7.9 C
Sibiu
miercuri, 30 aprilie, 2025
Acasă Blog Pagina 258

Primarul Gheorghe Huja, despre introducere a rețelelor de apă-canal în Cisnădioara: „După finalizarea lucrărilor, primăria se va ocupa de reabilitarea străzilor”

0

În Cisnădioara lucrările de introducere a rețelelor de apă și canalizare sunt în plină desfășurare, a anunțat primarul orasului Cisnădie, Gheorghe Huja, pe pagina sa de Facebook. Edilul promite locuitorilor din Cisnădioara că după finalizarea lucrărilor primăria se va ocupa de reabilitarea străzilor.


„Știu că mulți dintre dumneavoastră ați fost supărați de faptul că lucrările de introducere a rețelelor de apă și canalizare au întârziat și vreau să subliniez foarte clar că acest lucru nu a ținut de noi, administrația locală. Este vorba despre ,,Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din judeƫele Sibiu şi Brașov, ȋn perioada 2014-2020”, al celor de la Apă-Canal Sibiu S.A.

Acum, proiectul societății Apă-Canal Sibiu S.A. de introducere a rețelelor de apă-canal în Cisnădioara este în plină desfășurare.

După ce Apă-Canal Sibiu S.A. va finaliza lucrările de introducere a rețelelor de apă-canal, vă asigur că Primăria Cisnădie se va ocupa de reabilitarea străzilor. Acest lucru va deveni o prioritate majoră pentru administrația noastră locală.

Vă mulțumesc pentru înțelegere și răbdare.” – a declarat Gheorghe Huja, primarul orașului Cisnădie

Sfânta Liturghie arhierească la noua biserică a Schitului Păltiniș

0

La praznicul Buneivestiri, Înaltpreasfințitul Părinte Laurențiu a săvârșit Sfânta Liturghie arhierească la noua biserică a Schitului Păltiniș care și-a sărbătorit hramul. Sub protia Înaltpreasfinţitul Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului s-au aflat exarhul mănăstirilor arhimandritul Calinic Teslevici, preotul Petru Damian, protopop de Săliște, protosinghelul Valeriu Luca, starețul așezământului monahal, diaconi şi alţi slujitori ai sfintelor altare, scrie mitropolia-ardealului.ro


Credincioşii din localităţile apropiate de schit, dar şi pelerini veniţi din mai multe părţi alte ţării, au participat la Sfânta Liturghie. Având în vedere că a fost finalizată pictura noii biserici a schitului, aceasta a fost sfințită cu ocazia acestui hram. Un moment aparte, de mare bucurie, pentru viețuitorii schitului a fost cel în care protosinghelul Valeriu Luca, starețul mânăstirii a fost ridicat la rang de arhimandrit, prin decizia Sfântului Sinod, la propunerea Înaltpreasfințitului Părinte Laurențiu.

În cuvântul de învățătură rostit Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Laurențiu a vorbit despre „Buna Vestire” ca început al mântuirii prin prezența Sfintei Treimi explicată de Îngerul Domnului.

CITEȘTE MAI MULT AICI

Fotograful Flavius Croitoriu a câștigat concursul de selecţie a talentelor native de pilotaj

0

Sâmbătă 23 Martie 2024, pe circuitul de macadam de la Sibiu, a avut loc concursul de selecţie a talentelor native de pilotaj, organizat de campionul naţional de raliuri Vali Porcişteanu. Câştigătorul a fost un cunoscut si apreciat fotograf din lumea curselor auto, Flavius Croitoriu, din Întorsura Buzăului. El va beneficia de susţinerea organizatorului, prin VPRacing Team, pentru un sezon complet în Campionatul Naţional de Slalom Paralel 2024, organizat pe circuitele speciale de macadam.


Ajunsă la a patra ediţie, campania Pilot de Curse iniţiată de Vali Porcişteanu în 2021, are ca scop descoperirea de noi talente în arta pilotajului şi susţinerea lor pentru a debuta în sportul cu motor din România. La această ediţie din 2024, 58 de participanţi s-au întrecut în maşinile de concurs în încercarea de a-l convinge pe organizator că au talentul necesar pentru a primi susţinerea debutului gratuit în sportul cu motor. Vremea extrem de prietenoasă cu mult soare a ţinut în totalitate cu participanţii şi organizatorii, iar atmosfera din timpul concursului a fost cu adevărat palpitantă, toţi cei înscrişi dorind să câştige premiul cel mare. ”Mă bucur că proiectul meu de suflet a început să fie tot mai apreciat de către pasionaţii sportului cu motor şi nu numai. Din ce în ce mai mulţi încearcă să îşi împlinească visul apelând la şansa pe care campania Pilot de Curse o oferă. Deşi la final există din păcate doar un singur câştigător, eu cred că fiecare participant a plecat acasă cu trofeul unei experienţe de neuitat şi îi felicit pe toţi pentru curajul de a-şi urma visul. Vreau să cred că şi anul acesta am descoperit un alt talent care va confirma în viitor. Flavius Croitoriu a mers exemplar la primul lui contact cu macadamul, având tot viitorul în faţă. Rolul meu a fost şi va rămâne mereu acelaşi, de a le da tuturor „aleşilor” un start cât mai bun în cariera lor de piloţi”, a spus Vali Porcişteanu.

Câștigătorul campaniei s-a pregătit timp de o lună pentru această experiență și este pregătit pentru pentru viitoarele participări în Campionatul Național. ”Am abordat cu maximă seriozitate acest proiect încă de când m-am înscris şi am vrut să văd cupa locului unu la mine acasă. Am avut la dispoziţie o lună de pregătiri fizice şi psihice, am făcut analize pe onboard-uri şi m-am motivat că vreau să câştig. Fiind prima experienţă pe macadam cu o maşină de concurs, am rămas plăcut surprins de stilul meu de pilotaj. Am fost destul de eficient şi atent la toate detaliile ce mi le împărtăşea Vali din dreapta. Acum că am câştigat premiul cel mare, sunt tare încrezător în viitoarele mele evoluţii cu ocazia participărilor din Campionatul Naţional de Slalom Paralel 2024. Mă bucur să fac parte din echipa VPRacing Team, o echipă profesionistă şi motivată în creşterea de tinere talente, să îl am pe Vali ca instructor şi chiar mentor, un pilot foarte experimentat cu o carieră de succes şi totodată primul pilot de la care a pornit pasiunea mea pentru motorsport încă din copilărie. Practic tot ce mi se întâmplă acum, este visul împlinit pentru mine.”, a declarat Flavius Croitoriu.

La întrecerea de la Sibiu au fost acordate ocupanților locurilor 2 și 3 şi două locuri într-o maşină de curse în cadrul competiţiei Hot Lap desfăşurată pe circuitul Prejmer Raceway – Braşov. Ocupanţii locurilor 4 şi 5 au primit o experienţă de raliu pe scaunul din dreapta alături de Vali Porcisteanu. Cei care au reuşit o clasare în top 20, vor mai beneficia şi de o reducere de 20% la cursurile de pilotaj sportiv organizate de VPRacing Team. Premiile speciale şi pachetele de merchandising primite de fiecare concurent au făcut ca la finalul zilei toţi cei înscrişi să plece de la Sibiu cu o amintire de neuitat.

Campania Pilot de Curse 2024 – powered by ADOS Fresh, s-a desfăşurat în parteneriat cu Federaţia Română de Automobilism Sportiv, Bucur Rally & Tuning, Hot Lap Competition, La Heleşteu şi Radic Star.

Investiție la final:  copiii cu dizabilități au condiții optime de viață și terapie la Centrul de zi Prichindelul

0

Consiliul Județean Sibiu, în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, a finalizat încă o investiție în infrastructura socială. Este vorba despre proiectul ”Asigurarea unui climat familial pentru copiii din Centrul de plasament pentru copilul cu dizabilități ”Prichindelul” – Sibiuprin realizarea uni centru de zi”.

În acest sens, Pavilionul I din cadrul Centrului de Plasament pentru Copilul cu Dizabilități Prichindelul, situat pe strada Bastionului nr. 6, din municipiul Sibiu, a fost reabilitat, modernizat și dotat în vederea funcționării viitorului centru de zi, care urmează să fie înființat în următoarele luni. Acesta are o capacitate de 74 de locuri, iar întreaga investiție se ridică la suma de peste 5,5 milioane lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene, prin POR 2014-2020. Beneficiarii direcți ai centrului vor fi 24 copii cu dizabilități (provenind din căsuțele de tip familial aflate în curs de amenajare), precum și 50 de copii cu dizabilități din comunitatea locală. Totodată, de condițiile și dotările centrului vor beneficia indirect întreg personalul centrului, alături de reprezentanții legali ai copiilor și instituțiile implicate în protecția copilului.

Principalele lucrări de modernizare au constat în înlocuirea acoperișului, a tâmplăriei, a rețelelor de apă, canalizare, electricitate și încălzire.  De asemenea, au fost create facilități de siguranță și accesibilitate sporită, prin montarea unui lift exterior. Grație noilor dotări, în cadrul Centrului de zi Prichindelul sunt oferite servicii medicale gratuite de kinetoterapie, balneoterapie și fizioterapie. De asemenea, Centrul este dotat cu mobilier nou, precum și  cu echipamente IT și electrocasnice noi.

Pavilionul este structurat astfel: la subsol sunt spațiile tehnice, la parter se regăsesc cabinetele medicale și terapeutice, o sală de așteptare, săli pentru pregătirea copilului, grupuri sanitare, spații de depozitare și birouri administrative, iar la etaj sunt poziționate sălile de psihopedagogie, cabinetele de logopedie, sala de integrare senzorială, cabinetul de psihoterapie, sala de stimulare polisenzorială, cabinetul de consiliere parentală și o terasă.

”Odată cu finalizarea modernizării Centrului de zi de la Prichindelul facem încă un pas în procesul de reformare a întregului sistem social. Prin toate investițiile demarate ne dorim să le oferim o viață mai bună copiilor, mai ales celor vulnerabili. 

În numele Consiliului Județean Sibiu, vreau să mulțumesc fiecărei persoane implicate, de la arhitecți și constructori, la terapeuți și voluntari. Toți împreună au contribuit la realizarea acestui vis în care copiii cu dizabilități vor beneficia de terapii adaptate nevoilor lor, într-un spațiu modern, complet reabilitat și echipat pentru a oferi servicii la cele mai înalte standarde”, a spus Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.

Alături de președinta Daniela Cîmpean, la evenimentul de inaugurare al Centrului au participat Vlad Vasiu, vicepreședintele CJ Sibiu, Adrian Bibu, administratorul public al județului, Liliana Agârbiceanu, director general al DGASPC Sibiu, Oana Popa, director executiv Direcția Strategii, Proiecte din cadrul CJ Sibiu, Adela Demian, manager de proiect din cadrul DGASPC, reprezentanți ai constructorului și ai presei.

Valoarea proiectului, conform HCJ Sibiu nr. 322/28.11.2023 privind aprobarea devizului general actualizat și a indicatorilor tehnico-economici actualizați aferenți proiectului Asigurarea unui climat familial pentru copiii din Centrul de plasament pentru copilul cu dizabilități ”Prichindelul” – Sibiuprin realizarea uni centru de zi cod SMIS 140361 finanțat în cadrul POR 2014 – 2020), este de 5.519.420 lei cu TVA, din care 4.639.710 lei cu TVA sunt cheltuieli eligibile (asigurate din fonduri nerambursabile), iar suma de 879.710 lei cu TVA este contribuția DGASPC Sibiu în calitate de lider de parteneriat, prin Consiliul Județean Sibiu, din care 94.680 lei cu TVA reprezintă 2% din valoarea totală a cheltuielilor neeligibile, iar 785.020 lei cu TVA este valoarea cheltuielilor neeligibile.

Apă Canal Sibiu angajează șofer pentru Sucursala Exploatare Făgăraș

0

APĂ CANAL SIBIU  S.A. angajează șofer pentru Sucursala Exploatare Făgăraș – Secția Apă Uzată


Cerințe:

– permis conducere categ B,C,E;

– atestat profesional șofer;

– card tahograf;

– experiență în domeniu minim 3 ani;

Cererile tip de participare la concurs se completează și se depun online la adresa de mail personal@apacansb.ro sau la sediul societăţii, str. Eschil nr.6, Serv.Resurse Umane, împreună cu CV, copie  diplomă studii şi adeverinţa medicală de la medicul de familie, până la data de 04.04.2024. Relaţii suplimentare la tel. 0269/ 222916(int.117 sau 166).

Expoziția „Mărginimea Sibiului. Zona fetelor frumoase și a țăranilor cu biblioteci” va fi vernisată joi, la Muzeul Etnografic al Transilvaniei

0

Expoziția „Mărginimea Sibiului. Zona fetelor frumoase și a țăranilor cu biblioteci” va fi vernisată joi, 28 martie, la Muzeul Etnografic al Transilvaniei


Primul nucleu al unei colecții începe acasă, cu atașamentul față de trecutul propriei familii, față de identitatea locală, regională și națională, concretizată în obiecte transmise de la o generație la alta.

Muzeul Național Brukenthal nu are o colecție etnografică însă deține o serie de fotografii (clișee pe sticlă) ale localităților Mărginimii Sibiului (Boița, Galeș, Jina, Orlat, Poiana Sibiului, Poplaca, Rășinari, Rod, Sadu, Săliște, Tălmaciu, Tilișca), realizate între anii 1918 și 1940 în Atelierul fotografic Fischer din Sibiu.


Asocierea educativă a imaginilor documentare cu obiectele și costumele imortalizate în perioada interbelică este posibilă în cadrul prin interesul deosebit și efortul angajaților Muzeului Național Brukenthal care au adus de acasă sau de la „ai lor” costume populare de sărbătoare, obiecte specifice industriei casnice textile, piese textile și obiecte ceramice.

Tematica expoziției a fost completată prin prezentarea unor piese de port specifice zonei Mărginimea Sibiului și prin fotografii aflate în colecțiile Muzeului Etnografic al Transilvaniei, coorganizator al acestui eveniment.

Suntem, astfel, în măsură să vă prezentăm, la Cluj-Napoca, o expoziție de suflet, în care patrimoniul muzeal se alătură patrimoniului identitar din Mărginimea Sibiului, păstrat și transmis de urmașii țăranilor din fotografiile fraților Fischer.

Expoziția va fi vernisată în 28 martie 2024, ora 13.

Mărginimea Sibiului. Zona fetelor frumoase și a țăranilor cu biblioteci

Perioada: 28 martie – 30 aprilie 2024

Locație: Muzeul Etnografic al Transilvaniei

Curatori: Delia Voina, Alexandru Constantin Chituță

Daniela Cîmpean va candida la un nou mandat de președinte al Consiliului Județean Sibiu

1

Aseară, purtătorul de cuvânt al PNL, Ionuţ Stroe, a făcut anunțul după şedinţa Biroului Politic Naţional al partidului. El a precizat că Daniela Cîmpean, cea care este din 2016 președintele Consiliului Județean Sibiu va candida pentru un al treilea mandat. El a precizat că Adrian Bibu va fi candidatul PNL la Primăria Sibiu.


La alegerile locale din 2020, Daniela Cîmpean a fost realeasă președinte al Consiliului Județean Sibiu cu aproape 47% din voturi. Atunci PNL a obținut 18 mandate de consilieri din totalul de 32. Restul de mandate au revenit 5 la PSD, 5 la FDGR şi 4 la Alianţa USR PLUS.

Alexandra Trefaş, căpitan la AFT Sibiu, despre participarea sa la ultima misiune în Afganistan

0

Alexandra Trefaş are 34 de ani şi este căpitan la Academia Forţelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu, unde este şefa Compartimentului de Informare şi Relaţii Publice, ea fiind una dintre femeile care au fost în ultima misiune în Afganistan – Resolute Support, în urmă cu trei ani.


„Misiunea Resolute Support în teatrul de operaţii din Afganistan, în anul 2021, a fost o provocare, care m-a determinat să aleg să plec într-o misiune în Afganistan. Am vrut să îmi consolidez experienţa în domeniul militar. Eu eram cea care mă ocupam de prevenirea accidentelor şi tot ceea ce înseamnă protecţia personalului. Nu simt că am făcut un sacrificiu. Simt că am făcut ceea ce trebuie şi ceea ce mi-am dorit, pentru că pentru asta mă pregătesc de foarte mult timp, încă de la 14 ani, de când am ales o carieră militară, am ales liceul militar, asta mi-am dorit, să ajung să merg într-un teatru de operaţii”, a declarat pentru AGERPRES Alexandra Trefaş.

În sistemul militar nu există femei şi bărbaţi, toţi suntem egali, ne spune Alexandra.

„Nu consider că a fost mai dificil pentru mine, ca femeie, pentru că în sistemul militar nu există femei şi bărbaţi. În sistemul militar toţi suntem egali. Şi în general, atât în România, cât şi în NATO, femeile şi incluziunea şi egalitatea de şanse sunt prioritare. (…) Noi, femeile, avem aceleaşi drepturi, dar şi aceleaşi obligaţii cu cei din jurul nostru. De aceea am specificat mai devreme că în armată nu există femei şi bărbaţi, suntem militari şi toţi avem aceleaşi şanse şi aceleaşi obligaţii”, a precizat ea.

Sursa Foto: FACEBOOK

Cel mai greu îi este unui militar atunci când trebuie să plece în misiune şi să se despartă de cei dragi. Alexandra a plecat în 2021, în Afganistan, la scurt timp după ce a aflat că mama ei are cancer şi a trebuit să-şi lase acasă întreaga familie – soţul şi pe cei doi copii.

„Mi-a fost foarte greu (când am plecat în Afganistan – n.r.). Din punct de vedere emoţional, militarilor în general le este foarte greu să se despartă de cei dragi. Atunci când m-am urcat în avion şi m-am uitat în spate, am avut sentimentul că las în urmă lucruri nerezolvate. Aveam copiii pe vremea aceea foarte mici, 3 şi 6 ani, şi emoţional am plecat destul de afectată şi de faptul că, cu o săptămână înainte de a pleca în misiune, am descoperit-o pe mama cu probleme grave de sănătate, mai exact cu cancer, ceea ce m-a destabilizat puţin, dar am avut tot suportul şi tot sprijinul familiei şi asta m-a făcut să trec peste partea asta. Indiferent că suntem militari sau nu, avem în spate o poveste şi o familie. Asta e o altă frică pe care o au militarii când pleacă în misiune – că se poate întâmpla ceva acasă şi ei sunt la mii de kilometri distanţă şi nu pot să fie alături de familie”, mărturiseşte Alexandra Trefaş.

Misiunea la care a participat a învăţat-o pe Alexandra cât de important este rolul României în NATO.

„NATO, din punctul meu de vedere, reprezintă o contribuţie majoră la securitatea şi stabilitatea în regiunea euroatlantică şi pentru mine reprezintă în fiecare zi un motiv de mândrie, pentru că în aceste două decenii de când România este membră NATO a reuşit să îşi consolideze parteneriatele cu membrii săi şi totodată să contribuie la această securitate şi stabilitate în regiunea euroatlantică. Şi consider că noi suntem o rotiţă într-un angrenaj care ajută la stabilirea acestor obiective. Eu consider că avem un rol extraordinar de important în asigurarea securităţii şi spun asta şi din punct de vedere al poziţiei geografice pe care o avem, care din punctul meu de vedere este una strategică”, a mai spus Alexandra Trefaş.

Potrivit Alexandrei, militarii români sunt „foarte apreciaţi” de către colegii lor din NATO.

„Suntem foarte apreciaţi în NATO şi inclusiv în misiune am observat acest aspect. Nicio clipă nu m-am simţit inferioară celorlalţi, din contră, tot timpul ceilalţi au fost cei care ne-au cerut sprijinul. La nivel decizional am avut oameni care au luat decizii foarte importante, pentru că, fiind în ultima misiune a României în Afganistan, când s-au retras trupele, la un moment dat, chiar noi am fost ultimii care am plecat de acolo şi de noi au depins foarte multe lucruri. Trebuia să fii vigilent, în orice moment se putea întâmpla ceva, iar nivelul de adrenalină este unul la cote maxime acolo”, a relatat Alexandra Trefaş. 

Sursa: Agerpres.ro

Filarmonica de Stat Sibiu pune în vânzare pachetele de bilete pentru trimestrul III al Stagiunii 2023/2024 „Henry Selbing”

0

Joi, 28 martie, Filarmonica de Stat Sibiu pune în vânzare pachetele de bilete pentru trimestrul III al Stagiunii 2023/2024 „Henry Selbing”, care asigură acccesul la unsprezece evenimente muzicale, în perioada 4 aprilie – 13 iunie.


„Printre atracțiile următorului trimestru al stagiunii se numără concertul simfonic din 4 aprilie, când violoncelistul Marc Coppey se întoarce în dublă ipostază, de dirijor și solist; apoi, pe 18 aprilie, îl vom avea ca invitat pe violonistul Valentin Șerban într-un concert condus de Tiberiu Soare; pe 9 mai, sărbătorim Ziua Europei cu un spectacol de operă; pe 24 mai, din nou Valentin Șerban ajunge la Sibiu pentru un recital cameral, de această dată împreună cu pianistul Mihai Diaconescu; Alessandro Crudele va dirija un concert simfonic dedicat Zilei Italiei, pe 6 iunie; iar în 13 iunie, fermecătoarea Anna Țifu revine pe scena Sălii Thalia. Toate acestea și multe alte surprize, în săptămânile viitoare, pentru prietenii muzicii. Vă mulțumim că sunteți alături de noi!”, a declarat dirijorul Cristian Lupeș, managerul Filarmonicii de Stat Sibiu.

În semn de apreciere, spectatorii care au avut bilete pentru concertul anulat din 14 martie beneficiază de intrare liberă la concertul simfonic de joi, 4 aprilie.

Prețul unui pachet este de 430 lei (50% reducere pentru pensionari, studenți, elevi), respectiv 390 lei la reînnoire, ceea ce reprezintă o reducere de cel puțin 200 de lei față de achiziționarea biletelor individuale.

Casieria Filarmonicii de Stat Sibiu este deschisă de luni până joi, între orele 10:00 – 12:00 și 13:00 – 16:00. Momentan, se acceptă doar plăți în numerar. Mai multe informații la telefon 0735566486 sau e-mail bilete@filarmonicasibiu.ro.

Maria Greavu, primarul comunei Loamneș: Sunt mulțumită că avem infrastructura realizată

0

Primarul comunei Loamneș, Maria Greavu, am găsit-o dis de dimineață la Primărie. Pregătea ultimele documente pentru a merge la Prefectura Sibiu să rezolve problemele oamenilor din localitate cu cadastru. Am întrebat-o care este cea mai importantă realizare a ei pentru comună. „Sunt mulțumită că avem infrastructura realizată. Avem gaz, apă, canal, drumuri, iluminat public cu LED. În 5 din cele 6 sate ale comunei. Mai avem de lucru la Sădinca, un cătun cu 5 locuitori, unde este și mânăstirea.” ne-a răspuns Maria Greavu.


Doamna primar ne-a declarat că la Armeni se va recepționa zilele acestea lucrarea de modernizare a străzilor realizată prin programul Anghel Saligny. Nu au fost bani suficienți de la Guvern decât pentru drum, așa că a decis să folosească bani din bugetul locul să facă și trotuarele și rigolele. „Al nostru a fost primul proiect pe țară început. Și am spus că dacă tot facem drumul, să facem și trotuarele și rigolele să fie complet” a declarat Maria Greavu.

Maria Greavu are și o nemulțumire și nu se sfiește să o spună public: „Nu îmi place cum se alocă banii de la Consiliul Județean și de la Guvern. Se face mereu discreționar. Eu nu pot accepta așa ceva”.

2,43% –  rata şomajului înregistrată în evidenţele AJOFM Sibiu în luna februarie 2024

0

La sfârșitul lunii februarie 2024, în evidențele Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Sibiu erau înregistrați 4.789 șomeri (din care 2.341 femei), rata șomajului fiind de 2,43%, mai mare cu 0,26 pp decât valoarea înregistrată în luna februarie 2024.


Din totalul de 4.789 persoane înregistrate în evidențele AJOFM Sibiu 987 erau beneficiare de indemnizaţie de şomaj, iar 3.802 erau șomeri neindemnizați. În ceea ce privește mediul de rezidență, 3.433 șomeri provin din mediul rural și 1.356 sunt din mediul urban.

Structura șomajului pe grupe de vârste se prezintă sugestiv astfel:

Șomerii cu primare sau fără studii (45,85%) au ponderea cea mai mare în totalul şomerilor înregistraţi în evidenţele AJOFM Sibiu , urmat de cei cu studii gimnaziale (25,80%), (12,15%) cu studii profesionale, (11,10%) cu studii liceale şi postliceale iar cei cu studii superioare sunt 5,07% din totalul șomerilor înregistrați.

Structura șomerilor înregistrați pe nivel de ocupabilitate, stabilit prin profilare, se prezintă astfel: 1.021 persoane foarte greu ocupabile, 1.916 greu ocupabile, 1.722 mediu ocupabile, iar 130 sunt persoane ușor ocupabile. Încadrarea  într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele noastre.

ITM Sibiu în control la angajatorii care desfășoară activități cu risc ridicat de accidentare sau îmbolnăviri profesionale

0

În perioada 18 martie – 22 martie 2024, ITM Sibiu a desfăşurat Campania naţională pentru verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind încheierea și executarea contractelor individuale de muncă precum și prevederile legale privind cerințele minime de securitate și sănătate în muncă de către angajatorii care desfășoară activități din domeniile ” Fabricarea altor produse din minerale nemetalice” – CAEN 23 și ” Comerț cu ridicata al materialului lemnos și a materialelor de construcție și echipamentelor sanitare” – CAEN 4673.


În perioada de desfăşurare a campaniei, inspectorii de muncă au efectuat controale la 30 angajatori care își desfășoară activitatea în domeniul vizat.

În domeniul relațiilor de muncă a fost depistată 1 persoană care presta activitate fără a avea un contract individual de muncă încheiat cu angajatorul, fapt pentru care s-a acordat 1 amendă în valoare de 20.000 lei.

Au mai fost aplicate 1 amendă în valoare de 3.000 lei și 15 avertismente pentru nerespectarea altor prevederi legale.

În domeniul securității și sănătății în muncă au fost acordate 5 amenzi în cuantum de 20.000 lei și 61 de avertismente.

În urma controalelor au fost dispuse un număr de 87 măsuri de remediere a deficiențelor. Neconformitățile constatate în cadrul controalelor efectuate au constat în principal în lipsa repartizării timpului de muncă în contractele individuale de muncă, lipsa datei plății salariului în cadrul contractului de muncă, lipsa unui exemplar a contractului individual de munca la locul de muncă, lipsa evidenței timpului de muncă, nerespectarea modelului cadru al contractului de muncă, nerespectarea prevederilor legale în ceea ce privește controlul medical periodic, nerespectarea prevederilor legale referitoare la protecţia împotriva electrocutării, angajatorul nu a respectat toate prevederile legale privind cerinţele minime pentru semnalizarea de securitate şi de sănătate la locul de muncă, în timpul controlului angajatorul nu a pus la dispoziţie toate documentele solicitate.

Raul Opruț a fost titular în amicalul naționalei cu selecționata Columbiei

0

Fundașul celor de la FC Hermannstadt a evoluat 87 de minute în amicalul disputat de naționala României la Madrid. Acesta a fost înlocuit de Sorescu, cu câteva minute înainte de finalul jocului.


România a pierdut cu 3-2 amicalul disputat marți seara pe stadionul Metropolitano, casa celor de la Atletico Madrid, în fața naționalei Columbiei. Sud-americanii și-au luat o mică revanșă după dureroasele înfrângeri suferite în fața naționalei României la mondialele din 1994 și 1998, scor 3-1 și 1-0.

Selecționerul Edi Ioordănescu a folosit formația: H. Moldovan – Rațiu, Drăgușin, Burcă, Opruț – R. Marin, M. Marin, Stanciu – Moruțan, Alibec, Mihăilă
Rezerve: Niță, Aioani – Manea, Nedelcearu, Cicâldău, Pușcaș, I. Hagi, Drăguș, Man, Racovițan, Sorescu, Olaru, Fl. Coman, Șut, Fl. Tănase.

Raul Opruț a fost schimbat în minutul 87 cu Sorescu. Golurile României au fost marcate de rezervele Hagi – 84 și Tănase 90+3. Vinerea trecută, pe Arena Națională, România a remizat, 1-1, cu Irlanda de Nord.


Sibian reținut după ce a furat o bicicletă și câteva scule

0
BERLIN, GERMANY - MAY 15: Police arrest a protester during a march on Al Nakba Day to demonstrate for the rights of Palestinians on May 15, 2021 in Berlin, Germany. This year's protests are taking place in the context of ongoing, severe violence between Palestinian militias and Israeli security forces in Israel. Al Nakba Day commemorates the expulsion of hundreds of thousands of Palestinians from Palestine between 1947 and 1949 in the course of conflicts between the nascent state of Israel and neighboring Arab countries. (Photo by Adam Berry/Getty Images)

Polițiștii Biroului de Investigații Criminale din cadrul Poliției Municipiului Sibiu au reținut un sibian în vârstă de 47 de ani, cercetat penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat.


Sibianul este bănuit că, în perioada 04 – 15 martie, ar fi sustras o bicicletă din fața unui imobil și mai multe scule din garajul unei locuințe, din municipiul Sibiu, prejudiciul cauzat depășind 10.000 de lei. 

În baza probatoriului administrat, polițiștii au luat măsura reținerii bărbatului în cauză pentru 24 de ore.

Dr. Pențea Ioan: Recomandări privind prevenirea şi combaterea întepăturilor cauzate de căpuşe

0
Image: 517353566, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Jaromr Chalabala / Alamy / Alamy / Profimedia

Dr. Penţea Ioan Viorel –  Secretar al Colegiului Medicilor Veterinari Filiala Sibiu transmite următoarele recomandări:


Căpuşele sunt artropode parazite ce populează suprafaţa corpului fiind găsite pe tegumentele mamiferelor, sau în blana lor, sau pe pielea păsărilor, sunt paraziţi hematofagi, se hrănesc cu sângele gazdelor pe care le parazitează, fiecare stadiu activ se hrăneşte o singură dată, după care petrece perioade lungi pe vegetaţie de obicei în iarba înaltă şi de acolo trec direct pe tegumente. populând gazda timp de câteva zile, dacă nu sunt indepărtate. Cele mai multe cazuri apar primavăra şi vara, dar şi până târziu, spre toamnă.

Înmulţirea exagerată şi răspândirea căpuşelor pe arii tot mai extinse, ajungând din zonele împădurite, până în grădinile din spatele locuinţelor. a fost generată de o serie de factori, incluzând:

  • specificul înmulţirii căpuşelor, o femelă adultă depune peste 10.000 de ouă într-un ciclu evolutiv,
  • înmulţirea explozivă a populaţiilor de câini comunitari, pisici, rozătoare şi de animale sălbatice, ca principali vectori,
  • modificările în utilizarea pesticidelor,
  • comerţul intensiv cu animale,
  • numărul mare de clădiri sau spaţii urbane părăsite, adăposturi de animale neigienizate şi nedezinfectate,
  • dezvoltarea zonelor suburbane.

Căpușele sunt paraziţi hematofagi, care cu ajutorul aparatului bucal se hrănesc prin înţepat şi supt şi se prind ferm de pielea animalului, sau a omului. Sunt necesare mai multe zile până când sunt saturate cu sânge, timp în care masa lor corporală creşte semnificativ.

Căpuşele sunt de dimensiuni foarte mici, însă pot fi vizibile cu ochiul liber, masculii sunt negri, iar femelele sunt negre cu abdomenul roşu.

Viaţa căpuşelor pe corpul gazdei este scurtă (cîteva zile), diferă în funcţie de numărul de gazde necesare realizării ciclului biologic şi de capacitatea  fiecărui stadiu de a rezista la înfometare.

Ciclul biologic al căpuşelor (larvă, nimfă şi adult) are nevoie de 3 gazde pe care se dezvoltă consumându-le  sângele.  O femelă adultă consumă cel puţin 0,6 ml sânge şi depune cel puţin 10.000 de ouă..                                            

După afinităţile ecologice, căpuşele se clasifică în căpuşe endofile (de adăpost) şi căpuşe exofile.

Căpuşele endofile sunt cele care trăiesc în grajduri, locuinţe, crăpăturile zidurilor, vizuini, peşteri şi parazitează animalele în perioadele de odihnă.

Căpuşele exofile, cu prezenţă în spaţiul liber, se urcă pe firele de iarbă sau se deplasează pe păşune, în grădini, sau parcuri, pentru a găsi gazdele. În cazul în care condiţiile sunt nefavorabile, ele se ascund în tufişuri, în sol, etc.

Căpuşele parazitează o varietate foarte mare de gazde terestre, cum ar fi: amfibieni, reptile, păsări şi mamifere.

Calea de a infesta şi de a infecta ca vector, o nouă gazdă este contactul fizic (ele nu sar, nu zboară, dar se ataşează de corpul victimei).

Ataşarea de gazdă se face în timpul trecerii acesteia pe lângă firele de iarbă pe care se găsesc căpuşele, localizându-se preponderent în zona capului şi a gâtului speciei parazitate.

Căpuşele se localizează preponderent în zona capului şi a gâtului. putând cauza îmbolnăviri severe şi uneori, chiar fatale, atât la animale cât şi la oameni, din cauza toxinelor injectate odată cu saliva (paralizia de căpuşe) a consumului de sânge care poate duce la anemie gravă, inducerea unor stări alergice şi chiar şoc anafilactic etc.

În organismul uman afecţiunile au ca simptome manifestari asemănătoare gripei: febră, cefaleea, greaţă, vomă, uneori simptomele pot evolua sub clinic, greu de sesizat. însă unele dintre afecţiuni sunt incurabile.    

În plus, rănile pe care le produc creează porţi de intrare pentru infecţii secundare, sau produc diferite afecţiuni ale pielii, durere sau tumefacţii.

Căpuşele transmit (vehiculează) o serie de agenţii patogeni prin :

  •  salivă –  injectarea de salivă produce lezarea vaselor de sânge şi transmiterea unor boli grave (boala Lyme, bacterioze, leptospiroze, babesioze sau un tip de meningoencefalită)
  •  prin consum de lapte crud sau produse lactate obţinute din lapte netratat termic se poate produce infectarea cu virusul encefalitei de căpuşe la om.       

În baza acestor informaţii, personalul de specialitate din cadrul serviciilor sanitare veterinare, atenţionează autorităţiile locale, proprietarii de animale şi nu în ultimul rând populaţia de necesitatea implementării a unor acţiuni stabilite prin programe comune cu alte autorităţi de la nivel judeţţean, respectiv:

  • Identificarea permanentă a zonelor considerate cu risc biologic ridicat şi informarea celorlalte autorităţi responsabile.
  • Iniţierea unor campanii de informare, prin medicii veterinari oficiali, în zonele cu risc ridicat, pentru conştientizarea crescătorilor de animale, a organizaţiilor pentru protecţia animalelor cu măsurile ce se impun pentru prevenirea infestării animalelor şi a imbolnăvirii oamenilor prin inţepătura de căpuşă.
  • Responsabilitatea autorităţiilor locale privind efectuarea dezinsecţiilor în spaţii şi clădiri nefuncţionale, în parcuri, zone de agrement, pajişti naturale cu vegetaţie abundentă, precum şi colectarea şi deparazitarea câinilor comunitari.
  • Efectuarea lucrărilor de defrişare a resturilor vegetale necomestibile a arboretului de pe suprafeţele de pajişti naturale infestate.
  • Monitorizarea permanentă a modului cum sunt respectate reglementările legale privind circulaţiei animalelor (bovine, ovine, caprine, animale de companie) prin localităţi, in parcuri şi locuri de agrement, 
  • Efectuarea, prin personalul sanitar veterinar, de examene clinice la speciile de animale gazdă a căpuşelor, precum şi afluirea de probe la laboratorul D.S.V.S.A. judeţean pentu identificarea căpuşelor prin examene de specialitate.
  • Colaborarea cu medicii veterinari pentru efectuarea acţiunilor de prevenire şi combatere, în special a tratamentelor antipartazitare, a dezinfecţiilor, dezinsecţiilor şi a deratizăriilor, în situaţile în care aceste acţiuni se impun.
  • Colaborarea permanentă cu alte autorităţi judeţene, responsabile, prin informări reciproce şi acţiuni comune pentru realizarea măsurilor cuprinse în programul judeţean.
  • Populaţia să se protejeze purtând îmbrăcăminte adecvată, la picnic, să evite zonele împădurite sau cu vegetaţie înaltă în perioada caldă a anului şi să reţină în cazul unei înţepături cauzate de căpuşe, următoarele:
  • căpuşele nu se rup, ci se extrag cu o pensetă chiar de la locul de inserţie pe piele, altfel cleştii căpuşii rămân în interiorul pielii şi pot infecta locul unde au pătruns;
  • după îndepărtarea căpuşei, se dezinfectează locul cu iod;
  • dacă starea generală nu se ameliorează, trebuie mers de urgenţă la medicul de specialitate;

Combaterea efectelor nedorite cauzate de căpuşe este în mod fundamental, pe lângă o problemă de sănătate publică şi o chestiune economică, care trebuie să îşi facă efectele pe termen mijlociu şi lung. Reuşita acţiuniilor de combatere a căpuşelor cere o concepţie şi o execuţie corectă, având în vedere că o activitate ocazională, facultativă sau de rutină, este echivalentă cu o irosire a eforturilor specifice şi a fondurilor investite. Lupta pentru diminuarea populaţiilor de căpuşe trebuie să fie condusă prin metode ecologice şi medicale, în mediul lor de viaţă liberă şi respectiv pe animalele gazdă. Cu cât se au în vedere mai multe caracteristici biologice, cu atât cresc şansele de reuşită.

În acest context este necesar ca toţi factorii implicaţi în această activitate, respectiv autorităţiile locale, crescătorii de animale, alte segmente de populaţie, în colaborare cu specialiştii din domeniu, pe lângă necesitatea deţinii unor informaţii cu referire la rolul pe care căpuşele îl au ca parazit şi în principal ca vector în transmiterea unor boli grave la oameni şi animale să se şi implice în realizarea acţiunilor comune cuprinse în programul de prevenire și combatere stabilit la nivel județean sau local.   

Dosare penale pentru trei bărbați din Orlat. Au tăiat lemn ilegal !

0

Polițiștii Secției de Poliție Rurală Orlat au desfășurat o acțiune specifică pe linia prevenirii și combaterii ilegalităților din domeniul silvic.


Cu această ocazie, ieri, în jurul orei 10:00, pe raza localității Gura Râului, polițiștii au identificat trei bărbați din Orlat, în vârstă de 44 și 46 de ani, în timp ce, cu ajutorul unui tractor cu remorcă, transportau material lemnos, fără a deține documentele legale de proveniență și transport.

Din verificările efectuate de către polițiști împreună cu reprezentanții ocolului silvic competent în zonă a rezultat că, în aceeași dimineață, bărbații ar fi tăiat fără drept mai mulți arbori din fondul forestier național, din zona localității Gura Râului.

În urma măsurătorilor efectuate s-a constatat că este vorba despre o cantitate de 3,6 mc de material lemnos, din speciile fag, mesteacăn, gorun, plop și carpen.

În cauză, polițiștii au deschis un dosar de cercetare penală sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de tăiere ilegală de arbori și furt de arbori, materialul lemnos fiind predat ocolului silvic responsabil.

De asemenea, a fost ridicată în vederea confiscării și o drujbă folosită la tăierea arborilor.

Primarul Astrid Fodor a fost luată prin surpindere de informațiile unui cetățean

6

La dezbaterea publică de ieri, pe tema noului PUG al Sibiului, un cetățean a ridicat o problemă referitoare la o zonă construită din Sibiu, de care primarul Astrid Fodor nu știa nimic. Cristian Bichiș a arătat că arhitecții noului PUG au prins în intravilan o parcelă de teren a unui mare dezvoltator din Cartierul Arhitecților pe teritoriul Sibiului în spatele Școlii de câini, în dreapta DJ 106C. Acest drum este cunoscut pentru Cartierul Arhitecților. Puțini știu, că în dreapta sa, spre pădurea Dumbrava zona construită acolo din 2010 este pe teritoriul Sibiului.


Cristian Bichiș a arătat că acest mini-cartier a fost dezvoltat în anii 2010-2011, dar nu are acces stradal la Sibiu. Accesul se face doar prin DJ 106C, apoi prin drumuri de piatră care aparțin de Cisnădie. Cartierul nu este legat de Sibiu. El a arătat că în noul PUG această zonă intravilană este extinsă fix cu parcela unui mare dezvoltator imobiliar din zona Cartierul Arhitecților.

Primarul Astrid Fodor a răspuns, că este surprinsă de aceste informații. Ea nu a discutat cu arhitecții nimic despre extinderea intravilanului în acea zonă. Arhitecții au motivat că au primit o solicitare și au ținut cont de aceasta. Astrid Fodor a promis că va revizui personal situația. Cetățeanul care a reclamat aceste aspecte a spus că la vremea dezvoltării zonei respective prin PUZ în 2010 s-a stabilit construuirea unui punct sanitar, grădiniță și altor servicii, dar acestea nu au mai apărut. „Doamna arhitect, ce am discutat noi cu introducerea în vilan, această porțiune nu ați discutat-o cu mine. Vreau să o analizăm. Nu vă pot răspunde acum. Aceasta este o noutate și pentru mine” a declarat Astrid Fodor.

FDGR își lansează candidații la alegerile locale

0
FDGR

Forumul Democrat al Germanilor din România își lansează candidații pentru alegerile locale din Sibiu. Evenimentul de lansare va avea loc în 28 martie 2024, ora 11:00, în Sala Oglinzilor, la sediul Forumului Democrat al Germanilor din Sibiu, str. G-ral Magheru 1-3, Sibiu.


La conferință vor participa președinții organizațiilor FDGR și principalii candidați la alegerile locale.

Doi miniștri vin la Gala performanței în învățământul preuniversitar din județul Sibiu

0

Consiliul Județean premiază 343 de elevi și profesori cu rezultate remarcabile obținute în anul școlar trecut. Gala performanței în învățământul preuniversitar din județul Sibiu va avea loc vineri, 29 martie, începând cu ora 13.00, la Sala Thalia.


Printre invitații care au confirmat prezența se numără Ligia Deca – Ministrul Educației, Raluca Turcan – Ministrul Culturii, Gen. Ghiță Bârsan – Rectorul Academiei Forțelor Terestre ”Nicolae Bălcescu” și părintele Constantin Necula. Totodată, Consiliul Județean Sibiu a transmis invitații parlamentarilor de Sibiu, consilierilor județeni și Prefectului Județului Sibiu

Consiliul Județean Sibiu va premia și în acest an elevii și profesorii care au obținut rezultate deosebite în cadrul concursurilor, olimpiadelor și competițiilor școlare de nivel naţional şi internaţional, organizate și finanțate de către Ministerul Educației, și nu numai, în anul școlar 2022-2023. În parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, Consiliul Județean va organiza Gala performanței în învățământul preuniversitar.

În cadrul Galei, vor fi premiate 343 de persoane, dintre care 246 elevi și 97 profesori. Aceștia vor primi diplome, trofee, buchete de flori și premii în bani, diferențiate pe fiecare categorie de premiu în parte și în funcție de locul/premiul obținut la competițiile școlare.

Categoriile pentru care vor fi acordate premii, atât pentru elevi cât și pentru cadrele didactice sunt următoarele:

  • concursuri internaționale din afara calendarelor Ministerului Educației
  • olimpiade și concursuri școlare internaționale desfășurate în România și străinătate
  • olimpiade naționale școlare aprobat de Ministerul Educației
  • concursuri naționale școlare finanțate de Ministerul Educației
  • concursuri educative naționale și internaționale.

Valoarea totală brută a premiilor fiind de 170.500 lei.

Primăria Sibiu vrea să mărească intravilanul pentru mai multe construcții

0

În prezentarea făcută de arhitecții angajați de Primăria Sibiu, pentrul noul Plan Urbanistic General, o temă importantă a fost extinderea intravilanului. Cetățenii prezenți la dezbaterea publică organizată la Stadionul Municipal au avut intervenții punctuale referitoare la diferite parcele de teren și cum vor fi acestea afectate de noul PUG. Un cetățean german, mutat la Sibiu, a spus că este împotriva măririi intravilanului pentru că va duce la supra-popularea orașului. Ceilalți sibieni prezenți au pledat, majoritatea, pentru mărirea intravilanului. Și la dezbaterile publice anterioare cei prezenți au insistat pe acest subiect.


Cetățenii prezenți ieri la dezbaterea publică, transmisă live în exclusivitate de SIBIU INDEPENDENT, au ridicat diferite probleme punctuale, referitoare la terenurile lor. Unii s-au interesat de reglementările din Calea Șurii Mici, alții de cele din Gușterița sau zona Vasile Milea. Majoritatea întrebărilor au vizat chestiuni punctuale.

Zonele care se doresc a fi introduse în intravilan

Un cetățean german, mutat la Sibiu, a cerut să nu se mărească intravilanul. El a motivat că Sibiul nu trebuie să se supra-populeze, ceea ce ar duce la creșterea traficului. Alți proprietari de terenuri prezenți la această dezbatere, la fel ca la cea anterioară, au pledat, din contră, pentru susținerea creșterii intravilanului, dar și a construirii pe verticală.

O doamnă din cartierul Vasilea Milea a pledat pentru reglementări stricte a cartierelor de case ale Sibiului. Ea a cerut să nu se permită construirea de blocuri în aceste zone. Deși noul PUG permite în multe astfel de cartiere ridicări de mici blocuri P+2, P+3.

Unii cetățeni s-au arătat nemulțumiți de apariția pe noul plan a unor drumuri în diferite zone de câmp. Arhitecții au motivat trasarea drumurilor pentru dezvoltarea viitoară a zonei. Însă, cetățenii prezenți au arătat, în câteva cazuri, că aceste drumuri distrug parcele existente, tăindu-le în două sau nu servesc la nimic. Ei au punctat existența în teren a altor drumuri de exploatare, ce nu apar pe harta noului PUG.

Problema spațiilor verzi și limitării construirii pe aceste zone private a fost ridicată de mulți din cei prezenți. Unii au argumentat că s-au trasat spații verzi pe hartă peste terenuri private, fără a se ține cont că în zona respectivă (ex. Gușterița, str. Niță) există deja locuințe construite. Alt cetățean a observat că în Gușterița, strada Răchitei pe dreapta este intravilan, iar pe stânga este extravilan, ceea ce, a spus el, este o anomalie.

Cetățenii pot depune în continuare proiecte, idei, sugestii la Primăria Sibiu pe tema noului PUG până în 17 aprilie 2024. Pentru aceasta au un chestionar online https://survey.alchemer.eu/s3/90680870/Chestionar-evaluare-PUG-Sibiu sau se pot duce la Centrul de Informare Turistică din Piața Mare, marți orele 12-14 și joi orele 17-19 pentru a sta de vorbă direct cu arhitecții implicați în proiect.

Noul PUG limitat la P+3, P+4 și maxim P+8 în câmp, dar ACUM un dezvoltator propune PUZ cu P+7 în centrul istoric

0
tribunalul sibiu

Compania care dezvoltă un nou cartier de blocuri de locuit și birouri și servicii în zona fostei fabrici Independența a lansat în dezbatere publică Plan urbanistic Zonal. Acesta conține două aspecte demne de punctat și analizat în contextul noului PUG, încă neaprobat.


Dacă noul PUG nu acceptă construcții peste P+6 și P+8 decât pe Calea Șurii Mici, iar restul orașului este plafonat la P+3 și P+4 majoritar, dezvoltatorul propune ACUM pe zona fostei fabrici Independența blocuri P+7. Zona se știe că este parte din centrul istoric, zona Orașului de Jos. Alexandru Găvozdea, candidat indendepent la Primăria Sibiu este arthitectul care a semnat acest proiect Independența. Casa Albă, clădirea fostei fabrici Independența, construită în comunism are P+7. La construcția ei nu s-a ținut cont de reguli urbanistice. Dacă restul clădirilor din zona fabricii Independența sunt propuse spre demolare, Casa Albă este păstrată pentru a oferi prilejul dezvoltatorului să facă noi clădiri acolo cu același regim de înălțime.

Primarul Astrid Fodor a anunțat la dezbaterea publică pe marginea noului PUG că Primăria Sibiu negociază cu proprietarul terenului respectiv redeschiderea străzii care continua strada Ocnei până la râul Cibin și care a fost închisă în comunism și înglobată fabricii Independența. Această stradă este și motivul unui proces de ani de zile între Primărie și Independența. Fodor a anunțat că a primit promisiuni că strada va fi redată circulației mașinilor, nu doar pietonală, așa cum este prevăzut în proiectul de PUZ. Doar că promisiunile proprietarului Independența au mai existat în timp pe acest subiect, însă fără concretizare. Acum însă, proprietarul Independența este direct interesat pentru că PUZ-ul său este în dezbatere publică și apoi va fi înaintat spre aprobare Consiliului Local, după ce a trecut de verificarea Primăriei Sibiu.

PUZ-ul propune și un nou pod peste Cibin în dreptul fostei străzi Popa Șapcă, acum alee în interiorul fabricii Flaro. Aceasta nu înseamnă că va fi făcut de proprietarul terenului, ci doar că este propus arhitectural existența sa.

La ora actuală, pe respectivul teren se găsește, în chirie, sediul Tribunalului Sibiu.

Planul noi zone este prezentat public pe siteul Primăriei Sibiu

Primarul Astrid Fodor s-a răzgândit: Se vor putea face blocuri mai înalte în zona Calea Șurii Mici

0

Situație ciudată spre finalul dezbaterii publice de ieri pe tema noului Plan Urbanistic General (PUG) al Sibiului. Arhitecții proiectului au răspuns întrebărilor cetățenilor, iar în cazul zonei Calea Șurii Mari au spus că vor fi posibile cele mai înalte construcții din Sibiu cu un regim de înălțime P+6, iar pe alocuri P+8. Asta deși în Sibiu în Hipodrom și Vasile Aaron există de 50 de ani și mai bine blocuri P+10. Primarul Astrid Fodor a intervenit și a anunțat că s-a decis cu echipa de proiect să permită înălțimi mai mari la blocuri pe Calea Șurii Mici.


Și la dezbaterea organizată cu dezvoltatorii imobiliari s-a ridicat problema dezvoltării Sibiului pe verticală. Ceea ce noul PUG nu permite decât într-un regim mic de înălțime.

Familia Cristian, arhitecții care au realizat noul PUG al Sibiului, au fost luați prin suprindere aseară de primarul Astrid Fodor. Aceștia lucrează la proiect de 3 ani și au fost numeroase consultări cu primarul și echipa de proiect. Totuși, primarul Astrid Fodor a aruncat bomba aseară și a spus că ea s-a consultat cu echipa din Primărie și în zona Calea Șurii Mici se vor putea face blocuri mai înalte de P+8, cât era maxim prevăzut în noul PUG. Ea a recunoscut că nu a comunicat, încă, acest aspect arhitecților care fac PUG-ul.

În zona Calea Șurii Mici există proiectul construirii noului Spital Județean Sibiu. Zona are deja mai multe construcții imobiliare tip bloc.

Trafic îngreunat în sensul giratoriu spre Șura Mică. Cifa plină cu beton este repusă pe roți

0

Traficul rutier a fost ușor afectat în această după-amiază după ce o betonieră plină cu material s-a răsturnat în giratoriul spre Șura Mică.


Deși evenimentul rutier s-a produs în jurul orei 17:00, din cauza încărcăturii grele nu s-a reușit rapid repunerea ei pe roți. Procedura a început doar după ce au fost aduse utilaje de mare tonaj care vor remorca betoniera.

Traficul în zonă este îngreunat.

Adrian Bibu și-a anunțat oficial candidatura pentru funcția de primar al Sibiului

0

Adrian Bibu, administratorul public al județului Sibiu și președintele PNL Sibiu , și-a anunțat oficial candidatura pentru funcția de primar al Sibiului


Astăzi, în urma analizei la nivelul Biroului Politic Național al #PNL, au fost validați candidații la alegerile locale. Astfel, am marea onoare și bucurie să anunț candidatura mea pentru funcția de primar al Municipiului #Sibiu.

Este un privilegiu deosebit și vă asigur, în acest moment, de buna mea credință și de dorința puternică de a dezvolta Sibiul, de a face lucruri pentru oraș și pentru sibieni, pentru a crește calitatea vieții.

Vă invit cu drag alături de mine, pentru că este vorba de orașul nostru și de viitorul nostru!” – a transmis Adrian Bibu pe pagina sa de Facebook.

Sediile birourilor electorale din județul Sibiu pentru alegerile locale din 9 iunie

0

Au fost stabilite sediile birourilor electorale de circumscripție din județul Sibiu cu prilejul desfășurării alegerilor din data de 9 iunie 2024. Consultați mai jos lista LISTA LOCALITAȚILOR și sediile secților de votare.

În conformitate cu prevederilor art. 1 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 21/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2024 şi a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2024 și având în vedere prevederile art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 205/14.03.2024 privind stabilirea măsurilor tehnice necesare pentru buna organizare și desfășurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2024 și a alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2024, prefectul județului Sibiu, domnul Mircea Dorin Crețu a emis Ordinul nr. 155 din 25.03.2024 în care se stabilesc sediile birourilor electorale de circumscripție din județul Sibiu, în vederea desfășurării alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din data de 9 iunie 2024, prezentate în anexa la ordin, după cum urmează:

DENUMIREA BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIEADRESĂ
BIROUL     ELECTORAL     DE CIRCUMSCRIPŢIE JUDEŢEANĂ NR. 34 SIBIUSediul Instituţiei Prefectului – Judeţul Sibiu, Municipiul Sibiu, str. Andrei Şaguna, nr. 10, camera 27, cod poştal 550009
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 1 SIBIUSediul Primăriei Municipiului Sibiu, Municipiul Sibiu, B-dul Victoriei, nr. 1 – 3, Sala 101, etaj 1, cod poştal 550024
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 2 MEDIAŞSediul Primăriei Municipiului Mediaş, incinta „Clubul Sportiv Municipal Mediaș”, Municipiul Mediaș, str. P- ţa Corneliu Coposu, nr. 3, cod poştal 551018,
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 3 AGNITASediul Primăriei Oraşului Agnita, etaj 1, camera     nr. 23, Orașul Agnita, str. Piaţa Republicii, nr. 19, cod poştal 555100,
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 4 AVRIGSediul Primăriei Oraşului Avrig, Orașul Avrig, str. Gh. Lazăr, nr. 10, cod poştal 555200
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 5 CISNĂDIESediul Primăriei Oraşului Cisnădie, etaj 2 , sala de ședință, Orașul Cisnădie,str. P-ţa Revoluţiei, nr. 1, cod postal 555300
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 6 COPŞA MICĂSediul Primăriei Oraşului Copşa Mică, Orașul Copșa Mică, str. Aleea Castanilor, nr. 8, cod poştal 555400,
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 7 DUMBRĂVENISediul Primăriei Oraşului Dumbrăveni, Orașul Dumbrăveni, str. Mihai Eminescu, nr. 6, cod poştal 555500,
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 8 MIERCUREA SIBIULUISediul Primăriei Oraşului Miercurea Sibiului, etaj 1, sala de festivități, nr.12 Orașul Miercurea Sibiului, str. Ilie Măcelariu, nr. 48, cod poştal 557150
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 9 OCNA SIBIULUISediul Primăriei Oraşului Ocna Sibiului, sala de ședință, Orașul Ocna Sibiului, str. Piaţa Traian, nr. 6, cod poştal 555600
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 10 SĂLIŞTESediul Primăriei Oraşului Sălişte, Orașul Săliște, str. Ştează, nr. 9, cod poștal 557225
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 11 TĂLMACIUSediul temporar al Primăriei Oraşului Tălmaciu, etaj 1, Corp Administrativ, Orașul Tălmaciu, str. Piața Textiliștilor, nr. 17, cod poştal 555700,
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 12 ALMASediul Primăriei Comunei Alma, Comuna Alma, str. Mihai Eminescu, nr. 227, cod poştal 557021
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 13 ALŢINASediul Primăriei Comunei Alţîna, Comuna Alțina, str. Principală, nr. 94, cod poştal 557005
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 14 APOLDU DE JOSSediul Primăriei Comunei Apoldu de Jos, etaj 1, sala de ședințe, Comuna Apoldu de Jos din str. Principală nr. 72, cod poştal 557010
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 15 ARPAŞU DE JOSSediul Primăriei Arpaşu de Jos, Comuna Arpașu de Jos, str. Principală, nr. 214, cod poştal 557015
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 16 AŢELSediul Primăriei Comunei Aţel, Sat Ațel, Comuna Ațel, str. P-ţa Regele Mihai I,     nr. 388, cod poştal 557020
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 17 AXENTE SEVERSediul Primăriei Comunei Axente Sever, Comuna Axente Sever, str. Principală nr. 308, cod poştal 557025
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 18 BAZNASediul Primăriei Comunei Bazna, Comuna Bazna, str.Principală, nr. 500, cod poştal 557030
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 19 BÂRGHIŞSediul Primăriei Comunei Bârghiş, Comuna Bârghiș, Localitatea Bârghiș nr. 199, cod poştal 557035
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 20 BIERTANSediul Primăriei Comunei Biertan, Sat Biertan, Comuna Biertan, str. 1 Decembrie 1918, nr. 19, cod poştal 557045
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 21 BLĂJELSediul Primăriei Comunei Blăjel, Comuna Blăjel, str. Tudor Vladimirescu, nr. 70, cod poştal 557050
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 22 BOIŢASediul Primăriei Comunei Boiţa, Comuna Boița, str. Traian, nr. 263, cod poştal 555701
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 23 BRATEIUSediul Primăriei Comunei Brateiu, Comuna Brateiu, nr. 513 cod poştal 557055
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 24 BRĂDENISediul Primăriei Comunei Brădeni, Comuna Brădeni, nr. 31, cod poştal 557060
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 25 BRUIUSediul Primăriei Comunei Bruiu, Sat Bruiu, Comuna Bruiu nr. 19, cod poştal 557065
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR.26 CÂRŢASediul Primăriei Comunei Cârţa, Comuna Cârța, str. Principală, nr. 23, cod poştal 557070
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 27 CÂRŢIŞOARASediul Primăriei Comunei Cârţişoara, Comuna Cârțișoara, nr. 55, cod poştal 557075
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 28 CHIRPĂRSediul Primăriei Comunei Chirpăr, Comuna Chirpăr, nr. 47, cod poştal 557080,
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 29 CRISTIANSediul Primăriei Comunei Cristian, Comuna Cristian, str. I, nr. 1, cod poştal 557085
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 30 DÂRLOSSediul Primăriei Comunei Dârlos, Comuna Dârlos, nr. 590, cod poştal 557090
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 31 GURA RÂULUISediul Primăriei Comunei Gura Râului, Comuna Gura Râului, str. Principală, nr. 566, cod poştal 557095
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 32 HOGHILAGSediul Primăriei Comunei Hoghilag, Comuna Hoghilag, nr. 305, cod poştal 557100
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 33 IACOBENISediul Liceului Tehnologic Iacobeni, Sat Iacobeni, Comuna Iacobeni, nr. 67A, corp A, cod poştal 557105 Iacobeni
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 34 JINASediul Primăriei Comunei Jina, biroul viceprimarului, Comuna Jina, nr. 1210, cod poştal 557110
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 35 LASLEASediul Primăriei Comunei Laslea, Comuna Laslea, nr. 33, cod poştal 557115,
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 36 LOAMNEŞSediul Primăriei Comunei Loamneş Comuna Loamneș, str. Principală, nr. 203, cod poştal 557120
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 37 LUDOŞSediul Primăriei Comunei Ludoş Comuna Ludoș, str. Principală, nr. 73, cod poştal 557130
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 38 MARPODSediul Primăriei Comunei Marpod Comuna Marpod, str. Dealului, nr. 327, cod poştal 557135
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 39 MERGHINDEALSediul Clădire Remiză, strada Principală, nr. 60, Comuna Merghindeal, cod poştal 557140
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 40 MICĂSASASediul Primăriei Comunei Micăsasa, Comuna Micăsasa, din str. 1 Decembrie, nr. 144, cod poştal 557145
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 41 MIHĂILENISediul Primăriei Comunei Mihăileni Comuna Mihăileni, nr. 165, cod poştal 557155
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 42 MOŞNASediul Primăriei Comunei Moşna, sala de ședințe Comuna Moșna, nr. 76, cod poştal 557160
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 43 NOCRICHSediul Primăriei Comunei Nocrich Comuna Nocrich, str. Principală, nr. 274, cod poştal 557165
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 44 ORLATSediul Primăriei Comunei Orlat Comuna Orlat, str. Avram Iancu, nr. 202, cod poştal 557170
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 45 PĂUCASediul Primăriei Comunei Păuca, etaj 2, sala de ședințe, Comuna Păuca, str. Principală nr. 172, cod poştal 557175
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 46 POIANA SIBIULUISediul Primăriei Comunei Poiana Sibiului, birou primar, Comuna Poiana Sibiului, str. Vadu, nr. 412, cod poştal 557180
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 47 POPLACASediul Primăriei Comunei Poplaca Comuna Poplaca, str. Andrei Şaguna, nr. 572, cod poştal 557185
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 48 PORUMBACU DE JOSSediul Primăriei Comunei Porumbacu de Jos Comuna Porumbacu de Jos, str. Principală, nr. 253, cod poştal 557190
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 49 RACOVIŢASediul Primăriei Comunei Racoviţa Comuna Racovița, str. Protopop Valeriu Florian,    nr. 416, cod poştal 557195
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 50 RĂŞINARISediul Primăriei Comunei Răşinari, sala de ședință Comuna Rășinari, str. Octavian Goga, nr. 1520, cod poştal 557200
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 51 RÂU SADULUISediul Primăriei Comunei Râu Sadului, Comuna Râu Sadului, nr. 247, cod poştal 557205
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 52 ROŞIASediul Primăriei Comunei Roşia Comuna Roșia, str. Principală, nr. 22, cod poştal 557210
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 53 SADUSediul Primăriei Comunei Sadu, sala de ședințe, Comuna Sadu, str. Inocențiu Micu Klein, nr. 36, cod poştal 557220
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 54 SLIMNICSediul Primăriei Comunei Slimnic, Comuna Slimnic, str. Principală, nr. 6, cod poştal 557240
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 55 ŞEICA MARESediul Primăriei Comunei Şeica Mare Comuna Șeica Mare, str. Şoseaua Sibiului nr. 415, cod poştal 557245
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 56 ŞEICA MICĂSediul Primăriei Comunei Şeica Mică, Comuna Şeica Mică, nr. 75, cod poştal 557255
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 57 ŞELIMBĂRSediul în imobilul situat în sat Şelimbăr, Comuna Şelimbăr, str. Mihai Viteazu, nr. 216A, cod poştal 557260
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 58 ŞURA MARESediul Centrului Cultural Șura Mare, Comuna Şura Mare, str. Văii, nr. 46, cod poştal 557265
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 59 ŞURA MICĂSediul Primăriei Comunei Şura Mică Sat Șura Mică, Comuna Șura Mică, str. Şoseaua Sibiului nr. 174, cod poştal 557270
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 60 TÂRNAVASediul Primăriei Comunei Târnava Comuna Târnava, str. 1 Decembrie, nr. 5, cod poştal 557275
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 61 TILIŞCASediul Primăriei Comunei Tilişca, birou viceprimar, Comuna Tilișca, nr. 531, cod poştal 557280
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 62 TURNU ROŞUSediul Primăriei Comunei Turnu Roşu Comuna Turnu Roșu, str. Olteț, nr. 54, cod poştal 557285
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 63 VALEA VIILORSediul Primăriei Comunei Valea Viilor Comuna Valea Viilor, str. Principală nr. 342, cod poştal 557290
BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE NR. 64 VURPĂRSediul Primăriei Comunei Vurpăr Comuna Vurpăr, str. Principală, nr. 455, cod poştal 557295

Menționăm că Ordinul Prefectului județului Sibiu nr. 155 din 25.03.2024 poate fi consultat pe pagina oficială a Instituției Prefectului-județul Sibiu pe link-ul https://sb.prefectura.mai.gov.ro/alegeri-locale-si-europarlamentare-anul-2024/

A fost semnat la sediul Primăriei Mediaș contractul de finanțare „Condiții de pregătire și participare la competiții pentru fotbalul medieșean“

0

Marți, 26 martie 2024, primarul Municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman și președintele Asociației Club Sportiv (ACS) Mediaș 2022, dl. Ionuț Buzean,  au semnat contractul de finanțare „Condiții de pregătire și participare la competiții pentru fotbalul medieșean“. Finanțările sunt acordate de la bugetul local al municipiului Mediaș, prin Clubul Sportiv Municipal Mediaș pentru structuri sportive de drept public și privat și au fost aprobate prin Hotărârea nr. 66/2024 a Consiliului Local Mediaș.


Valoarea totală a proiectului ACS este de 2.375.000 de lei, 2.100.000 fiind suportate de către municipalitate.

„Am susținut încă de la înființare activitatea Clubului ACS Mediaș, nu pot decât să îl felicit pe domnul Ionuț Buzean pentru tot ceea ce face la club. Sigur că ne dorim cu toții ca rezultatele să fie tot mai bune. Mi-ar plăcea tare mult ca toți cei care îi fac promisiuni să se țină de cuvânt. Dacă toți s-ar ține de cuvânt, așa cum consider că face Primăria Mediaș, cu siguranță clubul ACS va ajunge într-un timp record acolo unde ne dorim cu toții“, a declarat primarul municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman.

„Ne bucurăm că și în acest an Primăria Municipiului Mediaș este alături de proiectul ACS Mediaș. Finanțarea Primăriei acoperă și în acest an o mare parte a bugetului nostru. Ne bucurăm că rezultatele pe care le-am avut în anul precedent nu au trecut neobservate și sperăm ca și în anul viitor să beneficiem de o asemenea finanțare“ a declarat președintele ACS Mediaș 2022, dl Ionuț Buzean.

Mașină răsturnată pe DN1, în apropiere de Veștem. Șoferul a consumat alcool

0

Șoferul unei mașini înmatriculate în județul Sibiu a pierdut controlul direcției de deplasare și s-a răsturnat în afara părții carosabile.


Evenimentul rutier s-a produs în jurul orei 17:00, pe sensul Sibiu – Vâlcea al DN1, în apropierea sensului giratoriu de lângă compania Caucho Metal. În urma impactului, un bărbat în vârstă de aproximativ 65 de ani a suferit multiple traumatisme.

Conform polițiștilor rutieri sibieni , în timp ce conducea un autoturism spre Veștem, pe fondul neatenției în conducere, un bărbat în vârstă de 36 de ani, din Șelimbăr, a pierdut controlul direcției de deplasare și a intrat în coliziune cu un cap de pod, răsturnându-se. În urma impactului a rezultat vătămarea corporală a pasagerului din autoturism, un bărbat în vârstă de 64 de ani, tot din Șelimbăr.

Testarea alcoolscopică a conducătorului auto a indicat un rezultat de 0,31 mg/l alcool pur în aerul expirat.

În zonă se circulă îngreunat pe sensul Sibiu – Veștem.

Mediaș: Lucrări de refacere a sistemului rutier în cartierul Gura Câmpului

0

Marți, 26 martie 2024, au început lucrările de turnare a stratului de binder în cartierul Gura Câmpului, pe străzile Luduș și Turda – pe tronsonul situat între strada Feleac și blocurile turn de la finalul străzii Turda.


Aceste două străzi fac parte din programul de „Lucrări de întreținere a drumurilor publice în municipiul Mediaș“, semnat de către municipiul Mediaș în anul 2023. Lucrările în această zonă au început în toamna anului trecut, cu amenajarea de trotuare, locuri de parcare la domiciliu și amenajarea sistemului rutier. În perioada următoare, pe aceste două străzi se vor realiza lucrările de turnare a stratului de uzură și se vor efectua marcajele rutiere aferente, precum și montarea indicatoarelor de circulație. Anterior acestor lucrări, operatorul regional SC Apa Târnavei Mari a efectuat reabilitarea sistemelor de apă și canalizare menajeră.

Programarea lucrărilor de întreținere a sistemului rutier se va face la începutul fiecărui an, precum și în funcție de deteriorările care apar pe parcurs la întregul sistem rutier, bugetul necesar fiind asigurat anual de către municipalitate.

„În urmă cu aproximativ un an de zile, am început lucrările de modernizare a rețelelor de apă și de canalizare menajeră aici, în cartierul Gura Câmpului, pe străzile Turda și Luduș. După un an de zile de lucrări, astăzi am ajuns în stadiul de a turna covor asfaltic, o etapă așteptată de totți medieșenii care locuiesc în această zonă. Nu pot decât să le mulțumesc tuturor pentru răbdare și pentru încredere. Promisiunea mea este aceea că toate străzile din oraș vor arăta așa în următoarea perioadă. Este nevoie, așa cum am spus de multă răbdare și de încredere, iar pentru a duce la bun sfârșit lucrări de asemenea anvergură, facem tot ceea ce ține de noi pentru a găsi finanțare“, a declarat primarul municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman.

Spitalul Județean Sibiu adresează sincere scuze pacienților care au stat la coadă în fața Ambulatoriului de Specialitate de pe strada Hermann Oberth

0

Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu adresează sincere scuze pacienților care au stat la coadă în fața Ambulatoriului de Specialitate de pe strada Hermann Oberth. Pentru a evita astfel de situații, spitalul recomandă pacienților care doresc să se programeze, să se folosească și de variantele alternative disponibile în acest sens, respectiv pe site-ul scjus.ro, la secțiunea Informații pacienți – Programări online (https://scjus.ro/programari-online/) sau la numerele de telefon 0269/504120 și 0269/504121. Reiterăm faptul că aceste variante sunt accesibile oricând.


„Situația cu care ne confruntăm, a numărului tot mai mare de persoane care doresc să se programeze în același timp sau care sunt nevoite să se prezinte de mai multe ori la Ambulatoriul de Specialitate pentru a se programa, survine, din păcate, și din faptul că fondurile primite de la Casa Națională de Asigurări de Sănătate sunt insuficiente pentru a satisface toate cererile în momentul în care acestea apar. Totodată, din discuțiile pe care personalul Ambulatoriului le are în mod constant cu cei care ne trec pragul, îndeosebi în aceste perioade aglomerate, s-a constatat faptul că sistemul de programări online, deși disponibil, nu este preferat de un număr mare de pacienți, îndeosebi de persoanele în vârstă sau de pacienți proveniți din mediul rural, care nu au acces la servicii de internet sau nu se descurcă cu acest sistem. De asemenea, întâmpinăm și situația în care pacienții se prezintă la Ambulatoriul de Specialitate după ce fac programarea online sau la telefon, pentru a se asigura astfel că programarea a fost făcută, toate aceste aspecte cumulate rezultând în cozile precum cea semnalată zilele trecute. 

Încă odată, ne cerem scuze pentru situația deranjantă în care zeci de pacienți s-au aflat în această perioadă și încurajăm doritorii să se folosească de metodele alternative de realizare a programărilor. Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu caută în mod constant soluții de îmbunătățire a serviciilor oferite și a comunicării cu pacienții” – transmit reprezentanții SCJU Sibiu.

Înaltul Patronaj al Președintelui României pentru Astra Film Festival și Astra Film Junior

0

Festivalul Internațional Astra Film de la Sibiu se va afla, pentru al nouălea an, sub Înaltul Patronaj al Președintelui României, fiind considerat drept unul dintre evenimentele majore de pe agenda culturală din țara noastră. Ediția din acest an a festivalului va avea loc la Sibiu, în perioada 20-27 octombrie 2024.


Astra Film Junior. Tot sub Înaltul Patronaj al Președintelui României intră și „festivalul în festival”, Astra Film Junior. Lansat în anul 2009, Astra Film Junior este primul și cel mai complex program de educație prin film a copiilor și adolescenților din România.

Organizatori și parteneri. Lansat în 1993 ca proiect inovator, festivalul Astra Film, unul dintre cele mai importante festivaluri de film de non-ficțiune din Europa, este organizat de Astra Film, CNM Astra și Fundația Astra Film, având ca partener strategic Ministerul Culturii și beneficiind de sprijinul Consiliul Județean Sibiu, al Centrului Național al Cinematografiei, al Institutului Cultural Român, al Consulatului Republicii Federale Germania la Sibiu și al Uniunii Cineaștilor. Evenimentul este cofinanțat de Consiliul Local Sibiu prin Primăria Municipiului Sibiu. 

Înscrierea în Clasa Pregătitoare, an școlar 2024 – 2025

0

Ministerul Educației a publicat metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2024 – 2025, apobată prin O.M.E. 4.019 din 15 martie 2024, precum și calendarul aferent acestui proces.


La nivelul județului Sibiu a fost aprobat un număr de 256,03 clase, pentru un număr estimativ 4978 elevi.

Pregătirea procesului de înscriere a început în data de 25 martie 2024, dată în care fiecare unitate de învățământ și inspectoratul școlar au afișat circumscripțiile școlare și planul de școlarizare propus (https://drive.google.com/file/d/1mVZRlEoVwi73gZf0lF-_BM-9pmlEbN4V/view).

În perioada 11 aprilie – 14 mai 2024, părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali vor completa/depune/transmite cererile-tip de înscriere. Cererile vor putea fi transmise online, prin poștă sau email sau depuse la unitatea de învățământ la care aceștia solicită înscrierea copiilor. Validarea cererilor este obligatorie, prin semnarea acestora fie la unitatea de învățământ, fie vor fi semnate și transmise online de către părinți, conform procedurii specifice.

Prima etapă de înscriere în învățământul primar se va desfășura în perioada 14 – 29 mai 2024, in 4 faze, astfel:

  • 14 – 17 mai 2024: procesarea de către comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea copiilor la școala de circumscripție;
  • 20 – 27 mai 2024: procesarea la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse/transmise de părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali, a cererilor prin care se solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unităţile de învăţământ, se va face prin aplicarea criteriilor generale şi specifice de departajare, rezultatele la testul de verificare a cunoștințelor de limba germană fiind unul din aceste criterii pentru elevii ce doresc să urmeze învățământul în limba maternă germană;
  • 28 mai 2024: procesarea de către comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea copiilor la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție
  • 29 mai 2024: afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar a candidaților înmatriculați și a numărului de locuri rămase libere.

A doua etapă de înscriere în învățământul primar (30 mai – 21 iunie 2024):

Cererile vor fi completate de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă;

  • 30 mai 2024: comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul școlar;
  • 31 mai – 7 iunie 2024: depunerea/transmiterea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua;
  • 10 iunie – 14 iunie 2024: validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor;
  • 17 iunie – 21 iunie 2024: Procesarea la nivelul unităţilor de învăţământ a cererilor-tip de înscriere depuse de părinţi/tutori legal instituiţi/reprezentanţi legali, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul şcolar, pe baza criteriilor generale şi a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile;
  • 21 iunie 2024afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale pentru clasa pregătitoare.

În perioada 2 – 6 septembrie 2024 sunt prevăzute centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ, pe locuri disponibile după cele două etape.

            La nivelul județului Sibiu a fost aprobat un număr de 256,03 clase (mai multe cu 4,54 clase față de anul trecut), pentru un număr estimativ 4978 elevi (mai mulți cu 64 de elevi față de anul trecut). Pe tipuri de învățământ și limba de predare situație este următoarea:

Tip de învățământLimba de predareNumăr claseNumăr locuri alocate
TradiționalRomână221,394371
TradiționalGermană17,78379
TradiționalMaghiară1,8328
Alternative educaționaleRomână238
SpecialRomână5.0327
PrivatRomână8135
TOTAL256,034978

Pentru a vedea circumscripțiile (străzile) arondate unităților de învățământ din municipiul Sibiu, municipiul Mediaș, orașele Agnita, Cisnădie, Avrig și din localitatea Rășinari, puteți accesa linkul de mai jos:

https://drive.google.com/drive/folders/1DmanpHsV3vcl501NuL6Z_XIDt2cz6nH1

!!!TELVERDE pus la dispoziție de ISJ Sibiu: 0 800 816 269; program de functionare: luni-joi 8.00-16.30, vineri 8.00-14.00, în perioada 11 aprilie – 21 iunie 2024.

            Precizări vizând înscrierea la clasa pregătitoare 2024-2025:

  • În clasa pregătitoare vor fi înscriși copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2024 inclusiv. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar.
  • Părinţii ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani între 1 septembrie şi 31 decembrie 2024, inclusiv, pot să îşi înscrie copiii în clasa pregătitoare dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător. În situația copiilor care au frecventat grădinița, înscrierea în clasa pregătitoare se face la solicitarea scrisă a părinților, în baza recomandării eliberate de unitatea de învățământ cu nivel preșcolar.
  • Evaluarea dezvoltării copiilor se efectuează de către centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE) doar în situația copiilor care nu au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate, pentru copii împlinesc vârsta de 6 ani între 1 septembrie şi 31 decembrie 2024.
  • Potrivit Calendarului înscrierii în învățământul primar, în perioada 28 martie – 10 aprilie 2024, se va desfășura Evaluarea dezvoltării copiilor care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2024 (pentru copiii care NU au frecventat grădinița sau au revenit din străinătate) și vor fi eliberate recomandările pentru înscrierea în învățământul primar (pentru copiii care au frecventat grădinița).
  • Cererea-tip de înscriere la clasa pregătitoare se poate completa online, transmite prin e-mail, prin poștă sau se poate depune la secretariatul unității de învățământ la care părintele dorește înscrierea copilului.
  • În situația completării online a cererii de înscriere sau a transmiterii prin e-mail sau prin poștă, părintele va transmite unității de învățământ declarația-tip pe proprie răspundere cu privire la veridicitatea informațiilor introduse în cerere.
  • Constituirea formațiunilor de elevi în clasa pregătitoare se face după finalizarea procesului de înscriere, în baza procedurii elaborate de Inspectoratul Școlar Județean/al Municipiului București și aprobată de Consiliul de Administrație, cu respectarea criteriilor de transparență, echitate, nondiscriminare și incluziune.

AJOFM Sibiu: 211 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

0
Tineri absolventi consulta listele cu posturi disponibile, inainte de a intra la Bursa Locurilor de Munca pentru Absolventi, organizata de Agentia Municipala pentru Ocuparea Fortei de Munca Bucuresti (AMOFM), in Bucuresti, vineri, 25 septembrie 2009.

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 211 locuri de muncă vacante, după cum urmează:

Austria – 5 locuri de muncă pentru: tehnician producţie f/b;

Belgia – 14 locuri de muncă pentru muncitor necalificat in agricultură, electrician tensiune medie, electrician iluminat stradal, macaragiu,tehnician reţele de comunicaţii;

Danemarca – 21 locuri de muncă pentru sudor, proiectant inginer mecanic;

Finlanda – 5 locuri de muncă pentru: maşinist cnc ;

Germania – 32 locuri de muncă pentru: muncitor în producţie (f/b), mecatronist (f/b), tehnician service, tehnician în mecatronică (f/b), tehnician electronist, lucrător în producţie – procesare produse din carne, fizioterapeut, sudor;

Letonia – 30 locuri de muncă pentru: sudor;

Malta – 25 locuri de muncă pentru: bucătar, şofer de taxi;

Norvegia – 3 locuri de muncă pentru: bucătar, supraveghetor fermă;

Spania – 66  locuri de muncă pentru: lucrător în agricultură (cules fructe roşii) inginer în domeniul feroviar, şofer autocamion;

Suedia – 10  locuri de muncă pentru: măcelar;

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă Spaţiul Economic European pot consulta ofertele accesând www.eures.anofm.ro.

Pentru înregistrare ca persoana în căutarea unui loc de muncă in străinătate aveţi nevoie de CV model EUROPASS şi completarea unei cereri. Persoana de contact Corina Suciu – consilier EURES, etaj 4 camera 448 tel. 0269 210882