spot_img
11.3 C
Sibiu
luni, 29 aprilie, 2024
spot_img

Ordinea de zi a ședinței Colegiului Prefectural Sibiu

Știri din Județ

Publicitate

Azi, 30.01.2024, începând cu ora 10:00, a avut loc ședința Colegiului Prefectural, prezidată de domnul prefect, Mircea Dorin Crețu alături de domnii subprefecți, Șebu Sebastian și Florea Gabriel și domnul secretar general, Marius Oltean, având următoarea ordine de zi:


  1. Prezentarea și aprobarea Programului orientativ de activitate al Colegiului Prefectural al Județului Sibiu pentru anul 2024.

Programul Orientativ al Ședințelor Colegiului Prefectural pentru anul 2024  întocmit în baza propunerilor formulate de membrii și invitații permanenți ai Colegiului Prefectural Sibiu, a fost aprobat, conform prevederilor legislative, prin proiect de hotărâre al membrilor  Colegiului Prefectural iar comunicarea și publicarea pe site- ul Instituției Prefectului – Județul Sibiu a hotărârii și a Tematicii (anexă) va fi asigurată de către Secretariatul tehnic al Colegiului Prefectural.

  1.  Informare privind modul de realizare a activităților/acțiunilor de control desfășurate de către Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Sibiu, a Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Sibiu și a Direcției de Sănătate Publică Sibiu, în perioada Sărbătorilor de Iarnă 2023 – 2024, conform Ordinului Prefectului nr. 604/27.11.2023 privind constituirea Comisiei mixte de control având ca obiectiv verificarea modului de producție, prelucrare, depozitare, transport și comercializare a produselor alimentare de origine animală și nonanimală specifice sărbătorilor de iarnă, în unitățile de alimentație publică, piețe agroalimentare, târguri de animale, patiserii, cofetării și unități turistice din județul Sibiu.Raport privind activitatea de inspecție și control desfășurată de Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Sibiu, conform Planului anual de activități pentru anul 2023.

Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor  Sibiu.

Tema a fost prezentată de domnul director adjunct, Flucuș Flavius.

În urma controalelor tematice dispuse având ca obiectiv verificarea modului de producție, prelucrare, depozitare, transport și comercializare a produselor alimentare în perioada 28.11.2024-08.01.2024, au fost verificate de către inspectorii D.S.V.S.A. Sibiu 10 hipermarcheturi, 25 magazine alimentare, 4 depozite alimentare, 5 abatoare, 1 unitate procesare lapte, 16 carmangerii, 3 piețe agroalimentare/Târg de Crăciun, 6 unități panificațâie, 34 de unități de alimentație publică, 2 centre ambalare ouă și 21 laboratoare de cofetărie-patiserie și 13 pensiuni turistice.

În urma efecturării acestor verificări au fost aplicate un numnăr de 23 de sancțiuni contravenționale, conform H.G. nr. 984/2005, în valoare tottală de 320 000 lei și 12 avertismente, în conformitate cu O.G. nr. 2/2001.

Direcția de Sănătate Publică Sibiu

Tema a fost prezentată de domnul Șpetcu Dragoș.

            În conformitate cu Ordinul emis de către Instituția Prefectului nr. 604/27.11.2023 privind constituirea Comisiei mixte de control având ca obiectiv verificarea modului de producție, prelucrare, depozitare, transport și comercializare a produselor alimentare de origine animală și nonanimală specifice sărbătorilor de iarnă, în unitățile de alimentație publică, piețe agroalimentare, târguri de animale, patiserii, cofetării și unități turistice din județul Sibiu, Serviciul Control în Sănătate Publică  a efectuat un număr de 72 de controale și 1 recontrol. S-au aplicat 17  sancțiuni contravenționale, respectiv 17 avertismente. 

Acțiunile de control au vizat :

     ●  Unități cu profil comerț alimentar și alimentație publică, producție

Au fost controlate 21 de unități dintre care 12 unități cu profil comerț, 8 unități alimentație publică și 1 patiserie. 

•   Unități de cazare

Au fost controlate 6 unități de cazare respectiv 2 hoteluri și 4 pensiuni.

S-a efectuat 1 recontrol (1 unitate cazare – pensiune), constatându-se remedierea deficiențelor identificate anterior.

•   Unități din incinta Târgului de Crăciun din Piața Mare Sibiu

S-a efectuat un număr de 45 controale la Târgul de Crăciun din municipiul Sibiu respectiv 22 căsuțe cu profil comerț și 23 căsuțe cu profil alimentație publică.

     S-au aplicat 17  sancțiuni contravenționale în conformitate cu prevederile  OG 2/2001 și HG nr. 857/2011, astfel :

 – 17 avertismente pentru următoarele deficiențe:

– lipsa ritmicității efectuării controlului medical periodic al personalului care lucrează în sectorul alimentar și unități de cazare.

– nerespectarea cerinţelor generale şi specifice prevăzute de normele legale în vigoare privind conformitatea produselor, în vederea asigurării protecţiei sănătăţii publice în unitățile cu profil comerț alimentar.

-neefectuarea cursurilor de instruire privind însușirea noțiunilor fundamentale de igienă pentru tot personalul angajat în unitățile cu profil comerț alimentar, alimentație publică și unități de cazare.

Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Sibiu.

Tema a fost prezentată de  doamna Ghiorghe Ioana.

La deschiderea Târgului de Crăciun, comisarii din cadrul CJPC Sibiu au desfășurat

110 actiuni de consiliere a operatorilor economici, comercianti si producatori de

produse specifice sarbatorilor de iarna.

In perioada 01.12.2023-31.12.2023, s-au efectuat controale la  un numar total de

162 operatori economici: in magazine alimentare si nealimentare, supermarketuri, hipermarcheturi, targuri specifice, piete agroalimentare  si unitati turistice  din judetul Sibiu.

La un numar de 125 operatori economici, au fost gasite abateri de la legislația

protectiei consumatorilor.

      S-au controlat 11250 kg de produse, dintre care s-au gasit 1839 kg de produse cu abateri. Pentru abaterile constatate la produse si servicii oferite consumatorilor,s-au intocmit 125 PVCC cu sanctiuni contraventionale, dintre care: 82 amenzi contraventionale in valoare totala de 679 000 lei si 45 avertismente.

Principalele abateri constatate, au fost :

A.  La calitatea produselor alimentare comercializate:

1. La carne vrac, preambalată şi produse din carne existente la comercializare :

• Carne proaspata de porc fara informatii privind data limita de consum, conditii de pastrare necorespunzatoare;

• Nerespectarea conditiilor de pastrare la preparate din carne specifice sarbatorilor ( Carnati, Toba , muschiulet file, carne tocata );

• Etichetare incompleta privid identificarea produselor din carne aflate la comercilaizare, lipsa datelor de producator, a ingredientelor cu efect alergene, precum si a conditiilor de depozitare si pastrare;

• Lipsa afisare pret/unitatea de masura, la produsele comercializate la bucata;

• Lipsa totala a elementelor de identificare la produsele din carne expuse la comercializare;

• Termen de valabilitate depasit, precum si caracteristici calitative neconforme, la preparate din carne;

• Lipsa traducere in limba romana a mentiunilor de pe eticheta sau ambalaj, la produse din import sau achizitii intracomunitare.

2. La produse de patiserie si cofetarie :

• Lipsa traducere in limba romana a mentiunilor de pe eticheta sau ambalaj, la produse din import sau achizitii intracomunitare: fursecuri, preparate de patiserie, pandispan;

• Lipsa mentionare data de expirare, ingrediente alergene, precum si conditii si temperatura de depozitare improprii la produsele: prajituri diplomat, amandina, diferite torturi, gogoasa cu umplutura pe baza de fructe, rulada cu crema, savarina si ecler;

• Informatii greu lizibile a mentiunilor inscriptionate pe etichetele produsului cozonac cu diverse umpluturi;

• Nerespectarea conditiilor de pastrare la produsele: pasca cu branza, cozonac cu nuca;

• Termen de valabilitate depasit, precum si caracteristici calitative neconforme, la: prajituri si saleuri;

• Produse de patiserie traditionala cu lipsa informare completa, corecta si precisa;

• Prajituri ambalate care contineau produse deteriorate si sfaramate in interiorul ambalajului;

• Nerespecatrea temperaturii de pastrare indicate de producator la produsele: prajituri;

• Afisarea la raft a unui pret, iar la casa de marcat alt pret;

• Lipsa totala elemente de identificare la produsele expuse spre vanzare;

• Lipsa afisare pret la produse de patiserie;

• Lipsa afisare pret pe unitatea de masura la produsele cozonac si pasca;

• Tavi de coacere neigienizate corespunzator;

• Lipsa inscriere gramaj si ingrediente pentru diferite sortimente de prajituri.

3. La ciocolată, produse din ciocolată, produse pe bază de cacao: • Existenta la vanzare de produse expirate fata de data limita de consum recomandata de producator;

• Nerespectarea conditiilor de pastrare la produsele: baton cu cacao, halvita cu stafide, turta dulce;

• Existenta la vanzare de produse prezentand caracteristici calitative neconforme, la produse: ciocolata si figurine din ciocolata;

• Afisarea la raft a unui pret/produs iar la casa de marcat alt pret/produs;

. La verificarea  modului de comercializare, etichetare, prezentare si publicitate a jucariilor, ornamentelor de craciun si a produselor nealimentare  specifice Sarbatorilor de iarna:

• Lipsa unor informatii complete privind datele importatorului;

• Lipsa informatii privind: producatorul, a instructiunilor de folosire si utilizare, a marcajului CE;

• Lipsa instructiuni de utilizare traduse in limba romana;

• Lipsa totala a elementelor de identificare;

• Lipsa avertismente traduse in limba romana;

• Etichete greu vizibile cu informatii incomplete;

• Lipsa informatiilor corecte, complete si precise la etichetarea jucariilor aflate la comercializare, precum si lipsa avertismentelor specifice;

• Informatii greu lizibile a mentiunilor inscriptionate pe etichetele produsului.

C. La verificarea conditiilor de cazare in unitatiile de primiri turistice ale judetul Sibiu s-au constatat deficiente privind :

• dotari incomplete  conform  categoriei de clasificare turistica ( lipsa saltelelor de protectie la paturi, lipsa mapelor de prezetare si informare a turistilor privind serviciile suplimentare oferite de unitatiile de cazare);

• conditii de igiena necoresunzatoare in bai (depuneri de calcar ; suprafete cu mucegai  prosoape si lenjerii cu grad ridicat de uzura);

• lipsa mesajului Pro Natura in bai.

In urma controalelor efectuate au fost  dispuse masuri:

• Oprire definitiva de la comercializare a produselor periculoase  si neconforme in cantitate 380 kg, in valoare de 10 250 lei.

• Oprirea temporara de la comercializare pana la remedierea deficientelor constatate pentru 1459 kg  produse alimentare si 380 bucati produse nealimentare neconforme in valoare  totala de 46 350 lei.

  1. Diverse.

 La această secțiune din Ordinea de zi a ședinței, doamna Monica Moldovan, Consilier superior în cadrul Instituției Prefectului -județul Sibiu, în conformitate cu solicitarea formulată prin adresa nr. 59589/11.05.2023 a Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, de monitorizare lunară în cadrul Colegiului Prefectural, a obiectivului de investiție finanțat prin Programul Naţional de Consolidare a Clădirilor cu Risc Seismic Ridicat (PNCCRS) – “REABILITARE ȘCOALA GENERALĂ NEMȘA, COMUNA MOȘNA, JUDEȚUL SIBIU” raportat la luna decembrie 2023, stadiul proiectului este următorul:

  1. În prezent, se lucrează la întocmirea documentației solicitate de verificatorul de proiect pe partea de rezistență, urmând ca imediat ce aceasta se va finaliza, se va emite referatul de verificare și se va depune la Consiliul Județean Sibiu în vederea emiterii autorizației de construire.
Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Victorie la șapte goluri pentru Măgura Cisnădie

EDITORIAL: Asfaltări electorale fără viziune

Cisnădia are o Policlinică nouă, modernă