15.2 C
Sibiu
joi, 10 iulie, 2025
Acasă Blog Pagina 74

Raluca Turcan: Educația incluzivă trebuie să fie o prioritate reală

0
Educația incluzivă este o prioritate reală, nu doar un ideal – transmite deputata Raluca Turcan, care a participat la conferința „Strategii în școala incluzivă”, desfășurată la Sibiu. Evenimentul a evidențiat bunele practici ale Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 2 și importanța sprijinului acordat copiilor cu cerințe educaționale speciale. Parlamentara subliniază rolul fondurilor europene în susținerea programelor dedicate educației incluzive și reafirmă angajamentul său față de accesul echitabil la educație pentru toți copiii.
Redăm mai jos mesajul deputatei Raluca Turcan:

„Educația Incluzivă – o prioritate reală, nu doar un ideal!

În Sibiu, comunitatea, autoritățile și instituțiile și-au dat mâna pentru a împărtăși cât de valoroase sunt implicarea, prețuirea și tenacitatea în oferirea unui sprijin real copiilor cu cerințe speciale și familiilor acestora. În acest sens, un exemplu de reușită este Beatrice și familia ei. Cu sprijinul necesar, Beatrice, care e in echipa Special Olympics, reușește să performeze în sport, muzica și relaționare într-un mod în care nu mulți oameni și-ar fi putut imagina.

Modelul lui Beatrice este prezentat lumii de un om cu suflet mare, care are abilitatea de a transforma în reușită orice provocare a vieții – Crina Bianca Frățilă, căreia îi mulțumesc!

În Sibiu, de ani de zile, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 2 se evidențiază ca un model de bune practici pentru copiii cu cerințe speciale .

E remarcabil modul în care echipa Centrului Scolar de Educație Incluziva Nr. 2 îmbină metode educationale inovatoare cu intervenții personalizate. În acest fel, se construiesc punți între școală, copii, familie și comunitate.

Cu bucurie, am participat alături de Beatrice, model inspirațional de perseverență și determinare în atingerea obiectivelor, la conferința STRATEGII ÎN ȘCOALA INCLUZIVĂ. Subiectul dezbătut e esențial pentru prezentul și viitorul educational comun – accesul echitabil al fiecărui copil la educație.

Am amintit că am susținut și voi susține mereu această cauză.

În mandatul de ministru al Muncii identificam surse de finanțare pe componenta de asistență sociala si sprijin pentru grupurile vulnerabile. Am avut și avem oportunitatea de a valorifica fonduri europene în acest exercițiu financiar, atât prin PNRR, cât și prin Politica Europeană de Coeziune.

În această direcție s-au realizat :

📌investiții majore în învățământul ante-preșcolar, preșcolar, primar, gimnazial și special;

📌măsuri dedicate prevenirii abandonului școlar, sprijinirea grupurilor vulnerabile și a copiilor cu CES;

📌programe de formare pentru cadrele didactice și burse pentru cariere în educația timpurie;

📌crearea de servicii specializate pentru copii;

📌dezvoltarea centrelor de zi;

📌servicii de consiliere și intervenții terapeutice adaptate.

Felicit întreaga echipă a Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 2, Sibiu, condus de doamna director Nicoleta Nan, pentru activitatea constantă, susținută și valoroasă depusă în sprijinul copiilor.

Profesionalismul, căldura umană se reflectă nu doar în zâmbetele și progresele semnificative ale copiilor care sunt educați aici. Mai mult, doamna director demonstrează capacități deosebite de muncă în echipă, iar doamna profesor Aurelia Guțan este unul dintre partenerii catalizatori ai acesteia.

Pentru ca prezentul să stea sub semnul educației, este nevoie să depunem cu toții efort pentru a dovedi că fiecare copil are dreptul și acces real la educație!”

Inspectoratul General pentru Imigrări administrează centre pentru cazarea străinilor cu măsuri de returnare

0
igi
Inspectoratul General pentru Imigrări administrează, la nivel național, două centre de custodie publică, destinate cazării străinilor împotriva cărora a fost dispusă măsura îndepărtării de pe teritoriul României, sub escortă.

Centrele funcționează în regim închis și găzduiesc, în principal, persoane care prezintă risc de sustragere de la returnare, care încearcă să îngreuneze procesul sau împotriva cărora instanțele de judecată au emis hotărâri definitive de expulzare.

După luarea în custodie publică, străinii beneficiază de asistență de specialitate și consiliere, având posibilitatea de a accesa pachete de sprijin pentru reintegrarea post-returnare, finanțate din fonduri europene și internaționale.

Inspectoratul General pentru Imigrări a depus eforturi constante pentru creșterea capacității de cazare a centrelor, eficientizarea procedurilor operaționale și îmbunătățirea condițiilor oferite străinilor aflați în custodie.

În ultimii trei ani, peste 3.000 de străini au fost cazați  în aceste centre, ca urmare a dispunerii măsurii returnării sub escortă.

Inspectoratul General pentru Imigrări acționează constant pentru o gestionare eficientă a migrației, cu respectarea drepturilor fundamentale ale străinilor aflați în proceduri administrative sau judiciare pe teritoriul României.

Colegiul Medicilor Veterinari Sibiu: risc crescut de febră aftoasă, România reacționează

0
Sursa foto: graiul.ro
Dr. Pențea Ioan Viorel Secretar al Colegiul Medicilor Veterinari  Filiala Sibiu transmite următoarele:

Având în vedere evoluția îngrijorătoare a focarelor de febră aftoasă la nivel european – patru focare confirmate în Ungaria, șase în Slovacia, precum și un focar notificat în Germania în luna ianuarie – România a activat mecanismele de urgență pentru protejarea sănătății animalelor și a sectorului zootehnic național.

În contextul eliminării controalelor vamale ca urmare a intrării României în spațiul Schengen, ceea ce determină un risc crescut de introducere a bolii în exploatațiile autohtone, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a convocat, în data de 11 aprilie 2025, o ședință extraordinară a Centrului Național de Combatere a Bolilor (CNCB).

Ca urmare a analizei efectuate și în temeiul legislației în vigoare privind gestionarea situațiilor de urgență sanitar-veterinare, a fost adoptată Decizia nr. 2 a CNCB, care stabilește un pachet de măsuri stricte și imediate, aplicabile la nivel național.

 Măsuri esențiale pentru prevenirea și controlul febrei aftoase

  1. Actualizarea zonelor de restricție conform Deciziei Comisiei Europene nr. 2025/672 privind focarele din Ungaria și Slovacia.
  2. Instituirea de restricții:
  3. Interzicerea transporturilor dinspre Ungaria în România de animale vii (biungulate și ecvidee), furaje, paie, compost și gunoi de grajd;
  4. Blocarea importurilor din zonele afectate de carne și produse din carne, lapte netratat, material seminal și subproduse de origine animală provenite de la biungulate.
  5. Puncte de control sanitar-veterinar pe căile de acces dinspre Ungaria, cu participarea medicilor veterinari ANSVSA și structurilor MAI.
  6. Inspecții în fermele românești care au importat animale din Ungaria și Slovacia după 1 februarie 2025, inclusiv prelevarea de probe și verificarea stării epidemiologice.
  7. Intensificarea măsurilor de dezinfecție și biosecuritate în ferme și pe mijloacele de transport al animalelor.
  8. Distribuirea clară a responsabilităților între instituțiile competente: ANSVSA, DSVSA, Autoritatea Vamală Română, MAI, Poliția de Frontieră, Poliția Română, Jandarmeria Română, Poliția Locală.

Activități suplimentare desfășurate de ANSVSA

În completarea măsurilor stabilite prin Decizia CNCB, ANSVSA continuă dialogul activ cu fermierii, în vederea:

  • identificării și eliminării riscurilor de contaminare;
  • intensificării măsurilor de biosecuritate;
  • stabilirii celor mai eficiente strategii de intervenție în cazul apariției bolii.

Suplimentar condițiilor generale de import, a fost introdusă testarea obligatorie pentru febra aftoasă a tuturor loturilor de animale care intră în țară. Totodată, pentru un diagnostic cât mai precoce al unei eventuale incursiuni virale pe teritoriul național, s-au demarat acțiuni de testare randomizată în centrele de colectare.

În cadrul acestei campanii preventive, în mai puțin de o lună, Institutul de Diagnostic și Sănătate Animală (IDSA) a efectuat un număr semnificativ de teste pe probe provenite din aproape toată țara.

 Acțiuni de supraveghere și testare desfășurate de ANSVSA

La toate loturile de animale susceptibile (bovine, ovine, caprine și porcine) provenite din comerț intracomunitar sunt prelevate probe în vederea testării PCR;

Au fost testate 1.419 probe de sânge bovine, în sprijinul fermierilor români care desfășoară activități comerciale cu țări terțe.

 Capacitate de reacție rapidă – laborator național de referință

Pentru a asigura intervenția promptă în situații de suspiciune clinică, ANSVSA, prin Institutul de Diagnostic și Sănătate Animală (IDSA), menține în funcțiune Unitatea de Înaltă Biosecuritate Nivel 3 – singurul laborator autorizat din România pentru manipularea virusului febrei aftoase în scop diagnostic, unul dintre cele 15 astfel de laboratoare din Uniunea Europeană.

Laboratorul național de referință are implementată întreaga metodologie de diagnostic a febrei aftoase, în conformitate cu standardele internaționale, toate metodele fiind acreditate conform SR EN ISO 17025.

 Dialog instituțional și context operațional

ANSVSA menține un dialog permanent cu Guvernul României, în vederea:

  • identificării celor mai oportune măsuri și acțiuni de prevenție;
  • asigurării resurselor financiare necesare în cazul unei eventuale propagări a bolii pe teritoriul național.

Starea de alertă a ANSVSA este menținută la cel mai înalt nivel, atât din cauza riscului de introducere a virusului febrei aftoase, cât și în contextul specific al responsabilităților din perioada prepascală.

În paralel, eforturile de gestionare a pestei rumegătoarelor mici (PMR) au dus la stingerea focarului activ din județul Bihor, astfel că în prezent România nu înregistrează niciun focar activ de boală.

 Recomandări pentru operatorii economici

Evitați achiziționarea de animale vii sau produse de origine animală din zone aflate sub restricții.

Colaborați activ cu autoritățile sanitar-veterinare și respectați toate instrucțiunile transmise de ANSVSA și DSVSA județene.

Notificați de urgență orice suspiciune de boală la animale către medicul veterinar sau Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor din județul dumneavoastră.

Floriile, sărbătorite la Catedrala Mitropolitană din Sibiu

0
Intrarea Domnului în Ierusalim a fost cinstită duminică, 13 aprilie, printr-o slujbă specială oficiată la Catedrala mitropolitană din Sibiu. Sfânta Liturghie a fost săvârșită de Înaltpreasfințitul Părinte Laurențiu, Arhiepiscopul Sibiului și Mitropolitul Ardealului, alături de un sobor de preoți și diaconi.

Din sobor au făcut parte pr. prof. dr. Vasile Mihoc, vicar administrativ al Arhiepiscopiei Sibiului, cadre didactice de la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Sfântul Andrei Șaguna” din Sibiu, precum și preoți slujitori ai Catedralei.

Numeroși credincioși au participat la slujbă purtând ramuri de salcie sfințite, potrivit tradiției acestei mari sărbători care deschide drumul către Săptămâna Patimilor. Răspunsurile la strană au fost oferite de Corala „Timotei Popovici” a Catedralei, dirijată de pr. lect. univ. dr. Dan Alexandru Streza.

La finalul slujbei, Înaltpreasfințitul Părinte Laurențiu a rostit un cuvânt de învățătură, vorbind despre înțelesurile duhovnicești ale praznicului Floriilor și pregătirea sufletească necesară pentru Săptămâna Mare. CITEȘTE ȘTIREA COMPLETĂ AICI

Sursa foto: mitropolia-ardealului.ro

USR, sancționat de BEC pentru promovarea unui alt candidat decât cel oficial

0
În ședința din data de 12.04.2025, ca urmare a plângerii formulate de partidul Alianța pentru Unirea Românilor, Biroul Electoral Central a dispus înlăturarea unor materiale de publicitate politică postate de partidul Uniunea Salvați România pe o platformă foarte mare, în decizia adoptată reținându-se și următoarele considerente:

Din coroborarea prevederilor art. 4 alin. (1) și ale art. 29 alin (4) din Legea nr.370/2004 cu dispozițiile pct. 38 din Programul calendaristic pentru realizarea acțiunilor necesare pentru alegerea Președintelui României din anul 2025, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 17/2025 și cu ale art. 10 din Decizia Biroului Electoral Central nr. 2D/26.02.2025 care stabilește că ‘declarațiile de renunțare la candidatură vor fi luate în considerare doar dacă sunt recepționate la Biroul Electoral Central (BEC) până la data de 19.03.2025, ora 24:00’ rezultă că legiuitorul a reglementat axiomatic ipoteza conform căreia fiecare partid ori alianță politică poate propune numai câte un singur candidat, iar renunțarea la candidatură poate interveni cel mai târziu până la data de 19.03.2025.

Or, atât timp cât partidul USR a propus un candidat cu respectarea prevederilor legale de mai sus, în persoana doamnei Lasconi Elena-Valerica, iar, în materialul publicitar politic care face obiectul analizei BEC, același partid, prin folosirea siglei partidului în cuprinsul materialului, face propagandă electorală, în sensul art. 36 alin (7) din Legea nr. 334/2006, în favoarea unui alt candidat înscris în aceeași procedură electorală pentru alegerea Președintelui României, respectiv în favoarea domnului Dan Nicușor- Daniel, acest aspect se transpune într-o încălcare a dispozițiilor legale mai sus menționate întrucât, prin susținerea acordată după expirarea datei de definitivare a candidaturilor unui alt candidat decât cel propus inițial, în fapt, partidul USR, cu ignorarea acelorași dispoziții legale, face o nouă propunere de candidatură după expirarea perioadei de depunere a candidaturilor, ceea ce este inadmisibil.

Această constatare impune consecința că, atât timp cât partidul USR are un candidat care participă în competiția electorală, în primul tur de scrutin, această formațiune politică nu poate face campanie electorală de orice fel unui alt candidat care participă în același proces electoral.

Textul integral al deciziei adoptate va putea fi consultat, după publicare, pe pagina de internet a Biroului Electoral Central – https://prezidentiale2025.bec.ro/.

Sursa foto reprezentativă: romania-actualitati.ro

Mesaj de suflet transmis de Junii Sibiului de Florii

0
În Duminica Floriilor, Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale „Cindrelul-Junii” Sibiu a transmis un mesaj emoționant către toți credincioșii, marcând cu sensibilitate trecerea de la bucuria sărbătorii la introspecția Săptămânii Mari.

„Astăzi zâmbim, de mâine lăcrimăm.

În sfânta Duminică a Floriilor, când Hristos a fost primit cum se cuvine în Ierusalim, primim cu bucurie, toți creștinii, memoria unor momente pline de sens.

Le urăm la mulți ani tuturor celor care poartă nume de flori, rugându-l pe Dumnezeu să pună mereu în ei gândul cel bun și curat, spre bucuria noastră de obște.

De mâine vom reflecta asupra sufletelor noastre, asupra vieților noastre, însoțindu-L pe Hristos pe drumul pătimirii, spre mormântul cel dătător de viață!

Gânduri cu lumină!” echipa CJCPCT “Cindrelul-Junii” Sibiu

Mesajul Prefectului județului Sibiu cu prilejul Sărbătorii Duminica Floriilor

0
Mircea Dorin Crețu, prefectul județului Sibiu a transmis cu ocazia Sărbătorii Duminica Floriilor, următorul mesaj:

„𝐼𝑛𝑡𝑟𝑎𝑟𝑒𝑎 𝐷𝑜𝑚𝑛𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑖̂𝑛 𝐼𝑒𝑟𝑢𝑠𝑎𝑙𝑖𝑚, 𝑠𝑎̆𝑟𝑏𝑎̆𝑡𝑜𝑎𝑟𝑒 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑣𝑒𝑠𝑡𝑒𝑠̦𝑡𝑒 𝑎𝑝𝑟𝑜𝑝𝑖𝑒𝑟𝑒𝑎 𝑆𝑓𝑖𝑛𝑡𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑃𝑎𝑠̦𝑡𝑖 𝑠̦𝑖 𝑛𝑒 𝑎𝑚𝑖𝑛𝑡𝑒𝑠̦𝑡𝑒 𝑑𝑒 𝑝𝑢𝑡𝑒𝑟𝑒𝑎 𝑐𝑟𝑒𝑑𝑖𝑛𝑡̦𝑒𝑖 𝑠̦𝑖 𝑎 𝑖𝑢𝑏𝑖𝑟𝑖𝑖, 𝑖̂𝑚𝑖 𝑜𝑓𝑒𝑟𝑎̆ 𝑝𝑟𝑖𝑙𝑒𝑗𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑎 𝑣𝑎̆ 𝑎𝑑𝑟𝑒𝑠𝑎 𝑡𝑢𝑡𝑢𝑟𝑜𝑟, 𝑠𝑎̆𝑛𝑎̆𝑡𝑎𝑡𝑒, 𝑝𝑎𝑐𝑒 𝑠𝑢𝑓𝑙𝑒𝑡𝑒𝑎𝑠𝑐𝑎̆ 𝑠̦𝑖 𝑏𝑢𝑐𝑢𝑟𝑖𝑖 𝑎𝑙𝑎̆𝑡𝑢𝑟𝑖 𝑑𝑒 𝑐𝑒𝑖 𝑑𝑟𝑎𝑔𝑖. 𝑉𝑎̆ 𝑑𝑜𝑟𝑒𝑠𝑐 𝑐𝑎 𝑎𝑐𝑒𝑎𝑠𝑡𝑎̆ 𝑧𝑖 𝑠𝑓𝑎̂𝑛𝑡𝑎̆ 𝑠𝑎̆ 𝑎𝑑𝑢𝑐𝑎̆ 𝑖̂𝑛 𝑐𝑎𝑠𝑒𝑙𝑒 𝑠̦𝑖 𝑖̂𝑛 𝑖𝑛𝑖𝑚𝑖𝑙𝑒 𝑑𝑢𝑚𝑛𝑒𝑎𝑣𝑜𝑎𝑠𝑡𝑟𝑎̆ 𝑠𝑝𝑒𝑟𝑎𝑛𝑡̦𝑎̆, 𝑙𝑢𝑚𝑖𝑛𝑎̆ 𝑠̦𝑖 𝑖̂𝑚𝑝𝑙𝑖𝑛𝑖𝑟𝑒 𝑖𝑎𝑟 𝑐𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑝𝑜𝑎𝑟𝑡𝑎̆ 𝑛𝑢𝑚𝑒 𝑑𝑒 𝑓𝑙𝑜𝑟𝑖 𝑣𝑎̆ 𝑢𝑟𝑒𝑧 𝑢𝑛 𝑐𝑎̆𝑙𝑑𝑢𝑟𝑜𝑠 𝐿𝑎 𝑚𝑢𝑙𝑡̦𝑖 𝑎𝑛𝑖!” 𝑃𝑟𝑒𝑓𝑒𝑐𝑡 – 𝑀𝑖𝑟𝑐𝑒𝑎 𝐷𝑜𝑟𝑖𝑛 𝐶𝑟𝑒𝑡̦𝑢

Poliția Locală Sibiu a câștigat din nou turneul de la Moneasa

0

Pentru al treilea an consecutiv, Poliția Locală Sibiu a câștigat locul 1 la Cupa Floriilor, întrecere ce s-a desfășurat în Stațiunea Moneasa din județul Arad.


În acest weekend,  la Moneasa – Arad,  a avut loc Turneul de minifotbal “Cupa Florilor”, competiție ajunsa la cea de-a VII-a ediție.

Manifestarea sportivă organizată de Poliția Locală Arad și Sindicatul Meridian a adunat la start echipe de fotbal de la structuri din mai multe orașe din țară.

Echipa Poliției Locale Sibiu a ocupat primul loc, fiind al treilea titlu consecutiv.

Ouăle încondeiate revin în prim-plan la Muzeul ASTRA din Sibiu

0
Muzeul ASTRA marchează perioada Sărbătorilor Pascale cu o campanie dedicată tradițiilor autentice românești.

În intervalul 12–22 aprilie 2025, vizitatorii care achiziționează produse din Galeriile de Artă Populară ale muzeului pot câștiga, prin tragere la sorți, un suvenir deosebit: un ou încondeiat, lucrat manual.

Campania „Suvenirul cumpărat din GAP te premiază cu un ou încondeiat!” oferă 10 astfel de premii, fiecare constând într-un ou încondeiat tradițional, simbol al sărbătorilor și al artei populare românești. Participarea este simplă: orice bon fiscal care atestă cumpărarea a cel puțin unui produs din galeriile muzeului în perioada menționată poate aduce vizitatorilor un premiu inedit. Valoarea totală a premiilor este estimată la 300 de lei.

Regulamentul campaniei poate fi consultat în magazinele Galeriilor de Artă Populară, pe site-ul oficial al Muzeului ASTRA, iar detalii suplimentare pot fi obținute de la personalul din magazin.

„Obiceiul încondeierii ouălor de Paști se menține și se practică pretutindeni în România, nu numai sub forma ouălor colorate în roșu, dar și în mai multe culori, prin folosirea unor procedee de decorare variate – începând de la colorarea cu sucuri extrase din plante și până la arta scrierii motivelor cu un condei muiat în ceară de albine topită”, explica etnologul dr. Cornel Irimie.

Muzeul ASTRA încurajează păstrarea și celebrarea tradițiilor prin astfel de inițiative care aduc în prim-plan frumusețea artei populare românești.

„Lumini pascale” aprinse pe scena Sălii Thalia

0
Un concert coral-instrumental, cu participarea extraordinară a preotului Constantin Necula, va avea loc luni, 14 aprilie, de la ora 19.00, la Filarmonica de Stat Sibiu.

Pentru al șaselea an, Filarmonica organizează proiectul „Lumini pascale”. Lucrări românești, precum „La umbra Crucii Tale”, „Când era Iisus pe cruce” sau „Ziua învierii”, vor fi cântate de Corul „Timotei Popovici” al Catedralei Mitropolitane din Sibiu și Corul de copii și tineret „Timotei Popovici Junior”, sub conducerea preotului Dan Alexandru Streza, iar Cvartetul Avantgarde (Alexandru Marian – vioara I, Alexandru Timilie – vioara a II-a, Cristian Andriș – violă, Radu Sinaci – violoncel) va interpreta opusul lui Joseph Haydn „Ultimele șapte cuvinte ale Mântuitorului pe cruce”. Invitații speciali ai serii vor fi artista Oana Bozga – Pintea și preotul Constantin Necula.

Biletele se găsesc la casieria Filarmonicii și pe iabilet.ro, la prețul de 60 lei (50% reducere pentru elevi, studenți și pensionari).

Corul „Timotei Popovici” al Catedralei Mitropolitane din Sibiu a fost înființat în anul 1906, odată cu sfințirea Catedralei, fiind dirijat pe atunci de marele compozitor Timotei Popovici, și a activat neîntrerupt până în prezent, dând răspunsurile liturgice în duminici și sărbători, susținând concerte, participând la concursuri şi festivaluri corale din țară şi străinătate. În prezent, corul este condus de preotul lector doctor Dan Alexandru Streza și are în jur de 60 de membri, ce provin din rândul profesorilor, învățătorilor, tinerilor studenți și elevi, precum și din alte categorii profesionale, toți fiind oameni talentați și dedicați slujirii lui Dumnezeu prin cântare. Repertoriul corului este destul de vast și cuprinde atât lucrări bisericești – cântări la Sfânta Liturghie și la alte slujbe bisericești, colinde și concerte –, cât și creații laice din repertoriul național și internațional. În ultimii ani, repertoriul corului s-a extins și s-a diversificat și prin abordarea unor proiecte vocal simfonice, precum Oratoriile bizantine de Paști și de Crăciun de Paul Constantinescu și „Requiem parastas” de Marțian Negrea. 

Corul de copii și tineret „Timotei Popovici Junior” a luat ființă în anul 2023, din dorința de promova cântarea corală în rândul copiilor și a tinerilor sibieni. Nucleul membrilor s-a format din copiii și tinerii coriștilor care cântă în Corul „Timotei Popovici” al Catedralei Mitropolitane Ortodoxe și s-a extins prin participarea multor copii și tineri pasionați de arta cântării.

Oana Bozga-Pintea este interpret de folclor al tinerei generații, care prin muncă, seriozitate și glasul său inconfundabil, s-a făcut remarcată, cunoscută și mult iubită de oameni. Născută pe 16 iulie 1991, a crescut într-o familie unde credința în Dumnezeu și dragostea de neam erau la ele acasă. Reprezintă cu cinste și mândrie zona Huedinului, locuri alese și binecuvântate. Prin repertoriu și mai ales prin pasiunea interpretării, ea reprezintă un mesager autentic al folclorului românesc.

Cvartetul „Avantgarde”, format din instrumentiști apreciați pe marile scene ale țării, a susținut numeroase concerte în zeci de orașe din România, Italia și Grecia. Ansamblul prezintă un repertoriu divers și cu o alură inovatoare, oferită de aranjamentele unice abordate.

Tot sub genericul „Lumini pascale”, miercuri, 16 aprilie, ora 19.00, la Biserica Romano-Catolică „Sfânta Treime” din Piața Mare, publicul este invitat la un recital susținut de violoncelistul Ștefan Cazacu, solist în rezidență al Filarmonicii de Stat Sibiu. Acesta va interpreta Suita pentru violoncel nr. 1, BWV 1007,  Suita pentru violoncel nr. 2, BWV 1008 și Suita pentru violoncel nr. 3, BWV 1009 de Johann Sebastian Bach. Biletele, în valoare de 30 lei (50% reducere pentru elevi, studenți și pensionari), pot fi achiziționate de la casieria Filarmonicii, de pe iabilet.ro și la intrare, în seara evenimentului.

Tânărul violoncelist Ștefan Cazacu, laureat recent în Germania și România, a obținut premiul I la International Danube Festival (Ulm, 2022) și premiul III la Concursul George Enescu (2020-2021). Cu o carieră în plină ascensiune, Ștefan a cântat ca solist în România și la nivel internațional, colaborând cu dirijori renumiți, precum Cristian Măcelaru și Cristian Mandeal. Repertoriul său vast l-a purtat pe scenele de la Musikverein Viena, Filarmonica din Paris și Elbphilharmonie Hamburg. Născut într-o familie de muzicieni, Ștefan a studiat sub îndrumarea tatălui său, Marin Cazacu, și a continuat pregătirea la București și Viena. Este profesor la UNMB din 2020, iar proiectele sale includ turneul „Clasic la puterea a treia” și colaborări cu Violoncelissimo. În 2023, la debutul Stagiunii „Henry Selbing”, Ștefan Cazacu a devenit solist în rezidență al Filarmonicii de Stat Sibiu. Ștefan cântă pe un violoncel Ullman (1917), care îi însoțește poveștile muzicale pe marile scene ale lumii.

Acțiunile Filarmonicii de Stat Sibiu sunt posibile cu finanțarea Consiliului Județean Sibiu.

Accident în localitatea sibiană Blăjel. Două femei au ajuns la spital!

0
Un accident rutier cu victime s-a produs în această după amiază, pe DN 14A, în localitatea sibiană Blăjel.

Conform primelor date, în timp ce conducea un autoturism spre Mediaș, un bărbat în vârstă de 25 de ani nu a păstrat distanța de siguranță și a intrat în coliziune cu autoturismul condus în fața sa de către o femeie în vârstă de 43 de ani.

În urma impactului au rezultat două victime: o femeie în vârstă de 55 de ani a suferit un traumatism cranio cerebral iar o altă femeie în vârstă de 86 de ani a suferit un traumatism la picior.

Toate persoanele implicate sunt din municipiul Mediaș.

În zonă se circulă îngreunat.

Școala „I.L. Caragiale se califică la faza națională ONSS

0

Sibiencele de la I.L. Caragiale merg din nou la faza națională a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar. Voleiul juvenil sibian confirmă încă o dată că are viitor.


Fetele de la Școala Gimnazială I.L. Caragiale Sibiu au reușit o nouă performanță notabilă, calificându-se pentru al doilea an consecutiv la faza națională a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar (ONSȘ), la categoria rezervată ciclului gimnazial. După o evoluție impecabilă la faza zonală desfășurată la Cluj-Napoca, echipa sibiană a reușit să câștige toate meciurile disputate, demonstrând coeziune, spirit de echipă și o formare tehnică solidă.

Această performanță reconfirmă nivelul ridicat al pregătirii și angajamentul cu care voleiul juvenil este abordat în Sibiu. Lotul echipei Școlii Gimnaziale I.L. Caragiale: Mara Durbacă, Draga Savu, Sofia Barna, Teo Skladal, Sofia Bucea, Natalia Popușoi, Andreea Nițu, Alina Baracu, Natalia Simioană. Antrenor: Ionuț Băldău.

Această reușită vine într-un context în care orașul Sibiu confirmă constant în competițiile de volei juvenil, atât la nivel școlar, cât și în cadrul cluburilor sportive. Continuitatea, implicarea cadrelor didactice și a antrenorilor specializați, dar și pasiunea elevilor pentru sport, sunt ingredientele care fac posibilă această prezență constantă la nivel național.

Faza națională a ONSȘ va aduce la start cele mai bune echipe din țară, iar reprezentantele Sibiului merg cu încredere și entuziasm, hotărâte să arate că locul lor este între cele mai competitive formații din România.

Raluca Turcan: Slimnic are o comunitate care inspiră și o administrație implicată

0
Deputata Raluca Turcan a vizitat comuna Slimnic, unde a lăudat implicarea administrației locale și spiritul harnic al comunității. A remarcat gospodăriile îngrijite, livada renumită de meri și tradițiile păstrate cu mândrie. În discuțiile cu primarul Adrian Nan, a apreciat proiectele deja realizate – modernizarea străzilor, dispensar și școală nouă, grădiniță finalizată, centru de colectare – precum și prioritățile pentru viitor, cum sunt rețelele de apă și canalizare. Deputata a subliniat că va continua să sprijine demersurile pentru dezvoltarea comunei și a anunțat o revenire asupra subiectului Cetății Slimnic într-o postare separată.

Redăm mai jos declarația deputatei Raluca Turcan:

Dacă îndrăgesc ceva nespus la Slimnic, este comunitatea sa!

Puține locuri în țară se pot mândri cu oameni atât de cumpătați, muncitori, de întreprinzători. Doamna Niculina, din Ruși, mi-a amintit astăzi de ce viața la sat este sănătate pentru minte și trup. Am felicitat-o de zeci de ori pentru colțișorul de rai pe care și l-a creat cu truda mâinilor sale în gospodărie. Alături de soțul ei.

Apoi am fost la livada de meri! Binecunoscuta livadă de mere zemoase care a dus numele Slimnicului în toată România. Să mai pomenesc de pâinea de Slimnic? E de prisos.

Așa comunitate nu putea avea în frunte decât un om care să le semene: harnic și dedicat, cu bun simț și așezat! Adrian Nan este cel care are grijă de fundamentul pe care comunitatea își construiește o viață decentă și prosperă: străzile – modernizate, dispensar nou însuflețit de un medic de familie care vine cu drag la muncă, școală nouă la Ruși, capelă funcțională, grădiniță finalizată, centru de colectare cu aport voluntar, proiecte în derulare ca apa și canalizarea în cartierul Tineretului. Nu a existat oportunitate de dezvoltare pe care primăria să nu o fructifice. Iar noi i-am stat alături.

Apa și canalizarea rămân o prioritate și pentru satul Veseud. Întâlnirea noastră a însemnat pași importanți în acest demers.

Există totuși ceva care doare la Slimnic. Cetatea. Nu voi rămâne indiferentă. Despre asta, într-o postare viitoare.

Raluca Turcan: Slimnic, un simbol istoric în pericol din cauza orgoliilor

0
Raluca Turcan atrage atenția asupra stării critice a Cetății Slimnic, un important monument gotic din secolul al XIV-lea, aflat în pericol din cauza lipsei de colaborare între proprietar și autorități. Deși există dorință și încercări de restaurare, refuzurile repetate blochează orice intervenție legală, iar patrimoniul continuă să se degradeze. Deputata subliniază că salvarea cetății nu ține de fonduri, ci de voința de a colabora pentru protejarea unui simbol istoric de valoare națională.

Redăm mai jos declarația deputatei Raluca Turcan:

Cetatea de la Slimnic – când încăpățânarea omoară patrimoniul..

În inima Transilvaniei, la doar câțiva kilometri de Sibiu, se află Cetatea Slimnic, o bijuterie gotică începută în secolul al XIV-lea. Deși timpul și istoria i-au șlefuit contururile, ea încă mai stă în picioare, martoră tăcută a secolelor care au trecut peste ea. Dar astăzi, cel mai mare pericol nu mai este trecerea vremii, ci incapacitatea oamenilor de a colabora.

Cetatea este de o valoare istorică și arhitecturală incomensurabilă. A fost ridicată pentru a apăra comunitatea sașilor din zonă, iar ruinele sale au un farmec aparte care atrage turiști, istorici și fotografi. Cetatea nu este în proprietatea statului și este nevoie doar ca proprietarul să colaboreze cu autoritățile locale sau cu ONG-urile pentru a o salva.

Încercările repetate de restaurare au fost blocate de refuzuri. Și e păcat, căci timpul trece iremediabil peste acest excepțional obiectiv de patrimoniu. Monumentul se degradează pe zi ce trece. Un acoperiș prăbușit, ziduri care se surpă, vegetație care înghite totul. Și nimeni nu poate interveni legal.

Cetatea Slimnic nu moare din lipsă de fonduri sau din nepăsarea autorităților. Ea riscă să dispară din orgoliu și lipsă de dialog. Un monument ca acesta aparține, simbolic, întregii națiuni. A-l lăsa să piară înseamnă să ne pierdem o parte din identitate.

Poate că acum e timpul ca oamenii să înțeleagă că patrimoniul nu e o moștenire privată, ci o responsabilitate comună.

Raluca Turcan: Ocna Sibiului merită să devină o stațiune de referință

0
Deputatul Raluca Turcan a discutat cu primarul orașului Ocna Sibiului, Claudiu-George Predescu, despre investițiile în curs și provocările care încă stau în calea dezvoltării. Printre proiectele menționate se numără construirea unui centru cultural modern, modernizarea dispensarelor, asfaltarea străzilor și dotarea școlii, dar și problemele cauzate de lipsa de implicare a unor proprietari privați în zonele cu potențial turistic.
Redăm mai jos declarația deputatei Raluca Turcan:

La Ocna Sibiului, administrația locală muncește serios pentru dezvoltare.

Am discutat azi îndelung cu primarul Claudiu- George Predescu și nu pot să nu îi recunosc meritele: în ciuda provocărilor, orașul se transformă vizibil. Se construiește un centru cultural modern, o investiție din fonduri europene de 14 milioane de lei, străzile sunt asfaltate, rețeaua de apă și canalizare funcționează, dispensarele sunt modernizate, școala urmează să fie dotată cu mobilier și echipamente IT, iar sectorul privat se mișcă bine. Spre exemplu, salina privată de la intrarea în oraș aparține unui om al locului care a ales să investească acasă.

Totuși, ca în multe alte cazuri din România, moștenirea unor privatizări neinspirate pune piedici serioase. Multe dintre zonele cu potențial turistic – baze de tratament, terenuri sau imobile – sunt în mâinile unor entități care nu investesc, nu dezvoltă și blochează, practic, evoluția firească a unei stațiuni cu renume.

Am vizitat și Centrul de servicii de la Topârcea, ca să împărtășesc câteva momente prețioase împreună cu cei care se bucură astăzi de un proiect la care, cu bucurie, am pus umărul cu ceva timp în urmă. Ziua de joi a devenit preferata celor 100 de bunici care, printre activitățile de divertisment, își destăinuiesc reciproc povești de viață și sunt îngrijiți de personalul cu experiență.

Comunitatea locală merită tot sprijinul nostru – la nivel local, județean și național – pentru ca Ocna Sibiului să devină cu adevărat ceea ce poate fi: un punct de referință al turismului balnear românesc. Mulțumesc și Cameliei Cărăbulea, buna mea colegă de la OFL, cea care a fost, până nu demult, viceprimărița a orașului Ocna Sibiului.

Raluca Turcan: Șura Mare se dezvoltă cu pași siguri

0
Raluca Turcan, deputat de Sibiu, susține activ dezvoltarea comunităților locale prin colaborare directă cu administrațiile din teritoriu. În cadrul unei vizite recente în comuna Șura Mare, aceasta a evidențiat proiectele importante aflate în derulare, investițiile în infrastructură și educație, precum și eficiența administrației conduse de primarul Ionuț Maier.
Redăm mai jos declarația sa integrală

Comuna Șura Mare înflorește! Așa cum este firesc pentru o localitate situată la mai puțin de 9 km de Sibiu. Dar dezvoltarea nu a venit de la sine.

M-am văzut astăzi cu primarul Ionut Maier. Primăria, recent renovată și organizată la milimetru, cu oameni dedicați, îți dă pe loc sentimentul că administrația este făcută cu cap. M-a bucurat să văd cât de multe lucruri bune s-au realizat în comună și cât de bine își cunoaște Ionuț prioritățile pentru perioada următoare.

Am discutat despre proiecte importante care deja prind contur: rețeaua de gaz, care urmează să fie implementată atât în Șura Mare, cât și în Hamba, canalizarea din cartierul Tineretului, modernizarea a 13 străzi, dar și despre planuri mari pentru viitor – un dispensar modern, o creșă nouă și o capelă, toate pe lista de investiții pentru comunitate.

Am vizitat Centrul Cultural Multifuncțional, un spațiu dotat la standarde europene care bucură peste 400 de copii ai comunei. Școala din localitate este și ea în plin proces de renovare. Microbuzele școlare sunt prezente și funcționale.

Ionuț Maier și echipa lui fac o treabă excelentă. Extraordinar de mândra de echipa din Sura Mare!

Felicitări!

Copacul cunoașterii și cartea care deschide lumi: elevii Școlii Gimnaziale „Nicolae Iorga” din Sibiu își colorează viitorul în „Săptămâna verde”

0
În cadrul programului național „Săptămâna verde”, elevii Școlii Gimnaziale „Nicolae Iorga” din Sibiu au transformat o simplă activitate creativă într-un manifest pentru educație, sustenabilitate și implicare.

Cu pensule, culori și multă pasiune, copiii și-au personalizat tricourile pentru participarea la Maratonul Internațional Sibiu 2025, în sprijinul proiectului „Împreună pentru un viitor mai luminos”.

Proiectul are ca obiectiv dotarea școlii cu o bibliotecă modernă și o ludotecă interactivă, spații dedicate lecturii, jocului creativ și dezvoltării personale – adevărate oaze de inspirație și învățare.

Activitatea s-a desfășurat sub semnul a două simboluri puternice: copacul și cartea – alese de copii și cadrele didactice ca elemente centrale ale acestui demers. Copacul, cu rădăcini adânci și ramuri care cresc spre lumină, simbolizează educația sustenabilă, dezvoltarea armonioasă și legătura dintre om și natură. Cartea reprezintă cunoașterea, poarta către lumi imaginare, știință, istorie și viitor.

„Am colorat un copac care iese dintr-o carte – pentru că din cărți creștem, învățăm și prindem rădăcini puternice ca să devenim oameni buni”, a spus unul dintre micii participanți, surprinzând esența simbolică a activității.

Personalizarea tricourilor a devenit astfel nu doar un exercițiu artistic, ci și o ocazie de reflecție: ce înseamnă educația pentru noi? Cum putem contribui la un viitor mai verde, mai bun, mai echilibrat?

Într-o atmosferă caldă și colaborativă, elevii și-au pus amprenta personală pe tricouri, transmițând mesaje de susținere pentru educație și protejarea mediului. „Este important ca cei mici să înțeleagă că și prin gesturi simbolice pot influența pozitiv comunitatea. Copacul și cartea se întâlnesc, aici, ca simboluri ale viitorului pe care îl construim împreună”, a spus una dintre cadrele didactice implicate.

Prin implicarea lor în acest proiect, elevii Școlii Gimnaziale „Nicolae Iorga” demonstrează că școala este mai mult decât un spațiu de învățare – este un loc unde se plantează semințele responsabilității, solidarității și iubirii pentru natură și cunoaștere.

Puteți contribui la realizarea bibliotecii și a ludotecii prin donații pe platforma [www.maratonsibiu.ro], alegând proiectul „Împreună pentru un viitor mai luminos – Asociația Iorga ProfAs”.  

Fiecare gest contează. Împreună putem crește un viitor mai frumos pentru copiii noștri!

Sentințe la închisoare pentru grupul care a orchestrat un șantaj bizar în Sibiu

1
Un caz rar de șantaj, pus în scenă de cinci interlopi din județul Sibiu, a ajuns la final cu condamnări semnificative.

Conform ziarului Libertatea, grupul de infractori, coordonat de Remus Mihai, a orchestrat o simulare de agresiune pentru a șantaja patronul unui salon de tatuaje. Totul a pornit de la o datorie de 6.000 de euro, dar lucrurile au escaladat rapid într-o rețea de intimidare și înșelăciune.

Interlopii au amenințat victima cu violențe fizice și au creat chiar și un fals scenariu a unei bătăi crunte, întreaga scenă cinematografică fiind menită spre a-l convinge și speria pe patronul salonului. Victima, terorizată zilnic, a fost forțată astfel să plătească 30.000 de euro pentru a stinge întreg conflictul. Însă, imediat după ce au intrat în posesia sumei de peste 30.0000 euro, cei 5 au împărțit în mod egal suma obținută. Însă, pe măsură ce ancheta a avansat, anchetatorii i-au reținut pe cei cinci interlopi.

Mihai Remus- coordonatorul grupului de infractori

Instanța a pronunțat pedepse cu executare pentru toți membrii grupului. Remus Mihai, „creierul” operațiunii, a primit 8 ani de închisoare, în timp ce ceilalți patru membri au fost condamnați la pedepse între 3 și 7 ani și jumătate. De asemenea, instanța a dispus ca aceștia să plătească daune morale de 20.000 de euro victimei, care a suferit un șoc emoțional considerabil. Mai multe detalii puteți citi aici

Colaborări culturale promițătoare între Muzeul Brukenthal și China

0
Alexandru Constantin Chituță, managerul Muzeului Național Brukenthal, a avut vineri o întâlnire cu doamna Hua Yafang, responsabila cu afaceri din partea Republicii Populare Chineze.

Discuțiile s-au concentrat pe dezvoltarea relațiilor cultural-diplomatice între Muzeul Brukenthal și instituțiile chineze, inclusiv posibilitatea unor parteneriate și expoziții comune. Managerul Alexandru Chituță a subliniat importanța schimburilor culturale și turistice între Sibiul și China, menționând creșterea numărului de turiști chinezi și deschiderea către o expoziție chineză la Sibiu.

Studenții geniști din AFT Sibiu au participat la un exercițiu demonstrativ la Alba Iulia

0
Studenții din anul I ai Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu, specializarea arma geniu, au participat pe 8 aprilie, la un exercițiu demonstrativ de distrugeri cu material real, organizat de Batalionul 136 Geniu „Apulum” din Alba Iulia.

Sub conducerea Gl.Bg.(rtg).prof.univ.dr.habil Mircea Vladu, tinerii militari au avut ocazia să înțeleagă importanța lucrului în echipă, dar și măsurile de siguranță necesare în manipularea materialelor explozive și pirotehnice. În pauzele dintre activități, aceștia au schimbat impresii cu profesioniștii din domeniu și cu elevii Colegiului Militar Liceal din Alba Iulia.

Un omagiu muzical adus lui Beethoven la Filarmonica de Stat Sibiu

0

Acum două zile, Filarmonica de Stat Sibiu a oferit un concert deosebit dedicat integral compozitorului Ludwig van Beethoven.

Sub conducerea dirijorului britanic Dominic Grier, orchestra a interpretat lucrări semnificative ale lui Beethoven, printre care uvertura Die Weihe des Hauses, Concertul pentru pian nr. 4 în Sol major și Simfonia a VIII-a. Aceasta din urmă, adesea cunoscută drept „mica simfonie veselă”, a fost interpretată cu o energie debordantă, punând în valoare atât umorul cât și complexitatea compunerii beethoveniene.

Pianistul Dmitry Yudin, solistul serii, a adus un plus de eleganță și sensibilitate interpretării, redând fiecare nuanță a lucrării cu o precizie desăvârșită. În special, dialogul subtil dintre pian și orchestră, un element esențial al concertului, a fost excelent realizat, iar mișcarea lentă a fost abordată cu o profundă emoție, lăsând publicul impresionat.

Publicul a fost cu adevărat răsfățat de această seară muzicală, răspunzând cu aplauze entuziaste la fiecare piesă interpretată. Atmosfera a fost una deosebită, iar execuția orchestrei a fost impecabilă, cu o bună coeziune între membri și o claritate deosebită în interpretarea fiecărei lucrări.

Simfonia a VIII-a, în special, a adus o notă de veselie și energie pe scenă, iar dirijorul Dominic Grier a reușit să pună în valoare umorul și dinamismul caracteristice acestei lucrări. Orchestra a răspuns cu o execuție deosebit de ritmică și vibrante, iar publicul a simțit la fiecare pas cum Beethoven își făcea auzită forța creativă.

În ansamblu, concertul a fost un omagiu superb adus unuia dintre cei mai mari compozitori ai tuturor timpurilor. Filarmonica de Stat Sibiu a demonstrat, încă o dată, că este un punct de referință în viața culturală a orașului, oferind publicului o seară de neuitat, plină de muzică de calitate și emoție autentică.

Concertul educativ „Simfonia Bebemol” a încântat micii melomani la Filarmonica de Stat Sibiu

0
Filarmonica de Stat Sibiu a găzduit vineri un eveniment muzical dedicat celor mici și viitoarelor mămici, în cadrul concertului educativ „Simfonia Bebemol”.

Sala Thalia s-a transformat într-un spațiu plin de magie muzicală, oferind o experiență interactivă menită să introducă publicul tânăr în lumea fascinantă a muzicii clasice. Dirijat de britanicul Dominic Grier, Orchestra Filarmonicii de Stat Sibiu a interpretat Simfonia a VIII-a în Fa major, op. 93, de Ludwig van Beethoven, o lucrare cunoscută pentru tonul său vesel și energic. Alegerea acestei compoziții a fost una inspirată, având rolul de a stimula curiozitatea și bucuria copiilor față de muzica simfonică.

Deși un sindicat al artiștilor instrumentiști anunțase o grevă de avertisment, evenimentul a avut loc conform programului, după ce Tribunalul Sibiu a suspendat greva.

„Simfonia Bebemol” face parte din seria de concerte educative ale Filarmonicii de Stat Sibiu, care își propune să familiarizeze copiii cu muzica clasică și să le dezvolte o relație armonioasă cu arta sunetelor încă din primii ani de viață.

Spitalul Militar Sibiu investește 2,3 milioane de lei în modernizarea laboratorului de microbiologie

0
Spitalul Clinic Militar de Urgență „Dr. Alexandru Augustin” din Sibiu anunță o investiție semnificativă de peste 2,3 milioane de lei pentru modernizarea laboratorului de microbiologie, printr-un proiect finanțat în mare parte din fonduri europene nerambursabile.

Programul „Sănătate” va susține cu 98% acest demers, iar contractul de finanțare a fost semnat pe 26 martie 2025 de către colonelul medic șef lucrări, dr. Moga Doru-Florian-Cornel, în cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene.

Proiectul, care se ridică la o valoare totală de 2.358.183,73 lei, va beneficia de o finanțare europeană de 2.311.020,06 lei, iar Spitalul Militar va contribui cu 47.163,67 lei. Cu o durată de implementare estimată la 11 luni, obiectivul principal al investiției este creșterea capacității de diagnosticare și eficienței laboratorului de microbiologie prin modernizarea infrastructurii și achiziționarea de echipamente de ultimă generație.

Printre tehnologiile care vor fi integrate în laborator se numără un sistem de colorare Borealys DUO (pentru colorările GRAM și MGG), un analizor automat de hemoculturi BC60, centrifuge, o hotă de securitate de nivel II, un analizor automat de identificare prin metoda Maldi-Tof, termostate/incubatoare și echipamente pentru determinarea directă a concentrației minime inhibitorii (CMI).

Un alt aspect important al proiectului este instruirea personalului medical din laborator, pentru a asigura utilizarea optimă a noilor echipamente și pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor oferite pacienților.

Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu a celebrat Ziua Internațională a Limbii Chineze cu dansuri și muzică tradițională

0
Institutul Confucius de la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu a organizat ieri, un eveniment deosebit pentru a celebra Ziua Internațională a Limbii Chineze, atrăgând peste 100 de studenți de la universitate și liceele locale.

În cadrul sărbătorii, spectatorii au fost încântați de spectacole culturale susținute de cadrele didactice și studenții Institutului Confucius. Printre momentele remarcabile s-au numărat dansuri inspirate din „Urcarea pe Muntele Primăverii” și „Un Moment de Romanță”, un solo la Guzheng pe melodia „Râul Liu Yang” și un vibrant interpretat cântec de grup, „Beijing vă întâmpină”. Eva-Maria Cazan, studentă în anul al doilea la specializarea Limba chineză, a spus că i-a plăcut să își exerseze cunoștințele de chineză și să își facă noi prieteni în cadrul evenimentului.

Wang Jiong, directorul Institutului Confucius, a subliniat că evenimentul și-a propus să inspire studenții prin îmbinarea învățării limbii chineze cu experiențe culturale autentice. De asemenea, aceasta a menționat că institutul are în plan extinderea activităților sale dincolo de mediul academic, către întreaga comunitate.

De la înființarea sa în 2007, Institutul Confucius de la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu a pregătit aproximativ 35.000 de cursanți în limba și cultura chineză.

Evenimentul a fost marcat și de activități interactive, printre care caligrafia tradițională chineză, spectacole de Guzheng, ceremonii ale ceaiului și ateliere tematice. Participanții au avut ocazia să picteze măști din Opera din Beijing, să creeze săculeți parfumati din plante medicinale și să modeleze alimente tradiționale chineze din lut.

Hua Yafang, însărcinat cu afaceri ad interim al Ambasadei Chinei în România, a subliniat importanța limbii chineze ca punte între culturi, afirmând: „Învățarea limbii chineze poate adânci înțelegerea patrimoniului bogat al Chinei și a dezvoltării sale dinamice de astăzi.”

La rândul său, prorectorul Universității „Lucian Blaga”, Ana-Raluca Sassu, a declarat: „Instituirea Zilei Internaționale a Limbii Chineze ne amintește că învățarea unei limbi nu înseamnă doar dobândirea unei abilități, ci și deschiderea de porți către lume și viitor.”

Sibianca Sara Hanț câștigă inima juriului „Românii au Talent”. A fost apăsat butonul „Golden Buzz”

0
Sara Hanț, o tânără talentată din Sibiu, a reușit să capteze atenția întregii țări în cadrul emisiunii „Românii au Talent” de pe PRO TV, obținând un Golden Buzz din partea juratului Mihai Bobonete.

Momentul emoționant a avut loc pe 11 aprilie 2025, când Sara a interpretat cu sensibilitate melodia „Mi-am pus busuioc în păr”, din repertoriul legendei muzicii românești, Maria Tănase. În vârstă de 10 ani, Sara este o sibiancă cu o poveste de viață impresionantă. Născută prematur, cu paralizie la mâna și piciorul stâng, ea a trecut prin numeroase operații pe parcursul anilor, dar nu s-a lăsat descurajată. În ciuda dificultăților, talentul său nativ a ieșit la iveală, iar astăzi este elevă la Palatul Copiilor din Sibiu, unde învață canto sub îndrumarea profesoarei Dominique Simionescu.

Sara a reușit să își construiască o carieră în muzică, câștigând premii importante la festivaluri naționale și internaționale. Performanța sa la „Românii au Talent” este doar un alt pas în drumul său muzical, iar acum românii au ocazia să o susțină în semifinalele emisiunii, votând pentru a ajunge în finală.

Târgul de Paști a transformat Piața Mare din Sibiu într-un decor de poveste

0
Piața Mare din Sibiu s-a transformat într-un adevărat tărâm al sărbătorii, odată cu deschiderea oficială a Târgului de Paști. Evenimentul, organizat de Asociația Events for Tourism, are loc între 11 și 22 aprilie și aduce în prim-plan tradiția, meșteșugul și bucuria pascală.

Vizitatorii sunt întâmpinați cu o explozie de culoare și o gamă bogată de produse handmade, de la aranjamente florale și decorațiuni pascale, până la ceramică tradițională, jucării din lemn și obiecte de artizanat realizate cu migală de creatori locali.

Târgul oferă atracții pentru toate vârstele. Cei mici pot participa la ateliere de ciocolată, se pot plimba cu caruselul sau pot descoperi mini-golful din mijlocul târgului, în timp ce adulții se pot relaxa în zonele special amenajate cu biblioteci în aer liber.

Printre cele mai îndrăgite puncte de atracție se numără „Vitrina stupului” – o incursiune educativă în lumea albinelor – și țarcurile cu animăluțe, unde iepurașii și rățuștele fură inimile tuturor vizitatorilor.

Târgul de Paști din Sibiu promite o experiență completă pentru întreaga familie, într-un decor plin de farmec și voie bună, perfect pentru a intra în atmosfera sărbătorii pascale.

„Eidōla” – identitate și efemer în grafica Claudiei Chelaru, la Palatul Brukenthal

0
Sala cu Arcade a Palatului Brukenthal din Sibiu a găzduit recent vernisajul expoziției de grafică „Eidōla”, semnată de artista Claudia Chelaru și curatoriată de Alexandra Runcan.

Inspirată din conceptul grecesc „eidōlon” – ce desemnează imaginea, dublura sau o prezență fantomatică – expoziția propune o meditație vizuală asupra identității fragmentate și a efemerității eului. Originară din Cluj-Napoca, Claudia Chelaru construiește, prin lucrările sale, un univers artistic în care intimitatea capătă formă prin simboluri grafice și reinterpretări ale sinelui.

Publicul este invitat să descopere expoziția „Eidōla” până pe 25 mai 2025, în cadrul unuia dintre cele mai prestigioase spații expoziționale ale Sibiului.

Poliția din Mediaș trece la energie verde, cu o centrală fotovoltaică finanțată din fonduri europene

0
La 1 aprilie 2025, Ministerul Energiei a semnat contractul de finanțare pentru un nou proiect cu impact în domeniul energiei verzi: instalarea unei centrale fotovoltaice trifazate la sediul Poliției Municipiului Mediaș.

Investiția, în valoare totală de 1.456.322 lei (inclusiv TVA), este finanțată prin Fondul pentru Modernizare, în cadrul apelului destinat sprijinirii capacităților de producere a energiei electrice din surse regenerabile pentru autoconsum în instituțiile publice. Proiectul, implementat de Inspectoratul de Poliție Județean Sibiu, vizează amplasarea unei instalații solare cu o capacitate de 0,26 MWp pe strada Aurel Vlaicu nr. 33, la noul sediu al Poliției Municipiului Mediaș. Finalizarea lucrărilor este estimată până la sfârșitul anului 2026.

Energie verde pentru consum propriu

Scopul principal al investiției este producerea de energie electrică pentru consumul propriu al instituției, contribuind astfel la reducerea semnificativă a dependenței de sursele convenționale și la diminuarea cheltuielilor cu energia electrică. Proiectul este parte dintr-un efort mai larg al autorităților de a atinge obiectivele din Planul Național Integrat Energie-Schimbări Climatice 2021–2030, inclusiv creșterea ponderii energiei regenerabile în consumul final de energie.

Beneficii multiple pentru mediu și instituție

Printre beneficiile proiectului se numără:

  • creșterea capacității de producere a energiei regenerabile din surse solare;
  • reducerea emisiilor de carbon generate de utilizarea combustibililor fosili;
  • scăderea costurilor energetice și a consumului din rețea;
  • creșterea independenței energetice a IPJ Sibiu;
  • îmbunătățirea calității mediului și promovarea unui model de economie sustenabilă în sectorul public.

Prin această inițiativă, Poliția din Mediaș devine una dintre primele structuri locale care adoptă soluții durabile pentru alimentarea cu energie, într-un context în care tranziția către surse curate devine tot mai necesară. Proiectul se înscrie în Programul-cheie 1 al Fondului pentru Modernizare, axat pe dezvoltarea surselor regenerabile și a soluțiilor de stocare a energiei.

CSC Șelimbăr a obținut un punct în meciul supraviețuirii

0

Chindia Târgovişte și CSC Șelimbăr au disputat un meci foarte important în play-out-ul ligii secunde. Scorul final a fost 2-2.


Cele două echipe au jucat cu următoarele formule:

Chindia: M. Contra – Martac, Ant. Vlad, Mih. Leca, Ad. Ioniță – Iul. Roșu, R. Simion – Bg. Petre, Danu, R. Mihai – D. Florea (cpt.)

Rezerve: Fls. Croitoru – Iul. Zamfir, Ius. Cristea, Băicoianu, L. Nițu, Răducioiu, A. Cocoș, Romeo, Al. Petre.

CSC Șelimbăr: Măluțan – Buzan, Natea (cpt.), Giafer, Dijinari – Al. Luca, Rob. Boboc – D. Benzar, P. Petrescu, Bucuroiu – Sg. Jurj.

Rezerve: Cadar – Ayine, Gogor, Cotogoi, Bârză, Babic, Veștemean, R. Gherman, P. Simon

Antrenor: Ioan Luca

Daniel Florea a deschis scorul în minutul 25, după o fază controversată, în care sibienii au cerut fault în atac.

Giafer putea egala în minutul 40, dar lovitura sa de cap a lovit bara.

Egalarea a venit în minutul 62 când Babic l-a învins cu un șut în stânga porții pe Contra.

Sibienii au marcat golul de 2-1 în minutul 86 după reușita lui Babic., dar Daniel Florea a egalat după două minute.

CSC Șelimbăr are un avans de 3 puncte față de Chindia Târgovişte și va avea emoții pe final de campionat.

Cupa Campionilor la tenis de masă are loc la Mediaș

0

Un eveniment deosebit se desfășoară pe 12 aprilie în municipiul Mediaș.


Competiția este organizată de Palatul Copiilor Sibiu – structura Clubul Copiilor Mediaș, în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, și se va desfășura în sala de tenis de masă a CSM Mediaș, situată pe strada Gravorilor nr. 6.

Concursul este destinat elevilor (fete și băieți) care activează în cadrul palatelor și cluburilor copiilor, dar care nu sunt legitimați la federații sportive. Etapele locale și județene s-au desfășurat în perioada decembrie 2024 – martie 2025, iar cei mai buni sportivi vor reprezenta județele lor în etapa finală de la Mediaș.

La nivel național, fiecare județ poate înscrie maximum 8 elevi, câte un câștigător pentru fiecare categorie de concurs, după cum urmează:

  • Clasele V–VI (fete și băieți)
  • Clasele VII–VIII (fete și băieți)
  • Clasele IX–X (fete și băieți)
  • Clasele XI–XII (fete și băieți)

Turneu de șah QuChess Festival – 20 de ani de șah la Mediaș

0

ACS Tera – Șah Mediaș, în parteneriat cu Primăria Municipiului Mediaș, prin Direcția pentru Cultură organizează în perioada 11 – 13 aprilie 2025 turneul de șah rapid și Blitz „QuChess Festival – 20 de ani de șah la Mediaș”. Competiția se va desfășura în sala de sport a Școlii Gimnaziale nr. 5 din Mediaș.


Vineri, 11 aprilie, începând cu ora 17:00, se vor disputa partidele de șah din cadrul turneului neomologat. Acest turneu se adresează copiilor de grădiniță și elevilor din ciclul primar (clasele I-IV).

Sâmbătă, 12 aprilie, se va desfășura turneul de șah rapid, începând cu ora 10:00 și cel Blitz, începând cu ora 17:00, care va fi urmat de festivitatea de premiere a câștigătorilor.

Duminică, 13 aprilie, se vor disputa ultimele partide din turneul de șah rapid, începând cu ora 9:30 și va avea loc festivitatea de premiere pentru câștigătorii acestui turneu. Turneele de șah rapid și Blitz organizate în cadrul turneului omologat se vor disputa în sistem Open, pentru toate categoriile de vârstă și se adresează numai participanților legitimați.

De la idee la afacere profitabilă în 6 luni

0
Transformarea unei idei într-o afacere profitabilă reprezintă visul multor antreprenori, însă drumul de la concept la profit necesită planificare strategică, dedicare și implementare metodică. În timp ce unele startup-uri au nevoie de ani pentru a atinge profitabilitatea, acest ghid își propune să prezinte o foaie de parcurs accelerată, care poate conduce la o afacere funcțională și profitabilă în doar șase luni.

Statisticile arată că aproximativ 20% dintre startup-uri eșuează în primul an de funcționare, iar peste 60% nu supraviețuiesc primilor cinci ani. Principalele cauze includ lipsa unei cereri reale pe piață pentru produsul sau serviciul oferit, probleme de flux de numerar, echipe nepotrivite și incapacitatea de a concura eficient. Acest ghid abordează aceste provocări comune și oferă soluții pragmatice pentru a maximiza șansele de succes.

Indiferent dacă sunteți la prima afacere sau un antreprenor experimentat, următoarele șase etape vă vor ghida prin procesul complet de transformare a ideii într-o afacere profitabilă într-un interval de timp ambițios dar realizabil de șase luni.

Luna 1: Validarea ideii și cercetarea pieței

Evaluarea ideii de afacere

Primul pas esențial este validarea obiectivă a ideii dvs. de afacere. Nu toate ideile care par geniale la prima vedere sunt și viabile din punct de vedere comercial. Pentru o evaluare eficientă:

  1. Definiți clar problema pe care o rezolvă afacerea dvs. O afacere de succes oferă întotdeauna o soluție la o problemă reală.
  2. Identificați piața țintă specifică. Cine sunt clienții potențiali? Care sunt caracteristicile lor demografice, comportamentele și nevoile?
  3. Evaluați unicitatea propunerii de valoare. Ce oferă soluția dvs. diferit sau mai bine decât concurența existentă?
  4. Analizați scalabilitatea conceptului. Poate ideea să se dezvolte și să genereze creștere susținută?

Cercetarea aprofundată a pieței

O cercetare de piață riguroasă poate face diferența între succes și eșec. Alocați timp pentru:

  1. Analiza competitivă – Identificați competitorii direcți și indirecți, punctele lor forte și vulnerabilitățile. Studiați modelele lor de afaceri, strategiile de marketing și pozițiile pe piață.
  2. Feedback de la potențiali clienți – Organizați interviuri, focus grupuri sau sondaje online pentru a testa receptivitatea pieței față de conceptul dvs.
  3. Dimensiunea pieței – Estimați dimensiunea pieței totale adresabile (TAM), a pieței servicibile (SAM) și a pieței servicibile obtenabile (SOM).
  4. Tendințe și prognoze – Identificați direcțiile de evoluție ale pieței pentru a vă asigura că afacerea este orientată spre viitor.

Prototiparea și testarea conceptului

Crearea unui prototip sau a unui MVP (Minimum Viable Product) vă permite să testați conceptul cu un cost și risc minim:

  1. Dezvoltați un MVP care să includă doar funcțiile esențiale necesare pentru a demonstra valoarea propunerii dvs.
  2. Testați cu utilizatori reali și colectați feedback direct.
  3. Iterați rapid pe baza feedback-ului primit, perfecționând conceptul.
  4. Măsurați indicatori relevanți precum rata de conversie, feedback-ul utilizatorilor, și intenția de recomandare.

La sfârșitul primei luni, ar trebui să aveți o validare clară a ideii de afacere, bazată pe date concrete și feedback real, nu doar pe intuiție sau entuziasm personal.

Luna 2: Planificarea strategică și modelul de afaceri

Dezvoltarea modelului de afaceri

Un model de afaceri solid definește modul în care organizația creează, livrează și capturează valoare. Instrumentul Canvas pentru modelul de afaceri este util pentru structurarea acestor elemente:

  1. Segmente de clienți – Definiți grupurile specifice de persoane sau organizații pe care intenționați să le serviți.
  2. Propunere de valoare – Articulați beneficiile clare pe care le oferă produsul sau serviciul dvs.
  3. Canale de distribuție – Stabiliți modul în care veți livra propunerea de valoare clienților.
  4. Relații cu clienții – Definiți tipul de relații pe care le veți stabili cu fiecare segment de clienți.
  5. Fluxuri de venituri – Identificați sursele de venit și strategia de preț.
  6. Resurse cheie – Determinați activele esențiale necesare pentru ca modelul de afaceri să funcționeze.
  7. Activități cheie – Stabiliți acțiunile cruciale pe care trebuie să le întreprindeți pentru a opera cu succes.
  8. Parteneriate cheie – Identificați rețeaua de furnizori și parteneri care fac modelul de afaceri funcțional.
  9. Structura costurilor – Definiți toate costurile implicate în operarea modelului de afaceri.

Elaborarea planului de afaceri

Deși abordările lean startup minimizează importanța planurilor de afaceri extinse, un plan concis rămâne un instrument valoros:

  1. Rezumat executiv – O sinteză clară a întregului plan.
  2. Descrierea afacerii – Prezentarea detaliată a conceptului și a industriei.
  3. Analiza pieței – Rezultatele cercetării de piață realizate în prima lună.
  4. Organizare și management – Structura de conducere și echipa.
  5. Servicii sau produse – Descrierea detaliată a ofertei.
  6. Strategia de marketing și vânzări – Planul pentru atragerea și convertirea clienților.
  7. Proiecții financiare – Bugete, previziuni și analiza pragului de rentabilitate.
  8. Necesarul de finanțare – Dacă este cazul, suma de care aveți nevoie și cum va fi utilizată.

Planificarea resurselor și a finanțării

Identificați toate resursele necesare pentru lansarea și operarea afacerii:

  1. Capital inițial – Determinați suma necesară pentru lansare și pentru primele 6-12 luni de operare.
  2. Surse de finanțare – Evaluați opțiunile: economii personale, împrumuturi, investitori angel, crowdfunding, granturi.
  3. Resurse umane – Stabiliți nevoile de personal și competențele necesare.
  4. Tehnologie și echipamente – Identificați infrastructura tehnică și fizică necesară.

La sfârșitul lunii a doua, ar trebui să aveți un model de afaceri validat și un plan clar care să ghideze implementarea în lunile următoare.

Luna 3: Formalizarea afacerii și cadrul legal

Alegerea formei juridice potrivite

Structura legală a afacerii are implicații semnificative asupra taxelor, răspunderii personale, capacității de a atrage finanțare și complexității administrative:

  1. PFA (Persoană Fizică Autorizată) – Potrivită pentru afaceri individuale cu risc scăzut și formalități administrative reduse.
  2. SRL (Societate cu Răspundere Limitată) – Cea mai populară formă pentru majoritatea afacerilor noi, oferind un echilibru între protecția activelor personale și flexibilitate operațională.
  3. SA (Societate pe Acțiuni) – Pentru afaceri de dimensiuni mai mari, cu necesități complexe de finanțare și structuri de guvernanță.
  4. SRL-D (SRL Debutant) – Oferă avantaje fiscale pentru antreprenorii la prima afacere.
  5. Întreprindere Individuală – O alternativă la PFA, cu posibilități mai mari de angajare.

Procesul de înregistrare a firmei

Procesul de formalizare juridică a unei afaceri poate fi complex și consumator de timp, implicând multiple etape și interacțiuni cu diverse instituții:

  1. Rezervarea denumirii la Registrul Comerțului.
  2. Pregătirea documentației necesare: act constitutiv, declarații, documente de identitate, dovada sediului social.
  3. Deschiderea contului pentru capital social la bancă.
  4. Depunerea dosarului la Registrul Comerțului.
  5. Obținerea certificatului de înregistrare și a codului unic de identificare fiscală.
  6. Înregistrarea la autoritățile fiscale locale și naționale.
  7. Obținerea autorizațiilor specifice domeniului de activitate (sanitare, de mediu, PSI etc.).

Valoarea serviciilor specializate în înființarea firmelor

În această etapă critică, utilizarea unui serviciu profesional de înființare firme poate aduce avantaje semnificative, economisind timp prețios și evitând potențiale erori costisitoare. Aceste servicii specializate oferă:

  1. Consultanță personalizată pentru alegerea formei juridice optime în funcție de specificul afacerii, obiectivele pe termen lung și situația financiară.
  2. Gestionarea completă a procesului birocratic, de la rezervarea numelui până la obținerea tuturor documentelor necesare.
  3. Verificarea și pregătirea corectă a documentației, minimizând riscul de respingere sau întârzieri.
  4. Reprezentare în relația cu instituțiile statului, evitând deplasările repetate și timpii de așteptare.
  5. Optimizare fiscală prin recomandări privind structura de capital, domeniul de activitate și codul CAEN.
  6. Asistență pentru obținerea autorizațiilor specifice necesare în domeniul dvs. de activitate.
  7. Economii de timp considerabile, permițându-vă să vă concentrați pe aspectele esențiale ale dezvoltării afacerii, cum ar fi produsul, marketingul și relațiile cu clienții.
  8. Evitarea erorilor costisitoare care pot apărea din lipsa cunoștințelor juridice și fiscale specializate.

Mulți antreprenori subestimează complexitatea procesului de înființare și impactul deciziilor luate în această etapă asupra viitorului afacerii. Serviciile profesionale pot costa între 200-800 EUR, în funcție de complexitate, dar pot economisi săptămâni întregi și pot preveni erori care ar putea costa mult mai mult pe termen lung.

Aspecte fiscale și contabile esențiale

Implementarea unui sistem contabil solid de la început este crucială:

  1. Alegerea unui sistem de contabilitate adecvat dimensiunii și complexității afacerii.
  2. Selecția unui contabil sau a unei firme de contabilitate cu experiență în domeniul dvs.
  3. Implementarea software-ului de gestiune financiară și facturare.
  4. Înțelegerea obligațiilor fiscale specifice formei juridice alese.
  5. Stabilirea unei politici de prețuri care să reflecte toate costurile și marjele necesare.

La sfârșitul lunii a treia, afacerea dvs. ar trebui să existe ca entitate juridică, cu toate autorizațiile necesare pentru a opera legal și un sistem contabil funcțional.

Luna 4: Dezvoltarea produsului și pregătirea pentru lansare

Finalizarea produsului sau serviciului

Este momentul să treceți de la prototip la un produs sau serviciu complet funcțional:

  1. Dezvoltarea versiunii complete pe baza feedback-ului primit pentru MVP.
  2. Implementarea standardelor de calitate pentru a asigura consistența.
  3. Testarea riguroasă pentru identificarea și remedierea defectelor.
  4. Pregătirea documentației pentru utilizatori: manuale, FAQ, tutoriale.
  5. Stabilirea proceselor de producție sau livrare scalabile.

Crearea identității de brand

Un brand puternic diferențiază afacerea dvs. într-o piață competitivă:

  1. Dezvoltarea numelui și logo-ului memorabil și relevant.
  2. Crearea unei povești a brandului autentice care rezonează cu publicul țintă.
  3. Stabilirea vocii și tonului comunicării în toate materialele.
  4. Designul elementelor vizuale consistente: paletă de culori, fonturi, grafică.
  5. Înregistrarea mărcilor pentru protecția proprietății intelectuale.

Pregătirea infrastructurii de marketing

Înainte de lansare, implementați infrastructura de marketing necesară:

  1. Crearea website-ului care comunică clar propunerea de valoare.
  2. Configurarea canalelor de social media relevante pentru audiența țintă.
  3. Implementarea unui sistem CRM pentru gestionarea relațiilor cu clienții.
  4. Dezvoltarea materialelor de marketing: broșuri, prezentări, videoclipuri.
  5. Configurarea sistemelor de analiză pentru măsurarea performanței.

La sfârșitul lunii a patra, ar trebui să aveți un produs sau serviciu finalizat, o identitate de brand clară și infrastructura de marketing pregătită pentru lansare.

Luna 5: Lansarea și atragerea primilor clienți

Strategia de lansare

O lansare bine orchestrată creează momentum și vizibilitate:

  1. Stabiliți data exactă a lansării și creați un plan detaliat de activități.
  2. Pregătiți campania de pre-lansare pentru a construi anticipare.
  3. Contactați influenceri și publicații relevante din industrie.
  4. Organizați un eveniment de lansare fizic sau virtual.
  5. Implementați o ofertă specială de lansare pentru a stimula adoptarea timpurie.

Implementarea strategiei de marketing digital

Marketingul digital oferă cea mai rapidă cale spre atragerea clienților pentru majoritatea afacerilor:

  1. SEO (Search Engine Optimization) – Optimizați website-ul pentru cuvinte cheie relevante.
  2. Marketing prin conținut – Creați articole, ghiduri și resurse valoroase pentru audiența țintă.
  3. Email marketing – Dezvoltați campanii pentru nurturarea leadurilor.
  4. Publicitate plătită – Implementați campanii Google Ads, Facebook Ads sau pe alte platforme relevante.
  5. Social media marketing – Stabiliți un calendar editorial și interacționați activ cu comunitatea.
  6. Marketing afiliat – Creați un program pentru parteneri care să promoveze produsul dvs.

Strategii de vânzări și conversie

Transformarea vizitatorilor și a leadurilor în clienți plătitori necesită:

  1. Definirea unui proces clar de vânzări cu etape și responsabilități.
  2. Pregătirea materialelor de vânzări convingătoare.
  3. Implementarea unui sistem de follow-up pentru leaduri.
  4. Stabilirea unei politici de prețuri competitive dar profitabile.
  5. Dezvoltarea abilităților de negociere și închidere a vânzărilor.
  6. Configurarea unor procese simple de comandă și plată.

Colectarea și implementarea feedback-ului

Feedback-ul timpuriu este crucial pentru îmbunătățirea rapidă:

  1. Implementați sisteme de colectare a feedback-ului în toate punctele de contact.
  2. Organizați interviuri cu primii clienți pentru insights mai profunde.
  3. Monitorizați recenziile online și mențiunile pe social media.
  4. Analizați comportamentul utilizatorilor pe website și în aplicație.
  5. Creați un proces de prioritizare a îmbunătățirilor bazate pe feedback.

La sfârșitul lunii a cincea, afacerea dvs. ar trebui să fie lansată public, cu primii clienți activi și un flux constant de feedback valoros.

Luna 6: Optimizarea pentru profitabilitate

Analiza performanței și ajustări

Este momentul pentru o evaluare obiectivă și ajustări strategice:

  1. Analizați toți indicatorii cheie de performanță (KPI) relevanți pentru afacerea dvs.
  2. Identificați canalele de marketing cu cel mai bun ROI.
  3. Evaluați profitabilitatea diferitelor produse sau servicii.
  4. Identificați segmentele de clienți cele mai valoroase.
  5. Analizați procesele interne pentru eficiență și scalabilitate.

Optimizarea costurilor și a eficienței operaționale

Maximizarea profitului necesită o gestionare atentă a costurilor:

  1. Auditați toate cheltuielile și identificați zonele de optimizare.
  2. Negociați cu furnizorii pentru termeni mai avantajoși.
  3. Automatizați procesele repetitive pentru a reduce costurile cu forța de muncă.
  4. Implementați sisteme de management al inventarului eficiente.
  5. Evaluați necesitățile de spațiu și echipamente pentru a elimina risipa.

Strategii de creștere a veniturilor

Creșterea veniturilor poate veni din multiple direcții:

  1. Optimizarea ratei de conversie prin teste A/B și îmbunătățiri incrementale.
  2. Cross-selling și upselling către clienții existenți.
  3. Implementarea programelor de fidelizare pentru creșterea valorii pe durata vieții a clientului.
  4. Expandarea în segmente de piață adiacente.
  5. Dezvoltarea de noi produse sau servicii complementare.
  6. Ajustarea prețurilor pe baza valorii percepute și a comportamentului pieței.

Planificarea pentru creștere sustenabilă

Cu primele semne de profitabilitate, puteți planifica viitorul:

  1. Stabiliți obiective clare de creștere pentru următoarele 6-12 luni.
  2. Dezvoltați o strategie de reinvestire a profiturilor.
  3. Evaluați necesitățile de personal și recrutare pentru faza următoare.
  4. Considerați oportunitățile de parteneriat strategic.
  5. Explorați potențiale canale noi de distribuție.
  6. Implementați procese de scalare care păstrează calitatea și cultura.

Dincolo de primele șase luni

Transformarea unei idei într-o afacere profitabilă în șase luni este un obiectiv ambițios dar realizabil, cu planificare riguroasă și execuție disciplinată. La finalul acestor șase luni, ar trebui să aveți:

  1. O afacere formalizată legal, cu toate autorizațiile necesare.
  2. Un produs sau serviciu validat de piață și îmbunătățit pe baza feedback-ului real.
  3. Primii clienți plătitori și un flux constant de leaduri.
  4. Canale de marketing funcționale cu metrici clari de performanță.
  5. Procese operaționale eficiente și scalabile.
  6. Primele semne de profitabilitate și o strategie pentru creștere sustenabilă.

Parcursul de la idee la afacere profitabilă în doar 6 luni poate părea copleșitor, dar cu planificare strategică, validare de piață și execuție disciplinată, este perfect realizabil. Un pas crucial în această călătorie este formalizarea legală a afacerii tale, care îți oferă nu doar legitimitate în fața clienților și partenerilor, dar și protecția necesară pentru a-ți dezvolta viziunea în siguranță.

Pentru a economisi timp prețios și a evita complicațiile birocratice, multe startup-uri de succes aleg să colaboreze cu servicii specializate de înființari SRL sau PFA Sibiu, care pot gestiona întregul proces de înregistrare în timp ce tu te concentrezi pe ceea ce contează cu adevărat: dezvoltarea produsului și atragerea primilor clienți profitabili. Indiferent de drumul ales, amintește-ți că succesul nu vine peste noapte, dar cu perseverență, adaptabilitate și resurse potrivite, cele 6 luni care urmează pot transforma visul tău antreprenorial într-o afacere solidă și profitabilă.