-2 C
Sibiu
marți, 29 noiembrie, 2022

FOTO REPORTAJ: Cum să îți distrugi mașina pe drumul în lucru Loamneș – Țapu

Știri din Județ

- Advertisement -spot_img

La fix un an de la semnarea contractului pentru modernizarea drumului județean DJ 106 B – A1 – Ocna Sibiului – Loamneș – Șoroștin – Țapu am decis să facem acest traseu pentru a vedea stadiul lucrărilor. Conform contractului anunțat la vremea aceea de Consiliul Județean Sibiu cei 35 de km trebuie finalizați în 24 de luni. Așa că la 12 luni am decis să vedem stadiul lucrărilor la acest drum evaluat la 21 milioane de euro. Constructorul angajat este firma DRUMSERV SA din Mureș. Trebuie precizat că ordinul efectiv de începere a lucrărilor a fost emis de Consiliul Județean Sibiu în 18 octombrie 2021, la 3 săptămâni de la semnarea contractului.

Am ales varianta să intrăm pe drum din Țapu spre Ocna Sibiului. Și am regretat. După primul indicator la intrarea din drumul național pe DJ106B care te anunță că este drum în lucru, apare o deviere semnalizată. Această deviere de 300 de metri din Țapu, pe străduțe, a și fost anunțată prin media. Dar problema începe abia după.

Lucrări nesemnalizate

Senzația conducătorului auto care parcurge acest drum acum este că a greșit ruta și Google Maps a luat-o razna cu indicațiile. Drumul efectiv a dispărut și o urmă a lui, de pământ, și uneori de piatră cu pământ, se distinge cu greu. Nu există niciun fel de semnalizare de șantier în lucru pe tot traseul, cu o singură excepție la un pod în lucru, unde traficul este deviat pe un tronson improvizat de pământ.

De lucrat, se lucrează, în paralel, în mai multe zone, fie cu oameni, manual la șanțuri, rigole, fie cu utilaje la îndreptat pâmânt, săpat. Dar într-o singură curbă strânsă în pantă am găsit doi oameni care dirijau circulația printre mașinile care lucrau. De altfel, circulația pe acest drum este mică. Doar localnicii din Hașag și Șoroștin se mai încumetă. Plus turiștii rătăciți de Google Maps pe aici sau mașinile de aprovizionare și diferite servicii, inclusiv de urgență.

Am parcurs drumul ziua, ceea ce a fost un avantaj, pentru că am dibuit marginile sale și am putut merge pe mijlocul lui. Am fost nevoiți să trecem peste un pârâu pe un val de pământ aruncat pe post de podeț provizoriu, nesemnalizat. Gropile sunt cu miile și nu ai cu să le eviți. Asta dacă nu nimerești în zone cu pâmânt turnat proaspăt și încă netasat.

Lipsă semne de circulație

Poate cel mai frustrant lucru pe acest drum în lucru, dincolo de distrusul mașinii, este lipsa totală a semnelor de circulație și a indicatoarele. Pe parcurs, fie prin Hașag, Șoroștin, dar și prin câmp, te trezești în fața unor bifurcații și nu știi pe unde să o iei spre Sibiu. Acum înțelegem că drumul este în lucru, dar acestea trebuiau să existe dinainte de a începe modernizarea. Administatorul drumului, Consiliul Județean Sibiu și firma care asigura în trecut reparațiile la acest drum, Drumuri și Poduri Sibiu SA aveau datoria să monteze aceste indicatoare. În situația actuală de drum în șantier este foarte ușor să te rătăcești. Nu vrem să ne gândim ce ar însemna să mergi pe acest drum noaptea.

Singurele semne de circulație întâlnite pe tot tronsonul acum în lucru

Lucrări pe 21 de kilometri

Un lucru bizar îl reprezintă abordarea de către firma care modernizează drumul, a lucrării. Cei 21 de km ce despart Țapu de Loamneș sunt un șantier continuu. Dar de lucrat, se lucrează în câteva zone, aproximativ 6, identificate de noi. Totuși, întregul tronson este în diferite forme de șantier. În localitatea Loamneș, unde mai există asfalt, acesta este tranzitat de numeroase șanțuri astupate cu piatră. Apoi după Loamneș, spre Ocna, lucrurile încep să arate altfel. Drumul are asfalt nou, dar nu are toate marcajele și nici semnele de circulație.

Nu suntem în măsură să apreciem calitatea lucrărilor executate, dar am remarcat în multe zone la rigolele săpate că pământul a fost aruncat pe terenurile oamenilor. În alte zone, utilajele și muncitorii blocau tot drumul și doar la insistențele șoferului au eliberat o bandă virtuală din pământ pentru a permite trecerea. Altfel vechea imagine românească a șantierului: doi lucrează, cinci supraveghează. Nu peste tot. Am văzut și zone pline de muncitori care săpau manual la rigole, făceau cofrage pentru beton.

Drum de evitat

Concluzia noastră: acest drum este de evitat total până în 17 otombrie 2023 când ar trebui să fie gata. Conform anunțului inițial făcut de Consiliul Județean Sibiu “constructorul va realiza lucrări pentru consolidarea drumului în zonele vulnerabile la alunecări de teren, va moderniza două treceri la nivel cu cale ferată, va reabilita cinci poduri și va construi două poduri, iar platforma rutieră va fi refăcută. De asemenea, va realiza rigole, lucrări de reabilitare a podețelor și va amenaja drumurile laterale, accesul la proprietăți, parcări și stații de autobuz cu opt adăposturi pentru călători.” Să sperăm că așa va fi. Un an a trecut, mai este doar unul.

- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img

Ultimele Știri