spot_img
8.1 C
Sibiu
joi, 25 aprilie, 2024
spot_img

Trafic test în Sibiu: Cât îți ia să ajungi din Arhitecțiilor până în Zona Industrială de Vest dimineața

Știri din Județ

Publicitate


Una dintre cele mai circulate rute din Sibiu este cea care face legătura dintre cartierul Arhitecților și Zona industrială de Vest. Aceasta este urmată de una asemănătoare care pornește din Șelimbăr spre aceeași zonă industrială. Ambele rute, extrem de încărcate la diferite ore ale zilei, în funcție de turele de la fabricile din zona industrială sunt considerate principalul motiv pentru ambuteiajele din Sibiu care se creează dimineața, la prânz și seara. Dar aceste ambuteiaje apar și din cauza altor motive.

Test de trafic

Am decis să facem un test de trafic pentru a vedea cum se circulă pe acest tronson la prima oră a dimineții. Am prins și o zi cu ploaie, ceea ce duce cotele de trafic mult mai sus. Am ales traseul cel mai simplu și poate cel mai circulat între cele două zone cu pornire din cartierul Arhitecților viraj stânga pe strada Gheorghe Dima și apoi intrare pe Calea Dumbrăvii urmată de strada Andrei Șaguna și șoseaua Alba Iulia. Și pentru a face testul cât mai real am ales să oprim câteva secunde și în fața unei școli așa cum procedează mulți dintre cei care fac naveta între Arhitecților și serviciu.

Am ales ca oră de pornire 7:20 dimineața și am parcurs întregul traseu în 40 de minute. Doar că am constatat la sosirea în zona fabricilor că parcările erau deja pline semn că mulți au ajuns la serviciu înaintea noastră.

Ieșirea din Arhitecțiilor

Prima parte, ieșirea din cartierul Arhitecților s-a dovedit mai puțin complicată decât era pe vremuri înainte de a se face cele trei benzi. A durat mai mult să ieșim de pe o străduță în drumul județean, pentru că ceilalți participanți la trafic nu doreau să acorde prioritate celor de pe străzi secundare. Știm că nu erau obligați de lege, dar mai există și legea bunului simț în trafic. De altfel, pe tot traseul am observat această problemă a celor aflați în coloană care opresc în intersecții, deși este interzis indiferent dacă este o intersecție cu o străduță mică. Am observat foarte mulți participanți la trafic care nu semnalizează schimbarea de bandă, dar și mai mulți care nu lasă să intre în coloană de pe străzi secundare alte mașini.

Odată ieșiți din cartierul Arhitecților am intrat pe strada Dima și am făcut o scurtă oprire la școala I L Caragiale de pe strada Alecsandri. Această școală este una dintre cele alese cel mai des de cei care locuiesc în cartierul Arhitecților. Am făcut până aici 11 minute.

Zona centrală foarte aglomerată, dar nu blocată

Am intrat pe Calea dumbrăvii unde traficul a fost foarte aglomerat până la coborârea pantei pe șoseaua Alba Iulia după Prefectură. Acest inel central al Sibiului este foarte aglomerat, dar nu ambuteiat. 
Din rutele de trafic ale majorității șoferilor am observat că principalul motiv al acestor ambuteiaje dimineața nu este atât naveta între cartierul Arhitecților sau Șelimbăr și Zona industrială de Vest, cât dusul copiilor la școală.
Alte țări au rezolvat de mult această problemă în zona urbană prin faptul că școlile nu încep toate la aceeași oră. Decalajul de început al orelor de curs a dus în multe țări la o evitare a supra aglomerării traficului.

Șoseaua Alba Iulia, surprinzător de liberă

Odată intrați pe șoseaua Alba Iulia traficul a devenit foarte lejer cu excepția benzii 2 care a format o coloană ce mergea spre cartierul Ștrand.

Am mai dat de o zonă aglomerată la intrarea în cartierul Turnișor în apropiere de sensul giratoriu cu strada Bieltz, datorită traficului care venea dinspre cartierul Alma spre centrul Sibiului. De aici încolo traficul a devenit mai lejer. În total am parcurs întregul traseu de 8.7 km în 40 de minute. Viteza medie 13,05 km/h.

Economie de lumină

Se pare că economia de curent electric a ajuns și la Primăria Sibiu. Iluminatul public a fost stins la ora 7:45 deși afară era încă întuneric.  Răsăritul soarelui în această dimineață era la 8: 03.

Soluții alternative

Mulți participanți la trafic care fac ruta abordată de noi, aleg și alte variante de traseu. Dar majoritatea acestor variante includ și o oprire în municipiul Sibiu în zona școlilor.

De peste doi ani de zile se discută la nivelul Consiliului Județean ideea unei centuri ocolitoare de sud care să facă legătura dintre cartierul Arhitecților și Șelimbăr pe de o parte și Zona industrială de Vest pe cealaltă parte. Probabil că acest proiect va degrava din traficul Sibiului, dar cu siguranță nu foarte mult.
O soluție mai simplă și care poate fi realizată într-un termen mult mai scurt este introducerea de autobuze  din Șelimbăr și cartierul Arhitecților. Am remarcat că traseele spre zona industrială ale Tursib sunt foarte aglomerate dimineața deși sunt mai multe autobuze decât la alte ore. Semn că este nevoie de și mai multe autobuze, dar și de mai multe trasee.

Publicitate

2 COMENTARII

  1. De unde si pana unde cei din Arhitectilor (orasul Cisnadie) aleg ce scoala vor in Sibiu?? ‘școala I L Caragiale de pe strada Alecsandri. Această școală este una dintre cele alese cel mai des.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Muzeul ASTRA trece la programul de vară

Cum să tratezi eficient arsurile solare?