se vor executa lucrări de plombări cu sort și emulsie pe DJ 105A Șomartin, DJ 141A Mihăileni
se vor executa lucrări de aducere la profil a acostamentelor prin tăiere mecanizată pe DJ 106A Rășinari – Păltiniș
se vor realiza tratamente bituminoase simple pe DJ 104G Săcădate – Nucet
se vor reface casete cu material pietros și asfalt pe DJ 105A Șomartin
se vor executa lucrări de curățare șanțuri rigole (manual) pe DJ 106A ieșire Sibiu – Rășinari – Păltiniș
se vor executa lucrări de cosire a vegetației ierboase (mecanizat) pe DJ 106D Cisnădie – intersecție DJ 106A, DJ 106E Cristian – Orlat, DJ 106 Alțâna – intersecție DJ 105A, DJ 142G Motiș, DJ 106T Topârcea și manual pe DJ 106 Ighișu Vechi – Nocrich
se vor executa lucrări de defrișare executată mecanizat și de degajare a terenului de frunze si crengi pe DJ 142E Alma – Dârlos
se vor realiza marcaje rutiere pe DJ 104G Săcădate – intersecție DJ 106, DJ 106R Sibiu – Poplaca, DJ 106D Poplaca – Orlat
se vor monta stâlpi pentru indicatoare rutiere și indicatoare rutiere pe DJ 106E Cristian – limită județ Alba, DJ 106G Poiana Sibiului – intersecție E 68
Săptămâna trecută drumarii au realizat următoarele lucrări:
pietruire executată mecanizat pe DJ 104G Săcădate – Nucet
tratamente bituminoase simple pe DJ 104G Săcădate – Nucet
montat țeavă canalizare pe DJ 106D intravilan Cisnădioara
refacere podeț din tub pe DJ 141A Calvaser km 2
decolmatarea camerelor de cădere pe DJ 141 Bârghiș – Pelișor
plombări cu sort și emulsie pe DJ 105A Bruiu – limită județ Brașov, DJ 104 E Șomartin
aducere la profil a acostamentelor prin tăiere mecanizată pe DJ 106A iesire Rășinari – Păltiniș
marcaje rutiere pe DJ 142E Dârlos – intersecție DN 14, DJ 142F intersecție DJ 142E – Ațel, DJ 142A ieșire Mediaș – limită județ Mureș
s-au montat stâlpi pentru indicatoare rutiere si indicatoare pe DJ 106 Sibiu – Agnita
s-au montat indicatoare rutiere pe DJ 105A Marpod – Ilimbav și catadioptrii pe DJ 106 Agnita – intersecție DJ 105 A, DJ 105 Agnita – Dealul Frumos
s-a cosit vegetația ierboasă (mecanizat) pe DJ 106 ieșire Sibiu – intersecție DJ 105A, DJ 106A ieșire Sibiu – Rășinari, DJ 106 Agnita – Alțâna, DJ 141A Vecerd, DJ 142G Valea Viilor și manual pe DJ 106 Agnita – Ighișu Vechi
curățare șanțuri rigole (manual) pe DJ 106A ieșire Sibiu – Rășinari
O nouă acțiune de dezinsecție, de această dată pentru combaterea căpușelor, se va desfășura pe domeniul public al municipiului astăzi, luni, 2 octombrie și marți, 3 octombrie, prin firma DD CHIM SRL, contractată de Serviciul Salubrizare și Protecția Mediului.
Aceasta vizează parcurile, spațiile verzi, zonele de blocuri, malurile râurilor și pârâurilor, spațiile verzi ale unităților de învățământ, Cimitirul municipal și Grădina Zoologică și este programată să se realizeze seara și noaptea.
În cadrul lucrărilor de dezinsecție, insecticidul utilizat este Deltatim Plus și este avizat de Ministerul Sănătății. Deși aceasta nu prezintă pericol pentru populație, cei cu probleme respiratorii sau cardiace, precum și copiii sunt rugați să nu intre în raza directă de acțiune a echipamentelor de pulverizat. În situația în care condițiile meteo sunt nefavorabile, acțiunea va fi reprogramată
Cafeaua realizată din boabe selectate cu ajutorul inteligenţei artificiale este una dintre cele mai apreciate în Sibiu, deşi majoritatea clienţilor care preferă această cafea nici nu bănuiesc că în ceaşca lor s-a „amestecat” un an de studiu la Universitatea „Lucian Blaga” (ULBS), pasiune, inovare şi munca unui fost student, ajutat de doi profesori, care au explicat cum poate ajuta inteligenţa artificială cafeaua să fie şi mai bună, în cadrul programului „Noaptea Cercetătorilor”.
Totul a început în urmă cu un an, când studentul Iulian Chirilov, care lucra deja într-o cafenea din Sibiu, le-a propus profesorilor săi, Olga Drăghici şi Otto Ketney, o lucrare de disertaţie despre cafea şi inteligenţa artificială, care să-l ajute să obţină o cafea foarte bună, în cadrul Facultăţii de Ştiinţe Agricole, Industrie Alimentară şi Protecţia Mediului din Sibiu.
„Noi separăm boabele bune de cafea, de cele mai puţin bune. Selecţia se face cu ajutorul inteligenţei artificiale. Eu am fost tutorele lui Iulian Chirilov şi ştiind pasiunea lui Iulian şi pasiunea lui Otto, le-am făcut legătura. Eu i-am mai ajutat în procesul de prăjire, pentru că noi mai avem un aparat care permite să facă analiză”, a declarat profesoara Olga Drăghici, pentru AGERPRES.
Iulian Chirilov împreună cu îndrumătoarea lui, profesoara Olga Drăghici, l-au adus în echipă şi pe profesorul Otto Ketney, toţi trei pasionaţi de cafea şi preocupaţi să ofere calitate consumatorilor. Otto Ketney predă Etică profesională şi Legislaţie în domeniul protecţiei consumatorilor la Facultatea de Ştiinţe Agricole, Industrie Alimentară şi Protecţia Mediului din Sibiu.
„Noaptea Cercetătorilor” a adus astfel la Sibiu şi o invitaţie la cafea. O altfel de cafea. „Inteligenţa artificială în lumea cafelei: o abordare nouă a analizei boabelor de cafea” este experimentul prezentat de cei doi profesori sibieni. Pe o măsuţă unde se aflau multe boabe de cafea, o cutie cu boabe lipite pe ea, dar care ulterior am descoperit că avea mulţi senzori, un microscop, câteva fire şi un laptop, aşa am intrat în lumea cafelei îmbunătăţite cu ajutorul inteligenţei artificiale.
„O invitaţie ştiinţifică la o cafea. În această prezentare vom explora utilizarea revoluţionară a inteligenţei artificiale (AI) în domeniul analizei boabelor de cafea. Această tehnologie foloseşte imaginile de înaltă rezoluţie şi învăţarea automată pentru a oferi măsurători şi evaluări precise, optimizând atât calitatea, cât şi cantitatea producţiei de cafea. Inovaţia de la baza muncii noastre este un algoritm AI capabil să numere boabe de cafea individuale, precum şi să diferenţieze boabele întregi de cele rupte. Şi credeaţi că e totul despre … o simplă cafea…”, aşa arăta invitaţia ULBS la acest experiment din cadrul acţiunii „Noaptea Cercetătorilor”.
Cu ajutorul experimentului de la ULBS, orice cafegiu sau orice pasionat de ştiinţă a descoperit că boabele de cafea, cele care nu sunt sănătoase, pot fi îndepărtate de cele bune, foarte precis, cu ajutorul unui microscop, al unor senzori şi al unui program care transmite prăjitorului de cafea nu doar date despre boabe, dar şi preferinţele celui care urmează să savureze cafeaua.
„Avem un algoritm care practic analizează boabele bune de cele rele. Şi aici este un proces de selecţie prin care se pot alege boabele cele bune cu o acurateţe mult mai bună decât un utilaj tehnologic şi mult mai bun decât un operator uman. Se analizează dimensiunea, forma, aspectul, dimensiunea şanţului (din boaba de cafea n.r.), toate acestea sunt analizate de un algoritm. (…) Se colectează datele cu ajutorul unui soft, care le transmite la un prăjitor de cafea. Tot la prăjitorul acela de cafea mai intră şi nişte informaţii cu privire la comportamentul consumatorilor, cu privire la consumul de cafea, preferinţele lor, gustul la cafea, mai acid, mai puţin acid etc. Sunt foarte multe informaţii care sunt stocate, sunt prelucrate de acest algoritm şi după care să obţine un produs final”, a explicat profesorul Otto Ketney.Potrivit profesorului de la ULBS, clienţii care consumă cafeaua studiată şi îmbunătăţită la facultate se declară foarte mulţumiţi de gustul acesteia.”Noi am reuşit împreună cu echipa noastră şi cu un student să facem o lucrare de disertaţie şi deja la Sibiu există o cafenea care produce cafea. Procesul tehnologic este de aşa natură optimizat, încât să dea un produs cu caracteristici de calitate mult mai bune. Din feedback-ul de la studentul nostru care şi lucrează acolo, am înţeles că, consumatorii laudă foarte mult acest produs şi îl apreciază foarte mult”, a arătat profesorul Otto Ketney.Fostul student Iulian Chirilov a reuşit nu doar o lucrare de disertaţie lăudată de profesorii lui, dar şi să îşi facă fericiţi clienţii din Sibiu.”Lucrând in cafenea în timpul liber, aveam contact direct cu mulţi iubitori şi amatori de cafea care spuneau despre preferinţele lor de cafea şi îndeosebi despre care e cea mai bună cafea şi ce profil de prăjire a cafelei. De aici mi s-a apărut interesant, care ar fi cea mai buna cafea şi cel mai optim profil de prăjire al cafelei. Mulţi dintre clienţii noştri nu cunosc faptul că am folosit inteligenţa artificială in selecţia tipului de cafea, dar cafeaua Ethiopia, cea câştigătoare din experimentul meu, este acum în locaţii din Sibiu, este apreciată şi noi suntem mândri că putem oferi un astfel de produs pe piaţă”, a precizat Iulian Chirilov.
O cafea creată de doi profesori şi fostul lor student, care au reuşit să „intensifice cea mai bună cafea din probele analizate şi care au reieşit din analizele fizico-chimice în laborator”. „Inteligenţa artificială i-a ajutat să selecteze cafeaua din probele supuse testării”, potrivit lui Iulian Chirilov.
„Noaptea Cercetătorilor” a adus în faţa boabelor de cafea sute de copii curioşi ce înseamnă o cafea savuroasă. Profesoara Olga Drăghici a găsit „formula” magică să le explice copiilor, simplu, ce poate face inteligenţa artificială în lumea cafelei: „Le-am spus copiilor că jucăria aceasta ar fi ajutat-o pe Cenuşăreasa să separe grâul de neghină”.
Povestea cafelei, cu sau fără inteligenţă artificială, continuă duminică, 1 octombrie, când sărbătorim Ziua internaţională a cafelei, potrivit Organizaţiei Internaţionale a Cafelei.
Pista de biciclete spre Șopa, cea mai modernă pistă a Șelimbărului a fost finalizată.
Potrivit reprezentanților primăriei Șelimbăr, Pista pentru biciclete care leagă DN 1 de pădurea Șopa poate fi utilizată de cicliști, lucrările fiind finalizate.
Investiția totală este de 2,03 milioane de lei cu TVA inclus, iar pista are o lungime totală de 1,73 de kilometri, suprafața totală fiind de 4.389 de mp.
Lățimea pentru cele două sensuri de circulație este de 2,50 de metri, la care se mai adaugă o zonă verde între pistă și drumul existent de 50 de centimetri.
Ziua internaţională a persoanelor vârstnice este marcată anual, la 1 octombrie, cu scopul de a promova drepturile acestora, dar şi pentru promovarea unei imagini pozitive a îmbătrânirii, prin incluziune socială, lipsită de discriminare.
Sărbătoarea a fost instituită la 14 decembrie 1990 de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU), în baza Rezoluţiei nr. 45/106. A fost iniţiată în 1982 prin elaborarea unui plan internaţional de acţiune privind ajutorarea persoanelor în vârstă, adoptat de către Adunarea Mondială privind Îmbătrânirea şi aprobat de către Adunarea Generală a ONU, potrivit site-ului www.un.org.
Gheorghe Roman, a participat la petrecerea organizată cu ocazia “Zilei Internaționale a Persoanelor Vârstnice“:
Cu această ocazie, le-am mulțumit tuturor celor prezenți pentru modul în care m-au primit, le-am urat un sincer “La mulți ani!“ și i-am asigurat de faptul că voi susține mereu:
– transportul gratuit pentru toate persoanele vârstnice;
– premierea cuplurilor care au împlinit 50 de ani de la căsătorie;
– premierea persoanelor care au împlinit 80, respectiv 100 de ani de viață;
– amenajarea unui spațiu la fosta Aviație pentru petrecerea timpului liber, destinat pensionarilor.
Vă urez tuturor, dragi medieșeni care sărbătoriți Ziua Persoanelor Vârstnice, un sincer “La mulți ani!”, să aveți parte de multă sănătate și de cât mai multe bucurii!
Muzeul Național Brukenthal vă invită laNight Tour – SCAF Festivalul Internațional de Artă Contemporană
Sâmbătă 7 octombrie 2023 în intervalul orar 19-23 (ultima intrare 22:30) Muzeul Național Brukenthal vă invită să vizitați 8 dintre expozițiile SCAF Festivalul Internațional de Artă Contemporană deschise la:
– Muzeul de Artă Contemporană, str. Tribunei, nr. 6
– Casa Albastră din Piața Mare, nr. 5
– Palatul Brukenthal din Piața Mare, nr. 4
Alexandru Constantin Chituță, managerul Muzeului Național Brukenthal a declarat: „SCAF – Festivalul Internațional de Artă Contemporană de la Sibiu s-a prelungit cu încă 7 zile. Cererea a fost mare, sunt mulții care și-au achiziționat bilet și atunci am decis să mai prelungim expoziția. Până în momentul de față au fost câteva mii de vizitatori. Pentru sâmbătă 7 octombrie pregătim pentru public o vizită gratuită, programul SCAF Nigt Tour. Acest program se integrează foarte bine și în Noaptea Albă a Galeriilor și vom deschide cu intrare gratuită 7 expoziții iar expoziția din Podul Palatului Brukenthal va avea un bilet de 10 lei”.
Expozițiile deschise spre vizitare sunt:
Muzeul de Artă Contemporană – Sala 1 – Touch of today
Pictură, obiect, instalație multimedia, video
Paintings, sculpture, prints, video art and multimedia
Muzeul de Artă Contemporană – Sala 2 – Get in touch… Moldavia
Palatul Brukenthal – Sala cu coloane – Keep in Touch
Pictură/sculptură/grafică/fotografie
Paintings, sculpture, prints, photography
Palatul Brukenthal – Sala cu arcade – A touch of loneliness
Fotografie, obiect, artă decorativă
Photography and decorative art
Intrarea este gratuită în expoziții!
Pentru vizitarea Podului Palatului Brukenthal și a expoziției din acets spațiu costul unui bilet este de 10 lei. Expoziția Touch a sore point se adresează publicului 16+
Un accident rutier în care au fost implicate două mașini s-a produs în această dimineață pe DN 14, la ieșirea din localitatea Laslea spre Sighișoara.
Din primele cercetări efectuate s-a stabilit că, în timp ce conducea un autoturism spre Dumbrăveni, un bărbat în vârstă de 58 de ani, din județul Harghita, a pătruns pe contrasens și a intrat în coliziune frontală cu un autoturism condus din sens opus de către o femeie în vârstă de 23 de ani, din județul Mureș.
În urma impactului, femeia în vârstă de 23 de ani a rămas încarcerată și a suferit mai multe traumatisme. Aceasta a fost transportată la Târgu Mureș de către elicopterul Smurd. O altă victimă, un bărbat în vârstă de 58 de ani a suferit un traumatism toracic și a fost transportat de către echipajul SAJ la CPU Mediaș.
Traficul rutier în zonă se desfășoară alternativ.
„SAJ SIBIU ,a intervenit cu două echipaje de tip B în apropiere de localitatea Laslea la un accident rutier produs între două autoturisme. Echipajele ISU, prezente la fata locului au descarcerat o victima blocata în autoturism .O femeie de 23 de ani ,cea descarcerata,cu mai multe traumatisme este transportata la Tg Mures de către elicopterul Smurd sosit la fata locului iar un bărbat de 58 de ani cu traumatism toracic este transportat de către echipajul SAJ la CPU Medias, în stare stabila.” transmite SAJ SIBIU
România a aderat de o grămadă de ani la toate tratatele internaționale privind drepturile omului. Pe hârtie. A introdus aceste drepturi și în Constituție și în mai toate legile țării. Pe hârtie. Dar când este vorba de a le și aplica prin instituțiile sale sau să verifice abuzurile posibile ale angajaților forțelor de ordine și nu numai…. drepturile omului rămân pe hârtie.
Prin anii 2000, un polițișt din Sibiu mi se lăuda cum le dădea la borfași ca să nu se vadă. Adică îi bătea în sediul Poliției Sibiu. Iar relatările sale spuse pline de entuziasm, le auzeam de la mulți alții. Apoi lucrurile s-au mai calmat pe acest domeniu. Au apărut controale interne, borfașii au început să reclame, au venit avocații și organizațiile pentru drepturile omului.
Dar credeți că lucrurile au dispărut? O mentalitate ca aceasta a bătăii instituționalizată nu dispare ușor. Chiar dacă polițiștii respectivi au ieșit la pensie. Și dintre cei noi păstrează aceleași metehne.
Legea Poliției și legislația privind prinderea potențialilor infractori este clară. Pe hârtie. În realitate diferă în aplicare de la caz la caz. SIBIU INDEPENDENT a relatat despre un caz recent al unui tânăr bătut pe stradă de un polițist. Poliția a demarat prima dată o anchetă contra tânărului bătut pentru… ultraj. În orice stat democratic, la care pretindem că suntem parte, prima anchetă era contra polițistului. Mai ales că acum toți au bodycam și mai există și multe camere de supraveghere stradale. În alte țări, dacă se constată că polițistul a lovit nejustificat se dau imaginile public.
La noi este invers. Prezumția de nevinovăție se aplică doar polițistului de către Poliție și Procuratură. Nu și victimei civile. După ce tânărul a sesizat problema și în presă, s-a deschis o anchetă și contra polițistului. Cât de ușor este acum ca polițist să strigi „ultraj”.
Cazul acesta, conform surselor noastre, nu este singular la Sibiu. Există o nouă generație de polițiști care se cred un fel de supermeni care pot face orice. Chiar și peste lege. Dar dacă grupul de care aparții, în speță Poliția, te apără… merge. Indiferent de ce a spus sau făcut tânărul respectiv, bătaia nu este parte din practica legală a Poliției Române. PUNCT.
Metodele de legitimare și imobilizare sunt clar prevăzute. Dar dacă lovești cu bastonul și după ce victima este căzută, începe să semene cu imaginile video din SUA cu polițiști care apoi sunt condamnați. Să sperăm că nu ajungem chiar acolo, să vedem victime omorâte de polițiști pe stradă.
Cazul de la Sibiu trebuie să ridice un mare semn de întrebare pentru șefii din Poliția Română. Iar ancheta trebuie să fie imparțială. Și transparentă, lucrul pe care, ca jurnalist, nu îl văd niciodată în aceste cazuri cu polițiști implicați.
Nu contest munca exemplară a multor oameni din Poliția Sibiu, dar se știe prea bine că pădure fără uscături nu există. Băgatul lor sub preș sau acoperirea și păstrarea în funcții încalcă statul de drept. Și drepturile omului…. acelea de pe hârtie!
Echipa sibiană FC Hermannstadt a întâlnit Rapidul astăzi la Sibiu în derbiul etapei. Un meci echilibrat cu puține ocazii mari, dar ambele echipe au încercat un joc de construcție, bazat mult pe apărare și atacuri calculate. Scor final 1 la 1.
Sibienii au făcut un joc bun, cu multe ratări și mai greu la faza de finalizare. Rapidiștii înscriu cum le spune numele, rapid, în minutul 3 prin lovitura de cap a lui Alexandru Ioniță, rămas liber în careu. Centrarea lui Braun a fost reluată în poartă, printre apărătorii sibieni prinși toți pe picior greșit.
Putea fi și 2 la 0 pentru Rapid în minutul 16 la lovitura de cap a lui Rahmani, noroc că acesta a fost imprecis în execuție.
Treptat, FC Hermannstadt își revine și începe să atace. Șuturile spre poartă se întețesc pentru echipa sibiană, dar fără noroc și adesea fără a fi pe spațiul porții, măcar.
Balaure și Paraschiv s-au aflat în faze bune de atac, fără succes. De remarcat aportul lui Medina în paze la finalizare și construcție atac.
Alhassan a înschis în prelungirile primei reprize, dar golul a fost anulat din poziție de ofsaid.
Spre finalul primei reprize nervii sibienilor au cedat și au venit și cartonașele galbene.
După săpuneala primită la pauză de jucătorii lui Hermannstadt de la antrenor, în a doua repriză au început în forță. Și rezultatul a ajuns la egalitate la 10 minute de la reluarea partidei. Butean șutează din afara careului, portarul Rapidului respinge și Găman este la locul potrivit și înscrie.
Din acest moment jocul s-a calmat de ambele părți. Echipele situate în primele 5 din clasament parcă nu au mai vrut să riște. Doar construcții clasice, multă apărare și atacuri sporadice. Antrenorii au făcut multe schimbări în această parte a meciului. De remarcat că Măldărășan a schimbat toți jucătorii de atac ai Hermannstadt.
În minutul 79, Oroian a fructificat o greșeală în apărarea Rapidului și a intrat cu mingea în careau, dar a fost contrat, iar Medina a șutat „telegrafic” la portarul Rapidist.
Rapidul a atacat mai mult pe finalul meciului și a avut câteva ocazii mari chiar în ultimele minute ale meciului.
Jipa a scăpat în ultimele secunde ale meciului pe contra-atac, dar portarul Rapidului a ieșit bine și a respins șutul din cădere al lui Jipa.
Un accident rutier s-a produs, în această după-amiază, pe DN 14, la ieșirea din municipiul Sibiu.
Din primele cercetări efectuate a reieșit că, în timp ce conducea un autoturism pe un drum secundar, dinspre Viile Sibiului, o femeie în vârstă de 49 de ani, din județul Alba, a pătruns în drumul național fără să acorde prioritate și a intrat în coliziune cu un autoturism condus spre Șura Mare de către un medieșean în vârstă de 28 de ani.
În urma evenimentului șoferița vinovată a suferit un traumatism cranian și a fost transportată la spital.
În zonă se circulă îngreunat.
„ISU Sibiu a intervenit de urgență pe DN 14 la ieșirea din municipiul Sibiu la un accident rutier. La fața locului au fost mobilizate două echipaje SMURD dintre care unul cu medic și o autospecială de stingere. Echipajele SMURD au acordat îngrijiri medicale unei femei de 49 de ani care a suferit un traumatism cranian și care a fost transportată la UPU Sibiu și unui bărbat de 28 de ani cât a refuzat transportul la spital.” a declarat purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU, Andreea Ștefan
Un eveniment rutier s-a produs astăzi, între Scoreiu și Porumbacu de Jos. O mașină a lovit puternic insula intersecției dintre DN1 și DC50 Sărata.
Din primele cercetări efectuate a rezultat că, în timp ce conducea un autoturism spre Sibiu, o femeie în vârstă de 43 de ani, din județul Vâlcea, la intersecția cu DC 50, Sărata, a pierdut controlul direcției de deplasare, a lovit insula intersecției și a ieșit în afara carosabilului.
În urma impactului, șoferița a suferit un traumatism de coloană cervicală.
„SAJ SIBIU ,a trimis de urgenta un echipaj de tip B, între Scoreiu și Porumbacu de Jos la un autoaccident,un autoturism ieșind în decor. O femeie de 43 de ani a avut nevoie de îngrijiri medicale și echipajul SAJ a asistat și transportat victima la UPU SIBIU, ea suferind un traumatism de coloana cervicală.” transmite SAJ SIBIU
La data de 01.10.2023, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Timișoara împreună cu polițiști din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Timișoara efectuează 44 de percheziții domiciliare, pe raza județelor Arad, Bihor, Hunedoara, Alba, Sibiu.
Acțiunea vine în urma cerveu efectuate într-un dosar penal privind săvârșirea infracțiunilor de constituirea unui grup infracțional organizat , contradandă în formă calificată, complicitate la contrabandă în formă calificată, fals în înscrisuri sub semnătură privată și uz de fals.
S-a reţinut că începând cu anul 2021, în zona de vest a ţării (judeţele Timiş, Arad, Bihor şi Hunedoara) precum şi în municipiul Bucureşti, mai multe persoane s-au constituit într-un grup infracţional organizat, specializat în introducerea fără drept în ţară de deşeuri provenite din spaţiul intracomunitar în scopul obţinerii de beneficii financiare substanțiale.
Deşi, potrivit OUG nr. 195/2005, privind protecţia mediului „Introducerea pe teritoriul României a deşeurilor de orice natură, în scopul eliminării acestora, este interzisă”, sub pretextul efectuării unor operaţiuni de valorificare/reciclare, membrii grupului infracţional, pe fiecare palier sau nivel de execuţie, au acţionat pentru introducerea ilegală în ţară a deşeurilor, punând astfel în pericol sănătatea populației și mediul înconjurător.
Aceștia au profitat și de faptul că în România prețul de procesare şi reciclare a deşeurilor (80 lei/tona), este unul dintre cele mai mici din Uniunea Europeană urmărind astfel să obțină în mod facil câștiguri financiare importante.
Pe primul palier al grupului s-au aflat intermediarii sau brokerii de deșeuri (conform OUG nr. 92/2021 din 19 august 2021, privind regimul deșeurilor, „broker” este orice întreprindere care se ocupă de valorificarea sau eliminarea deșeurilor în numele altor persoane, inclusiv brokerii care nu intră fizic în posesia deșeurilor), care s-au ocupat de importuri de deșeuri, disimulate ca făcând parte din categoria celor care pot fi supuse reciclării/valorificării. Importurile s-au efectuat de la societăți comerciale din mai multe țări europene, iar disimularea s-a realizat și prin falsificarea documentele însoțitoare în care s-au făcut mențiuni nereale în sensul că materialele transportate fac parte din categoria celor care pot fi supuse recuperării/reciclării.
Cel de al doilea palier al grupului infracțional a fost reprezentat de transportatori români, care s-au deplasat la sediile sau punctele de lucru ale firmelor comunitare, de regulă în Italia, unde au procedat la încărcarea deşeurilor în vederea reciclării/recuperării în țară. Actele de transport și documentele însoțitoare au fost întocmite cu mențiuni nereale potrivit cărora deşeurile încărcate vor fi supuse operaţiunilor de valorificare/recuperare. Pentru a reduce cheltuielile cu procesarea deșeurilor, cei mai mulți operatori comunitari au procedat la colectarea nediferențiată (pe categorii) a deșeurilor și încărcarea mijloacelor de transport ale transportatorilor români cu deșeuri care nu puteau face obiectul recuperării/reciclării sau cu deșeuri municipale, fapt interzis de normele europene precum şi de legislaţia naţională. Astfel, ignorând cu bună știință preverile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, transportatorii români, au încărcat, transportat și introdus în țară deșeuri care nu puteau face obiectul reciclării.
Pe cel de-al treilea palier al grupării s-au aflat administratorii și societățile care au ca obiect de activitate valorificarea/reciclarea deșeurilor. Facem precizarea că operațiunile de valorificare/recuperare a deșeurilor sunt enumerate în Directiva 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 18 noiembrie 2008, privind deșeurile și în ANEXA 3 din Ordonanța de Urgență nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, și sunt notate cu coduri, de la R1, până la R13. În ANEXA 7 din cel de-al doilea act normativ, sunt enumerate operațiunile de eliminare/distrugere a deșeurilor, notate cu cod D (de la D1 până la D15) activități care pot fi realizate pe teritoriul național numai cu deșeuri provenind din țară. Potrivit art. 3 din Regulamentul (CE) nr. 1.013/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului, din data de 14 iunie 2006, privind transferurile de deşeuri, operaţiunile intracomunitare sunt însoţite de documentul informativ însoțitor pentru transporturile de deșeuri (Anexa VII) care conţine informaţiile despre deşeurile care fac obiectul recuperării ( persoana care organizează expediţia, importatorul, cantitatea efectivă, data transferului, transportatorii, producătorul deşeurilor, instalaţia de recuperare, operaţiunea de recuperare, denumirea uzuală a deşeului, identificarea deşeului, ţările implicate în export, tranzit şi destinaţie, declaraţia persoanei care organizează transferul, semnătura de primire a deşeurilor, transferul primit de către instalaţia de recuperare).
Membrii grupului infracțional organizat au acționat pentru a ascunde trasabilitatea deșeurilor prin atestarea nereală în documentul informativ însoțitor pentru transporturile de deșeuri, a instalației de reciclare/recuperare și a operațiunii de recuperare la care urma să fie supus deșeul. De asemenea, în unele situații, deși încărcătura era formată din deșeuri, transportatorii cu sprijinul intermediarilor, au atestat în mod nereal în documentele însoțitoare că transportă materie primă, astfel că s-au prezentat la intrarea în țară, în punctele de trecere a frontierei în care nu activau funcționarii de mediu, încălcând astfel prevederile Ordinului nr. 1736/2022 din 27 iunie 2022 cu privire la raportarea introducerilor în țară de deșeuri în Sistemul informatic de asigurare a trasabilităţii deşeurilor (SIATD) și prevederile Ordinul nr. 831/49/2022 cu privire la punctele de trecere a frontierei de stat obligatorii pentru transferurile comunitare de deşeuri. După introducerea nelegală în țară a deșeurilor membrii grupului infracțional au acționat pentru ștergerea urmelor infracțiunii de contrabandă calificată, procedând la influențarea trasabilității pentru a ascunde proveniența deșeurilor și la transportarea lor la diferite societăți care dețineau instalații de reciclare/recuperare. Pe parcursul activității de urmărire penală au fost depistate 57 de astfel de transporturi, însumând cantitatea de peste 1500 de tone de deșeuri. Pentru alte transporturi depistate la intrarea în țară, nu a fost permis accesul pe teritoriul României.
Pentru a reduce riscul de a fi descoperiți de organele de control, transportatorii au acționat numai la finele săptămânii şi de regulă noaptea, încercat să profite de oboseala acumulată de cei care efectuează controalele şi de faptul că în acele intervale orare funcționarii de mediu lipsesc din punctele de trecere a frontierei, urmând să fie sesizați de polițiștii de frontieră în cazul unor bănuieli cu privire la neconformitatea transporturilor.
La sediul Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Timișoara vor fi conduse un număr de aproximativ 40 persoane, în vederea audierii.
Mai multe mașini au intrat în coliziune pe autostrada A1, lângă localitatea Cristian. Din primele informații, cel puțin o persoană a avut nevoie de îngrijiri medicale.
Este vorba despre o coliziune în care au fost implicate patru autoturisme, în urma evenimentului o pasageră, în vârstă de 43 de ani, din municipiul București, a suferit un traumatism lombar și a fost transportată la spital.
Traficul rutier pe sensul Sibiu- Sebeș este îngreunat, formându-se deja coloane mari de mașini.
Deciziile angajaților din Primăria Sibiu se iau uneori fără o logică sau, poate, au un interes ascuns. După 15 ani de artă stradală , un mim, Toni Varuti, care interpreta un Charlie Chaplin ca statuie umană a primit „un șpiț în fund” de la cei din Primăria Sibiu. Precum în filmele mute cu celebrul actor, mimul de la Sibiu a fost zburat din centru pe bulevardul Mihai Viteazu.
Toni Varuti a considerat că după 15 ani de act artistic stradal în Sibiu, o nouă autorizație de la Domeniul Public din cadrul Primăriei Sibiu se va obține ușor. Nu a fost așa. Acesta a primit cu întârziere avizul Primăriei Sibiu… dar nu pentru zona centrală, ci pentru Bulevardul Mihai Viteazu. Actorul s-a enervat și a plecat.
Dar pe internet a apărut o petiție deja semnată de 666 de oameni, mulți sibieni, dar și turiști și actori din țară. Aceștia cer Primăriei Sibiu să dea avizul în zona centrală actului artistic interpretat de Toni Varuti. Sub titlul „Ne vrem mimum înapoi și îl vrem în Piața Mare” oamenii cer Primăriei să înțeleagă importanța unui act cultural stradal în zona istorică.
„Este de notorietate faptul că oriunde în România sau în Europa artiștii de stradă își desfășoară reprezentațiile în centrele istorice,pe bulevardele sau în piețele centrale,cu afluență de persoane,în zonele care prin arhitectură și activități prezintă un interes cultural-artistic și de divertisment pentru public,în special în perioada desfășurării de festivaluri, concerte, spectacole. Aceasta a fost realitatea și pentru Sibiu,iar prezența lui Toni Varuti a fost de-a lungul anilor o constantă în viața centrului vechi al Sibiului,o simbioză armonioasă și fericită cu atmosfera locului si a momentului, adăugând prin talentul său artistic, bunul simț și farmecul personal calitate și savoare vieții acestui oraș.” se arată în petiție.
Gheorghe Huja, primarul orașului Cisnădie a transmis către mass-media următorul comunicat de presă:
Pentru că explicațiile și atitudinea USR sfidează rațiunea, mă văd obligat să fac unele precizări. Primăria Cisnădie are deja în Cartierul Arhitecților un teren cu o suprafață de 7800 mp, destinat construcției școlii și grădiniței, dar, pentru a fi în acord cu noile prevederi legale aveam nevoie de încă o parcelă. Am reușit, după negocieri, să obținem un preț la jumătate din prețul pieței pentru suprafața respectivă, necesară începerii proiectului. Culmea, într-o ședință a Consiliului Local când am dezbătut acest proiect, consilierii locali USR Sinkievici Ioan Adrian și Tătaru Anca au fost de acord cu achiziționarea parcelei necesare demarării construcției școlii în Cartierul Arhitecților. Oare de ce s-au răzgândit la ședința de joi? Pentru că dacă se construiesc școala și grădinița în acest cartier, ei rămân fără o temă de campanie electorală. Acum patru ani plângeau de mila copiilor, promițându-le că vor face totul să aibă grădiniță și școală în „Arhitecți”. Iată că au făcut tot ce au putut să nu se întâmple acest lucru. Pentru cei de la USR Cisnădie, interesul lor e mai presus de orice și, după cum am văzut, sunt dispuși să sacrifice condițiile de trai ale locuitorilor de aici pentru a-și întreține războiul politic. După votul rușinos de joi prin care au spus ”NU” construirii școlii și grădiniței, au oferit explicații penibile, pretextând că vor să evite supraaglomerarea zonei. E un argument care jignește orice om capabil să înțeleagă acest context, e o insultă la adresa inteligenței celor din Cartierul Arhitecților. Cei de la USR Cisnădie sunt într-o permanentă campanie electorală și nu au nicio limită când vine vorba să își atingă scopurile. Au demonstrat că nu le pasă de soarta cetățenilor orașului, ci doar de ambițiile lor politice. Pentru ei, cetățenii din Cisnădie există doar pentru a le da votul. Dacă le-ar fi păsat cu adevărat de cei din Cartierul Arhitecților, ar fi contribuit la demararea acestei investiții importante, școala și grădinița din cartier. Dacă anul trecut erau 3 copii care veneau din Cartierul Arhitecților la școlile din Cisnădie, anul acest sunt 127 de copii care vin din cartier în oraș. Cât de ipocrit să fii ca să votezi împotriva unui asemenea proiect?
Serviciile de repatriere pentru persoanele decedate joaca un rol crucial in gestionarea situatiilor tragice in care un cetatean german isi pierde viata in strainatate. Aceste agentii asigura transferul sigur si legal al trupului decedatului in Germania, permitand familiei sa se ocupe de inmormantarea sau incinerarea acestuia in tara de origine. In acest articol, vom explora importanta agentiilor de repatriere a persoanelor decedate din Germania, procesul de repatriere, cerintele legale si documentatia necesara, avantajele utilizarii unei agentii de repatriere, selectarea unei agentii potrivite, provocarile si solutiile comune in serviciile de repatriere, costurile implicate si serviciile de suport aditionale oferite de catre aceste agentii.
Importanta agentiilor de repatriere in Germania
Atunci cand se confrunta cu pierderea unui membru al familiei in strainatate, oamenii se confrunta cu o multime de provocari emotionale si logistice. Acest lucru este cu atat mai dificil atunci cand este necesara repatrierea trupului decedatului in Germania. Agentiile de repatriere au o intelegere profunda a tuturor aspectelor legate de transferul trupului decedatului si au expertiza necesara pentru a facilita acest proces dificil. Acestea colaboreaza cu autoritatile locale si internationale, companiile de transport si furnizorii de servicii funerare pentru a asigura ca trupul decedatului ajunge in siguranta in Germania. De asemenea, agentiile de repatriere se ocupa de toata documentatia necesara, coordonarea transportului si asigurarea respectarii cerintelor legale.
Procesul de repatriere a unei persoane decedate
Procesul de repatriere a unei persoane decedate in Germania incepe de obicei cu identificarea unei agentii de repatriere de incredere. Odata ce familia contacteaza agentia, aceasta va solicita informatii despre deces, inclusiv certificatul de deces si documentele legale asociate. Agentia va coordona transferul trupului decedatului de la locul de deces la aeroportul sau portul de plecare, unde va fi pregatit pentru transport. In timpul transportului, agentia se va asigura ca toate formalitatile si cerintele legale sunt indeplinite, precum si ca trupul decedatului este transportat cu respect si demnitate. Una dintre responsabilitatile principale ale agentiei este de a comunica cu familia si de a le furniza informatii actualizate despre stadiul procesului de repatriere.
Cerinte legale si documentatia necesara pentru repatrierea in Germania
Pentru a repatria un trup decedat in Germania, exista anumite cerinte legale si documente necesare care trebuie indeplinite. Printre acestea se numara certificatul de deces, certificatul medical de cauza a decesului, certificatul de incinerare (daca este cazul), pasaportul sau documentul de identitate al persoanei decedate si documentele de repatriere emise de autoritatile din tara de origine. Agentiile de repatriere au cunostinte detaliate despre toate aceste cerinte si documente si pot asigura ca toate sunt indeplinite in mod corespunzator. Acestea colaboreaza cu autoritatile competente si ofera suport si asistenta in procesul de obtinere a documentelor necesare.
Avantajele utilizarii unei agentii de repatriere
Utilizarea unei agentii de repatriere pentru transferul trupului decedatului in Germania are numeroase avantaje. In primul rand, aceste agentii au expertiza necesara pentru a asigura ca toate aspectele logistice si legale sunt gestionate corect, eliminand o mare parte din stresul asociat cu procesul de repatriere. De asemenea, agentiile de repatriere au cunostinte despre diferitele cerinte si proceduri specifice fiecarei tari, ceea ce le permite sa navigheze cu usurinta prin acest proces complex. Utilizarea unei agentii de repatriere ofera si oportunitatea de a beneficia de servicii suplimentare, cum ar fi asistenta in obtinerea documentelor necesare, asigurarea transportului si suportul emotional pentru familia indurerata.
Selectarea unei agentii de repatriere potrivite in Germania
Selectarea unei agentii de repatriere potrivite este o decizie importanta pentru o familie aflata in situatia de a repatria trupul decedatului in Germania. Este recomandat sa se aleaga o agentie cu experienta, care are cunostinte solide despre procedurile de repatriere si o retea extinsa de parteneri internationali. Este bine sa se faca cercetari si sa se solicite referinte inainte de a lua o decizie finala. De asemenea, este important ca agentia sa ofere servicii personalizate, astfel incat familia sa se simta sprijinita in acest moment dificil. Compararea costurilor si a serviciilor oferite de diferite agentii de repatriere poate ajuta, de asemenea, la luarea unei decizii informate.
Provocari si solutii comune in serviciile de repatriere
Serviciile de repatriere decedati pot fi insotite de unele provocari comune, cum ar fi intarzieri in transport, obstacole legale sau probleme cu documentatia. Cu toate acestea, agentiile de repatriere au experienta necesara pentru a face fata acestor provocari si pentru a gasi solutii adecvate. Ele colaboreaza cu autoritatile si furnizorii de servicii pentru a depasi aceste obstacole si pentru a asigura ca procesul de repatriere se desfasoara cat mai eficient posibil. Comunicarea deschisa si transparenta cu familia este, de asemenea, un aspect important in gestionarea provocarilor si gasirea solutiilor corespunzatoare.
Consideratii privind costurile serviciilor de repatriere
Costurile serviciilor de repatriere pot varia in functie de diferiti factori, cum ar fi distanta de transport, documentatia necesara, taxele de inmormantare si asigurarea transportului. Este important ca familia sa fie informata in mod clar despre costurile implicate si sa aiba o intelegere clara a serviciilor incluse. Unele agentii de repatriere pot oferi pachete de servicii personalizate, care pot ajuta la reducerea costurilor si la asigurarea unui proces de repatriere eficient si accesibil.
Servicii de suport aditionale oferite de catre agentiile de repatriere
Pe langa serviciile principale de repatriere, unele agentii ofera si servicii de suport aditionale pentru a ajuta familia in timpul acestui moment dificil. Aceste servicii pot include asistenta in obtinerea documentelor necesare, cum ar fi certificatul de deces si pasaportul, organizarea ceremoniilor funerare sau asigurarea de consiliere si suport emotional pentru cei ramasi in urma. Este important ca familia sa caute o agentie care ofera aceste servicii suplimentare pentru a se asigura ca sunt sprijiniti pe toate planurile.
La data de 27 septembrie, în jurul orei 14:30, în zona km. 260, polițiștii brigăzii autostrăzi au oprit pentru control o autoutilitară condusă de către un sibian în vârstă de 44 de ani.
În urma controlului efectuat asupra autovehiculului, împreună cu reprezentanții D.S.V. Sibiu, s-a constatat că bărbatul transporta peste 1.600 de kg de produse lactate, în valoare de 62.000 de lei, fără a deține documentele legale cu privire la proveniență și calitate. În aceste condiții, reprezentanții D.S.V. Sibiu au aplicat o sancțiune contravențională în valoare de 12.000 de lei, iar produsele lactate au fost confiscate și, ulterior, distruse.
În perioada 27 – 29 septembrie, 70 de polițiști din cadrul Brigăzii Autostrăzi, în colaborare cu reprezentanții R.A.R. Sibiu și Alba și D.S.V. Sibiu, au desfășurat ample acțiuni pe tronsonul A1 km. 260 (Cristian, județul Sibiu) – km. 316 (Pianu, județul Alba).
În cadrul acțiunilor desfășurate, au fost controlate 1.095 de autovehicule, 427 de conducători auto au fost testați alcoolscopic și 40 de șoferi au fost testați cu aparatul Drugtest.
Polițiștii au aplicat 683 de sancțiuni contravenționale în valoare de 330.000 de lei, dintre care amintim 203 pentru viteză excesivă, 113 pentru defecțiuni tehnice, 104 pentru nerespectarea timpilor de odihnă, 44 pentru neportul centurii de siguranță, 17 pentru neutilizarea luminilor, 11 pentru utilizarea telefonului, dar și 1 pentru circulație pe banda de urgență și 1 pentru circulație pe sensul opus.
De asemenea, au fost reținute 31 de permise de conducere, astfel: 18 pentru viteză peste limita legală, 5 pentru documente expirate, 2 pentru depășire neregulamentară și câte 1 pentru conducere sub influența alcoolului, utilizarea telefonului mobil, circulație pe banda de urgență, circulație pe sensul opus, conducere agresivă și defecțiuni tehnice.
Pe parcursul celor trei zile, au fost retrase 65 de certificate de înmatriculare, 6 plăcuțe cu număr de înmatriculare, dar și 7 cartele tahografice.
În cazul unora dintre cei 104 șoferi sancționați pentru nerespectarea timpilor de odihnă, menționăm faptul că 12 foloseau magneți, 3 foloseau telecomenzi speciale, 7 foloseau cartelele altor șoferi, iar 12 nu dețineau cartele tahografice.
Din punctul de vedere al defecțiunilor tehnice, demn de reținut este și exemplul șoferului unei autoutilitare, un bărbat în vârstă de 36 de ani, din județul Alba. La data de 27 septembrie, în jurul orei 10,30, a fost oprit pe A1, la km. 260, pe sensul Sebeș – Sibiu, iar în urma inspecției tehnice efectuate de către reprezentanții R.A.R. Sibiu s-a constatat că autovehiculul prezenta defecțiuni tehnice extrem de periculoase la sistemul de direcție, coroziuni ale caroseriei pe suprafețe mari, sistem de lumini nefuncțional, anvelope de alte dimensiuni, oglinzi laterale defecte. Bărbatul a fost sancționat contravențional de către polițiști cu amendă în valoare de 2.755 de lei, dreptul său de a conduce a fost suspendat pentru 90 de zile, iar certificatul de înmatriculare al autoutilitarei a fost retras.
Gala The Sound of Empathy organizată de Echipa Galbenă s-a dovedit a fi un real succes. În urma evenimentului desfășurat la mijlocul lunii septembrie, organizatorii au strâns fonduri pentru dotarea Liceului de Artă din Sibiu.
„A fost achiziționată o pianină mecanică Ritmuller, 20 de șevalete de pictură și un banc de lucru pentru sculptură. Șevaletele pentru pictură sunt fabricate din lemn de fag și dispun de un sistem ce împiedică pânza să cadă de pe cadru și de o casetă unde pot fi depozitate culori și alte materiale pentru pictură” a declarat Alina Huciu, voluntar în Echipa Galbenă.
Ieri, reprezentanții Echipei Galbene alături de ministrul Culturii, Raluca Turcan au donat obiectele Liceului de Artă. Iar elevii au și testat pianina primită.
„Satisfacția noastră este că am reușit să acoperim tot ce aveau nevoie elevii și cadrele didactice de acolo pentru a-și putea desfășura activitățile în cadrul atelierelor.
Generozitatea manifestată în cadrul acestui eveniment prin donațiile și achiziționarea obiectelor de artă scoase la licitație au făcut posibilă bifarea cerințelor din lista necesarului didactic, pusă la dispoziție de Liceul de artă.
Mulțumim fiecărui contributor în parte pentru implicare și pentru faptul că au spus un mare DA! culturii. Avem convingerea că evenimente de acest gen vor fi din ce în ce mai dese pentru că este nevoie de implicarea fiecăruia dintre noi dacă vrem ca tinerii noștri artiști să aibă parte de o instruire corespunzătoare care să ducă la performanță.
Mulțumim în mod deosebit doamnei Raluca Turcan, Ministrul Culturii, domnului Director al Muzeului Brukenthal, Alexandru Chituță, pentru implicarea în organizarea evenimentului cât și domnului profesor Florin Viorel de la Liceul de Arta care ne-a fost un real partener în realizarea acestor demersuri. „
Doamna psiholog Elena Roxana CĂLVUN s-a alăturat echipei Secției Medicină internă, Compartiment Psihiatrie, din cadrul Spitalului Militar de Urgență “Alexandru Augustin” Sibiu.
Colega noastră este absolventă a Facultății de Psihologie din Cluj-Napoca și are peste 20 de ani de experiență în domeniul psihologiei. Este psiholog clinician cu specializare în psiho-oncologie și psihoterapeut. În cadrul instituției asigură servicii de evaluare psihologică și psihodiagnostic, consiliere psihologică și psihoterapie.
Îi urăm succes în activitate și multă putere de muncă!- au transmis reprezentanții Spitalului pe Facebook.
Vicepreşedinta Bundestagului, Katrin Goring-Eckardt, va vizita România în perioada 29 septembrie – 2 octombrie şi va fi prezentă la Timişoara şi Sibiu.
„Vicepreşedinta Bundestagului, doamna Katrin Goring-Eckardt, se va afla între 29 septembrie şi 2 octombrie 2023 la Timişoara şi Sibiu. La Timişoara se va întâlni cu primarul Dominic Fritz pentru un dialog pe teme politice la sediul Primăriei, urmând să participe în seara zilei de 29 septembrie ca oaspete de onoare la reprezentaţia creaţiei muzicale monumentale „Gurre-Lieder”. Acest proiect de cooperare între oraşele înfrăţite Gera şi Timişoara, la care participă în jur de 350 de muzicieni, este unul dintre punctele culminante din programul oficial al Capitalei Europene a Culturii. De asemenea, vicepreşedinta Bundestagului va vizita Centrul de Tranzit în Regim de Urgenţă din Timişoara. La Sibiu, doamna Goring-Eckardt se va întâlni cu reprezentanţi ai Forumului Democrat al Germanilor din România, pentru a se informa despre activităţile şi problemele minorităţii germane. Cu prilejul vizitării bisericii fortificate din Câlnic, alături de Fundaţia Biserici Fortificate, aceasta îşi va forma o imagine despre aceste monumente unice de patrimoniu şi puncte de reper ale Transilvaniei. În data de 1 octombrie, vicepreşedinta Bundestagului va rosti în biserica fortificată din Guşteriţa predica prilejuită de Zilele recoltei”, se arată într-un comunicat trimis, joi, de Ambasada Republicii Federale Germania la Bucureşti.
De asemenea, la Sibiu este prevăzută vizitarea unui proiect al Asociaţiei Kinderhilfe Siebenburgen e.V.
În încheierea şederii sale, vicepreşedinta Bundestagului se va informa în cadrul unui runde de discuţii în Munţii Apuseni despre oportunităţile pentru dezvoltare sustenabilă şi turism ecologic în Transilvania.
„Este o onoare pentru mine să pot urmări reprezentaţia cantatei „Gurre-Lieder” la Timişoara, oraş înfrăţit cu Gera. Mă bucur să continui dialogul început anul trecut cu minoritatea germană din România”, a declarat, citată în comunicat, Katrin Goring-Eckardt.
În acelaşi timp, vicepreşedinta Bundestagului a subliniat, referindu-se la bisericile fortificate din Transilvania, importanţa păstrării patrimoniului bisericesc.
„În afară de acestea, doresc să mă informez asupra situaţiei romilor şi a refugiaţilor din România. Cu precădere într-o perioadă de criză, este important să vorbim despre cauzele refugierii şi despre ajutorul acordat oamenilor aflaţi la nevoie”, a adăugat oficialul german
Drumarii au turnat asfalt peste un câine mort, pe o şosea din comuna Porumbacu de Jos, la ieşirea spre municipiul Sibiu, ceea ce a trezit nemulţumire pe reţelele de socializare, după ce imaginile cu căţelul au fost publicate pe Internet de un localnic.
Primarul localităţii Porumbacu de Jos, Georgeta Maria Poşa, a declarat vineri, pentru AGERPRES, că a fost sesizată Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, ai cărei drumari se pare că au pus asfalt peste câinele mort de pe marginea şoselei.
„Secţia de Drumuri Naţionale Sibiu a avut intervenţii la lucrarea care a fost făcută anul trecut. (…) Şi eu cer explicaţii în continuare şi am apelat la cei de la Sibiu”, a spus primarul Georgeta Maria Poşa.
În replică, DRDP Braşov susţine că este puţin probabil ca drumarii să fi lucrat şi să nu observe câinele mort pe marginea şoselei şi iau în calcul că poate un tractor a trecut pe urmă pe acel drum şi a lovit câinele sau a adus pe roţile sale corpul animalului şi l-a călcat în amestecul pus de muncitori.
„Imaginile sunt din zona unor lucrări executate pe perioada de garanţie de către un prestator, lucrări ce constau în reprofilarea stratului rutier bituminos foarte subţire cu o grosime variabila de 0,5 – 1 cm. Procesul tehnologic este următorul: se frezează 1 cm din stratul de uzură, se emulsionează suprafaţa, iar apoi se aşterne un strat de 0,8 cm de agregate pentru o aderenţă mai bună. Aceste lucrări au fost executate în interiorul marcajului de delimitare a părţii carosabile. Acel leş de animal, adus de pe un drum lateral, probabil pe roţile unui tractor, a ajuns acolo după momentul finalizării procesului tehnologic, dar a rămas aderent din cauza adezivităţii emulsiei bituminoase proaspăt turnate”, a transmis purtătorul de cuvânt al DRDP Braşov, Robert Elekes.
Ce este sigur este că angajaţii de la DRDP Braşov au îndepărtat leşul câinelui şi au reparat acea porţiune de asfalt, după ce imaginile au ajuns pe reţelele de socializare.
„Leşul a fost îndepărtat de colegii noştri în timpul reviziilor zilnice”, a mai precizat purtătorul de cuvânt al DRDP Braşov.
Utilitatea cartonului este incontestabilă și, din fericire, acesta este 100% reciclabil.
De câte feluri este cartonul:
Carton de ambalaj și legătorie – probabil cel mai des întâlnit tip de carton, folosit pentru a confecționa lăzi, coperți, cutii, dosare și altele asemenea.
Carton pentru izolații termice, electrice sau acustice – l-ați remarcat probabil în domeniul construcțiilor sau în studiourile de înregistrare sau radio.
Carton de galanterie – folosit adesea pentru captușirea servietelor, trolerelor sau a gentilor.
Carton pentru matrice – îl întâlnim în cazul matricelor tipografice.
Carton folosit în construcții – foarte practic în realizarea acoperișurilor sau captușeala pereților.
Ce obiecte din carton putem recicla:
Cartonul simplu – întalnit mai ales în ambalarea produselor alimentare
Pungile de carton
Cartonul ondulat, cunoscut drept „carton încrețit” – provenit din cutii de ambalaje
Cartoanele suport de la cafea
Cofrajele de oua din carton
Plicurile de carton folosite pentru corespondență
Role din carton (cele care ramân, de regulă, de la hartia igienică sau prosoapele din hartie)
Carțile poștale și felicitările
Hartia de pentru împachetat (celebra hârtie maro)
Cartonul de la dresuri și ciorapi
Cutiile de pizza fără urme de grăsimi
Cum se pregatește cartonul pentru reciclare
Ne asigurăm că acesta este bine uscat și cât se poate de curat, fără urme de grăsimi.
Îndepărtăm pe cât posibil lipiciul și banda adezivă de pe cutia de carton.
De preferat, pentru a ocupa cât mai puțin volum, putem împături cartonul, astfel încât el să ajungă în centrul de colectare într-o formă cât mai plată.
Ce se întâmplă cu cartonul reciclat?
Se fabrică ambalaje noi, tot din carton, ceea ce duce la un consum mai mic de resurse.
Se oferă o nouă utilitate, precum confecționarea părților de mobilier sau a jucăriilor.
De câte ori poate fi reciclat cartonul?
De maximum 4 ori. Prin reciclare continuă, el își pierde din proprietăți, fibra de celuloză devenind prea scurtă pentru a putea fi folosită la realizarea altor hârtii sau cartoane.
Este ok să refolosim cartonul în propria locuință?
Desigur, putem fi creativi și putem folosi bucățile din carton rămas pentru a crea obiecte noi. Le putem colora sau vopsi pentru a le da o formă atractivă însă, în momentul în care am ales sa facem acest lucru, trebuie să ne dăm seama că reciclarea nu va mai putea fi luată în considerare, deoarece cartonul își poate pierde din proprietăți sau se contaminează. De preferat, cartonul reciclat trebuie sa fie în forma cât mai „brută”.
Sâmbătă, 30 septembrie, începând cu orele 18, va lua startul prima ediție a festivalului „Panoramic Fest”. Muzica folk va încânta atmosferă, unde invitați speciali sunt Mircea Vintila, Ovidiu Mihăilescu, Piticu &Iulia Caraiman și grupul Balada din Mediaș.
Festivalul va avea loc în incinta parcului de distracții Panoramic Park, situat pe Valea Avrigului. Intrarea este libera pentru toti cei care doresc să participe, unde vor fi întâmpinați cu preparate tradiționale și plăcinte. Organizatorii vă așteaptă să vă bucurați de muzică de calitate, de asemenea, să savurați preparatele inedite cu gusturi autentice, alături de un pahar de vin bun.
SCAF se prelungește cu 7 zile. Iubitorii de artă au posibilitatea să se bucure de artă contemporană până în 8 octombrie 2023. 180 de artiști în 10 spatii expoziționale! Organizatorii au pregătit și alte surprize.
Lucrările artistului Virgilius Moldovan vor fi expuse începând din 1 octombrie 2023, la Brașov.
Tinerii care beneficiază de măsură de protecție specială au participat astăzi, la sediul Consiliului Județean Sibiu, la sesiunea de informare și consiliere organizată de Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție.
Celor aproximativ 100 de tineri li s-au reamintit drepturile și responsabilitățile pe care le au conform Legii nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului- republicată, după dobândirea capacității depline de exercițiu și au primit informații cu privire la pașii pe care îi au de urmat mai departe, cât și care sunt instituțiile abilitatea să îi sprijine în demersul integrării socio-profesionale.
Totodată, au fost informați și cu privire la riscurile pe care le implică consumul de substanțe interzise și despre fața nevăzută a traficului de persoane.
La eveniment au participat, alături de tinerii și specialiștii DGASPC Sibiu, reprezentanții ai Autoritații Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, ai Agenției Naționale Împotriva Traficului de Persoane – Centrul Regional Alba Iulia, ai Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu, precum și reprezentanții Serviciului de Combatere a Criminalității Organizate Sibiu.
S-au alăturat discuțiilor reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Sibiu, cei ai Direcției de Sănătate Publică Sibiu, ai Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog, ai Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Sibiu, ai Instituției Prefectului Județului Sibiu, ai Colegiului Psihologilor din România – filiala Sibiu, cât și cei ai ONG-urilor partenere.
Amenzi de peste 200.000 lei date de inspectorii de muncă din cadrul I.T.M. Sibiu ca urmare a unei acțiuni efectuate la angajatorii care efectuează lucrări la Aeroportul Internațional Sibiu.
În data de 19.09.2023 echipe de inspectori de muncă aflați sub coordonarea inspectorului șef I.T.M. Sibiu, Stănilă Alexandru Marius, împreună cu o echipă din cadrul Inspecției Muncii au efectuat o acțiune de control la angajatori pentru verificarea modului de respectare a prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă și a securității și sănătății în muncă.
În urma verificărilor, în domeniul relațiilor de muncă, au fost efectuate 6 controale în urma cărora s-au acordat 3 amenzi contravenționale în cuantum de 200.000 lei (pentru primirea la munca a uneia sau a mai multor persoane fără încheierea unui contract individual de munca, respectiv netransmiterea în Revisal a elementelor contractului individual de munca în termenul legal), 1 avertisment scris și 4 măsuri de remediere a deficiențelor constatate.
În domeniul securității și sănătății în muncă au fost efectuate 2 controale, fiind aplicate 2 amenzi contravenționale în valoare totală de 13.000 lei și totodată au fost dispuse 3 măsuri de remediere. Ca măsură suplimentară s-a dispus și sistarea unui loc de muncă din cauza faptului ca angajatorul nu a luat măsurile de îngrădire a instalațiilor electrice existente la locul de muncă pentru asigurarea securității angajaților.
Atragem atenția atât angajatorilor cât și angajaților cu privire la respectarea normelor metodologice pentru asigurarea condițiilor de securitate și sănătate în muncă și pentru prevenirea accidentelor precum și a prevederilor Codului Muncii.
Duminică, 1 octombrie, Piața Revoluției din Cisnădie e în sărbătoare. Aici, între orele 10.00-20.00, are loc ”Poveste de toamnă”, un eveniment organizat de Euchner, Asociația Produs în Sibiu și Casa de Cultură Cisnădie.
Timp de 10 ore, Piața Revoluției va fi animată de expoziții de desene, ateliere creative desfășurate sub egida Sibiu Junior, recitaluri, surprize și, desigur, artiști de renume. Nu va lipsi, cum altfel, nici zona food, unde toți cei prezenți sunt invitați să deguste preparate la grătar, pizza, burger, desert, băuturi și produse tradiționale.
Programul evenimentului:
10:00 – Serviciu religios de mulțumire pentru recoltă (Biserica Evanghelică Cisnădie)
11:00 – TÂRGUL PRODUS ÎN SIBIU (Curtea Bisericii Evanghelice)
12:00 – 15:00 – Expoziţie de desene (Turnul Bisericii Evanghelice)
12:00 – 16:00 – Ateliere creative de toamnă: Sibiu Junior
14:00 – Recital muzical: AMBITUS BAND
15:00 – Premiere Concurs de desen
15:30 – Recital muzică populară: ROMUSIC PRO
16:15 – Recital muzică populară: IULIAN HANEA
17:00 – Dance Art Fusion Clubul Copiilor Cisnădie: Matilda – The musical dance show
18:00 – Recital muzică populară: DORURI SIBIENE
19:00 – Recital muzical: TEODORA POP & MOJITO BAND
În cursul zilei de 28 septembrie, polițiștii Biroului de Protecția Fondului Forestier și Piscicol și polițiștii Grupei Canine din cadrul Serviciului Ordine Publică Sibiu, împreună cu cei din cadrul Poliției Orașului Cisnădie, cu jandarmi din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Sibiu și reprezentanții Ocolului Silvic Avrig din cadrul Direcției Silvice Sibiu, au desfășurat o amplă acțiune în scopul verificării legalității modului de recoltare a produselor nelemnoase din fondul forestier.
Astfel, în fondul forestier din zona Valea Sadului, au fost depistate mai multe persoane care desfășurau activități de recoltare fără autorizare, ocazie cu care au fost aplicate 14 sancțiuni contravenționale în valoare de 6.000 de lei, în conformitate cu prevederile Legii nr. 171/2010R.
Totodată au fost confiscate și predate ocolului silvic responsabil în zonă 315,2 kg de ciuperci, 165,8 kg de afine și 129 kg de coacăze. Acțiunile în sistem integrat vor continua în perioada următoare.
Drumul comunal care însoțește călătorul spre unul dintre cele mai frumoase sate din judetul Sibiu – Alma Vii, a fost complet modernizat de Primăria Moșna din bugetul local, potrivit unui anuț făcut de reprezentanții Consiliului Județean Sibiu.
“Valoarea drumului este una considerabilă pentru o primărie, fiind de peste 4,4 milioane de lei, de aceea îl felicit pe domnul primar Dumitru Gabriel Nuțu pentru această investite. Este important pentru o dezvoltare durabilă, pentru susținerea comunităților, dar și pentru o dezvoltare economică echilibrată să avem astfel de proiecte, care completează investițiile realizate pe drumurile județene.
Sâmbătă, 30 septembrie, la ora 15:00 în Sala Multimedia din Casa Albastră va avea loc conferința duo-ului 𝑩𝒆𝒓𝒏𝒂𝒓𝒅 𝑩𝒓𝒆𝒕𝒛 & 𝑴𝒂𝒕𝒕𝒉𝒊𝒂𝒔 𝑯𝒐𝒍𝒍𝒊𝒈𝒆𝒓 în cadrul SCAF 2023. Evenimentul este susținut de Centrul Cultural German din Sibiu.
Interesul celor doi artiști constă în explorarea atât a aspectelor fizice, cât și a celor psihologice ale spațiilor și clădirilor. Combinând imagini mentale cu tipologii psiho-spațiale, ei creează instalații expansive, machete, sculpturi, precum și picturi și videoclipuri folosind o varietate de materiale.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.