10.2 C
Sibiu
vineri, 16 mai, 2025
Acasă Blog Pagina 60

Biblioteca Astra Sibiu a organizat o proiecție specială pentru beneficiarii unui centru din Biertan

0
Biblioteca Astra Sibiu a continuat demersurile pentru incluziunea culturală, aducând lectura și filmul mai aproape de comunitate prin serviciile sale mobile de bibliotecă. În parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu, instituția a organizat o activitate specială pentru beneficiarii Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități din Biertan.

Evenimentul a fost coordonat de bibliotecara Delia Berar, care le-a oferit participanților ocazia de a viziona documentarul „Află totul despre delfini”. Prin această activitate, cei prezenți au descoperit detalii fascinante despre aceste mamifere marine, având parte de o experiență educativă și captivantă.

Activitățile Bibliotecii ASTRA Sibiu se desfășoară cu sprijinul financiar al Consiliului Județean Sibiu.

Polițiștii de imigrări desfășoară zilnic acțiuni pentru respectarea legislației.

0
În ultimele 24 de ore, polițiștii de imigrări au desfășurat 43 de acțiuni și controale la nivel național, în urma cărora au fost aplicate 14 sancțiuni contravenționale în valoare totală de 55.000 de lei. Șapte străini au fost depistați în situații ilegale.

Pe lângă activitățile de prevenire și verificare, polițiștii au înregistrat 484 de cereri pentru obținerea avizelor de angajare în muncă, alte 466 au fost aprobate și 121 respinse. De asemenea, au fost înregistrate 493 de solicitări pentru prelungirea dreptului de ședere, fiind emise 567 de permise de ședere temporară și pe termen lung. În contextul aplicării Directivei 2001/55/CE, alți 72 de străini au primit permise de ședere în cadrul protecției temporare.

În ceea ce privește capacitatea centrelor de cazare ale Inspectoratului General pentru Imigrări, gradul de ocupare este, în prezent, de 14,1%.

Polițiștii de imigrări continuă să acționeze pentru respectarea reglementărilor privind șederea și integrarea străinilor pe teritoriul României.

Documentarul „Arhitecții Naturii” – Proiecții gratuite la cinematograful „Ion Besoiu” Sibiu

0
„Arhitecții Naturii”, documentarul care ilustrează povestea revenirii castorilor și a zimbrilor în Munții Făgăraș, realizat de Fundația Conservation, Carpathia, ajunge la Sibiu și Brașov, în cadrul unei serii de proiecții speciale. Filmul aduce în prim-plan eforturile susținute ale organizației pentru reintroducerea acestor specii fascinante și impactul lor pozitiv asupra naturii.

Cu mai bine de două sute de ani în urmă, dispariția zimbrului și castorului din Munții Făgăraș a însemnat pierderea a două dintre cele mai impresionante specii, esențiale pentru echilibrul ecosistemelor montane. Astăzi, aceste specii revin în peisaj, iar Fundația Conservation Carpathia vă invită să descoperiți povestea lor fascinantă în cadrul proiecțiilor documentarului „Arhitecții Naturii” ce vor avea loc la Sibiu și Brașov, iar intrarea este liberă. Trailer-ul poate fi vizionat aici:

Proiecții Arhitecții Naturii la Sibiu

  • 28 februarie, ora 18:00, Cinematograf „Ion Besoiu
  • 9 martie, ora 17:00, Cinematograf „Ion Besoiu”

Accesul este gratuit, dar se face în baza rezervării online.

Mai multe detalii și înscriere: https://fb.me/e/2XFJvLiNb

https://fb.me/e/5a7Rmeo9Z

Proiecția Arhitecții Naturii la Brașov

  • 5 martie, ora 17:00, Centrul Cultural Reduta

Intrarea este liberă.

Mai multe detalii: https://fb.me/e/2NvTiXto0

La proiecția de la Sibiu, 28 februarie, va avea loc și o sesiune de întrebări și răspunsuri cu Adi Aldea și Liviu Ungureanu, specialiști ai Fundației Conservation Carpathia, implicați în reintroducerea acestor specii în Munții Făgăraș. De asemenea, în seara de 5 martie, după proiecția de la Brașov, va avea loc o sesiune similară cu aceeași invitați și Dan Dinu, regizorul filmului.

Documentarul, realizat de regizorul Dan Dinu, cunoscut pentru „România Sălbatică”, alături de echipa NTD Film și Fundația Conservation Carpathia, surprinde impactul reintroducerii acestor specii „umbrelă” asupra mediului și rolul lor esențial în refacerea naturii. De la reîntoarcerea zimbrilor în 2020 până la reintroducerea primilor castori în 2021, filmul arată cum aceste animale, prin activitățile lor, ajută la regenerarea pădurilor și râurilor.

„Reintroducerea zimbrilor și castorilor în sudul Munțiilor Făgăraș reprezintă un pas esențial în refacerea biodiversității și reconectarea oamenilor cu natura. Aceste specii contribuie nu doar la regenerarea naturii, ci și la creșterea conștientizării importanței protejării mediului și susțin dezvoltarea unui turism sustenabil cu beneficii economice pentru comunitățile locale,” a declarat Victoria Donos, director de comunicare și comunități la Fundația Conservation Carpathia.

Proiecțiile de la Sibiu și Brașov vor oferi spectatorilor ocazia de a înțelege mai bine rolul acestor animale fascinante și cum peisajele naturale se modelează datorită reîntoarcerii lor. Fundația Conservation Carpathia continuă să lucreze pentru refacerea echilibrului natural din această zonă și crearea Parcului Național Munții Făgăraș, iar documentarul este o dovadă a importanței acestui demers.

Despre Fundația Conservation Carpathia

Fundația Conservation Carpathia este cel mai mare proiect de conservare a naturii din Europa, care contribuie la refacerea ecosistemelor naturale din Munții Carpați, în beneficiul biodiversității și a comunităților locale. Din 2009, fundația românească a salvat de la exploatare peste 27.000 de hectare de păduri și pășuni alpine în sud estul Carpaților Meridionali, achiziționându le cu scop de conservare, a plantat peste 4 milioane de puieți pe 1.991 de hectare afectate de tăieri, a creat o zonă de 78.000 de hectare pe care nu se desfășoară vânătoare sportivă și de trofee.

Fundația contribuie la bunăstarea comunităților din vecinătatea pădurilor protejate prin proiecte sociale, de educație și de dezvoltare de afaceri verzi, iar viziunea pe termen lung este crearea Parcului Național Munții Făgăraș.

Activitatea Fundației Conservation Carpathia este recunoscută la nivel național și internațional, recent organizația primind trofeul BAMBI, cel mai important premiu media din Germania, pentru categoria „Planeta Noastră”. Din 1948, BAMBI premiază personalități și organizații care se remarcă prin activitate și au un impact deosebit. „Cel mai frumos loc de pe pământ” al trupei de rock alternativ Coma va răsuna vineri, 26 iulie, ora 20:30 în concertul din deschiderea festivalului. Seara va continua cu proiecția documentarului Wild Transylvania, regizat de renumitul cineast irlandez John Murray. Filmul, lansat în 2024, explorează frumusețea și biodiversitatea unică a Transilvaniei, într-o poveste narată de Jeremy Irons, actor premiat cu Oscar.

Coliziune între o mașină și un microbuz, lângă Apoldu de Sus

0
ambulanta sibiu UPU
Un alt accident de circulație s-a produs în această dimineață, pe DN 1 în afara localității Apoldu de Sus.

Conform primelor date, în timp ce conducea un autoturism spre Sibiu, un bărbat în vârstă de 36 de ani, din județul Alba, pe fondul vitezei neadaptate într-o curbă la dreapta, a pătruns pe contrasens și a intrat în coliziune cu un microbuz transport marfă, condus din sens opus de către un sibian în vârstă de 38 de ani.

Traficul rutier este îngreunat.

În urma impactului un bărbat în vârstă de 36 de ani a fost transportat la UPU Sibiu pentru investigații suplimentare.

Horațiu Potra „trezit” de mascați! Vezi reacția lui Călin Georgescu!

0

Citește și : A fost găsită camera secretă din forțăreața mercenarului Horațiu Potra

Noi percheziții domiciliare la Mediaș și în alte localității din județul Sibiu, la locațiile mercenarului Horațiu Potra.

Conform primelor informații, anchetatorii caută arme și documente. Sunt vizați și oamenii apropiați lui Horațiu Potra care au fost prinși în noaptea de 7-8 decembrie 2024 în timp cevoiau să meargă la București pentru a participa la protest.

Reacția candidatului la alegerile prezidențiale Călin Georgescu

Ca reacție la cele 47 de percheziții realizate, Călin Georgescu a reacționat printr-o postare Facebook.

Sistemul comunisto-bolșevic continuă abuzurile odioase! Azi, la ora 6 dimineața, au descins din nou în zeci de locații peste familii, trezind copii din somn. Caută să inventeze dovezi pentru a justifica furtul alegerilor și pentru a face orice în demersul de a bloca o nouă candidatură a mea la prezidențiale. Caută de trei luni fără succes. Eu, în numele votanților mei, dar și a celor care deși au alte opțiuni politice vor o Românie democratică și liberă – mă lupt cu acest sistem securistic care ne vrea în sclavie. Trăim în comunism, nu este nimic liber și legal în tot ce se întâmplă. Nu cedez, mă bazez pe sprijinul vostru, al tuturor și vă aștept sâmbătă, în Piața Victoriei!”

După reacția lui Călin Georgescu de pe Facebook, dar și în urma altor probe și acuzații, acesta a fost ridicat de Poliție și dus la audieri la Parchet. Acesta este acuzat de implicare într-o organizație cu caracter fascist, dar și promovarea unor personalități istorice controversate.

Premierul Marcel Ciolacu a ieșit cu declarații de presă și a transmis următorul mesaj:

„Având în vedere contextul electoral tensionat, organele judiciare au datoria să prezinte opiniei publice dovezi extrem de solide în ancheta în care, printre zeci de persoane, este implicat și un potențial candidat în alegerile din mai”, a spus premierul.

Pe platforma X, milionarul Elon Musk a postat mai multe mesaje de susținere pentru Călin Georgescu.

„Tocmai au arestat persoana care a câștigat cele mai multe voturi la alegerile prezidențiale din România. Acest lucru este greșit”, a scris Elon Musk.

Accident cu victime lângă localitatea sibiană Ruși

0
Un accident rutier cu victime s-a produs în această dimineață pe DN 14, în afara localității sibiene Ruși.

Conform primelor date, în timp ce conducea un autoturism spre Sibiu, o femeie în vârstă de 44 de ani, din județul Alba, pe fondul vitezei neadaptate într-o curbă la dreapta, a pătruns pe contrasens și a intrat în coliziune cu un autoturism condus din sens opus de către un sibian în vârstă de 64 de ani.

Traficul în zonă este îngreunat.

Echipajele SAJ au asistat medical două persoane:
-o femeie în vârstă de 44 de ani a suferit un traumatism de umăr și toracic.
-un bărbat în vârstă 62 de ani a suferit un traumatism abdominal.

Echipa secundă de la BC CSU Sibiu a pierdut la Oradea

0

Liga întâi de baschet masculin a programat marți după-amiază partida dintre echipele secunde de la CSM Oradea și BC CSU Sibiu. Scorul final a fost 85-83 pentru Oradea.


La capătul unui meci echilibrat, disputat în Arena Oradea B, gazdele s-au impus la limită, scor 85-83. Scorul pe sferturi a fost 18-16, 16-20, 21-26 și 30-21. Sibienii au condus cu 36-34 la pauza mare și cu 62-55 după sfertul trei. Nu a fost suficient pentru victorie. În ultimele zece minute orădenii au revenit și au obținut victoria, scor 85-83.

Mitrache 21 de puncte, Itu 18 puncte, Otgon 15 puncte, Drăgan și Sledinski câte 11 puncte, Radu 5 și Turov 2 au fost principalii marcatori pentru sibieni. BC CSU Sibiu are nouă victorii și cinci înfrângeri în clasamentul Grupei C a ligii secunde și ocupă locul doi.

Szabolcs Kovacs arbitrează barajul de la Iași

0

Comisia Centrală a Arbitrilor a anunțat brigada care va conduce miercuri seara barajul pentru calificarea în sferturile de finală ale Cupei României.


Meciul dintre Politehnica Iași și FC Hermannstadt va fi condus la centru de Szabolcs Kovacs din Carei, ajutat la cele două linii de Radu Ghinguleac – București și Mihai Marica- Bistrița. În camera VAR se vor afla Cătălin Popa și Iulian Călin, ambii din Pitești, iar rezervă a fost desemnat Cristian Moldoveanu-Sfântu Gheorghe. Observatorii meciului sunt Ioan Onicaș-Zalău și Felix Grigore-București.

Partida va avea loc cu începere de la ora 19.00 pe stadionul „Emil Alexandrescu” și va fi transmisă în direct pe Digi Sport 1 și Prima Sport 1. Învingătoarea partidei se va califica în sferturile Cupei României, unde va întâlni, în deplasare, pe CSM Reșița.

CSC Șelimbăr a pierdut la limită, la Miercurea Ciuc, cu liderul ligii secunde

0

FK Csikszereda și CSC Șelimbăr s-au întâlnit marți în etapa a 18-a a ligii secunde. Partida a avut loc pe stadionul Municipal din Miercurea Ciuc și s-a încheiat cu scorul de 1-0.


Cele două echipe au început cu următoarele formule: Csikszereda: Simon – Hegedus, Kelemen, Palmeș – Bloj, Veres, Bodo, Gal-Andrezly – Anderson Ceara, Dolny, Jebari.

Rezerve: Karacsony – L. Kovacs, Csuros, Bakos, J. NAgy, L. Fulop, M. Kovacs, Babati.

CSC Șelimbăr: Măluțan – Gogor, Natea, Dijinari, Șerban – Cotogoi, Al. Luca, Buzan, Petrescu, Bucuroiu – Babic.

Rezerve: Cadar – Giafer, Ayine, Sg. Jurj, Boboc, Bârză, D. Benzar, Cișmaș, Gherman.

Gazdele au ratat prima ocazie a meciului încă din minutul 2 când șutul lui Jebari este respins în lateral de Măluțan. Zece minute mai târziu a venit și deschiderea scorului. După o combinație pe traseul Hegeduss-Gal-Veres, ultimul a pus latul din interiorul careului și a marcat în stânga lui Măluțan: 1-0.

Sibienii au lăsat deoparte emoțiile și au început să pună în pericol poarta ciucanilor. Mai întâi Petrișor Petrescu, apoi, Babic, care si-a prelungit mingea dintr-o poziție favorabilă, au ratat egalarea. Minutul 31 a adus o nouă ocazie pentru autorul golului, Veres.

Scorul pauzei a fost 1-0, iar primele două ocazii de gol din repriza a doua au venit după un sfert de oră, în urma unor lovituri de cap, care au ocolit poarta sibienilor.

CSC Șelimbăr a avut ocazia egalării în două rânduri, in minutul 70, dar Babic și noul intrat Jurj nu au reușit să trimită în plasă.

Șansele de egalare ale oaspeților, pentru un rezultat pozitiv, au scăzut spre zero, după eliminarea lui Luca din minutul 84, pentru cumul de cartonașe galbene. Primul încasat în minutul 34, iar al doilea pentru un fault inutil.

În minutele de prelungire, sibienii au avut timp doar să solicite, fără rezultat, o lovitură de la 11 metri.

Lansare de carte la Facultatea de Teologie din Sibiu: „Voino-Iasenețki – arhiepiscop și chirurg”

0
sursa foto: mitropolia-ardealului.ro
Volumul „Voino-Iasenețki – arhiepiscop și chirurg: viața și hagiografia. Sfântul Luca al Crimeii”, semnat de Mark A. Popovski și tradus în limba română de pr. prof. Vasile Ciobanu, a fost lansat luni, 25 februarie, în Aula „Mitropolit Ioan Meţianu” a Facultăţii de Teologie Ortodoxă „Sfântul Andrei Şaguna” din Sibiu. La eveniment a fost prezent Înaltpreasfinţitul Părinte Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului și Mitropolitul Ardealului. Moderatorul lansării a fost pr. prof. dr. Vasile Mihoc, vicarul-administrativ al Arhiepiscopiei Sibiului. Printre cei prezenți s-au numărat și pr. prof. dr. Eugen Onicov, editorul lucrării, decanul Facultăţii de Teologie din Sibiu, pr. conf. univ. dr. Constantin Horia Oancea, cadre didactice universitare, preoți și studenți teologi.

În cuvântul de bun-venit, Înaltpreasfinţitul Părinte Mitropolit Laurenţiu a mulţumit pr. prof. dr. Eugen Onicov pentru lansarea la Sibiu a volumului dedicat Sfântului Luca al Crimeii, o manifestare care îl aduce pe marele Sfânt mai aproape de credincioşii români, dar mai ales de cei care ostenesc pentru a îngriji semenii bolnavi.

„Ne reamintim de marele Sfânt doctor fără de arginţi Luca al Crimeii, un model pentru noi toţi, dar mai ales pentru cei care încearcă să aducă tămăduire oamenilor prin chirurgie sau tratament medical şi doresc să dobândească şi harul, adică ajutorul lui Dumnezeu. Dacă un medic respectă crezul medicului creştin, anume că el tratează, dar Dumnezeu vindecă, atunci va avea rezultate deosebite”, a subliniat ierarhul.

CITEȘTE ȘTIREA COMPLETĂ AICI

Ecograf de ultimă generație pentru îngrijirea mamelor la Spitalul Județean Sibiu

0
Spitalul Județean Sibiu anunță un pas important înainte pentru sănătatea mamelor și bebelușilor. La Secția Clinică Obstetrică-Ginecologie a SCJU Sibiu, tehnologia de ultimă generație se îmbină cu grija față de pacienți. Anul trecut, secția s-a îmbogățit cu un ecograf de înaltă performanță Samsung HS40, achiziționat cu sprijinul C&A România. Acest echipament modern ajută la oferirea unor diagnostice mai precise și la asigurarea unei îngrijiri mai bune pentru mame și bebeluși.

Ce face acest aparat atât de special?

  • Imagistică 2D, 3D și 4D – imagini detaliate ale fătului pentru monitorizare avansată
  • Evaluarea sănătății bebelușului și a organelor reproductive
  • Identificarea timpurie a complicațiilor și ghidaj pentru proceduri medicale

Cu ajutorul acestei tehnologii performante, medicii noștri pot oferi diagnostice mai precise și îngrijire de calitate superioară mamelor și viitorilor nou-născuți.

„Mulțumim tuturor celor care ne sprijină în misiunea de a oferi servicii medicale mai bune!” – au transmis reprezentanții spitalului.

📌 Pentru mai multe informații despre serviciile noastre, vizitați: http://www.scjus.ro/

Foto: Dotări noi pentru școli și grădinițe. Mediașul pune educația pe primul loc

0
Instituțiile de învățământ și unitățile conexe din municipiul Mediaș au fost dotate recent cu noi articole achiziționate în cadrul proiectului finanțat din fonduri europene „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe din Municipiul Mediaș, Județul Sibiu”, după cum urmează:

• Liceul Tehnologic „Mediensis“ – pupitre și scaune elevi

• Grădinița „Dumbrava Minunată“ – măsuțe de grădiniță cu patru locuri, rafturi de bibliotecă

• Grădinița „Raza de Soare“ – măsuțe de grădiniță cu patru locuri, rafturi de bibliotecă

• Grădinița Nr. 12 – măsuțe de grădiniță cu patru locuri

• Clubul Sportiv Școlar – dulapuri pentru depozitare materiale didactice

Fermierii din Sadu, invitați la o sesiune de informare APIA

0
Reprezentanții Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) Sibiu vor fi prezenți mâine, 26 februarie, în comuna Sadu, pentru a discuta cu fermierii despre Campania APIA 2025. Întâlnirea va avea loc în sala de ședințe a Primăriei, începând cu ora 11:30, și este menită să ofere informații esențiale despre accesarea subvențiilor și sprijinul destinat agricultorilor.

Evenimentul reprezintă o oportunitate importantă pentru fermierii locali de a afla detalii despre noile reglementări și condițiile de eligibilitate pentru finanțare. Prin această inițiativă, APIA își propune să sprijine agricultorii în accesarea fondurilor necesare pentru dezvoltarea activităților agricole și modernizarea fermelor.

Workshop pentru un sit pilot dedicat meșteșugurilor din lână în județul Sibiu

0
Consiliul Județean Sibiu continuă demersurile pentru susținerea și promovarea meșteșugurilor tradiționale din lână printr-un nou workshop organizat în cadrul proiectului european Commheritour. Evenimentul a reunit meșteșugari, antreprenori și autorități locale pentru a discuta soluții privind realizarea unui sit pilot dedicat păstrării și valorificării produselor meșteșugărești din lână. Acest proiect ambițios își propune nu doar conservarea tehnicilor tradiționale, ci și integrarea acestora într-un model sustenabil de dezvoltare economică și turistică pentru județul Sibiu.

O nouă dezbatere alături de factorii de interes local pentru identificarea celor mai potrivite acțiuni în realizarea unui sit pilot pentru păstrarea și valorificarea produselor meșteșugărești din lână.

Evenimentul face parte din proiectul Commheritour – o inițiativă europeană ce urmărește promovarea sustenabilă a meșteșugurilor tradiționale din Regiunea Dunării, cu scopul de a sprijini dezvoltarea economică și turistică a zonelor rurale.

De ce este important acest sit pilot?

✔ Va contribui la îmbunătățirea ecosistemelor de valorificare a lânii, o resursă locală importantă

✔ Va înregistra și prezenta tehnicile tradiționale de prelucrare a lânii

✔ Va stimula implicarea comunității și coeziunea dintre meșteșugari, antreprenori și autorități

✔ Va ajuta la transmiterea meșteșugurilor către noile generații

✔ Va sprijini creșterea atractivității turistice în Mărginimea Sibiului, Țara Oltului și în întreg județul

Ne dorim să construim împreună o comunitate puternică în jurul tradițiilor și să redăm meșteșugurilor din lână locul pe care îl merită în economia și cultura județului Sibiu!

Ambasadorul Japoniei, întâlnire cu primarul Astrid Fodor la Sibiu

0
Ambasadorul Japoniei în România, Excelența Sa Takashi Katae, a revenit la Sibiu în cadrul unei vizite care a reconfirmat relațiile culturale deosebite dintre oraș și Japonia. Oficialul a fost prezent duminică, 23 februarie, la vernisajul expoziției „Made in Japan. Fascinația stampei din epoca Edo”, găzduită de Muzeul Național Brukenthal. Evenimentul a marcat și Ziua Națională a Japoniei, sărbătorită de aniversarea Împăratului Naruhito.

Luni, 24 februarie, ambasadorul a fost primit la Primăria Sibiu de către primarul Astrid Fodor, alături de consilierul economic al Ambasadei Japoniei, Ryo Taniguchi. În cadrul discuțiilor, s-a subliniat importanța continuării colaborării dintre Sibiu și Japonia, o relație care s-a consolidat în special pe plan cultural, dar care deschide oportunități și în alte domenii.

„A fost o vizită plăcută și productivă. Relațiile dintre Sibiu și Japonia sunt deja o tradiție frumoasă și ne dorim să le dezvoltăm în continuare, mai ales în zona culturală, unde avem deja proiecte comune valoroase”, a transmis Primăria Sibiu.

Mai puține cazuri de gripă și viroze în Sibiu! Evoluția din ultima săptămână

0
Flu dan pilek
În săptămâna 8, toate cele trei tipuri de afecțiuni monitorizate mențin evoluția descendentă, remarcată încă din săptămâna precedentă, chiar dacă scăderea este modestă, cu sub 100 de îmbolnăviri la fiecare, astfel:

IACRS – în scădere cu 83 de cazuri, cu procentul cel mai mare de îmbolnăviri la grupa 15-49 de ani, la care s-au raportat 1145 de cazuri. A scăzut cu un procent jumătate și numărul internărilor (ajungând la 1,64%), jumătate dintre acestea fiind la copiii 0 – 1an.

Pneumoniile – în scădere cu 44 de cazuri (ajungând la 665) și un procent mai mic de internări (care s-au redus de la 33% la 27%), cele mai multe dintre acestea fiind înregistrate la grupul vârstnicilor, 65 de ani și peste. Grupa vârstelor active, 15 – 49 de ani deține numărul cel mai mare de cazuri, circa o treime din total (194 îmbolnăviri).

Gripa scade și ea foarte ușor, înregistrând o diferență de 35 de cazuri față de săptămâna anterioară (de la 392, la 357). Cele mai multe îmbolnăviri au fost la grupa 15-49 de ani (103 cazuri), iar procentul de internări a ajuns la 20%, cele mai multe (circa 80%) fiind la copiii 0 – 14 ani.

Nu s-au raportat decese.

În total, de la începutul sezonului de supraveghere 2024 – 2025, au fost raportate:
• 3227 cazuri de gripă (din care 239 confirmate prin RT PCR)
• 38039 cazuri IACRS
• 8623 cazuri de pneumonii.
Decese = 8

Reguli și abateri la DGASPC Sibiu: Ce spune raportul anual

0
dgaspcsibiu
RAPORTUL  ANUAL cu privire la respectarea normelor de conduită de către personalul contractual din cadrul  Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu și al serviciilor sociale aflate în subordine

În conformitate cu prevederile art. 558 și art. 560 din Codul administrativ, aprobat prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, pentru  coordonarea și controlul normelor de conduită pentru personalul contractual și totodată asigurarea transparenței cu privire la respectarea normelor de conduită, instituțiile și autoritățile publice întocmesc rapoarte anuale cu privire la respectarea normelor de conduită de către personalul contractual din aparatul propriu sau din instituțiile aflate în subordine, coordonare ori sub autoritate.

Autoritățile și instituțiile publice au obligația de a coordona, controla și monitoriza respectarea normelor de conduită de către personalul contractual, din aparatul propriu sau din instituțiile aflate în subordine, coordonare sau sub autoritate, cu respectarea prevederilor în domeniul legislației muncii și a legislației specifice aplicabile.

Normele de conduită sunt obligatorii pentru personalul contractual din cadrul autorităților și instituțiilor publice.

În perioada 01.01.2024 – 31.12.2024, în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu, activitatea consilierului de etică a constat în monitorizarea modului de aplicare și respectarea principiilor și normelor de conduită de către personalul din cadrul instituției și de întocmire a rapoartelor cu privire la acestea.

1.Numărul total al posturilor din cadrul D.G.A.S.P.C. SibiuPosturi aprobate1290
Posturi ocupate955
Din care posturi care se ocupă cu personal încadrat cu contract individual de muncă850
2.Număr de sesizări privind cazurile de încălcare a normelor de conduită profesională, din care:
– funcții de execuție
– funcții de conducere


4 0
3.Obiectul sesizării : – Profesionalismul; – Neglijență în efectuarea lucrărilor; – Conduita în relațiile cu beneficiarii serviciilor sociale;
4.Număr de angajați contractuali care au încălcat normele de conduită morală și profesională, din care:
– funcții de execuție
– funcții de conducere

4 0
5.Cauzele de încălcare a normelor de conduită profesională– Insubordonare, neglijență; – Comportament    neadecvat;
6.Număr de sesizări soluționate4
7.Modul de soluționare a sesizărilor– S-au luat note de relații  și note explicative din partea personalului; – Analiză în cadrul Comisiei de cercetare Disciplinară prealabilă; – Avertisment scris; – Clasare;
8.Consecințele încălcării normelor de conduită profesională– Încurajarea indisciplinei,   disfuncționalitate între   servicii, risc de accidente la   locul de muncă; – Abatere disciplinară;
9.Sancțiuni aplicate, din care dispuse prin hotărâre judecătorească definitivăNu este cazul

Codul de etică și integritate revizuit a fost distribuit în vederea însușirii cu temeinicie și a respectării de către angajați a prevederilor Ordonanței de urgență nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ referitoare la principiile și normele de conduită a funcționarilor publici și a personalului contractual din administrația publică.

O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, include la art. 558, alin. (2), „Normele de conduită sunt obligatorii pentru personalul contractual din cadrul autorităților și instituțiilor publice”.

Recomandările generale ale consilierului de etică:
  • Respectarea de către angajați a Regulamentului de Ordine Interioară a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu;
  • Respectarea raporturilor de muncă și a obligației de a-și exercita atribuțiile legale fără subiectivism, indiferent de propriile convingeri sau interese.
  • Utilizarea unui limbaj corespunzător în cadrul raporturilor de muncă al angajaților, cu respectarea ordinii de drept și bunelor moravuri;
  • Informarea întregului personal angajat prin afișarea la avizier, și pe site-ul instituției a principiilor conduitei profesionale a funcționarilor publici și personalului contractual din administrația publică (cf. art. 368 din Codul Administrativ) prevăzute de Codul Administrativ și a normelor de conduită prevăzute de O.U.G. nr. 57/2019 privind codul administrativ, cu completările ulterioare.

Sirenele din Mediaș vor răsuna miercuri pentru un exercițiu de alarmare publică

0
Având în vedere prevederile Ordinului Ministerului Afacerilor Interne nr. 1259/2006 privind organizarea și asigurarea activității de înștiințare, avertizare, prealarmare și alarmare în situații de protecție civilă și prevederile Ordinului Ministerului afacerilor Interne nr. 886/2005 pentru aprobarea Normelor tehnice privind Sistemul național integrat de înștiințare, avertizare și alarmare a populației, miercuri, 26 februarie 2025, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență va desfășura antrenamentul/exercițiul de alarmare publică, denumit generic „Miercurea Sirenelor“ pentru verificarea funcționării sirenelor pe întreg teritoriul național.

În acest sens, sirenele din municipiul Mediaș vor fi pornite miercuri, 26 februarie, în intervalul orar 10:00 – 11:00, acesta fiind doar un test de rutină, în vederea verificării sistemului de alarmare publică.

Înștiințarea, avertizarea, prealarmarea și alarmarea populației se realizează în scopul evitării surprinderii și al luării măsurilor privind adăpostirea populației, protecția bunurilor materiale, precum și limitarea efectelor dezastrelor, atacurilor aeriene și ale acțiunilor militare.

Semnalele de alarmare acustice ale populației, instituțiilor publice și operatorilor economici sunt: alarma aeriană, alarmă la dezastre, prealarmă aeriană și încetarea alarmei.

Durata fiecărui semnal de alarmare este de două minute pentru toate mijloacele de alarmare, cu excepția sirenelor cu aer comprimat la care durata este de un minut.

  1. Semnalul ALARMĂ AERIANĂ se compune din 15 sunete a 4 secunde fiecare, cu pauză de 4 secunde între ele.
  2. Semnalul ALARMĂ LA DEZASTRE se compune din 5 sunete a 16 secunde fiecare, cu pauză de 10 secunde între ele.
  3. Semnalul PREALARMĂ AERIANĂ se compune din 3 sunete a 32 secunde fiecare, cu pauză de 12 secunde între ele.
  4. Semnalul ÎNCETAREA ALARMEI se compune dintr-un sunet continuu, de aceeași intensitate, cu durata de 2 minute.

Mâine, un nou exercițiu ,,Miercurea Alarmelor”

0
Screenshot
Mâine, 26 februarie, începând cu ora 10:00, va avea loc un nou exercițiu ,,Miercurea Alarmelor”.

Exercițiul se va desfășura la nivel național, iar sirenele din țară vor emite semnalul 𝐀𝐥𝐚𝐫𝐦𝐚̆ 𝐥𝐚 𝐃𝐞𝐳𝐚𝐬𝐭𝐫𝐞, care presupune iminența producerii unor calamități cu impact major asupra comunităților.

În România semnalele de alarmare a populației sunt:

-𝐀𝐥𝐚𝐫𝐦𝐚̆ 𝐥𝐚 𝐃𝐞𝐳𝐚𝐬𝐭𝐫𝐞 (5 sunete a 16 secunde fiecare, cu pauză de 10 secunde între ele)
-𝐏𝐫𝐞𝐚𝐥𝐚𝐫𝐦𝐚̆ 𝐀𝐞𝐫𝐢𝐚𝐧𝐚̆ (3 sunete a 32 de secunde fiecare, cu pauză de 12 secunde între ele)
-𝐀𝐥𝐚𝐫𝐦𝐚̆ 𝐀𝐞𝐫𝐢𝐚𝐧𝐚̆ (15 sunete a 4 secunde fiecare, cu pauză de 4 secunde între ele)
-𝐈̂𝐧𝐜𝐞𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐀𝐥𝐚𝐫𝐦𝐞𝐢 (un semnal continuu cu durata de 2 minute)

38 de firme au intrat în licitația pentru reabilitarea Policlinicii Stomatologice din cadrul Spitalului Județean Sibiu

0
38 de firme, reunite în 5 asocieri, au depus oferte în cadrul licitației pentru reabilitarea Policlinicii Stomatologice din Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu. Termenul limită de depunere a ofertelor a fost 24 februarie 2025.

Firma câștigătoare va fi responsabilă de proiectarea, verificarea tehnică a proiectului, asistența tehnică și execuția lucrărilor de reabilitare. Valoarea estimată a contractului este de 5.923.264,95 lei (fără TVA), fondurile fiind obținute din Programul Regiunea Centru 2021-2027, precum și din bugetul propriu al Consiliului Județean Sibiu.

Ședința Colegiului Prefectural Sibiu: Mai multe intervenții ISU și amenzi mai mari în 2024

0
Sibiu Prefectura
Azi, 25.02.2025, începând cu ora 10:00, a avut loc ședința Colegiului Prefectural, prezidată de domnul prefect, Mircea Dorin Crețu,  alături de doamna subprefect, Minea Maria, domnul subprefect, Florian Giubega și domnul secretar general, Marius Oltean, având următoarea ordine de zi:
  1. Modul de răspuns al Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,,Cpt. Dumitru Croitoru” al Județului Sibiu la situațiile de urgență produse pe teritoriul județului în anul 2024.

Tema a fost prezentată de Inspectorul Șef desemnat al Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,,Cpt. Dumitru Croitoru” al Județului Sibiu, lt.col. Anastasiu Laurențiu.

În anul 2024 au fost planificate și executate 555 controale de prevenire, în creștere semnificativă față de anul anterior (356), cu preponderență la operatori economici și instituții.

Pentru încălcările normelor ce au constituit contravenții s-au aplicat un număr de 507 avertismente și 150 amenzi contravenţionale în cuantum de 1.940.100 RON. Cuantumul amenzilor aplicate în 2024 a crescut cu 500% faţă de anul trecut.

În 2024, au fost emise 110 avize de securitate la incendiu și 85 autorizații de securitate la incendiu, cele mai importante fiind: sediul Inspectoratului de Jandarmi Județean, fabrica Harting România din Zona Industrială Vest sau extinderea ansamblului commercial K&K Investment de pe Calea Șurii Mari.

În plan operaţional, structurile subordonate au primit prin Sistemul Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 un număr de 37.318 apeluri de urgenţă (în creștere cu aproximativ 13 procente față de 2023, când s-au înregistrat 32.626 apeluri), astfel:

-22.414 intervenții în situații de urgență ale subunităților și echipajelor S.M.U.R.D., din care:

  • 17.879 acţiuni medicale ale echipajelor SMURD;
  • 4535 acţiuni ale subunităţilor de intervenţie în situaţii de urgenţă;
  • 2296 acţiuni de protecţia comunităţilor (recunoașteri în teren şi exerciţii cu forţe şi mijloace în teren);
  • 658 apeluri false sau forţe întoarse din drum și patrulări pentru prevenirea hipotermiei şi a arderilor de vegetaţie uscată;
  • 14.904 apeluri privind sesizări şi reclamaţii.

În anul 2024, Dispeceratul Inspectoratului a transmis Comitetelor Locale pentru Situaţii de Urgenţă 199 avertizări privind fenomenele meteorologice prognozate care pot deveni temporar periculoase, din care 163 – cod galben, 30 – cod portocaliu și 6 –

cod roșu. De asemenea, s-au primit 37 informări hidrologice şi de precipitaţii, din care 35 – cod galben și 2 – cod portocaliu. În urma acestor avertizări și informări au fost luate măsuri concrete de acţiune pentru prevenirea efectelor şi prevenirea producerii altor situaţii ce decurg din evenimentele anunţate.

De asemenea, au fost transmise 27 mesaje Ro-Alert, din care 7 mesaje pentru informarea populației asupra principalelor măsuri de urmat în urma producerii unor situații de urgență de amploare, pe timpul manifestării codurilor meteorologice și hidrologice Roșu și Portocaliu,  18 mesaje pentru informarea populației asupra prezenței animalelor sălbatice în medii locuite, 1 mesaj pentru informarea populației ,,INCENDIU TEXTILE” cauzat de producerea unui incendiu la  un depozit de  colectare deșeuri textile cu degajări mari de fum și 1 mesaj pentru informarea populației asupra unui copil dispărut.

  1. Prevenirea și combaterea abuzurilor și a hărțuirii la locul de muncă. Acțiuni de verificare a modului în care angajatorii respectă în relațiile de muncă prevederile Legii nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați. Tema a fost prezentată de doamna Adriana Lucia Faur, șef serviciu Control Relații de Muncă din cadrul ITM Sibiu.

În scopul asigurării egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi

în domeniul muncii şi al educaţiei, a recunoaşterii în mod specific a dreptului fiecărui cetăţean la un mediu de lucru şi de educaţie fără violenţă şi hărţuire, pentru încurajarea şi menţinerea unei culturi a muncii bazate pe respect şi demnitate reciprocă, în conformitate cu dispozițiile HG nr. 970/2023 pentru aprobarea Metodologiei privind prevenirea și combaterea hărțuirii pe criteriul de sex, precum și al hărțuirii la locul de muncă, modificată prin H.G. nr. 27 din 31 ianuarie 2025, instituţiile şi autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, civile şi militare, instituţiile de învăţământ superior şi unităţile de învăţământ preuniversitar, precum şi companiile private au obligaţia de a pune în aplicare metodologia, pe baza Ghidului privind prevenirea şi combaterea hărţuirii pe criteriul de sex, precum şi a hărţuirii morale la locul de muncă.

Constituie hărțuire morală la locul de muncă și se sancționează disciplinar, contravențional sau penal, după caz, orice comportament exercitat asupra unui

angajat de către un alt angajat, care îi este superior ierarhic, de către un subaltern și/sau de către un angajat comparabil, din punct de vedere ierarhic, în legătură cu raporturile de muncă, ce au drept scop sau efect o deteriorare a condițiilor de muncă, prin lezarea drepturilor sau demnității angajatului, prin afectarea sănătății sale fizice sau mintale ori prin compromiterea viitorului său profesional, comportament manifestat în oricare dintre următoarele forme:

•  conduită ostilă sau neadecvată

•  comentarii verbale ofensatoare

•  gesturi și acțiuni de denigrare

•  bullying/intimidare/desconsiderare

•  epuizare și stres

•  hărțuire pe criterii de sex, rasă, origine etnică, vârstă

• sugestii privind faptul că favorurile sexuale îi pot aduce unei persoane promovarea profesională sau dacă, aceasta nu le acordă, atunci cariera sa va avea de suferit

• priviri insistente, gesturi grosolane, atingeri, apucări sau alte tipuri de contact corporal nenecesar, precum atingerea în treacăt de alte persoane

•  răspândirea de zvonuri malițioase sau insultarea unei persoane ( în special pe motive de vârstă, rasă, căsătorie, parteneriat civil, sarcină și maternitate, sex, dizabilitate și religie sau credință

•  hărțuire psihologică.

În România, egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi este

reglementată prin Legea nr. 202/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care stabileşte organele de specialitate şi instituţiile publice cu competenţe în domeniul egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi, în România.

Toate instituţiile enumerate în cuprinsul legii cu atribuţii în domeniul egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, fiecare pentru domeniul său de activitate, au obligaţia de a aduce prin toate mijloacele adecvate în atenţia persoanelor în cauză dispoziţiile adoptate în temeiul prezentei legi, împreună cu dispoziţiile relevante care sunt deja în vigoare.

Având în vedere necesitatea eficientizării activităților de informare și conștientizare a angajatorilor cu privire la măsurile interne pe care trebuie să le aibă în vedere potrivit prevederilor art. 10, alin. 8 și 9 din Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, în cursul anului 2025 Inspecția Muncii și inspectoratele teritoriale de muncă desfășoară acțiuni de informare a angajatorilor privind drepturile pe care le au salariații care revin la locul de muncă după încetarea concediului de maternitate, a concediului pentru creșterea copiilor în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilități, a concediului paternal sau a concediului de îngrijitor inclusiv dreptul la un program de reintegrare profesională cu o durată de cel puțin 5 zile lucrătoare în condițiile stabilite în regulamentul intern.

În anul 2024 inspectorii de muncă au efectuat un număr de 62 de controale având ca obiectiv Legea 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament la locul de muncă între femei și bărbați. Au fost aplicate 53 de sancțiuni contravenționale respectiv 42 de avertismente și au fost dispuse 57 de măsuri de remediere a deficiențelor constatate

  1. Analiza acțiunilor de asigurare/restabilire a ordinii publice desfășurate în anul 2024 de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Sibiu, temă prezentată de către adjunct al inspectorului șef al  IJJ Sibiu, col. Dan Ion.

Pe parcursul anului 2024 a crescut numărul manifestărilor publice de protest desfășurate în zona de responsabilitate în  contextul solicitărilor diferitelor categorii profesionale. De asemenea gestionarea optimă a activităților asociate exercițiilor electorale desfășurate în anul 2024 (Alegeri Locale, Alegeri Europarlamentare, Alegeri Prezidențiale, Alegeri Parlamentare) a presupus implicarea unui efectiv de peste 300 jandarmi din IJJ Sibiu, cu sprijinul a 106 jandarmi din  cadrul Gr. J.Mb. Brașov și 13 jandarmi din cadrul BSIJ.

În perioada de referință, Inspectoratul de Jandarmi Județean Sibiu a executat 478 misiuni de asigurare a ordinii publice, în creșterecu 23% (față de 369 misiuni în 2023), misiuni la care au participat 3123 jandarmi, în creștere cu 25,92% (față de 2480 jandarmi în 2023).

  1. Diverse. Prezentarea stadiului implementării obiectivului de investiție: Reabilitare școală generală Nemșa, comuna Moșna, județul Sibiu.

La această secțiune din Ordinea de zi a ședinței, doamna Monica Moldovan, Consilier superior în cadrul Instituției Prefectului -județul Sibiu, în conformitate cu solicitarea formulată prin adresa nr. 59589/11.05.2023 a Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, de monitorizare lunară în cadrul Colegiului Prefectural a obiectivului de investiție finanțat prin Programul Naţional de Consolidare a Clădirilor cu Risc Seismic Ridicat (PNCCRS) – “REABILITARE ȘCOALA GENERALĂ NEMȘA, COMUNA MOȘNA, JUDEȚUL SIBIU”,a prezentat stadiul proiectului raportat la luna ianuarie 2025, după cum urmează:

  • A fost lansată licitația publică pentru achiziționarea lucrărilor și dotărilor, cu termen limită de depunere a ofertelor 25.02.2025;
  • În urma clarificărilor primite de la ofertanți, derularea procedurii a impus extinderea termenului de depunere a ofertelor până la data de 04.03.2025.

Cum e să lucrezi la Banca Regională pentru Alimente Cluj. 10 oameni reușesc să gestioneze 1.500 tone de produse pe an

0
Echipa Băncii Regionale pentru Alimente Cluj e compusă din 10 persoane: unele sunt angajate cu carte de muncă, altele au rol de consultant sau colaborator permanent. Împreună reușesc să gestioneze o cantitate extrem de mare de alimente, în timp record și să creeze conexiuni care duc la reducerea risipei alimentare și la hrănirea a mii de oameni care trec prin dificultăți.

Anul trecut spre exemplu, în cele 4 județe deservite de Banca Regională pentru Alimente Cluj (Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj și Sibiu) au fost donate aproximativ 1.500 de tone de produse alimentare. Acestea au fost preluate de la magazine, producători sau distribuitori și mai apoi au fost oferite unor ONG-uri care le transmit mai departe spre persoane aflate în nevoie. 

Simon Francisc are 38 ani, este electrotehnician, iar din anul 2022 este angajat al Băncii Regionale pentru Alimente Cluj pe post de șofer. Locuiește în Turda, iar activitățile pe care le realizează sunt vitale pentru buna desfășurare a activității băncii. El colectează produsele de la donatori, le încarcă și descarcă în dubița Băncii pentru Alimente sau în depozit, sortează, aranjează și distribuie alimentele.

Simon Francisc

„Din aprilie 2022 lucrez la Banca Regională pentru Alimente Cluj. După ce am fost nevoit să închid activitatea economică de vânzare a produselor alimentare de la producătorii locali din Turda, Andreea Bobiș (n.red: vicepreședintele executiv al Băncii Regionale pentru Alimente Cluj) mi-a propus sa mă alătur echipei. Cunoșteam parțial banca pentru că în timpul liber mai făceam curse la donatori după produse în calitate de  voluntar”, spune Simon Francisc. 

Acum el este una dintre persoanele de bază din echipă. 

Elementul esențial

„Echipa este elementul esențial 100%. Suntem oameni cu abilități diferite, iar prin colaborare reușim să creștem impactul a ceea ce facem la Banca pentru Alimente Cluj.

Suntem o echipă mică, mai ales raportat la potențialul pe care îl avem și la volumul de muncă necesar pentru a ne atinge obiectivele. Sunt momente în care suntem copleșiți, dar exact atunci ne reamintim că putem aduce alături de noi voluntari care să ne completeze acolo unde avem nevoie. Ne dorim oameni care, la fel ca noi, înțeleg misiunea noastră și sunt gata să ajute, mai ales în sarcinile repetitive și delegabile”, spune Andreea Bobiș, vicepreședintele executiv al Băncii Regionale pentru Alimente Cluj. 

Ea mai afirmă că există perioade intense în care fiecare membru alocă multe ore muncii, precum și perioade în care reușesc să mențină un echilibru între responsabilități și viața personală.

Banca Regională pentru Alimente Cluj are în acest moment gestionar de depozit, manager operațional (vicepreședinte executiv), coordonator dezvoltare regională, operator introducere date, doi șoferi, responsabil comunicare și organizator evenimente. 

Echipei din operațional i se adaugă Consiliul Director care are rol de consultanță și direcție strategică. Din board-ul Băncii Regionale pentru Alimente Cluj fac parte Gabriela Vereș – președinte, Gabriel Sescu – vicepreședinte și Andreea Bobiș – vicepreședinte executiv. 

Cum arată o zi de lucru la Banca Regională pentru Alimente Cluj

Membrii echipei spun că nu sunt două zile la fel. Echipa se adaptează la contextul actual și fiecare își face treaba în ceea ce privesc activitățile recurente și donațiile sau preluările spontane.

Pasul 1: Produsele considerate surplus de la agenți economici (retaileri, importatori, procesatori, distribuitori, producători) sunt donate. Ca să existe donații, coordonatorul de dezvoltare regională caută parteneri precum donatori, ONG-uri, sponsori și menține relația cu ei. 

Managerul operațional discută despre cum se poate face acest proces de donație în funcție de alimentele donate, resursele băncii și ale donatorilor, dar și în funcție de timpul pe care îl au la dispoziție. Aceste produse pot fi preluate din magazinele sau depozitele donatorilor (aici intervin șoferii) sau pot să ajungă direct la depozitul băncii, situat în Turda. 

Pasul 2: colectare și sortare alimente la depozitul Băncii pentru Alimente din regiune.

Gestionarul de depozit împreună cu operatorul de introducere date pregătește documentele necesare acestui parteneriat și pentru distribuirea produselor spre asociațiile partenere. 

Pasul 3: Produsele sunt distribuite gratuit ONG-urilor cu programe sociale. Gestionarul cheamă asociațiile la depozit și împarte produsele primite către asociațiile partenere, în funcție de nevoile lor și de categoriile lor de beneficiari. La depozit, șoferii ajută la această distribuire deoarece este un proces ce necesită mai mulți oameni, documente și timp.

Pasul 4: Produsele ajung la persoanele în nevoie, aflate în grija organizațiilor non- guvernamentale.

După ce produsele sunt preluate de asociații, aceste le împart beneficiarilor direct sau le gătesc. Ca să urmărească faptul că acest proces se realizează în mod corect, managerul logistic și coordonatorul de dezvoltare regională solicită mereu fotografii, materiale sau testimoniale.

Mai apoi, gestionarul de depozit și operatorul de introducere date au în vedere raportarea procesului și a cifrelor rezultate. Toate aceste informații sunt centralizate și folosite apoi în exterior de responsabilul de comunicare pentru a comunica aceste rezultate și procese – prin producerea de conținut pentru rețele de socializare: postări, articole, editare video, emailuri, design grafic.

Ocazional, au loc evenimente și campanii, precum Colectele de Paște și Crăciun, Gala Recunoștinței sau concursul de gătit din alimente salvate de la risipa De la Risipă la Delicii. Aici intervine organizatorul de evenimente, susținut de restul echipei. 

Ce lipsește

„Ce ne lipsește sunt exact acei oameni care să vină alături de noi și să preia o parte din sarcini, astfel încât să lucrăm mai eficient.  Unul dintre cele mai mari lipsuri este un rol clar de coordonator de voluntari. Nu avem pe nimeni specializat în această direcție. În plus, am avea nevoie de oameni care să ne dubleze pe fiecare dintre noi, ca să putem să ne structurăm mai bine activitatea și să ne pregătim pentru creștere. 

Ne dorim să depășim 2.000 de tone colectate și redistribuite, iar pentru asta avem nevoie să atragem oameni potriviți care să creadă în această misiune și să se alăture echipei”, declară Andreea Bobiș. 

Implică-te: direcționează 3,5% din impozitul spre venit spre Banca Regională pentru Alimente

Persoanele care vor să ajute o pot face devenind voluntari sau prin direcționarea a 3,5% din impozitul pe venit. 

Orice persoană salariată poate face această direcționare, fără să achite niciun leu în plus și fără să fie nevoită să facă drumuri la instituții. Pur și simplu o parte din impozitul datorat spre stat e îndreptat spre o asociație la alegere.

Cu o singură semnătură, Banca pentru Alimente poate salva de la risipă și dona organizațiilor cu programe sociale 17 kilograme de alimente care se transformă în 34 de porții de hrană pentru un copil dintr-o familie săracă, pentru un bătrân dintr-un cămin sau pentru o mamă singură. 

Cei care doresc, pot redirecționa 3,5% din impozitul pe venit până la 25 mai 2025 prin completarea declarației 230 pe site-ul 

https://formular230.ro/asociatia-banca-regionala-pentru-alimente-cluj.

Documentul generat de platformă ajunge direct în contul de utilizator al ONG-ului ales.

Despre Banca pentru Alimente

Federația Băncilor pentru Alimente din România cuprinde 9 Bănci Regionale pentru Alimente în București, Cluj, Roman, Oradea, Brașov, Timișoara, Constanța, Craiova, Galați. 

Aceasta este o mare rețea națională de solidaritate la dispoziția societății, organizațiilor caritabile și a celor mai vulnerabili dintre noi, o punte între existența surplusului de alimente și cei care au mai multă nevoie de hrană.

30 de cluburi din Sibiu au depus la FRF documentele pentru clasificare

0

Asociația Județeană de Fotbal Sibiu anunță că 30 de cluburi din județ au depus cererea pentru clasificarea academiilor de fotbal, demonstrând angajamentul lor pentru dezvoltarea tinerelor talente.


În decembrie 2024, Comitetul Executiv al FRF a aprobat modificări ale regulamentului de clasificare. Una dintre principalele schimbări vizează criteriul privind numărul de echipe: pentru a obține Categoria III, cluburile trebuie să aibă minimum două echipe în intervalul de vârstă U7-U19, facilitând astfel accesul la această categorie.

Lista cluburilor participante:

AFC AGNITA

ACS LSS VOINTA SIBIU

AFC INTER STARS 2020 SIBIU

ACS VIITORUL AVRIG

AS ERRO CRISTIAN

AS TIGRII TEAM SIBIU

ACS ZENIT SIBIU

CS SCOLAR MEDIAS

ACS ATHLETIC SURA MARE

ACS ACADEMIA DE FOTBAL MAGURA

CSM MEDIAS

ASSF ADRIAN DEMIAN

AFC GURA RAULUI

CSS SOIMII SIBIU

ACS TIKI TAKA TOPRAM

ASSF ION GHEORGHE

ACS ULTIMATE ELEVEN

ACS LEII SURA MICA

AFC TALMACIU

CS SHARKS

CSO COPSA MICA

ACS VULTURUL POPLACA

ACS UNIREA MIERCUREA SIBIULUI

ACS D.C. FOTBAL

ASS PORUMBACU DE JOS

ACS FLACARA GAZ METAN

AS UNIREA OCNA SIBIULUI

ACS SPICUL SEICA MARE

ACS REGAL SIBIU

ACS SALISTE:

Pentru sezonul 2025, calendarul activităților include:

03-14 februarie 2025: Perioada pentru depunerea cererilor de înscriere sau reevaluare.

03 martie 2025: Termenul limită pentru depunerea documentației la sediul Asociației Județene de Fotbal (AJF) competente.

23 iunie 2025: Comunicarea rezultatelor finale ale evaluării sau reevaluării.

Obiectivele principale ale acestui proces de clasificare includ:

-creșterea nivelului fotbalistic prin formarea tinerilor jucători.

-stabilirea unor standarde de calitate pentru centrele de copii și juniori.

-imbunătățirea infrastructurii fotbalistice.

-creșterea calității competițiilor la nivel juvenil.

-stabilirea unor standarde clare privind personalul tehnic și facilitățile sportive.

Muzeul Brukenthal Sibiu împlinește 208 ani – O istorie impresionantă, un patrimoniu de neprețuit

0
Astăzi spunem La mulți ani, Muzeul Național Brukenthal! Brukenthal, primul muzeu public de pe teritoriul de astăzi al României, împlinește astăzi 208 ani.
Muzeul Național Brukenthal marchează, pe 25 februarie, 208 ani de la deschiderea pentru public, lucru care îl clasează drept primul muzeu public de pe teritoriul de astăzi al României.

Astăzi Muzeul Național Brukenthal este instituția muzeală cu cea mai vastă colecție din România și adăpostește cea mai importantă și valoroasă colecție de pictură europeană din România.

„De la deschidere și până în prezent, muzeul a avut o activitate continuă.

Samuel von Brukenthal (1721 – 1803) este personalitatea care a pus bazele muzeului și care a fost unul dintre reprezentanții vremurilor noi cu viziuni moderne. Una dintre caracteristicile acestuia este aceea că deviza succesului nu mai era noblețea din naștere, ci noblețea dobândită prin merit, explică dr. Alexandru Constantin Chituță, managerul interimar al muzeului.

În 1802, când și-a redactat testamentul și și-a cedat întreaga avere patrimoniului public, se puneau bazele celui mai mare muzeu din Europa de Sud-Est. La Viena, peste ani, Albert von Sachesen-Taschen își ceda și el colecțiile, asemenea lui Brukenthal, înființând celebrul Muzeu Albertina.

Respectând ideea cosmopolită că muzeele sunt repere importante și că dețin un patrimoniu material extraordinar, modelul Brukenthal este așa cum menționa Lisa Fischer, o placă turnantă spre lume. Prin intermediul ei, în virtutea unui iluminism neterminat, înțelepciunea din cărți și frumosul din artă acționează spre binele general. Din creuzetele de idei ale trecutului rezultă adevăruri pentru prezent și se plămădesc noutățile viitorului.

În mod simbolic, Samuel von Brukenthal a întruchipat aplicarea practică a principiilor exprimate pe medalia comemorativă pe care este scris: „Studio sapientia silentio et non fucata amicitia quid nobilius – Studiul, înțelepciunea, discreția și prietenia nefățarnică, ce poate fi mai nobil?” Colecțiile sale din palatul de la Sibiu, cât și de la reședința de vară și exploatația model de la Avrig constituiau transpunerea în plan real a metaforicului templu al umanității.

Astăzi continuăm testamentul Baronului Brukenthal aducându-i o notă de modernitate și actualitate. Muzeul are în comodat și Palatul Brukenthal și aprox. 200.000 piese retrocedate Parohiei Evanghelice CA. Din acest considerent suntem de asemenea singura instituție culturală din România cu acest parteneriat public-privat.

Împreună cu colegii mei încercăm să organizăm evenimente culturale importante și să ne menținem standardele calității și ale profesionalismului. Muzeul Național Brukenthal are astăzi o activitate continuă, având o rețea importantă de colaboratori în țară și străinătate prin Axele culturale Brukenthal. Cele peste 30 de relații cultural diplomatice cu Ambasadele din țară și străinătate dar și numeroasele expoziții organizate anual în România clasează Brukenthal pe primul loc.

La mulți ani, Muzeul Național Brukenthal!

La mulți ani, angajaților, vizitatorilor și prietenilor Muzeului Național Brukenthal”.

Bibliotecă publică și colecție de pictură

Din 1784, când a avut inițiativa fondării, apoi în 1787, când a fost deschis, Cabinetul de lectură avea inițiativa de a reprezenta o posibilitate de instruire și de perfecționare a publicului interesat. Bogata bibliotecă din palat conținea, în afara operelor clasice ale literaturii universale, cele mai recente publicații și reviste.

În afară de biblioteca sa, Brukenthal deține o impresionantă colecție de pictură. Ea a luat naștere din colecția de stampe, fiind permanent îmbogățită, pentru ca, în final, să cuprindă opere reprezentative ale maeștrilor flamanzi, italieni, germani, austrieci și francezi. Colecția a fost expusă în cele 13 încăperi de la etajul al doilea al palatului din Sibiu. În jurul anului 1790, ea cuprindea aproximativ 800 de tablouri și era deja deschisă publicului. În comparație, în anul 1789, galeria regală din Belvedere de la Viena număra doar 1.400 lucrări.

Pinacoteca lui nu trebuia doar să bucure, ci să stimuleze studiul artei și al naturii în scopul aprofundării cercetării. Pentru a da colecțiilor și o utilizare practică, baronul a amenajat o sală unde artiștii se puteau dedica creativ studiului și artei picturii.

Inaugurarea oficială a Muzeului Brukenthal

Pe 25 februarie 1817, odată depășite certurile de familie, muzeul a fost inaugurat oficial. Cuvântarea festivă a fost ținută de pastorul Johann Filtsch care, în stil masonic, a omagiat înfăptuirile sociale și cultural-politice ale baronului Brukenthal. El a lansat și conceptul de muzeu național săsesc însă și-a exprimat speranța că aceste colecții vor constitui un model călăuzitor pentru toți vizitatorii precum și pentru generațiile viitoare, indiferent de proveniența lor națională sau religioasă.

Astfel, în 1817, muzeul avea să devină primul muzeu public din întreg spațiul sud-est european. Brukenthal a stabilit și un fond din care trebuia plătit un custode, iar biblioteca trebuia permanent îmbogățită.

Pinacoteca, îmbogățită prin donații și preluări

Pinacoteca Brukenthal a avut un rol important de for instructiv și spre sfârșitul secolului XIX când, în cadrul gimnaziului evanghelic, s-a alcătuit un grup artistic în jurul profesorului Carl Dörschlag.

Pinacoteca a avut de suferit însă în urma numeroaselor procese care au dezbinat familia Brukenthal. Nu a putut fi vorba de achiziții, iar singurul mod de a fi îmbogățită colecția a fost prin donații. De asemenea, lipsa de fonduri nu a permis și angajarea unui restaurator și starea de conservare a 115 tablouri, așa cum menționează cercetătoarea Gudrun Liane Ittu, a avut de suferit.

În 1920, au fost preluate colecțiile Muzeului Carpatin de la Parohia Evanghelică și au intrat în colecție piese de cult, iar colecția de arme a orașului, înființată în 1872 de primărie, a întregit patrimoniul muzeului.

După anul 1948, muzeul a fost îmbogățit prin colecția Muzeului Asociațiunii – desființat de comuniști – și prin lucrările de artă românească adăugate în colecție. În 1957, Muzeul de Științele Naturii se alătură Muzeului Brukenthal, iar în 1966, Muzeul Cinegetic August von Spiess completează structura Muzeului. În 1972, a fost deschis Muzeul Farmaciei, iar în 1988, secția istorie a fost mutată din palat în actualul Muzeu de Istorie Casa Altemberger. În anul 2006, a luat ființă Muzeul de Artă Contemporană.

Brukenthal în perioada comunistă și post-comunistă

După 1872, când s-a stins ultimul moștenitor de parte bărbătească al lui Samuel von Brukenthal, colecția a fost cedată Bisericii Evanghelice în a cărei proprietate s-a aflat până în 1948, când a avut loc naționalizarea, iar muzeul a fost transformat într-o instituție de stat.

În perioada comunistă, numeroase piese din colecția muzeului, printre care 19 tablouri, au fost expuse la București. După 1989, s-a încercat restituirea palatului și a colecției în proprietatea Bisericii Evanghelice. Zece ani mai târziu, a fost restituită reședința de vară de la Avrig, în 2005 a fost retrocedat muzeul și colecția Muzeului până in 1948, în 2006.

Biserica Evanghelică CA din Sibiu, ca proprietar și administrator, preluând o valoroasă moștenire și-a asumat răspunderea de a perpetua misiunea culturală pe baza testamentului vizionar al Baronului Brukenthal.

Din anul retrocedării, Muzeul Național Brukenthal își continuă activitatea ca parteneriat public-privat.

Muzeul Național Brukenthal este astăzi o instituție publică de importanță națională, fiind singura instituție de acest gen din Sibiu, subordonată Ministerului Culturii.

În cadrul Muzeului Național Brukenthal, astăzi, se află: Galeria de Artă Națională, Galeria de Artă Europeană, Biblioteca Brukenthal, Muzeul de Istorie Casa Altemberger, Muzeul de Istorie a Farmaciei, Muzeul de Istorie Naturală, Muzeul de Artă Contemporană, Muzeul Cinegetic „August von Spiess”.

Spitalul de Pneumoftiziologie Sibiu: Aproape 100 de kilograme de medicamente expirate, colectate de la populație în anul 2024

0
Pe parcursul anului trecut, la punctul de colectare a medicamentelor expirate, deschis în incinta Spitalului de Pneumoftiziologie Sibiu, au fost aduse de către cetățeni aproape 100 de kilograme de astfel de deșeuri. Ulterior, acestea au fost distruse de către firma de neutralizare deșeuri periculoase contractată de spital. Menționăm că și în acest an medicamentele expirate sau neutilizate pot fi preluate de la populație săptămânal, în fiecare zi de joi, între orele 14:00 și 15:00.

„Punctul de colectare a fost deschis în spitalul nostru pentru a contribui la o reciclare controlată a medicamentelor expirate, considerate deșeuri periculoase, întrucât contaminează apa și solul, periclitându-ne sănătatea. Ne bucurăm că cetățenii au înțeles importanța acestui demers, cu numeroase beneficii la nivelul mediului înconjurător și al sănătății umane și sperăm că și pe viitor vor acționa cu aceeași responsabilitate”, spune Cristian Roman, Manager Spitalul de Pneumoftiziologie Sibiu.

Spațiul de colectare a acestor deșeuri, cu regim special, a fost amenajat, potrivit legislației, în curtea spitalului. La prezentare, cetățenii se vor adresa agentului de pază, care îi va îndruma către punctul de colectare, demersurile de predare făcându-se sub îndrumarea asistentului medical desemnat cu supravegherea acestei activități.

Adresăm rugămintea cetățenilor să nu verse conținutul medicamentelor în recipientele de colectare, ci să le depună în ambalajele originale. De asemenea, să nu introducă mâinile în containere, întrucât există pericol de tăiere și înțepare”, atrage atenția dr. Maria Hirist, medic epidemiolog Spitalul de Pneumoftiziologie Sibiu.

Potrivit legislației, există mai multe tipuri de recipiente de colectare, marcate vizual în culori diferite, după cum urmează:

– Citostatice/Citotoxice – fond Mov

– Medicamente uzuale – fond Verde

– Recipiente sub presiune – fond Portocaliu

La depunere, medicamentele vor fi scoase din ambalajele suplimentare, cartonul fiind reciclat într-un recipient distinct. În plus, dispozitivele sub presiune, de tipul inhalatori, aerosoli, spray-uri, vor fi colectate separat. Ulterior, medicamentele preluate vor fi distruse de către o firmă specializată, cu care spitalul are contract în acest sens.

Există însă și o categorie de medicamente care, conform legii, nu pot fi colectate în spital, respectiv cele psihotrope și stupefiante, acestea urmând a fi returnate în farmacii.

sdr

Andu Hanea este noul director al CSU Sibiu

0

Clubul CSU Sibiu are oficial un nou director. După plecarea lui Horațiu Floca, Andu Hanea a fost singurul candidat pentru postul scos la concurs.


Universitatea Lucian Blaga din Sibiu a scos la concurs postul de director al CSU Sibiu. Pe siteul oficial al Universității ”Lucian Blaga” a apărut rezultatul concursului pentru funcția de director, pentru un mandat de patru ani. Hanea a susținut examenul scris, la care a obținut 91 puncte din totalul de 100, iar la interviu a obținut punctajul maxim.

Clubul sibian rămas la începutul acestui an fără director, după ce Horațiu Floca a fost mutat pe postul de referent de specialitate.

BC CSU 2 Sibiu are meci la Oradea

0

BC CSU Sibiu 2 va juca marți în liga secundă de baschet masculin. Meciul va avea loc cu începere de la ora 15.00.


După câteva săptămâni de pauză, BC CSU Sibiu 2 revine pe teren într-un meci în deplasare, împotriva celor de la CSM CSU 2 Oradea. Meciul are loc pe 25 februarie în Sala Oradea Arena B.

În clasamentul ligii secunde de baschet, BC CSU sibiu se află pe poziția a doua cu 22 de puncte, cu nouă victorii și 4 înfrângeri, n timp ce orădenii sunt pe ultimul loc cu doar două victorii obținute.

Vrei să devii polițist? IPJ Sibiu recrutează candidați pentru școlile de agenți de poliție

0
sursa foto: Facebook - Politia Sibiu
Inspectoratul de Poliţie Judeţean Sibiu, cu sediul în municipiul Sibiu, Str. Revoluţiei, nr. 4 – 6, judeţul Sibiu, organizează recrutarea candidaţilor pentru admiterea în cadrul unităților de învățământ postliceal din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, sesiunea martie – iunie 2025, învățământ cu frecvență, pentru:
  1. Școala de Agenți de Poliție “Vasile Lascăr” – Câmpina;
  2. Școala de Agenți de Poliție “Septimiu Mureșan” – Cluj-Napoca.

Recrutarea candidaţilor se realizează în raport de oferta educaţională prevăzută la unitățile de învățământ postliceal pentru cifrele de școlarizare aprobate în anul școlar2025 – 2026 şi de domiciliul/reşedinţa înscrise în cartea de identitate a candidatului.

Cererea-tip de înscriere, precum și, după caz, consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către unitatea de recrutare, se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează și se transmit, exclusiv în format electronic, în raport de domiciliul/ reședința înscrise în cartea de identitate a candidatului, la adresa de e-mail a unității de recrutare și selecție –Inspectoratul de Poliție Județean Sibiu, la adresa de e-mail resurseumane@sb.politiaromana.ro, până la data de 12 martie 2025, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică.

Relaţii suplimentare pot fi obţinute de la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului de Poliție Județean Sibiu, telefon 0269/208.318, în intervalul orar 08.00 – 16.00, precum şi pe site-ul instituției,  https://sb.politiaromana.ro/ro/cariera/admitere-institutii-invatamant .

Începând de azi, McDonald’s Șelimbăr se închide temporar pentru modernizare și digitalizare

0
Începând de astăzi, Premier Restaurants România, operatorul lanțului de restaurante McDonald’s în România, demarează procesul de modernizare și digitalizare a restaurantului McDonald’s Sibiu Șelimbăr, situat pe Șos. Sibiului Nr. 1, ca parte a strategiei susținute de îmbunătățire continuă a experienței clienților în restaurante.

După finalizarea acestor lucrări de remodelare și digitalizare, restaurantul va beneficia de un design modern și va fi dotat cu tehnologii de ultimă generație pentru pregătirea și servirea produselor, dar și plasarea și ridicarea comenzilor. McDonald’s Sibiu Șelimbăr va fi echipat cu ecranele digitale de afișare a produselor, care se vor găsi atât în restaurant, cât și la Drive-Thru, și kioskurile de comandă, ce permit clienților să comande rapid și să plătească contactless. Aceste schimbări vor contribui la o experiență mai eficientă și mai confortabilă pentru clienți, prin reducerea timpilor de așteptare, o interfață digitală intuitivă și posibilitatea de a personaliza comenzile simplu și rapid.

Până la momentul deschiderii, clienții McDonald’s sunt invitați să se bucure în continuare de produsele preferate în restaurantul McDonald’s Sibiu Centru, situat pe Str. Nicolae Bălcescu Nr. 24, oricând între orele 07:00 – 24:00 (luni – vineri) și 08:00 – 24:00 (sâmbătă – duminică).

Despre Premier Restaurants România

Premier Restaurants România operează restaurantele McDonald’s® în România. McDonald’s® este lider al pieței restaurantelor, cu 106 restaurante în 33 de orașe, dintre care 60 restaurante cu McDrive® și 68 de cafenele McCafé®. Compania are o echipă de peste 6.000 de angajați care le oferă consumatorilor produsele preferate, pregătite din ingrediente de calitate. Pentru mai multe informații, vizitați: www.mcdonalds.ro și www.facebook.com/McDonalds.ro.

Despre Premier Capital

Premier Restaurants România este parte a companiei Premier Capital, partenerul pentru dezvoltare al restaurantelor McDonald’s® din Estonia, Grecia, Letonia, Lituania, Malta și România. Premier Capital plc operează peste 190 de restaurante, care oferă și servicii McDrive®, McDelivery și McCafé®, și are peste 11.000 de angajați. Peste 85 de milioane de clienți sunt serviți în fiecare an, pe cele 6 piețe. Premier Capital plc reprezintă business-ul McDonald’s® al grupului Hili Ventures Ltd, prezent în 10 țări din Europa și Africa de Nord, implicat în diverse operațiuni din industria alimentară și a ospitalității, retail, imobiliare, transport, inginerie și tehnologie. Hili Ventures are o echipă de peste 12.000 de angajați și deține parteneriate cu Apple, Konecranes, McDonald’s®, Microsoft, NCR, Six Senses și multe alte branduri internaționale.

Mobila ABC – 15 Ani de Excelență în Producția de Canapele Premium

0
Mobila ABC este un brand de referință în industria mobilierului românesc, cu peste 15 ani de experiență în producția de canapele, paturi și mobilier tapițat de calitate superioară. Fabrica situată în Viile Sibiului este locul unde meșteșugul tradițional în fabricarea mobilei se îmbină cu tehnologiile moderne de producție, rezultând produse durabile, estetice și extrem de confortabile.

Calitate, Diversitate și Inovație în Design

Gama de canapele oferită de Mobila ABC este variată, adaptându-se tuturor stilurilor de amenajare interioară. Dacă preferi un design modern, minimalist sau clasic, colecțiile Mobila ABC ți se vor potrivi cu siguranță. Canapelele sunt disponibile într-o paletă generoasă de culori și stofe premium, astfel încât fiecare client să poată alege varianta ideală pentru casa sa.

Recent, Mobila ABC a lansat o nouă colecție de canapele care include modelele Bianca, Claudia și Elsa, tapițate cu stofe premium. Aceste modele sunt potrivite atât pentru apartamente moderne, cât și pentru case spațioase.

Canapeaua Claudia Bonell Mini – Confort și Versatilitate

Unul dintre cele mai apreciate modele de canapea este Claudia Bonell Mini, un produs care excelează prin designul elegant și caracteristicile sale practice. Aceasta vine echipată cu o ladă de depozitare spațioasă, ideală pentru păstrarea lenjeriei și a pernelor, optimizând astfel spațiul din locuință. Disponibilă în două variante de extindere, cu role sau cu sistem tip lift, canapeaua oferă flexibilitate în utilizare.

Canapeaua Claudia asigură un confort sporit datorită celor 3 perne detașabile și se transformă rapid într-un pat de 190 x 145 cm, prin extinderea șezutului. Dimensiunile sale sunt: 230 cm lungime, 145 cm lățime, 85 cm înălțime totală. Este tapitată cu stofă de calitate, disponibilă în diverse culori.

Șezutul și extensia canapelei sunt echipate cu sistem Relaxa (arcuri elicoidale și poliuretan). Scheletul este robust, construit din brad și PAL, iar extensia tip Doppelliege include un mecanism cu role sau opțional un sistem tip lift, care permite deplasarea șezutului și alinierea spătarului în poziție orizontală.

Canapeaua Elsa Memory Max – Relaxare Premium

Pentru cei care caută un nivel superior de confort, Canapeaua Elsa Memory Max este o alegere excelentă. Acest model are dimensiuni mai generoase atunci când canapeaua este extinsă, 230 cm lungime, 165 cm lățime și 75 cm înălțime, fiind ideal pentru familii sau pentru cei care au nevoie de un spațiu de dormit mai amplu.

Cu un design rafinat și materiale de înaltă calitate, această canapea oferă un aer de prospețime și confort, aducând un plus de stil în orice spațiu.

Dimensiunile sale generoase – o înălțime de 75 cm, o lățime de 107 cm și o adâncime de 74 cm – asigură suficient spațiu pentru relaxare și odihnă. Prevăzută cu o ladă pentru depozitare, canapeaua permite păstrarea la îndemână a lenjeriei, pernelor sau a păturii, contribuind la menținerea ordinii în living.

Șezutul și extensia canapelei sunt realizate din spumă Memory High Resilience cu densitatea de 38 kg/m³ și grosimea de 14 cm, completată de un strat de spumă tip memory cu densitate de 50 kg/m³ și grosimea de 3 cm, oferind un confort sporit. Scheletul este rezistent, construit pe o structură solidă de brad și PAL. Extensia de tip Doppelliege dispune de un sistem acționat prin role, permițând transformarea rapidă a canapelei într-un pat confortabil pentru oaspeți.

Unul dintre cele mai importante beneficii ale canapelelor Mobila ABC este utilizarea saltelelor cu spumă de memorie, care oferă un suport excelent pentru coloana vertebrală și contribuie la un somn odihnitor. Spuma cu memorie se adaptează perfect la forma corpului, reducând punctele de presiune și asigurând o distribuție uniformă a greutății. Aceasta ajută la relaxarea mușchilor și minimizează disconfortul, fiind ideală atât pentru odihnă zilnică, cât și pentru utilizarea pe termen lung. 

Disponibilă într-o varietate de culori, inclusiv gri-albăstrui, canapeaua Elsa Memory Max se integrează armonios în orice decor interior, fiind o alegere excelentă pentru cei care apreciază calitatea și eleganța produselor românești.

De ce să alegi canapelele Mobila ABC?

Fiecare canapea din gama Mobila ABC este proiectată pentru a oferi confort maxim, utilitate și rezistență pe termen lung. Alegerea unei canapele potrivite poate transforma radical aspectul și atmosfera unei încăperi, iar modelele Mobila ABC sunt concepute special pentru a satisface cerințele celor mai exigenți clienți.

Avantajele canapelelor Mobila ABC:

  • Design modern și elegant, potrivit pentru orice tip de amenajare interioară;
  • Materiale de calitate superioară: stofe premium, spumă cu memorie și structură rezistente din lemn masiv;
  • Eficiență: spații de depozitare integrate și sisteme de extensie eficiente;
  • Durabilitate și rezistență în timp: datorită tehnologiilor moderne de producție utilizate de Mobila ABC;
  • O gamă variată de culori și finisaje pentru a se potrivi oricărei locuințe.

Descoperă colecția completă marca Mobila ABC

Mobila ABC continuă să se impună ca un brand de încredere în industria mobilierului din România, oferind produse realizate cu atenție la detalii și utilizând materiale premium. Prin inovație, profesionalism și pasiune pentru mobilier de calitate, Mobila ABC aduce confortul și eleganța în casele românilor.

Vizitează magazinul Mobila ABC din orașul tău sau vizualizează gama de canapele disponibile online pe www.mobilaabc.ro pentru a găsi modelul perfect pentru tine.

Primăvara își face simțită prezența: Vremea se încălzește în județul Sibiu, dar gerul persistă noaptea

0
drona sibiu
În ultimele două zile vremea a fost geroasă în zonele înalte în toate masivele, iar noaptea și la altitudini joase. Cerul a fost variabil, cu unele înnorări temporare și trecător a mai nins slab, fără a depune un strat vizibil de zăpadă. Vântul a suflat slab și moderat, cu unele intensificări pe crește. Stratul de zăpadă din aria platformelor meteorologice a scăzut în toate masivele, mai ales în zonele joase, cu 24 cm. Pe văi și în zonele adăpostite sunt depozite mai mari de zăpadă pulver, iar în zonele de creastă sunt formate plăci de vânt, cu rezistență scăzută. S-au semnalat curgeri și avalanșe pulver de mici dimensiuni.

În data de 24.02.2025, la ora 14, stratul de zăpadă din platforma stațiilor meteorologice măsura:

Carpații Meridionali: 82 cm la Vf. Omu, 70 cm la Bâlea-Lac, 44 cm la Păltiniș, 28 cm la Predeal, 25 cm Vf. Țarcu, 18 cm Cuntu, 16 cm la Sinaia 1500, 16 cm la Fundata, 7 cm la Voineasa, 6 cm la Parâng

Carpații Orientali: 90 cm la Ceahlău-Toaca, 89 cm la Vf. Lăcăuți, 78 cm la Vf. Călimani, 45 cm la Iezer, 42 cm la Bucin, 34 cm la Penteleu.

Carpații Occidentali: 28 cm la Semenic, 22 cm Stâna de Vale, 4 cm la Vlădeasa

Vremea se va încălzi de la o zi la alte, dar rămâne geroasă noaptea în zonele înalte. Cerul va fi variabil. Trecător poate fulgui în prima noapte în Munții Apuseni. Vântul va sufla slab și moderat, cu unele intensificări pe creste, din sector nord-vestic, spulberând zăpada. Trecător se va semnala ceață, asociată izolat și cu depunere de chiciură.

Temperaturi prognozate în intervalul 24.02.2025 ora 20 – 26.02.2025 ora 20:

Peste 1800 m:
Temperaturi minime: -13 -8 grade în prima noapte, -10 -6 în cea de a doua temperaturi maxime: -6 -1 grad în prima zi, -3 2 grade în cea de a două Sub 1800 m:
Temperaturi minime: -9 -3 grade
Temperaturi maxime: -1 4 grad în prima zi, 4 7 grade în cea de a doua

Vânt la peste 2000 m: intensificări temporare de 40-50 km /h, din sector nordic

Izoterma de 0 grade: în urcare, de la 600800 m la 11001400 m, cu cele mai ridicate valori în sud-vest.

Sursa: Agerpres.ro

Sfinţirea noului lăcaş de cult din Sibiu – Dealu Ocnei, oficiată de Arhiepiscopul Sibiului

0
Noul locaş de cult al Parohiei Sibiu-Dealu Ocnei a fost târnosit în Duminica Înfricoşătoarei Judecăţi de Înaltpreasfințitul Părinte Laurențiu, Arhiepiscopul Sibiului și Mitropolitul Ardealului. Biserica „Naşterea Maicii Domnului” şi „Sfântul Ierarh Andrei Şaguna, Mitropolitul Transilvaniei” a fost construită în perioada 2012-2022, în cartierul Viile Sibiului, unde locuiesc aproximativ 70 de familii. Până la construirea bisericii, slujbele religioase din parohie au fost săvârşite într-o capelă amenajată în fosta grădiniţă a comunităţii.

Prin eforturile preotului paroh Ovidiu Ioan Craiu, s-a ridicat noul locaş de cult, care a fost pictat în tehnica fresco de pictorii Ioan-Aurel Stăniț și Mircea Apostol. Iconostasul bisericii este din lemn sculptat, iar icoanele acestuia au fost realizate de către pictorul Serghei Zincenco.

În soborul slujitor, alături de Înaltpreasfinţitul Părinte Mitropolit Laurenţiu s-au aflat preotul

Ioan Coşa, protopopul de Sibiu, preotul paroh Ovidiu Ion Craiu şi alți slujitori ai sfintelor altare.

CITEȘTE ȘTIREA COMPLETĂ AICI