14.1 C
Sibiu
marți, 13 mai, 2025
Acasă Blog Pagina 76

Peste 100.000 de străini au început lucrul legal în România în 2024

0
Cifrele străinilor, preponderent asiatici, care primesc avize de muncă în România crește de la an la an. Guvernul a mărit numărul maxim admis de străini non-UE care pot munci în România de mai multe ori în ultimii 5 ani. Lipsa forței de muncă din România este astfel compensată cu străini. Conform datelor Inspectoratului General pentru Imigrări, 98,3% din avizele disponbile au fost folosite anul trecut.

În anul 2024, polițiștii de imigrări au emis, la nivel național, 105.986 de avize de angajare în muncă pentru cetățeni străini care doresc să lucreze în România. Contingentul aprobat pentru anul în curs a fost utilizat în proporție de 98,3%. Restul avizelor emise se referă la schimbarea angajatorului sau a funcției, situații care nu afectează contingentul.

Din totalul avizelor eliberate, cele mai multe au fost acordate pentru lucrători permanenți, însumând 105.126 de avize.

De asemenea, 371 deavize au fost emise pentru lucrători înalt calificați, alte 214 avize au fost acordate pentru lucrători sezonieri, 205 avize pentru lucrători detașați, 68 pentru lucrători ICT (persoane transferate în cadrul aceleiași companii) și două avize pentru lucrători transfrontalieri.

Inspectoratul General pentru Imigrări continuă să susțină angajatorii români prin simplificarea și optimizarea proceselor de obținere a avizelor de angajare, în conformitate cu legislația în vigoare.

Pentru mai multe informații despre obținerea avizului de angajare în muncă și procedurile aferente, cei interesați pot accesa secțiunea dedicată pe site-ul Inspectoratului General pentru Imigrări: https://igi.mai.gov.ro/obtinerea-avizului/ .

Muniție aruncată la gunoi în Cisnădie

0
Un cetățean din orașul Cisnădie județul Sibiu a sesizat poliția astăzi pentru că în zona containerelor de gunoi de la piață era muniție aruncată.

Polițiștii s-au deplasat la fața locului și au ridicat muniția fiind vorba de niște cartușe nefolosite.

Conform surselor Sibiu independent la nivelul poliției orașului Cisnădie s a deschis un dosar de urmărire penală în rem până la identificarea autorului faptei.

Doar o repriză bună pentru BC CSU Sibiu

0

Cuplajul de vineri seara de la Sala Polivalentă din Craiova s-a încheiat cu meciul de baschet dintre echipa locală SCM Craiova și BC CSU Sibiu.

Sibienii au reușit o primă repriză bună pe parcursul căreia s-au aflat și în avantaj. Gazdele au preluat conducerea chiar în ultimele secunde și au condus la pauză cu 41-39.

Din păcate, BC CSU Sibiu nu a putut ține ritmul și în repriza a doua, iar posibilitatea unei surprize a dispărut foarte repede. La final, craiovenii s-au impus cu 102-82. BC CSU Sibiu rămâne în zona inferioară a clasamentului, iar obiectivul echipei este salvarea de la retrogradare.

Măgura Cisnădie a cedat la Craiova în deschiderea cuplajului sportiv

0

Cuplajul cu echipe sibiene din Sala Polivalentă din Craiova a început cu o înfrângere a formației Măgura Cisnădie în fața formației locale SCM Craiova, în Liga Florilor Mol la handbal feminin. Craiova a câștigat cu 24-22.


Superioritatea gazdelor a fost vizibilă încă din start. SCM Craiova a preluat inițiativa și a condus cu 3-1, 5-2, 10-6 și 14-8 la pauză.

Superioritatea gazdelor s-a văzut și în startul actului secund, Craiova reușind să se distanțeze la 17-10. A fost momentul în care sibiencele au început să joace și s-au apropiat cu 12 minute înainte de final la trei goluri, 20-17.

Până la final cele două formații au oferit un joc frumos, iar Craiova s-a impus cu scorul de 24-22.

Wizz Air mărește numărul de curse și din București, după anunțul din Sibiu

0
aeronava WIZZ AIR Aeroport Sibiu
Wizz Air a anunțat astăzi că va mări flota de la București cu două aeronave Airbus A321neo de ultimă generație și va introduce trei rute noi. Anunțul vine la câteva zile după ce compania a anunțat 6 rute noi din Sibiu și o a doua aeronavă adusă la acest aeroport. La București, Wizz Air va deschiderea a doua bază care deservește orașul, la Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu, începând cu 1 aprilie 2025, potrivit unui comunicat de presă al operatorului aerian.

Aeronavele suplimentare vor opera de pe Aeroportul Henri Coandă, iar a doua aeronavă va avea baza la Aeroportul București Băneasa începând cu 1 aprilie 2025, ajungând la un număr total de 21 de aeronave în capitală, precizează Wizz Air.

„Cu un total de 21 de aeronave care vor avea baza în București, această extindere are ca scop creșterea semnificativă a conectivității dintre România și alte țări din Europa și nu numai, oferind în același timp mai multe opțiuni de călătorie accesibile, cu locuri suplimentare la tarife reduse pentru vara viitoare. Bucureștiul este de o importanță crucială pentru Wizz Air, iar compania aeriană este încântată să își continue expansiunea rapidă cu aceste noi aeronave. Acestea vor adăuga aproape 750.000 de locuri la programul său din vara anului 2025 în București, în creștere cu 18% față de vara anului 2024”, se arată în comunicat.

Noi rute din București

Noile rute din București Otopeni vor începe să funcționeze după cum urmează: București Otopeni către Gran Canaria (Spania) va începe în 17 iulie 2025, către Frankfurt Hahn (Germania) în 1 august, iar către Friedrichshafen (Germania) în 2 august. Prețurile încep de la 29,99 eruto. De asemenea, compania aeriană va crește frecvența a nouă rute existente către Dortmund, Memmingen, Stuttgart, Nisa, Basel, Larnaca, Lyon, Alghero și Pisa.

Începând cu 1 aprilie, Wizz Air va începe operațiunile de bază de pe Aeroportul București Băneasa. Pe lângă zborurile către Napoli (Italia) și Cracovia (Polonia) care sunt deja în serviciu, compania aeriană va lansa rute din București Băneasa către Abu Dhabi (EAU) în 30 martie, către Londra Luton (Marea Britanie) în 1 aprilie și către Varșovia (Polonia) în 9 iunie. Biletele sunt deja în vânzare pe wizzair.com și în aplicația oficială a companiei aeriene, cu prețuri începând de la 24,99 euro. Această extindere reflectă dedicarea Wizz Air de a răspunde nevoilor în continuă evoluție ale călătorilor din România, oferindu-le mai multe opțiuni și flexibilitate pentru călătoriile de agrement sau de afaceri, precum și pentru vizitarea prietenilor și familiei în străinătate, se arată în comunicat.

De la începerea operațiunilor sale în România în 2006, Wizz Air și-a mărit constant investițiile, recunoscând țara ca fiind o piață esențială. În prezent, compania aeriană operează 175 de rute de pe 13 aeroporturi din România, conectând pasagerii la 72 de destinații din 24 de țări. În ultimii 18 ani, Wizz Air a stabilit șase baze operaționale în București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Craiova și Sibiu. Compania aeriană are peste 1.500 de angajați în România.

ACS Mediaș a pierdut în fața Corvinului

0

ACS Mediaș a suferit o înfrângere în primul amical al iernii. Pe stadionul CFR Simeria, Corvinul a trecut cu 2-0 de formația sibiană.


Pe o vreme ploioasă, cele două echipe au oferit un joc plăcut în prima repriză. Echipa din Mediaș a avut mai multe ocazii, iar hunedorenii au replicat printr-o bară laterală.

Golurile gazdelor au fost marcate în minutele 63 și 77. Ambele reușite au venit după lovituri de colț. Prima finalizare a fost cu capul, iar la a doua, gazdele au schimbat schema și au păcălit defensiva oaspete cu un șut de la distanță. Stafful Mediașului a rulat întreg lotul avut la dispoziție.

Calendarul competițiilor de alergare din Sibiu prezentat la Madrid

0
Maratonul-Internatioanal-Sibiu
Cele mai importante competiții de alergare din județul Sibiu sunt prezentate în acest weekend la FITUR – International Tourism Trade Fair, unul dintre cele mai relavante târguri internaționale de turism, desfășurat în perioada 22-26 ianuarie, la Madrid. Cele unsprezece competiții sportive de diferite tipuri: maratoane de asfalt, maratoane montane, competiții de trail run, dar și duatloane și triatloane sunt prezentate sub forma unui pliant bilingv, distribuit agențiilor de turism și participanților la târg.

Realizarea unui astfel de material, care se adresează în special pasionaților de alergare de orice tip, este o premieră la nivel național. Parteneriatul pe care organizatorii competițiilor l-au încheiat este un model de bună practică ce susține unirea forțelor pentru un scop comun: promovarea tuturor concursurilor de alergare și a eco-turismului în județul Sibiu.

Această broșură este ghidul complet al competițiilor de alergare din județul Sibiu, o destinație de vis pentru iubitorii de mișcare și natură. De la trasee montane spectaculoase care străbat Munții Făgăraș și Cindrel, până la curse de șosea în orașul Sibiu sau în satele pitorești, calendarul competițional din această regiune oferă ceva pentru fiecare tip de alergător – amator sau profesionist.

Competițiile de alergare incluse în calendar sunt:

Urme pe Play (26-27 aprilie)

Maratonul Internațional Sibiu (24-25 mai)

Turnu Roșu Challenge (8 iunie)

Crosul Agnitei (21 iunie)

Burduf Challenge (19 iulie)

Cindrel în alergare (26 iulie)

Sibiu Triathlon Challenge (3 august)

Night Cross Challenge (22 august)

2×2 Race (23 august)

Gușterița Trail Run (6 septembrie)

Duathlon Challenge (28 septembrie)

Prin promovarea mișcării, ne dorim să atragem atât alergători pasionați, cât și eco-turiști din întreaga lume. Evenimentele incluse nu sunt doar despre competiție, ci și despre descoperirea frumuseții naturii, a tradițiilor locale și despre conexiunea cu comunitățile din zonă.

Această broșură este o invitație deschisă de a explora județul Sibiu prin sport. Fie că ești în căutarea unei provocări extreme, a unui traseu relaxant sau a unei experiențe culturale unice, județul Sibiu te așteaptă să descoperi poteci, peisaje și oameni care te vor face să revii.

Alergăm împreună, descoperim împreună – te așteptăm în Sibiu!” – transmit organizatorii.

Tendințele actuale reflectă o preocupare tot mai mare pentru un stil de viață activ și sănătos, iar prin această inițiativă se dorește atragerea de alergători din alte județe și din străinătate, care își pot planifica vacanțele în Sibiu, ținând cont și de aceste noi puncte de interes. Este de menționat că fondurile alocate pentru realizarea acestui material informativ aparțin strict organizatorilor, inițiativa fiind una privată.

Următorul eveniment în cadrul căruia va fi promovată această inițiativă este ITB Berlin – unul dintre cele mai mari târguri de turism din lume.

Abon: O metoda de plata tot mai populara in Romania

0
In lumea moderna aflata intr-o continua schimbare, metodele de plata devin din ce in ce mai diverse, astfel ca Abon a devenit o optiune destul de folosita la noi in tara.

Putem spune ca metoda de plata Abon a inceput sa castige din ce in ce mai mult teren datorita acesibilitatii, securitatii si flexibilitatii in folosire, fiind folosita pentru mai multe tipuri de tranzactii: jocuri online, depunerea de bani la cazinouri online, cumparaturi etc.

In randurile ce urmeaza, o sa vedem ce este Abon, vom vedea cum functioneaza aceasta metoda de plata si de ce este preferata de foarte multi utilizatori.

Ce este Abon?

Abon este o metoda de plata electronica emisa de catre Aircash. Aircash este o institutie de plata electronica care are o licenta de operare pe tot teritoriul Uniunii Europene, aceasta licenta fiind emisa de catre Banca Nationala a Croatiei. Asadar, poti fi sigur ca Abon este o metoda de plata sigura si corecta.

Voucherul Abon poate fi achizitionat din peste 200.000 de locatii din toata Europa, iar in Romania poti face acest lucru de la statii SelfPay, StartPay, centrul de plati un-doi, e-Pin si Inmedio.

Cu Abon poti plati online sigur, simplu si rapid. Asa cum am spus si putin mai sus, voucherele pot fi cumparate de pe tot teritoriul Romaniei si au o valoare fixa: 25 LEI, 50 LEI, 100 LEI, 150 LEI, 200 LEI si 300 LEI.

Cum poate fi folosit?

Voucherul Abon este usor de folosit. Incepi prin a te duce la un punct de vanzare. Pe statiile SelfPay si StartPay trebuie sa selectezi Abon, valoarea pe care vrei sa o aibe voucherul si sa introduci in terminal numerarul necesar. Dupa ceea, ti se va elibera un voucher cu un cod pin unic.

Voucherul Abon poate fi folosit in mai multe domenii, inclusiv magazine online sau cazinouri online. Deoarece este la mai indemana sa explicam cum se poate folosi un voucher Abon la cazino, iata care este procesul:

  1. Accesezi platforma online a unui casino online care accepta ca si metoda de plata Abon
  2. Te loghezi pe contul de joc si accesezi sectiunea de Depunere
  3. Selectezi metoda Abon, introduci numarul voucherului si pin-ul acestuia
  4. Te bucuri de fondurile adaugate pe contul tau de joc

Acest lucru este valabil si pentru achizitii online, doar ca de cele mai multe ori nu ai nevoie de un cont pentru a finaliza tranzactia.

Metoda de plata Abon este extrem de utila mai ales in cazul unor plati unice, deoarece nu trebuie sa dezvalui date bancare confidentiale.

Unde poti folosi Abon?

Asa cum am mentionat si in paragrafele anterioare, voucherele Abon pot fi folosite in mai multe domenii precum: jocuri de noroc, achizitii online, achizitii de jocuri video, platforme de Gaming si multe altele.

Daca esti interesat de jocuri de noroc, exista mai multe site-uri dedicate care ofera informatii despre cele mai bune cazinouri cu Abon. Pe langa aceasta industrie a jocurilor de noroc, Abon este utilizat pe scara larga pentru mai multe produse si servicii inclusiv:

  • Divertisment – platforme de streaming video precum Netflix, HBOMAX, Showtime, Disney, Amazon Prime, platforme de streaming de muzica precum Spotify, Apple Music sau platforme de jocuri (Steam, Epic Games, Riot)
  • Magazine online

Abon vs alte metode de plata

Abon se diferentiaza destul de mult de metodele de plata clasice din domeniul platilor online. In primul rand, in cazul unor plati online, nu trebuie sa dezvalui date bancare confidentiale sau date personale confidentiale asa cum este in cazul unei plati cu un card bancar.

In al doilea rand, ai parte de anonimitate, deoarece voucherele, asa cum am mentionat si in randul anterior, nu implica dezvaluirea de nume. Din aceasta cauza, voucherele Abon sunt extrem de utile deoarece riscurile asociate fraudelor sunt minime.

Abon mai este apreciat de catre utilizatori si datorita faptului ca nu necesita un cont bancar traditional pentru a putea fi folosit. Astfel ca, persoanele care nu vor sa aiba de-a face cu bancile pot folosi Abon, ceea ce face din aceasta metoda de plata una disponibila pentru un public larg.

Si nu in ultimul rand, tranzactiile cu Abon sunt procesate instant, ceea ce reduce timpul de asteptare pentru a confirma plata.

E drept ca Abon are si limitari, in sensul ca nu toate platformele online accepta aceasta metoda de plata. Insa avand in vedere cresterea din ce in ce in ce mai mare a popularitatii acestei metode, cu siguranta se va schimba si acest lucru pe viitor.

De ce a devenit Abon popular in Romania?

Abon a devenit popular in Romania din mai multe metode, unele mentionate si mai devreme in acest articol:

  • Ofera siguranta – utilizatorii voucherului Abon nu mai trebuie sa dezvaluie date confidentiale – fie ele bancare fie personale
  • Poate fi folosit in mai multe domenii – incepand de la platforme de divertisment si pana la achizitii online
  • Flexibilitate – este foarte usor de folosit si nu implica proceduri complicate. Trebuie doar sa te duci la un terminal SelfPay, sa selectezi Abon si sa introduci numerarul aferent pentru valoarea de voucher pe care o vrei

Asadar, Abon reprezinta in acest moment o solutie de plata usoara, convenabila si sigura, castigand rapid increderea utilizatorilor din Romania. Incepand de la cumparaturi online si pana la depunerea de bani pe platforme de casino online, Abon continua sa se extinda si sa devina o metoda de plata din ce in ce mai folosita, mai ales in anul 2025.

Strada Varșovia, de peste 1 milion de euro, duce în… noroi!

0
Primăria Sibiu s-a lăudat zilele trecute cu deschiderea străzii Varșovia, o nouă legătură cu Zona Industrială de Vest. Doar că proiectul de peste 1 milion de euro nu este sustenabil, de la intersecția cu strada Ogorului drumul este de noroi. În plus, calea ferată de pe strada Ogorului este puternic denivelată. Iar accesul spre Ogorului din strada Frunzei este pe o stradă extrem de îngustă.

Cineva din Primăria Sibiu s-a trezit într-o zi din 2018 și a venit cu ideea că trebuie traversat câmpul dintre strada Ogorului și fabrica Odu. Motivul era deschiderea unei noi căi de accces către Zona industrială de vest, doar că realitatea fezabilă din teren arată că acest drum nu va funcționa ca legătură și degrevare de trafic decât parțial și doar pentru mașini mici.

Alte interese în zonă?

Există o suspiciune în rândul locuitorilor din strada Ogorului că strada Varșovia a fost concepută pentru a ridica valoarea terenurilor agricole din zonă, care apoi vor fi transformate în terenuri de construcții. Cei din cartierul din strada Ogorului se simt discriminați, pentru că de 8 ani de zile ei așteaptă asfaltarea străzii lor, care încă este de noroi. Totuși, Primăria Sibiu, spun ei, a considerat propritară o stradă în câmpul de porumb, fără conexiune reală cu sistemul stradal din oraș.

Primăria Sibiu s-a zgârcit în decursul anilor cu informații clare despre expropieri. Totuși, o hotărâre de Consiliu Local arată că doamna Kober Maria a primit peste 300.000 de lei pentru 2464 de mp teren expropiați. În total, Primăria a cheltuit aproape 1,1 milioane lei pentru aceste expropieri, dar nu știm lista persoanelor expropiate în afară de doamna Kober și firma Brandl Srl care a cedat astfel puțin peste 400 de metri pătrați.

În plus față de costul final declarat al proiectului de 5,3 miioane lei. Mai mult, la cererea Distribuție Electrica, Primăria Sibiu a trebuit să devină contribuitor la un proiect de îngropare a rețelei de medie tensiune din zonă realizat de Distribuție Electrica, odată cu demararea lucrărilor la strada Varșovia care a valorat peste 1 milion de euro.

Pe teren, strada Varșovia duce într-un teren plin de noroi

La fața locului, reporterul SIBIU INDEPENDENT a constatat că ieșirea din strada Varșovia în strada Ogorului este înfricoșătoare. Atât de speriat este noroiul și lipsa unor demarcații între ce ar putea fi stradă și ce este câmp, încât timp de 10 minute două din 4 mașini care veneau dinspre Zona Industrială de Vest au întors în drum pe Varșovia și au pornit înapoi.

Deși Primăria Sibiu a inaugurat în 22 ianuarie drumul oficial, recepția nu este încă finalizată. Primăria recunoaște acest fapt în comunicatul de presă. Deficiențele constatate sunt minore și se vor remedia în primăvară. Dar, realiatatea din teren nu este așa. Strada Varșovia trebuia să aibă prin contractul anunțat oficial 2 sensuri de mers pentru biciclete. Are unul singur. Acum, Primăria o dă cotită și spune că pista de biciclete nu a fost vopsită corect, altfel spus din o pistă vor face două. Doar că lățimea actualei piste este de 1 metru, conform normativ. Dacă o separă în două, nu mai respectă normativul.

Strada Varșovia se termină într-un câmp de noroi, care pe hărți apare ca strada Ogorului

În proiectul depus în 2022 la Agenția de Protecția Mediului Sibiu, primăria prevedea două trotuare și două piste de biciclete pe ambele sensuri cu lățimea de 1,25 metri fiecare. Acum există doar un trotuar și o pistă de biciclete.

În realitate există doar un trotuar și o pistă de biciclete, nu două ca în proiect

Locuitorii din zonă acuză și constructorul

Nemulțumirile locuitorilor de pe strada Ogorului nu se rezumă doar la drumul lor neasfalatat de 8 ani de zile. Ei acuză și firma care a executat lucrarea, Geiger că a folosit apa pentru curățarea mașinilor și utilajelor prin racordare ilegală la rețeaua complexului de blocuri. Conform unui locatar, pe perioada șantierului, pierderile de apă la blocuri au înregistrat o creștere burscă și mare. El a precizat că principalul contor de apă al complexului este pe strada Turda de unde vine aducțiunea la blocuri.

Strada Varșovia traversează un lan de porumb

O legătură care nu este funcțională

Dar marea nemulțumire rămâne drumul neasfaltat și nemarcat. Când ieși de pe strada Varșovia faci dreapta pe Ogorului. Pe o porțiune de 100 de metri nu știi unde este drum, unde este câmp. Noaptea este chiar riscant. Apoi trebuie să treci calea ferată, puternic denivelată. Urmează asfaltul, dar ai două opțiuni: înainte pe strada Ogorului sau la stânga pe strada Frunzei. Pe strada Ogorului înainte ajungi în Șoseaua Alba Iulia și trebuie să faci obligatoriu la dreapta, adică te întorci de unde ai plecat. Așa că singura opțiune spre oraș, rămâne strada Frunzei. Doar că segmentul acestei de 250 de metri între strada Ogorului și bifurcația la dreapta a străzii Frunzei este unul îngust, care nu respectă normativul rutier pentru o stradă de două sensuri. Este inexplicabil cum Comisia de Circulație Sibiu a dat avizul pentru stradă cu două sensuri pe acest tronson. Fiind îngustă, cu un trafic mărit, va duce la ambuteiaje.

Strada Frunzei, care preia și duce traficul de pe strada Varșovia este prea îngustă

Cisnădia se apropie cu pași repezi de primul Retail Park Zacaria

0
Proiectul grupului Zacaria la Cisnădie a început în mandatul primarului Gheorghe Huja, care a văzut oportunitatea ca un mare dezvoltator să preia ruinele fostei fabrici și să transforme zona centrală într-un mare Retail Park cu magazine și zonă de restaurante și petrecere a timpului liber. Acum, Grupul Zacaria anunță printr-un comunicat de presă că proiectul se apropie finalizarea primei faze și primele magazine vor fi deschise, alături de un supermarket Lidl.

Grupul Zacaria, specializat în dezvoltarea proiectelor rezidențiale și industriale, anunță demararea construcției la primul parc de retail din portofoliu. Situat în centrul orașului Cisnădie, Zacaria Retail Park va avea o suprafață închiriabilă de 8.600 m² și va avea în vecinătate un supermarket Lidl, care se va deschide în curând.

Proiectul este amplasat pe un teren de 20.000 m² și se află în zona centrală a Cisnădiei, fiind primul centru comercial de acest tip din oraș. Deschiderea sa va însemna revitalizarea unei zone cu o semnificație aparte pentru oraș, contribuind totodată la diversificarea variantelor de shopping și petrecere a timpului liber. Zacaria Retail Park va găzdui branduri de fashion, încălțăminte, mobilier și decorațiuni, jucării, haine pentru copii și o serie de alte servicii, o bună parte din spații fiind deja închiriate de retaileri cu renume internațional. În cadrul aceleiași incinte va funcționa și un nou supermarket Lidl, proiect aflat în faza finală de construcție.

default

„Planul era ca acest centru comercial să fie inaugurat în urmă cu doi ani, însă știm că în real-estate lucrurile pot fluctua destul de mult. Ne bucură însă nespus că acum lucrările au intrat în linie dreaptă și construcția evoluează foarte bine. Ne așteptăm ca inaugurarea să aibă loc în trimestrul al treilea al anului curent și suntem convinși că, în scurt timp, va reprezenta principalul pol de atracție al orașului, dar și al zonelor învecinate”, a declarat Marius Moga, Director de Marketing și Vânzări la Zacaria.

Deși tipologia clădirilor urmează conceptul tipic al unui parc de retail, dezvoltatorul a ales să integreze și o serie de aspecte unice pentru un astfel de proiect. Astfel, pe lângă spațiile clasice, există o zonă destinată serviciilor, precum și o zonă conturată pentru food și organizare de evenimente. Totodată, designul proiectului este unic, împrumutând elemente din specificul local și din arhitectura zonei. Nici zonele exterioare nu au fost uitate, astfel că există multiple spații de relaxare interactive, inclusiv o zonă de peste 2.500 m² de spațiu verde, care va găzdui și evenimente sezoniere.

Gândit ca un proiect de tip „one-stop shop”, Zacaria Retail Park Cisnădie va deveni o destinație pentru public, răspunzând nevoilor clienților și constituindu-se într-una dintre investițiile semnificative din județul Sibiu, respectând totodată cerințele de sustenabilitate și regenerare urbană. Peste 350 de locuri de parcare vor sta la dispoziția clienților, împreună cu o secțiune suplimentară de parcare, amenajată cu puncte de încărcare pentru mașini electrice.

„Este un fenomen tot mai des întâlnit ca localitățile din jurul orașelor mari să se dezvolte din ce în ce mai mult, iar asta se întâmplă atât la Sibiu, cât și în multe alte orașe reședință de județ. Este bine-cunoscut faptul că Cisnădia și Șelimbărul, de exemplu, atrag tot mai mulți locuitori care preferă să se mute din Sibiu către împrejurimi. Doar în ultimii ani, municipiul a pierdut 13.000 de locuitori, persoane care au migrat către localitățile învecinate. Acesta este și unul dintre motivele pentru care am ales să dezvoltăm acest proiect aici, fiind convinși că, în următorii ani, fenomenul se va accentua. Mai mult decât atât, zona Cisnădie-Cisnădioara are un potențial turistic ridicat, indiferent de sezon, iar conexiunile rutiere diverse (Cisnădioara, DN-Autostrada A1 și Sibiu), precum și comunitatea dinamică de expați, îi asigură un potențial ridicat de creștere”, a mai adăugat reprezentantul companiei.

Laura Barac, consilier local PSD SIBIU, mesaj pentru clasa politică cu prilejul Micii Uniri

0
Laura Barac, consilier local PSD Sibiu: Unirea principatelor române Moldova și Țara Românească la 24 ianuarie 1859 reprezintă primul mare pas pe calea reîntregirii naționale în istoria noastră. Puțini știu că Mica Unire, cum a fost denumită mai târziu, a fost reușita clasei politice românești de atunci, din cele două regiuni istorice.

A fost o perioadă deosebită în istoria noastră politică, prin faptul că toți politicienii unioniști, indiferent de convingerile lor doctrinare de stânga sau dreapta, au lucrat împreună pentru binele României.

Astăzi, ne aflăm într-o situația asemănătoare politică. Trebuie să lăsăm pe planul doi ideologiile de partid și să lucrăm împreună pentru binele României. Țara noastră este supusă unei presiuni uriașe în această perioadă și trebuie să căutăm soluții economice și geo-politice alături de partenerii noștri europeni.

Raluca Turcan (PNL Sibiu): Mesaj cu prilejul Unirii Principatelor Române

0
Raluca Turcan, deputat PNL SIBIU: Unirea de la 1859 și procesul rapid de modernizare care i-a urmat arată cât de multe putem realiza când suntem uniți, avem parteneri puternici în Apusul civilizat și o relație marcată de încredere cu aceștia.

Generațiile de la 1848, 1859 și 1918 au pornit pe calea făuririi unirii românilor într-o țară care să fie parte a civilizației apusene, iar patriotismul românesc a fost, încă de la început, unul constitutiv pro-occidental.

Tancurile sovietice și totalitarismul comunist au întrerupt brutal acest proces și au readus, pentru o vreme, România în trecutul și în sferele de influență ale Răsăritului de care reușise să se rupă după 1859. Vedem și azi la lucru aceleași forțe distructive, aventurieri ai trecutului totalitar care predică un cu totul alt soi de ”patriotism” decât cel adevărat al generațiilor de după 1848 care au înfăptuit România modernă și pro-occidentală.

Destinul României unite, întregite, solidare și prospere este intrinsesc legat de destinul civilizației euroatlantice căreia îi aparținem.

EDITORIAL: Istoria cu istoria, politicienii cu politica

0
Pe principiul „Morții cu morții, vii cu vii”, clasa politică de la Sibiu aleasă prin diferite funcții publice tratează istoria națională cu un sictir demn de Caragiale. Deși marcarea marilor momente ale istoriei naționale este prevăzută prin LEGE, autoitățile mimează aceste marcări prin evenimente ținute de complezență și, adesea, nu în ziua corespunzătoare. Că doar nu vreți ca politicianul sibian să își strice week-endul prelungit primit de la stat, acela de care privații nu beneficiază?!

Am susținut mereu că România are mult prea mulți angajați la stat cu mult prea multe drepturi. A venit Bolojan acum la Senat să constate că așa este. Îl mănăncă bucureștenii de viu, cei ce lucrează în sistem. Dacă nu știați, aparatul de stat alocat Guvernului, parlamentului, agențiilor centrale din București, este numeric, mai mare, decât toți angajații la stat a acestor instituții în teritoriu! Oare de ce? Toate tăierile se fac strict în teritoriu, de obicei.

Am făcut această paranteză, pentru a evidenția tupeul angajatului la stat. Dar și mai grav este tupeul dobândit de politicienii puși sau aleși în funcții publice, deci la stat. Aceștia se joacă chiar și cu istoria națională, pentru care arată doar sfidare. Am mai scris despre organizarea de evenimente ce marchează Ziua Națională sau altele din istorie doar de complezență. Dar și de marcarea Micii Uniri în altă zi, pentru a nu-și strica oamenii vacanța prelungită primită de la ei putere, prin decizia lor, a membrilor statului. Vacanță de care majoritatea privaților nu beneficiază niciodată.

Și tot ei, acești politicieni, se miră de ascensiunea extremei drepte și a partidelor care promovează naționalismul. Păi nu e firesc, când voi efectiv tratați cu sictir problema națională?! Câtă aroganță să ai să ții ani la rând evenimentele de Ziua Micii Uniri mai devreme?

Știu că nici sibienii nu sunt prea interesați de aceste evenimente. Dar de ce ar fi, când ele sunt niște făcături ordinare. Dacă autoritățile ar vrea să promoveze cultul național, stabilit prin lege și la noi, dar serbat ca atare în Franța și alte țări, ar organiza mari evenimente populare. Cu muzică, cu festivități frumoase, cu evenimente sportive etc. Dar ei pun coroane, cântă fanfara și țin 3-4 discursuri istorice pe care efectiv adormi. Cum să atragi astfel publicul larg?

Și ca să nu pară că nimeni nu participă aduc cu japca studenții Academiei Forțelor Terestre și vreun grup de liceeni. Pe fețele acestora se vede că e musai să participe, nu e pe vrute. De fapt, autoritățile locale, de mulți ani se bazează pe Academia Forțelor Terestre Sibiu pentru orice eveniment. Participarea lor este necesară, dar, cumva, autoritățile s-au spălat pe mâini și le-au lăsat lor în cârcă toată organizare și adusul de studenți pe post de public. Cum ar fi ca la discursurile de ieri să nu fi stat studenții militari și liceeni chemați să cânte? Era sala goală.

Din păcate, nici 1 decembrie 2024 nu a fost mai breaz organizat. Noroc cu Junii care au mai scos cămașa, dar autoritățile au dat rasol, ca de obicei. Parade militare se fac așa de rar la Sibiu de le prinzi odată la o generație. Acum au avut și alegerile suprapuse, de parcă Guvernul nu știa că 1 decembrie e Ziua Națională. O altă mostră de dispreț pentru cultul național.

România are nevoie de o resetare. Nu în teritoriu, ci la București. Sunt sigur că dacă acolo s-ar face curățenie, automat și în teritoriu lucrurile s-ar mișca mai bine. Pentru că politicianul local este, de obicei, maleabil și mai ușor de convins să se schimbe. Dar când vede să superiorii de la București din aparatul de stat taie frunza la câini cu nepoatele și amantele, ei de se s-ar mai stresa, inclusiv să marcheze sile importante ale istoriei naționale?!

Mica Unire sărbătorită, din nou, în avans la Sibiu

0
A devenit o tradiție pentru autoritățile din Sibiu să nu își strice ziua liberă a angajaților la stat primită de Ziua Unirii Principatelor Române, 24 ianuarie. Așa că, și în acest an, momentul important al istoriei noastre naționale a fost marcat în 23 ianuarie, la Cercul Militar Sibiu.

Academia Forţelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu a fost din nou motorul din spatele organizării evenimentului ce a marcat împlinirea a 166 de ani de la Unirea Principatelor Române printr-o serie de evenimente desfășurate la Cercul Militar din Sibiu.

În fața Cercului Militar, autoritățile locale civile au dansat Hora Unirii cu studenții AFT și elevi aduși special pentru eveniment. Cetățenii Sibiului, deși în zonă în stația de autobuz, nu s-au înghesuit să participe. După horă, evenimentul de afară s-a încheiat, fiind continuat în Cercul Militar.

În cadrul simpozionului intitulat „Unirea Principatelor Române în conştiinţa naţională”, prof.univ.dr. Dumitru Acu, președintele Asociațiunii ASTRA, conf.univ.dr. Valeria Soroștineanu de la Facultatea de Științe Socio-umane a Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, prof.univ.dr. Ioana Narcisa Crețu vicepreședinte al Asociațiunii ASTRA și dr. Toma-Cosmin Roman, muzeograful academiei, au adus în atenția publicului aspecte mai puțin cunoscute ale realizării de facto a Unirii celor două Principate Române în anul 1859, impactul avut de actul dublei alegeri a lui Alexandru Ioan Cuza în mediul literar românesc, respectiv aspectele militare ale tânărului stat român din acea vreme.

De asemenea, până în data de 30 ianuarie, holul central al Cercului Militar din Sibiu este gazda expoziției fotodocumentare „Unirea Principatelor Române, în documente”, deschisă publicului larg în intervalul orar 10:00-20:00.

FOTO: Daniela Oana

Un mare antrenor sibian s-a stins din viață

0
Comunitatea academică militară sibiană își exprimă profundul regret pentru trecerea la cele veșnice a domnului Nicolae Drăgălău, care timp de 38 de ani a fost antrenorul echipelor de sporturi de contact din Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu.

„Nu faci performanță fără sudoare” – acesta a fost unul dintre principiile care l-au ghidat pe Nicu, așa cum era cunoscut de colegi. Medaliile, cupele și performanțele remarcabile obținute de studenții militari sibieni în competițiile naționale și internaționale, sub îndrumarea sa, vor rămâne o mărturie vie a dedicării și pasiunii sale.

„Suntem alături de familia îndoliată, căreia îi transmitem întreaga noastră compasiune. Dumnezeu să-l odihnească în pace!” au transmis reprezentanții Academiei Forțelor Terestre Sibiu.

Impact între un autocamion și o mașină pe Valea Oltului, la Călimănești

0
Traficul rutier este afectat pe DN7 Valea Oltului, în localitatea Călimănești, ca urmare a unui eveniment rutier.

Conform informațiilor preliminare, evenimentul a implicat un autoturism și un autocamion, fără a fi înregistrate victime.

Șofer lăsat fără permis pe Valea Oltului. Avea un comportament agresiv în trafic!

0
Screenshot
Un șofer domiciliat în județul Olt a rămas fără permis de conducere după ce a fost filmat de un alt participant la trafic, imaginile fiind trimise prin aplicația E-SAR.

Tânărul în vârstă de 22 de ani circula pe Valea Oltului, în apropierea localității Căciulata și avea un comportament agresiv în trafic. În urma constatării abaterilor, conducătorul auto a fost sancționat contravențional cu o amendă de 810 lei, iar permisul de conducere i-a fost reținut pentru o perioadă de 30 de zile.

Pianista Maya Purdue revine pe scena Filarmonicii din Sibiu cu un recital extraordinar

0
Filarmonica de Stat Sibiu găzduiește un eveniment de excepție miercuri, 5 februarie 2025, începând cu ora 19:00, în Sala Thalia. Recitalul cameral o are ca protagonistă pe Maya Purdue, o pianistă remarcabilă, născută la Tokyo, cu un palmares impresionant de premii și apariții pe cele mai renumite scene din Europa și Asia.

Maya Purdue, câștigătoarea unui premiu special în cadrul Concursului Internațional de Pian „Târgu-Mureș” 2023, aduce în fața publicului sibian un recital de pian de înaltă clasă, marcând o seară memorabilă pentru iubitorii de muzică clasică.

Pianista Maya Purdue, născută la Tokyo, a uimit publicul la fiecare apariție, atât în Asia, cât și în Europa, definindu-se ca un talent extraordinar în rândul noii generații de pianiști. După numeroase recitaluri pe celebre scene din Japonia, precum Tokyo Bunka Kaikan sau Ishibashi Memorial Hall, Maya a absolvit specializarea Pian la prestigioasa universitate Mozarteum Salzburg, unde a studiat sub îndrumarea profesorilor Cordelia Höfer-Teutsch și Jacques Rouvier. Acum locuiește în Viena, unde urmează un masterat în domeniul interpretării pianistice. În Austria, Maya a cântat la Wiener Musikverein, una dintre cele mai importante săli de concert din Europa, dar și la Mozarthaus și Wiener Saal.

În 2022, ea a câștigat competiția internă de la Mozarteum și a participat la Concursul Bechstein Bruckner din Linz, unde este admis un singur reprezentant al fiecărei universități de muzică din Austria. Tot în 2022, a obținut trofeul Carl Filtsch la Concursul-Festival Carl Filtsch de la Filarmonica de Stat Sibiu, apoi a participat la Concursul Internațional Schimmel. În 2023, Maya Purdue a fost recompensată cu Premiul Special oferit de Filarmonicile din Târgu Mureș și Sibiu la Concursul Internațional de Pian Târgu Mureș – Marosvásárhely.

sursa: Facebook – Filarmonica de Stat Sibiu

VIDEO: Muzeul ASTRA invită familiile să hrănească păsările în minivacanța de „Mica Unire”

0
sursa foto: ARHIVA
Într-o postare pe Facebook, Muzeul ASTRA din Sibiu le propune vizitatorilor o activitate inedită: hrănirea păsărilor cuibătoare care își fac adăposturi pe timpul iernii în cadrul muzeului. Acțiunea, începută în 2018 în colaborare cu Societatea Ornitologică Română, vine cu surprize educaționale pentru familiile cu copii, precum broșuri cu informații interesante și stikere. Participarea este inclusă în biletul de intrare sau abonamentul muzeului.

Hrănește-mă și mă poți auzi (și) la primăvară!
Hai pe la noi (și) în minivacanța de „Mica Unire” și ajută-ne să hrănim păsările cuibătoare!
În fauna Muzeului ASTRA se regăsesc păsări cuibătoare – pițigoi, țicleni, vrăbii, rațe, ciocănitori, grauri și mierle – care simt sufletu’ bun al locului și ui’așa își fac cuiburi iarna.
Avem pungi cu semințe și o hartă cu amplasarea celor 6 hrănitori plus o broșură educațională cu stikere și informații interesante despre păsări, numa’ bune & utile familiilor cu copii ” – transmit reprezentanții muzeului.


Acțiunea de observare și hrănire a păsărilor pe timp de iarnă a fost inițiată în anul 2018, în colaborare cu Societatea Ornitologică Română.


Intrarea și participarea la activitatea de hrănire se face în baza abonamentului sau biletului de intrare în Muzeul ASTRA.

Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sibiu marchează două decenii de activitate

0
Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sibiu, instituție publică aflată sub autoritatea Consiliului Județean Sibiu, marchează 20 de ani de activitate, luni 27 ianuarie 2025, aniversând un parcurs remarcabil de servicii publice dedicate cetățenilor.

Instituția a fost înființată în anul 2005, ca entitate publică de interes județean, cu personalitate juridică, prin Hotărârea nr. 9/2005 a Consiliului Județean Sibiu. Aceasta a rezultat din reorganizarea Serviciului de stare civilă și a Biroului de evidență a populației, având ca scop principal gestionarea eficientă a atribuțiilor legate de starea civilă, evidența persoanelor și eliberarea documentelor de identitate, în sistem de ghișeu unic.

În cei 20 de ani, instituția a înregistrat progrese semnificative, în special prin digitalizarea proceselor administrative. De anul trecut, prin implementarea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (S.I.I.E.A.S.C), Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sibiu împreună cu structurile teritoriale de pe raza județului Sibiu au făcut un pas important spre modernizarea serviciilor oferite. Acest sistem permite, în principal:

  • reducerea documentelor pe hârtie necesare cetățenilor;
  • accelerarea procesării cererilor;
  • reducerea timpului necesar emiterii unui certificat de stare civilă, prin prelucrarea cu mijloace IT a datelor aferente, tipărirea automată a certificatelor și transmiterea, la cerere, și în format electronic;
  • accesul la servicii electronice printr-un portal dedicat, ce include programări online, verificarea datelor personale, plata on-line de taxe aferente;
  • eliminarea prezenței fizice pentru modificările în statutul civil, acolo unde este posibil.

Aceste realizări contribuie la creșterea gradului de satisfacție a cetățenilor și la alinierea instituției la standardele moderne de eficiență și transparență.

Totodată, apreciem că misiunea informatizării serviciilor oferite se completează, fără îndoială, cu rolul și importanța pe care am acordat-o și pe care o acordăm în ceea ce privește valorificarea resurselor umane de care dispune, atât instituția noastră, cât și serviciile publice comunitare locale  de evidență a persoanelor de pe raza județului Sibiu, respectiv primăriile unităţilor administrativ-teritoriale unde nu sunt constituite asemenea servicii, astfel încât, printr-o atentă și serioasă îndrumare, coordonare și instruire de specialitate, să menținem la un nivel calitativ modul în care ne desfășurăm activitatea, respectiv să păstrăm ridicate standardele profesionale, asigurându-ne că fiecare dintre noi înțelege, pe deplin, că satisfacția locuitorilor județului – beneficiari ai serviciilor publice oferite – este cea mai relevantă răsplată pentru eforturile depuse și susținute în mod constant, o oglindă a modului în care instituția noastră, și numai, își asumă responsabilitățile legale și se adaptează la nevoile cetățenilor și ale celorlalți actori implicați.

Nu lipsite de interes sunt și demersurile întreprinse de instituția noastră în ceea ce privește acordarea sprijinului de specialitate la înființarea de noi servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor, acestea fiind, în prezent, în număr de 21, respectiv luarea măsurilor necesare pentru  asigurarea operaționalizării acestora.

Această aniversare este un prilej de mulțumire adresată Consiliului Județean Sibiu, dar și Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor București, precum șituturor celor care au contribuit la dezvoltarea instituției. Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sibiu își reafirmă angajamentul de a servi comunitatea cu profesionalism și dedicație, adaptându-se constant nevoilor cetățenilor.

Pentru mai multe detalii despre activitatea instituției și serviciile oferite, vizitați pagina oficială: www.djepsibiu.ro.

Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sibiu – Construim încredere și modernitate pentru cetățeni de două decenii.

Raluca Turcan: „Ilie Bolojan luptă pentru eficiență, nu împotriva oamenilor din sistemul public”

0
Raluca Turcan: CMF: 11240002
Într-un mesaj postat pe rețelele sociale, deputata Raluca Turcan a subliniat importanța inițiativelor de reducere a cheltuielilor statului promovate de Ilie Bolojan. Ea a explicat că scopul acestora nu este de a ataca angajații din sistemul public, ci de a crește eficiența statului și de a susține o economie privată mai solidă.

„Lupta pe care Ilie Bolojan o duce pentru reducerea cheltuielilor statului nu este împotriva oamenilor din sistemul public, ci pentru ca statul să fie mai eficient, economia privată să funcționeze pentru a duce greul și angajații din mediul privat să aibă locuri de muncă, iar acestea să fie mai bine plătite.

În decembrie 2024, la stat aveam 1,3 milioane de angajați și eram pe locul 4 în Uniunea Europeană în privința cheltuielilor cu angajații din sistemul bugetar, cu o alocare de 21,7% din buget. Pe de altă parte, 4,2 milioane de oameni lucrează în mediul privat (foarte puțini vorbesc despre ei) și circa 1,2 milioane de firme duc greul economiei.

Pentru ca angajații din domeniul privat să aibă locuri de muncă mai bine plătite, angajatorii au nevoie de un cadru fiscal predictibil, stimulativ, astfel încât să ajungem inclusiv la o reducere a contribuției pe muncă. La poza economiei românești, contribuția pe muncă poate fi scăzută cu 1%, fără să fie afectat echilibrul economic, dacă se creează 100.000 de noi locuri de muncă.

Așa ar trebui așezată strategia economică a României inclusiv pe componenta reformei bugetare. Prin urmare, reașezarea sistemului public este despre servicii mai bune, o economie privată mai puternică și locuri de muncă mai bine plătite și în public, și în privat” – a declarat Raluca Turcan.

Sursa foto: ebihoreanul.ro

SIBIU: Primăria mărește taxa de salubrizare cu 41%! Ca și în 2021 dă vina pe alții, deși…

0
lazi gunoi
Primăria Sibiu a pus în consultare publică, astăzi, pe siteul instituției, un nou proiect de Regulament privind salubrizarea. Esența acestuia este creșterea cu 40,71% a tarifelor pentru salubrizare. SIBIU INDEPENDENT prezintă și cauzele REALE ale acestei creșteri, nu cele invocate în argumentul Primăriei Sibiu din respectivul proiect.

Persoanele fizice din Sibiu au un tabel, în documentul Primăriei Sibiu, care arată cum vor crește tarifele. Precizăm că Primăria acordă și în acest an abonament ECO celor care în prima lună duc la reciclat 10 kg hârtie sau plastic la un centru de colectare și duc apoi adeverința respectivă la Serviciul Salubritate și la Serviciul Impozite din Primărie.

Extras din Regulamentul supus dezbaterii publice de Primăria Sibiu

O familie cu 3 sau 4 persoane și cu abonament maxi, adică normal, din punctul nostru de vedere, cu 4 ridicări de tomberon negru, rezidual pe lună, plătește anual de acum 840 lei.

Aveam cel mai mare tarif din Ardeal….

SIBIU INDEPENDENT a realizat la finele anului 2023 o analiză a tarifelor pentru salubritate plătite de populație în marile orașe din Ardel și Sibiu a ieșit pe primul loc cu cel mai mare tarif.

Acum, Primăria Sibiu mărește tariful cu aproape 41%. Principalele argumente sunt că s-au mărit tarifele de către operatorul contractat și cele conexe, între prețul stabilit în 2021 ianuarie și cel de acum. CITEȘTE AICI NOUL REGULAMENT

O altă scuză a Primăriei este că are un mare deficit de încasare a taxei, de 8,7 milioane lei. Și mărirea de aproape 41% este cea conformă cu Indicele total al prețurile de Consum stabilit de INS. Altfel spus, media creșterii prețurilor în România la toate produsele. Deși salubritatea este un serviciu.

Extras din argumentația noului Regulament

Și în 2021, ianuarie, Primăria Sibiu folosea același tertip pentru a mări atunci prețurile, în unele cazuri și cu 300%, prin introducerea actualului sistem. Și atunci, consultarea publică a fost degeaba, toate vocile și argumentele împotrivă nefiind luate în considerare. Doar că, în ianuarie 2021, Primăria Sibiu își lua în calculul creșterii și o marjă pentru viitor. La vremea respectivă tariful standard (practic) pentru o persoană conform costurilor trebuia să fie de 13 lei, conform celor implicați în sistem (operator salubritate, groapa gunoi, centru reciclare etc), dar Primăria Sibiu a mers pe 16 lei. Acum, Primăria invocă creșterile de prețuri din România și cele de colectare și procesare și mai mărește cu 41% prețul, la 22,50 lei pe lună pentru o persoană la abonament Practic.

De precizat, pentru cei care au plătit deja taxa de salubrizare în avans pe anul 2025, pot plăti diferența fără majorări de întârziere pe parcursul anului.

De fapt vina măririlor este în curtea Primăriei Sibiu

SIBIU INDEPENDENT a discutat cu mai mulți specialiști în domeniu, inclusiv implicați în sistem. Aceștia ne-au explicat că, de fapt, mărirea de preț la salubritate nu este dată de măririle normale de la colectare, procesare și sortare, ci de incapacitatea Primăriei Sibiu, de 4 ani de zile, de a implementa la blocuri sistemul de containere contorizate. Principiul „plătești cât arunci” trebuia aplicat de mult în toate zonele de blocuri din Sibiu, dar demersurile Primăriei pentru a monta aceste containere a fost lent spre stagnare în ultimii ani, deși existau banii.

Creșterea cantităților reciclabile ar duce de asemenea la o scădere a tarifelor. Prețul de colectare și transport a deșeurilor reciclabile a scăzut în ultimii patru ani. Dar cantitățile colectate nu au crescut semnificativ. Aici era loc de campanii de promovare a reciclării, dar mai ales, din nou, de containere la blocuri cu acces securizat, pe bază de cip. Iar sumele pe care Primăria Sibiu le-ar putea câștiga din reciclare ar crește.

Abia în februarie 2024, la aproape 4 ani după demararea proiectului, Primăria Sibiu a dat în folosință, în Piața Mică, primele containere subterane cu cip. Zonele de blocuri, cele mai mari producătoare de deșeuri, nu au astfel de containere, deși au fost promise din 2021 de Primăria Sibiu.

În paralele, Primăria Sibiu a cheltuit sute de mii de euro pe containere supraterane cu card. Instalarea acestora a început din 2021, pe tipuri de deșeuri, dar rapid s-au dovedit a fi un uriaș eșec. Multe gunoaie au apărut lângă acestea, iar înăuntru, operatorul de salubritate a căzit deșeuri amestecate. Iar achiziția lor a fost stopată o perioadă. În 2024 abia a fost inițiată o licitație pentru achiziția acestor insule ecologice digitalizate.

De ce primarul Astrid Fodor propune măriri doar DUPĂ alegeri?

În anul 2021, ianuarie și 2025, ianuarie, adică fix după ani electorali, primarul Astrid Fodor vine cu măriri de taxe la salubritate substanțiale. Poate din dorința de a acoperi găurile create la bugetul local, dar fără a-ți afecta campania sa electorală. Măririle din 2021, deși extrem de prost primite de sibieni, au fost uitate până la alegerile din 2024. Acum vin alte măriri.

Deși în argumentația pusă acum în fața sibienilor se spune și că Indicele prețurilor de consum a crescut an de an, nu s-au mărit tarifele. Nici măcar după ce Contribuția la Economia Circulară a fost dublată prin lege de Statul Român în ianuarie 2024, tot nu s-au mărit tarifele.

Logic, rezultă o strategie electorală a primarului Astrid Fodor de a nu își strica imaginea politică în anul electoral 2024.

Prima donație din anul 2025 de artă contemporană la Muzeul Național Brukenthal Sibiu

0
În urma expoziției „ale somnului făpturi” a artistei Gabriela Culic, aceasta a donat Muzeului Național Brukenthal 12 lucrări de pictură, de o valoare de 25.000 euro.

Muzeul Național Brukenthal i-a înmânat artistei Diploma de excelență și medalia Muzeului.

Astăzi a fost semnată donația către Muzeu de către Gabriela Culic și Alexandru Constantin Chituță.

„Avem o relație de colaborare și prietenie deosebită cu doamna Gabriela Culic. Este un artist important cu numeroase premii și expoziții atât în țară cât și străinătate. Din anul 2024 avem discuții cu privire la organizarea unei expoziții la Sibiu, la Muzeul Național Brukenthal și realizarea unei donații de artă. Am reușit, acum la început de an, în cadrul Zilei Culturii Naționale să deschidem prima expoziție de artă contemporană din acest an și să primim o donație importantă de lucrări. Urmează să edităm și un catalog al acestei expoziții în cursul acestui an. Acordarea unui sprijin real artiștilor contemporani, expunerea și promovarea acestora și venirea lor la Sibiu este unul dintre proiectele mele la care țin foarte mult. Muzeul Național Brukenthal este o instituție importantă cunoscută prin colecția de artă europeană și consider necesar să devenim și un muzeu important pe scena internațională a artei contemporane. Îi mulțumesc din suflet doamnei Gabriela Culic pentru această donație”, a declarat Alexandru Constantin Chituță.

„A fost foarte emoționant. Dl Alexandru Constantin Chituță este un manager foarte dedicat. Până în momentul de față nu am văzut un manager mai implicat și nu credeam că o să cunosc un asemenea manager în vremurile actuale. Nu am cuvinte îndeajuns pentru a-i mulțumi. A fost superb vernisajul iar doamna Alexandra Runcan a făcut o prezentare foarte amplă și aplicată pe tema lucrărilor mele. Despre premiul și medalia primită ce să spun, nu există onoare mai mare. Mulțumesc mult pentru faptul că am putut expune la Brukenthal” a declarat doamna Gabriela Culic.

foto: Daniel Farcașiu – Muzeul Național Brukenthal

Viorica și Ioniță din Clejani aduc „Dragostea de la Clejani” la Sibiu

2
Sibiul va răsuna joi, 6 februarie, de ritmurile inconfundabile ale Tarafului din Clejani, în cadrul „Turneului Aniversar 35”. Evenimentul va avea loc la Centrul Cultural „Ion Besoiu” și marchează 35 de ani de activitate artistică ai Vioricăi și Ioniței din Clejani.

Show-ul este descris de organizatori ca fiind unul excepțional, care va aduce publicului bucuria muzicii tradiționale românești. „Este mai mult decât un concert, este o celebrare a moștenirii noastre culturale”, au spus artiștii.

Link bilete: https://www.iabilet.ro/bilete-sibiu-turneu-aniversar-35-viorica-ionita-si-taraful-clejanilor-105582/

Viorica și Ioniță sunt interpreți excepționali ai muzicii tradiționale românești, iar alături de Taraful din Clejani, creează un amalgam sonor unic.

Fiecare notă interpretată de acești artiști este un omagiu adus moștenirii muzicale românești, aducând la viață ritmurile autentice ale Clejanilor.

Invitație la o nouă drumeție ghidată în munții din județul Sibiu

0
Anii Drumeție e organizează o tură montană pe un traseu spectaculos în zona Păltiniș. Drumeția este potrivită atât pentru adulți, cât și pentru copii de peste 8 ani, cu un minim de condiție fizică. Participanții vor parcurge un traseu accesibil de aproximativ 9 km, ghidați de Dumitru Troancă.

Dragi drumeți,

Vom porni de la stația de plecare a Telescaunului din Păltiniș (unde vom parca mașinile), și vom continua pe sub pârtie, pe drumul forestier.
După câteva sute de metri ieșim pe poteca spre Poaiana Găujoara (marcată cu punct albastru și cruce roșie) în dreapta și vom urca ușor pentru circa o oră, poate o oră și 30 de minute. În poiană, după o scurtă pauză pentru o gustare și un ceai cald, vom face stânga către Cantonul Muncel (pe punct albastru), pe o potecă printre brazi. Ajunși aici, traversăm poiana în care este cantonul și ne îndreptăm spre est, către Grădina Oncești.
De acolo vom mai urca puțin către nord, spre punctul de sosire al telescaunului, de unde vom avea o priveliște minunată asupra stațiunii și a împrejurimilor. Vom continua apoi pe lângă pârtie, spre locul din care am plecat.

Drumeția este potrivită persoanelor cu un minim de condiție fizică și copiilor de minim 8 ani, care au mai ieșit în drumeție.

UNDE ȘI CÂND NE ÎNTÂLNIM?

Ne întâlnim dimineață, la ora 09.00, în parcarea Pensiunii Dumbrava Sibiului, lângă Hotelul Hilton.
De acolo ne vom deplasa cu mașinile personale, pe ruta: Sibiu – Păltiniș, unde vom parca la Telescaun în jurul orei 10.00.

INFORMAȚII TRASEU

Distanță: 9 km
Diferență de nivel: 380 m
Dificultate traseu: ușor
Durata drumeției: aproximativ 4 – 4,5 ore (cu câte o mică pauză în Poiana Găujoara și în Grădina Oncești).

ECHIPAMENT NECESAR

Ghete de drumeție cu talpă aderentă și rezistente la zăpadă.
Haine adaptate sezonului: bluză tehnică de corp, un fleece și un ultim strat impermeabil și rezistent la vânt; tricou sau bluză de corp de schimb; căciulă și mănuși, parazăpezi.
Rucsac mic de tură, ochelari de soare.
Sticlă cu apă / ceai, minim 1 l.;
Gustare pentru traseu
Bețele de trekking pot fi de mare ajutor.

TRANSPORT

Putem asigura transportul tur-retur unui nr. limitat de persoane. Pentru rezervarea locului vă rugăm să ne contactați telefonic, la nr. 0722-177001, după efectuarea înscrierii.
După finalizarea procesului de înscriere, ghidul va crea un grup de whatsapp pe care ne vom organiza / redistribui în mașinile celor care vin cu mașina. . Costurile de transport ale acestora vor fi acoperite, în comun, de către ocupanții mașinii respective, la înțelegere cu șoferul.

COSTURI

70 lei/adult sau copil peste 14 ani, gratuit pt. copiii de minim 8 ani.
Tura se va ține cu minim 10 participanți adulți.
Copiii de la 8 ani în sus pot participa, cu condiția să fie însoțiți de un adult (părinții sunt responsabili pentru a evalua dificultatea traseului pentru copii).

GHID

Dumitru TROANCA – ghid montan de turism
Contact: 0722-177001

Notă:

– Configurația și lungimea traseului vor fi adaptate în funcție de condițiile meteo și omogenitatea/eterogenitatea grupului.
– Organizatorul (ghidul) își rezervă dreptul de a refuza participanții care vin echipați necorespunzător cerințelor sau cu condiție fizică neadecvată.
– Turele se țin în condiții de siguranță și cu un numar minim de participanți. Organizatorul își rezervă dreptul de a reprograma sau anula turele fără o notificare prealabilă dacă aceste condiții nu sunt îndeplinite.
– Returnarea contravalorii biletului se face doar în cazul în care organizatorul (ghidul) anulează drumeția.

———————————————
Prin participarea la acest eveniment, îmi dau acordul de a fi fotografiat. Iau la cunoștință faptul că fotografiile vor fi folosite cu scopuri publicitare, în mediul online şi pe materiale tipărite, în cadrul Programului „Anii Drumeției” pentru promovarea acestuia.Declar pe propria răspundere că, din cele cunoscute de mine, sunt apt(ă) pentru efectuarea unui efort fizic susținut în cadrul evenimentelor de tip drumeție, fără sa-mi dăuneze în vreun fel stării de sănătate. Participarea mea la acest eveniment este în totalitate voluntară, înțelegând riscurile asociate la care mă supun.
———————————————
Programul „Anii Drumeției” este inițiat și finanțat de Consiliul Județean Sibiu, în colaborare cu Asociația Județeană de Turism Sibiu. Scopul principal este de a îmbunătăți infrastructura de drumeție din județ și de a promova activități specifice ecoturismului.

Întâlnire a echipelor de robotică ale liceelor medieșene la sediul Primăriei Municipiului Mediaș

0
Echipele medieșene de robotică reprezentând Liceele Teoretice „Axente Sever“ (LTASrob) și „Roth – Oberth“ (Code Warriors și The Resistance) au participat joi, 23 ianuarie 2025, la o întâlnire desfășurată la sediul municipalității, în prezența primarului municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman. Elevii, alături de coordonatorii echipelor, au prezentat roboții pe care i-au construit pentru competiții și de asemenea au dorit să mulțumească pentru sprijinul acordat de către conducerea primăriei cu prilejul concursurilor la care au luat parte sau la care urmează să participe în continuare.

Echipele de robotică LTASrob, Code Warriors și The Resistance s-au calificat și vor lua parte în perioada 28 februarie – 2 martie 2025 la etapa regională a competiției First Tech Challenge, la Cluj Napoca, alături de echipe din întreaga țară, urmând ca etapa națională a competiției să se desfășoare în perioada 14 – 16 martie 2025.

Am primit astăzi la sediul Primăriei Municipiului Mediaș echipele de robotică de la liceele Roth – Oberth și Axente Sever. Promisiunea mea a fost aceea că voi continua  să susțin activitatea pe care ei o desfășoară, deoarece consider că acești copii merită să fie susținuți de către administrația publică locală. De asemenea, îi îndemn pe toți elevii din municipiul Mediaș, pe toți cei care fac sau vor să facă performanță, să apeleze la susținerea administrației publice locale“, a declarat primarul municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman.

Am participat de-a lungul sezonului, din septembrie și până în acest moment, la mai multe întâlniri, la care am obținut rezultate foarte bune și vrem să continuăm așa și mai departe, să evoluăm, să ajungem la rezultate și mai bune, iar pentru aceasta avem nevoie de sprijinul dumneavoastră“, a transmis Alexandra Popa, reprezentanta echipei Code Warriors.

Acuzații grave din partea unei angajate a Spitalului Județean Sibiu. Vezi reacția instituției!

0
O angajată a Spitalului Clinic Județean Sibiu aduce acuzații grave firmei de pază contractată de conducerea instituției pentru a asigura perimetrul parcării și accesul la Unitatea de Primiri Urgențe.

Conform unei plângeri înaintate conducerii SCJU Sibiu, femeia angajată în cadrul Laboratorului de Analize Medicale reclamă mai multe abuzuri și hărțuiri din partea paznicilor, inclusiv agresiune fizică. În plângere se mai arată și faptul că nu îi este recunoscut dreptul de a parca mașina personală în incinta SCJU Sibiu, fiindu-i ridicate inclusiv ștergătoarele. Mai mult, mai sunt reclamate presiuni și amenințări din partea paznicilor, cum că mașina sa va fi ridicată. Atunci când angajata spitalului le-a arătat permisul și telecomanda de la bariera de acces, aceștia i-au cerut-o înapoi ajungându-se inclusiv la îmbrânceli. Angajata a depus plângere și la conducerea spitalului fiind semnată și susținută de alți 11 colegi din cadrul Laboratorului de Analize Medicale Sibiu.

REACȚIA SPITALULUI CLINIC JUDEȚEAN SIBIU, o versiune total diferită față de plângerea angajatei

În urma unei solicitări din partea Ziarului Sibiu Independent, Spitalul Clinic Județean Sibiu a transmis un drept la replică acuzațiilor angajatei. Conform acestora, legat de legalitatea parcării autoturismului personal, angajata nu ar fi afișat la vedere permisul de acces în curtea spitalului, acest lucru fiind obligatoriu. Mai mult, din cauza turelor pe care le are Serviciul de Pază al spitalului, agenții nu cunosc toate mașinile sau angajații. După analizarea situației, reprezentanții SCJU Sibiu au stabilit faptul că, reclamanta a forțat în repetate rânduri accesul, încercând să treacă cu mașina când bariera este deschisă pentru ambulanță. Mai mult, în răspunsul către Sibiu Independent, au fost atașate și fotografii cu mașina angajatei care ar fi blocat circulația către magazii sau către clădirea farmaciei spitalului.

Redăm integral dreptul la replică al SCJU SIBIU

Problema la care faceți referire este cunoscută de conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu. Conform șefului Serviciului Administrativ al SCJU Sibiu, angajata menționată nu pune la vedere permisul de acces în curtea spitalului, o obligație pe care toți angajații o au și care le-a fost adusă la cunoștință. Întrucât serviciul de pază lucrează în ture, cumulat cu faptul că recent au fost aduși paznici noi care nu cunosc angajații spitalului, este necesar ca acest permis de acces să fie afișat în bordul mașinii, pentru a fi evitate orice fel de neînțelegeri. Angajații care respectă această regulă intră fără probleme în curtea spitalului.

În urma analizării situației, s-a stabilit că angajata menționată a forțat în repetate rânduri accesul, încercând să treacă cu mașina când bariera este deschisă pentru ambulanță sau alte autovehicule (care aveau afișat acest permis), punând în pericol nu doar mașina personală, dar și integritatea și buna funcționare a sistemului de acces cu barieră.

Totodată, în ultimele trei luni angajata ar fi parcat neregulamentar, pe căile de acces, blocând circulația către magazii, farmacie sau alte compartimente care își desfășoară activitatea în zonă, fapt demonstrat de fotografiile atașate acestui răspuns. Intrarea în spital este monitorizată prin permisele de acces menționate mai sus, însă nu este nominală, astfel că angajații sunt rugați să parcheze acolo unde găsesc loc, dar fără să blocheze accesul altor autovehicule sau al colegilor. Ori de câte ori a parcat în locuri nepermise, blocând căile de acces, angajata menționată a fost somată să își mute mașina, refuzând să dea curs cerințelor respective. 

În ceea ce privește acuzațiile de amenințări și acte de vandalism, menționăm că toleranța conducerii Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu este ZERO față de acte de hărțuire fizică sau psihică a persoanelor care trec pragul unității medicale, iar situația va fi analizată în continuare pentru a stabili în ce măsură aceste acuzații se confirmă sau nu.

„Despre simplitate, ritm și măsură” – conferință și dialog la Biblioteca Județeană Astra Sibiu

0
Biblioteca Județeană Astra Sibiu găzduiește, marți, 28 ianuarie 2025,  ora 18:00, în sala de consiliu, corp B, et.1 (Str. Gheorghe Barițiu nr.5-7) evenimentul intitlulat „Despre simplitate, ritm și măsură”, organizat de Asociația Culturală Noua Acropolă Sibiu.

Trăim într-o lume complexă în care fiecare dintre noi are multiple roluri și responsabilități. Încercăm să facem față tuturor cerințelor societății, dar, deseori, ne simțim copleșiți de numărul mare de sarcini și de timpul prea scurt pentru a le realiza. În aceste momente suntem obligați să ne punem întrebarea: oare toate aceste lucruri sunt importante pentru mine? La ce aș putea renunța? Ce doresc să fac cu viața mea? Ce mă reprezintă cu adevărat?

Este momentul în care realizăm că este bine ca, din când în când, să facem curat în viața noastră, să simplificăm și să ajungem la ceea ce este cu adevărat valoros pentru noi ca ființe umane. Simplitatea ne va ajuta să găsim măsura justă în ceea ce facem și să putem menține un ritm constant pe termen lung.

Vă invităm la o prezentare și la un dialog pe aceste teme.

Prezintă: Mihaela Brătuianu, Asociația Culturală Noua Acropolă Sibiu.

Intrarea este liberă.

Noua Acropolă este o organizație internațională ce activează în domeniul filosofiei, culturii și voluntariatului și care promovează o educație umanistă continuă, esențială pentru dezvoltarea individuală și a societății civile.

Focar de pestă porcină în județul Sibiu. Autoritățile au stabilit o zonă de protecție în jurul focarului

0
Numarul focarelor de pesta porcina a crescut
Centrul Local de Combatere a Bolilor Sibiu (C.L.C.B.) – Unitatea Locală de Decizie (U.L.B.), condus de doamna subprefect, Minea Maria în calitate de înlocuitor al  prefectului județului Sibiu, s-a întrunit astăzi, 23.01.2025 și a aprobat, în unanimitate, Decizia privind aprobarea Planului de măsuri pentru controlul bolii Pestă porcină africană (PPA), ca urmare a confirmării acesteia la exploatația unui cetățean din localitatea Ernea, oraș Dumbrăveni.

In seara zilei de 20.01.2025,  medicul veterinar de libera practică împuternicit de la CSV Dumbrăveni a fost notificat de proprietarul exploatației despre moartea subită a două suine. 

A doua zi acesta s-a deplasat în exploatația respectiva găsind un număr de patru suine moarte și o suină în stare de agonie. Medicul veterinar de liberă practică împuternicit a recoltat două seturi de organe care au fost trimise la LSVSA Sibiu în vederea efectuării examenului virusologic.  Examenul virusologic efectuat pe probele recoltate a fost POZITIV, conform B.A. 10108/22.01.2025 emis de către LSVSA SIBIU.

În exploatația din acest focar exista un număr  de 5 capete suine, categoria porc gras. Până la confirmarea bolii s-a înregistrat moartea tuturor suinelor din exploatație, cadavrele fiind neutralizate prin metoda alternativa.

S-a  decis  neutralizarea suinelor existente in exploatație, în număr de 5 capete porc gras, acțiune care s-a efectuat în cursul zilei de 22.01.2025, în vederea limitării răspândirii bolii. Acțiunea s-a efectuat sub supraveghere sanitar-veterinară.

Stabilirea zonelor de restricţie (protecţie şi supraveghere) și măsurile ce trebuie aplicate.

S-a impus interdicția de scoatere din exploatație a furajelor existente și a dejecțiilor animaliere.

S-a stabilit o zonă de protecție în jurul focarului, de minim 3 km, pe raza localităților: ERNEA, DUMBRĂVENI și ȘAROȘ PE TÂRNAVE; fondul  de vânătoare FV 33 DUMBRAVENI. județul SIBIU și o zonă de supraveghere în jurul focarului, de minim 10 km, care include și zona de protecție, pe raza localităților: ALMA, ATEL, DUPUȘ, VALCHID, HOGHILAG, PROD, LASLEA, GIACĂȘ, ȘMIG, CURCIU; fondurile de vânătoare FV 34 LASLEA, F.V.35 BIERTAN, F.V.31 AȚEL, F.V.32 DÂRLOS din județul SIBIU,

și localitățile : VIIȘOARA, SANTANA, CUND, GOGAN, DAIA, IDICIU și ORMENIS , fondurile de vânătoare  FV 59 ZAGAR, FV 60 VIISOARA si FV 61 BAHNEA, din județul MUREȘ.

Măsuri care trebuie aplicate în unitățile din zona de restricție: 

a) menținerea animalelor din speciile listate ( porc domestic),  separat de alte  animale din speciile nelistate si de animalele sălbatice.

b) implementarea supravegherii suplimentare pentru a identifica orice altă răspândire a bolii de categoria A  la alte exploatații, inclusiv orice creştere a morbidităţii sau a mortalităţii sau orice scădere semnificativă a valorii producției; orice astfel de creştere sau de scădere se notifică imediat autorităţii competente;

c ) dacă este cazul, punerea în aplicare a mijloacelor adecvate de control al rozătoarelor și a altor vectori de transmitere a bolilor în unitate şi în jurul acesteia – D.D.D.;

d) utilizarea metodelor adecvate de dezinfectare la intrările şi ieşirile în/din exploatatie; instalarea unui dezinfector pietonal la intrarea in exploatatie.

e) aplicarea măsurilor corespunzătoare de biosecuritate tuturor persoanelor care vin în contact cu animale deţinute din speciile listate sau care intră sau ies în/din exploatatie, precum şi a mijloacelor de transport, pentru a evita orice risc de răspândire a bolii de categoria A în cauză;

f) ecarisarea cadavrelor întregi sau a părţilor de cadavre ale animalelor deţinute moarte sau sacrificate din speciile listate, în conformitate cu articolul 22 alineatul (3) din Reg. 687/2019.

g) catagrafia exploatatiilor care detin suine, examenul clinic al porcinelor, efectuat de catre medicii veterinari oficiali, in zona de protectie si de catre medicii veterinari de libera practica imputerniciti, in zona de supraveghere, cat mai curand posibil, conform articolului 26 din Reg. 687/2019.

Responsabilitatea:  proprietarul exploatatiei, UAT DUMBRAVENI, medicii veterinari de liberă practică împuterniciti (MVLPÎ) și DSVSA Sibiu.

În zona de restricție sunt interzise următoarele activități care privesc animalele din speciile listate (porcii) și produsele obținute de la porci:

-Circulaţia animalelor deţinute din speciile listate dinspre unităţi din zona de restricţii;

-Circulaţia animalelor deţinute din speciile listate înspre unităţi din zona de restricţii;

-Circulatia animalelor din speciile nelistate pana la finalizarea acțiunilor de D.D.D. in exploatația in care s-a declarat focarul de boală.

-Târguri, pieţe, expoziţii și alte situaţii în care sunt adunate la un loc animalele deţinute din speciile listate, inclusiv colectarea şi dispersarea acestor specii;

-Circulaţia materialului seminal obţinut de la animale deţinute din speciile listate, dinspre unităţi din zona de restricţii;

-Colectarea de material seminal de la animalele deţinute din speciile listate;

-Inseminarea artificială itinerantă a animalelor deţinute din speciile listate;

-Servicii naturale itinerante ale animalelor deţinute din speciile listate (monta naturală);

-Circulaţia cărnii proaspete obţinută de la animale deţinute şi sălbatice din speciile listate, dinspre abatoare sau unităţi de manipulare a vânatului din zona de restricţii;

-Circulaţia organelor obţinute de la animale deţinute şi sălbatice din speciile listate, dinspre abatoare sau unităţi de manipulare a vânatului din zona de restricţii;

-Circulaţia produselor din carne obţinute din carne proaspătă provenită de la animale din speciile listate, dinspre unităţi din zona de restricţii;

-Circulaţia dejecţiilor animaliere, inclusiv a aşternutului şi a aşternutului folosit, obţinute de la animale deţinute din speciile listate, dinspre unităţi din zona de restricţii;

-Circulaţia pieilor brute şi a celor prelucrate obţinute de la animale deţinute din specii listate, dinspre unităţi din zona de restricţii.

Planul de măsuri se aplică în funcție de evoluția bolii, respectiv se poate modifica în funcție de aspectele epidemiologice  identificate pe parcursul implementării  măsurilor.

Video: Cifrele anului 2024 la Drumuri și Poduri Sibiu – mai puțin carburant consumat, mai multe venituri din vânzări și închirieri

0
sursa foto: Facebook - captura ecran
Cel mai important indicator al anului 2024 la Societatea Drumuri și Poduri Sibiu îl reprezintă valoarea însumată a tuturor lucrărilor executate pe drumurile județului: 22,26 milioane lei (fără TVA).

S-au executat covoare asfaltice de peste 23 mii mp, tratamente bituminoase pe 89,9 mii mp, lucrări de întreținere a drumurilor, de siguranță a circulației și de estetică și multe alte lucrări (consolidări, asigurarea scurgerii apelor etc.).

În anul 2024, numărul contractelor de închiriere încheiate de DPS SA a crescut. Au crescut, de asemenea, veniturile obținute din închirieri și din vânzările de mărfuri și produse reziduale. Anul trecut, compania a reușit să scadă considerabil consumurile de carburant, cu aproximativ 18%.

Firește, un loc aparte îl constituie, inclusiv în această perioadă, activitățile de deszăpezire a drumurilor județene.

Drumuri și Poduri SA monitorizează situația în județ prin aproximativ 45 camere de supraveghere, pentru o cât mai rapidă intervenție, iar cetățenii au la dispoziție pentru informații în legătură cu starea drumurilor secțiunea <alerte trafic> a site-ului www.drumuripodurisibiu.ro, precum și numerele de telefon 0269/210 884 și 0742 011 168

JTI România, Top Employer 2025

0
JTI România este Top Employer (Angajator de Top) pentru al 12-lea an consecutiv, situându-se pe locul trei printre cele 44 de companii certificate pe plan local, în urma unei evaluări realizate de Institutul Top Employers. Evaluarea a luat în calcul circa 20 de criterii printre care leadership, atragerea talentelor, integrarea noilor colegi, digitalizarea HR, mediul de lucru, dezvoltarea profesională, trainingul, politicile de etică și integritate, diversitatea, echitatea și incluziunea, starea de bine a angajaților (well-being), beneficiile și recunoașterea meritelor.

„Această recunoaștere importantă face parte din povestea noastră de succes în România, poveste scrisă de oamenii noștri, încă din 1993. Ne bazăm pe angajații noștri pentru îndeplinirea obiectivelor de business, iar JTI le acordă sprijin pentru dezvoltarea profesională și le oferă cele mai bune condiții pentru a avea succes în fiecare țară în care ne desfășurăm activitatea. Suntem unul dintre cei mai mari investitori japonezi în România, iar parcursul nostru de creștere sustenabilă continuă. Vom continua să investim aici, să fim un angajator dorit, un partener de nădejde pentru autorități și să fim implicați în comunitatea în care muncim și trăim”, a declarat Alexander Pitchka, General Manager JTI Romania, Moldova și Bulgaria.

„Anul trecut, fabrica JTI a aniversat 30 de ani de când prima linie a început să producă în România. De-a lungul timpului, am crescut, investind în capacitățile de producție. Am devenit o fabrică foarte complexă, recunoscută în cadrul JTI la nivel global pentru standardele de calitate. În prezent, aproximativ 75% din produsele fabricate aici merg la export în peste 70 de țări din toată lumea. Acestea sunt realizări ale unei echipe de top, care lucrează pentru un Angajator de Top. Voi dedica acest premiu oamenilor noștri, pentru angajamentul lor și munca susținută”, a adăugat Klaus-Walter Thul, Factory Lead, JTI România.

„Această certificare demonstrează încă o dată politicile excelente legate de oameni și cultură organizațională, îmbunătățite de la an la an, astfel încât să răspundă cerințelor companiei, precum și celor ale angajaților. Aș vrea să mă adresez viitorilor noștri colegi, spunându-le că suntem în căutarea unor angajați care sunt pasionați de parcursul lor, care vor să fie ei înșiși, să încerce numeroasele oportunități pe care le vor găsi aici și să fie zi de zi cea mai bună versiune a lor.  Veniți alături de noi și veți avea mai mult decât un job, veți experimenta un loc de muncă extraordinar, într-o echipă specială”, a spus Milena Rajic, People & Culture Director JTI Romania, Moldova și Bulgaria.

JTI are în total circa 1.500 de angajați în România, în sediul central, fabrică, în hub-ul tehnologic înființat în București și în cele peste 30 de birouri de vânzări din toată țara. JTI România coordonează, de asemenea, piețele din Bulgaria și Moldova.

JTI este una dintre primele multinaționale înființate la nivel local, din 1993. Compania a investit peste 300 de milioane de euro pe piața locală, plus aproximativ 30 de milioane de euro în proiecte sociale și culturale.

JTI este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun și produse pentru vapat, cu operațiuni în peste 130 de țări. Cu sediul la Geneva, Elveția, JTI are circa 46.000 de angajați, fiind membră a grupului Japan Tobacco. Pentru mai multe informații, vizitați www.jti.com.

Institutul Top Employers este autoritatea globală numărul unu care certifică strategiile de resurse umane. În 2025, Institutul Top Employers a certificat mai mult de 2.400 de organizații din 125 de țări. Companiile certificate Top Employer au un impact pozitiv asupra a peste 13 milioane de angajați din toată lumea.

Primăria Sadu continuă lucrările de cadastru sistematic în zonele Râpă și Mălușel

0

Primăria comunei Sadu a anunțat că în zilele de 28 și 29 ianuarie 2025, începând cu ora 09:00, se vor desfășura măsurători cadastrale în sectorul 20, delimitat de Pășunea Curățele, Drumul Județean 106C (Sadu-Cisnădie) și intravilanul „vechi” al comunei. Proprietarii din aceste zone sunt invitați să fie prezenți în teren pentru a evita eventualele contestații și să aibă asupra lor cartea de identitate și, dacă este cazul, actele de proprietate.

Ai carte(funciară), Ai parte..!
❗️ANUNȚ IMPORTANT ❗️


CADASTRU SISTEMATIC, merge mai departe. Măsurători cadastrale, sectoare noi – Zona RÂPĂ și MĂLUȘEL

În zilele de 28 și 29 ianuarie 2025, începând cu ora 09:00, vor avea loc măsurători pentru lucrările de cadastru.


Zona vizată:


Sectorul 20 delimitat de Pășunea Curățele, Drumul Județean 106C (Sadu-Cisnădie), Intravilanul „vechi” al Comunei Sadu.


Ce trebuie să faceți?


Pentru a evita eventualele contestații ale măsurătorilor, vă rugăm să fiți prezenți în teren, dacă dețineți proprietăți în această zonă.
Este important să aveți asupra dumneavoastră:
Cartea de identitate
Actele de proprietate (dacă este cazul)