15.2 C
Sibiu
miercuri, 10 septembrie, 2025
Acasă Blog Pagina 277

Drept la replică DEER Sibiu privind un editorial Sibiu Independent

1

În urma editorialului apărut în ziarul Sibiu Independent sub titlul „EDITORIAL: Ați furat de ați rupt ani de zile și acum noi plătim consecințele. Mesaj direct pentru băieții deștepți din Sibiu din energie” DEER Sibiu a transmis un drept la replică, pe care îl redăm integral mai jos. Precizăm, încă odată, că editorialele sunt articole de opinie, care conform legii nu se supun replicilor și care nu necesită prezentarea de fapte și informații, fiind doar o opinie a autorului. Totuși, SIBIU INDEPENDENT, a mizat mereu pe transparență și publică integral dreptul la replică DEER Sibiu, iar consumatorii își pot crea propriul punct de vedere. Avem o precizare: la scrierea știrilor despre întreruperi de curent am furnizat informații verificate inclusiv pe siteul DEER. De asemenea, când a fost pana de curent din 29 iunie 2024 am solicitat informații suplimentare la DEER care ne-au fost transmise în 24 iulie 2024.


Asigurându-vă de respectul nostru pentru publicația pe care o conduceți, vă solicităm
atenția asupra situației cu impact negativ la adresa companiei Distribuție Energie Electrică
Romania – DEER, urmare a editorialului cu titlul: “Ați furat de ați rupt ani de zile și acum
noi plătim consecințele. Mesaj direct pentru băieții deștepți din Sibiu din energie” –
https://sibiuindependent.ro/2024/08/18/editorial-ati-furat-de-ati-rupt-ani-de-zile-siacum-noi-platim-consecintele-mesaj-direct-pentru-baietii-destepti-din-sibiu-din-energie/.
Constatăm că DEER este ținta unui atac vehement prin articolul publicat de
dumneavoastră, în Sibiu Independent.

Editorialul, publicat în data de 18 august, conține o serie de informații total eronate și
acuzații nefondate și nedocumentate, care afectează imaginea companiei și aduc grave
prejudicii activității DEER și implicit activității grupului Electrica.

Facem precizarea că DEER este companie membră a grupului Electrica, care, începând
cu anul 2014 este listat la bursa din București și Londra și orice informație/editorial de
acest gen poate influența negativ rezultatele la bursă.

Constatăm că dumneavoastră, în calitate de semnatar al editorialului, prezentați
comentarii, fără a expune fapte reale care să certifice informațiile publicate. Articolul
conține un mesaj calomnios, nefondat și de rea credință.

Chiar dacă editorialul este scris la modul general, faceți acuzații de furt și numiri politice,
nepermise și de neacceptat, având in vedere că nu am primit nicio solicitare cu privire la
activitatea și conducerea companiei.

În ceea privește investițiile realizate în rețelele de distribuție vă putem pune la dispoziție
o situație a acestora. Nu există nicio solicitare din partea dumneavostră nici pe acest
subiect.

Vă asigurăm că am răspuns, oficial, la toate solicitările primite din partea reprezentanților mass-media, în cel mai scurt timp posibil.
Dorim să precizăm că pe site-ul companiei puteți găsi toate informațiile despre activitatea
companiei, precum si întreruperile în alimentarea cu energia electrică, din întreg arealul
DEER, inclusiv din Sibiu: https://www.distributie-energie.ro/intreruperi-deer/

De asemenea, puteți accesa harta interactivă cu toate întreruperile programate și
accidentale, cu informații actualizate și aveți posibilitatea de a verifica online, în
permanență, dacă locul dvs de consum este sau va fi afectat de întreruperile de energie
planificate și neplanificate, precum și ziua și ora la care este preconizată finalizarea
lucrărilor de realimentare a utilizatorilor.

Aplicația ChatVolt, asistentul virtual, vă oferă informații rapide și actualizate privind
întreruperile în alimentarea cu energie electrică, suport în transmiterea indexului autocitit
și înregistrează sesizările privind deranjamentele, printr-o interacțiune automată, rapidă
şi ușor de utilizat, simplificând procesul de sesizare a deranjamentelor, oferind asistență
automatizată consumatorilor, pentru cele mai frecvente întrebări.

Așadar, nu putem permite astfel de afirmaţii denigratoare la adresa DEER, care sunt de
natură să afecteze activitatea companiei şi care aduc prejudicii mari de imagine, dar si
financiare companiei noastre.

În lumina celor semnalate vă solicităm publicarea Dreptului la replică. Vă aducem în
atenție faptul că, în cazul în care vom constata că în publicația Sibiu Independent va
continua atacul la adresa companiei DEER, ne considerăm îndreptățiți să acționăm în
instanță publicația.


Biroul de presă
Distribuție Energie Electrică Romania


Notă pentru editori
Distribuție Energie Electrică Romania (DEER), parte a Grupului Electrica, este cel mai important operator național de distribuție a energiei electrice, care acoperă 18 județe, reprezentând 40,7% din teritoriul României (97.196 kmp). Cu o tradiție de peste 120 de ani, DEER oferă servicii pentru pentru aproape 4 milioane de utilizatori, prin intermediul unei rețele de distribuție a energiei electrice de peste 200.000 km.

Dan Barna, europarlamentar USR: „Cum a reușit Ciolacu să jignească femeile, să confirme dezastrul economic și să renunțe la bani europeni în doar jumătate de zi la Bruxelles (C.P)

0
Europarlamentarul USR Dan Barna, a scris pe pagina sa de Facebook despre „Cum a reușit Ciolacu să jignească femeile, să confirme dezastrul economic și să renunțe la bani europeni în doar jumătate de zi la Bruxelles:

A fost să se vadă cu președinta Comisiei Europene. Doamna von der Leyen ceruse tuturor statelor membre să vină cu două propuneri de comisar. O femeie și un bărbat.

Ce a înțeles Ciolacu din asta? Că se simte „ca în comunism”, când știm cu toții că la categoria impuse erau drepturile femeilor și paritatea femei-bărbați în funcții de conducere, nu-i așa?

Marcel Ciolacu nu ratează nicio ocazie să facă România de rușine. Candidat la prezidențiale să spună că promovarea egală a femeilor în funcții reprezentative este ceva ce îi miroase a comunism este o jignire fără margini.

Ce-a mai făcut Ciolacu în jumătate de zi la Bruxelles?
  • A anunțat că România are nevoie de 7 ani să reducă deficitul bugetar și că va cere să i se aprobe un plan. USR spune de cel puțin doi ani de zile că aici vom ajunge. Suntem în procedură de deficit excesiv și nu vom ieși dacă UE nu pune condiții ferme pentru reducerea deficitului;
  • A anunțat că se gândește să renunțe la bani europeni (parte din tranșă a treia din PNRR de 2,7 miliarde euro) în loc să îndeplinească jaloanele ca să primim banii.

România a suferit destul cu PSD și PNL la guvernare. Vă dați seama ce dezastru ar fi un președinte Ciolacu?”

Sursa foto: Facebook – Dan Barna

Noi reguli pentru transportul lichidelor în bagajele de mână în toate aeroporturile UE

0

Măsuri temporare în ceea ce privește controlul de securitate al lichidelor pe aeroporturile din UE impuse de Comisia Europeană începând cu 1 septembrie 2024

Începând cu data de 1 septembrie 2024, la toate aeroporturile din statele membre UE, care folosesc echipamentele sistemelor de detectare a explozibililor pentru bagajele de cabină – EDSCB (Explosive Detection Systems for Cabin Baggage) de standard C3, se vor institui măsuri temporare în ceea ce privește controlul de securitate al lichidelor, volumul maxim al recipientelor individuale pentru lichide, aerosoli și geluri fiind limitat la maximum 100 ml pentru bagajele de cabină suspuse controlului. Măsura nu va afecta posibilitatea menținerii aparatelor electronice din bagajul de mână.

Prin proiectul de modernizare și dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, Aeroportul Internațional Sibiu a achiziționat și utilizează începând din luna noiembrie 2023 noile echipamente EDSCB de standard C3, oferind astfel pasagerilor săi posibilitatea de a călători de la Sibiu fără aplicarea de restricții în ceea ce privește transportul lichidelor în bagajele de mână. Însă, având în vedere noile măsuri, începând cu data de 1 septembrie 2024 pasagerii care călătoresc de la Aeroportul Internațional Sibiu vor putea transporta în bagajul de mână o cantitate de maxim 100 de ml de lichide per recipient.

Aceste măsuri vor fi impuse ca urmare a Deciziei (UE) 2024/2109 Comisiei Europene din 29 iulie 2024, respectiv a Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2024/2108 al Comisiei din 29 iulie 2024 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2015/1998 în ceea ce privește anumite măsuri urgente de securitate aeronautică referitoare la echipamentele pentru controlul de securitate al lichidelor, aerosolilor și gelurilor, având ca scop menținerea securității transportului aerian și a conceptului de „one stop security”.

Conform noului Regulament aplicabil de la 1 septembrie 2024, „echipamentele de standard C3 concepute pentru controlul de securitate al bagajelor de mână care au primit «marca UE» sau «marca UE în curs de aprobare» înainte de 1 august 2024 pot fi utilizate numai pentru controlul de securitate al lichidelor, aerosolilor și gelurilor cu o limită de control al volumului maxim al recipientelor individuale pentru lichide, aerosoli și geluri care nu depășește 100 ml.”

Impunerea acestor măsuri temporare este determinată  de necesitatea revizuirii configurațiilor existente ale echipamentele EDSCB de standard C3 în vederea îmbunătățirii performanței acestora. 

Pentru a asigura o experiență plăcută și pentru a evita orice situație neplăcută, pasagerii care călătoresc de la Aeroportul Internațional Sibiu vor fi informați cu privire la condițiile privind controlul de securitate.

Nunți încheiate la spital. Au fost organizate la „Secret Garden” din Cisnădie

1
Locația cochetă „Secret Garden” din Cisnădie, aflată în vecinătatea Aerodromului Măgura, este în mijlocul unui scandal. Mai mulți petrecăreți ar fi făcut toxiinfecție alimentară în urma participării la mai multe evenimente.

Conform DSP SIBIU, în zilele de 16,17 și 18 august, în locația sus amintită au avut loc evenimente – nunți, în urma cărora au apărut cazuri de îmbolnăvire care au ridicat suspiciunea de Toxiinfecție alimentară (TIA).

Numărul persoanelor expuse la risc și numărul celor bolnave a variat de la un eveniment la altul, astfel:
• 16.08 – 119 participanți, cu 17 persoane bolnave (13 adulți , 4 copii)
• 17.08 – 324 participanți, 4 persoane bolnave (adulți)
• 18.08 – 135 participanți, 4 persoane bolnave (adulți)

Cazurile au fost de gravitate ușoară spre medie, având o simptomatologie ce a constat în: dureri abdominale, grețuri, vărsături, scaune diareice, stare generală influențată, subfebrilitate și/sau febră, dureri musculare.

Au fost transportați de urgență la spital :
  • trei copii (din cei patru afectați la primul eveniment), externați după două zile;
  • o gravidă, tot de la primul eveniment, care a refuzat inițial internarea, dar s-a prezentat apoi, după circa 24 de ore, a primit îngrijirile necesare și a fost externată a doua zi.
Conform DSP Sibiu, calea de transmitere prezumptivă ar fi alimentele și apă.

DSP a declanșat ancheta epidemiologică și controlul prin Inspecția sanitară. S-a procedat astfel la recoltarea de probe biologice de la cei trei copii internați (coproculturi și teste de antigene virale). La celelalte două evenimente nu s-au putut face recoltări, deoarece bolnavii nu au prezentat simptome la momentul prezentării (vărsături sau scaune diareice).

Mai mult, au fost luate și probe alimentare, însă doar de la primul eveniment, deoarece, din păcate anunțurile au fost tardive și s-a depășit termenul de 48 de ore de păstrare a alimentelor pentru analize. S-au recoltat, în schimb probe de sanitație (suprafețe de lucru și ustensile – masa inox, farfurie, feliator, tocător, oale, etc.) pentru toate cele trei evenimente, probe de apă și probe biologice de la personalul de deservire, din blocul alimentar (tegumente, exudat faringian, secreții nazale, coproculturi)

În urma controlului și verificărilor efectuate, s-a solicitat efectuarea în regim de urgență a curățeniei și dezinfecției în întreaga unitate, cu dezinfecție suplimentară la blocul alimentar. Urmare rezultatelor preliminare furnizate de către laboratorul DSP, referitor la prezența stafilococului auriu în secrețiile nazale, exudat faringian și pe un tegument la cele 4 persoane din bucătăria unității (bucătar șef și trei ajutoare de bucătar), s-a dispus, cu termen imediat, scoaterea acestora din procesul tehnologic de preparare a hranei din blocul alimentar, dispensarizarea lor prin medical de familie și reintegrarea ulterioară doar după negativarea probelor.

În urma mediatizării cazului, reprezentanții SECRET GARDEN au transmis un drept la replică

Cu mare părere de rău și surprindere ne aflăm într-o situație în care nu am considerat că ne-am putea afla vreodată, deoarece la The Secret Garden calitatea serviciilor noastre, cât și siguranța și sănătatea oaspeților noștri, reprezintă o prioritate absolută.

Suntem deosebit de afectați și știm că scuzele noastre nu sunt suficiente pentru a ameliora neplăcerile cauzate celor afectați.

Întotdeauna am colaborat cu furnizori de materie primă autorizați, care respectă cele mai înalte norme de calitate și igienă, precum Metro sau Miramax. De asemenea, am fost și suntem constant preocupați de prospețimea și calitatea preparatelor noastre, precum și de disciplina cu care se aplică procedurile de igienă personală, igiena spațiilor de preparare a mâncării și a spațiilor anexe. Lucrăm cu personal experimentat și corect instruit, cărora le punem la dispoziție echipamente și substanțe performante de la producători cu renume mondial, precum Ecolab.

Din aceste motive, surprinderea ne-a fost maximă când ne-am văzut confruntați cu reclamații privitoare la preparatele noastre, excluzând din primul moment varianta ca ingredientele folosite, cât și modul de preparare a mâncării, să fi fost deficitar. Respectăm toate normele care sunt impuse de lege, cât și alte norme interne suplimentare, care au menirea de a asigura prestarea serviciilor la cele mai înalte standarde. Si am reușit să facem asta la zeci de mii de meniuri servite până în acest moment, mulțumind prin calitatea serviciilor noastre, sute de miri, părinți sau companii, care au apelat la noi pentru organizarea evenimentelor.

În urma anchetei specialiștilor DSP, am putut să identificăm cauza problemelor ca fiind stafilococul auriu, care s-a strecurat în unele preparate prin intermediul unei părți a personalului nostru. Această concluzie ne-a intrigat, deoarece monitorizăm atent starea de sănătate a personalului în permanență, tocmai pentru a evita astfel de situații, mai ales în contextul actual, caracterizat de infecții gastroenterologice și a noii forme de COVID, care cauzează astfel de simptome.

În urma anchetei noastre interne, am putut să identificăm ca sursă a infecției un colaborator care a suplinit bucătarul adjunct, care a fost operat de apendicită chiar în săptămâna respectivă. În ciuda faptului că bucătarul șef a chestionat colaboratorul cu privire la starea de sănătate, acesta a omis să spună că a suferit de simptome gastrointestinale cu scurt timp în urmă și s-a automedicat, spunând doar că la data respectivă este sănătos, el constituind astfel poarta de intrare a stafilococului auriu în locația noastră.

Ca urmare a acestui episod absolut nefericit, pentru care ne asumăm toată responsabilitatea, am instaurat noi proceduri menite să evite pe viitor asemenea situații și suntem cu atât mai încrezători că vom putea asigura în continuare calitatea serviciilor cu care ne-am obișnuit clienții și invitații.

Privitor la starea de fapt, am sterilizat toate suprafețele de contact în zona de preparare a mâncării în trei rânduri, prin agenți biocizi, mai întâi prin aplicare directă, apoi prin atomizator, cât și prin noua tehnologie de nebulizare, care a fost folosită în întreaga locație pentru a distruge orice forme de eventuale bacterii rămase, și suntem pe deplin încredințați că orice urmă a contaminării a fost eliminată. În acest scop, am colaborat cu firme de specialitate în astfel de proceduri, care au efectuat și testele de rigoare pentru a confirma că spațiile tratate sunt complet sterile.

În urma acestui eveniment total nefericit, rămânem cu gustul amar că un astfel de episod a fost posibil în locația noastră, dar suntem absolut convinși că noile măsuri implementate vor elimina riscul repetării unui astfel de incident în locația noastră și dorim să asigurăm pe această cale mirii și invitații lor că serviciile noastre vor depăși calitatea care i-a convins să ne aleagă în primul rând! ” au transmis reprezentanții The Secret Garden

Un biciclist a fost lovit mortal de un autocamion, în localitatea sibiană Merghindeal

0
Un biciclist în vârstă de 74 de ani și-a pierdut viața după ce a fost rănit grav de un autocamion. Din primele informații, de vină pentru coliziune ar fi fost chiar biciclistul.

Polițiștii sibieni au concluzionat faptul că, în timp ce conducea o bicicletă pe direcția Agnita – Făgăraș, un localnic în vârstă de 74 de ani a virat la stânga fără să se asigure, moment în care a fost lovit de un autocamion, condus pe aceeași direcție de mers, al cărui șofer, un bărbat în vârstă de 47 de ani, din județul Argeș, efectua manevra de depășire a biciclistului.

Din păcate, biciclistul a decedat în urma leziunilor suferite.

Panică într-un bloc de pe strada Ștrandului din Sibiu. Au intervenit pompierii ISU SIBIU

0
Un coș de gunoi în flăcări „a semănat” panică într-un bloc de pe strada Ștrandului din municipiul Sibiu. La fața locului au ajuns mai multe echipaje de pompieri ISU.

Din fericire, focul izbucnit la coșul de gunoi nu s-a extins însă a generat mult fum, pompierii ISU SIBIU fiind nevoiți să ventileze casa scării. Nici o persoană nu a necesitat îngrijiri medicale.

Ce acte îți sunt necesare dacă vrei să vinzi un apartament?

0

Știm că procesul de vânzare a unui apartament presupune efort, stres și drumuri nesfârșite pentru pregătirea documentelor. Dar atunci când cunoști aceste detalii, îți este mult mai ușor să vinzi un apartament.

Află din acest articol care sunt actele necesare pentru vânzarea unui apartament și nu mai pierde timpul cu drumuri pentru informare. Informația este reală, verificată, pentru că eu însămi am trecut prin acest proces.

Sau dacă nu vrei să treci singur prin acest proces anevoios, mai există o soluție, dar aflăm despre aceasta spre finalul articolului.

Ce acte sunt necesare pentru vânzarea unui apartament?

Îți recomand să citești cu atenția sau să notezi documentele necesare la vânzarea unui apartament, pentru că îți va fi ușor să treci prin acest proces cunoscând toate informațiile.

Așadar, ce îți trebuie să vinzi un apartament?

  1. Actele de identitate în original și copie.
  2. Certificatul de căsătorie (dacă este cazul), în original și copie.
  3. Certificat fiscal de la primăria de domiciliu. Atenție, este necesar să nu figurezi cu nicio datorie. În plus, trebuie să fi declarat centrala, altfel vei fi surprins să afli că trebuie să plătești diferența de impozit pentru aceasta.
  4. Asigurarea obligatorie a locuinței. PAD. Da, este necesar și acest document. Așa că dacă ai deja un cumpărător, caută o companie de asigurări pentru întocmirea PAD-ului.
  5. Cadastrul și intabularea. Dacă nu le ai, grăbește-te.
  6. Certificatul energetic. Eu l-am obținut rapid, în urma găsirii unei firme serioase care se ocupă de acesta. În câteva zile l-am obținut, iar costul total a fost de 250 lei, dar nu sunt aceleași în toate situațiile. Depinde de firmă.
  7. Chitanțe cu plata utilităților, în mod special plata gazului și a energiei electrice.
  8. Adeverinta asociatie

Cam acestea sunt documentele necesare. Pregătește-le și adresează-te unui notariat. Pentru început este nevoie să te programezi la o primă sesiune de verificare a documentelor, iar dacă acestea sunt ce trebuie, vei fi programat pentru vânzarea efectivă a apartamentului și semnarea contractului.

Încă nu ai cumpărător? Ce să faci în acest caz?

Ai 2 variante, fiecare cu avantajele și dezavantajele sale.

  1. Postezi anunțul pe diferite platforme de anunțuri imobiliare, dar nu oricum. Ci convingător. Îl descrii real, dar interesant și atrăgător pentru cine caută să cumpere. Este o variantă avantajoasă, dar există și riscuri. Poți aștepta destul de mult, fiind poate zeci de mii de apartamente de vânzare.

Sau…

  1. Te poți adresa unei agenții imobiliare cum este Taboo, o renumită agenție de imobiliare din Sibiu care te poate ajuta să treci prin tot procesul și cu posibilitatea de a-l vinde mult mai repede decât ai face-o tu singur.

Accesează Taboo.ro unde vei găsi o mulțime de apartamente de vânzare in Sibiu, garsoniere și case de vânzare, penthouse, ansambluri. Informează-te și accesează serviciile agenției, pentru că beneficiile sunt foarte multe.

Ce spui? Vrei să-ți vinzi apartamentul de unul singur sau cu ajutorul unei agenții imobiliare? Taboo te poate ajuta să traversezi acest proces, fără bătăi de cap și poate reușești să-ți vinzi apartamentul mult mai rapid decât îți imaginezi.

EDITORIAL: Spațiul public la cheremul primarului Sibiului și acoliților săi

0

Era o vorbă: Unde-i lege, nu-i tocmeală! „Era” este cuvântul cheie. Pentru că cei care fac și aplică legea și-o ajustează după bunul plac. Astăzi analizăm, din nou, cazul festivalurilor de prin parcurile orașului și alte evenimente de pe domeniul public.


Primarul Sibiu a trimis acum ceva ani Consiliului Local un proiect de hotărâre pentru evenimentele care se țin în Piața Mare și sunt co-finanțate de la bugetul local să nu se perceapă bilet de intrare. Cele care sunt totuși pe Agenda Culturală, dar NU primesc bani de la buget, pot cere taxă de intrare. Și s-a votat o așa hotărâre de Consiliu Local Sibiu.

Acum șmecheria: Piața Mare aparține de domeniul public. Domeniul public al orașului este administrat de un serviciu subordonat primarului. Și are un regulament și taxe de ocupare a acestui domeniu. Perfect! Doar că, undeva acolo sus în Primărie s-a decis că evenimentele co-finanțate de Primărie care ocupă domeniul public, ALTUL decât Piața Mare, nu mai este o problemă dacă iau taxă pe bilete de intrare.

Și Primăria Sibiu a plusat în regulament: evenimentele de pe domeniul public, co-finanțate de Primărie NU mai plătesc taxa de 2 lei pe zi pe metru pătrat, cât prevede regulamentul. O plătesc doar pe spații comerciale, dacă au în zonă amenajate.

Să luăm exemple de caz. ARTMANIA – cel mai mare festival rock din Europa de Est. Cu mii de oameni veniți din toate colțurile Europei. Ocupă Piața Mare contra cost și NU primește bani co-finanțare de la Primăria Sibiu, dar este trecută pe Agenda Culturală. Așa că are bilete de intrare. Cântecele Munților, organizat de Cindrelul Junii Sibiului ocupă Piața Mare, are co-finanțare de la Primărie, deci are acces liber al publicului și nu plătește taxă de ocupare a domeniului public.

Acum exemplele șmechere. Festivalul Sibiul De Odinioară ocupă în august câteva zile Parcul Tineretului, chiar în buza Spitalului. Muzică tare să audă toți pacienții. Cam ca la motocicliștii Red Bull Romaniacs pe Coposu. Organizatorii au co-finanțare de la Primărie, ocupă domeniul public și nu plătesc taxă de ocupare. Anul acesta au renunțat la taxa de intrare, probabil pentru a atrage mai mulți vizitatori la standurile de mâncare și băutură, standuri care plătesc taxă organizatorilor. Primăria Sibiu le percepe 2 lei/mp/zi doar pe zona unde sunt rulote comerciale.

Festivalul Focus in the Park, organizat de fotograful primarului Astrid Fodor. Unul din festivalurile cu cel mai mare buget primit de la Primăria Sibiu. Acesta ocupă o bucată mare din Parcul Sub Arini fără să plătească la domeniul public. Dar are și taxă de intrare la festival.

Acum să stăm strâmb și să gândim logic, nu ca alții de prin Primăria Sibiu. Dacă există o hotărâre de Consiliu Local care prevede reguli de ocupare a domeniului public la evenimente în Piața Mare, de ce nu este valabilă sau să fie extinsă pe tot domeniul public al orașului? Adică dăm din banii contribuabililor 300.000 la Focus in the Park, le dăm gratis și parcul Sub Arini și îi lăsăm și să perceapă bilete de intrare. Este oare legal? Întreb pentru un prieten de la Curtea de Conturi care, poate, de data asta, nu mai e prieten cu știm noi cine, ca să îi permită, ca fostului director, să facă hotel în parcul orașului…

CSC Șelimbăr merge la Craiova pentru partida cu Universitatea 48

0

Etapa a patra a ligii secunde va debuta cu partida U 48 Craiova – CSC Șelimbăr. Meciul se va disputa pe stadionul din Craiova, vineri, de la ora 17.00.


Oltenii au început cu o înfrângere sezonul, 0-2 la Reșița, dar și-au revenit și au obținut două succese, 1-0 cu Chindia Târgoviște și 2-1 cu CS Dumbrăvița. Cu șase puncte în clasament, U Craiova se află pe locul patru. În schimb, sibienii au învins cu 3-1 pe Metaloglobus București și au cedat cu 1-2, în deplasare cu Chindia. Sibienii au un meci mai puțin disputat, restanța din prima rundă cu Corvinul Hunedoara. În clasament, CSC Șelimbăr se află pe poziția a 13-a.

Partida de la Craiova va fi arbitrată la centru de Valentin Porumbel – Oltenița, ajutat la cele două linii de Viorel Dobre – București și Cătălina Nan – Alexandria. Rezervă va fi Adelin Pavel – Osica de Jos – Olt, iar observator Luis Moisescu – Drobeta Turneu Severin. Delegat de joc a fost desemnat Mihai Prunariu – Tg. Jiu.

Meciul va fi transmis în direct de Prima Sport și Digi Sport.

Bacalaureat 2024, sesiune de toamnă: Joi a avut loc proba scrisă la Limba și literatura maternă

0

Joi, 22 august, absolvenții clasei a XII-a, care au studiat într-o limbă a minorităților naționale, au susținut proba scrisă la disciplina Limba și literatura maternă.

Au fost înscriși 7 candidați, toți la limba și literatura germană maternă, din care  6 candidați au fost prezenți, iar 1 candidat a absentat.

Nu au fost candidați care să susțină examenul cu subiectele de rezervă sau candidați eliminați.

Subiectul și baremul de corectare pentru proba de Limba și literatura maternă vor fi publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15.00.

Primele rezultate vor fi afișate luni, 26 august, până în ora 12.00. În conformitate cu prevederile art.5 și ale art.6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD), precum și cu solicitarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Ministerul Educației va publica rezultatele elevilor obținute în urma susținerii examenelor naționale cu anonimizarea numelui și a prenumelui.

Contestațiile pot fi depuse în ziua de 26 august 2024 (în intervalul orar 12:00 – 18:00). Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Rezultatele finale vor fi anunțate VINERI, 30 august 2024.

Tudor Butucel a fost convocat la naționala Moldovei

0

Jucătorul echipei CSC Șelimbăr, Tudor Butucel, a fost convocat la lotul național U 21 a Moldovei. La începutul lunii septembrie, liga întâi și liga a doua se vor întrerupe pentru a face loc acțiunilor echipelor naționale.


Tudor Butucel a fost convocat la Naționala Moldovei Under 21 pentru meciurile preliminare de calificare la Campionatul European de Tineret Under 21.

Reprezentativa moldavă, alături de Tudor, vor înfrunta Georgia Under 21, pe data de 5 septembrie și Suedia pe data de 10 septembrie.

Până atunci, Butucel va juca pentru formația din Șelimbăr în partidele cu Universitatea 48 Craiova, de mâine și în meciul de pe teren propriu, de la Cisnădie, cu Unirea Ungheni, pe 31 august.

Femeie din Dumbrăveni reținută pentru tâlhărie. Alături de un complice, au bătut un angajat al magazinului

0
O femeie în vârstă de 55 de ani din Dumbrăveni, ajutată de un complice în vârstă de 56 de ani din Valea Viilor, au reușit să pună pe jar angajații unui magazin din municipiul Sibiu. Aceștia au furat produse în valoarea de 360 de lei și au vrut să se facă nevăzuți

Acum, cei doi suspecți sunt cercetați penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de tâlhărie. Conform polițiștilor sibieni, la data de 21 august, în jurul orei 20:00, bărbatul și femeia ar fi sustras produse cosmetice dintr-un magazin de pe raza municipiului Sibiu, iar în încercarea de a fugi cu bunurile sustrase ar fi lovit un angajat al magazinului.

Personalul de pază a reușit imobilizarea celor două persoane până la sosirea polițiștilor la fața locului. Prejudiciul creat, în valoare de 360 de lei, a fost recuperat în totalitate.În baza probatoriului administrat în cauză, polițiștii au luat măsura reținerii celor doi bănuiți pentru 24 de ore

IGI: Informare privind prelungirea dreptului de ședere temporară pentru studii

0

Inspectoratul General pentru Imigrări face precizări cu privire la prelungirea dreptului de ședere temporară pentru studii

În conformitate cu articolul 58 din Ordonanța de Urgență nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, străinii intraţi în România pentru studii pot solicita prelungirea dreptului de şedere, astfel:
  • În cazul studenţilor, pe o perioadă egală cu durata totală a studiilor, plus 3 luni, dacă: sunt înscrişi la studii la o instituţie de învăţământ de stat ori particulară, acreditată sau autorizată provizoriu potrivit legii, forma de învăţământ cursuri cu frecvenţă, și dacă fac dovada mijloacelor de întreţinere, în cuantum de cel puţin salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată pentru o perioadă de cel puţin 6 luni;
  • În cazul străinilor care participă la un program de schimb de elevi sau program educaţional, pe o perioadă care să nu depăşească un an, dacă: sunt înscrişi la o unitate de învăţământ de stat sau particulară, acreditată ori autorizată provizoriu potrivit legii, forma de învăţământ cu frecvenţă; participă într-un program de schimb de elevi sau într-un program educaţional, realizat de o organizaţie constituită în condiţiile legii şi recunoscută pentru acest scop, și dacă organizaţia care realizează schimbul de elevi sau programul educaţional îşi asumă responsabilitatea pentru asigurarea cazării, a mijloacelor de întreţinere şi a eventualelor costuri privind executarea măsurii de îndepărtare;
  • În cazul străinilor intraţi în România în calitate de stagiari care participă la un program de formare profesională neremunerată, dacă prezintă: acord de formare profesională; angajament scris al entităţii-gazdă, în sensul că, în cazul în care un stagiar rămâne în mod ilegal pe teritoriul României, entitatea respectivă răspunde de rambursarea cheltuielilor suportate din fonduri publice pentru şederea şi îndepărtarea stagiarului respectiv; dovada deţinerii unei diplome de absolvire a învăţământului superior în ultimii 2 ani care precedă data cererii sau dovada participării la un ciclu de studii care conduce la obţinerea unei astfel de diplome; dovada mijloacelor de întreţinere în cuantum de cel puţin nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, pentru o perioadă de cel puţin 6 luni;
  • În cazul străinilor prevăzuţi la art. 45 alin. (2) lit. b^1) din actul normativ menționat anterior, pe o perioadă egală cu durata totală a studiilor, dacă: sunt înscrişi la o unitate de învăţământ de stat sau particulară, autorizată să funcţioneze provizoriu/acreditată, nivel de învăţământ liceal sau postliceal, inclusiv învăţământul terţiar nonuniversitar, cu frecvenţă; prezintă încuviinţarea părinţilor, a părintelui care exercită singur autoritatea părintească, a părintelui supravieţuitor sau a unei alte persoane care are calitatea de reprezentant legal, în forma unui act autentificat notarial, apostilat sau supralegalizat, după caz, şi însoţit de traducerea în limba română a actului autentificat notarial care să fie legalizată, cu apostilă sau supralegalizare, după caz, cu privire la şederea pe teritoriul României în scop de studii, dacă străinul este minor; fac dovada achitării taxei de şcolarizare, în cazul celor pentru care există obligaţia plăţii taxei; prezintă certificat de cazier judiciar sau alt document cu acelaşi obiect şi aceeaşi valoare juridică, eliberat de autorităţile din statul de domiciliu sau reşedinţă, dacă solicitantul este major;
  • În cazul străinilor prevăzuţi la art. 45 alin. (5^1), pe o perioadă egală cu durata totală a studiilor, dacă fac dovada că: sunt bursieri la o instituţie de învăţământ universitar de stat, acreditată ori autorizată provizoriu potrivit legii, cu frecvenţă; au încuviinţarea părinţilor sau a tutorelui cu privire la şederea în scop de studii pe teritoriul României, în cazul minorilor.
De asemenea, străinilor care nu au absolvit studiile în perioada acordată iniţial li se poate aproba prelungirea ulterioară a dreptului de şedere, în scopul finalizării studiilor, pentru o perioadă de maximum un an.

Dreptul de şedere temporară pentru studii se poate prelungi cu cel mult 6 luni după absolvirea studiilor, în vederea definitivării situaţiei şcolare sau universitare, precum şi pentru autentificarea documentelor de studii în acest scop.

Dreptul de şedere temporară pentru studii se poate prelungi cu 9 luni după absolvirea studiilor, pentru căutarea unui loc de muncă şi efectuarea formalităţilor de angajare în muncă sau în vederea deschiderii unei afaceri, cu prezentarea documentelor care atestă finalizarea studiilor.

Informații suplimentare referitoare la acordarea acestui drept găsiți accesând următorul link: https://igi.mai.gov.ro/wp-content/uploads/2024/06/ORDONANTA-DE-URGENTA-nr.-194-din-12-decembrie-2002-1.pdf

Șase câștigători ai Concursului Internațional George Enescu vor susține recitaluri unice pe scena din Sibiu. Bilete în vânzare

0
În perioada 1-21 septembrie 2024, Asociația Culturală Play aduce pe scena Sălii Thalia șase tineri artiști desăvârșiți, în cadrul celor trei recitaluri extraordinare desfășurate sub egida Concursului Internațional George Enescu, organizat pentru al treilea an la Sibiu.

Câștigătorii Concursului Internațional George Enescu din anii 2018 și 2022 vor fermeca audiența cu interpretări desăvârșite ale unor capodopere de renume ale marilor compozitori: Beethoven, Rachmaninoff, Debussy și, desigur, George Enescu, unul dintre cei mai de seamă muzicieni ai secolului XX.

Seria de recitaluri reprezintă o celebrare a excelenței muzicale, un omagiu adus geniului creativ la 143 de ani de la nașterea sa și un prilej de a asculta mari talente ale generației actuale.

Biletele la cele 3 recitaluri extraordinare au fost puse în vânzare

Asociația Culturală Play, organizatorul și promotorul Concursului Internațional George Enescu la Sibiu, anunță punerea în vânzare a biletelor de acces pentru cele trei recitaluri de gală susținute de unii dintre cei mai talentați artiști din noua generație, care ne vor frapa cu maturitatea muzicală precoce și versatilitatea stilistică.

Biletele se pot achiziționa online de pe platforma IaBilet.ro la prețul de 60 lei pentru acces general sau 40 lei pentru elevi, studenți, pensionari sau abonați ai Filarmonicii Sibiu.

Duminică, 1 septembrie 2024

Bilete disponibile pe https://bit.ly/CGE-2024-Recital1

Primul recital din seria celor trei va avea loc duminică, 1 septembrie, începând ora 19:00, la Sala Thalia, când vor străluci artiștii Alexandra Segal (pian), Maria Marica (vioară) și Benjamin Kruithof (violoncel) – cei trei mari câștigători ai Concursului Internațional „George Enescu” din anul 2022.

Alexandra Segal

Alexandra Segal este o pianistă israeliană al cărei joc virtuos și interpretare pasionată au fascinat audiențe în întreaga lume, la fel cum se va întâmpla și cu cea din Sibiu. Cu o carieră bogată în interpretare, Alexandra a oferit concerte captivante în diverse colțuri ale lumii, inclusiv în Israel, Statele Unite ale Americii și Europa. Nu doar că a impresionat publicul prin abilitățile sale muzicale, ci a fost distinsă inclusiv cu numeroase premii de prestigiu și a colaborat cu orchestre de renume, fiind un exemplu strălucit de devotament și măiestrie în domeniul muzicii.

Maria Marica

Violonista Maria Marica, născută la Cluj-Napoca într-o familie de muzicieni, își desăvârșește talentul sub îndrumarea renumitului violonist David Grimal la prestigioasa Universitate de Muzică din Saarbrücken. Cariera sa internațională a prins contur prin recitaluri și concerte memorabile susținute în România, Franța, Italia, Germania și Statele Unite, iar remarcabilele sale performanțe i-au adus numeroase premii la competiții de prestigiu din România. Maria Marica este, de asemenea, o prezență strălucitoare în cadrul Ansamblului Les Dissonances și a fost membră a Orchestrei Române de Tineret, alături de care a avut privilegiul de a concerta pe scene mari, precum Musikverein Viena, Elbphilharmonie Hamburg, Filarmonica din Paris și Konzerthaus Berlin, lăsând o amprentă de neșters în inimile publicului internațional.

Benjamin Kruithof

Benjamin Kruithof, născut în Luxemburg, a început studiul violoncelului la frageda vârstă de 5 ani, sub îndrumarea profesorului Raju Vidali la Conservatoire du Nord. Parcursul său artistic este marcat de numeroase distincții prestigioase, dintre care se remarcă premiul I și premiul publicului obținute la Bienala de Violoncel de la Amsterdam, în noiembrie 2020. În anul următor, talentul său excepțional a fost recunoscut prin invitația de a participa la renumita Academie Seiji Ozawa din Elveția. Benjamin cântă pe un instrument rar și valoros, un violoncel din secolul al XVIII-lea, creat de maestrul lutier italian G.B. Guadagnini, care îi este pus la dispoziție de Universitatea de Arte din Berlin.

Duminică, 15 septembrie 2024

Bilete disponibile pe https://bit.ly/CGE-2024-Recital2

În continuare, melomanii se vor bucura de recitalul extraordinar susținut de George Todică (pian) și Constantin Borodin (violoncel), laureați cu Premiul II la Concursul Internațional George Enescu ediția 2022 – duminică, 15 septembrie 2024, ora 19:00, la Sala Thalia.

Artiștii ne vor purta prin lucrări muzicale de referință, precum Sonata nr. 4 în Do major pentru violoncel și pian de L.van Beethoven, Nocturna și Saltarello de G. Enescu sau Adagio & Allegro de R. Schumann.

George Todică, pianist român stabilit la Londra, a câștigat în 2020 prestigioasa bursă „Constantin Silvestri,” care i-a oferit oportunitatea de a studia timp de un an la Stewart’s Melville College din Edinburgh. În anul următor, a fost admis la Conservatorul Regal din Scoția, unde va urma un parcurs de șase ani pentru a-și perfecționa arta pianistică. Talentul său a fost recunoscut prin numeroase distincții obținute în competiții din Anglia, Italia, Scoția, Franța și Istanbul, consolidându-și astfel reputația internațională. Pasionat de muzica de cameră, George Todică concertează frecvent alături de soția sa, soprana Charlotte Hoather, cu care a înregistrat patru albume apreciate. De asemenea, face parte din renumitul Trio Chloe Piano, alături de violonista Maria Gîlicel și violoncelista Jobine Siekman, cu care explorează și interpretează un repertoriu vast și captivant.

Constantin Borodin

Artistul Constantin Borodin, originar din Chișinău, și-a început călătoria muzicală la vârsta de doar 6 ani, când a descoperit pasiunea pentru violoncel. De-a lungul anilor, a avut privilegiul de a participa la masterclass-uri alături de profesori și muzicieni renumiți, precum Gautier Capuçon, Valentin Răduțiu, Cătălin Ilea, Reinhard Latzko, Stefan Popov și Miklós Perényi, fiecare contribuind la rafinarea artei sale interpretative. Constantin Borodin este laureat al numeroaselor concursuri naționale și internaționale, demonstrându-și talentul prin interpretări de excepție pe scenele marilor orchestre, cum ar fi Alt-Hastedter Kammerorchester Bremen, Orchestra Radioului de Cameră Română, Orchestra Națională de Tineret din Moldova, Filarmonica Dinu Lipatti și Filarmonica Ion Dumitrescu. Concertele sale solo au fost primite cu entuziasm de publicul meloman, confirmându-i statutul de violoncelist de prim rang.

Sâmbătă, 21 septembrie 2024

Bilete disponibile pe https://bit.ly/CGE-2024-Recital3

Ultimul recital de gală este susținut de pianista Daria Parkhomenko, câștigătoare a Concursului Internațional George Enescu din București, ediția 2018. Evenimentul este programat sâmbătă, 21 septembrie 2024, ora 19:00, la Sala Thalia.

Daria Parkhomenko, o tânără pianistă rusă de origine română, este unul dintre cele mai promițătoare talente ale generației sale. Descrisă drept “leading lady” de presa internațională de pian, Daria a cucerit cele mai prestigioase scene ale lumii, colaborând cu orchestre și dirijori de prim rang. Cariera sa strălucitoare este confirmată de numeroasele premii obținute la peste 15 concursuri naționale și internaționale de pian desfășurate în Japonia, Lituania, Germania și Italia.

Artista și-a lansat albumul de debut cu lucrări pentru pian ale compozitorului român George Enescu în octombrie 2022. Albumul de debut a primit o mare popularitate și recenzii internaționale excelente și a fost nominalizat pentru Opus Klassik și „Preis der deutschen Schallplattenkritik” în anul 2023.

Concursul Internațional George Enescu la Sibiu este organizat de către Asociația Culturală Play și Artexim. Producător: Ministerul Culturii.

Eveniment co-finanțat de Primăria Municipiului Sibiu și Consiliul Județean Sibiu.

Partener: Filarmonica de Stat Sibiu.

Stradă din Sibiu închisă parțial, pentru câteva zile, pentru lucrări la rețeaua de gaz  

0
La solicitarea constructorului angajat de compania Delgaz Grid, Comisia de sistematizare a circulației a avizat desfășurarea unei lucrări de înlocuire a conductei de gaz și a racodurilor pe str. Regele Ferdinand.

Desfășurarea lucrărilor a fost avizată în perioada 22-26 august, pe tronsonul dintre Aleea Țesătorilor și sensul giratoriu cu str. Abatorului și str. N. Teclu. Dată fiind complexitatea lucrărilor, circulația pe acest tronson se va închide în perioada menționată, pe sensul de mers dinspre Gară spre str. Abatorului. Ca urmare a acestei închideri, în perioada 22-26 august, autobuzele Tursib nu vor mai circula pe str. Regele Ferdinand, ci vor fi deviate pe str. General Magheru, iar locatarii vor putea ocoli zona afectată utilizând Aleea Țesătorilor, cu ieșire în str. Abatorului.

De asemenea, în acest weekend se va efectua o traversare în sensul giratoriu de la intersecția străzilor N. Teclu – Regele Ferdinand – Constituției, dar lucrările se vor executa noaptea, după ora 19.00, fără a fi necesară închiderea circulației, ci doar devierea acesteia pe o singură bandă, alternativ.

ACS Mediaș a pierdut amicalul cu Gloria Bistrița

0

Fostele adversare din seria a noua a ligii a treia din sezonul precedent, ACS Mediaș și Gloria Bistrița s-au întâlnit intr-o partidă de verificare, pe stadionul 8 Mai.


Meciul a avut loc miercuri la prânz și s-a încheiat cu victoria bistrițenilor, ACS Mediaș – Gloria 2018 Bistrița-Năsăud 2:4.

Echipa sibiană încheiat și ultimul amical al verii pe stadionul “8 Mai” cu o înfrângere. Bilanțul meciurilor amicale este de 4 victorii și 2 înfrângeri.Pentru formația din Mediaș au marcat Tineiu în minutul 64 și Standima în minutul 90.

Sâmbăta viitoare, ACS Mediaș va debuta în noul sezon al ligiia treia. În prima etapă, medieșenii vor juca în deplasare cu ACS TG. Mureș.

2×2 Race – Ultra Sky Marathon 2024: Alergători de elită se întrec sâmbătă, pe creasta Munţilor Făgăraş

0
Sâmbătă, 24 august, la Bâlea Lac, alergători de elită se vor întrece în cursa 2×2 Race – Ultra Sky Marathon 2024, competiție care se desfășoară integral la altitudinea de peste 2000 m, traversând cele mai înalte trei vârfuri din România: Moldoveanu, Negoiu și Viștea Mare.

Traseul 2X2 urmează marcajul turistic de creastă, banda roşie. Cursa este formată din două categorii, fiecare dintre cele două fiind parcurse într-o singură etapă, cu limite intermediare și finale de timp.

2X2 RACE este singura cursă din România care se desfășoară integral la peste 2000m altitudine, fiind deosebit de tehnică și cu siguranță unul dintre cele mai dificile ultra-maratoane montane din lume.

Traseul, cu o lungime de 45km și 4200m diferență pozitivă de nivel, poartă concurenții pe cele mai înalte trei vârfuri din spectaculoasa creastă a Făgărașului: Moldoveanu (2544m), Negoiu (2535m) și Viștea Mare (2527 m).

Concurenții vor fi selectionați dupa îndeplinirea unor cerințe de acceptare, din care să releve faptul că au experiență cel puțin moderată în alergare montană, pentru a ne asigura că pot face față uriașului efort fizic și psihic la care vor fi supuși.

În curând vom da startul înscrierilor pentru 2024.

Consultați regulamentul: https://www.2x2race.ro/regulament/
–––––––––––––––––––––
2X2 RACE este un eveniment organizat de Asociația Club Sportiv 2X2 Race, cu scopul principal de promovare a activității de alergare montană în România, utilizând poteci marcate din Munții Făgăraș.
În cadrul 2X2 RACE alergătorii pot alege să participe la unul din cele 2 evenimente distincte: 2X2 și X2. Fiecare eveniment este alergat într-o singură etapă și cu limite intermediare și finale de timp.

  • X2 – traseul are o lungime de 18 km, la o înălțime de peste 1900 m
  • 2X2 – traseul are o lungime de 45 km și 4200m

„Prințesa” cu ochi albaștri care promovează județul Sibiu a lucrat în bancă și a vândut ghilotine. Povestea de film a Nicoletei Ocneriu, ghida „Anii Drumetiei” premiată de trei ori de „Tripadvisor”

0
Prietenii îi spun Nico, iar pentru mulți este omul care le aduce zâmbetul pe buze doar prin felul său de a fi. Are o sete nestăvilită în a cunoaște lumea și oamenii, emanând o energie molipsitoare, pe care o simt atât cei care o urmează pe cărările munților, cât și cei alături de care pășește pe străduțele de poveste ale Sibiului.

„Mi-am dorit teribil să devin actriță dar, în același timp, iubeam natura și oamenii. Așa că am ales să devin ghid, poate cea mai frumoasă meserie din lume”, descrie Nicoleta decizia pe care a luat-o în anul 2015.

Înainte de acest an, Nicoleta a trăit alert: în 2006 a absolvit Facultatea de Științe Economice, după care a lucrat ca economist la o bancă și la o firmă din Sibiu. „Nu m-am acomodat cu monotonia biroului. Am decis să plec.”

Și dusă a fost: anul 2007 a găsit-o în Marea Britanie, unde s-a înscris la Cambridge, pentru a urma cursuri de limbă engleză. A și lucrat pentru a se putea întreține: „M-am angajat în Londra la o firmă care organiza diferite evenimente VIP în domeniul HoReCa, unde eram tipul de lider care își susține echipa și care pune mâna și face de toate. În plus, mai lucram și ca baby-sitter. Aveam nevoie de bani pentru școală”.

La un moment, dat a ajuns și la un mare hotel londonez: „ La Marriott Grosvenor Square l-am întâlnit pe Gordon Ramsay, un bucătar de excepție pentru care am și lucrat. De altfel, în cadrul aceluiași hotel am ocupat pozițiile de coordonator al departamentului room-service si de consilier clienți VIP, cărora le propuneam diverse programe turistice și activități personalizate. Aici am lucrat doi ani, destul de mult, întrucât îmi lipsea soarele ”.

Iar soarele l-a găsit în Ibiza, în 2011. „Îmi doream să învăț și spaniola, iar în Ibiza am reușit să mă angajez la o firmă de evenimente. Organizam petreceri pe catamarane și chiar dacă ați putea crede că era distracție multă, vă asigur că a fost vorba de și mai multă muncă”.

În 2012 a ajuns la București, unde a experimentat trăirile unei provinciale: „Am lucrat câteva luni la o agenție imobiliară. Nu am vândut nimic pentru că eram „driblată” de clienți, care se înțelegeau cu vânzătorii. La noi, în Ardeal, vorba-i vorbă și nu credeam că se poate lucra așa, pe scurtături”.

Totuși, în capitală s-a întreținut din ceea ce câștiga lucrând în call center-ul unei companii aeriene.

Sibiul i-a redevenit casă în 2013 unde, timp de un an, a vândut ghilotine pentru hârtie, cei mai mulți clienți provenind din Libia.

A urmat o nouă carieră în Turcia și în Tanzania. „Am ajuns să lucrez coordonator de vânzări la o publicație de specialitate din domeniul energiei. A fost o slujbă de vis, mi-a plăcut la nebunie în Tanzania”.

A fost un an plin pentru sibiancă, perioadă în care a călătorit inclusiv în India, de unde a plecat spre Himalaya. „Am ajuns, într-o singură zi, la 4.200 de metri altitudine. Era în anul 2014 și, brusc, mi s-a făcut dor de munții de acasă”.

Așa se face că, în 2015, Nicoleta a revenit la Sibiu. S-a înscris la o sumedenie de cursuri, obținând certificări ca ghid de turism național și montan și de manager în domeniile transportului și turismului. Toate acestea îi permit să facă ceea ce și-a dorit dintotdeauna: să fie ghid. „Îmi amintesc că uram două lucruri: istoria și engleza. Acum, am ajuns să le vorbesc străinilor în engleză despre istoria României și a Sibiului. Și iubesc să fac asta!”

De Valea Avrigului o leagă amintiri multe, care încep pe malul apei. „Tata a fost pescar împătimit. Îmi spunea să fac plimbări prin zonă, să nu stau pe malul râului, să nu sperii peștii. Așa, am urcat la Bârcaciu, apoi spre Creastă. Lumea minunată a muntelui am descoperit-o și datorită fostului meu diriginte, domnul Liviu Bunaciu, profesor de geografie îndrăgostit de drumeții, care a reușit să „molipsească” mai mulți elevi de-ai săi, sădindu-le iubirea față de natură și de potecile munților.”

Tot pe Valea Avrigului s-a căsătorit cu Mircea, un informatician puțin atipic: aleargă prin munți, participă la maraton, adoră drumețiile. „La nuntă am fost îmbrăcată în împărăteasă romană. Cavalerii de onoare au venit pe cai, îmbrăcați în armuri”.

Anii au trecut, Nicoleta și Mircea devenind mai bogați prin cei doi copii ai lor: „Avem o fetiță și un băiat. Pentru ei am ales să ne mutăm la țară, să se bucure cât mai mult de aer curat, de natură și de soare. Îi port mereu în gânduri, oriunde mă aflu”.

Despre Programul „Anii Drumeției” a auzit pe vremea când „bebe cel mic” avea doar câteva luni: „Am fost bucuroasă să aflu că, în sfârșit, se făcea ceva pentru infrastructura montană din județul Sibiu. Citeam că se refac marcajele, că se reabilitează și se extind potecile, că începe să revină lumea în munții Sibiului.”

Așa se face că, odată cu reluarea activității, Nicoleta și-a început colaborarea cu „Anii Drumeției” devenind, în scurt timp, unul dintre cei mai activi ghizi ai programului inițiat și susținut de către Consiliul Județean Sibiu.

În privința ofertei turistice a județului Sibiu, recunoaște că este oarecum părtinitoare: „Îmi place foarte mult Mărginimea Sibiului. Mă gândesc tot timpul că oamenii aceștia au luptat ca să-și păstreze identitatea culturală, portul, tradițiile și obiceiurile. Așa sunt eu: întâi apreciez oamenii, apoi clădirile.”

Și în materie de munți, are preferințe: „Dacă ar fi să aleg două trasee, acestea ar fi Șaua Șerbănei – Vârful Frumoasa, în Munții Cindrel, și poteca dintre cabanele Bârcaciu și Negoiu, în Munții Făgăraș. Oricum, toate traseele noastre sunt splendide!”

Nicoleta Ocneriu este un ghid în a cărei garderobă nu se află doar pantaloni, pelerină de ploaie sau bocanci. „Mă adaptez în funcție de grup. Sunt prințesă transilvăneană în timp ce descoperim Sibiul medieval. Am un port românesc pe care-l îmbrac în Muzeul Astra din Pădurea Dumbrava. Zilele trecute am fost cu un grup de americani în comunitățile de rromi. Am avut un superb costum de pirandă. Am observat că oamenii își doresc experiențe unice, iar eu am tot respectul pentru timpul lor și încrederea acordată.”

Recent, Tripadvisor i-a acordat, pentru a treia oară, distincția „Travelers Choice Awards”, urmare a bunelor recenzii oferite de turiști. „Este un semn că am ales bine atunci când am decis să fiu ghid”.

Venind la Sibiu, să nu vă mire întâlnirea cu o tânără înveșmântată aidoma domnițelor, conducând turiști spre lumi de odinioară care, preț de câteva ore, se întorc la viață. Și nici fustele roșii și crețe ale unei „pirande” cu ochi albaștri, sau ia cea veche, moștenită de la bunica, pe care o poartă cu gândul la mândrii mărgineni.

Fie că este în bocanci pe culmile munților, ori în conduri de prințesă în mijlocul burgului medieval, Nicoleta Ocneriu, „Nico” pentru cei ce aproape instantaneu îi devin prieteni, este încă o dovadă că județul Sibiu are oameni și locuri de poveste!

Sursa: Daniela Cîmpean – Președinta Consiliului Județean Sibiu – Facebook

Drumeție cu peripeții! Jandarmii montani sibieni i-au găsit pe adolescenți la aproximativ 20 kilometri de Păltiniș

0
Doi adolescenți în vârstă de 16 ani au fost dați dispăruți după ce au plecat într-o drumeție montană la Păltiniș. Aceștia nu au mai putut fi contactați de către apropiați. Speriați că au pățit ceva rău, oamenii au sunat la 112.

Astfel, în apelul 112 se reclama faptul că, de ieri de la ora 16:00, unul dintre tineri nu poate fi contactat. În urma acestei sesizări, jandarmii montani din cadrul Postului Montan Păltiniș, alertați cu privire la faptul că cei doi tineri s-ar afla pe un traseu turistic, într-o zonă unde nu pot fi contactați telefonic, au pornit imediat în căutarea lor. În scurt timp, cei doi băieți au fost găsiți de jandarmii montani, în zona refugiului Cânaia, aflat la aproximativ 3 ore de mers pe jos din stațiunea Păltiniș. Jandarmii au predat minorii polițiștilor sibieni, care, după ce au constatat că cei doi nu au fost victime ale niciunei infracțiuni, i-au ajutat pe copii să se întoarcă acasă.

Focus in the Park: Cinci zile incendiare de rock alternativ în Parcul Sub Arini

0
Cel mai cunoscut festival outdoor de acest gen, Focus in the Park va avea loc în perioada 21-25 august, fiind un eveniment cofinanțat de Primăria Sibiu prin Agenda Culturală 2024.

Cea de a 11-a ediție aduce nume importante din țară și de peste hotare. Pe cele trei scene ale festivalului vor urca printre alții: renumitul Goran Bregovic & his Funeral and Wedding Orchestra, legendara trupă de DJ britanici Sigma, Dub Pistols, una dintre cele mai de succes trupe britanice de dubstep din ultimele două decenii, The Subways, Alternosfera Theatroll, dar și artiști autohtoni de renume ca Delia, Zdob și Zdub, Subcarpați, Bosquito, Omul cu șobolani, Luna Amară.

Noutatea acestei ediții este silent disco, unde doritorii pot continua distracția de după concerte, între orele 24.00 și 2.00, muzica bună mutându-se în căștile de pe urechi.

Festivalul îmbină distracția cu faptele bune. În primele două zile, la intrarea în festival va fi amenajată o caravană mobilă pentru donarea de sânge care se va face în limita capacității de recoltare. Persoanele care donează sânge în zilele de 21 sau 22 august la caravana mobilă vor primi un Day Pass gratuit pentru oricare din zilele de Focus in the Park, la alegere.

Accesul publicului la festival este gratuit în prima zi, urmând ca în celelalte zile să se facă pe bază de bilete care pot fi achiziționate de pe platforma iabilet.ro și la intrarea în festival, în limita disponibilității.

Acesta este un eveniment organizat de Asociația Focus Sibiu.

Sursa foto: focus-agency.ro

IGI: Lucrări de mentenanță la sistemul de programare online a documentelor

0
igi
Inspectoratul General pentru Imigrări informează că joi, 22 august 2024, în intervalul 11:00 – 15:00, Portalul Public de Solicitări Online , respectiv Portalul Public de Înregistrare Străini vor fi supuse unei operațiuni de mentenanță.

În acest interval, accesul la site-urile menționate va fi indisponibil.

Vă asigurăm că programul cu publicul nu va fi afectat de aceste lucrări, toate celelalte activități se vor desfășura conform orarului obișnuit.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

Mireasmă de lavandă în Piața Mică din Sibiu, timp de 3 zile. Atracția evenimentului: înghețată cu lavandă, haine pictate sau brodate, cercei, cosmetice naturale și kürtös cu lavandă

0
lavanda
Sursa foto: dungenessbaycottages.com
În perioada 23-25 august 2024, are loc la Sibiu, sărbătoarea lavandei proaspete, adusă direct din câmpurile mov ale producătorilor.

Vizitatorii vor întâlni în cadrul evenimentului și alți mici creatori de lucruri faine, artizani locali, majoritatea având și câte un sortiment de “ceva cu lavandă” așa cum este obiceiul la fiecare ediție de până acum.

Peste 50 de afaceri creative românești și sute de produse inedite, făurite local, își așteaptă vizitatorii să se bucure de ele! Vedeta va fi, evident, lavanda care va fi expusă la fiecare stand în diverse forme, unele mai ingenioase decât altele: de la faimoasa înghețată cu lavandă, haine pictate sau brodate, cercei, cosmetice naturale și până la kürtös cu lavandă – singurul din România!

Artizani și producători de lavandă din toată țara vă așteaptă cu produse inedite, realizate local, în care lavanda este prezentă în diverse forme, unele mai ingenioase decât altele: de la faimoasa înghețată cu lavandă, haine pictate sau brodate, cercei, cosmetice naturale și până la kürtös cu lavandă.

Evenimentul organizat de Fleurane îi așteaptă pe vizitatori în fiecare zi, între orele 10.00 – 21.00.

Impozitul special pe bunurile imobile şi mobile de valoare mare se declară prin Formularul 216 „Declaraţie privind impozitul special pe bunurile imobile şi mobile de valoare mare”

0
ANAF e
Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Braşov informează contribuabilii faptul că în Monitorul Oficial al României nr. 689/17.07.2024 a fost publicat OPANAF nr.3738/2024 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului 216 “Declaraţie privind impozitul special pe bunurile imobile şi mobile de valoare mare”.

Această declaraţie se completează şi se depune la organul fiscal central competent de către contribuabilii:

a) persoane fizice care, la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior, au în proprietate/proprietate comună clădiri rezidenţiale situate în România, dacă valoarea impozabilă a clădirii, calculată potrivit art. 457 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, depăşeşte 2.500.000 lei;

 b) persoane fizice şi persoane juridice care au în proprietate autoturisme înmatriculate/înregistrate în România a căror valoare de achiziţie individuală depăşeşte 375.000 lei.

Termenul limită de depunere a formularului 216 la organul fiscal central competent este :

– până la data de 30 septembrie 2024 inclusiv, în cazul contribuabililor prevăzuţi la lit. a);

– până la data de 31 decembrie 2024 inclusiv în cazul contribuabililor prevăzuţi la lit. b).

Declaraţia se completează cu ajutorul programului de asistenţă şi se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Contribuabilii pot obţine informaţii suplimentare:                                 

– în scris, prin  intermediul Serviciului Spaţiu Privat Virtual – Formularul Unic de Contact, Secţiunea Asistenţă şi îndrumare în domeniul fiscal;

–  telefonic , apelând Call Center-ul A.N.A.F la nr. 031.403.91.60.

Bacalaureat 2024, sesiune de toamnă: Miercuri a avut loc proba la alegere a examenului

0
bacalaureat
Miercuri, 21 august, s-a desfășurat proba E.d) – proba la alegere a profilului și specializării. Rata de participare a fost de  85,29%.

Astfel, din cei 578 de candidaţi înscrişi pentru susţinerea testului scris la una dintre cele 9 discipline (biologie, chimie, fizică, geografie, informatică, economie, logică şi argumentare, sociologie sau psihologie), s-au prezentat 342 candidaţi, 59 de candidaţi au absentat iar 177 candidați au avut proba recunoscută,

Nu au existat candidați care să susțină examenul cu subiectele de rezervă sau care să fie eliminați din examen pentru fraudă sau tentative de fraudă.

Subiectele și baremele de corectare au fost publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15:00.

Următoarea probă se va desfășura joi, 22 august 2024, la limba și literatura maternă.

Primele rezultate vor fi afișate luni, 26 august, până în ora 12.00. În conformitate cu prevederile art.5 și ale art.6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD), precum și cu solicitarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Ministerul Educației va publica rezultatele elevilor obținute în urma susținerii examenelor naționale cu anonimizarea numelui și a prenumelui.

Contestațiile pot fi depuse în ziua de 26 august 2024 (în intervalul orar 12:00 – 18:00). Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Rezultatele finale vor fi anunțate VINERI, 30 august 2024.

Catalogul „Spectacolul Naturii” – lucrare dedicată celor peste 1 milion de piese unicat din România, găzduite de Muzeul de Istorie Naturală din Sibiu

0
O nouă publicație a Muzeului de Istorie Naturală, catalogul expoziției „Spectacolul Naturii, a fost lansat miercuri, 21 august 2024, la Muzeul de Istorie Naturală (strada Cetății, nr.1) din cadrul Muzeului Național Brukenthal Sibiu, în prezența autorilor muzeografi, Ana-Maria Păpureanu, Nicolae Trif și Alexandru Constantin Chituță, managerul Muzeului Brukenthal Sibiu.
Lucrarea „Spectacolul Naturii” cuprinde 7 capitole și este dedicată celor peste 1 milion de piese unicat din România, pe care le găzduiește Muzeul de Istorie Naturală din Sibiu.

Alături de imagini cu piese din colecția de minerale, scoici sau fluturi, în catalog va putea fi admirat și primul ierbar de pe teritoriul țării noastre, expus în premieră, la data de 13 august, la Galeriile „Dumitru I. Grumăzescu” din Muzeul Municipal „Regina Maria” Iaşi. Ierbarul conţine exclusiv plante cultivate în grădini şi parcuri, culese probabil în mare parte în Germania. În literatura botanică acest ierbar a fost menţionat pentru prima dată de botanistul F. Schur20, care l-a găsit în anul 1853 în moştenirea botanistului sibian Josef Lerchenfeld. Fiind vorba aproape exclusiv de plante cultivate, al căror loc de recoltare nu a fost menţionat de autor, acest herbar are o valoare culturală și istorico-documentară extraordinară.

În Transilvania, pătrunderea ideologiei umaniste începând cu secolul al XVI-lea și răspândirea acesteia cu ajutorul tiparului, a determinat apariția unor importante centre de cultură în regiune. Hermannstadt (Sibiu) era unul dintre aceste centre științifice și culturale1 . După 1690, Transilvania a devenit parte din Imperiul Habsburgic și astfel a fost favorizată dezvoltarea și asimilarea ideilor și a revoluției științifice Iluministe din Europa. Academicianul Emil Pop (1897-1974) considera că „etapa cea mai interesantă a naturalismului transilvănean s-a desfășurat în ultimele decenii ale veacului al XVIII-lea și primele decenii ale veacului al XIX-lea, răstimp în care a fost inaugurată cu deplin succes perioada linneană în țara noastră, cu repercursiuni stimulatoare asupra mișcării naturaliste de mai târziu și cu un stăruitor ecou internațional”2 . La sfârșitul secolului al XVIII-lea, Sibiu era centrul administrativ al provinciei, iar guvernatorul baronul Samuel von Brukenthal (1721-1803) fiind o personalitate enciclopedică a sprijinit financiar și a încurajat dezvoltarea științelor naturale.

Alexandru Chituta
Alexandru Chituță, managerul Muzeului Național Brukenthal Sibiu

El a invitat frecvent oameni de știință din țări europene, mai ales germanice, pentru a desfășura activități de cercetare în regiune, existănd un interes imperial pentru bogățiile naturale de aici. Baronul Brukenthal a fost la rândul său un colecționar de eșantioane mineralogico-petrografice. În perioada cât a fost guvernatorul Transilvaniei și ulterior, baronul Brukenthal a adus cercetarea științelor naturii respectiv mineralogia la un nivel avansat, iar rezultatele acestor activități răsună și astăzi în domeniul istoriei naturale. În perioada cât Brukenthal a fost guvernator au fost identificate și descrise pentru prima dată la nivel mondial șase noi minerale din Transilvania și anume telur, alabandit, nagyagit, krennerit, sylvanit și rodocrozit. În anul 1841 a fost înființată în Sibiu, atunci cunoscut ca Hermannstadt, „Societatea pentru cercetarea Transilvaniei” (Verein für Siebenbürgische Landeskunde), având drept scop cercetarea istorică a Transilvaniei și a bogățiilor sale naturale, prin intermediul a două secții.

În 1858 Societatea împreună cu colecţiile sale, se instalează în “Casa Albastră” a oraşului, clădire situată lângă Palatul Brukenthal în Piaţa Mare, luând cu chirie, cu un preţ modest, trei camere. Acesta este primul sediu oficial al Societăţii şi al Muzeului în devenire. Deja în anul 1891 a fost acceptat proiectul arhitectului C. W. Fr. Maetz, şi în vara anului 1894 au început lucrările de construire a unui local pentru colecţii şi sediu pentru Societate. După doar un an, în 12 mai 1895 – comunitatea sibiană asista la deschiderea solemnă a Muzeului de Istorie Naturală, ridicat în mijlocul unui parc frumos. Clădirea muzeului, construită în stilul Renaşterii italiene, cu cele 16 săli ale ei, reprezintă, în Sibiul sfârşitului de veac trecut, o realizare edilitară de primul rang. Colecţiile muzeului au fost vizitate încă în vara lui 1895 de nu mai puţin decât 9600 de persoane. În 1957, Muzeul de Istorie Naturală devine secție a Muzeului Național Brukenthal, iar actual, după 67 de ani, cele două instituții continuă obiectivele Societății Ardelene de Științele Naturii din Sibiu prin activități muzeale și de cercetare.


Alături de piese din colecția de minerale, scoici sau fluturi în catalog va putea fi admirat și primul ierbar de pe teritoriul țării noastre. Colecția botanică a Muzeului de Istorie naturală din Sibiu are o deosebită valoare, nu numai istorică (aici există cele mai vechi ierbare din România, din prima jumătate a secolului al XVIII-lea), ci și științifico-documentară prin valoroasele piese pe care le include. IERBARUL BAUSSNER – a fost întocmit în anul 1734 de către Georg Friedrich Baussner student la Königlichen Pädagogium din Halle (Germania). Conform datelor istorice cu privire la studenți, păstrate în arhiva instituției de învățământ în anul 1733, figura studentul „Joannes Georgius von Baussner, din Viena (Austria). Johann Georg Friedrich Baussner s-a născut în jurul anului 1719 la Viena. Tatăl său Simon Baussner Edler von Baussnern (1677-1742) era fiul superintendentului Bisericii Evanghleice din Transilvania și preot în Biertan (județul Sibiu), iar mama sa Anna Maria era sibiancă la origine, fiind fiica Bartolomeu Fabritius. Familia Baussner a locuit la Viena între anii 1711 și 1733, ca apoi să revină în Hermannstadt (Sibiu).

Muzeu istorie
Muzeul de Istorie Naturală din Sibiu

Batjocura digitală de la Registrul Comerțului Sibiu

0

La finele lunii iulie, Oficiul Național pentru Registrul Comerțului a anunțat deschiderea portalului online, care ne-a costat pe noi, contribuabilii, 40 de milioane de euro. Apoi 10 zile tot softul Registrului din țară a fost paralizat. Scandal la București, la Ministerul de Justiție de care ține Registrul. Acum portalul și softul funcționează, dar cozile și nervii sunt la maxim și la angajați și la patronii de firme. O batjocură națională ce se reflectă și la Sibiu.


Am testat sistemul online pentru a adăuga un cod Caen la o entitate juridică și un punct de lucru. După 40 de minute de băgat date, unele redundate, altele idioate (de ce Registrul Comerțului trebuie să știe statusul meu marital?!) am ajuns și la pagina unde să urcăm contractul de comodat încheiat între persoana fizică soțul și persoana juridică PFA, soția. Surpriză! Nu poți încărca documente scanate semnate olograf. Trebuie musai semnătură electronică! Oare deștepții de la București, care au plătit 40 de milioane de euro din banii noștri pentru portal, s-au gândit câte persoane fizice din România au semnătură electronică? Mai ales că majoritatea sediilor și punctelor de lucru la firme închiriate sunt de la persoane fizice, nu firme.

Așa că munca a fost în zadar online. A urmat drumul nr 1 la Registrul Comerțului Sibiu. Coada de la etajul 1 până jos la parter. Am crezut că se dă pâine pe cartelă ca pe vremea lui Ceaușescu. Căldură mare, aer puțin pe holul și scările înguste, din lipsă de ventilație și geamuri spre exterior. Conform legii, Registrul Comerțului trebuie să aibă birou de informare și consultare. Pe hârtie are, în realitate nu funcționează. Cu rugăminți am fost lăsați să trecem de toată coada să punem o întrebare la ghișeul de consultanță. Dar nu era nimeni. Noroc cu paznicul bun la toate care ne-a indicat un formular cu 4 pagini. Luat și plecat acasă să completăm.

Am revenit în altă zi cu forțe proaspete, mai de dimineață, cu formularul completat cum ne-am priceput și cu alte acte. Coada era mai mică, doar până în hol. Dar nervii oamenilor la fel de mari. După vreo 90 de minute am ajuns la ghișeu. Din patru ghișee, doar 2 funcționau. Ironia celor de la Registrul Comerțului este că deasupra camerei unde era consultanța, cred, au scris LA MULȚI ANI. Mda… La mulți nervi trebuia scris.

Din două ghișee, o angajată se plângea la fiecare client și la colega ei că îi este rău și ea închide mai devreme. Ceea ce a și făcut după doi clienți lăsând cu buza umflată următorii. Apoi a servit o clientă, probabil pe sistemul românesc că este o prietenă. Brusc, nu i-a mai fost rău la angajată.

Merită acum o paranteză. De când s-a introdus portalul online, cererile care trec de furcile caudine ale internetului ajung la diferite birouri din țară. Și sunt rezolvate majoritatea tot de oameni… adică de aceiași angajați nervoși pe cei care stau la cozi în fața lor. Angajații se plâng în toată țara că nu mai fac față, că sunt mult prea puțini. Dar cine a inventat digitalizarea cu extra-birocrație? Noi, contribuabilii, sau tot niște angajați de la Registrul Comerțului?!

Revenim la odiseea depunerii documentelor la ghișeu. După lunga așteptare, angajata se uită pe acte și îți trântește o declarație pe care nu ai completat-o. Mai că te și ceartă. Doar ne-am oferit singuri consultanță și trebuia să știm… se pare că portarul nu era așa priceput pe cât am crezut, dar cum săracul era singurul consilier de la Registrul Comerțului Sibiu …

Pe afișaj scrie clar „La mulți ani” la Registrul Comerțului Sibiu. Ironic?

Trecem deoparte, completăm declarația cum ne pricepem, din nou fără ajutor. Apoi dăm să o ducem la ghișeu. Sar rapid trei cucoane și doi bărbați că să stăm la rând. Adică am stat 90 minute să mai stăm odată. Unii sunt certăreți din fire, alții nesimțiți, dar mai sunt și unii care nu se ceartă, nu comentează și cred în bunul simț. Firesc era ca angajata de la ghișeu să intervină și să lămurească problema. Așa că se mai stă odată la coadă.

A doua oară ajunși la angajată ni se spune că am completat greșit undeva. Fără consiliere, normal că am greșit. Apoi că în contractul de comodat între soți un cuvânt era greșit. Corectăm! Nu, mergeți deoparte și refaceți. Iar ne dăm deoparte, corectăm rapid. Iar suntem puși la final de coadă. A treia oară este cu noroc și ni se acceptă dosarul.

În concluzie, un sistem online prost gândit la Registrul Comerțului, angajați puțini și nervoși, dar cu favoritisme la prieteni, întreprinzători privați ținuți ca la coadă la pâine în comunism cu mulți nervi. Mult timp pierdut pentru o chestiune care în alte țări se rezolvă online rapid și fără semnătură electronică. Altfel spus o instituție menită să ajute mediul privat, a ajuns să îi pună piedici! Mulțumim partidului, Guvernului și conducerii naționale și județene de la Registrul Comerțului! (sesizați voi ironia comunistă….)

Șoferi rupți de beți pe șoselele județului Sibiu

0
Polițiștii rutieri sibieni sunt zilnic la datorie și opresc în trafic sute de șoferi pentru a le verifica actele sau dacă au consumat băuturi alcoolice și substanțe interzise.

Ieri, în jurul orei 08:00, în municipiul Mediaș, polițiștii Biroului Rutier Mediaș au oprit pentru control un autoturism condus pe strada Horea de către un bărbat în vârstă de 43 de ani, din comuna Alma. Testarea alcoolscopică a conducătorului auto a indicat o valoare de 0,89 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Tot ieri, în jurul orei 17:00, în Slimnic, polițiștii Biroului Drumuri Naționale și Europene Sibiu au oprit pentru control un autoturism condus pe DN 14 de către un localnic în vârstă de 56 de ani. Testarea alcoolscopică a șoferului a indicat o valoare de 1,40 mg/l alcool pur în aerul expirat.

O zi mai târziu, în jurul orei 05:00, în afara orașului Tălmaciu, polițiștii Biroului Drumuri Naționale și Europene Sibiu au oprit pentru control un autoturism condus pe DN 7 de către un bărbat în vârstă de 37 de ani, din Tălmăcel. Testarea alcoolscopică a conducătorului auto a indicat o valoare de 0,57 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Încep înscrierile pentru identificarea și sterilizarea gratuită a 500 de câini cu stăpân 

0
Primăria Sibiu, prin Serviciul Public Managementul Integrat pentru Ecosisteme Urbane, primește solicitări din partea cetățenilor pentru identificarea și sterilizarea gratuită a câinilor cu stăpân din municipiul Sibiu. Regulamentul acestui program și mai multe detalii, pot fi consultate aici: https://www.sibiu.ro/ro2/pdf2024/hot109.pdf

 

Care sunt condițiile pentru a vă putea înscrie în program: 

✓ Trebuie să aveți domiciliul permanent în municipiul Sibiu

✓ Se pot înscrie doar persoanele singure care realizează un venit lunar mai mic sau egal cu salariul minim pe economie sau familiile care realizează un venit total lunar echivalent cu un salariu minim pe economie plus încă jumătate a unui salariu minim pe economie.

 

Fiecare proprietar înscris poate beneficia de aceste servicii pentru maxim 3 câini, programul prevăzând un număr maxim de 500 de câini pentru care Primăria Sibiu va asigura finanțarea serviciilor de identificare/înregistrare și sterilizare. 

 

Documentele necesare pentru înscriere: 

– Completați cererea tip pe care o găsiți aici: https://www.zoosibiu.ro/hotararea-nr-109/

– Transmiteți-o pe e-mail pe zoo@sibiu.ro sau pms@sibiu.roîmpreună cu: 

o O copie a actului de identitate

o O copie a carnetului de sănătate al câinelui – dacă există 

o Dat fiind faptul că participarea în acest program este condiționată de veniturile persoanei/familiei, este necesar să prezentați o adeverință ANAF care să ateste nivelul veniturilor dumneavoastră lunare. 

 

Dacă nu utilizați mijloacele electronice, aceste documente se pot depune fizic la sediul Serviciului Public Managementul Integrat pentru Ecosisteme Urbane din Sibiu, de pe Calea Dumbrăvii nr. 142 (sediul administrativ al Zoo Sibiu). 

 

Ce urmează: După analiza documentelor, dacă cererea dumneavoastră este aprobată, veți fi contactat pe e-mail sau la telefon și vi se vor indica cabinetele veterinare la care puteți apela pentru a se face identificarea/înregistrarea patrupedului și sterilizarea.  

Încep lucrările la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Turnu Roșu

0

 

 

➢ Clădirea va fi hidroizolată

➢ Două terenuri utilate modern 

➢ Buget asigurat integral prin sponsorizarea oferită Consiliului Județean Sibiu de către compania Romgaz

 

 

Consiliul Județean Sibiu a emis marți, 20 august 2024, ordinul deîncepere al lucrărilor de reabilitare și modernizare a Centrului Școlar de Educație Incluzivă Turnu Roșu, care vor consta în hidroizolația clădirii și în amenajarea unui teren de joacă și a unui teren de sport, mobilat cu numeroase aparate de fitness, cu un complex de joacă prevăzut cu modul de cățărare, cu masă de tenis și cu băncuțe. Totodată, elevii centrului se vor bucura de beneficiile unor spații verzi, în urma amenajării curții cu gazon, a plantării de arbori și arbuști și vor putea explora aleea senzorială. 

Lucrările sunt realizate de compania DMX Construction, iar valoarea lor se ridică la suma de 1.504.005,03 lei fără TVA, durata de execuție a lucrărilor fiind de 3 luni. Proiectul ”Modernizare Centru Școlar de Educația Incluzivă Turnu Roșu – amenajare incintă, amenajare loc de joacă, rețele pluviale, relocare utilități”este finanțat integral din fondurile oferite de Societatea Națională de Gaze Naturale Romgaz S.A., în baza unui contract de sponsorizare semnat în luna martie 2024. 

“Condiții mai bune pentru copii, prin clădiri reabilitate, spații pentru sport, spații verzi sau terenuri de joacă a fost propunerea noastră la care unul dintre cei mai de încredere parteneri pe care îi avem a răspuns din nou pozitiv – compania ROMGAZ.  Le mulțumesc pentru că sunt mereu alături de noi. La Turnu Roșu am reușit să investim peste 9 milioane de lei în două căsuțe de tip familial și un centru de zi, iar investiția celor de la ROMGAZ aduce plus valoare și vine în sprijinul nostru în promovarea unui stil de viață sănătos prin sport și aer curat”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.

Proiectul urmărește creșterea gradului de confort și asigurarea unor condiții calitative ridicate oferite celor aproape 100 de copii, precum și cadrelor didactice de la CSEI Turnu Roșu. De asemenea, proiectul răspunde unei necesități de amenajare a unor  spații destinate mișcării și sportului în aer liber, aspect care asigură dezvoltarea socială a copiilor din centru și oferă o alternativă mai sigură pentru activitățile de joacă în aer liber, în detrimentul activităților sedentare.

S.N.G.N. Romgaz S.A. a sprijinit și alte proiecte ale Consiliul Județean Sibiu, cel mai recent fiind  modernizarea și reabilitarea Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități „Tavi Bucur”, situat în orașul Cisnădie, str. Livezii, nr. 36.

 

De ce să nu ratați Transylvania meets Business People: oferta Early Bird și beneficiile participării

0

Într-o lume de afaceri în continuă schimbare, construirea unei rețele puternice este esențială pentru succes. Transylvania meets Business People, cel mai așteptat eveniment de networking al anului, organizat pe 26 septembrie 2024 la Sibiu, la hotel Ramada, vă oferă o oportunitate unică de a vă conecta cu antreprenori, lideri și experți din diverse industrii. Dacă doriți să vă extindeți rețeaua și să acumulați cunoștințe valoroase, acest eveniment nu trebuie ratat!

Oferta Early Bird: economisiți și asigurați-vă locul la eveniment

Organizatorii Transylvania meets Business People pun la dispoziție o ofertă specială de bilete Early Bird, care vă permite să achiziționați biletele la un preț redus de 360 RON. Această ofertă limitată vă oferă toate beneficiile unui bilet standard, inclusiv:

  • Acces la prezentări și panel-uri de discuție: învațați din experiența unor speakeri de top.
  • Networking: conectați-vă cu antreprenori și specialiști în dezvoltarea afacerilor.
  • Coffee breaks și masa de prânz: momente perfecte pentru discuții relaxante și schimb de idei.
  • Degustare de vin: o experiență care adaugă un plus de eleganță evenimentului.

Prețul standard al biletului este de 540 RON, ceea ce înseamnă că achiziționând acum, beneficiați de o reducere semnificativă de 180 RON. Locurile sunt limitate, iar interesul pentru acest eveniment este ridicat, așa că nu ratați ocazia de a profita de această ofertă.

Opțiunea VIP: o experiență exclusivistă

Pentru cei care doresc o experiență deosebită, biletul VIP, disponibil la prețul de 980 RON, oferă beneficii suplimentare, cum ar fi:

  • Locuri rezervate în primele rânduri: bucurați-vă de cea mai bună vizibilitate și confort.
  • Panel tematic special pentru VIP: accesați sesiuni exclusive cu speakeri de renume.
  • Cina și networking cu speakerii evenimentului: oportunitatea de a interacționa personal cu liderii din industrie.
  • Acces la înregistrările video ale sesiunilor paralele.
  • Sesiune foto cu speakerii: imortalizați momentul într-un cadru oficial.

De ce să Participați la Transylvania meets Business People?

Participarea la Transylvania meets Business People nu este doar o oportunitate de networking, ci și un mod de a vă dezvolta profesional și personal:

  • Networking de calitate: întâlniți lideri de afaceri și experți din diverse domenii.
  • Inspirație și învățare: aflați despre cele mai noi tendințe și strategii de succes.
  • Vizibilitate și oportunități: vă promovați afacerea și explorați noi colaborări.

Grăbiți-vă să profitați de oferta Early Bird!

Oferta Early Bird este disponibilă doar pentru o perioadă limitată. Asigurați-vă locul la Transylvania meets Business People și pregătiți-vă să faceți parte dintr-o experiență transformatoare, care vă poate deschide noi perspective în afaceri.

Pentru a achiziționa biletele și pentru mai multe detalii despre eveniment, vizitați site-ul oficial Transylvania meets Business People. Pentru informații suplimentare și înscrieri, vizitați site-ul evenimentului sau  aveți disponibil numărul de telefon 0745.154.804.

PSD Sibiu: Marcel Ciolacu, viitorul președinte al României și al tuturor românilor! (C.P)

1
PSD Sibiu a transmis către mass-media următorul comunicat de presă:

După 20 de ani cu președinți aleși din spectrul de dreapta al politicii românești, care au condus țara după bunul plac și au călcat Constituția în picioare, România are nevoie de un social-democrat care să readucă echilibrul și prosperitatea românilor.

Marcel Ciolacu a dovedit că este un om capabil în funcțiile pe care le-a exercitat: vicepremier, președinte al Camerei Deputaților și prim-ministru.

A avut curajul să intre la guvernare într-un moment în care România era în colaps, din cauza dezastruoasei guvernări de dreapta, care, în doi ani de zile, aproape a dublat datoria externă a României și a gestionat criza Covid în detrimentul românilor și al firmelor românești.

Printre cele mai importante măsuri pe care premierul Marcel Ciolacu și le-a asumat, subliniem:
  • Bugetul României a fost structurat în principal pe investiții. Este cel mai mare procent din PIB care a fost alocat sectorului Investiții, de la Revoluție încoace
  • A plafonat prețurile și a stopat inflația uriașă, din guvernarea de dreapta, care afecta economia și veniturile oamenilor.
  • A eliminat pragul de 9,4% din PIB care putea fi alocat pensiilor românilor, asumat în fața Comisiei Europene, prin PNRR, de fosta guvernare de dreapta. Astfel, s-a deschis calea pentru majorarea pensiilor românilor.
  • A accelerat construcția autostrăzilor și a drumurilor expres în România, majoritatea prin accesarea în proporție de 100% a fondurilor europene alocate României. Se lucrează în ritm alert inclusiv la cele patru tronsoane ale viitoarei Autostrăzi Sibiu – Pitești.
  • Prin demersurile sale politice la nivel european, România a intrat în Schengen aerian și naval.
  • Celor care poate au uitat evenimentele din perioada pandemiei le reamintim că odată cu intrarea la guvernare, PSD a impus eliminarea vaccinării cu forța a tuturor românilor, lăsând la latitudinea fiecăruia decizia de vaccinare. Tot PSD a scos la iveală și furtul comis de fosta guvernare de dreapta din banii românilor pentru achiziționarea vaccinurilor, cu prejudiciu de peste 1 miliard de euro.
  • A stabilizat țara, în momente de cumpănă, cu război la graniță și criză economică mondială.

România are nevoie de un președinte ca Marce Ciolacu: echilibrat, cu capacitatea de a lua decizii”la rece”, bazate pe o analiză atentă. Avem nevoie de un președinte cu dragoste față de români și România!

Bilete între 50 și 100 de lei la partida cu FCSB

0

La fel ca în sezoanele trecute, conducerea clubului sibian a decis să mărească prețurile la biletele de acces la meciurile cu echipele din capitală. Astfel, cel mai ieftin bilet la meciul de duminică seară costă 50 de lei.


Partida dintre FC Hermannstadt și FCSB se dispută duminică seară, de la ora 22.00, pe stadionul Municipal din Sibiu. Dacă la primele meciuri din campionat ale sibienilor cele mai scumpe bilete costau 50 lei, acum, cel mai ieftin bilet, la cele două peluze, va costa 50 de lei.

La tribuna a doua un bilet poate fi achiziționat cu 90 de lei, iar în zona destinată famiilor, copiii vor plăti 45 de lei. La tribuna întâi, un bilet costă 100 lei. Tichetele pot fi cumpărate de pe site-ul bilete.ro sau de la casele de bilete ale Stadionului Municipal.

Programul la casa de bilete a Stadionul Municipal Sibiu este următorul:

vineri, 23 august între 16-20,

sâmbătă, 24 august între 16-20

duminică, 25 august (ziua meciului) între 18:30 – 22:30