluat dospit, smântână, brânză dulce sau griș, aromată cu prune dulci, varză călită sau ceapă delicioasă.
Festivalul Lichiului de Poveste, festivitate a bunului gust, a tradițiilor și a promovării gastronomiei și bucătăriei locale, este organizată, anual, în primul weekend din luna septembrie, de Primăria Comunei Loamneș, în frunte cu primarul, Maria Greavu.
În deschiderea Festivalului, de la ora 9:30, va avea loc crosul „Alergăm pentru zâmbete”, un proiect susținut de Echipa de Inimi, un proiect cetățenesc județean care își propune să promoveze mișcarea și beneficiile acesteia pentru membrii comunității.
Nu există taxă de participare la cros, dar participanții pot sprijini copiii din clasele pregătitoare care învață la școlile din localitățile Loamneș, Alămor, Hașag și Armeni, prin donații sau oferind rechizite școlare.
„Participanții la cros vor primi tricouri, medalii și diplome, iar la finalul concursului vor fi invitați să deguste bunătăți culinare pregătite de localnici.
Numărul de participanți este limitat la 100, iar locurile se vor aloca după principiul „primul venit, primul servit”.” – anunță Claudiu Mureșan, senatorul social-democrat de Sibiu, pe pagina sa de Facebook.
După cursă, participanții sunt invitați la distracție cu premii și surprize alături de DJ Pablo S și DJ Suru!
Locație: Școala Gimnazială Loamneș
De la ora 14:00, solista de muzică populară, Adelina Popa, va urca pe scenă pentru a lansa noul său album „Omule, îți trece viața” și va fi acompaniată de invitați speciali precum Adi Neamțu și formația sa, alături de numeroși alți artiști talentați.
Locație: Terenul de Fotbal Loamneș
Pe parcursul zilei, veți avea parte de:
Dansuri tradiționale cu Ansamblul „Măgura”
Produse locale, gastronomice și artizanat tradițional
„Nu ratați această ocazie de a sărbători tradiția și comunitatea!” – transmit reprezentanții Primăriei comunei Loamneș
Prin voia lui Dumnezeu, Radio Vocea Evangheliei Sibiu a împlinit, în 15 august 2024, 30 de ani de existență. Acum trei decenii, în 15 august 1994, se auzea la Sibiu pentru prima dată: „Aici, Radio Vocea Evangheliei”!
Și nu este puțin lucru, pentru că misiunea RVE este aceea de a oferi programe care, prin conținutul lor, comunică mesajul Evangheliei și care inspiră la trăirea valorilor creștine.
Radio Vocea Evangheliei este cel mai longeviv post de radio local din orașul Sibiu.
„Sperăm că prin valorile după care ne ghidăm și pe care le-am promovat de-a lungul vremii în munca noastră, ați resimțit dragoste, respect, profesionalism, interactivitate și transparență. Au fost 30 de ani de alergare neobosită, de dăruire și devotament pentru dumneavoastră, ascultătorii noștri, și indiferent cât de lungă și dificilă a fost calea, niciun obstacol nu a putut opri puterea și pasiunea oamenilor de radio care vă slujesc, să împărtășească lumii, mesajul iubirii divine.” transmit reprezentanții postului de radio sibian.
Festivalul SCAF va începe în 7 septembrie și o parte di evenimente și lucrări vor fi expuse în clădirea Liceului Pedagogic de pe strada General Magheru.
Astăzi Muzeul Național Brukenthal a primit o importantă donație de artă din partea doamnei Elke Scheiner. Peste 40 de lucrări de pictură, grafică și desen realizate de Eva Maria Scheiner în a doua jumătate a secolului XX au fost aduse cu sprijinul doamnei dr. Irmgard Sedler și donate Muzeului sibian.
„Dintr-o ofertă de donație propusă de doamna Elke Scheiner privind lucrările pictoriței Eva Maria Scheiner, am convenit să distribuim o parte din lucrări Muzeului Național Brukenthal iar cealaltă parte Muzeului Transilvănean din Gundelsheim din Germania. Am hotărât împreună acest lucru ținând cont și de faptul că doamna Eva Maria Scheiner este originară din Sibiu. Avem o legătură de prietenie cu dl. dr. Alexandru Constantin Chituță și cu Muzeul Național Brukenthal, și sprijinim și noi cu tot ceea ce putem munca excelentă ce se desfășoară în ultima vreme. Muzeul Național Brukenthal are o activitate intensă și are și un patrimoniu valoros care este îmbunătățit și îmbogățit constant” a declarat doamna Irmgard Sedler.
Alexandru Constantin Chituță, managerul Muzeului Național Brukenthal a afirmat: „Mulțumim doamnei Elke Scheiner pentru noua donație de artă ce va intra în valoroasa colecție de grafică și desene a Muzeului Național Brukenthal. Sunt câteva mii de lucrări existente astăzi în colecție și iată că de astăzi aceasta crește cu încă câteva zeci de lucrări. De asemenea recuperăm și o parte din creația artistei Eva Maria Scheiner, născută la Sibiu. Îi mulțumesc de asemenea doamnei dr. Irmgard Sedler pentru grija și prețuirea pe care o arată Muzeului Național Brukenthal. Nu este prima donație primită atât ptin grija cât și din colecția domniei sale. Anul viitor, în 2025 vom putea să expunem într-o expoziție temporară o parte din aceste desene și lucrări de grafică și pictură”.
foto: Daniel Farcașiu – Muzeul Național Brukenthal
Asociația A.L.E.G. invită sibienii la un atelier dedicat prevenirii și combaterii violenței domestice prin implicarea comunității locale. Cei care lucrează în practica privată cu astfel de cazuri, sunt invitați la o întâlnire într-un mediu cald și sigur, unde se va pune accent pe schimbul de bune practici.
Se va discuta despre:
modelul StoP, dezvoltat în Germania și extins n Austria, s̗i despre rolul nostru ca psihologi in sprijinirea celor afectati.
modelul StoP, dezvoltat în Germania s̗i extins în Austria, s̗i despre rolul nostru ca psihologi in sprijinirea celor afectati.
Întâlnirea va avea loc în SIBIU, sâmbătă, 24 august, începând cu ora 9:00, iar numărul de locuri este limitat.
Accesul este gratuit, pe bază de înscriere în baza formularului: https://forms.gle/4AsJUakRwD6N4Fmp8
În urma confirmării participării, vom reveni către dumneavoastră cu detalii legate de locație și alte informații utile.
Agenda întâlnirii cuprinde:
9:00 – Prezentarea participanților și a organizatorilor
10:00 – Violența domestică, modalități de intervenție și metoda StoP
11:00 – Cum ajuți?
12:30 – Discuții libere și gustare / networking
Important: Nu se acorda credite profesionale pentru participarea la aceasta intalnire.
Zeci de copii din Turnu Roșu și Sebeșu de Jos au participat săptămâna trecută la concursul de creație „Verde din satul meu”, organizat de Andreea Anghel, primarul ales al comunei Turnu Roșu.
Cele mai frumoase picturi și desene au fost expuse în centrul comunei Turnu Roșu pentru a putea fi admirate de trecători, dar și de delegația aflată în vizită, a membrilor USR. De asemenea, frumoasele lucrări vor decora biroul viitorului primar, Andreea Anghel.
„Cartea de vizită cea mai de preț a unei comunități sunt OAMENII! Începând de la cel mai mic la cel mai mare. Pe această cale doresc să le mulțumesc copiilor comunității care ne-au încântat cu creațiile lor, atât pe noi cât și pe oaspeții noștri de duminică.
Am fost onorată să vă prezint ca pe micii ambasadori ai celor două sate, Turnu Roșu și Sebeșu de Jos, și voi face tot ceea ce stă în puterea mea să vă sprijin și să vă promovez și de azi înainte.
Mulțumesc tuturor! Mulțumesc vouă și părinților voștri pentru educația aleasă și spiritul autentic. Așa ne păstrăm valorile!
Și alegând oameni care iubesc țara și autenticul de acasă” – a transmis pe Facebook Andreea Anghel, primar ales al comunei Turnu Roșu
Andreea Anghel alături de Candidata USR la Președinția României, Elena Lasconi Candidata USR la Președinția României, Elena Lasconi Andreea Anghel alături de Candidata USR la Președinția României, Elena Lasconi Andreea Anghel alături de Candidata USR la Președinția României, Elena Lasconi Andreea Anghel alături de Candidata USR la Președinția României, Elena Lasconi
În data de 19.08.2024 a fost semnat Contractul de proiectare și execuție lucrări cu numărul 135 pentru “Capacități de producere a energiei electrice din surse regenerabile de energie solară la Stația de Epurare a apei (SEAU) Sibiu, Mohu”, între APĂ CANAL SIBIU SA, în calitate de beneficiar și Asocierea URBIOLED S.R.L. – URBIO DOWNSTREAM S.R.L., reprezentată de liderul de asociere S.C. URBIOLED SRL, în calitate de antreprenor.
Durata de execuție a contractului este de 6 luni (din care 2 luni pentru proiectare) de la data emiterii Ordinului Administrativ de Începere.
Valoarea totală a contractului este de 4.197.050 Lei (fără TVA).
Obiectivul general al contractului constă în proiectarea și execuția panourilor fotovoltaice pentru producerea energiei din surse regenerabile la nivelul Stației de Epurare Sibiu – Mohu, după cum urmează: prelucrarea terenului, înființarea căilor și drumurilor de acces, montarea structurii metalice, montarea a 1064 panouri fotovoltaice cu puterea instalată de 691,6 W pe structura metalică, montarea a trei invertoare trifazate cu puteri instalate de 200 kW, pozare și conectarea cablurilor de la panourile fotovoltaice la invertoare prin intermediul tablourilor electrice, racordarea centralei electrice fotovoltaice la stația de 20 Kv, montare priză de pământ, montare instalație paratrăsnet, montare instalație monitorizare, măsură și control, iluminat perimetral și instalație de supraveghere, teste și punere în funcțiune.
“Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României”
“PNRR. Finanțat de Uniunea Europeană – UrmătoareaGenerațieUE”
Monica F, o olteancă în vârstă de doar 29 de ani, stabilită la Sibiu, a crezut că poate face avere vânzând bijuterii fake, în numele unei companii celebre. Aceasta se afișa pe rețele de socializare într-un mod opulent, călătorind în țări exotice, conducând mașini scumpe și purtând haine de firmă.
Pe internet au apărut inclusiv conturi cu numele vânzătoarei, urmate de cuvântu FAKE! Acolo, clienții „țepuiți” au postat mai multe conversații și poze. Monica F. ar fi vândut bijuterii sub brandul „Pandora” însă după doar câteva zile, cumpărătorii reclamau mari defecte estetice. Într-un final, bijuteriile „marca Pandora ” s-au dovedit a fi false. Acestea erau cumpărate din China, la prețuri foarte mici. Clienții păcăliți au depus multiple reclamații la Poliție.
Conform polițiștilor sibieni, aceștia au efectuat trei percheziții domiciliare în municipiul Sibiu. Din cercetările efectuate până în prezent a reieșit faptul că, în cursul anului 2024, prin intermediul rețelelor de socializare, o femeie în vârstă de 29 de ani, din municipiul Sibiu, ar fi comercializat produse, în speță bijuterii, purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată pentru produse identice sau similare.
Produsele în cauză ar fi fost achiziționate de către persoana bănuită de pe platforme on-line specializate în marketing, ulterior fiind oferite spre vânzare clienților, care ar fi achitat diverse sume în avans pentru a primi produsele comandate.
Prejudiciul creat este de 325.000 de lei.
Cu ocazia perchezițiilor efectuate în cursul acestei dimineți, polițiștii au ridicat 640 de produse purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată pentru produse identice sau similare.
Baza Sportivă Obor s-a deschis în urmă cu 3 luni, iar de atunci mii de sibieni au venit aici pentru a practica sporturile pentru care Primăria Sibiu a creat această infrastructură.
Terenurile de sport au fost rezervate de peste 1.700 de ori până acum. Cele mai căutate au fost cele două terenuri de tenis de câmp, pentru care s-au făcut în medie 7-8 rezervări pe zi, pentru fiecare. Terenul de baschet și volei a fost rezervat în medie de 6 ori pe zi, iar cel de minifotbal și handbal are o medie de 5 rezervări zilnice.
Toate terenurile sintetice – un teren multisport pentru baschet și volei, unul pentru minifotbal și handbal, 2 terenuri pentru tenis de câmp, 2 mese pentru tenis de masă – pot fi folosite în mod gratuit, în baza unei rezervări care se poate face aici: Rezervari Baza Obor Sibiu. Această platformă permite anularea rezervării în cazul în care nu mai puteți ajunge în data și la ora respectivă, astfel că, în aceste cazuri, sibienii sunt rugați să opereze aceste anulări pentru a lăsa locul liber celor care doresc să utilizeze terenurile.
Singurul teren care se închiriază contra cost, cu 600 de lei pe oră pentru antrenament și 2.000 de lei pentru desfășurarea unui meci oficial, este cel de fotbal, dotat cu gazon natural. În această perioadă, pe acest teren a avut loc meciul oficial din Finala Cupei României, Liga a IV-a, organizată de Asociația Județeană de Fotbal. Aici au avut loc și antrenamente ale echipei AFC Hermannstadt și un antrenament al echipei CS Corvinul 1921 Hunedoara.
Regulamentul de utilizare a Bazei Sportive Obor este disponibil AICI , fiind recomandată citirea acestuia de către utilizatori. Baza Sportivă este deschisă zilnic între orele 10.00 – 22.00.
Poliţiştii sibieni caută o minoră în vârstă de 15 ani,care a plecat într-o direcție necunoscută, fără a mai reveni acasă.
Persoanele ce pot oferi informaţii care să conducă la depistarea acesteia sunt rugate să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.
La data de 20 august a.c., o tânără a sesizat Inspectoratul de Poliție Județean Sibiu cu privire la faptul că, în noaptea de 18/19 august, sora sa, MUNTEANU ANDREEA DENISA, în vârstă de 15 ani, domiciliată în satul Nemșa, comuna Moșna, județul Sibiu, a plecat de acasă într-o direcție necunoscută, fără a mai reveni.
Semnalmente: înălțime 1,65 m, greutate 50 kg, ochi căprui, păr șaten, vopsit blond la vârfuri.
La momentul plecării, minora purta o bluză de culoare roșu închis, pantaloni jeans de culoare negru, papuci de culoare roz.
Nu se cunosc eventuale semne particulare.
Persoanele ce pot oferi informații cu privire la această minoră sunt rugate să apeleze numărul unic pentru situații de urgență 112 sau să contacteze de îndată cea mai apropiată unitate de poliție.
Marți, 20 august 2024, s-a desfășurat proba obligatoriea profilului din cadrul examenului de Bacalaureat – E.c), sesiunea august 2024.
Din cei 578 de candidaţi înscriși, 294 candidați au fost prezenți, 55 candidaţi au absentat, iar pentru 229 candidați notele obținute în sesiunile anterioare au fost recunoscute. Nu au existat candidați eliminați sau candidați care să susțină examenul cu subiectele de rezervă.
Subiectele și baremele de corectare vor fi publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15:00.
Următoarele probe vor avea loc astfel:
➢ miercuri, 21 august – proba la alegere a profilului și a specializării (fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, psihologie, economie, sociologie sau filosofie)
➢ joi, 22 august – limba și literatura maternă
Primele rezultate vor fi afișate luni, 26 august, până în ora 12.00. În conformitate cu prevederile art.5 și ale art.6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD), precum și cu solicitarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Ministerul Educației va publica rezultatele elevilor obținute în urma susținerii examenelor naționale cu anonimizarea numelui și a prenumelui.
Contestațiile pot fi depuse în ziua de 26 august 2024 (în intervalul orar 12:00 – 18:00). Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.
Rezultatele finale vor fi anunțate VINERI, 30 august 2024.
Târgul Olarilor, cel mai longeviv eveniment al Sibiului cultural, își redeschide porțile în 31 august și 1 septembrie 2024. Piața Mare va fi locul de întâlnire al meșterilor olari din diferite centre de olărit cu vizitatorii și cumpărătorii. Cea de-a 58-a ediţie a manifestării este organizată de Consiliul Județean Sibiu, Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale „Cindrelul-Junii” Sibiu, în parteneriat cu Muzeul ASTRA, fiind o acțiune cofinanțată de Primăria Municipiului Sibiu.
Cu oale, ulcele, blide, căni, cahle pentru soba de teracotă, clopoței, instrumente muzicale poposesc peste 100 de olari și familii de meșteri la Târgul Olarilor de la Sibiu. Manifestarea este una de tradiție pentru județul Sibiu și pentru arealul transilvan, reunind în fiecare an olari din importante centre, precum Corund, Braniştea, Horezu, Vădastra, Obârşa, alături de ceramiști care expun creații de inspirație modernă.
Diversitatea produselor decorative și utilitare, realizate din lut, atmosfera de târg și întâlnirea publicului cu olarii – toate fac parte din rețeta de succes a acestei expoziții cu vânzare. Mai mult, fiecare ediție a manifestării aduce în prim-plan demonstrații de meșteșug la roata olarului, precum și ateliere de olărit; astfel vizitatorii pot urmări olarii în timp ce lucrează vase sau pot încerca ei înșiși să modeleze lutul și să decoreze oale și ulcele.
Ediția 2024 a „Târgului Olarilor” este organizată de Consiliul Județean Sibiu, Centrul Județean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale „Cindrelul-Junii” Sibiu, în parteneriat cu Complexul Naţional Muzeal ASTRA.
Programul evenimentului:
Târgul Olarilor se desfăşoară în zilele de 31 august şi 1 septembrie 2024, în Piaţa Mare din Sibiu, şi este deschis vizitatorilor între orele 8.00 – 22.00.
Acțiunile CJCPCT „Cindrelul-Junii” Sibiu sunt posibile cu finanțare din partea Consiliului Judeţean Sibiu.
Acţiune cofinanțată de Primăria Municipiului Sibiu
Consiliul Județean Sibiu a lansat licitația pentru achiziționarea unei ambulanțe de tip C cu tracțiune 4×2, pentru Serviciul de Ambulanță Județean Sibiu, valoarea estimată a contractului este de 672.268,50 lei, fără TVA.
Termenul limită de depunere al ofertelor este 12 septembrie 2024, ora 15, iar livrarea autospecialei se va face de către operatorul economic câștigător în maxim 8 luni de la semnarea contractului.
Ambulanța va fi proiectată și echipată pentru acordarea primului ajutor medical calificat, a asistenței medicale de urgență prespitalicească, precum și pentru monitorizarea și transportul pacienților, fiind destinată intervenției medicale de urgență la cel mai înalt nivel. De asemenea, aceasta va fi livrată cu un set de cinci anvelope de vară și un set de cincianvelope de iarnă.
Achiziția a fost prevăzută de către Consiliul Județean Sibiu în programul de investiții pentru anul 2024 și este realizată cu banii care revin în bugetul local al județului Sibiu din cotele defalcate din TVA.
Reamintim faptul că, în luna iulie a acestui an, Consiliul Județean Sibiu a achiziționat pentru Serviciul de Ambulanță Județean Sibiu o ambulanță de tip B. Contractul a fost semnat cu producătorul specializat DELTA MED, din Cluj Napoca și va fi livrată în termen de 8 luni, respectiv la începutul anului 2025. Valoarea contractului este de 504.200 lei, fără TVA.
Tragerea la sorți pentru partidele din play-off-ul Cupei României, ediția 2024-2025, a avut loc marți, 20 august, de la ora 13:00, la Casa Fotbalului.
Formatul Cupei României Betano prevede ca în faza play-off-ului să participe 32 de echipe, dintre care 24 de echipe calificate din turul anterior şi 8 echipe din Liga 1. Cele opt echipe din primul eşalon sunt cele patru echipe clasate pe locurile 3-6 la finalul play-out-ului ediţiei anterioare de campionat, alături de cele două câştigătoare ale barajului de menţinere-promovare în Liga 1 şi cele două nou-promovate direct în actuala ediţie de campionat.
Partidele se vor desfăşura în conformitate cu prevederile articolului 30 din ROAF, “Organizarea şi programarea Cupei României”. În caz de egalitate după 90 de minute de joc, se procedează la prelungiri şi, după caz, la executarea loviturilor de departajare din punctul de pedeapsă.
Jocurile din cadrul play-off-ului Cupei României vor avea loc în ziua de 28 august cu începere de la ora 17:30, cu exceptia jocurilor televizate, programul acestora urmând a fi stabilit şi comunicat ulterior pe site-ul FRF.
Partida dintre CSM Focșani și FC Hermannstadt se va juca pe 28 august pe stadionul Milcovul din Focșani.
Vineri, 23 august, pasionații de alergare vor concura pe un traseu deosebit în Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului, în cadrul competiției Night Cross Challenge powered by GLS, care a ajuns la cea de-a zecea ediție
PROGRAM: ✅ ORA 20 Start Cursele copiilor de 500 m, 1 km și 1,3 km ✅ ORA 21:20 Start Cursa de 9 km ✅ ORA 22:35 Start Cursa de 4,5 km
Night Cross Challenge este organizat de Asociația Club Sportiv CAB Sport, cu scopul de a promova un stil de viață activ și sănătos. Evenimentul este cofinanțat de Consiliul Județean Sibiu, prin Agenda pentru Sport 2024.
Miercuri, 21 august 2024, ora 18:00, în Palatul Brukenthal din Piața Mare din Sibiu va avea loc vernisajul expoziției „Antarctica. Pe urmele lui Emil Racoviță”, a fotografului Dan Tarcea. Expoziția este organizată de Muzeul Național Brukenthal, cu sprijinul Primăriei Municipiului Sibiu.
Cunoscut ca un adevărat explorator, fotograful sibian Dan Tarcea ne invită într-o fabuloasă călătorie în tărâmul depărtat și înghețat al Antarcticii. Miercuri, 21 august 2024, în Palatul Brukenthal din Piața Mare va avea loc o prezentare a călătoriei și a fotografiilor efectuate în Antarctica.
Dan Tarcea este unul dintre cei mai pasionați, talentați și profesioniști travel photographer sibieni, cu numeroase expoziții și proiecții ale unor locuri și momente fascinante surprinse în diversele sale călătorii.
Expoziția este dedicată savantului, biologului si exploratorul român Emil Racoviță, ,,părintele biospeologiei”. Tot el este și primul român care a ajuns, într-o expediție, până în îndepărtata Antarctica.
Dan Tarcea a efectuat o călătorie pe continentul înghețat în perioada 1-25 ianuarie 2024. Această călătorie a fost imortalizată prin zeci de fotografii, parte din acestea prezentate în această expoziție outdoor.
„…Antarctica… În ultimii 15 ani dacă cineva mă întreba unde mi-aș dori cel mai mult să călătoresc, aș fi răspuns fără să stau pe gânduri: Antarctica. Este un vis mare al meu, cu multe căutări, planuri, companii de turism care efectuează această expediție, multe e-mail-uri și telefoane către oamenii care au ajuns acolo. Călătoria în sine a fost cu multă încărcare emoțională, eram conștient că îmi trăiesc visul, am făcut în cap o listă lungă cu ce mi-aș dori să văd – o balenă care sare în apă, un velier printre înghețuri, balena ucigașă Orca, colonii de pinguini cu mulți pui, valuri mari în pasajul Drake, o colonie de păsări Albatros, răsărit și apus de poveste în Antarctica – și spre marele meu noroc toate acestea s-au îndeplinit”, a declarat Dan Tarcea.
„Este o expoziție – jurnal. În luna lui August, prezentăm publicului în Piața Mare din Sibiu o călătorie a sibianului Dan Tarcea, cunoscut ca un povestitor al expedițiilor realizate. Antarctica, un tărâm îndepărtat, văzut de mulți doar pe hartă, în filme și documentare. Sunt oameni însă care au avut bucuria unei asemenea expediții și care ne dăruiesc și nouă și ne povestesc experiența lor într-un continent atât de fabulos. Să ne lăsăm purtați în călătorie, pe urmele lui Emil Racoviță și Dan Tarcea, cu ajutorul fotografiei în Antarctica”.
Conform datelor, Antarctica este regiunea polară din sudul Pământului care cuprinde continentul Antarctida și porțiunile sudice din oceanele limitrofe. Este situată în regiunea antarctică din emisfera sudică, aproape în întregime la sud de cercul polar antarctic și este înconjurată de Oceanul Antarctic. Având 14.0 milioane de km pătrați, este al cincilea continent ca suprafață, după Asia, Africa, America de Nord și America de Sud. Aproximativ 98 % din suprafața Antarcticii este acoperită de o pătură de gheață cu grosimea medie de 1,6 km.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.