spot_img
13 C
Sibiu
duminică, 05 mai, 2024
spot_img

Biroul Vamal Sibiu la raport

Știri din Județ

Publicitate

Biroul Vamal Sibiu a dat publicității un raport de activitate pe primele 7 luni ale anului 2023.

Publicitate

În primele 7 luni ale anului 2023, la Biroul Vamal de Interior Sibiu au fost inregistrate un număr de 4937 operatiuni vamale de export.

In perioada analizată, se observă o creştere cu 6,61% a numărului declaraţiilor vamale de export depuse la Biroul Vamal de Interior Sibiu şi o crestere a valorii statistice a mărfurilor exportate cu 24,60%. 

Dinamica operaţiunilor vamale de export şi a valorii statistice a mărfurilor destinate exportului derulate prin biroul nostru se regăseşte in tabelul de mai jos.

Situaţia operaţiunilor vamale de export

NR CRTPERIOADANR. D.V.D EXPORTVAL. STATISTICA
2022202320222023
1IANUARIE557632121.074.934172.671.316
2FEBRUARIE645692141.923.430184.081.530
3MARTIE738789156.136.236183.228.026
4APRILIE590574120.624.270126.401.082
5MAI725855136.545.793219.206.962
6IUNIE721710141.739.248156.511.751
7IULIE655685142.408.124154.580.947
TOTAL4.6314937960.452.0341.196.681.614
106,61%124,60%

În ceea ce priveşte îndeplinirea programului de încasări, acesta se realizează prin derularea operaţiunilor vamale de punere în liberă circulaţie şi din activităţile de supraveghere şi control vamal.

 Astfel, în cursul anului curent, numărul operaţiunilor vamale de punere în liberă circulaţie s-a aflat pe un trend descendent cu 6,16 procente, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, în timp ce valoarea statistică a mărfurilor prezentate pentru vămuire, este cu 17,21 % mai mare decât în perioada similară a anului 2022, iar drepturile vamale stabilite prin declaraţiile vamale de punere în liberă circulaţie au fost în scădere cu 8 %,  fapt ce se poate observa din tabelul alăturat ;

Situaţia operaţiunilor vamale de import

NR CRTPERIOADANR. D.V.D IMPORTVAL. STATISTICADREPTURI  VAMALE
202220232022202320222023
1IANUARIE727680154.486.365199.038.97017.088.38818.341.829
2FEBRUARIE770672150.194.155169.030.62318.015.27816.222.592
3MARTIE861749167.798.034216.773.31620.424.56818.003.064
4APRILIE764645168.106.511189.807.39317.103.38216.927.166
5MAI730830149.148.981172.855.93521.415.35917.872.811
6IUNIE767710162.897.676196.345.57119.103.52717.484.416
7IULIE754756186.595.637191.402.29420.623.65718.215.213
5.37350421.139.227.3591.335.254.101133.774.159123.067.091
93,84%117,21%92,00%

Totodată în perioada respectivă, au fost prelucrate un număr de 4037 declaraţii vamale de tranzit primite şi un număr de 183 tranzite emise, aşa cum se poate observa în tabelele de mai jos:

Situaţia declaraţiilor vamale de tranzit primite

NR CRTPERIOADATRANZITE PRIMITE 2022TRANZITE PRIMITE 20232023 / 2022
T1T2TIRTOTALT1T2TIRTOTAL
1IANUARIE588005885210052188,61
2FEBRUARIE595005955390053990,59
3MARTIE686006865960059686,88
4APRILIE600006005210052186,83
5MAI6430064366900669104,04
6IUNIE614006145790057994,30
7IULIE6020060261200612101,66
TOTAL43280043284037403793,28

Situaţia declaraţiilor vamale de tranzit emise

NR CRTPERIOADATRANZITE EMISE 2022TRANZITE EMISE 2023PROCENT 2023/2022
T1T2TIRTOTALT1T2TIRTOTAL
1IANUARIE0909026026288,89
2FEBRUARIE02020200201000,00
3MARTIE0303022022733,33
4APRILIE011011014014127,27
5MAI029029034034117,24
6IUNIE0505038038760,00
7IULIE014014029029207,14
TOTAL0174017401830183105,17

Dinamica veniturilor realizate de Biroul Vamal de Interior Sibiu, pe categorii de taxe, o regăsim în cele de mai jos:

UNITATEA VAMALAIANUARIE-IULIEIANUARIE-IULIEDINAMICA
20222023
0123=2/1*100
BV INTERIOR SIBIU132.963.067122.911.03992,44
-TAXE VAMALE9.261.9707.012.39675,71
-T.V.A.123.551.975116.135.32994,00
-ACCIZE18.37524.890135,46
-ALTE VENITURI130.747-261.576-200,06

În conformitate cu prevederile art. 326 din Legea 227/2015, privind Codul Fiscal al României,  coroborate cu prevederile Ordinului 500/2007, pentru aprobarea Normelor privind procedura de acordare a certificatului de amânare de la plata în vamă a taxei pe valoarea adăugată şi de eliberare a garanţiei pentru importurile de bunuri, respectiv a Ordinului  4121/2015, pentru aprobarea Normelor privind procedura de acordare a certificatului de amânare de la plata în vamă a taxei pe valoarea adăugată şi de eliberare a garanţiei pentru importurile de bunuri, agenţii economici, care detin Certificat AEO şi cei care deţin Certificat de amânare a plăţii TVA în vamă, au beneficiat de această prevedere legală. Astfel datorită acestei facilităţi, in primele 7 luni ale anului 2023, la nivelul B.V.I Sibiu, suma pentru care agenţii economici respectivi au avut amânare la plata TVA în vamă, a fost in cuantum de 90.509.579 lei,ceea ce reprezintă o creştere de 47,33% faţă de aceeași perioadă a anului 2022, când suma amânată a fost de 61.433.084 lei.

Menţionăm că în  perioada 01.01.2023 – 31.07.2023 au fost verificate 832 colete poştale externe, pentru care au fost emise un număr de 190 chitanţe vamale, pentru persoane fizice, drepturile vamale încasate fiind în cuantum total de 66.880 lei.

În ceea ce priveşte activitatea de control vamal ulterior, în perioada 01.01.2023-31.07.2023 au fost reverificate 169 declaraţii vamale, fiind descoperite 9 iregularitaţi.

   Au fost întocmite 9 decizii pentru regularizarea situaţiei prin care au fost stabilie si incasate sume în valoare de 123.939 lei.

La nivelul Biroului Vamal de Interior Sibiu, în perioada menţionată anterior, au fost întocmite şi dresate un număr de 33 Procese verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, prin care s-au dispus amenzi în valoare de 43.000 lei, pentru urmatoarele fapte contraventionale:

– declararea eronata a marfurilor;

– neindeplinirea de catre transportator a obligatiei de a pastra intacte integritatea sigiliilor;

– neindeplinirea de catre transportator a obligatiei de a solicita document de tranzit la introducerea in Uniune a marfurilor neunionale;

In perioada analizata nu au fost constatate fapte de natura penala in domeniul vamal.

Pentru primele şapte luni ale anului 2023, Biroului Vamal de Interior Sibiu i-a fost repartizat un program de încasări, în cuantum de 168.590.000lei, mai mare cu 11% faţă de perioada similară din 2022, iar încasările efective au reprezentat 72,91% din programul de încasări, respectiv 122.911.039 lei, pentru perioada respectivă, asa cum este detaliat în tabelul de mai jos. 

Având în vedere şi nivelul de TVA amânat la plată în vamă, se observă că veniturile stabilite sunt în valoare de 213.420.418 lei, ceea ce înseamnă o realizare a programului de încasări în procent de 126,59% faţă de programul alocat şi o creştere de 10% faţă de perioada similară a anului trecut.

ÎNCASĂRI 2022AMÂNARE PLATĂ TVA 2022TOTAL ÎNCASĂRI+ AMÂNARE  2022Plan 2022REALIZAT PLAN 2022REALIZAT PLAN ÎNC.+ AMÂNARE TVAÎNCASĂRI 2023AMÂNARE PLATĂ TVA 2023TOTAL ÎNCASĂRI+ AMÂNARE  2023Plan 2023Realizat plan 2023REALIZAT PLAN ÎNC.+ AMÂNARE TVADinamica 2022/   2023Dinamică 2022/2023 Încasări+TVA amânat  %
IANUARIE16.661.4708.635.45625.296.92616.660.000100,01%151,84%18.206.91712.605.18430.812.10119.140.00095,12%160,98%109,28%122
FEBRUARIE17.806.2927.460.61025.266.90217.810.00099,98%141,87%16.118.47611.489.24927.607.72520.550.00078,44%134,34%90,52%109
MARTIE21.179.3828.729.09329.908.47521.180.000100,00%141,21%18.448.32914.775.17033.223.49927.170.00067,90%122,28%87,11%111
APRILIE17.216.39810.931.01928.147.41724.260.00070,97%116,02%17.621.10516.285.62433.906.72921.450.00082,15%158,07%102,35%120
MAI 20.743.0807.629.98528.373.06525.880.00080,15%109,63%17.241.25012.288.25229.529.50229.210.00059,03%101,09%83,12%104
IUNIE18.959.0978.854.30627.813.40321.940.00086,41%126,77%17.387.58412.717.47430.105.05824.580.00070,74%122,48%91,71%108
IULIE20.397.3489.192.61529.589.96324.760.00082,38%119,51%17.887.37810.348.42628.235.80426.490.00067,53%106,59%87,69%95
TOTAL132.963.06761.433.084194.396.151152.490.00087,19%127,48%122.911.03990.509.379213.420.418168.590.00072,91%126,59%92,44%110

La nivel regional, BVI Sibiu se clasează pe locul doi în ceea ce priveşte numărul operaţiunilor de import, cu 22% din totalul declaraţiilor vamale de import şi cu un procent de 30% din volumul încasărilor. Totodată operaţiunile de export cu ţări terţe, reprezintă 16 procente din totalul pe regiune, cu o valoare statistică a mărfurilor exportate către acestea ce reprezintă 19% din total.

II. Activitatea în domeniul autorizării, supravegherii şi mişcărilor de produse accizabile

În conformitate cu prevederile H.G. nr. 237/2022 privind organizarea şi funcţionarea Autorității Vamale Române coroborate cu Regulamentul de organizare şi funcţionare, biroul vamal are atributii, sarcini şi responsabilităţi în domeniul autorizării, atestării, avizării persoanelor juridice şi fizice care desfăşoară activităţi de producţie, îmbuteliere, ambalare, primire, deţinere, depozitare şi/sau expediere, comercializare, utilizare finală a produselor accizabile, controlul respectării prevederilor legale privind supravegherea mişcării produselor accizabile pe teritoriul naţional, urmărirea documentelor administrative electronice, întocmite în cazul deplasării produselor accizabile în regim suspensiv; verificarea, autorizarea şi supravegherea producţiei, deţinerii, importului şi circulaţiei produselor accizabile, conform legislaţiei în vigoare.

La Biroul Vamal de Interior Sibiu, în primele 7 luni se regăseau în evidenţă agenţi economici, pe următoarele categorii:

  • 24 – Antrepozitari autorizaţi
  • 7 – Destinatari înregistraţi
  • 2 – Destinatari certificaţi
  • 1 – Expeditor certificat
  • 3 – Utilizatori finali autorizaţi în conformitate cu prevederile din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal.
  • 6 – Mici producători de vinuri liniştite înregistraţi conform art. 362 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

–  92- persoane fizice care produc pentru consumul propriu alcool din fructe.

De asemenea, la nivelul organizaţiei noastre sunt emise un număr de 120 atestate de înregistrare pentru comercializare en detail şi angro de produse energetice/băuturi și tutun, conform art. 435 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, coroborat cu prevederile Ordinului preşedintelui A.N.A.F. nr. 3236/2018, pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a a operatorilor economici care comercializează în sistem angro sau en detail produsele energetice şi a Ordinului preşedintelui A.V.R. nr. 5697/2022 privind aprobarea Procedurii de înregistrare a activităţii de distribuţie şi comercializare angro de băuturi alcoolice şi/sau tutun prelucrat, după cum urmează:

– 66 atestate pentru comercializare en detail, la un număr de 25 de operatori

-17 atestate de distribuţie şi comercializare angro fără depozitare produse energetice 

– 1 atestat de distribuţie şi comercializare angro cu depozitare produse energetice

-36 atestate pentru distribuţie şi comercializare angro de băuturi alcoolice şi/sau tutun prelucrat

La nivelul Biroului Vamal de Interior Sibiu în perioada supusă analizei, au fost emise un număr de 11 autorizaţii şi atestate:

– 3 atestate de comercializare en detail de produse energetice

– 2 atestate de distribuţie şi comercializare angro fără depozitare produse energetice

– 1 atestat de distribuţie şi comercializare angro de băuturi alcoolice şi/sau tutun prelucrat

– 1 autorizație de operator economic cu produse suspuse accizelor nearmonizate

De asemenea, în perioada supusă analizei, au fost întocmite referate pentru 8 cereri depuse de operatorii economici, cu propunere de autorizare și transmise către autoritatea competentă pentru autorizare din cadrul D.R.V. Braşov, după cum urmează:

– 4 cereri de reautorizare caantrepozit fiscal – producţie în sistem de prestări individuale

– 1 cerere de reautorizare caantrepozit fiscal – producţie mică fabrică de bere

– 1 cerere de autorizare destinatar înregistrat

– 2 cereri de atestare destinatar certificat

Au fost revocate 3 autorizaţii şi atestate:

– 2 atestate de distribuţie şi comercializare angro de băuturi alcoolice şi/sau tutun prelucrat

– 1 autorizație de antrepozit fiscal pentru producţie în sistem de prestări individuale

În perioada menţionată, au fost efectuate un număr de 88 de controale privind recepţia produselor accizabile, în vederea verificării şi certificării datelor înscrise în documentul administrativ electronic, conform prevederilor art. 404 şi art. 416^1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, coroborate cu prevederile Ordinului preşedintelui A.V.R. nr. 195/2023, pentru aprobarea modelului documentului administrativ simplificat electronic, a instrucţiunilor de completare a documentului administrativ în format electronic şi a documentului administrativ simplificat electronic utilizând aplicaţia EMCS-RO-Mişcări de control al mişcărilor cu produse accizabile.

De asemenea, au fost verificate 8 operaţiuni de expediere a produselor accizabile care au fost eliberate pentru consum pe teritoriul României, însoţite de documentul administrativ simplificat electronic. 

Au fost întocmite 2 Decizii de Impunere şi au fost vizate 10 livrări de uleiuri uzate.

Totodată au fost înregistrate în Registrul special un număr de 384 notificări de gaz/produse energetice în regim de scutire de la plata accizelor.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Noi fapte bune de la ECHIPA GALBENĂ