17.9 C
Sibiu
miercuri, 30 aprilie, 2025
Acasă Blog Pagina 259

A fost semnat la sediul Primăriei Mediaș contractul de finanțare „Condiții de pregătire și participare la competiții pentru fotbalul medieșean“

0

Marți, 26 martie 2024, primarul Municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman și președintele Asociației Club Sportiv (ACS) Mediaș 2022, dl. Ionuț Buzean,  au semnat contractul de finanțare „Condiții de pregătire și participare la competiții pentru fotbalul medieșean“. Finanțările sunt acordate de la bugetul local al municipiului Mediaș, prin Clubul Sportiv Municipal Mediaș pentru structuri sportive de drept public și privat și au fost aprobate prin Hotărârea nr. 66/2024 a Consiliului Local Mediaș.


Valoarea totală a proiectului ACS este de 2.375.000 de lei, 2.100.000 fiind suportate de către municipalitate.

„Am susținut încă de la înființare activitatea Clubului ACS Mediaș, nu pot decât să îl felicit pe domnul Ionuț Buzean pentru tot ceea ce face la club. Sigur că ne dorim cu toții ca rezultatele să fie tot mai bune. Mi-ar plăcea tare mult ca toți cei care îi fac promisiuni să se țină de cuvânt. Dacă toți s-ar ține de cuvânt, așa cum consider că face Primăria Mediaș, cu siguranță clubul ACS va ajunge într-un timp record acolo unde ne dorim cu toții“, a declarat primarul municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman.

„Ne bucurăm că și în acest an Primăria Municipiului Mediaș este alături de proiectul ACS Mediaș. Finanțarea Primăriei acoperă și în acest an o mare parte a bugetului nostru. Ne bucurăm că rezultatele pe care le-am avut în anul precedent nu au trecut neobservate și sperăm ca și în anul viitor să beneficiem de o asemenea finanțare“ a declarat președintele ACS Mediaș 2022, dl Ionuț Buzean.

Mașină răsturnată pe DN1, în apropiere de Veștem. Șoferul a consumat alcool

0

Șoferul unei mașini înmatriculate în județul Sibiu a pierdut controlul direcției de deplasare și s-a răsturnat în afara părții carosabile.


Evenimentul rutier s-a produs în jurul orei 17:00, pe sensul Sibiu – Vâlcea al DN1, în apropierea sensului giratoriu de lângă compania Caucho Metal. În urma impactului, un bărbat în vârstă de aproximativ 65 de ani a suferit multiple traumatisme.

Conform polițiștilor rutieri sibieni , în timp ce conducea un autoturism spre Veștem, pe fondul neatenției în conducere, un bărbat în vârstă de 36 de ani, din Șelimbăr, a pierdut controlul direcției de deplasare și a intrat în coliziune cu un cap de pod, răsturnându-se. În urma impactului a rezultat vătămarea corporală a pasagerului din autoturism, un bărbat în vârstă de 64 de ani, tot din Șelimbăr.

Testarea alcoolscopică a conducătorului auto a indicat un rezultat de 0,31 mg/l alcool pur în aerul expirat.

În zonă se circulă îngreunat pe sensul Sibiu – Veștem.

Mediaș: Lucrări de refacere a sistemului rutier în cartierul Gura Câmpului

0

Marți, 26 martie 2024, au început lucrările de turnare a stratului de binder în cartierul Gura Câmpului, pe străzile Luduș și Turda – pe tronsonul situat între strada Feleac și blocurile turn de la finalul străzii Turda.


Aceste două străzi fac parte din programul de „Lucrări de întreținere a drumurilor publice în municipiul Mediaș“, semnat de către municipiul Mediaș în anul 2023. Lucrările în această zonă au început în toamna anului trecut, cu amenajarea de trotuare, locuri de parcare la domiciliu și amenajarea sistemului rutier. În perioada următoare, pe aceste două străzi se vor realiza lucrările de turnare a stratului de uzură și se vor efectua marcajele rutiere aferente, precum și montarea indicatoarelor de circulație. Anterior acestor lucrări, operatorul regional SC Apa Târnavei Mari a efectuat reabilitarea sistemelor de apă și canalizare menajeră.

Programarea lucrărilor de întreținere a sistemului rutier se va face la începutul fiecărui an, precum și în funcție de deteriorările care apar pe parcurs la întregul sistem rutier, bugetul necesar fiind asigurat anual de către municipalitate.

„În urmă cu aproximativ un an de zile, am început lucrările de modernizare a rețelelor de apă și de canalizare menajeră aici, în cartierul Gura Câmpului, pe străzile Turda și Luduș. După un an de zile de lucrări, astăzi am ajuns în stadiul de a turna covor asfaltic, o etapă așteptată de totți medieșenii care locuiesc în această zonă. Nu pot decât să le mulțumesc tuturor pentru răbdare și pentru încredere. Promisiunea mea este aceea că toate străzile din oraș vor arăta așa în următoarea perioadă. Este nevoie, așa cum am spus de multă răbdare și de încredere, iar pentru a duce la bun sfârșit lucrări de asemenea anvergură, facem tot ceea ce ține de noi pentru a găsi finanțare“, a declarat primarul municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman.

Spitalul Județean Sibiu adresează sincere scuze pacienților care au stat la coadă în fața Ambulatoriului de Specialitate de pe strada Hermann Oberth

0

Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu adresează sincere scuze pacienților care au stat la coadă în fața Ambulatoriului de Specialitate de pe strada Hermann Oberth. Pentru a evita astfel de situații, spitalul recomandă pacienților care doresc să se programeze, să se folosească și de variantele alternative disponibile în acest sens, respectiv pe site-ul scjus.ro, la secțiunea Informații pacienți – Programări online (https://scjus.ro/programari-online/) sau la numerele de telefon 0269/504120 și 0269/504121. Reiterăm faptul că aceste variante sunt accesibile oricând.


„Situația cu care ne confruntăm, a numărului tot mai mare de persoane care doresc să se programeze în același timp sau care sunt nevoite să se prezinte de mai multe ori la Ambulatoriul de Specialitate pentru a se programa, survine, din păcate, și din faptul că fondurile primite de la Casa Națională de Asigurări de Sănătate sunt insuficiente pentru a satisface toate cererile în momentul în care acestea apar. Totodată, din discuțiile pe care personalul Ambulatoriului le are în mod constant cu cei care ne trec pragul, îndeosebi în aceste perioade aglomerate, s-a constatat faptul că sistemul de programări online, deși disponibil, nu este preferat de un număr mare de pacienți, îndeosebi de persoanele în vârstă sau de pacienți proveniți din mediul rural, care nu au acces la servicii de internet sau nu se descurcă cu acest sistem. De asemenea, întâmpinăm și situația în care pacienții se prezintă la Ambulatoriul de Specialitate după ce fac programarea online sau la telefon, pentru a se asigura astfel că programarea a fost făcută, toate aceste aspecte cumulate rezultând în cozile precum cea semnalată zilele trecute. 

Încă odată, ne cerem scuze pentru situația deranjantă în care zeci de pacienți s-au aflat în această perioadă și încurajăm doritorii să se folosească de metodele alternative de realizare a programărilor. Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu caută în mod constant soluții de îmbunătățire a serviciilor oferite și a comunicării cu pacienții” – transmit reprezentanții SCJU Sibiu.

Înaltul Patronaj al Președintelui României pentru Astra Film Festival și Astra Film Junior

0

Festivalul Internațional Astra Film de la Sibiu se va afla, pentru al nouălea an, sub Înaltul Patronaj al Președintelui României, fiind considerat drept unul dintre evenimentele majore de pe agenda culturală din țara noastră. Ediția din acest an a festivalului va avea loc la Sibiu, în perioada 20-27 octombrie 2024.


Astra Film Junior. Tot sub Înaltul Patronaj al Președintelui României intră și „festivalul în festival”, Astra Film Junior. Lansat în anul 2009, Astra Film Junior este primul și cel mai complex program de educație prin film a copiilor și adolescenților din România.

Organizatori și parteneri. Lansat în 1993 ca proiect inovator, festivalul Astra Film, unul dintre cele mai importante festivaluri de film de non-ficțiune din Europa, este organizat de Astra Film, CNM Astra și Fundația Astra Film, având ca partener strategic Ministerul Culturii și beneficiind de sprijinul Consiliul Județean Sibiu, al Centrului Național al Cinematografiei, al Institutului Cultural Român, al Consulatului Republicii Federale Germania la Sibiu și al Uniunii Cineaștilor. Evenimentul este cofinanțat de Consiliul Local Sibiu prin Primăria Municipiului Sibiu. 

Înscrierea în Clasa Pregătitoare, an școlar 2024 – 2025

0

Ministerul Educației a publicat metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2024 – 2025, apobată prin O.M.E. 4.019 din 15 martie 2024, precum și calendarul aferent acestui proces.


La nivelul județului Sibiu a fost aprobat un număr de 256,03 clase, pentru un număr estimativ 4978 elevi.

Pregătirea procesului de înscriere a început în data de 25 martie 2024, dată în care fiecare unitate de învățământ și inspectoratul școlar au afișat circumscripțiile școlare și planul de școlarizare propus (https://drive.google.com/file/d/1mVZRlEoVwi73gZf0lF-_BM-9pmlEbN4V/view).

În perioada 11 aprilie – 14 mai 2024, părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali vor completa/depune/transmite cererile-tip de înscriere. Cererile vor putea fi transmise online, prin poștă sau email sau depuse la unitatea de învățământ la care aceștia solicită înscrierea copiilor. Validarea cererilor este obligatorie, prin semnarea acestora fie la unitatea de învățământ, fie vor fi semnate și transmise online de către părinți, conform procedurii specifice.

Prima etapă de înscriere în învățământul primar se va desfășura în perioada 14 – 29 mai 2024, in 4 faze, astfel:

  • 14 – 17 mai 2024: procesarea de către comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea copiilor la școala de circumscripție;
  • 20 – 27 mai 2024: procesarea la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse/transmise de părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali, a cererilor prin care se solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unităţile de învăţământ, se va face prin aplicarea criteriilor generale şi specifice de departajare, rezultatele la testul de verificare a cunoștințelor de limba germană fiind unul din aceste criterii pentru elevii ce doresc să urmeze învățământul în limba maternă germană;
  • 28 mai 2024: procesarea de către comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea copiilor la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție
  • 29 mai 2024: afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar a candidaților înmatriculați și a numărului de locuri rămase libere.

A doua etapă de înscriere în învățământul primar (30 mai – 21 iunie 2024):

Cererile vor fi completate de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă;

  • 30 mai 2024: comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul școlar;
  • 31 mai – 7 iunie 2024: depunerea/transmiterea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua;
  • 10 iunie – 14 iunie 2024: validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor;
  • 17 iunie – 21 iunie 2024: Procesarea la nivelul unităţilor de învăţământ a cererilor-tip de înscriere depuse de părinţi/tutori legal instituiţi/reprezentanţi legali, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul şcolar, pe baza criteriilor generale şi a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile;
  • 21 iunie 2024afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale pentru clasa pregătitoare.

În perioada 2 – 6 septembrie 2024 sunt prevăzute centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ, pe locuri disponibile după cele două etape.

            La nivelul județului Sibiu a fost aprobat un număr de 256,03 clase (mai multe cu 4,54 clase față de anul trecut), pentru un număr estimativ 4978 elevi (mai mulți cu 64 de elevi față de anul trecut). Pe tipuri de învățământ și limba de predare situație este următoarea:

Tip de învățământLimba de predareNumăr claseNumăr locuri alocate
TradiționalRomână221,394371
TradiționalGermană17,78379
TradiționalMaghiară1,8328
Alternative educaționaleRomână238
SpecialRomână5.0327
PrivatRomână8135
TOTAL256,034978

Pentru a vedea circumscripțiile (străzile) arondate unităților de învățământ din municipiul Sibiu, municipiul Mediaș, orașele Agnita, Cisnădie, Avrig și din localitatea Rășinari, puteți accesa linkul de mai jos:

https://drive.google.com/drive/folders/1DmanpHsV3vcl501NuL6Z_XIDt2cz6nH1

!!!TELVERDE pus la dispoziție de ISJ Sibiu: 0 800 816 269; program de functionare: luni-joi 8.00-16.30, vineri 8.00-14.00, în perioada 11 aprilie – 21 iunie 2024.

            Precizări vizând înscrierea la clasa pregătitoare 2024-2025:

  • În clasa pregătitoare vor fi înscriși copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2024 inclusiv. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar.
  • Părinţii ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani între 1 septembrie şi 31 decembrie 2024, inclusiv, pot să îşi înscrie copiii în clasa pregătitoare dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător. În situația copiilor care au frecventat grădinița, înscrierea în clasa pregătitoare se face la solicitarea scrisă a părinților, în baza recomandării eliberate de unitatea de învățământ cu nivel preșcolar.
  • Evaluarea dezvoltării copiilor se efectuează de către centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE) doar în situația copiilor care nu au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate, pentru copii împlinesc vârsta de 6 ani între 1 septembrie şi 31 decembrie 2024.
  • Potrivit Calendarului înscrierii în învățământul primar, în perioada 28 martie – 10 aprilie 2024, se va desfășura Evaluarea dezvoltării copiilor care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2024 (pentru copiii care NU au frecventat grădinița sau au revenit din străinătate) și vor fi eliberate recomandările pentru înscrierea în învățământul primar (pentru copiii care au frecventat grădinița).
  • Cererea-tip de înscriere la clasa pregătitoare se poate completa online, transmite prin e-mail, prin poștă sau se poate depune la secretariatul unității de învățământ la care părintele dorește înscrierea copilului.
  • În situația completării online a cererii de înscriere sau a transmiterii prin e-mail sau prin poștă, părintele va transmite unității de învățământ declarația-tip pe proprie răspundere cu privire la veridicitatea informațiilor introduse în cerere.
  • Constituirea formațiunilor de elevi în clasa pregătitoare se face după finalizarea procesului de înscriere, în baza procedurii elaborate de Inspectoratul Școlar Județean/al Municipiului București și aprobată de Consiliul de Administrație, cu respectarea criteriilor de transparență, echitate, nondiscriminare și incluziune.

AJOFM Sibiu: 211 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

0
Tineri absolventi consulta listele cu posturi disponibile, inainte de a intra la Bursa Locurilor de Munca pentru Absolventi, organizata de Agentia Municipala pentru Ocuparea Fortei de Munca Bucuresti (AMOFM), in Bucuresti, vineri, 25 septembrie 2009.

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 211 locuri de muncă vacante, după cum urmează:

Austria – 5 locuri de muncă pentru: tehnician producţie f/b;

Belgia – 14 locuri de muncă pentru muncitor necalificat in agricultură, electrician tensiune medie, electrician iluminat stradal, macaragiu,tehnician reţele de comunicaţii;

Danemarca – 21 locuri de muncă pentru sudor, proiectant inginer mecanic;

Finlanda – 5 locuri de muncă pentru: maşinist cnc ;

Germania – 32 locuri de muncă pentru: muncitor în producţie (f/b), mecatronist (f/b), tehnician service, tehnician în mecatronică (f/b), tehnician electronist, lucrător în producţie – procesare produse din carne, fizioterapeut, sudor;

Letonia – 30 locuri de muncă pentru: sudor;

Malta – 25 locuri de muncă pentru: bucătar, şofer de taxi;

Norvegia – 3 locuri de muncă pentru: bucătar, supraveghetor fermă;

Spania – 66  locuri de muncă pentru: lucrător în agricultură (cules fructe roşii) inginer în domeniul feroviar, şofer autocamion;

Suedia – 10  locuri de muncă pentru: măcelar;

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă Spaţiul Economic European pot consulta ofertele accesând www.eures.anofm.ro.

Pentru înregistrare ca persoana în căutarea unui loc de muncă in străinătate aveţi nevoie de CV model EUROPASS şi completarea unei cereri. Persoana de contact Corina Suciu – consilier EURES, etaj 4 camera 448 tel. 0269 210882

Întâlniri săptămânale cu vârstnicii din comuna Sadu, la Căminul Cultural

0

Primăria Sadu organizează începând de joi, 28 martie 2024, întâlniri săptămânale, cu vârstnicii din comuna Sadu, la Căminul Cultural din sat. Prima întâlnire va fi la ora 16:00.


“Cine nu are un bătrân, să și-l cumpere”…pentru că ei, vârstnicii, sunt un exemplu de disciplină civică, oameni de nădejde la bine și la rău, iar înțelepciunea și experiența lor de viață sunt de neprețuit” – transmit reprezentanții Primăriei pe pagina de Facebook.

Ce ne propunem?

Întâlniri săptămânale, cu vârstnicii din comuna Sadu, în cadrul cărora vom realiza activități de socializare, recreative, consiliere psiho- socială și medicală, excursii, etc.

Cine poate participa?

Persoane peste 60 de ani cu domiciliul în comuna Sadu.

Prima întâlnire are loc Joi, 28 martie de la ora 16:00, la Căminul Cultural Sadu.

Sibian condamnat la închisoare pentru conducere fără permis. A fugit la aflarea sentinței!

0
arestat

Un sibian care a condus fără permis și a fost oprit de către polițiștii sibieni, a fugit la aflarea sentinței, prin care era condamnat la închisoare cu executare. Însă, ieri, în jurul orei 21:00, polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției Municipiului Aiud au depistat și reținut un bărbat de 26 de ani, din municipiul Sibiu.


Tânărul este posesorul unui mandat de executare a pedepsei închisorii, emis de Judecătoria Sibiu, la data de 21 martie 2024. Acesta a fost condamnat la 2 ani, 7 luni și 321 de zile, pentru săvârșirea infracțiunii de conducerea unui vehicul fără permis de conducere. Era dat în urmărire, la nivel național, întrucât se sustrăgea executării pedepsei.

ACS Champions Sibiu a ocupat locul doi la turneul semifinal I. Echipa mai are o șansă de calificare la turneul final

0

Sfârşitul de săptămână a adus la Sibiu una din cele şase serii ale fazei semifinale I din cadrul Campionatului Naţional de volei – categoria U15 feminin. La Sibiu a venit finalista de anul trecut, CSM Bucureşti şi alte patru pretendente la un loc în marea finală: ACS Kids Tâmpa Braşov, LPS Cetate Deva, CSM Power Volley Baia Mare şi ACS Silvania Sport.


ACS Champions Sibiu a înregistrat patru victorii şi o singură înfrângere, a ratat calificarea direct în finală, dar a câştigat un loc în semifinala a doua şi un public minunat care le-a fost aproape indiferent de rezultat. ACS Champions Sibiu U15 va participa la Turneul Semifinal II care va avea loc în perioada 19-21 Aprilie, e posibil tot la Sibiu.

Proiectul este cofinanţat de Primăria Sibiu şi Consiliul Judeţean Sibiu prin agenda sport.

Rezultatele competiţiei au fost următoarele:

Vineri 22.03.2024

ACS Kids Tampa – LPS Cetate Deva 3-1

CSM Baia Mare – ACS Silvania Sport 3-0

ACS Champions Sibiu – CSM Bucureşti 1-3

Sâmbătă 23.03.2024

LPS Cetate Deva – CSM Baia Mare 3-0

CSM Bucureşti – ACS Kids Tâmpa 3-0

ACS Champions Sibiu – ACS Slivania Sport 3-0

CSM Baia Mare – CSM Bucureşti 0-3

ACS Silvania Sport – LPS Cetate Deva 0-3

ACS Champions Sibiu – ACS Kids Tâmpa Braşov 3-0

Duminică 24.03.2024

CSM Bucureşti – ACS Silvania Sport 3-0

ACS Kids Tâmpa Braşov – CSM Baia Mare 3-0

ACS Champions Sibiu – LPS Cetate Deva 3-0

ACS Silvania Sport – ACS Kids Tâmpa 0-3

LPS Cetate Deva – CSM Bucureşti 0-3

ACS Champions Sibiu – CSM Baia Mare 3-0

Clasamentul final al seriei semifinale de la Sibiu a fost următorul:

CSM Bucureşti 15 pct (15-1)

ACS Champions Sibiu 12 pct (13-3)

ACS Kids Tâmpa Braşov 9 pct (9-7)

LPS Cetate Deva 6 pct (7-9)

CSM Power Volley Baia Mare 3 pct (3-12)

ACS Silvania Sport 0 pct (0-15)

Viitorul energiei, în viziunea elevilor sibieni de la Școala Regina Maria, prezentat sub formă de machete, la Palatul Parlamentului

0

Viitorul energiei în viziunea copiilor – un exercițiu de eficiență energetică, Ediția a III-a”, eveniment organizat la Palatul Parlamentului, a fost un prilej pentru a promova încă o dată proiectul Eficiență energetică și resurse regenerabile pentru o dezvoltare durabilă în județul Sibiu.


Alături de partenerii Consiliului Județean Sibiu de la Lucian Blaga University of Sibiu, care au prezentat proiectele realizate de studenții de la Facultatea de Inginerie, au fost și elevii clasei a IV a A de la Scoala Gimnaziala „Regina Maria” Sibiu, care au pregătit machete așa cum își imaginează ei viitorul.

“Felicitări, dragi copii, dragi studenți și dragi profesori pentru mobilizarea de a participa la acest eveniment!

Mulțumim pentru Invitație doamnei Oana Marciana Özmen – Secretar al Comisiei pentru Industrii și Servicii!” -a transmis Daniela Cimpean – Presedinta Consiliului Judetean Sibiu

Ordinea de zi a ședinței Colegiului Prefectural Sibiu

0

Marți, 26.03.2024, începând cu ora 10:00, a avut loc ședința Colegiului Prefectural, prezidată de domnul prefect, Mircea Dorin Crețu alături de domnii subprefecți, Șebu Sebastian și Florea Gabriel, având următoarea ordine de zi:

  1. Evoluția încasărilor bugetului general consolidat în anul 2023, comparativ cu anul 2022, temă susținută de domnul Radu Dobre- Șef administrație, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Sibiu.

În anul 2023 Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a depus toate eforturile pentru a asigura un ritm accelerat procesului de digitalizare, în scopul atingerii obiectivelor instituţiei privind îmbunătăţirea conformării voluntare, combaterea evaziunii fiscale şi creşterea eficienţei colectării, asigurându-se atât scăderea costului colectării ( la nivel de agenţie) cât şi a costului conformării ( la nivelul contribuabililor).

Activitatea Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Sibiu în perioada 2022-2023 a continuat pe linia reformelor menite să asigure creşterea capacităţii de colectare a veniturilor bugetare şi reducerea decalajului fiscal, fiind în strânsă corelare cu obiectivele şi ţintele asumate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

În structura contribuabililor administrați în anul 2023 la nivelul A.J.F.P. SIBIU, comparativ cu anul precedent se constată o creștere  cu 2,90 % a numărului total de contribuabili administrați în anul 2023 comparativ cu perioada similară a anului 2022 , respectiv o creștere cu 4,48 % în cazul persoanelor juridice administrate şi cu 2,55 % în cazul persoanelor fizice.

În ceea ce privește veniturile bugetare se constată o creștere semnificativă a veniturilor bugetare nete colectate în anul 2023, comparativ cu perioada similară a anului precedent. Astfel încasările totale nete din anul 2023 comparativ cu perioada similară a anului 2022 au fost mai mari cu 18,06 %(  668,32 milioane lei). La bugetul de stat s-au încasat  2.014,19 mil. lei, cu 21,93 % mai mult față de anul 2022  ( 1.651, 96 mil. lei).

La bugetul asigurărilor sociale de stat  s-au încasat 1.643,68 mil. lei înregistrându-se o creștere a volumului sumelor încasate cu 15,59 % fata de anul 2022 (1.421,96 mil. lei).

La bugetul fondului național unic de asigurări sociale de sănătate s-a înregistrat o creștere a volumului sumelor încasate în anul  2023 cu 84,92 mil lei , respectiv 666,42 mil. lei  fata de 581,50 mil. lei în anul 2022.

La bugetul asigurărilor sociale pentru șomaj în anul 2023 a fost colectată suma de 44,30 mil lei.

În scopul creștere gradului de colectare a veniturilor la bugetul general consolidat, reducerii arieratelor la bugetul general consolidat și preîntâmpinării formării de noi arierate, în cursul anului 2023 A.N.A.F. a  îndrumat și monitorizat permanent activitatea organelor fiscale în materie de colectare a creanțelor bugetare, datorate de contribuabili persoane fizice si juridice, prin :

  • informarea contribuabililor privind  facilităţile fiscale de care pot beneficia în anul 2023;
  • intensificarea  activităţilor  de informare şi stimulare a contribuabililor privind     depunerea declaraţiilor, cererilor şi a altor documente prin intermediul utilizării serviciului Spaţiu Privat Virtual (SPV), în scopul minimizării contactului cu   contribuabilii, reducerii timpului alocat de contribuabili informării pentru îndeplinirea obligaţiilor fiscale, reducerii costurilor alocate în procesul de administrare a veniturilor şi degrevării activităţii salariaţilor din cadrul unităţilor fiscale. Menţionăm faptul că în prezent înregistrăm cu grad ridicat de depunere voluntară a declaraţiilor fiscale pe tipuri de impozite de 94,72 %;
  • monitorizarea  contribuabililor care înregistrează cele mai mari arierate certe;
  • promovarea utilizării serviciilor de plată on-line şi a celei prin intermediul cardurilor bancare;
  • asigurarea de asistenţă şi îndrumare specializată, pe categorii de contribuabili, atât în scris prin răspunsuri oferite la solicitarile contribuabililor cât şi telefonic;
  • pentru asigurarea serviciilor oferite contribuabililor pe bază de programare online, la mezaninul clădirii a fost amenajată o încăpere destinată exclusiv acestui scop, dotată cu birou, scaune şi calculator, informaţiile despre accesul la aceasta fiind afişate în holul de la intrarea în instituţie.

          Îmbunătăţirea activităţii de executare silită şi de acordare a eşalonărilor la plată.

         Se menționează că în perioada 01.01.2023-31.12.2023 prin activitatea de executare silită s-au încasat 249.524.231 lei cu 82.808.177 lei mai mult decât în perioada  similară a anului 2022 ( 166.716.054 lei),  respectiv o creştere de 49,67 %.

În anul 2023 au fost aprobate 863 de eşalonări, pentru arierate totale în valoare de 111.414 510 lei, respectiv cu 32,96 % mai mult faţă de anul 2022, cand au fost aprobate 859 eşalonări la plată pentru arierate în valoare de 83.797.946 lei.

                        În concordanţă cu obiectivele cuprinse în Programul de Guvernare 2020 – 2024, principalele deziderate pentru anul în curs sunt:

  • creşterea conformării voluntare, prin impulsionarea conformării voluntare a contribuabililor la declararea on-line şi plata obligaţiilor fiscale;
  • creşterea eficienţei colectării, prin creșterea numărului de contribuabili care accesează facilitățile fiscale oferite, prin utilizarea unor pârghii eficace şi eficiente, în vederea recuperării arieratelor;
  • impulsionarea activității de executare silită, evitându-se acumularea de noi arierate, dar și eventualele cazuri de fraudă fiscală;
  • creşterea calităţii serviciilor oferite contribuabililor, prin implementarea şi dezvoltarea canalelor moderne de comunicare, în vederea creşterii procentului de utilizare de către  contribuabili a mijloacelor electronice şi implicit reducerea costurilor de conformare ale contribuabilillor;
  • dezvoltarea sistemului de control intern managerial;
  • îmbunătăţirea managementului resurselor umane, redistribuirea personalului în funcţie de necesităţi şi creşterea nivelului de pregătire profesională a angajaţilor;
  • înaintarea unor propuneri legislative, organizatorice și tehnice concrete către conducerea ANAF în vederea informatizării și automatizării unor procese, eficientizării activității și reducerii costului colectării, totodată vom propune implicarea structurilor competitive din cadrul AJFP Sibiu în cadrul unor proiecte-pilot, derulate în special în zona de informatizare.
  • Dinamica relațiilor de muncă și dezvoltarea dialogului social în scopul promovării unor relatii de muncă echitabile la nivelul județului Sibiu, temă susținută de doamna Mihaela Cătană – Șef Birou Contracte Colective de Muncă și Monitorizare Relații de muncă în cadrul ITM Sibiu.

Evoluția schimbărilor de pe piața muncii în ultimii ani au determinat noi abordări politice atât la nivelul Uniunii Europene cât și la nivel național. În plan național, pe lângă modificările aduse legislației muncii în ultimii ani, în vederea adaptării la noile provocări, la evoluția socio-economică pe plan mondial și european și ca efect al globalizării, măsurile cuprinse în programele de guvernare în domeniul muncii au ca obiectiv încurajarea muncii, flexibilizarea pieței muncii, promovarea și garantarea unor relații de muncă echitabile, de natură să asigure protecția socială a salariaților.

Din această perspectivă, relația angajat – angajator reprezintă un obiectiv important al Inspectoratului Teritorial de Muncă Sibiu, în domeniul relațiilor de muncă, pe baza căruia au fost stabilite acțiunile din Programul Cadru de Acţiuni al Inspecţiei Muncii și al Inspectoratului Teritorial de Muncă.

Dinamica relațiilor de muncă la nivelul județului Sibiu în anul 2023.

Conform datelor din registrul general de evidență a salariaților, din numărul total de 15671angajatori activi înregistrați în județul Sibiu la data de 31.12.2023, un procent de 87,83% îl reprezintă microintreprinderile, 9,54% societățile mici, 2,16% societățile mijlocii și 0,47% societățile mari.

Evoluţia numărului de angajatori activi: dacă la 31 decembrie 2023 numărul angajatorilor activi era de 15671, față de 1 ianuarie 2023când acesta era de 15153, se observă o creștere pe parcursul anului 2023 de3,42%, comparativ cu ianuarie 2022 cândnumărul angajatorilor activi era 13643, creșterea este de11,06%.

Evoluţia numărului de salariaţi şi a C.I.M. active: 1 ianuarie 2023 – 31 decembrie 2023, comparativ cu anul 2022

La data de 1 ianuarie 2022 – numărul salariaţilor activi 140704/153963 C.I.M. active;            1 ianuarie 2023 – 141295 salariaţi activi /154890 C.I.M. active, rezultă o creștere a numărului de salariați cu 0,94% / C.I.M. active cu 1,4%.

La 31 decembrie 2023 – 142032 salariaţi activi/156117 C.I.M. active față de începutul anului, respectiv 1 ianuarie 2023, creșterea a fost de 0,52% / 0,79% pe parcursul anului 2023.

1.2. Activitatea desfăşurată în anul 2023 de compartimentul Contracte Colective de Muncă şi Monitorizare Relaţii de Muncă (C.C.M.M.R.M.) din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Sibiu

•Asigurarea evidenței muncii prestate în baza contractelor individuale de muncă prin registrul general de evidență a salariaților și evidența zilierilor și a beneficiarilor prestațiilor acestora

Pentru îndeplinirea acestui obiectiv s-au eliberat nume de utilizator și parole pentru transmiterea on-line a registrului general de evidență a salariaților în format electronic conform prevederilor H.G. 905/2017, pentru 1908 angajatori, fiind preluate și transmise un număr de 1844 registre electronice. Comparativ, raportat la datele statistice de la punctul 1.1. în anul 2022 au fost eliberate 2642 nume de utilizator și parole și au fost preluate 2521 registre electronice.

Conform prevederilor H.G. nr. 905/2017 și ale Ordinului M.M.F.P.S. nr.1918/2011, angajatorii au posibilitatea de a contracta serviciul de completare şi transmitere a registrului general de evidenţă a salariaţilor în format electronic cu terţe persoane, având obligația de a notifica inspectoratul teritorial de muncă, cu privire la încheierea contractelor de prestări servicii, care prin compartimentul C.C.M.M.R.M. preia aceste informaţii şi le gestionează, înregistrând atât contractele încheiate între beneficiari și prestatori cât și cazurile de reziliere. În acest sens, în perioada 01.01.2023 – 31.12.2023 au fost înregistrate un număr de 1417 notificări privind încheierea contractelor cu prestatori de servicii și 302 notificări de reziliere.

În anul 2011, prin Legea nr. 52/2011, legiuitorul a legalizat desfăşurarea activităţilor ocazionale, instituţia noastră are obligaţia legală de a monitoriza modul în care angajatorii îşi desfăşoară activitatea cu zilierii și de a urmări modul în care beneficiarii de lucrări îşi îndeplinesc obligaţiile reglementate de acest act normativ.

Pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu data de 25 iulie 2020, odată cu intrarea în vigoare a Ordinului ministrului muncii şi protecţiei sociale nr. 1.140/2020 care stabileşte metodologia de întocmire şi transmitere a registrului electronic de evidenţă a zilierilor, precum şi înregistrările care se efectuează în acesta, beneficiarii au obligaţia de a ţine evidenţa zilierilor exclusiv în Registrul electronic de evidenţă a zilierilor. De la această dată şi până la 31 decembrie 2023, Inspectoratul Teritorial de Muncă Sibiu a eliberat beneficiarilor un număr de 158 nume utilizator şi parole în vederea înfiinţării registrului electronic, din care 66 în cursul anului 2023.

Din evidenţele inspectoratului rezultă că de la data intrării în vigoare a legii şi până în prezent, un număr de 592 de angajatori au achiziţionat sau au înființat registrul de evidenţă a zilierilor, fiind înregistraţi un număr de 489 angajatori care au înregistrat zilieri, cumulat, până la data de 31 decembrie 2023 fiind înregistrate 870219 poziţii de zilieri, din care un număr de 29911 persoane distincte, 12154 femei, 17757 bărbați.

Asigurarea înregistrării contractelor colective de muncă la nivel de unități, verificarea prevederilor acestora și concilierea conflictelor de muncă declanșate la nivelul unităților.

Activitatea de înregistrare şi verificare a contractelor colective de muncă încheiate la nivel de unitate, de către angajatorii din judeţul Sibiu, conform prevederilor Legii nr. 367/2022 privind dialogul social, s-a realizat şi prin informarea angajatorilor asupra prevederilor actelor normative precizate, cu privire la încheierea contractelor colective de muncă, organizarea evidenței acestora (contracte colective de muncă active și încetate) prin înregistrarea în baza date și arhivarea contractelor colective de muncă și a documentației atașate acestora, depuse de către angajatori pentru înregistrare. În anul 2023 au fost înregistrate 310 contracte colective de muncă şi 56 acte adiţionale, dintre care: 21 acte adiţionale de prelungire a contractului colectiv de muncă ajuns la termenul pentru care a fost încheiat și 35 acte adiționale de modificare a contractelor colective de muncă existente.

În cursul anului 2023 au fost înregistrate 2 (două) conflicte colective de muncă, în cadrul a doi angajatori, pentru care s-a derulat procedura de conciliere din partea Inspectoratul Teritorial de Muncă Sibiu.

•Activitatea de eliberare a dovezii depunerii de către sindicate a dosarului în vederea obţinerii condiţiilor de reprezentativitate de la Inspectoratul Teritorial de Muncă Sibiu, conform cu prevederilor art.56, alin.6 din Legea 367/2022 – privind dialogul social

Au fost depuse un număr de 19 dosare fiind eliberate dovezile pentru sindicatele solicitante.

•Certificarea numărului de salariaţi în vederea obţinerii reprezentativităţii pentru:

– sindicate, conform art. 55 pct. D lit. c, din Legea 367/2022 – privind dialogul social, au fost eliberate un număr de 2 (două) certificate pentru 11 unități, la solicitarea a două organizații sindicale.

-patronate, a fost confirmat numărul de salariaţi pentru un număr de 93 unităţi, potrivit prevederilor art. 80 din Legea 367/2022 privind dialogul social.

•Asigurarea evidenței contractelor de ucenicie înregistrate la I.T.M. Sibiu potrivit art.6 alin.3) din Legea nr. 279/2005 – precizăm că în anul 2023, până la data de 31 decembrie, s-au înregistrat un număr de 5 contracte de ucenicie.

•Asigurarea evidenţei contractelor de stagiu, depuse la I.T.M. Sibiu conform H.G. nr.473/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolvenţii de învăţământ superior. În anul 2023 s-au înregistrat 17 (șaptesprezece) contracte de stagiu și au fost vizate 6 certificate/adeverinţe privind finalizarea acestuia.

•Asigurarea evidenței muncii reglementate de acte normative speciale privind protecția cetățenilor români care lucrează în străinătate, încadrarea în muncă și detașarea cetățenilor străini și a celor aparținând Uniunii Europene și Spațiului Economic European pe teritoriul României, precum și a detașării salariaților în cadrul prestărilor de servicii transnaționale

În anul 2023 au desfășurat activitate 317 lucrători detașați.

•Asigurarea evidenței concedierilor colective dispuse de angajatori și comunicate inspectoratului teritorial de muncă conform art. 70 din Legea 53/2003 – Codul muncii, republicată, în anul 2023 s-au înregistrat 11 notificări privind intenţia de concediere colectivă.

•Asigurarea evidenței societăților comerciale înregistrate la inspectorat potrivit art. II (1) din Legea nr.156/2000, privind protecția cetățenilor români care lucrează în străinătate, republicată, cu modificările și completările ulterioare – în cursul anului 2023 a fost înregistrat un agent de plasare a forței de muncă. Lista acestora este postată pe pagina web a I.T.M. Sibiu fiind actualizată lunar și ori de câte ori este nevoie.

•Asigurarea evidenței angajatorilor care utilizează frecvent munca de noapte – în cadrul acestei activități în cursul anului 2023 au fost înregistrate 56 notificări din partea a 52 de angajatori.

•Asigurarea evidenței avizelor pentru acordarea cumulată a zilelor de repaus săptămânal după o activitate continuă, conform art.137 alin.4 din Legea 53/2003- Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare – în anul 2023 nu s-au solicitat avize.

•Gestionarea carnetelor de muncă rămase în stocul I.T.M. Sibiu după abrogarea Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de muncă.

La data de 31.12.2010, când Decretul nr. 92/1976 a încetat să mai producă efecte juridice, se aflau în păstrare la I.T.M. Sibiu un număr de 59.718 carnete de muncă urmând a fi predate angajatorilor și salariaților. Ulterior instituţia noastră a preluat şi carnete de la unii angajatori care au avut aprobare de completare şi păstrare a carnetelor de muncă la sediu, precum şi de la persoane care au preluat arhiva unora dintre ele în momentul lichidării societăţilor.

La data de 31.12.2022 se aflau în arhiva I.T.M. Sibiu un total de 12729 carnete de muncă, în cursul anului 2023 au fost eliberate 175 carnete de muncă.

•Prestarea de servicii și furnizarea de date și informații, contra cost, în condițiile legii

În cadrul compartimentului C.C.M.M.R.M. au fost întocmite și eliberate în anul 2023 un număr de 1319 certificate/rapoarte/adeverinţe cu informații din baza de date organizată la nivelul Inspecției Muncii (REGES), reprezentând activitatea salariaţilor și a angajatorilor aşa cum rezultă din REVISAL.

Dintre acestea, la solicitarea persoanelor fizice și juridice au fost eliberate 1299 adeverinţe/certificate, 20 adeverinţe au fost eliberate la solicitarea executorilor judecătoreşti.

S-a răspuns astfel solicitărilor celor interesaţi, în conformitate cu prevederile actelor normative care reglementează acest tip de activitate, prestarea de servicii fiind plătită de către solicitanţi conform

Ordinului ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 826/28.05.2014 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestărilor de servicii efectuate în domeniile de activitate ale Inspecţiei Muncii.

•Soluționarea cererilor care fac obiectul activității compartimentului C.C.M.M.R.M.:

În anul 2023, au fost întocmite şi transmise solicitanţilor persoane fizice, juridice şi instituţii publice un total de 963 răspunsuri la adrese şi sesizări, au fost eliberate 116 adeverinţe privind reconstituirea vechimii în muncă pe baza documentelor existente în arhiva instituţiei.

În consecinţă, compartimentul Contracte Colective de Muncă Monitorizare Relaţii de Muncă din cadrul I.T.M. SIBIU, a întocmit și eliberat în cursul anului 2023, un număr total de 2398 adeverinţe, răspunsuri la adrese şi sesizări.

•Verificarea în baza de date a Inspecției Muncii a persoanelor apte de muncă din familiile beneficiare de venit minim garantat, pe baza situațiilor transmise de către Agenția Județeană pentru Prestații și Inspecție Socială (A.J.P.I.S.), precum și transmiterea acestora potrivit art.15 din Legea nr.416/2001 privind venitul minim garantat, modificat prin OUG 93/2016. Pe parcursul anului 2023 au fost verificate un număr de 34334 persoane din listele transmise de A.J.P.I.S.

Dezvoltarea dialogului social în scopul promovării unor relații de muncă echitabile la nivelul județului Sibiu.

Rolul organizațiilor sindicatele în dezvoltarea dialogului social și în promovarea unor relații de muncă echitabile s-a concretizat prin eforturile privind revizuirea legislaţiei în domeniu și îmbunătăţirea cadrului legislativ, prin promovarea unor legi noi pentru domeniul legislaţiei legate de sindicate, domeniul relaţiilor de muncă şi al dialogului social.

La nivelul I.T.M. Sibiu este constituit Consiliul Consultativ Tripartit, cu rol de dialog social, format din reprezentanţi ai compartimentelor cu atribuții de control și monitorizare din cadrul Inspectoratului și reprezentanţi ai confederaţiilor sindicale și patronale reprezentative la nivel naţional, astfel cum au fost desemnați de către acestea următoarele atribuții:

–                       analizează problemele de interes comun identificate în aplicarea prevederilor legislaţiei din domeniul de competenţă al Inspectoratului și face propuneri pentru îmbunătățirea legislației în domeniul de competență;

–                       analizează aspectele care privesc încălcarea legislaţiei muncii atât de către angajatori cât şi de salariaţi și formulează propuneri cu privire la măsurile legale în vederea soluționării acestora;

–                       propune linii de acţiune prin care angajatorii să fie informaţi şi determinaţi să ia măsurile care se impun pentru îmbunătăţirea calităţii muncii, prin crearea unui mediu de muncă sigur şi sănătos, dezvoltarea unei culturi de prevenire a riscurilor profesionale;

–                       identifică şi analizează domeniile de activitate în care angajatorii sunt susceptibili de a utiliza muncă nedeclarată şi formulează propuneri pentru  diminuarea acestui fenomen.

Consiliul Consultativ Tripartit se întrunește în ședințe de lucru, care se desfășoară la sediul I.T.M. Sibiu cu o periodicitate de două luni, în cadrul cărora partenerii sociali asigură realizarea dialogului social la nivelul inspectoratului.

Principalele premise care stau la baza dezvoltării dialogului social în scopul promovării unor relații de muncă echitabile:

  • Procesele de rezolvare a disputelor oferă o resursă părţilor aflate în negociere colectivă şi întăresc parteneriatul social.
  • Valorile diferite pot să sprijine interacţiunile dintre angajaţi şi angajatori, dar aceasta nu înseamnă că părţile sunt lipsite de respect şi integritate. În ciuda diferenţelor de valori părţile pot ajunge totuşi la un consens.
  • Sprijin din partea mediului politic cu precădere în ceea ce privește libertatea de asociere și dreptul la negociere colectivă sprijinirea activităților sindicale
  • Flexibilizarea mediului legislative pentru a se adapta circumstanţelor în schimbare

Printre acțiunile întreprinse de compartimentul C.C.M.M.R.M. din cadrul I.T.M. Sibiu în vederea promovării unor relații de muncă echitabile la nivelul județului Sibiu și a dezvoltării dialogului social se numără:

•                      Dezbaterea, din cadrul Consiliul Consultativ Tripartit din data de 31.01.2023, având ca temă Legea nr. 367/2022 privind dialogul social – publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1238 din 22 decembrie 2022 – în vigoare de la 25 decembrie 2022, care a abrogat în mod expres și a înlocuit Legea privind dialogul social nr. 62/2011, vizând:

 Modificări semnificative de interes pentru piaţa muncii aduse de noul act normativ Legea nr. 367/2022 privind dialogul social:

– Reglementează detaliat instituția reprezentantului salariaților 

– Aduce modificări privind drepturile și reprezentativitatea organizațiilor sindicale 

– Readuce în cadrul legislativ contractul colectiv de muncă la nivel național

– Prevede obligația negocierii colective pentru mai mulți angajatori.

•Prezentarea în cadrul ședinței Consiliului Consultativ Tripartit de la nivelul Instituției Prefectului – Județul Sibiu – 25 mai 2023

Principalele subiecte tratate în cadrul dezbaterii au vizat: 

•Măsuri eficiente în vederea prevenirii conflictelor de muncă – soluționarea pe calea dialogului tripartit a diferendelor de natură socială și economic

•Implicarea partenerilor sociali în promovarea unor proiecte legislative

•Implementarea noului sistem REGES-ONLINE – reforma activităților de evidență și monitorizare a relațiilor de muncă și implementarea noului sistem informatic aferent registrului general de evidență a salariaților.

Acțiunile întreprinse de către Inspecția Muncii prin inspectoratele teritoriale de muncă după apariția Legii 367/2022 privind dialogul social, în scopul dezvoltării dialogului social și promovării unor relații de muncă echitabile, au constituit premisele inițierii Campaniei naționale de promovare a negocierii colective în întreprinderile mici și mijlocii, desfășurată în perioada 01.02.2024 – 29.02.2024, precum și a Campaniei naţionale de informare și conștientizare a prevederilor Legii nr. 367/2002 privind dialogul social, cu modificările și completările ulterioare, care se desfășoară pe tot parcursul anului 2024.

  • Planul de măsuri al Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Sibiu, Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Sibiu și Direcției de Sănătate Publică Sibiu pentru buna desfășurare al activităților de comercializare a produselor alimentare și nealimentare tradiționale, atât în perioada premergătoare cât și în timpul sărbătorilor pascale 2024, la nivelul județului Sibiu a fost prezentat de către doamna Cosma Codruța – șef Serviciu Monitorizarea Serviciilor Publice deconcentrate și dezvoltare economică din cadrul Instituției Prefectului-județul Sibiu.

În cadrul ședinței a fost prezentat Proiectul de Hotărâre și adoptată Hotărârea nr. 3 din 26.03.2024 pentru aprobarea Planului mai sus menționat.

Planul de măsuri pentru buna desfășurare a activităților de comercializare a

produselor alimentare și nealimentare tradiționale, atât în perioada premergătoare, cât și în timpul Sărbătorilor pascale 2024, la nivelul județului Sibiu are următoarele obiective:

  • Verificarea respectării legislației specifice pe domenii de competență
  •  Colaborarea cu toate unitățile sanitare cu paturi și monitorizarea zilnică a raportărilor acestora referitor la apariția unor posibile focare de toxiinfecții alimentare urmare a consumului de produse alimentare neconforme;
  • Protejarea consumatorilor împotriva riscului de a achiziționa produse neconforme sau periculoase și de a li se presta servicii care ar putea să le afecteze siguranța, viața și sănătatea; prevenirea apariției unor posibile focare de toxiinfecții alimentare ca urmare a consumului de produse alimentare neconforme;
  • Verificarea respectării legislației specifice pe domenii de competență
  • Colaborarea cu toate unitățile sanitare cu paturi și monitorizarea zilnică a raportărilor acestora referitor la apariția unor posibile focare de toxiinfecții alimentare urmare a consumului de produse alimentare neconforme
  • Protejarea consumatorilor împotriva riscului de a achiziționa produse neconforme sau periculoase și de a li se presta servicii care ar putea să le afecteze siguranța, viața și sănătatea; prevenirea apariției unor posibile focare de toxiinfecții alimentare ca urmare a consumului de produse alimentare neconforme
  • Supravegherea efectivelor de animale receptive la Encefalopatiile Spongiforme Transmisibile, prin acţiuni de supraveghere clinica şi analize în laborator
  • Implementarea Programului de prevenire şi combatere a  Pestei Porcine Clasice, a Pestei Porcine Africane și a Influenței Aviare, prin asigurarea măsurilor de biosecuritate, controale în exploatațiilor cu porcine/păsări, monitorizarea circulaţiei efectivelor, supravegherea speciilor receptive prin examene clinice şi examene de laborator
  • Asigurarea salubrităţii cărnii de ovine și caprine, provenită de la animalele sacrificate cu ocazia Sărbătorilor Pascale.
  • Asigurarea calității și salubrității produselor alimentare destinate consumului uman, prin examene organoleptice și analize efectuate la laboratorul DSVSA Sibiu din probele afluite conform programului de supraveghere obligatoriu și a programului de autocontrol.
  • Creșterea nivelului de informare al consumatorilor și de consiliere al operatorilor economici.
  • Diverse.

 La această secțiune din Ordinea de zi a ședinței, doamna Monica Moldovan, Consilier superior în cadrul Instituției Prefectului -județul Sibiu, în conformitate cu solicitarea formulată prin adresa nr. 59589/11.05.2023 a Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, de monitorizare lunară în cadrul Colegiului Prefectural, a obiectivului de investiție finanțat prin Programul Naţional de Consolidare a Clădirilor cu Risc Seismic Ridicat (PNCCRS) – “REABILITARE ȘCOALA GENERALĂ NEMȘA, COMUNA MOȘNA, JUDEȚUL SIBIU” raportat la luna februarie 2024, stadiul proiectului este următorul:

  • a fost eliberată autorizația de construire de către Consiliul Județean Sibiu,
  • în vederea semnării contractului de finanțare Primăria comunei Moșna avea termen de 23 martie 2024 pentru  a încărca în platforma digitală a Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în data de 23 martie 2024 următoarele documente: autorizația de construire, hotărârea de Consiliul Local de aprobare a D.A.L.I – ului ( documentație de avizare a lucrărilor de intervenție) ,indicatorii economici, precum și devizul general;
  • întrucât la data de 21 martie 2024 Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a notificat beneficiarul proiectului că devizul general trebuie modificat cu noile normative, în consecință se va proceda la actualizarea devizului general și aprobarea acestuia în ședința Consiliului Local din data de 28 martie 2024 apoi documentele vor fi încărcate în platforma digitală a Ministerului.

Adolescentă dispărută din Axente Sever

0

Poliţiştii sibieni caută o minoră în vârstă de 14 ani care a plecat într-o direcție necunoscută, fără a mai reveni acasă. 


Persoanele ce pot oferi informaţii care să conducă la depistarea acesteia sunt rugate să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.

La data de 26 martie, polițiștii sibieni au fost sesizați de către o femeie cu privire la faptul că, la data de 25 martie a.c., în jurul orei 20:30, fiica sa, VIZINTEANU ANTONIA RAISA VIORICA, în vârstă de 14 ani, a plecat voluntar într-o direcție necunoscută fără a mai reveni la domiciliu, în comuna Axente Sever, județul Sibiu.

Semnalmente: înălțime 160 cm, greutate 60 de kg, ochi căprui, păr brunet, lung, ondulat.

În momentul plecării, minora purta o geacă din material textil de culoare roșu/alb/negru, pantaloni blue-jeans de culoare negru, încălțăminte sport de culoare alb/roz.

Nu se cunosc eventuale semne particulare. 

Cetăţenii care pot oferi informaţii despre această persoană sunt rugați să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.

Ședință de atribuire sau închiriere a pășunii „Oancea”, la Primăria Sadu

0

Primăria Comunei Sadu organizează în conformitate cu prevederile Hotărârii Consiliului Local al Comunei Sadu nr. 19/2024 și a anunțului public de atribuire, în data de 10 Aprilie 2024, ora 12:00, la sediul instituției, ședința de atribuire / închiriere a pășunii „Oancea” aflată în proprietatea privată a Comunei Sadu, județul Sibiu.


Documentația de atribuire se ridică de la sediul Primăriei Comunei Sadu, compartiment Registratură.

Pentru mai multe detalii accesați link-ul: https://sadu.ro/anunt-atribuire-pasune-oancea

Trei zile dedicate folclorului românesc, la Festivalul-Concurs „Lucreția Ciobanu”

0

Valoroși interpreți de muzică populară și membrii Ansamblurilor „Cindrelul-Junii Sibiului”, „Veteranii Junilor Sibiului” și „Ceata Junilor” vor urca pe scena Festivalului-Concurs „Lucreţia Ciobanu” din Sibiu, în zilele de 8, 9 și 10 aprilie 2024. * Biletele se pun în vânzare miercuri 27 martie, online pe eventbook.ro.


A VII-a ediție a Festivalului-Concurs al Cântecului Popular Românesc „Lucreţia Ciobanu” este organizată de Consiliul Judeţean Sibiu şi Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale „Cindrelul – Junii” Sibiu și propune publicului trei spectacole de anvergură, programate la Centrul Cultural „Ion Besoiu” din Sibiu.

Astfel luni, 8 aprilie 2024 și marți, 9 aprilie a.c., 20 de tineri interpreți admişi în faza finală a concursului urcă pe scena festivalului, în fața publicului și a juriului de specialitate. Vor concura pentru premiile festivalului: Anuțoiu Ana-Teodora – Hunedoara,  Avădănei Georgiana-Mădălina – Iași,  Balogh Vasile Raul – Mureș, Bartic Maria Petronela – Gorj, Bertea Delia – Valentina – Suceava, Cojocariu Didi Ionuț – Suceava, Crețu Bianca – Sibiu, Cupșe Denis – Maramureș, Din Alexandra Ilinca – Argeș, Gandore Delia – Vaslui, Ghile Alice Olivia – Sălaj, Răspop Ionela – Sibiu, Lință Vlad Mihai – Hunedoara, Oprea Valentina Vasia – Olt,  Popa Petronela – Suceava, Pîrjol Cristina – Gorj, Sabadoș Anda Iuliana – Timiș,  Șandru Ioana – Gorj, Țîrdea Ștefan – Neamț, Țițoc Oana Alexandra – Maramureș. Fiind ediția în care se aniversează 100 de ani de la nașterea Lucreției Ciobanu, organizatorii vin cu o provocare către toți concurenții: să interpreteze o piesă din repertoriul Doamnei Munților, în compania unei vedete populare.

Concursul va fi urmat în ambele zile de spectacole extraordinare de folclor, în cadrul cărora vor evolua colegi de breaslă din generația Lucreției Ciobanu, interpreți sibieni, foști laureați ai festivalului, „Junii Sibiului”, „Ceata Junilor” şi „Veteranii Junilor Sibiului”. Cu toții vor aduce în șezătoare cântecul, jocul și voia bună, dar și momente de suflet, ce evocă personalitatea Doamnei Munților. 

 Miercuri 10 aprilie 2024, tinerii concurenți au din nou emoții, căci numele câștigătorilor vor fi cunoscute în cadrul Galei Laureaților. Aceasta va fi urmată de un spectacol de excepție, sub egida aniversării a 80 de ani de activitate neîntreruptă a Junilor Sibiului. Protagoniştii momentelor muzical-coregrafice vor fi membrii Ansamblului Folcloric Profesionist „Cindrelul-Junii Sibiului” și tineri interpreți ai scenei muzicii populare românești, într-un concept artistic unic, semnat de Silvia Macrea. 

Biletele, la prețul de 40 lei/20 lei, se pot achiziționa online, de pe EVENTBOOK.RO, începând de miercuri, 27 martie 2024.

PROGRAMUL FESTIVALULUI-CONCURS „LUCREŢIA CIOBANU” 2024

8 APRILIE 2024, ORA 18, CENTRUL CULTURAL „ION BESOIU” DIN SIBIU

Concurs al tinerilor interpreți de muzică populară

„La Sibiu în șezătoare”

  • Gabriela Tuță
  • Ioana Bogdan, Alexandru Urs, Geanina Gavrilă, Tin Vasilescu
  • Paula Medrea, Sînziana Ștefan, Ioana Ștefan, Luminița Dejan, Rodica Popa Comăniciu, Adina Hada,  Alina Pinca
  • Traian Stoiță, Ovidiu Homorodean, Sebastian Emanuel Stan, Răzvan Năstăsescu
  • Adrian Neamțu, Alina Bîcă, Robert Târnăveanu
  • Felicia Stoian, Dumitru Teleagă, Carmen Popovici Dumbravă
  • Mariana Deac, Ionuț Fulea
  • Ansamblul Folcloric „Ceata Junilor”
  • Ansamblul Folcloric Profesionist „Cindrelul-Junii Sibiului”

Coregrafia: Theodor Vasilescu și Silvia Macrea; asistent coregraf: Alesea Sas

9 APRILIE 2024, ORA 18, CENTRUL CULTURAL „ION BESOIU” DIN SIBIU

Concurs al tinerilor interpreți de muzică populară

„Poftiți în șezătoare!”

  • Marcel Părău, Camelia Cosma Stoiță, Nicolae Helera, Nelu Albu, Viorica Telcean
  • Maria Butilă, Ilie Medrea, Mariana Anghel, Alexandru Pugna, Ion Drăgan
  • Maria Marcu, Aneta Stan, Gheorghe Roșoga, Maria Lia Bologa
  • Daniela Condurache, Gheorghe Turda, Angelica Stoican, Traian Jurchela, Nineta Popa
  • Ansamblul Folcloric „Ceata Junilor”
  • Ansamblul Folcloric „Veteranii Junilor Sibiului”

10 APRILIE 2024, ORA 18, CENTRUL CULTURAL „ION BESOIU” DIN SIBIU

Gala Laureaților

Dorinel Gavriluț, câștigătorul ediției 2023 a Festivalului „Lucreția Ciobanu”

Junii Sibiului, Alina Bîcă, Robert Târnăveanu

 „Jocul” Junilor la aniversarea a 80 de ani de activitate

  • Oana Tomoioagă, Paul Ananie, Alexandru Brădățan, Andreea Haisan, Iulia Mihai, Ionuț Cocoș
  • Marian Medregoniu, Emilia Dorobanțu, Bogdan Cioranu, Codruța Rodean, Virginia Irimuș, Daniel Pop
  • Ansamblul Folcloric Profesionist „Cindrelul-Junii Sibiului”

Coregrafia: Theodor Vasilescu și Silvia Macrea; asistent coregraf: Alesea Sas

Prezintă: Iuliana Tudor

Acompaniamentul orchestral este asigurat de Ansamblul Folcloric Profesionist „Cindrelul-Junii Sibiului”.

Dirijori: Cristian Obrejan și Radu Dinescu

Director festival: SILVIA MACREA

Partener: Cricova

Acțiunile CJCPCT „Cindrelul-Junii” Sibiu sunt posibile cu finanțare din partea Consiliului Județean Sibiu.

Scoverzi cu brânză – rețeta unei bunicuțe din Sadu

0

Comuna Sadu, situată poalele Munților Cindrel, la 27 km sud de Sibiu, în zona etnografică Mărginimea Sibiului, se mândrește, pe lângă peisajele pitorești și aerul curat, și cu o gastronomie locală bogată.


Din zestrea gastronomică a Comuna Sadu, vă prezentăm mai jos rețeta doamnei Elena Ivan, o sădeancă cu suflet mare care a pregătit scoverzi cu brânză pentru toți participanții de la mătăuze. CITEȘTE și La Sadu, tradiția mătăuzelor marchează Lăsarea Secului

Gustul autentic din sat le puteți încerca după rețeta următoare:

1 Kg de făină;

2 ouă;

½ litru de lapte;

1 lingură de unsoare amestecată cu făină;

1 praf de sare;

1 praf de copt;

brânză de burduf, cât vă lasă inima;

1 litru de ulei pentru coacere.

Mod de preparare: se amestecă ingredientele uscate, apoi se face o gaură în mijloc în care se pun ouăle bătute și laptele. Se face un aluat care se frământă până de adună pe mijlocul vasului. Aluatul se împarte în două bucăți. Se ia prima bucată se întinde cam de 0,5 cm apoi peste ea se întinde jumate din untura amestecată cu făină și se rulează. Se procedează tot la fel cu a doua bucată. Sulurile de aluat se dau la frigider pentru două ore.

După ce aluatul este scos de la frigider, fiecare sul se taie în bucăți cam de 2 cm. Fiecare bucățică de aluat se rulează apoi se înnoadă. După ce sunt toate bucățile înnodate se ia câte o bucată se întinde foaie subțire și cât mai rotundă se pune pe mijloc brânză, se îndoaie în jumătate și se sigilează bine.

Scoverzile cu brânză se prăjesc în baie de ulei.

Poftă bună!

Cupa României la baschet în fotoliu rulant are loc la Sala Transilvania

0

Federația Româna de Baschet va organiza, în perioada 5-7 aprilie, la Sibiu, Cupa României la baschet în fotoliu rulant. La competiție pot participa structurile afiliate la FRB, acestea fiind invitate să urmeze pașii pentru înscriere prezentați pe site-ul www.https://www.frbaschet.ro.


Va fi o nouă ediție a acestei competiții ce se va desfășura în Sala Transilvania. Anul trecut, sportivi din patru județe au luptat pentru trofeu. Înscrierile pentru ediția din acest an se pot face până pe 31 martie 2024, după cum anunță Federația Română de Baschet.

Clubul Sportiv Comunitar Sibiu va participa la Cupa României la baschet în fotoliu rulant, care va reuni în Sala Transilvania persoane cu dizabilităţi care trăiesc în mai multe județe din țară. Anul trecut au participat sportivi din Sibiu, Cluj, Braşov şi Argeş. Clubul Sportiv Comunitar Sibiu continuă eforturile începute încă din anul 2018 în lucrul cu persoanele cu dizabilităţi, în cadrul proiectului Integrarea în societate a persoanelor cu dizabilităţi motrice prin activităţi sportive – Cupa României la baschet în scaun rulant, o competiţie naţională care aduce împreună practicanţii de baschet în scaun rulant din oraşele din România.

Drum deschis spre barajul de promovare. Primăria Mediaș asigură bugetul necesar echipei de liga a treia

0

Echipa de fotbal ACS Mediaș se poate gândi la meciurile din play-off. Problema finanțării clubului a fost în mare parte rezolvată. Alte trei structuri sportive din Mediaș primesc bani de la autoritățile locale.


Consiliul Local și Primăria Mediaș au asigurat bugetul necesar pentru derularea activității echipei de liga a treia, ACS Mediaș. ”Cu pași mici, dar siguri, repunem Mediașul pe harta fotbalistică a țării. Ne bucurăm că munca și rezultatele noastre nu au trecut neobservate. În ședința de Consiliu Local de joi, Primăria Municipiului Mediaș și-a arătat încă odată suportul pe care îl oferă sportului de performanță. Suma alocată clubului ACS, acoperă o mare parte a bugetului din acest an calendaristic. Ținem să mulțumim pe această cale domnului primar Gheorghe Roman și consilierilor locali pentru tot sprijinul și generozitatea dânșilor. Datorită susținerii dumneavoastră am reușit să ne atingem obiectivele propuse”, au transmis reprezentanții clubului medieșean.

Pentru programele sportive, administrația locală din Mediaș a alocat 2.5 milioane de lei. Dintre aceștia, 2.1 milioane de lei vor merge la echipa de liga a treia. Alte trei cluburi locale, vor primi bani de la bugetul local: Clubul Sportiv Școlar Mediaș și Clubul Sportiv Ippon Mediaș – 140.000 de lei fiecare și Clubul Sportiv Sparta Mediaș – 120.000 de lei.

ADI ECO Sibiu: Pungile de plastic călătoresc în voie prin lume

0

În jur de 18% din plasticul existent ajunge totuși să polueze mediul înconjurător chiar dacă majoritatea deșeurilor de plastic ajung în gropi de gunoi, sunt incinerate sau reciclate.


Plasticul ocupă aproximativ 12% din volumul gropilor de gunoi, motiv pentru care incinerarea deșeurilor a devenit din ce în ce mai atractivă pentru recuperarea energiei, dar cu efecte negative asupra atmosferei din cauza gazelor de ardere rezultate.

Colectarea selectivă a plasticului descurajează incinerarea deșeurilor, reducând profitabilitatea incinerării, aduce beneficii directe calității aerului și mediului înconjurător.

Plasticul nu se descompune ușor, el se fragmentează în particule din ce în ce mai mici până ce ajunge atât de mic încât poate fi purtat de vânt.

Astfel, plasticul care nu este reciclat sau distrus ajunge să circule liber în natură, provocând daune mediului înconjurător și punând în pericol ecosisteme întregi.

Mici fragmente de plastic din ambalaje călătoresc în jurul atmosferei terestre, străbat mii de kilometri, ajung de pe un continent pe altul și contaminează întreaga atmosferă.

Este esențial să începem să reducem consumul plasticului, dar… cum ?

Nu mai este suficient să ne gândim la reciclarea sau reutilizarea plasticului, trebuie să evităm folosirea lui

Sfaturi pentru reducerea consumului de plastic.

Folosiți o sticlă reutilizabilă pentru băuturi calde sau reci, astfel încât să nu fiți nevoiți să achiziționați recipiente de plastic.

Toți producătorii de băuturi răcoritoare folosesc recipiente de plastic și de asemenea dozatoarele de cafea sau locațiile unde se vinde cafea.

Materialele plastice de unică folosință, cum ar fi paiele pentru băuturi, farfuriile și tacâmurile fabricate din plastic, ne fac viața mai ușoară, dar dăunează planetei. Așadar, folosiți tacâmurile din inox și farfuriile din porțelan sau sticlă pentru a evita supraaglomerarea planetei cu plastic. Paiele pot fi înlocuite cu paie din zahăr, bambus sau carton.

Când mergeți la cumpărături, folosiți o sacoșă reutilizabilă de pânză!

ARTICOL SUSȚINUT DE ADI ECO SIBIU

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Sibiu caută iubitor de câini

0

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Sibiu, cu sediul în municipiul Sibiu, Str. Revoluţiei, nr. 4 – 6, judeţul Sibiu, organizează concurs pentru ocuparea, prin încadrare directă, a unui post vacant de agent II (conductor câini) din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Sibiu – Poliția Municipiului Sibiu – Biroul Ordine Publică.

Înscrierea se realizează până la data de 03 aprilie 2024 (inclusiv în zilele nelucrătoare, pe data de 03 aprilie 2024 doar până la orele 16:00), online la adresa de e-mail resurseumane@sb.politiaromana.ro – prin cererea de înscriere tip, completată cu datele solicitate, însoțită de toate documentele menționate în anunț postat pe portalul de servicii electronice al Ministerului Afacerilor Interne (HUB servicii MAI), care constituie dosarul de recrutare.

Cererile de înscriere însoțite de documentația solicitată transmise după data de 03.04.2024, orele 16:00, nu vor fi luate în considerare.

Anunțul poate fi vizualizat pe portalul de servicii al Ministerului Afacerilor Interne și pe pagina de internet a unității, respectiv sb.politiaromana.ro, secțiunea Carieră, sub-secțiunea Posturi scoase la concurs.

Relații suplimentare se pot obține la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Sibiu la numărul de telefon 0269/208.318.

Val de percheziții în România. Este vizat și județul Sibiu

0

În data de 26.03.2024, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Timișoara împreună cu polițiștii Direcției de Investigare a Criminalității Economice din cadrul IGPR și ai Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din IPJ Arad, pun în aplicare 79 de mandate de percheziție domiciliară pe raza județelor Arad, Suceava, Dolj, Călărași, Sibiu, Iași, Teleorman, Mehedinți, Timiș, Braşov, Covasna, Argeş, Ilfov, Constanţa și a municipiului București.

Acțiunea este pusă în acțiune într-un dosar ce vizează destructurarea a două grupuri infracţionale organizate autohtone, dar cu ramnificaţii transfrontaliere în Cehia, Bulgaria și Ucraina, constituite în scopul săvârșirii infracțiunilor de contrabandă cu ţigarete, produse accizabile (tutun) și materiale explozive (pirotehnice) şi spălare a banilor. Cercetările efectuate au reliefat că, în perioada 2022 – 2024, membrii celor două grupuri infracționale au procurat bunurile accizabile din afara României, le-au introdus fraudulos în țară (cu complicitatea sau susținerea unor funcționari din cadrul autorităților publice), transportat și depozitat , în scopul valorificării pe piața neagră.

Pe parcursul administrării probatoriului au fost indisponibilizate cantităţile de 38.019.640 ţigarete (din care peste 24.000.000 pe parcursul a 12 acțiuni de prindere în flagrant), 64 tone tutun pentru fumat, 8,3 tone de materiale pirotehnice şi au fost desfiinţate 3 fabrici clandestine de ţigarete de contrabandă, două aflate pe teritoriul României şi una în Cehia.
Prejudiciul cauzat bugetului consolidat al statului prin activitatea infracţională a celor două grupuri se ridică la suma de 12.740.000 euro.

Au fost reluate lucrările la pista de biciclete Tropini – Rășinari

0

Vremea bună a permis reluarea lucrărilor la pista de biciclete Tropini – Rășinari, anunță reprezentanții Consiliului Județean Sibiu.


Se lucrează la canalizarea ce va prelua apele pluviale de pe suprafața drumului județean 106 A Sibiu – Rășinari, cât și la terasamentul pistei amplasate pe partea dreaptă a șoselei, în direcția Rășinari.

Stadiul fizic de execuție al lucrărilor se apropie de 21%, termenul de finalizare fiind luna august a acestui an.

Pentru construirea celor două segmente de pistă, amplasate de o parte și de alta a drumului, în lungime de câte 1,6 km și lățime de 1,5 m, Consiliul Județean Sibiu a alocat, din bugetul propriu, peste 6 milioane lei.

Sursa: Consiliul Judetean Sibiu

PNL Sibiu îl va susține pe Siegfried Mureșan la alegerile pentru Parlamentul European

0

PNL Sibiu a decis să-l susțină pe Siegfried Mureșan la alegerile pentru Parlamentul European din 9 iunie, ca europarlamentar de Sibiu, a declarat Deputatul Raluca Turcan pe pagina sa de Facebook.


„Un apropiat al județului nostru, Siegfried Mureșan este vicepreședinte al Partidului Popular European din anul 2019, și reales în această funcție în 2022. În mai 2023 a fost numit raportor general (negociator-șef) al Parlamentului European pentru Bugetul Uniunii Europene din 2024, devenind astfel singurul europarlamentar român care deține această poziție în două rânduri, după ce a fost numit raportor general al bugetului UE din 2018.

În mai 2019, Sibiul a fost gazda summitul UE, iar pentru o zi orașul nostru a fost locul de întâlnire al celor mai puternici oameni din Europa. O contribuție semnificativă pentru organizarea acestui eveniment, precum și pentru întâlnirea liderilor PPE a avut-o Siegfried Mureșan, cel care a fost și unul dintre cei care au făcut posibilă construcția Autostrăzii Sibiu – Pitești cu bani europeni” – a transmis Raluca Turcan

Karateka de la CS Kyudokan au câștigat medalii la Cupa Scorpion

0

Sportivele de la CS Kyudokan și-au adjudecat Cupa Scorpion la karate. Clubul Sportiv Kyudokan Mediaș, condus de Dorin Anghel, a reușit o performanță deosebită la întrecerea desfășurată la final de săptămână. Karateka sunt eleve la Liceul Teoretic Axente Sever din Mediaș.


Clubul CS Kyudokan are o activitate de trei decenii, este afiliat Federației de Karate IMAF iar intre practicanții săi se află și elevi ai Liceului Teoretic Axente Sever Mediaș.

A 12-a ediției a Cupei Scorpion a avut loc sâmbătă 23 martie la Slatina. Sportivii medieșeni au participat la probele de kata și kumite, atât individual cât și pe echipe, reușind să se claseze pe podium la fiecare dintre aceste probe. Astfel Daria Circa și Beatrice Lacatoș au obținut locul 1 la kumite individual și locul 2, respectiv locul 3 la kata individual, în vreme ce Melisa Spanache a obținut locul al doilea la kata individual și două locuri secunde la două categorii de kumite.

Victor Cornea a câștigat turneul de dublu de la Murcia

0

Sibianul Victor Cornea a reușit să câștige primul trofeul din 2024. Acesta s-a impus în proba de dublu în turneul desfășurat în Spania, la Murcia, alături de francezul Theo Arribage.


Perechea româno-franceză a reușit un meci aproape perfect, în finală, în fața dublului Arjun Kadhe și Jeevan Nedunchezhiyan, impunându-se cu scorul de 7-6, 6-1. Cei doi învingători au mai jucat împreună la un turneu, cu o săptămână înainte de turneul din Spania. Competiția a fost dotată cu premii în valoare totală de 74.825 de euro. Românul și francezul au obținut un cec de 7.250 de euro și 75 de puncte în clasamentul ATP de dublu.

Victor Cornea, în vârstă de 30 de ani, este locul 69 în clasamentul de dublu ATP. Acesta a câștigat al 34lea titlu ATP Challenger. Turneul ATP Challenger 75 Murcia s-a încheiat sâmbăta trecută.

Senatorul Nicolae Neagu la sfințirea capelei ortodoxe din Palatul Parlamentului

0

Senatorul PNL de Sibiu a participat luni la sfințirea capelei ortodoxe din Palatul Parlamentului. La eveniment au participat Patriarhul Daniel și președintele Senatului, Nicolae Ciucă. Alfred Simonis, preşedinte interimar al Camerei Deputaţilor a avut iniţiativa de înfiinţare a acestei capele ortodoxe, alături de câțiva parlamentari liberali, printre care și senatorul Nicolae Neagu.


„Această capelă ne ajută să fim mai aproape de Dumnezeu, iar asta înseamnă să fim şi mai aproape de oameni. E un spaţiu deschis pentru toţi cei care vin la Parlamentul României, fie că vin zilnic, vin ocazional sau vin o singură dată. Cu toţii avem nevoie să ne reculegem din când în când şi să găsim sprijin moral pentru vieţile noastre şi pentru deciziile pe care trebuie să le luăm”, a precizat Nicolae Ciucă, şeful Senatului.

Impozitul Auto

0

În 2024, impozitul auto rămâne o temă de interes pentru proprietarii de vehicule. Acest articol intenționează să analizeze detaliile relevante ale impozitării autovehiculelor, incluzând modificările legislative recente și impactul lor asupra contribuabililor. De asemenea, va fi abordată structura impozitului, termenele de plată și oportunitățile de bonificație disponibile pentru cei care aleg să își achite datoriile fiscale în avans. Înțelegerea acestor aspecte este un punct de reper important pentru o planificare fiscală eficientă și conformitatea cu obligațiile legale.


Calcul Impozit Auto 2024

Metoda de calcul a impozitului auto variază în funcție de mai mulți factori, printre care se numără capacitatea cilindrică a motorului, vechimea vehiculului, tipul de combustibil utilizat și emisiile de dioxid de carbon. De exemplu, un vehicul cu capacitate cilindrică mare sau emisii de CO2 ridicate poate fi supus unui impozit mai mare, reflectând impactul asupra mediului. Formula specifică de calcul este detaliată cu titlu general în Codul fiscal, revenind autorităților locale atribuția de a emite acte normative prin care să indice metoda concretă de aplicare a acestora, asigurând transparenta și predictibilitatea pentru contribuabili.

Când se plătește impozitul auto?

Conform Legal Badger, impozitul pentru mijloacele de transport este datorat anual, cu posibilitatea plății în două rate până pe 31 martie și 30 septembrie. Contribuabilii care aleg să plătească integral impozitul până pe 31 martie pot beneficia de o bonificație de până la 10%, un stimulent pentru plata promptă. Cuantumul bonificației este decis de consiliul local sau, pentru București, de Consiliul General al Municipiului.

Excepții și Reduceri Impozit Auto

În contextul legislației fiscale din România privind impozitul auto, este important să evidențiem categoriile de vehicule și proprietari eligibili pentru scutiri de la plata acestui impozit.

În mod expres, articolul 469 din Codul Fiscal românesc stabilește faptul că, de exemplu, persoanele cu handicap grav sau accentuat, veteranii de război, precum și persoanele încadrate în anumite grade de invaliditate beneficiază de scutiri. Aceasta include, de asemenea, mijloace de transport specifice folosite în Delta Dunării, vehiculele istorice, autovehiculele acționate electric și cele utilizate exclusiv pentru intervenții în situații de urgență sau în scopuri educative și sociale. Aceste măsuri sunt menite să sprijine integrarea socială și mobilitatea persoanelor cu nevoi speciale, să promoveze protecția mediului și să faciliteze accesul la educație și servicii sociale. Astfel, cadrul legislativ reflectă o abordare echilibrată între necesitatea colectării taxelor și promovarea unor obiective sociale și de mediu importante.

În concluzie, impozitul auto este o componentă esențială a sistemului fiscal, contribuind la bugetele locale și finanțarea serviciilor publice. Proprietarii de vehicule sunt încurajați să se informeze despre obligațiile lor fiscale și să contribuie la acest efort comun prin plata la timp a impozitelor datorate.

Cum transformă piatra decorativă exteriorul unei case?

0

În designul de exterior, piatra decorativa reprezintă un element cheie în transformarea vizuală și funcțională a spațiilor rezidențiale și nu numai. Acest material cu aspect natural adaugă un caracter unic și o estetică de neegalat suprafețelor, oferind și o durabilitate impresionantă în același timp.


Piatra decorativă exterior – Eleganță naturală și durabilitate

Folosirea de piatră decorativă în designul exterior al unei case aduce o notă de eleganță și rafinament, fiind în același timp o soluție durabilă împotriva intemperiilor. Materialele naturale, precum travertinul, sunt recunoscute pentru longevitatea lor, fiind capabile să reziste de-a lungul deceniilor fără a se deteriora semnificativ.

Unul dintre cele mai mari avantaje ale amenajărilor ce implică piatră decorativă este faptul că ai la dispoziție o varietate de texturi, culori și forme disponibile. Această diversitate permite proprietarilor să personalizeze case cu piatră decorativă exteriorîntr-o multitudine de moduri posibile, conferindu-le, astfel, un aspect unic. Fie că preferi un stil rustic, modern sau clasic, piatra decorativă se adaptează ușor la diferite preferințe și stiluri arhitecturale.

Piatră decorativă – Valoare adăugată și eficiență energetică

Atunci când vorbim despre fațade case cu piatră decorativă, nu ne referim doar la un aspect estetic îmbunătățit al locuinței, ci și la contribuția acestui material la creșterea eficienței energetice a unei case. Piatra decorativă are proprietăți izolatoare naturale, menținând căldura în timpul iernii și răcoarea pe timpul verii. Acest aspect poate reduce costurile cu energia și crește valoarea de piață a proprietății, în același timp.

De ce piatră decorativă Star Stone?

Alegerea unui furnizor de încredere, precum Star Stone, pentru achiziționarea de piatră decorativă exterior este esențială. Compania oferă nu doar o gamă variată de produse de înaltă calitate, ci și consultanță specializată în alegerea soluțiilor optime pentru fiecare proiect. De asemenea, Star Stone se angajează în practici sustenabile, asigurându-se că extracția și prelucrarea pietrei se fac în respect pentru mediul înconjurător. 

Transformarea exteriorului unei case prin utilizarea pietrei decorative este o investiție care aduce valoare estetică, dar și funcțională unei proprietăți. Varietatea, durabilitatea și eficiența energetică sunt doar câteva dintre avantajele care fac din piatra decorativă o alegere populară. Colaborând cu furnizori de renume, precum Star Stone, te asiguri că proiectul tău va beneficia de materiale de cea mai bună calitate și de suportul necesar pentru a-ți pune în practică viziunea.

Optimizarea terenurile de fotbal cu gazon artificial

0

Datorită durabilității și a flexibilității, terenurile de fotbal cu gazon artificial au devenit o soluție din ce în ce mai căutată. Pentru a asigura un joc de înaltă calitate, este esențial să înțelegem cum performanța acestui tip de suprafață poate fi maximizată. În continuare, vei descoperi modalitățile prin care gazonul artificial poate servi cel mai eficient scopul, asigurând o experiență de joc excepțională și o durată de viață îndelungată a terenului.


Menținerea calității gazonului artificial

Pentru a îmbunătăți performanța unui gazon artificial, este crucial să i se asigure o întreținere adecvată. Procesul începe prin curățarea periodică a suprafeței de frunze sau gunoaie. De asemenea, perierea este esențială pentru a preveni compactarea materialului și pentru a menține firele drepte.

Avantajele gazonului sintetic în sport

Gazonul sintetic este mai rezistent la uzură, ceea ce înseamnă că poate susține un volum mare de joc fără a se degrada. De asemenea, este mult mai puțin dependent de condiții meteorologice. Indiferent dacă plouă sau este caniculă, suprafața terenului rămâne în cea mai bună formă pentru a găzdui meciuri și antrenamente.

Performanța specifică a gazonului artificial de fotbal

Dacă se folosește gazon sintetic pentru terenul de fotbal, acesta trebuie să imite cât mai fidel caracteristicile ierbii naturale. Trebuie să fie o suprafață care asigură o bună tracțiune, rularea consistentă a balonului și amortizarea optimă a impactului pentru sportivi. Alegerea corectă a înălțimii fibrelor și a tipului de umplutură poate influența semnificativ calitatea jocului.

Actualizări și inovații tehnologice

Tehnologiile folosite în realizarea gazonului artificial avansează într-un ritm alert, iar implementarea inovațiilor poate contribui considerabil la îmbunătățirea experienței de joc. Fie că este vorba despre materiale noi, mai ecologice și mai performante, sau despre sisteme de drenaj îmbunătățite, fiecare modernizare contribuie la obținerea unui teren superior pentru fotbal.

Alegerea unui gazon artificial fotbal poate fi o alegere strategică. Prin întreținerea regulată, selectarea atentă a materialelor și adaptarea la inovațiile tehnologice, performanța terenurilor de fotbal cu gazon artificial poate atinge și chiar depăși așteptările. Astfel, indiferent de vreme sau de intensitatea utilizării, terenul va oferi o suprafață de joc de înaltă calitate, gata să contribuie la succesul și performanțele sportivilor.

Cum să alegi un televizor la o agenție de amanet televizoare?

0

Agențiile de amanet sunt locuri excelente unde poți cumpăra electronice la prețuri accesibile în stare bună de funcționare. Adesea, acestea au o gamă largă de televizoare pe care le poți obține pentru mult mai puțin decât modelele noi.


Dacă ești în căutarea unui televizor la un preț bun, optează pentru o agenție de amanet.  De ce? Agenția de amanet îți va oferi evaluare la distanță, prețuri corecte, comision negociabil, precum și un profit garantat!

Cum alegi un televizor la o agenție de amanet fără a greși?

  1. Cercetează prețurile

Înainte de a cumpăra televizoare de la o casă de amanet televizoare, este întotdeauna recomandabil să cercetezi prețurile actuale de pe piață. Acesta îți va oferi o orientare pentru a ști dacă un articol are sau nu un preț corect. Reține că nu toate echipamentele electronice de aceeași marcă, model și an de fabricație sunt identice. Factori precum starea joacă un rol foarte important atunci când alegi televizoare amanet;

  1. Verifică să nu aibă defecte

Examinează cu atenție orice articol pe care ești interesat să îl cumperi pentru a vedea dacă are defecte. Constatarea ulterioară a daunelor poate fi problematică, așa că cel mai bine este să verifici pe loc;

  1. Testează televizorul

De regulă, casele de amanet testează întotdeauna electronicele pentru a se asigura că funcționează corect înainte de a le cumpăra. Ei nu îți vor vinde un televizor „în stare bună de funcționare” când știu că nu funcționează. Cu toate acestea, ar fi bine să testezi întotdeauna articolul înainte de a-l cumpăra;

  1. Cere un sfat

De obicei, casele de amanet au experți interni pentru o varietate de articole, inclusiv tv amanet. Chiar dacă te pricepi bine la electronice, nu strică să ceri o a doua opinie de la o casă de amanet. Nu uita că agențiile de amanet cumpără și vând tot timpul electronice. Aceștia pot deține cunoștințe sau o perspectivă asupra unui anumit articol cum ar fi un smart tv amanet pe care tu nu o ai. Ar putea fi util să discuți cerințele tale și să pui întrebări cuiva care are mai multă experiență în domeniul electronicelor, așa cum sunt evaluatorii de la agenția de amanet.

În concluzie, pentru a alege un televizor la o agenție de amanet, asigură-te că cercetezi prețurile, verifici să nu aibă defecte, testezi televizorul și ceri sfatul experților pentru a face cea mai bună alegere.

Două concerte și o singură grevă la Filarmonica Sibiu

0

Filarmonica de Stat Sibiu ia act de decizia SAIFS de a muta greva săptămânală cu o zi mai devreme, pentru a le oferi răgaz de odihnă instrumentiștilor membri de sindicat, de confesiune catolică sau protestantă, care se pregătesc pentru sărbătorile pascale.


În contextul în care Paștele catolic se sărbătorește pe data de 31 martie, conducerea Filarmonicii a planificat concertul simfonic din această săptămână pentru miercuri, 27 martie, ora 19.00. Întrucât Sindicatul Artiștilor Instrumentiști din Filarmonica de Stat Sibiu (SAIFS) a transmis, în această după-amiază, notificarea privind nelipsita grevă de avertisment suprapusă intervalului orar uzual pentru concertul simfonic, instituția manifestă din nou flexibilitate organizatorică și toleranță creștină, reprogramând evenimentul de la ora 17.00.

Concertul se va desfășura sub conducerea maestrului Giancarlo De Lorenzo, director artistic al Orchestrei Simfonice din Sanremo și dirijor principal al Orchestrei Filarmonice Italiene și al Orchestrei Simfonice din Grosseto. De-a lungul celor peste 30 de ani de carieră, s-a aflat la pupitrul unor orchestre prestigioase din țara natală, dar și din Germania, Rusia, Polonia, Ucraina, Finlanda, Mexic, Brazilia, Cipru, Portugalia, Turcia, Canada, Marea Britanie, Serbia sau Republica Cehă, dintre care amintim: Orchestra di Padova e del Veneto, I Pomeriggi Musicali, Orchestra Filarmonica Italiana, Istituzione Sinfonica Abruzzese, Magdeburg Philharmonie, Mainzer Kammerorchester, I Virtuosi Italiani, Riverside Symphony Orchestra, Philarmonie der Nationen, Munchen Philarmonisches Kammerorchester, London Mozart Players.

Soliștii serii sunt Ettore Pellegrino – vioară și Adrian Vasile – violă.

În program se regăsesc trei compoziții celebre de W.A. Mozart: uvertura „Finta Gardiniera” K. 196, Simfonia concertantă pentru vioară, violă și orchestră și Simfonia nr. 38 în Re major „Praga”.

Biletele sunt disponibile la casieria Filarmonicii și pe www.iabilet.ro, la prețul de 60 lei (50% reducere pentru elevi, studenți, pensionari).

Marți, 26 martie, de la orele 19.00, biserica evanghelică „Sf. Maria” din Piața Huet găzduiește concertul „Lumini Pascale”, cu un repertoriu consacrat ritului apusean: Giulio Caccini – „Ave Maria”, Alessandro Stradella – „Pietá, Signore”, Ēriks Ešenvalds – „O salutaris hostia”, César Franck – „Panis Angelicus”, Giovanni Battista Pergolesi – „Stabat Mater”. Orchestra Filarmonicii de Stat Sibiu va fi dirijată de Andrei Stănculescu, iar în ipostază solistică se vor afla: Cristina Fieraru – soprană, Victoria Ghirvu – soprană, Duo Iancu-Lobonț – archlute, Jürg Leutert – orgă.

Accesul se face în baza biletelor în valoare de 10 lei (tarif unic) puse în vânzare pe www.iabilet.ro și la casierie Filarmonicii.

Cinci profesori din cadrul AFT Sibiu, în delegație la Academia Militară din Lisabona

0

Cinci profesori din cadrul Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu au participat în perioada 18–20 martie 2024 la activitatea pilot intitulată „Utilizarea inteligenței artificiale în predarea limbilor străine” organizată de Academia Militară din Lisabona.

Evenimentul planificat în cadrul Liniei de Dezvoltare 18 (LoD18) – Language Education and Training, organizat sub egida Inițiativei Europene de Schimb a Tinerilor Ofițeri (EMILYO), a avut ca scop principal promovarea predării cursurilor în limba engleză și de a încuraja participarea cadrelor didactice din instituțiile europene de învățământ superior militar la ateliere internaționale de formare profesională.


Profesorii sibieni conf.univ.dr. Isabela-Anda Dragomir, conf.univ.dr. Sebastian-Emanuel Stan, lect.univ.dr. Alina-Gabriela Negoescu, lect.univ.dr. Alina-Elena Oneț și prof.gr.I Oana-Alida Bușe, s-au alăturat celor 50 de cadre didactice din Belgia, Bulgaria, Cehia, Spania, Grecia, Letonia și Polonia pentru a disemina cunoștințele și experiențele acumulate cu privire la utilizarea inteligenței artificiale în actul de predare-învățare-evaluare.

De asemenea, conf.univ.dr. Sebastian-Emanuel Stan a susținut o prelegere cu tema „Importanța Managementului Resurselor umane în contextul dezvoltării inteligenței artificiale”, celor 60 de studenți militari de la specializările Inginerie și Științe economice din anii III și IV de licență și master din cadrul Academiei Militare portugheze.

Remarcabilă este și implicarea în organizarea și desfășurarea evenimentului a studentului AFT Sibiu, Emanuel Moroca, din anul III de studii, specializarea Leadership Militar, aflat în mobilitate Erasmus+ la academia portugheză și care a prezentat, alături de alți colegi, o perspectivă inedită din punctul de vedere al studenților, asupra fenomenului inteligenței artificiale.

Sursa: Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu