21.3 C
Sibiu
marți, 06 mai, 2025
Acasă Blog Pagina 284

Elevele de la Școala „I.L Caragiale„ din Sibiu au obținut locul întâi la competiția de volei din cadrul Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar

0

Miercuri, 14 februarie 2024, s-a desfășurat competiția de volei fete, faza județeană, din cadrul Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar. Tinerele sportive de la Școala Gimnazială “Ion Luca Caragiale din Sibiu au obținut a locul I.


Conducerea școlii a transmis felicitări echipei:

CALENDARUL OLIMPIADEI NAȚIONALE A SPORTULUI ȘCOLAR AICI

Făgăraș Fest se desfășoară în Sebeșu de Sus, comuna Racovița, pe 26 – 28 iulie

0

Făgăraș Fest invită iubitorii de natură să se conecteze din nou cu energia Munților Făgăraș și să descopere cultura și frumusețea satelor care împodobesc acești munți, de data aceasta în Sebeșu de Sus, pe Valea Moașei, comuna Racovița din județul Sibiu, în perioada 26 – 28 iulie. Lupii lui Calancea și Surorile Osoianu vor face din cea de-a V-a ediție a festivalului o experiență de vară de neratat. Făgăraș Fest este un festival sustenabil, despre natură și oameni, muzică bună, seri de film în aer liber, drumeții ghidate în natură și activități pentru toate vârstele, în câteva cuvinte despre „a fi împreună”. Accesul la festival este liber.

 

Evenimentul organizat de Fundația Conservation Carpathia și ProPark – Fundația pentru Arii Protejate debutează vineri, pe 26 iulie, cu o proiecție de film în aer liber și concert.

Zilele de sâmbătă și duminică sunt dedicate concertelor, dansului pe ritmuri captivante și conectării cu natura și cultura comunității locale, prin drumeții ghidate despre flora și fauna Munților Făgăraș și tururi ale satului Sebeșu de Sus. Atmosfera celei de-a doua zile de festival va fi încinsă de cunoscuta formație Lupii lui Calancea, care vor urca pe scenă însoțiți de Surorile Osoianu. Dan Amariei va încheia seara cu un mixaj de muzică bună.

Savoarea festivalului este dată de produsele cu gust bun ale producătorilor locali, pregătite cu drag și pricepere. Iar pentru nostalgici și pentru cei cu drag de lucruri făcute manual, cu migală și respect pentru tradițiile locale, Făgăraș Fest a pregătit un târg al meșterilor, artizanilor locali și micilor producători.

Făgăraș Fest este un festival de trăit împreună cu prietenii și întreaga familie, de aceea cei mai mici dintre participanți și părinții acestora vor fi așteptați cu ateliere de meșteșug local, activități interactive despre natură și o zonă dedicată sportului.

Nou în festival este zona Junior Ranger, un spațiu special amenajat pentru cei mici. Aici cei mai curioși dintre participanții la festival vor fi introduși prin jocuri și activități creative în lumea animalelor, plantelor și insectelor din zona Munților Făgăraș, dar și în activitățile specifice unui junior ranger.

Carpathia Talks revine și anul acesta în festival cu discuții deschise în cadrul cărora specialiștii Fundației Conservation Carpathia vor împărtăși experiențe din teren și informații-cheie despre biodiversitate, conservare și afaceri verzi.

Făgăraș Fest – o promisiune verde pentru viitorul comunităților locale

Făgăraș Fest este un festival manifest pentru crearea Parcului Național Munții Făgăraș. Evenimentul își propune să evidențieze valorile naturale și culturale ale unei alte comunități din jurul Munților Făgăraș. Festivalul a fost lansat în 2019 în partea de Sud a Munților Făgăraș și s-a desfășurat la Lerești, Nucșoara, apoi pe Valea Avrigului și Porumbacul de Sus.

Festivalul este o contribuție la bunăstarea localnicilor și la protejarea naturii, iar prezența publicului în cadrul acestuia vine să susțină acest lucru. Petrecerea timpului și vacanțelor în zona Munților Făgăraș reprezintă mici „investiții” în economia locală, ce vor începe să funcționeze și vor duce la dezvoltarea ecoturismului.

Mai multe detalii despre festival puteți găsi pe pagina oficială de Facebook AICI.

Parteneri: Alpha Bank Romania, Primăria Racovița, Poșta Română, Serviciul Public Județean Salvamont – Salvaspeo Brașov, Asociația Salvatorilor Montani România, Voluntariat Brașov.

Partener media: Radio Guerrilla.

Evenimentul este realizat în cadrul proiectului „Crearea unei zone de natură sălbatică în sudul munților Carpați, România”, LIFE18 NAT/RO/00108. Principalul scop al proiectului este reconstrucția habitatelor degradate și aplicarea unor măsuri de conservare, care să permită refacerea proceselor naturale și crearea de beneficii comunităților locale din zona Munților Făgăraș. Proiectul este implementat de Fundația Conservation Carpathia și alți parteneri între anii 2019-2024, cu sprijin financiar din partea Fundației Arcadia prin Endangered Landscapes & Seascapes Programme și din partea Comisiei Europene prin programul LIFE.

Avalanșă la Bâlea Lac! Din fericire, nimeni nu a fost rănit

0

O avalanșă de mari dimensiuni a avut loc în stațiunea turistică Bâlea Lac. Incidentul natural s-a produs în urma ultimelor ninsori abundente.


Salvamontiștii sibieni reamintesc turiștilor că riscul de avalanșă este 4 din 5 și nu le recomandă practicarea sporturilor de iarnă în această zonă!

Doi turiști au avut corturile îngropate de zăpadă, din fericire aceștia fiind în cabană la momentul producerii avalanșei.

Din fericire, nu au existat victime.

Pana de curent din Păltiniș, remediată și cu ajutorul Salvamont

0

Pana de curent din stațiunea Păltiniș va fi remediată în cel mai scurt timp. Pentru că zona este foarte greu accesibilă, a fost solicitat și sprijinul Salvamont Sibiu.


Astfel, salvamontiștii sibieni îi vor transporta pe electricieni până la zona avariei cu ajutorul unui UTV șenilat. În stațiunea Păltiniș, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, de două zile sunt raportate avarii la rețeaua de energie electrică.

La Boița se află crucea de piatră de la capătul Imperiului Austro-Ungar. Are aproape 400 de ani și este inscripționată în slavonă, română și maghiară

0

Puțini sunt cei care ajung să vadă cea mai veche troiță de piatră din județul Sibiu, ridicată în vremea principelui Gheorghe Rackozy I și care, acum, se află în curtea bisericii ortodoxe din Boița.

În fața crucii din piatră gălbuie, cu brațele roase de timp și de stihiile naturii, doar sătenii se mai închină și își ridică ochii la cer, punându-și nădejde în Maica Domnului, cea care este invocată și în cuvintele cioplite în urmă cu aproape 400 de ani.

Povestea crucii de la Boița, datată la 1640, a fost cercetată și consemnată în diferite lucrări științifice sau scrieri monografice. Potrivit profesorului Ioan Albu de la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, inscripțiile de pe corpul crucii sunt în limbile slavonă, română și maghiară, oferind indicii asupra anului edificării și a ctitorului ei.

Astfel, pe „stipes”, brațul vertical al crucii, se află scris: „Cu vrerea Tatălui și cu ajutorul Fiului și cu săvârșirea Sfântului Duh, amin, s‑a ridicat această cinstită cruce, cu hramul Uspeniei Născătoarei de Dumnezeu, cu rugăciunea robului lui Dumnezeu Stoica Grecul, în zilele lui Gheorghe Rákóczi, în anul 1640”.

Despre Stoica Grecul se crede că a fost un negustor întrucât în documentele și registrele vamale de la acea vreme termenul „grec” era atribuit în mod generic comercianților de credință ortodoxă.

Crucea, care este înfiptă într-o lespede masivă, de culoare gri, măsoară 2,36 m înălțime, în timp ce brațul drept are 31,5 cm, iar cel stâng 13,5 cm.

În lucrarea sa ”Troițe Românești”, Ionel Oprișan plasează crucea de piatră de la Boița în categoria „crucilor-monumente istorice, asimilate drept troițe” , care sunt, în esență, „un fenomen unic în lume” și „descendentele coloanelor cerului”.

Dr. Adrian Stoia, muzeograf la Muzeul Astra Sibiu și autor al lucrării „Troițe din Mărginimea Sibiului” , oferă publicului o descriere detaliată a acesteia: „Pe fața crucii, la intersecția brațelor, într-un medalion înconjurat de un înscris, este sculptat un model floral, o „rozasa”. Este realizată aici o floare cu șapte petale rotunde, din care pornesc 12 petale lanceolate, între fiecare din acestea fiind stilizat modelul florii de crin. Deasupra rozetei sunt inscripționate inițialele evangheliștilor Matei și Marcu”.

În anul 2016, universitarul sibian Ioan Albu arăta în Revista „Transilvania” că ”Meșterul care a realizat inscripțiile chirilice a fost un desăvârșit profesionist, ceea ce se poate observa din slovele dăltuite cu mult simț artistic, după cele mai bune modele ale vremii, așa cum le aflăm la multe cruci din piatră din Țara Românească (…) de unde, cel mai probabil, provine și meșterul care a executat această frumoasă cruce de piatră”.

Preotul paroh Nicolae Popa a aflat despre trecutul crucii de piatră de la bătrânii satului: „Se zice că a fost ridicată pe hotarul dintre Transilvania și Țara Românească și că, la un moment dat, a fost strămutată în centrul localității. De altfel, zona unde acum se află Primăria este cunoscută drept „La Cruce” și aici a stat înainte de a fi adusă în curtea bisericii”.

La o primă vedere, crucea-troiță pare un monument dat uitării, ce se încăpățânează să rămână în picioare purtând în vârf o lespede din piatră, aidoma unei umbrele, care să o protejeze de ploaie sau zăpadă.

Pentru ani mulți, a vegheat hotarul Transilvaniei, apoi capătul Imperiului Austro-Ungar, iar la picioarele ei s-au rugat cei ce luau calea Țării Românești, coborând de-a lungul Oltului.

Astăzi, crucea este privită de toți cei care intră în „casa Domnului” din Boița, fiind, în același timp, muză pentru istoricii cu simț artistic, cum este și cazul lui Adrian Stoia, care i-a închinat o lucrare în acuarelă.

Pe brațele crucii, sculptate adânc în piatră, se află două cuvinte românești: „oameni” și „obiceiuri”.

Sunt doar două cuvinte, simple și curate, care confirmă un singur adevăr, de toți știut: județul Sibiu are oameni și locuri de poveste!

Sursa: Consiliul Judetean Sibiu Facebook

Mega acțiune de Ziua Națională a Lecturii la Sibiu

0

Ziua Națională a Lecturii este sărbătorită de Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu printr-o amplă acțiune de promovare și conștientizare a lecturii în comunitatea sibiană. Numeroase instituții și organizații locale se alătură acestui demers în care sunt angrenate peste 50 de unități de învățământ din municipiul și județul Sibiu. Biblioteca publică sibiană, instituție care beneficiază de susținerea financiară a Consiliului Județean Sibiu, organizează alături de parteneri sesiuni de lectură în școli, grădinițe și licee sibiene, dar și în filialele proprii.



Pe 15 februarie 2024, sute de copii ‒ elevi și preșcolari ‒ vor avea ocazia de a se conecta la lumea fascinantă a cărților în timpul momentelor speciale de lectură. În aceste sesiuni, alături de bibliotecarii astriști, vor participa o serie de personalități din sfera socio-culturală, artistică și diverși reprezentanți ai spațiului profesional sibian, ai autorităților și ai societății civile.

Invitații vor citi copiilor texte literare adaptate vârstei și vor propune discuții despre importanța lecturii în viața și dezvoltarea oamenilor. Cu toții vor fi ambasadori ai cărților și tovarăși de lectură ai copiilor.

Preocuparea pentru dezvoltarea unei generații sănătoase, dotate cu gândire critică se reflectă în implicarea a numeroși actori socio-culturali care au acceptat cu entuziasm invitația de a se alătura proiectului. Cititul este o abilitate fundamentală care deschide porțile către cunoaștere, creativitate și creștere personală. Prin implicarea proprie, dar și cu susținerea liderilor locali și a partenerilor instituționali, Biblioteca ASTRA Sibiu dorește să evidențieze responsabilitatea colectivă în promovarea dezvoltării intelectuale a tinerei generații.

„Ne bucurăm că am reușit să aducem împreună comunitatea sibiană. Intelectuali, profesori, actori, muzicieni, balerini, medici, avocați, administratori, clerici, scriitori, forografi, specialiști în comunicare, oameni de afaceri și din societatea civilă au răspuns inițiativei noastre și ni s-au alăturat. Toate instituțiile de cultură din Sibiu ne sunt alături, la fel cum ne sunt școlile și liceele din municipiu și județ. Așa funcționează o comunitate sănătoasă. Cred că Sibiul, încă o dată, oferă o lecție despre modul în care se construiește o comunitate. A citi este un prim pas spre cultură. A face pasul spre cultură înseamnă a crea o bază pentru propria formare ca om. A avea un oraș sau sat care citește înseamnă să clădești un viitor.” – declară dl. Răzvan C. Pop, managerul Bibliotecii ASTRA.

Biblioteca publică sibiană este o instituție culturală dinamică și versatilă, care oferă membrilor comunității acces la cunoștințe, la resurse culturale din toate domeniile cunoașterii și la servicii specializate. În egală măsură, Biblioteca ASTRA se mobilizează constant în acțiuni care stimulează comportamentul cultural al membrilor comunității, așa cum trebuie să facă un adevărat hub cultural.

***
Începând cu anul 2022, data de 15 februarie este dedicată sărbătoririi Zilei Naționale a Lecturii în România. Acest eveniment își propune să încurajeze lectura în toate formele sale, prin desfășurarea de activități educaționale și proiecte culturale dedicate în special copiilor și tinerilor, cu sprijinul unităților de învățământ, al instituțiilor culturale, bibliotecilor, editurilor, librăriilor sau al altor organizații. Cu acest prilej, pasionații de lectură îi pot inspira și pe alții să citească, oferindu-le cărți sau recomandări de lectură, susținând astfel formarea culturală pe tot parcursul vieții.

***
Ziua de 15 februarie marchează datele de naștere a două personalități care au avut un rol important în dezvoltarea culturii române și a educației: Titu Maiorescu (n. 1840), critic literar, eseist, pedagog, filosof, politician și scriitor român, fondator al societății literare „Junimea”, și Spiru Haret (n. 1851), reputat matematician, ministru al educației și membru titular al Academiei Române, recunoscut pentru organizarea și consolidarea sistemului modern de învățământ românesc.

Gheorghe Huja, primarul orașului Cisnădie: Toate marile proiecte sunt trântite de opoziție. Nu vor să facem nimic pentru oamenii din Cisnădie

0
IMG  WA

În ședința din 13 februarie 2024, pe ordinea de zi a Consiliului Local Cisnădie a stat și un proiect de revocare a HCL nr 15 din 30 ianuarie 2024. Proiectul anulat făcea referire la parcelele pentru tineri de pe strada Lungă din Cisnădie. Deși aflat în dezbatere publică în 2018-2019, urmat de toate avizele necesare, inclusiv dezbateri pe mediu, proiectul a căzut datorită votului contra exprimat de consilierii USR, alături de Cornel Vintilă, consilier ProRomânia.


Cine pierde până la urmă?

Perdanții sunt cei 200 de tineri care puteau beneficia de terenuri în zona strada Lungă din Cisnădie, crede Gheorghe Huja, primarul orașului Cisnădie. „Vorbim în total de 200 de beneficiari, pe cele două proiecte din cadrul dezvoltării urbanistice de pe strada Lungă. 200 de tineri care așteaptă de ani buni un teren, dar nu îl pot avea din cauza opoziției de la Cisnădie. Erau parcele pentru tineri oferite gratuit conform legii, dar și parcele de vânzare pentru tineri. Un proiect amplu, dorit la Cisnădie de tineri.”

Interese ascunse?

Întrebat care crede că este motivația opoziției virulente la acest proiect, Huja a replicat: „Cred că interesul pentru acest proiect a fost și de altă natură, din partea unora care au proprietăți în zonă și spre Cisnădioara. S-au făcut presiuni pe toate canalele să se stopeze acest proiect pentru tineri. Dar nu ne putem opune dezvoltării. Pentru mine, tinerii au dreptul să fie sprijiniți. Dacă Opoziția USR nu dorește acest lucru și dacă au cedat presiunilor unor persoane cu interese în zonă, atunci să își asume la vot, la alegerile locale”

Ce se mai poate face?

Huja a spus că momentan situația din Consiliul Local Cisnădie este în blocaj. Opoziția formată din USR și consilierul Vintilă blochează toate marile proiecte. „Toate marile proiecte sunt trântite de opoziție. Nu vor să facem nimic pentru oamenii din Cisnădie. Sper ca oamenii din Cisnădie să vadă cum acești indivizi, aleși în Consiliu, fac jocurile unor anumite persoane și blochează Campusul Educațional din Arhitecților, terenurile pentru tineri din strada Lungă și toate marile proiecte ale orașului. Ei au un singur interes: să blocheze activitatea și proiectele din orașul Cisnădie. Sunt sigur că locuitorii din Cisnădie le vor arăta cartonașul roșu la alegerile locale din anul acesta. Cu astfel de oameni, nu se poate lucra!” a explicat Huja.

Primăria Municipiului Mediaș consolidează legăturile internaționale printr-o vizită oficială în orașul Ptuj din Republica Slovenia

0

În perioada 9 – 13 februarie 2024, o delegație a Primăriei Mediaș, formată din viceprimarul Dan Sima și administratorul public Ovidiu Pietraru, a participat la o vizită oficială în orașul Ptuj din Republica Slovenia. Scopul vizitei a fost inițierea primilor pași în vederea înfrățirii celor două localități, care prezintă multiple similarități în ceea ce privește istoria și tradițiile locale de inspirație germană.


Momentul culminant al vizitei a fost participarea la prestigiosul festival etnografic Kurentovanje din Ptuj, eveniment înscris în patrimoniul UNESCO, ce aduce în prim plan tradițiile locale slovene. În cadrul acestuia, delegația medieșană a avut onoarea de a participa la o recepție specială oferită de primarul orașului Ptuj, doamna Nuška Gajšek, în incinta primăriei.

Un alt moment important al vizitei l-a constituit întâlnirea oficială, deosebit de productivă, cu doamna primar Nuška Gajšek, întâlnire care a fost onorată și de prezența ambasadorului român la Ljubljana, Excelența Sa domnul Alexandru Grădinar, precum și de diverși factori de decizie din cadrul primăriei Ptuj. Au fost discutate posibile căi de colaborare între cele două orașe, identificându-se patru domenii de interes comun: cultura vinului, organizarea de evenimente sportive cu participare bilaterală, parteneriate pentru educație ecologică între școlile din cele două localități și o posibilă colaborare între ordinele cavalerești existente în Mediaș și Ptuj.

Această vizită a inițiat legături trainice  între Mediaș și Ptuj și a deschis noi orizonturi pentru colaborarea între cele două comunități. Suntem nerăbdători să vedem transformate în proiecte de cooperare reale toate aceste inițiative.

Drumeție în familie în aria protejată Podișul Hârtibaciului

0

Redăm mai jos o scurtă privire de ansamblu a drumeției organizate de către ghidul Mihai Proca, prin intermediul programului Anii Drumeției. 


Vremea cu temperaturi neobișnuit de crescute pentru această perioadă a scos din casă multe familii dornice de activitate și de timp petrecut liber in aer liber. Astfel, a fost un weekend cu multă mișcare în programul Anii Drumeției.

”Drumeţia în familie din data de 10 februarie 2024 a pornit din localitatea Hosman, unul dintre satele săsești aflate în interiorul sitului Natura 2000 pentru protecția păsărilor Podișul Hârtibaciului. Vremea bună şi dificultatea uşoară a traseului a determinat multe familii cu copii să participe la această tură al cărui scop a fost să descoperim împreună comorile naturale ale acestei arii protejate din imediata apropiere a Sibiului.

Traseul pe care l-am parcurs a pornește din fața bisericii fortificate din Hosman de unde am urcat spre sud pe un drum de țară spre culmea dealului împădurit. Am parcurs pășuni largi unde din loc în loc au apărut stejari seculari izolați despre care participanții au aflat că formează un peisaj specific satelor săsești creat de mâna omului dar care a facilitat dezvoltarea unei biodiversități foarte bogate formată din flora acestor pajiști, insecte și păsări rare care trăiesc aici. Participanții au aflat de câteva dintre păsările care au determinat declararea ariei protejate de interes european pentru protejarea păsărilor Podișul Hârtibaciului cum ar fi acvila țipătoare mică, sfrânciocul roșiatic, ciocănitoarea neagră sau prigoria. Împreună cu cei mici am identificat, cu ajutorul unui determinator de urme, câteva dintre animalele sălbatice care trăiesc în această zonă: bursuc, lup, căprioară sau vulpe.

În vârful dealului am traversat un pâlc de pădure pentru a ajunge în locul de unde am panoramat râul Olt, Țara Făgărașului și maiestuoșii munți Făgăraș. A fost locul potrivit să povestim despre alte trei arii protejate: situl Natura 2000 Avrig – Scorei – Făgăraș, dedicat conservării păsărilor de apă de pe râul Olt, situl Natura 2000 Piemontul Făgăraș, pentru protecția unor specii de păsări de pădure și situl Natura 2000 Munții Făgăraș pentru protejarea habitatelor de pădure, a pajiștilor montane și a multor specii de animale, precum carnivorele mari.

Am admirat panorama munților Făgăraș și am pornit de-a lungul lizierei pădurii de stejar, urmând pentru scurt timp traseul de drumeție marcat cu bandă roșie. A fost locul ideal pentru poze și câteva informații despre activitatea de marcare a traseelor turistice din cadrul programului Anii Drumeției. De aici, ne-am întors pe drumul de pământ care ne-a condus înapoi spre satul Hosman. Pentru mai multe detalii despre animalele sălbatice care trăiesc în această arie protejată le-am recomandat participanților să acceseze pagina de Facebook a Forumului Peisaj Deschis cu sediul la Hosman (https://fb.watch/pLdz86H1ei/).

M-a bucurat mult interesul arătat de participanți pentru informațiile pe care le-am oferit despre ariile protejate care acoperă aproximativ 60% din județul Sibiu. Am fost însă extrem de încântat de implicarea activă a copiilor în activitățile pe care le-am propus pentru a descoperi împreună secretele faunei și florei din situl Podișul Hârtibaciului.” – Mihai Proca, ghid în programul Anii Drumeției.

Vă invităm să ne însoțiți și weekendul acesta într-o drumeție care se anunță a fi la fel de interesantă:

https://aniidrumetiei.ro/drumetie/drumetie-in-familie-la-poiana-godea/

Programul „Anii Drumeției” este inițiat și finanțat de Consiliul Judetean Sibiu în colaborare cu Asociația Județeană de Turism Sibiu. Scopul principal este de a îmbunătăți infrastructura de drumeție din județ și de a promova activități specifice ecoturismului.

Descoperă mai multe pe www.aniidrumetiei.ro și app-ul Anii Drumeției, disponibil în App Store și Play Store.

Credit foto: Cristian Grosaru

Mitropolitul Ardealului, ÎPS Laurențiu Streza a vorbit la Adunarea Națională a Oastei Domnului de la Sibiu

0

Membrii „Oastei Domnului” din întreaga ţară au participat sâmbătă, 10 februarie, la Adunarea Naţională prilejuită de comemorarea anuală a părintelui Iosif Trifa, întemeietorul mişcării, trecut la cele veşnice pe data de 12 februarie 1938. Slujba Vecerniei a fost oficiată de un sobor de preoţi şi diaconi participanți la întâlnire, în prezenţa Înaltpreasfinţitului Părinte Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului. Răspunsurile la strană au fost date de membri ai Grupului psaltic „Sfântul Andrei Șaguna” al Catedralei mitropolitane, scrie mitropilia-ardealului.ro

„Vineri, 12 februarie 1938, a adormit în Domnul Părintele Iosif Trifa, întemeietorul Oastei Domnului și venerația față de el a tuturor membrilor Oastei Domnului se manifestă, printre altele, și prin Adunarea aniversară de la Sibiu. În jurul datei de 12 februarie, an de an, frați și surori din toată țara se adună pentru această comemorare, iar mâine se va continua cu Sfânta Liturghie și cu Adunarea Oastei Domnului, urmate de slujba parastasului la mormântul Părintelui Iosif din cimitirul din Dumbrava Sibiului”, a spus părintele Vasile Mihoc, coordonator al Oastei Domnului și vicar administrativ al Arhiepiscopiei Sibiului.

Înaltpreasfinţitul Părinte Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului, a mulțumit celor prezenți, adunați într-un număr foarte mare în catedrala mitropolitană.

„Suntem cuprinși de o bucurie, întâi de toate, o bucurie Sfântă care vine de Sus, din Ceruri. Ori de câte ori ne aflăm în biserică, lăsăm cele ale lumii. Am urcat câteva trepte și ne-am apropiat mai mult de Cer. Bucuria aceasta se dublează cu venirea frățiilor voastre aici și, de aceea, vă transmit binecuvântarea lui Dumnezeu, care să vă ocrotească și să vă țină împreună. Să fie într-adevăr o frățietate, pentru că nu este o organizație omenească obișnuită, ci este o lucrare, așa cum a spus părintele vicar, părintele profesor Vasile Mihoc. Este o lucrare pe care Dumnezeu a rânduit-o la vremea potrivită și iată că o susține. […] Sunteți bine primiți aici, în Catedrala mitropolitană din Sibiu, ori de câte ori aveți ocazia și mai ales când sunt astfel de manifestări, astfel de comemorări. […] Am început-o din seara aceasta și frățiile voastre o veți continua și o veți desăvârși mâine prin Sfânta Liturghie, care nu este altceva decât unirea cu Hristos…”, a spus ierarhul.

Adunarea a continuat duminică, 11 februarie, cu Sfânta Liturghie oficiată la mormântul părintelui Iosif Trifa din cimitirul sibian şi cu slujba de pomenire a celui care a întemeiat mişcarea din sânul Bisericii Ortodoxe.

Reporter și imagine: Costin Chesnoiu

Cristian Lupeș, managerul Filarmonicii Sibiu, re-validat de comisia de evaluare anuală cu nota 10

2

Managerul Filarmonicii de Stat Sibiu, Cristian Lupeș a fost re-evaluat zilele trecute de o comisie formată din reprezentanți ai Consiliului Județean Sibiu, dar și persoane externe. A obținut nota 10 pentru toate activitățile desfășurate. Două controale de la ITM și Curte de Conturi în 2023 au arătat că toate actele instituției au fost în ordine. Deși Filarmonica Sibiu are încasări mult mai mari, a atras investiții și spectatori și concerte mai multe, o parte din instrumentiști grupați într-un sindicat cer demisia managerului, zi de zi și încearcă blocarea activității instituției.


Ca în fiecare an, Cristian Lupeș a organizat o întâlnire cu presa pentru a prezenta bilanțul activitățile pe anul 2023. Filarmonica de Stat Sibiu a avut peste 23.000 de spectatori plătitori de bilet în 2023, cu 23% mai mult decât în 2019, an de referință când Lupeș a preluat conducerea instituției. Filarmonica a reușit să se redreseze rapid după pandemie, prin numărul de concerte și activități desfășurate nu doar în clădirea instituției, ci și în afara acesteia.

Venituri mai mari, dar din surse atrase

Randamentul unei instituții de cultură în secoului XXI se analizează nu doar după numărul de evenimente și spectatori, ci și după capacitatea de a atrage fonduri. Legislația obligă Consiliul Județean Sibiu să asigure în principal fondurile de salarii. Dar cele aproximativ 8 milioane de lei pe an de la Consiliul Județean Sibiu nu sunt suficiente.

Anul trecut, Filarmonica Sibiu a atras în total alte peste 10,1 milioane lei la bugetul instituției. Din bilete 665.000 de lei, din fonduri nerambursabile 2,6 milioane lei, iar restul din diferite alte surse.

Activități educative mult mai multe, dezagreate de sindicat

În 2019, la Filarmonica Sibiu se făceau 7 activități educative pentru copii și tineret. În 2023, au fost 102! Totuși, în scandalul inițiat de sindicaliștii instrumentiști privitor la contractul colectiv de muncă, aceștia cer, printre altele, să NU se facă mai mult de 3 evenimente educative pe an, după cum a dezvăluit la conferință de presă, Cristian Lupeș.

Lupeș crede că activitățile educative cu tinerii și copiii sunt foarte importante și cu impact pe termen lung.

Festivaluri mai multe și nume mari aduse la Sibiu

De la 3 festivaluri anuale în 2019 s-a ajuns la 12 în 2023. Iar numele sonore de pe piața muzicală de profil internațională care au venit la Sibiu sunt foarte multe.

Pentru anul 2024, unul din numele grele ale pianului mondial va concerta la Sibiu în vară: Matei Varga. Lupeș spune că în vară, la Opera Sibiu Festival la secțiunea de canto masterclass vor veni niște somități internaționale, a căror nume la va dezvălui la timpul potrivit.

De curând, celebrul dirijor Cristian Mandeal a afirmat că „Orchestra Filarmonicii din Sibiu este într-un foarte mare progres”.

Investiții în clădire și instrumente

Cu banii atrași din diferite surse, Filarmonica de Stat Sibiu a reușit anul trecut să facă mai multe investiții în schimbare parchet, mochetă, modernizare băi, extindere bibliotecă partituri etc. O altă investiție este ce în instrumente. Acestea sunt extrem de scumpe și bugetul anului trecut a permis achiziția unei trompete și a unui contrafagot. Acesta din urmă a și fost prezentat jurnaliștilor. Un contrafagot nou negociat de la 45.000 de euro prețul de listă la 35.000 de euro, cel de achiziție.

Apă Canal Sibiu angajează operator hidraulic

0
apa canal

APĂ CANAL SIBIU S.A. angajează pentru SECȚIA CAPTARE TRATARE APĂ POTABILĂ:

OPERATOR HIDRAULIC – 1 post

Cerinţe:

calificare în meseria de instalator/ lăcătuş mecanic/mecanic,
apt pentru muncă în ture,
cunoştinţe operare PC constituie un avantaj.

Cererile tip de participare la concurs se completează și se depun online la adresa de mail personal@apacansb.ro sau la sediul societăţii, str. Eschil nr.6, Serv.Resurse Umane, împreună cu CV, copie diplomă studii şi adeverinţa medicală de la medicul de familie, până la data de 26.02.2024 Relaţii suplimentare la tel. 0269/ 222916(int.117 sau 166).

Atenție șoferi! Lucrări pe Șoseaua Alba Iulia din Sibiu

0

În această dimineață, pe Șoseaua Alba Iulia din municipiul Sibiu se efectuează mai multe operațiuni de excavare a părții carosabile. În acest sens, conducătorii auto sunt sfătuiți să acorde o atenție sporită zonei.


Din primele informații, ar fi vorba despre o avarie la rețeaua de apă subterană, exact în zona intersecției periculoase Șoseaua Alba Iulia cu strada Vasile Cârlova. În zonă, prima bandă al sensului aeroport spre centru este ocupată de utilaje, operațiunea fiind balizată corespunzător.

Lucrările sunt programate în intervalul orar 8:30 – 15:00.

Reamintim faptul că, aseară, în locul unor lucrări efectuate pe raza orașului Cisnădie, un polițist local a fost accidentat grav de către un șofer neatent.

Drumuri și Poduri Sibiu atenționează șoferii să circule cu atenție sporită pe DJ 106 C Sibiu – Cisnădie

0

Drumuri și Poduri Sibiu S. A atenționează șoferii care circulă pe DJ 106 C Sibiu – Cisnădie (la intarea în localitatea Cisnădie): datorită precipitațiilor abundente și a lucrărilor desfășurate în zonă, pe o parte a carosabilului (o porțiune de aproximativ 200 m) s-au depus aluviuni. Circulația se defăsoara alternativ, semaforizat.


Rugăm participanții la trafic să circule cu atentie sporită pe acest sector de drum și să adapteze viteza la condițiile de drum.

Pentru informarea corectă și în timp util a participanților la trafic despre starea drumurilor județene vă informăm că atât pe pagina de facebook cât și pe site-ul instituției noastre găsiți zilnic informații actualizate (www.drumuripodurisibiu.ro – butonul “alertă trafic”).

Polițiștul local lovit de o mașină la Cisnădie a fost operat. Este în continuare în stare gravă

0

Polițiștul local lovit și rănit de o mașină, aseară, în timp ce dirija traficul în zonă unei lucrări, este în continuare în stare gravă la spital.


Conform surselor Sibiu Independent, polițistul local se numește Radu Trihenea și este și voluntar la Salvamont Cisnădie. În urma impactului violent cu mașina, acesta a suferit numeroase traumatisme, printre care traumatism cranio-cerebral major, fracturi costale și craniene, hematom subdural și hemotorax.

Radu este căsătorit și are doi copii. Conform colegiilor de la Salvamont, acesta era un om deosebit, cu peste 10 ani de experiență.

FOTO PROFIL FACEBOOK

„La Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu a fost adus un bărbat în vârstă de 38 de ani, cu numeroase traumatisme, printre care traumatism cranio-cerebral major, fracturi costale și craniene, hematom subdural și hemotorax. Pacientul a fost internat pe secția Neurochirurgie, a fost operat de urgență, iar la momentul acesta se află la Anestezie și Terapie Intensivă, intubat, în stare gravă.” transmit reprezentanții Spitalului Județean Sibiu

Procedura de reclamație la Autoritatea de Supraveghere Financiară în cazul neînțelegerilor cu asiguratorii

0

Confruntările dintre consumatori și companiile de asigurare pot deveni complicate atunci când apar neconcordanțe în interpretarea polițelor de asigurare sau în soluționarea cererilor de despăgubire. În România, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) este instituția cheie care mediază aceste dispute, oferind o platformă prin care consumatorii pot solicita revizuirea cazurilor în care cred că drepturile lor contractuale au fost încălcate de către asiguratori. În acest articol, un avocat accidente rutiere detaliază în ce consumatorii pot depune o reclamație la ASF, îndrumându-i prin procesul oficial și subliniind drepturile esențiale pe care le au în aceste situații.


Când să Apelați la ASF?

O reclamație la ASF este adecvată în următoarele circumstanțe concrete:

  1. Refuzul de Plată a Despăgubirilor: Situația în care asiguratorul nu acordă compensații pentru daunele suferite, deși acestea sunt clar acoperite de termenii poliței de asigurare. Exemplu: un consumator suferă un accident auto și, după evaluarea daunelor, compania de asigurări refuză să plătească suma corespunzătoare, invocând motive neclare sau nejustificate.
  2. Interpretarea Disputată a Poliței de Asigurare: Disputele legate de interpretarea și aplicarea termenilor contractuali, unde asiguratorul și consumatorul au viziuni diferite asupra acoperirii oferite. Exemplu: un consumator consideră că o anumită daună ar trebui să fie acoperită conform poliței sale, în timp ce compania de asigurări susține contrariul, bazându-se pe o interpretare diferită a termenilor.
  3. Procesarea Lentă a Cererilor de Despăgubire: Întârzierea nejustificată din partea asiguratorului în evaluarea și soluționarea cererilor de despăgubire. Exemplu: un consumator depune o cerere de despăgubire după un accident, iar compania de asigurări nu oferă un răspuns sau o soluție într-un interval de timp rezonabil, lăsând consumatorul într-o stare de incertitudine prelungită.

Un avocat Cluj ne explică faptul că legea română protejează următoarele drepturi ale consumatorilor în relația cu asiguratorii:

  • Dreptul la Informații Clare și Complete: Consumatorii au dreptul să primească toate detaliile relevante despre polița de asigurare, inclusiv acoperirea, excluderile și procedura de depunere a cererilor de despăgubire, într-un limbaj accesibil și ușor de înțeles.
  • Dreptul la Tratament Just și Obiectiv: Consumatorii merită să fie tratați cu echitate și imparțialitate în toate interacțiunile cu companiile de asigurări, inclusiv în evaluarea și soluționarea cererilor de despăgubire.
  • Dreptul de Contestare: În cazul în care consumatorii nu sunt mulțumiți de modul în care asiguratorul a gestionat cererea lor de despăgubire sau dacă cred că drepturile lor contractuale au fost încălcate, au dreptul de a depune o reclamație la ASF pentru a solicita o revizuire independentă a cazului lor.

Pregătirea Reclamației

Pentru a asigura o bază solidă reclamației dumneavoastră la Autoritatea de Supraveghere Financiară, este esențial să pregătiți cu grijă și atenție toate documentele necesare. Aceasta implică, în primul rând, includerea unei copii ale poliței de asigurare, care constituie fundamentul relației contractuale între dumneavoastră și asigurator. De asemenea, este important să adunați toată corespondența avută cu compania de asigurări, deoarece aceasta poate oferi o imagine clară a comunicării dintre părți și a punctelor de divergență.

Nu neglijați să includeți raportul oficial de daună, dacă este cazul, împreună cu orice dovezi ale daunelor suferite. Acestea pot fi fotografii, facturi pentru reparații sau orice alte documente care atestă valoarea daunelor. În plus, în situația în care daunele au inclus și prejudicii corporale, rapoartele medicale devin un element crucial în susținerea cazului dumneavoastră.

Când redactați textul reclamației, este important să fiți concis, dar complet. Expuneți clar situația întâmpinată, evidențiind modul în care asiguratorul a încălcat termenii contractuali și care sunt punctele de neconformitate. Este esențial să specificați ce soluție așteptați de la ASF, fie că este vorba despre o reevaluare a daunei, fie despre obligarea asiguratorului la plata despăgubirilor. În final, asigurați-vă că toate documentele menționate sunt incluse și bine organizate împreună cu reclamația.

Depunerea Reclamației la ASF

Odată ce ați pregătit reclamația și toate documentele suport, următorul pas este depunerea efectivă a acestora la ASF. Există mai multe metode prin care puteți face acest lucru, fiecare având avantajele sale. Depunerea online, prin intermediul platformei ASF, este rapidă și eficientă, permițându-vă să trimiteți documentele instantaneu. Dacă preferați o abordare mai tradițională, puteți opta pentru trimiterea reclamației prin poștă sau pentru depunerea personală la sediul ASF, unde puteți avea și ocazia unui dialog direct cu un reprezentant al autorității.

Indiferent de metoda aleasă, este deosebit de important să vă asigurați că toate informațiile furnizate sunt corecte și actuale. Includeți o descriere detaliată a disputei cu asiguratorul, precum și toate detaliile relevante care pot ajuta în procesul de evaluare a cazului dumneavoastră. Claritatea și precizia în prezentarea informațiilor sunt esențiale pentru a facilita o evaluare rapidă și eficientă din partea ASF.

Prin urmarea acestor pași detaliați, veți asigura că reclamația dumneavoastră este bine fundamentată și că ASF va avea toate informațiile necesare pentru a procesa și soluționa cazul în mod satisfăcător. Este important să mențineți o copie a tuturor documentelor trimise și să monitorizați evoluția reclamației dumneavoastră, fiind pregătit să furnizați informații suplimentare dacă sunt solicitate.

Procesul de Soluționare a Reclamațiilor de către ASF

După primirea reclamației, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) începe evaluarea acesteia prin verificarea conformității cu criteriile de admisibilitate. Acest pas asigură că plângerea îndeplinește toate condițiile formale și că problema ridicată cade în sfera de competență a ASF. În cazul în care reclamația este considerată admisibilă, ASF procedează la o investigație amănunțită, un proces care poate necesita interacțiunea directă cu ambele părți implicate: reclamantul și compania de asigurare.

Pe parcursul acestei faze, ASF poate solicita documentație suplimentară, clarificări și dovezi pentru a înțelege pe deplin contextul și detaliile disputei. De asemenea, ASF are posibilitatea de a iniția o procedură de mediere, încercând să faciliteze o înțelegere și o soluție amiabilă între consumator și asigurator. Această abordare poate oferi o rezolvare mai rapidă și mai puțin conflictuală a problemei.

Finalizarea procesului de soluționare se concretizează prin emiterea unei decizii de către ASF, care poate varia de la confirmarea acțiunilor asiguratorului până la indicarea unor măsuri corective obligatorii pe care asiguratorul trebuie să le implementeze. Decizia ASF este comunicată în scris ambelor părți, detaliind motivele și argumentele care au stat la baza concluziilor.

Opțiuni în Cazul unui Răspuns Nesatisfăcător

Dacă răspunsul primit de la ASF nu corespunde așteptărilor sau necesităților reclamantului, acesta din urmă are la dispoziție mai multe căi de urmărire a soluționării. O primă opțiune este reevaluarea cazului de către ASF, solicitând o nouă examinare a deciziei prin furnizarea de argumente și dovezi suplimentare care pot fi considerate în revizuirea cazului.

În situația în care decizia ASF rămâne nesatisfăcătoare sau problema nu este rezolvată în mod corespunzător, reclamantul are dreptul de a se adresa instanțelor de judecată. Inițierea unei acțiuni în justiție necesită asistență juridică specializată din partea unui avocat accidente rutiere și o înțelegere clară a aspectelor legale implicate. Consultarea unui avocat specializat în dreptul asigurărilor devine esențială pentru navigarea cu succes în complexitatea procesului judiciar și pentru formularea unei strategii legale adecvate.

Procesul de adresare a unei reclamații către Autoritatea de Supraveghere Financiară este un instrument vital pentru protecția drepturilor consumatorilor în relația cu companiile de asigurări. ASF oferă o cale de atac pentru cazurile în care consumatorii se confruntă cu refuzuri nejustificate, interpretări greșite ale polițelor sau întârzieri în soluționarea cererilor de despăgubire. Înțelegerea procedurilor ASF și a opțiunilor disponibile în cazul unui răspuns nesatisfăcător permite consumatorilor să acționeze în mod informat și eficient în apărarea intereselor lor.

Cu toate acestea, este esențial ca reclamantul să fie bine pregătit, să dispună de o documentație completă și să urmeze cu atenție procedurile stabilite. În situațiile în care ASF nu oferă soluția așteptată, apelarea la instanțele de judecată reprezintă un pas suplimentar care necesită pregătire juridică adecvată. Prin urmare, colaborarea cu un avocat specializat devine un aspect crucial pentru a naviga cu succes în aceste ape juridice și pentru a asigura o rezoluție favorabilă a disputei.

Cum să alegi designerul de interior potrivit pentru casa ta

0

Atunci când vine vorba de alegerea unui designer de interior pentru casa ta, este important să iei în considerare mai mulți factori.


Iată câțiva pași care te pot ajuta să alegi designerul potrivit:

  1. Identifică-ți nevoile și preferințele: Începe prin a stabili ce anume îți dorești în privința designului interior al casei tale. Gândește-te la stilul dorit, culorile preferate și funcționalitățile pe care le consideri importante.
  2. Caută recomandări și cercetează: Întreabă prieteni, familie sau colegi de muncă dacă au avut experiențe pozitive cu designeri de interior și solicită recomandări. Fă o cercetare online și verifică portofoliile designerilor pentru a vedea dacă stilul lor se potrivește cu preferințele tale.
  3. Interviurile inițiale: După ce ai identificat câțiva designeri potențiali, programează întâlniri pentru a discuta despre proiectul tău. În timpul acestor întâlniri, pune întrebări despre experiența lor anterioară și despre modul în care abordează proiectele de amenajări interioare.

Importanța unui designer de interior profesionist

Colaborarea cu un designer de interior profesionist poate avea numeroase beneficii pentru casa ta. Aici sunt câteva motive pentru care ar trebui să consideri angajarea unui astfel de specialist:

  1. Expertiza și cunoștințele în domeniu: Un designer de interior profesionist are cunoștințe solide în domeniul designului și poate oferi soluții inovatoare și funcționale pentru casa ta.
  2. Optimizarea spațiului: Un designer profesionist poate ajuta la optimizarea spațiului și la crearea unui design care să se potrivească nevoilor tale. Ei pot crea un spațiu util și plăcut estetic, indiferent de dimensiunea sau forma camerei.
  3. Gestionarea proiectului: Un designer de interior profesionist se ocupă de toate aspectele proiectului, inclusiv obținerea autorizațiilor necesare și colaborarea cu diverși furnizori. Ei se asigură că totul se desfășoară conform planului și bugetului stabilit.

Colaborarea cu un designer de interior profesionist poate aduce valoare și frumusețe în casa ta. Asigură-te să alegi un designer care să îți înțeleagă nevoile și să se potrivească stilului tău.

Identificarea nevoilor și preferințelor tale

În alegerea unui designer de interior pentru casa ta, este important să îți identifici nevoile și preferințele în privința designului. Gândește-te la stilul dorit, la culorile preferate și la funcționalitățile pe care le consideri importante în casa ta. Acest lucru te va ajuta să comunici clar și să stabilești așteptări clare atunci când cauți un designer de interior.

Cum te pot ajuta designerii de interior în această etapă

Designerii de interior au experiență în evaluarea nevoilor și preferințelor clienților lor. Aceștia îți pot oferi sfaturi și sugestii pentru a-ți clarifica preferințele și a lua decizii informate în privința designului interior al casei tale.

Ei te pot ghida în alegerea materialelor și finisajelor potrivite și te pot ajuta să găsești soluții inovatoare și funcționale pentru spațiul tău. Colaborarea cu un designer de interior profesionist în această etapă poate asigura că nevoile și preferințele tale sunt luate în considerare în procesul de design.

Căutarea unui designer de interior

În căutarea unui designer de interior pentru casa ta, poți începe prin a aduna materiale de referință despre profesioniștii din zona ta. Poți verifica reviste de design de interior, site-uri specializate sau chiar să participi la expoziții și târguri de profil. Astfel, vei putea vedea lucrările și stilurile diferitelor designeri și vei putea alege pe cel care se potrivește cel mai bine gusturilor tale și nevoilor tale.

Recomandări și experiențe ale prietenilor și cunoștințelor

O altă modalitate de a găsi un designer de interior potrivit este prin recomandările și experiențele prietenilor și cunoștințelor tale.

Poți întreba persoanele din cercul tău de încredere care au apelat la serviciile unui designer de interior și să le întrebi despre experiența lor. Astfel, vei putea obține informații directe și recomandări de la persoane de încredere și te vei putea orienta mai ușor în alegerea unui specialist calificat și de încredere.

Analizarea proiectelor anterioare ale designerului

Pentru a te asigura că alegi un designer de interior potrivit, este important să verifici portofoliul său de lucru. Analizează proiectele anterioare ale designerului pentru a vedea diversele stiluri pe care le-a abordat și pentru a-ți face o idee despre nivelul său de creativitate și calitatea lucrărilor. Ia în considerare proiectele care sunt similare cu ceea ce îți dorești pentru casa ta și asigură-te că designerul are experiență în realizarea acestui tip de proiecte.

Evaluarea nivelului de expertiză și stilului acestuia

Pe lângă analizarea proiectelor anterioare, este important să evaluezi și nivelul de expertiză și stilul designerului. Întreabă despre calificările și formarea sa în domeniul designului de interior și asigură-te că are cunoștințe solide în ceea ce privește materialele, culorile și tendințele actuale.

De asemenea, stabilește o întâlnire pentru a discuta cu designerul și a vedea dacă stilul său se potrivește cu ceea ce îți imaginezi pentru spațiul tău. Alege un designer de interior cu care te simți confortabil și care poate înțelege și satisface nevoile tale.

Comunicarea și colaborarea

Comunicarea eficientă cu designerul de interior este esențială pentru a obține rezultatele dorite în proiectul tău. Este important să comunici clar ideile și preferințele tale în ceea ce privește designul interior.

Asigură-te că explici în detaliu ce îți dorești pentru spațiul tău și fii deschis la sugestiile și propunerile designerului. În plus, este important să comunici și bugetul pe care îl ai la dispoziție, astfel încât designerul să poată ajusta planurile pentru a se potrivi cu resursele financiare disponibile.

Cum să stabilești o colaborare bună

Pentru a stabili o colaborare bună cu designerul de interior, este important să fii deschis și transparent în privința așteptărilor tale. Ascultă cu atenție sugestiile și recomandările designerului și adresează întrebări în cazul în care ai nelămuriri.

Designerul de interior: un partener în realizarea viziunii tale

0

Pasionați de designul de interior și doritori de a-și transforma casele în spații unice și personalizate, mulți oameni aleg să colaboreze cu un designer de interior. Acest partener de încredere le poate ajuta să-și materializeze viziunile și să creeze locuințele pe care și le-au dorit dintotdeauna.


Cu ce se ocupa un designer de interior?

Un designer de interior este un profesionist specializat în arta și știința de a transforma un spațiu într-un mediu funcțional, estetic și personalizat. Aceștia sunt experți în utilizarea elementelor de design, cum ar fi culorile, materialele, mobilierul și iluminatul, pentru a crea atmosfera dorită într-o locuință.

De ce să apelați la un designer de interior pentru realizarea viziunii dumneavoastră

Un designer de interior este un partener esențial în realizarea viziunii dumneavoastră pentru spațiul dorit. Aceștia au expertiza necesară pentru a transforma ideile și dorințele dumneavoastră într-un design funcțional și estetic plăcut.

Prin abilitatea lor de a alege culorile, materialele, mobilierul și corpurile de iluminat, designerii de interior creează un mediu unic și personalizat. Munca lor constă în a asigura că viziunea dumneavoastră devine realitate, oferindu-vă un spațiu deosebit și confortabil care să vă reflecte stilul de viață și personalitatea.

Planificarea proiectului

înainte de începerea oricărui proiect de amenajări interioare, un designer de interior va lucra îndeaproape cu clienții pentru a stabili nevoile, dorințele și bugetul acestora. Aceasta implică o evaluare atentă a spațiului disponibil și o discuție detaliată despre stilul dorit și funcționalitatea dorită.

Designerul va crea un plan de design detaliat, inclusiv schițe, modele 3D și un buget estimat. Planificarea proiectului este crucială pentru a asigura că toate aspectele sunt luate în considerare înainte de implementare.

Etapele de planificare a proiectului de design interior

Etapele de planificare a proiectului de design interior includ o serie de pași esențiali pentru a asigura o implementare reușită a viziunii dumneavoastră. Aceste etape includ evaluarea spațiului existent, discuția detaliată cu designerul de interior pentru a înțelege nevoile și dorințele dumneavoastră, crearea unui plan detaliat care să includă schițe și modele 3D, precum și stabilirea unui buget estimat. În plus, în această etapă se va discuta despre termenii și condițiile contractuale pentru a asigura o colaborare clară și transparentă între designer și client.

Consultarea și comunicarea cu designerul de interior

Consultarea și comunicarea cu designerul de interior sunt etape esențiale în realizarea viziunii dumneavoastră. În timpul consultării, designerul va asculta și va înțelege nevoile și dorințele dumneavoastră referitoare la proiectul de design interior. Comunicarea deschisă și clară este crucială pentru a asigura o colaborare eficientă.

Prin discuții detaliate și schimb de informații cu privire la preferințe, buget și termene, designerul va putea propune soluții personalizate și adecvate nevoilor dumneavoastră. Aceasta asigură că viziunea dumneavoastră va fi înțeleasă și pusă în practică într-un mod corespunzător.

Creativitate și concept

Creativitatea și conceptul sunt elemente esențiale în designul de interior. Un designer talentat va explora diferite stiluri și tendințe pentru a identifica ceea ce se potrivește cel mai bine dorințelor și gusturilor dumneavoastră. Cu ajutorul informațiilor obținute în cadrul consultării inițiale, designerul va crea un concept unic și personalizat pentru spațiul dumneavoastră.

Acest concept va servește drept ghid în selectarea mobilierului, culorilor, texturilor și iluminării potrivite, pentru a realiza viziunea dorită.

Explorarea diferitelor stiluri și tendințe în designul de interior

Designerul de interior va explora diferite stiluri și tendințe în designul de interior pentru a găsi inspirație și a crea un concept unic și personalizat pentru spațiul dumneavoastră. El va analiza moda și tendințele actuale, precum și stilurile tradiționale și contemporane, pentru a selecta elemente de design potrivite viziunii dumneavoastră.

Experiența și cunoștințele sale în materie de stiluri și tendințe vor asigura că designul interior al spațiului dumneavoastră este modern și la modă.

Crearea unui concept unic și personalizat pentru spațiul dorit

Designerul de interior va lucra îndeaproape cu dumneavoastră pentru a crea un concept unic și personalizat pentru spațiul dorit. El va lua în considerare stilurile și preferințele dumneavoastră, dar va adăuga și idei creative și soluții inovatoare pentru a aduce proiectul la viață. Prin intermediul schițelor, moodboard-urilor și vizualizărilor 3D, designerul de interior vă va prezenta ideile sale și vă va ajuta să vă imaginați cum ar arăta spațiul final.

Prin acest proces, veți putea să vă exprimați personalitatea și să vă puneți amprenta unică asupra designului interior al locuinței dumneavoastră.

Materiale și finisaje

Selectarea materialelor și finisajelor potrivite este unul dintre aspectele cheie ale unui proiect de design interior. Designerul de interior este expert în a identifica și alegerea materialelor și finisajelor care să se potrivească cu stilul și funcționalitatea dorită.

El va lua în considerare factori precum rezistența, durabilitatea, calitatea și aspectul estetic al materialelor disponibile pe piață. Împreună cu designerul de interior veți putea alege cele mai potrivite opțiuni pentru a crea un spațiu frumos și funcțional.

Implementarea și supervizarea proiectului

Implementarea și supervizarea proiectului reprezintă o etapă crucială în procesul de design interior. Designerul de interior joacă un rol activ în coordonarea și supravegherea lucrărilor, asigurându-se că planul și viziunea stabilită sunt respectate. Ei lucrează îndeaproape cu echipa de constructori și furnizori pentru a asigura calitatea și corectitudinea lucrărilor. Prin intermediul vizitelor de lucru și a comunicării regulate, designerul de interior se asigură că proiectul este implementat în conformitate cu standardele și termenele stabilite.

Rolul designerului de interior în coordonarea și supravegherea lucrărilor

Designerul de interior joacă un rol esențial în coordonarea și supravegherea lucrărilor în cadrul proiectului de design interior. Ei lucrează îndeaproape cu constructorii și furnizorii, asigurându-se că planul și viziunea stabilită sunt respectate în mod corespunzător.

Designerul de interior este responsabil de verificarea calității lucrărilor, respectarea termenelor și soluționarea oricăror probleme care pot apărea pe parcursul implementării proiectului. Prin intermediul vizitelor de lucru și a comunicării regulate, designerul de interior se asigură că întreaga echipă lucrează în armonie pentru a atinge rezultatul dorit.

De ce să alegi un designer de interior pentru amenajarea casei tale

0

Un designer de interior este un profesionist specializat în planificarea și crearea de spații interioare funcționale și estetice. Ei lucrează în strânsă colaborare cu clienții pentru a înțelege nevoile și preferințele lor și pentru a transforma aceste informații într-un design interior frumos și personalizat.


Designerul de interior poate:

  1. Să creeze planurile de amenajare a spațiului, luând în considerare aspecte precum circulația, utilizații diferite ale spațiului și accesibilitatea.
  2. Să ofere soluții creative și idei inovatoare pentru a transforma spațiul într-unul plăcut și funcțional.
  3. Să ofere ghidare în alegerea culorilor, materialelor și mobilierului potrivit pentru a crea o atmosferă corespunzătoare și armonioasă.
  4. Să ofere consultanță în ceea ce privește iluminatul și aplicații tehnologice pentru a maximiza confortul și eficiența în utilizarea spațiului.
  5. Să colaboreze cu alte profesii precum arhitecți și constructori pentru a asigura implementarea corespunzătoare a planurilor.

Beneficiile de a angaja un designer de interior

Lucrul cu un designer de interior poate aduce numeroase beneficii pentru oricine dorește să-și amenajeze spațiul rezidențial sau comercial. Iată câteva dintre avantajele de a lucra cu unul:

  1. Expertiza și cunoștințele lor profesionale asigură o abordare strategică și calitativă a proiectului.
  2. Designerii de interior au acces la resurse și conexiuni în industrie, permițându-le să ofere produse și servicii de înaltă calitate la prețuri competitive.
  3. Ei pot economisi timp și efort, realizând sarcinile complexe, cum ar fi amenajarea spațiului și coordonarea lucrărilor.
  4. Un designer de interior poate ajuta la maximizarea utilității spațiului, creând soluții personalizate și inovatoare pentru fiecare proiect.
  5. Iar cel mai important, un designer de interior poate transforma visurile și ideile clienților în realitate, creând un spațiu în care aceștia se simt cu adevărat acasă sau unde afacerea lor prosperă.

Angajarea unui designer de interior reprezintă o investiție inteligentă, care aduce multe beneficii în termeni de funcționalitate, estetică și valoare a spațiului.

Experiența și expertiza unui designer de interior

Un designer de interior petrece ani de zile învățând și dobândind cunoștințe în domeniul designului și al arhitecturii interioare. Ei obțin de obicei o diplomă de licență sau un master în design interior, arhitectură sau o disciplină similară. Această instruire academică îi ajută să înțeleagă conceptele de bază ale designului, precum culoarea, materialele și amenajarea spațiilor.

Proiectele anterioare și portofoliul unui designer de interior

Experiența practică a unui designer de interior este la fel de importantă ca și educația lor. Prin intermediul proiectelor de amenajări interioare anterioare, designerii de interior își dezvoltă abilitățile și își construiesc un portofoliu impresionant. Portofoliul lor poate include imagini și descrieri ale proiectelor finalizate, precum și recomandări de la clienți mulțumiți. Prin examinarea portofoliului unui designer de interior, clienții pot obține o perspectivă mai bună asupra stilului și abilităților acestuia.

Această combinație de educație, experiență și expertiză face ca un designer de interior să fie un profesionist valoros și de încredere, capabil să transforme visurile și ideile clienților într-un design interior remarcabil.

Procesul de proiectare și dezvoltarea unui concept

Designerul de interior urmează un proces structurat în crearea unui concept unic pentru fiecare proiect. Prin colaborarea cu clienții și înțelegerea nevoilor și preferințelor acestora, designerul își dezvoltă ideile și creează un concept personalizat. Acest concept se bazează pe analiza spațiului disponibil, pe elementele de design, pe necesitățile funcționale și estetice.

Planificarea optimă a spațiului și a funcționalității

Planificarea spațiului este o parte esențială a designului interior. Designerul de interior ia în considerare dimensiunea spațiului disponibil și scopul acestuia pentru a crea un plan optim de amenajare. Prin utilizarea planurilor și schițelor detaliate, designerul poate indica amplasarea mobilierului, distribuția iluminatului și circulația în interiorul spațiului. Astfel, spațiul poate fi utilizat eficient și optim în funcție de nevoile și preferințele clienților.

Alegerea materialelor și a mobilierului

Un designer de interior are cunoștințe profunde despre diferitele tipuri de materiale și finisaje disponibile pe piață. Ei pot ghida clienții să selecteze materialele potrivite în funcție de aspectul dorit, calitate, durabilitate și buget. Designerii de interior pot recomanda, de asemenea, furnizori de încredere și pot ajuta la negocierea prețurilor și la obținerea celor mai bune deal-uri.

Aspectul estetic și designul personalizat

Un designer de interior poate crea o atmosferă unică și un stil personalizat pentru fiecare proiect. Prin combinarea elementelor de design, cum ar fi culoarea, iluminatul, texturile și accentele decorative, designerul poate crea o atmosferă care să se potrivească nevoilor și preferințelor clienților. Aceasta poate include crearea unei atmosfere relaxante, moderne, elegante sau alte stiluri specifice.

Sfaturi de la designeri de interior pentru o casă ca în reviste

0

Aspectul casei este extrem de important pentru că reprezintă cartea de vizită a locuinței și reflectă personalitatea și gusturile proprietarului. În revistele de design interior, casele prezentate sunt cele mai inspiraționale și de dorit, reprezentând standarde ridicate de estetică și stil.


Sfaturi pentru a obține un aspect ca în reviste

Pentru a obține un aspect ca în reviste în propria casă, designerii de interior oferă câteva sfaturi practice:

  1. Alegeți un stil sau un concept clar și păstrați-vă fidel acesta în întreaga locuință
  2. Planificați și organizați spațiul în funcție de nevoile și preferințele dumneavoastră
  3. Alegeți culori adecvate și utilizați iluminarea corectă pentru a evidenția aspectul vizual
  4. Alegeți mobilierul potrivit și adăugați obiecte decorative pentru a crea un aspect de revistă
  5. Acordați atenție detaliilor și finisajelor pentru a crea o atmosferă rafinată
  6. Nu uitați de întreținere și curățirea constantă pentru a menține aspectul ca în reviste.

Planificare și organizare

Designerii de interior recomandă alegera unui stil sau a unui concept de amenajări interioare clar și păstrarea acestuia în întreaga locuință. Este important să se planifice și să se organizeze spațiul în funcție de nevoile și preferințele individuale. În plus, pregătirea spațiului și planificarea mobilierului sunt etape esențiale în obținerea unui aspect organizat și coerent.

Alege un stil sau un concept

Pentru a obține un aspect ca în reviste în propria casă, este important să alegi un stil sau un concept clar. Acesta va oferi un cadru de referință pentru amenajarea și decorarea întregii locuințe. Fie că optezi pentru un stil minimalist, rustic sau clasic, important este să te asiguri că tot mobilierul și decorațiunile se încadrează în acest concept. Alegerea unui stil sau unui concept te va ajuta să creezi un aspect coerent și armonios în întreaga casă.

Pregătirea spațiului și planificarea mobilierului

Pregătirea spațiului și planificarea mobilierului sunt aspecte fundamentale în amenajarea unei case ca în reviste. Înainte de a alege mobilierul, este important să măsori fiecare cameră și să faci o planificare detaliată a spațiului disponibil. Acest lucru te va ajuta să alegi piese de mobilier potrivite, care să se încadreze perfect în fiecare cameră. De asemenea, poți utiliza un program de design interior sau poți consulta un specialist pentru a-ți oferi sfaturi și soluții personalizate.

Culoarea și iluminarea

Culoarea și iluminarea sunt aspecte importante în amenajarea unei case ca în reviste. Alegerea culorilor adecvate poate crea o atmosferă plăcută și poate evidenția aspectele de design. Este recomandat să optați pentru culori neutre și pastelate, dar și pentru accente de culoare puternice pentru a da viață spațiului.

Iluminarea corectă poate spori aspectul camerelor și poate evidenția elementele cheie. Este esențial să combinați iluminatul ambiental, de accent și funcțional pentru a obține o iluminare echilibrată și atrăgătoare.

Alegeri de culori adecvate

Pentru a obține un aspect ca în reviste, este important să alegi culorile adecvate pentru fiecare spațiu din casă. Designerii de interior recomandă utilizarea culorilor neutre și pastelate ca bază, deoarece acestea creează o bază calmă și spațioasă. Poți adăuga accente de culoare puternice pentru a aduce viață camerelor.

De asemenea, este important să iei în considerare culorile existente ale mobilierului și decorațiunilor atunci când alegi culorile pereților și pardoselilor. O combinație echilibrată de culori va da un aspect estetic și plăcut.

Iluminarea corectă pentru a evidenția aspectul

O iluminare adecvată este esențială pentru a evidenția aspectul unei case ca în reviste. Designerii de interior recomandă utilizarea unei combinații de surse de iluminat pentru a crea atmosfera dorită în fiecare cameră. Lămpi de podea și măsuțe de noapte pot fi utilizate pentru a adăuga lumina ambientală, în timp ce spoturile și proiectoarele accentuează zonele speciale. De asemenea, este important să alegi becuri cu temperatura de culoare adecvată și să reglezi intensitatea luminii, pentru a obține jocuri de lumini și umbră care vor da un aspect dramatic și sofisticat.

Mobilier și decorațiuni

Pentru a obține un aspect ca în reviste în casa ta, alegerea mobilierului potrivit este esențială. Designerii de interior recomandă să alegi piese de mobilier de calitate, care să fie funcționale și durabile. De asemenea, este important să ții cont de stilul și conceptul ales pentru alegerea mobilierului. Pentru a crea un aspect ca în reviste, adaugă obiecte decorative interesante și deosebite. Acestea pot include tablouri, oglinzi, plante și alte accesorii care să completeze designul. Asigură-te că alegi obiecte decorative care se potrivesc cu paleta de culori și stilul general al casei.

Alegerea mobilierului potrivit

Alegerea mobilierului potrivit este esențială pentru a obține un aspect ca în reviste în casa ta. Designul interior recomandă alegerea pieselor de mobilier care să fie funcționale și durabile. De asemenea, trebuie să ții cont de stilul și conceptul ales pentru alegerea mobilierului potrivit.

Asigură-te că piesele alese se încadrează în paleta de culori și se potrivesc cu atmosfera generală a casei tale. Investind în mobilier de calitate, vei obține un aspect elegant și rafinat în locuința ta.

Cum să alegi obiecte decorative pentru a crea un aspect revistei

Atunci când vrei să obții un aspect ca în reviste în casa ta, alegerea obiectelor decorative potrivite este esențială. Designerii de interior recomandă să optezi pentru piese statement care să atragă atenția și să aducă personalitate în încăpere. Poți utiliza oglinzi de dimensiuni mari, tablouri de artă sau sculpturi elegante. De asemenea, poți adăuga perne cu modele sau culori vibrante cărora să li se potrivească covoarele și draperiile. Asigură-te că stilul și culorile obiectelor decorative se îmbină armonios cu restul decorului pentru a crea un aspect rafinat și plin de stil.

Detalii și finisaje

Detaliile și finisajele joacă un rol crucial în crearea unui aspect ca în reviste în casa ta. Îmbinarea corectă a accesoriilor, cum ar fi perne decorative, tablouri, lămpi sau vaze, poate adăuga un plus de stil și eleganță în spațiul tău. De asemenea, este important să acorzi atenție finisajelor, cum ar fi texturile și materialele folosite pentru mobilier sau pardoseală. Detaliile bine alese și finisajele de calitate pot crea o atmosferă rafinată și plină de personalitate în locuința ta.

Atenție la detalii și accesorii

Atenția la detalii și accesorii este un aspect cheie în obținerea unui aspect ca în reviste în locuința ta. Îmbinarea corectă a accesoriilor precum perne decorative, tablouri, lămpi sau vaze poate adăuga un plus de stil și eleganță în spațiul tău. De asemenea, alegeți finisaje de calitate și acordați atenție texturilor și materialelor utilizate pentru mobilier și pardoseală pentru a crea un aspect armonios și rafinat.

Finisaje de calitate pentru a crea o atmosferă rafinată

Folosirea finisajelor de calitate este esențială pentru a crea o atmosferă rafinată în locuința ta. Alege pardoseli și mobilier din materiale durabile și cu aspect elegant, precum lemnul masiv sau marmura. Optează pentru vopsele și tapeturi de înaltă calitate, care oferă o textură și o finisare impecabilă. Detaliile precum mânerele sau accentele metalice pot adăuga și ele un plus de rafinament în decorul tău.

Maintenance și îngrijire

Este important să menții aspectul impecabil al casei tale, așa cum vezi în reviste. Pentru a păstra un aspect proaspăt și curat, acordă atenție regulilor de întreținere și îngrijire. Curăță regulat mobilierul și decorațiunile, evită expunerea excesivă la soare și utilizează produse de curățare adecvate pentru diferite materiale. Asigură-te că respecți instrucțiunile de întreținere ale fiecărui obiect și efectuează revizii periodice pentru a menține un aspect impecabil pentru casa ta.

Cum să menții aspectul ca în reviste

Pentru a menține aspectul impecabil al casei ca în reviste, este important să acorzi atenție regulată întreținerii. Curăță mobilierul și decorațiunile în mod regulat, evitând acumularea prafului și a murdăriei. Protejează obiectele de mobilier de expunerea excesivă la soare și utilizează produse de curățare adecvate pentru diferite materiale. Respectă instrucțiunile specifice de întreținere ale fiecărui obiect și efectuează revizii periodice pentru a menține un aspect proaspăt și curat în casa ta.

Sfaturi de îngrijire și curățare a mobilierului și decorațiunilor

Pentru a menține aspectul impecabil al mobilierului și decorațiunilor tale, este esențial să acorzi atenție adecvată întreținerii lor. Iată câteva sfaturi utile:

  • Curăță regulat mobilierul și decorațiunile cu produse de curățare potrivite pentru fiecare material.
  • Evită acumularea de praf și murdărie, utilizând lavete sau perii moi pentru a curăța suprafețele și spațiile greu accesibile.
  • Protejează mobila de expunerea excesivă la soare, care poate cauza decolorare și deteriorare.
  • Urmează instrucțiunile specifice de întreținere ale diferitelor obiecte, inclusiv recomandările de curățare și evitarea utilizării produselor agresive.
  • Efectuează revizii periodice pentru a repara eventualele defecte, cum ar fi zgârieturi sau deteriorări minore.

Prin urmare, respectând aceste sfaturi și acordând atenție regulată întreținerii, vei putea menține aspectul impecabil al mobilierului și decorațiunilor tale, așa cum vezi în reviste.

Cum a dat Primăria Sibiu 3.400 de euro pe o placă comemorativă

0

Când Primăria Sibiu cheltuie milioane de euro pe o pistă de biciclete sau alte milioane de euro pentru reparații drumuri anuale, achiziția unei plăci comemorative poate părea ceva banal. Cazul de față ne arată cam cum se cheltuie banul public de către Serviciul Public de Administrare a Unităţilor de învăţământ Preuniversitar de Stat din cadrul Primăriei Sibiu. Au dat, în anul 2021, 3.400 de euro pe … o mică placă comemorativă!


După ce SIBIU INDEPENDENT a început seria dezvăluirilor cum se cheltuie banul public la Serviciul Școli (cu acest nume cunoscut în mediul educațional) al Primăriei Sibiu, informațiile încep să curgă spre noi cu tot felul de achiziții bizare.

Dacă au cheltuit anul trecut 400.000 de lei pe gardul unei școli care are drept curte o groapă de noroi, de ce ne mai miră că au dat 3.400 de euro pe o mică placă comemorativă?

Singura placă comemorativă de pe clădirea sălii de sport a liceelor Brukenthal și Arte. În memoria lui Wilhelm Binder.

Consiliul Județean Sibiu organizează un meci important în cinstea lui Binder

În 17 iunie 2021 se marcau la Sibiu, 100 de ani de handbal în România. Consiliul Județean Sibiu transmitea în aprilie un comunicat de presă pe această temă: „În urmă cu 100 de ani s-a desfășurat la Sibiu primul meci de handbal de pe teritoriul României. Cu prilejul serbărilor de sfârşit de an şcolar în ziua de 17 iunie 1921, pe stadionul mare din Sibiu a avut loc un joc demonstrativ de handbal între elevii profesorului Wilhelm Binder, care a oficiat meciul şi în calitate de arbitru.” S-a organizat atunci și un meci al reprezentantivelor României și Suediei la Sibiu.

Dar Primăria Sibiu a tăcut mâlc. Deși profesorul Wilhelm Binder a predat la Colegiul Brukenthal din Sibiu.

Primăria Sibiu a comandat o placă comemorativă de 3.400 de euro

Fără fast, fără ceremonii, Primăria Sibiu, prin Serviciul Școli a comandat unei firme locale o placă comemorativă de marmură albă inscripționată. Cel puțin așa pare materialul. Deși o astfel de placă este evaluată la 200-500 de lei maxim, Primăria Sibiu a plătit 3.400 de euro, adică 16.806 lei!

Firma contractată Construct Business Project Srl din Sibiu și este specializată pe confecții metalice și profile PVC. Adică porți, garduri, uși și geamuri termopan.

Siteul firmei prezintă bogata activitate în domeniul termopane și confecții metalie. Nu și plăci de marmură inscripționate

Cine conduce Serviciul Școli din Primăria Sibiu?

Simona Pop este poate cel mai longeviv director de serviciu din cadrul Primăriei Sibiu. Ea conduce Serviciul Public de Administrare a Unităţilor de învăţământ Preuniversitar de Stat din cadrul Primăriei Sibiu. Simona Pop continuă să profeseze și la Colegiul Național Gheorghe Lazăr din Sibiu, unde este colegă cu soția președintelui României, Carmen Iohannis. De altfel este cunoscută apropierea între cele două profesoare.

Conform SEAP achiziția s-a finalizat în August 2021, dar a fost făcută publică abia în februarie 2022

Accident grav în Cisnădie. Polițist local lovit și rănit de o mașină

0

Un accident de circulație s-a produs în această seară, la intrare în localitatea Cisnădie, dinspre municipiul Sibiu.


Conform primelor date, din cauza precipitațiilor abundente, carosabilul a fost inundat, la fața locului fiind prezent un buldoexcavator care lucra la remedierea situației. Intervenția era presemnalizată de către un echipaj de Poliție Locală Cisnădie. Din neatenție și din cauza neadaptării vitezei la condițiile de drum, un șofer a derapat și a pătruns pe trotuar, unde ar fi accidentat un polițist local, rănindu-l grav.

Momentan, traficul este blocat total.

IPJ SIBIU confirmă evenimentul rutier. Conform polițiștilor rutieri sibieni, în timp ce conducea un autoturism dinspre Cisnădie spre Sibiu, un bărbat în vârstă 55 de ani, cetățean străin, a pierdut controlul direcției de deplasare, a virat brusc stânga și a lovit un agent de poliție din cadrul Poliției Locale Cisnădie care dirija traficul într-o zonă cu risc de inundație pe carosabil, zonă totodată balizată și semnalizată corespunzător.

Conform ISU SIBIU, polițistul local are 37 de ani și a fost găsit în stare de inconștiență, fiind grav rănit. Bărbatul a fost intubat și transportat de urgență la UPU Sibiu.

Debit crescut pe Cibin. Nu este motiv de îngrijorare!

0

Din cauza precipitațiilor din ultimele zile, pe râul Cibin de pe raza UAT SIBIU, sunt monitorizate trei cote.


În această seară, pe râul Cibin avem cota 230. Până să se atingă CI = cota de inundabilitate, Cibinul trebuie să crească cu încă 1.20 m. Astfel, cei de la Apele Române transmit faptul că nu există pericol de inundații.

CA = cota de atenție = 300

CI = cota de inundabilitate = 350

CP = cota de pericol

Gheorghe Huja, primarul orașului Cisnădie: Studiul de fezabilitate pentru construirea Campusului Școlar din Cartierul Arhitecților se apropie de finalizare

0

Studiul de fezabilitate pentru construirea Campusului Școlar din Cartierul Arhitecților se apropie de finalizare, marcând un pas semnificativ în direcția îmbunătățirii infrastructurii educaționale din orașul Cisnădie, anunță Gheorghe Huja, primarul orașului Cisnădie pe pagina de Facebook.


Redăm mai jos mesajul primarului Gheorghe Huja:

„După luni de muncă asiduă, în curând ne vom afla în faza în care vom depune proiectul pentru obținerea finanțării necesare din fonduri europene. Este un moment deosebit de important pentru noi, pentru că acest Campus Școlar va fi un pilon esențial în dezvoltarea educației în Cartierul Arhitecților.

Luând în considerare solicitările locuitorilor din Cartierul Arhitecților, ne-am asigurat că acest studiu de fezabilitate este conceput cu grijă, ținându-se cont de toate aspectele legate de infrastructură, accesibilitate, mediul înconjurător și, desigur, nevoile educaționale ale viitorilor elevi și cadre didactice.

Ne dorim să aducem acest proiect la viață cât mai curând posibil și să începem construcția. Astfel, planificăm să depunem proiectul pentru finanțare până la sfârșitul lunii martie 2024. Acest lucru ne va permite să obținem resursele financiare necesare și să demarăm construcția cât mai curând posibil.

Vă asigur că voi continua să vă țin la curent cu toate etapele acestui proiect.”

Gheorghe Huja, Primarul Orașului Cisnădie

Muzeul Național Brukenthal își invită vizitatorii la concurs

0

Muzeul Național Brukenthal vă invită la concurs!

În parteneriat cu colecția George Șerban și Casa de avocatură Șerban și Asociații, în cadrul expoziției Samurai. Legendele Japoniei, vizitatorii pot câștiga o stampă japoneză!

Ce trebuie să faci? Vizitează expoziția, cumpără produse din standul magazinului în valoare de minim 25 lei, completează un talon, introdu-l în urnă și poți fi câștigător!

Regulamentul concursului aici: https://www.brukenthalmuseum.ro/events/detaliu/1626

Lansarea volumului „O călătorie în timp – Colecția de Paleontologie a Muzeului de Istorie Naturală”

0

Muzeul Național Brukenthal din Sibiu vă invită să participați la lansarea volumului O călătorie în timp – Colecția de Paleontologie a Muzeului de Istorie Naturală, Sibiu, realizat de către paleontologul Nicolae Trif. Evenimentul va avea loc vineri, 16 februarie 2024, ora 14:00 în Sala Multimedia a Muzeului de Istorie Naturală din Sibiu, strada Cetății numărul 1.


Volumul editat în maniera unui album fotografic, aduce în prim-plan o parte din rezultatele cercetărilor întreprinse de către autor, în colecția de profil a muzeului din Sibiu, în calitate de curator al acesteia dar și rezultate anterioare ale altor cercetători.

Așa cum menționează managerul interimar al Muzeului Național Brukenthal, dr. Alexandru Constantin Chituță, în prefața volumului: „Muzeul de Istorie Naturală din cadrul Muzeului Național Brukenthal gestionează, din fericire, o colecție importantă în acest sens și personal specializat dedicat care cercetează, colaborează cu alte instituții și publică rezultatele obținute.”

Anual, muzeograful paleontolog Nicolae Trif contribuie la publicarea rezultatelor cercetării colecției și a datelor obținute din teren prin articole științifice în jurnale cu factor de impact.

În volumul O călătorie în timp – Colecția de Paleontologie a Muzeului de Istorie Naturală, Sibiu autorul ne invită, prin intermediul fosilelor, să vizităm cele mai importante localități din care provin piesele colecției muzeului respectiv: Cisnădioara (județul Sibiu), Sebeș (județul Alba), Turnu Roșu (județul Sibiu), Suslănești (județul Argeș), Piatra Neamț (județul Neamț), Buituri, Lăpugiu de Sus și Coștei (județul Hunedoara), Gușterița (județul Sibiu).  

Fiecare fotografie din volum este însoțită de date explicative care, împreună cu descrierea zonei din care provine specimenul, ajută la crearea unui tablou realistic al mediului de viață de acum zeci de milioane de ani.

Colecția de paleontologie a muzeului din Sibiu deține peste 57.000 de piese fiind una dintre cele mai importante din România, datorită vechimii, valorii științifice și a diversității specimenelor. Datorită activităților de teren desfășurate de autorul volumului, colecția este în continuă creștere. Prin intermediul acestui volum cititorii pot descoperi o parte din patrimoniul național științific al Muzeului de Istorie Naturală din Sibiu.  

Școala Populară de Arte și Meserii „Ilie Micu” din Sibiu invită sibienii să celebreze Valentine’s Day la sediul FDGR

0

Consiliul Județean Sibiu, prin Școala Populară de Arte și Meserii „Ilie Micu”, în parteneriat cu Forumul Democrat al Germanilor din România, invită toți sibienii să celebreze iubirea împreună cu elevi ai claselor de:


  • canto muzică ușoară coordonată de Cosmin Diaconescu
  • canto muzică ușoară coordonată de Bianca Băilă
  • canto muzică ușoară coordonată de Iulian Țicală
  • canto chitară coordonată de Claudiu Conț
  • actorie coordonată de Teodora Tiriba
  • percuție coordonată de Costi Mihai

Spectacolul va avea loc miercuri, 14 februarie, începând cu orele 16:00 la sediul FDGR, în Sala Oglinzilor. Intrarea la spectacol este liberă, în limita locurilor disponibile. Vă așteptăm cu drag!

Soma Sibiu, despre reciclarea sticlei

0

Sticla este un material care se poate recicla la infinit. Asta înseamnă că nu își pierde proprietățile în timpul procesului de reciclare și nu trebuie combinată cu material virgin. Însă cum reciclăm corect? Află ce tipuri de sticlă pot fi colectate, cum le pregătești corespunzător, dar și cum poți refolosi sticla înainte de a ajunge deșeu.


Redăm mai jos recomandările SOMA Sibiu:

Deșeurile de sticlă – indiferent de culoare (verde, maro etc.), fie că sunt sparte sau intacte, trebuie curățate înainte de a fi aruncate goale în pubela verde, destinată deșeurilor din sticlă.

🟩Sticla poate fi reciclată la infinit fără a-și pierde calitățile pe parcursul procesului de reciclare.

🟩Reciclăm în pubela verde: sticle și ambalaje din sticlă (fără capac), borcane (fără capac), damigene, ambalajele din sticlă ale produselor cosmetice (curate și fără conținut) etc.

🟩Nu reciclăm în pubela verde: sticla de la geamuri, parbrize, mese din sticlă, oglinzi, produse din porțelan, ceramică, obiecte din cristal, vase rezistente la căldură (vase yena), pahare sparte din sticlă etc.

Trafic îngreunat lângă Boița. Un autocamion a rămas imobilizat

0

Traficul rutier este îngreunat pe DN 7, km. 246, în afara localității Boita. Un autocamion a rămas imobilizat.

Din primele informații, soferul unui autocamion care se deplasa pe direcția Sibiu – Vâlcea a intrat în coliziune cu peretele montan din dreapta și a rămas blocat pe carosabil. Evenimentul s-a soldat doar cu pagube materiale.

Trafic alternativ, dirijat de polițiștii rutieri.

Adrian Bibu: ”Avem nevoie de un sistem medical funcțional, de care beneficiază preponderent locuitorii Sibiului”

0

4,5 milioane lei pe Agenda de Sănătate a municipiului Sibiu.

Adrian Bibu, administratorul public al județului Sibiu și președintele PNL Sibiu: ”Avem nevoie de un sistem medical funcțional, de care beneficiază preponderent locuitorii Sibiului”


Pentru al treilea an consecutiv, din Agenda de Sănătate vor putea fi finanțate spitalele publice din municipiul Sibiu, sumele necesare fiind alocate în cadrul ședinței de aprobare a Bugetului pe anul 2024.

Programul a fost inițiat, în anul 2022, de grupul consilierilor liberali, iar recentele negocieri avute cu partenerii politici au permis menținerea unui buget de 4,5 milioane lei deși, inițial,  a fost redus la 2 milioane lei.

Din banii negociați și obținuți prin Agenda de Sănătate, în ultimii doi ani au fost realizate lucrări de finisaje și achiziții de echipamente pentru Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu, Spitalul Clinic de Psihiatrie „Dr. Gheorghe Preda” și Spitalul de Pneumoftiziologie.

„Dorim să susținem în continuare astfel de investiții întrucât cu toții avem nevoie de un sistem medical funcțional, de care beneficiază preponderent locuitorii Sibiului. Este normal ca și prin bugetul municipiului să contribuim la creșterea calității actului medical”, a declarat Adrian Bibu, președintele PNL Sibiu.

Accident grav în localitatea Beclean, județul Brașov. O mașină a rămas suspendată

0

Un grav accident rutier s-a produs astăzi, pe DN1, în zona localității Beclean. O mașină s-a izbit puternic de un stâlp de electricitate.


Conform polițiștilor rutieri, în accident a fost implicat un singur autoturism, care ar fi ieșit în afara părții carosabile și a lovit un stâlp, ca urmare a pierderii controlului asupra direcției de mers de către conducătorul acestuia.

În urma incidentului, conducătorul autoturismului a fost transportat la o unitate medicală, unde beneficiază de îngrijiri de specialitate.

Drumuri și Poduri SA: Salubrizare și igienizare pe drumurile din județul Sibiu

0

Societatea Drumuri și Poduri SA execută în această perioadă activități de curațenie (salubrizare și igienizare) pe drumurile din județul Sibiu, cu echipe și utilaje proprii sau puse la dispoziție de prestatori, la comanda DPS SA.


Se acționează, în funcție de situație, mecanizat sau manual, în scopul eliminării depunerilor de noroi și îndepărtării gunoaielor.

-În zona DJ 106C Sibiu-Cisnădie s-a acționat în scopul îndepărtării depunerilor de pământ și nisip rezultate din alte activități, NU din cea de deszăpezire.

-Până în luna februarie 2024 Societatea Drumuri și Poduri SA nu a folosit pentru deszăpezirea DJ 106C amestec cu nisip, ci exclusiv cu soluție salină.

DPS SA face apel la deținătorii de terenuri agricole și la operatorii din domeniul construcțiilor să ia măsuri pentru îndepărtarea încărcăturii de pe roțile utilajelor înainte ca acestea să pătrundă pe drumurile județene.