Tradiția seriei de concerte „Lumini Pascale” continuă pe 5, 9 și 11 aprilie.
Filarmonica de Stat Sibiu organizează la Sala Thalia, miercuri, 5 aprilie, ora 19:00, un concert dedicat sărbătorii pascale catolice și protestante. Alături de orchestra Filarmonicii, condusă de maestrul Ciprian Marinescu, se va afla Corul „Euphonia” al Filarmonicii „Ion Dumitrescu” din Râmnicu Vâlcea dirijat de Aurel Poenaru, precum și soliștii: soprana Edith Borsos, câştigătoare a numeroase concursuri, cu un repertoriu bogat de operă, operetă şi lucrări vocal-simfonice, mezzosoprana Iulia Merca, solistă a Operei Române din Cluj-Napoca din 2009, Ștefan von Korch, unul dintre cei mai apreciați tenori din România, basul György Levente, cu peste două decenii de carieră internaţională, în prezent manager al Filarmonicii din Târgu Mureş.
Corul „Euphonia” activează în peisajul muzical din anul 1981 și are un repertoriu de peste 2.000 de piese din creaţia românească şi universală. Dirijorul Aurel Poenaru a devenit membru al Corului „Euphonia” în 1998, anul în care a absolvit Liceul de Artă din Râmnicu Vâlcea, urmând apoi toate treptele profesionale.
Programul serii are în prim plan opera în concert „Stabat Mater”, de Gioacchino Rossini, inspirată de imnul religios catolic din secolul al XIII-lea „Stabat Mater Dolorosa”, închinat Fecioarei Maria și suferinței legate de crucificarea Mântuitorului.
Biletele sunt puse în vânzare online pe www.iabilet.ro și la casa de bilete a Filarmonicii, la prețul de 40 lei (50% reducere pentru elevi, studenți, pensionari).
Duminică, 9 aprilie, de la ora 19.00, invităm publicul la Catedrala Mitropolitană, la concertul coral dedicat sărbătorii pascale ortodoxe. Concertul va fi susținut de Corul „Timotei Popovici” al Catedralei Mitropolitane din Sibiu, dirijat de pr. lect. dr. Dan Alexandru Streza, și Corala „Șaguniana” a Preoților din Sibiu, sub conducerea muzicală a preotului Alexandru Szasz. Intrarea este liberă.
Tot sub genericul „Lumini Pascale”, reputatul pianist Ștefan Lovin le oferă sibienilor un recital cameral de excepție, marți, 11 aprilie, ora 19.00, la Sala Thalia, cu lucrări din creația compozitorilor români Nicolae Lungu, Gheorghe Danga, Gavriil Musicescu și Alexandru Podoleanu, dar și cânturi gregoriene.
„Recitalul reunește două dimensiuni sonore – una bizantină, cealaltă gregoriană – într-un singur demers componistic și, totodată, improvizatoric. Cele mai cunoscute corale ortodox-bizantine vor fi reinterpretate, transformate și recontextualizate într-o nouă manieră armonică, polifonică și melodică, dând naștere astfel, unor noi compoziții pentru pian solo, dar păstrând esența și caracterul pe care autorii inițiali au inoculat-o lucrărilor corale”, explică artistul.
Biletele sunt puse în vânzare la casa de bilete a Filarmonicii și online pe www.iabilet.ro, la prețul de 30 lei (50% reducere pentru elevi, studenți, pensionari).
Bicicletele au fost verificate și reparate, la fel și GPS-urile cu care sunt dotate. Stațiile de andocare au fost și acestea verificate, iar echipamentele GSM cu care sunt dotate au fost optimizate pentru ca semnalul să fie la parametrii maximi și astfel să transmită date către aplicația mobilă în timp real.
Aproape 400 de biciclete pot fi închiriate la aceleași tarife ca anul trecut, din 44 de locații răspândite în tot orașul. Pe lângă biciclete, seniorii au la dispoziție triciclete speciale pentru ei. Persoanele cu dizabilități motorii pot închiria triciclete adaptate nevoilor speciale disponibile în stațiile din Piața Mică, parcarea de pe Cazarma 90, Grădina Zoologică și Aleea Mihai Eminescu, de lângă Stadionul Municipal.
Reamintim că închirierea bicicletelor se face prin aplicația PBSC care poate fi descărcată gratuit pe orice tip de telefon mobil, Android sau IoS.
Zilele trecute mai mulți sibieni au sesizat un fum înalt, dens, negru venind dinspre Șura Mică. Oamenii au sesizat presa. Conform reprezentanților ISU Sibiu nu au fost intervenții de incendiu în zonă. Deducem că nu au fost apeluri la 112. Totuși, fiind plin sezon al incendiilor de vegetație și al incendiilor de locuințe, se pare, am încercat să aflăm de ce nu se merge la astfel de sesizări.
Reprezentanta ISU Sibiu, Adreea Ștefan ne-a declarat că dacă nu există sesizare la 112, nu există nici intervenție a pompierilor. De asemenea, faptul că se vede un fum negru, nu înseamnă că este un incendiu, neapărat.
Am întrebat specialiști ISU din teren și ne-au spus că diferența între incendiu de vegetație și arderi de vegetație este controlul. „Când oamenii dau foc la miriște, supravegheat și totul merge bine, nu ne anunță. Când le scapă focul de sub control, unii ne anunță, dar mulți fug și suntem anunțați târziu de alții” ne-a spus un lucrător ISU Sibiu din teren, care a dorit să rămână anonim.
Conform datelor oficiale ISU Sibiu, în ultimele 3 zile, aceștia au avut intervenții în trei localități din județ la incendii de vegetație. Cel mai mare a fost marți, 28 martie, la Sibiu unde au ars 10.000 de metri pătrați. Celelalte intervenții au fost mai mici, la Săliște au ars marți 350 mp, iar la Bradu au ars joi 1300 mp de vegetație.
Satelitul spune altceva
În era digitală și cu acces public la sateliți, situația în județul Sibiu în ultimele zile, la incendii de vegetație arată altfel. Conform siteului Zoom Earth care oferă și imagini ale incendiilor din satelit, punctele roșii, radiante de căldură, din județ, din aceleași trei zile raportate de ISU Sibiu, sunt mult mai multe. Altfel spus posibilele incendii de vegetație au fost mai multe decât cele la care au intervenit pompierii.
După cum se vede în imaginile capturate, sursele de căldură, care arată potențiale incendii de vegetație, sunt mai multe. Mai ales că acestea stagnează ore în șir, specific arderilor de vegetație. Dar ele nu apar în raportările ISU Sibiu.
În cazul fumului dens și negru raportat de cititori (foto jos), am investigat, ca jurnaliști, situația și am ajuns la un teren privat unde se ardea ceva. Arderile păreau de la distanță de plastice. Aceste tipuri de arderi de materiale cu conținut de plastic se întâmplă periodic în zone limitrofe Sibiului. Fumul negru este vizibil seara, uneori și mirosul, noaptea. Totuși, intervențiile ISU sau ale altor instituții ca Garda de Mediu sunt minime spre deloc în aceste situații. Pentru că nu sunt apeluri la 112, care să sesizeze potențialul incendiu sau poluare.
Fumul negru s-a ridicat joi peste 6 ore dinspre Șura Mică.
Legea permite arderea controlată, dar aprobată
Legislația permite arderea vegetației uscate, controlat, pe câmpuri. Este o practică veche în agricultură. Dar, aceasta trebuie aprobată, în prealabil.
„Arderea miriştii, vegetaţiei uscate şi a resturilor vegetale se execută numai după obţinerea permisului de lucru cu focul, conform prevederilor Normelor generale de apărare împotriva incendiilor, aprobate prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 163/2007. Emiterea permisului se face prin grija primarului de către şeful Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă (SVSU) sau persoana desemnată în acest sens.” se arată pe paginile de internet ISU.
Autorizațiile fiind date de primării și nu de ISU, situația este greu de controlat. Este complicat de aflat dacă arderile ce apar pe sateliți sau sunt văzute de oameni, chiar au fost și autorizate în prealabil de primării. Nici ISU nu poate controla asta în timp real, ci doar prin controale tematice sau țintite la cazuri anume. Dar care se fac după producerea evenimentelor.
Trebuie precizat că legea nu permite arderea maselor plastice, hainelor etc. Doar a vegetației uscate, controlat, cu autorizație.
Dan Barna, deputat USR de Sibiu, a fost lovit ieri, în Capitală, de o mașină, în timp ce traversa strada pe trecerea de pietoni. Deși era culoarea verde la pietoni, șoferul nu a ținut cont. Barna se afla pe o trotinetă electrică.
Barna a fost dus la spitalul Floreasca din București. „Mulțumesc medicilor de la Spitalul Floreasca pentru grija lor, starea mea de sănătate este bună, urmările nu sunt grave, trebuie doar ceva repaus. Mulțumesc, de asemenea, polițiștilor de la Brigada Rutieră pentru profesionalism și promptitudine.” a scris azi noapte Dan Barna pe pagina lui de Facebook.
”La data de 31 martie a.c., în jurul orei 19:10, poliţişti din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti – Brigada Rutieră, aflaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu, în zona Bd-ului Ion Mihalache, au observat că o persoana de sex bărbătesc care traversa drumul public pe o trotinetă electrică, la intersecţia cu str. Arh. Ion Mincu, ar fi fost acroşată de un autovehicul aflat în mişcare. În acest context, poliţiştii rutieri au identificat persoanele implicate în eveniment, iar persoana care se deplasa cu trotineta electrică a negat că ar fi suferit vătămări, refuzând totodată transportul la spital”, se arată în comunicatul de la Brigada Rutieră a Poliției Capitalei.
„Ulterior, în jurul orei 20:55, Brigada Rutieră a fost sesizată de Spitalul Floreasca despre faptul că, la aceasta unitate sanitară, s-a prezentat o persoană care a afirmat că, în jurul orei 19:10, a fost implicată într-un accident rutier, în urma căruia a suferit vătămări corporale, acordându-i-se îngrijiri medicale. La spital, precum şi la faţa locului, s-au deplasat poliţişti din cadrul Brigăzii Rutiere, în vederea efectuării cercetărilor şi pentru a stabili condiţiile şi împrejurările în care s-a produs accidentul de circulaţie” au adăugat cei de la Brigada Rutieră din București.
O tragedie se putea întâmpla azi noapte, în jurul orei 4:30, atunci când un șofer grăbit și inconștient a realizat o depășire riscantă pe Hula Bradului din Sibiu.
Din cauza manevrei extrem de periculoase, șoferul unui autocar ce venea din Cehia și transporta aproximativ 30 de persoane, a decis într-o fracțiune de secundă să tragă de volan și să iasă în decor, totul pentru a evita impactul frontal. Din fericire nimeni nu a fost rănit.
Imediat după ce a ajuns cu autocarul în șanț, șoferul mașinii mici a plecat de la locul faptei, ca și cum nu a greșit cu nimic pe Hula Bradului.
Direcția de Sănătate Publică Sibiu și Spitalul de Pneumofiziologie au reacționat rapid la un focar TBC descoperit în comuna Brădeni. „Avem confirmate doar 3 cazuri cu îmbolnăvire cu TBC (mama, tatăl și o fată de 17 ani). Mama și fata sunt internate în Spitalul de Pneumofiziologie și primesc tratament de specialitate. Tatăl a refuzat categoric internarea și prin urmare primește tratamentul la domiciliu cu recomandarea fermă de control periodic de specialitate” a declarat pentru SIBIU INDEPENDENT, Horațiu Cojocaru, directorul DSP Sibiu.
Specialiștii de la Spitalul de Pneumofiziologie Sibiu, alături de cei din DSP au demarat rapid un control epidemiologic la Brădeni. După depistarea primelor 3 cazuri în aceeași familie, un grup de medici și asistente s-a deplasat la Brădeni pentru anchete epidemiologice și teste pe toți contacții acestora.
In urma anchetelor epidemiologice au fost investigate un număr de 84 de persoane. Reamintim că Brădeni nu are de foarte mulți ani dispensar. Deși primăria a primit fonduri pentru renovarea dispensarului, lucrările stagnează de mult. Lipsa unor cadre medicale la dispoziția cetățenilor comunei se resimte și în acest focar de TBC.
Copiii din familie infectați ușor, alți contacți refuză testarea
Brădeniul a avut în aceste zile poate cel mai amplu control medical de mulți ani. Specialiștii Spitalului TBC din Sibiu au verificat prima dată pe cei 5 frați care locuiesc împreună cu cele trei persoane confirmate cu TBC. Toți 5 frații au fost confirmați cu primoinfecție TB prin testare IDR la PPD pozitiv. Aceștia au avut contact cu bacilul Koch, care produce TBC-ul însă, din fericire, nu au dezvoltat boala. Au primit tratament profilactic specific, sub supravegherea asistentului comunitar din comuna Brădeni. Aceștia nu mai sunt contagioși în acest moment și se pot reîntoarce în comunitate fără restricții.
Medicii au testat și 12 contacți ai fetei de 17 ani confirmată cu TBC. Aceștia sunt participanți la programul de învățământ secundar “A doua șansă”. Toți sunt adulți – dintre aceștia 5 s-au prezentat pentru investigații, la nici unul dintre ei nu s-a confirmat infecția. Deși specialiștii i-au chemat și pe restul la control, ei au refuzat. „Dacă refuzul persistă, vom proceda conform dispoziților legale, cu privire la zădărnicia măsurilor privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor infectocontagioase” a explicat directorul DSP Sibiu, Horațiu Cojocaru.
Colegii de școală și profesorii luați la control
Au fost testați și 6 profesori, care au intrat la clasă la cursurile programului “A doua șansă”. Toți s-au prezentat pentru investigații și la nici unul nu s-a confirmat infecția.
De asemenea au fost testați 61 de copii școlari și preșcolari de la școala și grădinița Brădeni. Toți erau contacți ai celor 5 copii din familia în care s-au depistat cele 3 cazuri de îmbolnăvire cu TBC. Dintre aceștia un număr de 7 copii au prezentat rezultat pozitiv la testul IDR pentru PPD, adică contact cu bacilul Koch. Pentru toți cei 7 s-au eliberat bilete de înștințare către părinți. Dintre cei 7, la acest moment, s-au prezentat 4 pentru investigații suplimentare și la nici unul nu s-a constatat îmbolnăvirea cu TBC. Ceilalți 3 urmează să se prezinte la Spitalul de Pneumologie în cursul zilei de luni, 3 aprilie, pentru investigații.
42 de organizații non-profit au fost premiate de Banca pentru Alimente Cluj pentru impactul lor în distribuirea alimentelor către cei în nevoie.
“Gala Recunoștinței” a avut loc în data de 30 martie 2023, între orele 16 și 19, la Restaurantul Sarea-n Bucate din Turda, și a reunit reprezentanți ai organizațiilor non-profit din regiunea în care acționează Banca Pentru Alimente Cluj, respectiv din județele Cluj, Sibiu, Bistrița-Năsăud și Alba.
Scopul evenimentului a fost acela de a le mulțumi pentru contribuția lor valoroasă la eforturile de a combate risipa alimentară și sărăcia. Au fost acordate diplome de „Eroi ai comunității” către organizațiile non-profit și s-au celebrat și “Ambasadorii Băncii pentru Alimente” – persoanele care au depus eforturi semnificative pentru a ajuta în creșterea impactului.
„Am fost foarte bucuroși să putem premia organizațiile non-profit și persoanele fizice care au contribuit la activitatea noastră și au ajutat la distribuirea alimentelor către cei în nevoie. Fără acești parteneri și susținători, nu am fi putut avea un asemenea impact în lupta împotriva risipei și a sărăciei.”, a declarat Andreea Bobiș, vicepreședinte executiv la Banca pentru Alimente Cluj.
Din 2018 de la înființarea Băncii Pentru Alimente Cluj, asociația a adunat în total 194 de organizații non-profit beneficiare. Evenimentul a fost organizat în parteneriat cu Crama La Salina, Termene.ro, partener fondator Lidl Romania, parteneri strategici Metro Romania, Kaufland Romania, parteneri finanțatori Penny, Yardi, Auchan, Asociația Suedia, Taste of Asia, cu sprijinul Federației Băncilor Pentru Alimente din România și federația Europeană a Băncilor Pentru Alimente.
Despre Banca pentru Alimente Cluj
Începând de la înființarea din 2018 , Banca pentru Alimente Cluj colectează surplusul de alimente de la agenți economici pentru distribuție gratuită către ONG-uri ce au în grijă persoane defavorizate, în risc de sărăcie și excluziune socială.
În prezent acoperă 4 județe din zona de vest a țării: Cluj, Alba, Sibiu și Bistrița-Năsăud. Scopul asociației este atât reducerea risipei de hrană din lanțul valoric al hranei, cât și ameliorarea sărăciei în județele în care acționează.
De la constituire până în prezent, Banca pentru Alimente Cluj a salvat de la risipă 2.096 tone de hrană, majoritatea de la depozite sau producători. În 2022, a salvat 1.128 tone de alimente și a distribuit echivalentul a peste 2 milioane de porții de mâncare către 111 organizații non-guvernamentale.
Adi Eco Sibiu și super-eroii colectării selective, Tanti Rezi, Miticlă, PETrică, Mărie-Hârtie și BIOrel au luat parte la acțiunile din cadrul programului “Săptămâna Verde”.
Joi, 30 martie, aproximativ 700 de copii, elevi ai Liceului Teoretic Constantin Noica Sibiu au participat la un maraton de activități specifice programului „Săptămâna verde”.
La această întâlnire a participat echipa Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Eco Sibiu , Agentia pentru Protectia Mediului Sibiu și nu în ultimul rând echipa Garda de Mediu Sibiu .
“Toată lumea a venit pregătită să petreacă timp de calitate în compania noastră.
Am citit bucuria și entuziasmul pe fețele lor, atunci când alături de noi au venit și super eroii colectării selective care i -au ajutat pe cei mici să rețină mai ușor culorile recipientelor colectării selective, dar și ce deșeu punem.în fiecare pubela.
După ce au discutat și s-au distrat cu eroii colectării selective, cei mici au vizionat filmulețe în care aceeași eroi incercau să întărească informațiile primite în sala de sport.
În timp ce clasele primare se aflau în sala de sport, elevii din gimnaziu au primit în clasele lor vizita celor de la instituțiile specializate pe protecția mediului înconjurător” – transmite echipa Adi Eco Sibiu.
Echipei i s-a alăturat încă 700 de protectori și iubitori ai naturii coordonați de Consiliul Școlar al Elevilor Liceul Teoretic „Constantin Noica” Sibiu .
“Încet, încet echipa noastră devine din ce în ce mai mare, informațiile corecte ajung la copii și de la copii ajung și la părinți, bunici.
O misiune grea, dar minunată am avut astăzi noi, cei care am încercat să le trezim elevilor dorința de a face fapte bune, de a ocroti planeta și mediul înconjurător și de a colecta selectiv deșeurile.
Au strigat în cor că nu e greu să colectăm selectiv deșeurile, dar de cele mai multe ori comoditatea primează.
Proiectul „Schimbarea începe cu tine” s-a transformat în ” Unde’s mulți puterea crește și planeta întinerește” și nu ne oprim aici, vrem să cooptăm cât mai multe școli în demersul nostru verde.
Mulțumim tuturor celor imllicați în proiectul nostru! Mulțumim elevilor, cadrelor didactice și în special voluntarilor” -au adăugat reprezentanții echipei Adi Eco Sibiu.
Un motociclist a fost rănit astăzi, la intersecția străzilor Cernei – Porumbacului din Sibiu. Un șofer neatent nu i-a acordat prioritate de trecere.
În accident au fost implicate un autoturism condus de un sibian în vârstă de 29 de ani și un motociclist în vârstă de 25 de ani, din Blaj. Accidentul rutier s-ar fi produs pe fondul neacordării de prioritate motociclistului.
În urma impactului, motociclistul a suferit o fractură de gambă stânga și contuzie de umăr.
„SAJ,SIBIU ,a trimis de urgenta un echipaj de tip C, in Sibiu pe str Cernei colt cu str Porumbacului ,la un accident rutier produs între un autoturism și o motocicleta. Echipajul SAJ sosit la fata locului, a asistat medical un bărbat de 25 de ani ,conducătorul motocicletei ,care a suferit o fractura de gamba stânga și contuzie de umăr. Tânărul ,a fost transportat la UPU Sibiu pentru investigații de specialitate și tratament.” a declarat Vasile Scridon, purtătorul de cuvânt al SAJ SIBIU
ACTUALIZARE: Incendiul izbucnit la cabana de pe Valea Avrigului a fost lichidat de pompieri, după mai bine de 3 ore de luptă cu flăcările. Cabana construită din lemn a fost afectată în proporție de 90%.
O cabană situată pe Valea Avrigului a luat foc în cursul zilei de astăzi. La fața locului sunt deja pompierii sibieni.
Conform primelor date, incendiul se manifestă generalizat la întreaga cabană. Din fericire nu există victime. În acest moment se încearcă limitarea și lichidarea focului.
Pompierii militari sibieni intervin în aceste momente pentru localizarea și stingerea unui incendiu la o cabană situată pe Valea Avrigului. La fața locului sunt mobilizate următoarele forțe: două autospeciale de stingere cu apă și spumă, o cisternă cu apă, două autospeciale de primă intervenție și un echipaj SMURD. Incendiul se manifestă generalizat la întreaga cabană. Nu există victime. Pompierii acționează pentru stingere. Intervenția este în desfășurare revin cu detalii.
Comisariatul Județean Sibiu a răspuns afirmativ la invitația venită din partea Școlii Gimnaziale nr. 4 Sibiu pentru a participa în cadrul evenimentelor desfășurate cu ocazia programului „Săptămâna Verde” la clasa doamnei profesor Rodica Popa Comaniciu.
Comisarii Gărzii de Mediu Sibiu au prezentat elevilor materiale ce conţin informaţii legate de protecția mediului, importanța colectării separate a deșeurilor, modul în care pot fi afectați factorii de mediu, dar și despre misiunea Gărzii de Mediu.
“Avem speranța că aceste acțiuni vor contribui la formarea unei generații mai conștiente și mai responsabile în protejarea valorilor naturii, a mediului înconjurător” – au declarat reprezentanții Gărzii de Mediu Sibiu.
Smaranda Bălan a devenit de câteva zile noul purtător de cuvânt al Universității Lucian Blaga din Sibiu. După o perioadă în care instituția a rămas cu postul vacant, Smaranda Bălan a câștigat concursul pe acest post.
Ea este cunoscută sibienilor ca inițiatoare în plină criză COVID a mișcării sociale „Vă ajutăm din Sibiu”. Tot ea a fost unul din promotorii acțiunii „Vă vedem din Sibiu”, când mai mulți cetățeni protestau zilnic cu pancarde în fața sediului PSD contra ordonanțelor pe justiție.
Smaranda Bălan este din Pitești, absolvență a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din București. Ea s-a stabilit acum mulți ani în Sibiu.
Direcția pentru Cultură din cadrul Primăriei Mediaș organizează în data de 3 aprilie 2023 „Ziua Internațională a Cărții pentru Copii și Tineret“.
Evenimentul se va desfășura în cadrul Bibliotecii Municipale „Stephan Ludwig Roth”, alături de preșcolarii Grădinițelor cu Program Prelungit „Bucuria Copiilor” și Nr. 12 din Mediaș. Manifestarea este și un omagiu adus scriitorului danez Hans Christian Andersen, unul din cei mai îndrăgiți autori de basme pentru copii, care a încântat copilăria multor generații cu povești precum: „Soldățelul de plumb”, „Crăiasa Zăpezii” sau „Rățușca cea urâtă”.
În cadrul manifestării, la Biblioteca Municipală „St. L. Roth” Mediaș vor avea loc diverse activități cultural – educative pentru preșcolari, iar copiii vor prezenta o paradă a personajelor din lumea poveștilor.
Prin organizarea acestor programe cultural – educative și recreative, se dorește promovarea literaturii în rândul copiilor, în scopul dezvoltării imaginației, a simțului artistic și estetic, și a familiarizării acestora cu biblioteca.
Maternitatea MedLife Polisano, singurul centru privat de nașteri din Sibiu și unul dintre cele mai apreciate la nivel național, împlinește luna aceasta 10 de activitate, în acest interval fiind aduși pe lume 6250 de bebeluși. Viitoarele mămici aleg Maternitatea MedLife Polisano atât pentru expertiza echipei medicale, formată astăzi din circa 50 de medici și asistenți, cât și pentru grija și empatia cu care personalul medical și auxiliar completează experiența nașterii. De altfel, peste 500 de mămici au optat să nască în cadrul maternității private din Sibiu de două sau chiar de mai multe ori.
Aniversarea a fost marcată de echipa maternității în cadrul unui eveniment la care au participat medici, mămici, dar și viitori părinți. Invitați speciali la eveniment au fost Nicolle Stănese, care a povestit despre experiența nașterii în cadrul MedLife Polisano, Casiana Coțofană – health coach, Ștefania Sămărghițan – consultant în alăptare acreditat IBCLC, dar și un băiețel de nota 10, primul copil născut în maternitatea privată din Sibiu.
“Cei 10 ani de activitate ai Maternității MedLife Polisano înseamnă, de fapt, 10 ani de noi începuturi, de visuri împlinite și de speranță. În tot acest timp am dezvoltat o echipă implicată, dornică să pună la dispoziția viitoarelor mămici întreaga experiență profesională și tot sportul emoțional pentru a asigura nașterea în cele mai bune condiții. Le mulțumim mamelor care ne-au ales pentru acest moment important din viața lor, dar și întregului personal al maternității pentru grija acordată mămicilor și celor peste 6000 de copii aduși pe lume”, a declarat Ștefan Lungu, Manager MedLife Polisano Sibiu.
Avantajul unei maternități integrate într-un spital multidisciplinar: patalogii complexe, gestionate cu succes
Nașterea în Maternitatea MedLife Polisano este definită de expertiza medicală și de serviciile oferite la cele mai înalte standarde de calitate și siguranță. Pacientele au la dispoziție servicii medicale cu acces continuu și aparatură de ultimă generație în sălile de travaliu și de operații atât pe secțiile de obstetrică-ginecologie și neonatologie, cât și în departamentul ATI.
Având avantajul excelenței medicale în cadrul spitalului multidisciplinar MedLife Polisano, de-a lungul timpului au fost gestionate cu succes numeroase cazuri complexe, atât la femei însărcinate, cât și la nou-născuți. Printre ele se regăsesc gravide cu forme severe de trombofilie care au dezvoltat complicații tratate multidisciplinar, gravidă cu hernie de disc operată de echipa de neurochirurgie în timpul sarcinii, cu monitorizarea continuă a echipei de obstetrică, sau o gravidă cu stop cardiorespirator în timpul operației de cezariană, care a fost resuscitată cu succes.
Totodată, profesionalismul medicilor de top a avut un rol important în cazul copiilor născuți prematur sau al celor cu afecțiuni congenitale. Printre ei se numără și doi nou-născuți cu spina bifida, o anomalie congenitală a coloanei vertebrale, care au fost operați cu succes imediat după naștere.
Performanța medicală, completată de grija pentru mamă și copil
Dincolo de întreaga experiență profesională, personalul medical și auxiliar al maternității vine în sprijinul viitoarelor mămici cu toată grija, blândețea și dedicarea de care au nevoie pentru a transforma momentul nașterii în cea mai frumoasă experiență.
Din 2015, Maternitatea MedLife Polisano deține titlul de “Maternitate prieten al copilului”, ca urmare a îndeplinirii criteriilor impuse de Organizația Mondială a Sănătății. Această certificare reflectă preocuparea continuă pentru asigurarea contactului skin-to-skin între mamă și nou-născut imediat după naștere, cunoscut sub conceptul de “Ora Magică“, promovarea alăptării și inițierea precoce a alăptării imediat după naștere.
Fănel Mandea, fostul administrator al societății Medimpact s-a stins din viață. Conducerea Consiliului Județean Sibiu își exprimă regretul pentru trecerea la cele veșnice a domnului ing. Fănel Mandea, fost consilier județean în mandatul 2000 – 2004, care a reprezentat în forul județean comunitatea din nordul județului, fiind cunoscut și pentru activitatea sa de consilier local în Consiliul Local Mediaș, desfășurată în două mandate.
“Dumnezeu să îl odihnească în pace!” – au transmis reprezentanții Consiliului Județean Sibiu
Un actual și un fost profesor de la catedra de Studii de securitate a Universității Lucian Blaga din Sibiu, acuzați adesea pentru discursuri publice anti-evreiești, pro-legionare și pro-Antonescu, sunt în vizorul rectorului ULBS, Sorin Radu. Acesta a precizat astăzi, într-o conferință de presă, că profesorul Corvin Lupu nu mai predă la universitate, iar profesorul asociat Cristian Troncotă a lăsat să se înțeleagă că se vor lua măsuri.
„Personal, dar și instituțional Universitatea se delimitează de orice fel de asemenea declarații. Sunt istoric ca formație și predau chiar perioada secolului XIX – XX și descurajez total un asemenea discurs. Domnul profesor Corvin Lupu nu mai predă la Universitatea noastră. E un răspuns implicit! De cazul domnului profesor Cristian Troncotă, care este asociat, mărturisesc că am aflat cu întârziere. Mea culpa! Foarte târziu am aflat. Pot doar să vă rog să aveți răbdare!” a declarat Sorin Radu, rectorul ULBS Sibiu.
Cine este Cristian Troncotă?
Cristian Troncotă a fost decan al Facultății de Informații din cadrul ANI (2003-2008). În anul 2009 este trecut în rezervă cu gradul de general de brigadă și în retragere din 2019. Începând cu 1 octombrie 2013 a fost profesor universitar titular la Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității „Lucian Blaga” din Sibiu și din 2019 profesor cu contract la plata cu ora la aceeași universitate. Predă cursuri pe teme legate de istoria serviciilor de informații și studiile de securitate.
„Antonescu a emis 64 de decrete în perioada 1940-1944 referitoare la evrei. (..) Nu a omorât pe nimeni, ca să îl încadrezi la Holocaust. (…) I-a discriminat (n.red. pe evrei) pozitiv. Le-a făcut un teatru cu două săli la București și Iași, Gazeta Evreiască – era singura gazetă evreiască din lume! Am avut Gazeta în arhiva de la SRI (…) după ce am plecat de la arhivă, printre alte dosare ei au dat și Gazeta Evreiască la CNSAS și acum CNSAS spun să ei nu o au!” a spus Trocotă la o recentă lansare de carte la Sibiu a fostului lider AUR, Cătălin Georgescu.
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu a organizat o conferință de presă cu tema „Starea universității în 2022”. Conferința a avut loc vineri, 31 martie, în Sala Senatului „Prof. univ. dr. Grațian Ștețiu”
Astfel, ULBS a reluat în context post-pandemic seria întâlnirilor anuale de comunicare cu presa privitoare la activitatea universității din anul precedent.
O sinteză a Raportului rectorului privind starea Universității în perioada martie 2022-februarie 2023 este documentul la care s-a referit în conferința de presă prof. univ. dr. habil. Sorin Radu, rectorul ULBS, avându-i alături la pupitrul vorbitorilor pe prof. univ. dr. habil. Andrei Terian, prorector Cercetare, Inovare și Internaționalizare, pe prof. univ. dr. Raluca Sassu, prorector Studenți și Relația cu Comunitatea și pe prof. univ. dr. ing. Sever Gabriel Racz, prorector Administrare și Dezvoltare Organizațională.
Rectorul universității a vorbit la întâlnirea cu presa despre oportunitățile de învățare pe care le aduc noile programe dezvoltate anul trecut, dar și despre oportunitățile de mobilitate academică pentru studenți și profesori realizate prin programele Erasmus+. Au fost amintite aici și beneficiile celui mai nou parteneriat strategic – intrarea în alianța internațională FORTHEM, alături de alte 8 universități europene, dar s-a vorbit și despre importanța pe care ULBS o acordă corelării ofertei educaționale cu piața forței de muncă.
Preocuparea pentru calitatea vieții de student la ULBS a reprezentat o prioritate, dovadă stând investițiile de peste 18 milioane de lei în dezvoltarea infrastructurii educaționale, a spațiilor de cazare, inclusiv a cantinei studențești, unde au fost optimizate zonele de pregătire și servire a mesei, iar meniul a fost diversificat avându-se în vedere în special dezideratul unei nutriții sănătoase.
Procesul accelerat de internaționalizare, facilitat de accesarea de fonduri europene de cercetare, a deschis numeroase oportunități pentru personalul academic al universității din Sibiu. Proiecte precum ELABCHROM (Establishing a Laboratory of Cultural Heritage in Central Romania) reunesc în momentul de față echipe internaționale ai cărei membri își conjugă și își transferă expertiza, astfel încât potențialul academic al cadrelor didactice sibiene devine o resursă valorificată la nivel global. De altfel, investiția în creșterea calitativă a capitalului uman a presupus anul trecut și încurajarea excelenței prin organizarea de competiții interne și premierea rezultatelor obținute.
Interesul constant al universității pentru capitalizarea rezultatelor proiectelor de cercetare și inovare nu a rămas fără ecou internațional. În 2022, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu a fost prezentă în patru clasamente internaționale de notorietate.
Deoarece performanța în cercetare este intrinsec legată de inovare, ULBS a demarat în 2022 FitEDIH (Futures of Innovation Technologies European Digital Innovation Hub ), un proiect finanțat prin programul Europa Digitală al Comisiei Europene, o premieră la nivel național care construiește un ecosistem regional de inovare și pregătește resursă umană specializată în acest scop.
Calitatea demersurilor desfășurate de ULBS la nivel național și internațional este certificată și de valoarea proiectelor din surse românești și europene câștigate și contractate de-a lungul anului trecut, care, pe toate axele relevante în acest sens (cercetare, inovare, internaționalizare, digitalizare, resurse umane, infrastructură), cumulează peste un sfert din bugetul total al instituției.
O altă direcție importantă arătată în conferința de presă s-a referit la aplicarea în 2022 a strategiei egalității de gen elaborate în 2021, care a urmărit încurajarea activă a participării femeilor în funcții de decizie și reprezentare.
Rectorul ULBS a vorbit și despre politica antiplagiat implementată cu celeritate, după emiterea OME 5255/2021, de către entitățile specializate din cadrul ULBS. Până în acest moment, 1500 de teze de doctorat susținute la Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu în perioada 1990-2016 au fost verificate prin programul de similitudine sistemantiplagiat.ro
Structurat în 22 de capitole, precedate de un cuvânt-înainte din partea rectorului, raportul cuprinde informații referitoare la activitatea didactică, studenți, relația cu comunitatea, cercetare, inovare, studii doctorale, administrare și dezvoltare organizațională, ULBS în clasamentele internaționale, activitatea bibliotecii și a editurii, dar și detalii despre starea financiară a universității. Acesta va fi disponibil în integralitate pe site-ul ULBS începând cu 4 aprilie 2023.
„La finalul celui de-al treilea an de mandat, pot afirma cu tărie că ULBS se află pe o direcție sănătoasă, este o instituție apreciată și respectată în comunitate, țară și străinătate, în plină ascensiune, cu proiecte importante, buget consolidat, planuri de dezvoltare realiste, sustenabile, studenți implicați și pasionați de ceea ce învață, conștienți de oportunitățile pe care le au, precum și cu o comunitate academică în plină dezvoltare, care își investește energia pentru a construi și dezvolta universitatea viitorului, o universitatea europeană”, a subliniat prof. dr. habil. Sorin Radu, rectorul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, vorbind despre dimensiunea valorică a universității pe care o conduce.
Sorin Radu, rectorul Universității Lucian Blaga din Sibiu (ULBS) a anunțat astăzi într-o conferință de presă că anul trecut univeristatea a scanat cu soft anti-plagiat peste 1500 de teze de doctorat din perioada 1992-2016. Printre acestea s-au găsit lucrări posibil plagiate.
Prorectorul ULBS, Andrei Terian a precizat că procesul de verificare automată nu este concludent. Softul identifică pasaje cu alte lucrări apărute online. Dar oamenii ar trebui să verifice dacă aceste lucrări sunt apărut înainte sau după tezele de doctorat de la ULBS. El nu exclude ca multe pasaje și lucrări semnalizate de soft ca plagiate să fie de fapt sursă de plagiere a altora, după apariția tezelor la ULBS.
Rectorul ULBS a spus că după apariția Ordinului de ministru care impunea universităților să verifice tezele de doctorat apărute înainte de 2016, universitatea din Sibiu este cea mai avansată în executarea ordinului. Dar, a precizat el, ordinul nu spune ce trebuie făcut după găsirea lucrărilor posibil plagiate. Universitatea nu are resursa umană necesară să verifice cu oameni fiecare posibil plagiat. Aceasta se face, însă, punctual dacă există cereri în acest sens pe o anumită lucrare. Din păcate, a spus Sorin Radu, foarte rar cineva anunță cazuri de plagiat.
Comisia de etică a ULBS a luat măsuri în 3 cazuri
Sorin Radu a dezvăluit că în anul 2022, Comisia de Etică a ULBS a avut 3 cazuri de plagiat sesizate. Acestea au venit de la București. Este vorba de două cărți și o lucrare științifică. În cazul lucrării, profesorul a retras-o pentru a verifica pasajele incriminate. În ce privește cărțile, Universitatea a notificat toate bibliotecile pentru a fi retrase acestea. De asemenea a postat informația pe siteul ULBS.
O comisie de etică specială a fost creată la nivelul ULBS pentru a se vedea ce măsuri se impun împotriva cadrelor didactice autoare a acestor cărți. Comisia nu a prezentat concluziile încă.
Siteul Bibliotecii ULBS anunță una din cărțile retrase
Pe siteul Bibliotecii ULBS este un anunț referitor la una din cărțile plagiate, retrase.
„În conformitate cu dispozițiile Hotărârii nr. 109 din 09.11.2022 a Comisiei de Etică din cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, menținută prin Hotărârea nr. 32 din 15.12.2022 și Raportul final nr. 32 din 15.12.2022 al Consiliul Național de Etică a Cercetării Științifice, Dezvoltării Tehnologice și Inovării, Biblioteca Universității „Lucian Blaga” din Sibiu retrage din circulație cartea „Lucidity as Suffering : J. M. Coetzee’s Autobiographical Cycle”, autor Daniela Preda, Editura Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, 2014, 202 p., ISBN 978-606-733-008-3.„
Cartea apărută în anul 2014 este semnată de Daniela Preda (foto jos). În 2020 aceasta a candidat contra lui Sorin Radu la funcția de rector al ULBS, dar nu a trecut de primul tur de scrutin. Ea era atunci conferențiar universitar doctor, director al Departamentului de Relații Internaționale din cadrul ULBS.
După jocurile echipei naționale, meciurile din Liga 1 revin.
Cei de la Hermannstadt joacă mâine de la ora 17:00 cu FC Botoșani, în a 2-a etapă din play-out.
Înainte de meci, Hermannstadt se află pe locul 12 cu 17 puncte, iar oaspeții sunt pe locul 10 cu 2 puncte mai mult.
În cele două partide din sezonul regular, Botoșani și Hermannstadt au terminat meciul la egalitate (0-0 și 1-1).
Încă mai sunt bilete disponibile pentru partida de pe 01.04.2023 – ora 17:00. Acestea pot fi cumpărate online prin intermediul Bilete.ro (link aici) sau de la casele de bilete
PROGRAM CASE DE BILETE
Joi – 30.01.2023 – Între orele 10:30 – 18:30 Vineri – 31.03.2023 – Între orele 10:30 – 18:30 Sâmbătă – 01.04.2023 – Între orele 11:00 – 15:00
PREȚURILE BILETELOR
Peluză – 20 RON Tribuna 1 – 50 RON Tribuna 2 – 40 RON Loje – 500 RON
ACTUALIZARE: După o oră de la cererea informațiilor, IPJ SIBIU a adus lămuriri. (VEZI LA FINALUL ARTICOLULUI)
Dispariției studentei Angelika Maurer este cel mai mare mister al județului Sibiu. Al doilea însă, este comunicarea precară a instituțiilor cu presa.
La Sibiu, cernerea informațiilor de interes public se pare că se realizează după niște criterii greu de înțeles. Și nu e vina purtătorilor de cuvânt, ci a șefilor. Ei omit acțiuni ample la UPU SIBIU, „ascund” niște autospeciale de Poliție BMW sau omit să comunice probleme grave la anumite păstrăvării ilegale.
Să revenim! În cursul zilei de ieri, pe sistem secret, scafandrii ISU SIBIU au căutat-o pe Angelika Mauer pe fundul lacului Dumbrava. După ore bune de căutări, trupul acesteia nu a fost găsit. Conform informațiilor „culese vai, vai” și nu oficiale, la acțiune au participat trei scafandri, care au folosit inclusiv o cameră subacvatică.
După aproximativ 40 de minute de la solicitarea informațiilor, atât ISU cât și IPJ nu au transmis informații suplimentare, nici despre numărul scafandrilor, forțele din teren, etc. Cele două instituții nu au anunțat oficial mass-media, nici acțiunea, nici rezultatele ei.
IPJ SIBIU a transmis pe grupul oficial de mass-media următoarele lămuriri:
„În cursul zilei de ieri, 30 martie, polițiștii sibieni, cu sprijinul pompierilor din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Sibiu, au continuat căutările în teren pentru găsirea Angelikăi Maurer. În zona lacului din Muzeul Astra, forțele din cadrul I.S.U. Sibiu, printre care 3 scafandri, cu ajutorul unei bărci pneumatice și a unei autospeciale de primă intervenție, au efectuat căutări atât la suprafața apei, cât și sub apă, rezultatul fiind însă unul negativ. Acțiunile polițiștilor continuă în vederea depistării de noi indicii și mijloace de probă ce pot lămuri situația tinerei căutate.” transmite IPJ SIBIU
Reprezentanții Filarmonicii de Stat Sibiu, în urma comunicatului transmis de SAIFS, zilele trecute, (citește Un nou proces pentru o concediere abuzivă. A șasea săptămână consecutivă cu banderole albe la Filarmonica de Stat Sibiu) su răspuns astfel:
Referitor la comunicatul Sindicatului Artiștilor Instrumentiști din Filarmonica de Stat Sibiu (SAIFS) din 29 martie 2023, constatăm că situația în care se află acum Filarmonica de Stat Sibiu este paradoxală.
1. Câțiva membri de sindicat încearcă să convingă conducerea instituției să semneze un act ilegal: transformarea unui contract individual de muncă pe perioadă determinată în contract pe perioadă nedeterminată, în mod nelegal, “din pix”, fără concurs. Astfel, câțiva muzicieni ajung să poarte banderole albe în fața publicului de câteva săptămâni, în paralel cu o campanie de denigrare a instituției, în principal a managerului, susținută de conducerea sindicatului, reprezentată de doamna Monica Florescu.
Repetăm informația. Unui angajat al instituției i-a expirat de drept contractul individual de muncă pe perioadă determinată, contract încheiat la solicitarea sa în această modalitate pentru a beneficia de indemnizație de cazare, iar după 3 ani de activitate, Filarmonica de Stat Sibiu a propus un nou contract pe perioadă determinată pentru a continua colaborarea. Acesta a refuzat să îl semneze, afirmând că dorește să semneze doar un contract pe perioadă nedeterminată, și ne-a acționat în judecată, motivând că în ianuarie 2020 a câștigat un concurs de angajare pentru perioadă nedeterminată. Însă fostul angajat, domnul D.T., omite să informeze publicul despre faptul că, după concursul din ianuarie 2020, el a depus o cerere prin care a solicitat să se angajeze pe perioadă determinată, pentru a beneficia de subvenția lunară pentru cazare. Filarmonica de Stat Sibiu respectă legile în vigoare. Înțelegând nevoia angajatului, i-am deschis acum posibilitatea de a continua cu un nou contract și ne-a refuzat.
2. Conducerea sindicatului, reprezentată de doamna președintă Monica Florescu afirmă public faptul că ar exista o concediere ilegală.
Domnul F.G., angajat până în luna martie 2023 pe poziția de solist intrumentist gradul 1A, și-a depus dosarul în vederea pensionării la Casa de Pensii. Acesta avea obligația de a ne informa cu privire la acest aspect important al relației cu instituția. În luna martie 2023, Casa de Pensii Sibiu ne-a informat că, din 15 decembrie 2022, s-a emis decizia de pensionare a colegului nostru. Domnul F.G., din diferite motive, nu ne-a anunțat. În conformitate cu legea muncii, art. 56 alin. 1 lit. c), contractul individual de muncă încetează de drept la emiterea deciziei de pensionare de către Casa de Pensii. Am intrat în legalitate în luna martie, pentru că până atunci nu am fost informați, iar la aflarea adevărului am constatat faptul că respectivul contract de muncă a încetat de drept. Pentru a clarifica o altă informație transmisă de sindicatul Filarmonicii, trebuie să precizăm că decizia de pensionare se semnează de emitent, nu de către pensionar, și de aceea fostul nostru coleg nu a semnat decizia.
3. Filarmonica a demarat procedurile de negociere a contractului colectiv de muncă din data de 31 august 2022. Sindicatul nu a răspuns acestei invitații pe care am transmis-o în scris. Suntem surprinși să ne vedem acuzați că nu am demarat această procedură.
Din păcate, de câteva luni, Sindicatul Artiștilor Instrumentiști din Filarmonica de Stat Sibiu, perseverează în a transmite în spațiul public informații eronate sau false la adresa instituției, conducerii și a managerului. Nu ne dorim să interferăm cu interesele private ale conducerii sindicatului, dar trebuie să remarcăm, cu deosebit regret, faptul că organizația sindicală este folosită în alte scopuri decât acelea statutare.
Domnul M.F.S., angajat cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, a refuzat să participe la concertul din norma de lucru, organizat de Filarmonică, dedicat Zilei Femeii (8 martie), absentând și transmițând colegilor că: “Acest concert nu face parte din atribuțiile noastre și nu face parte din obligațiile noastre stabilite de contract/ fisa postului si CCM. Azi dimineața la ora 9 comitetul sindical a pus aceasta problema managerului instituției, însă el a REFUZAT sa rezolve problema. Cei care decideți sa Cântați trebuie sa asumați faptul ca Prestați un serviciu “gratis” / pro-bono. Eu NU accept.”
Toate concertele organizate de către Filarmonică fac parte din atribuțiile de serviciu ale muzicienilor angajați în norma normală de lucru stabilită de lege. Acest concert nu se deosebește cu nimic de altele. Era un concert în ziua de miercuri (8 martie) cu solista Analia Selis. Așadar, managerul nu avea ce problemă să rezolve.
Programul activităților nostre pentru realizarea concertelor și spectacolelor este alcătuit din repetiții zilnice, de câte 4 ore, de luni până joi, la care se adaugă studiu individual realizat la sediu sau acasă care completează orele de lucru și, desigur, concertele cunoscute de tot publicul nostru. Acest program flexibil oferă șansa pregătirii orchestrei și individuale a angajaților din orchestră.
Așa cum se poate observa și pe site-ul instituției, în Filarmonica de Stat Sibiu, nivelul mediu al salariilor nete lunare este de 6.600 lei în orchestră și 2.700 lei în administrație. Având aproximativ 30 de muzicieni cu salarii brute de peste 10.000 lei brut lunar, impactul bugetar asupra județului este destul de consistent și, în consecință, una dintre metodele de a eficientiza investiția publică în cultură este de a diversifica tipurile de concerte și de a mări numărul manifestărilor culturale dedicate copiilor, comunității locale și naționale care ne susțin constant.
În mod regretabil, așa cum se cunoaște deja, au fost cazuri care au făcut ca absența de la un concert educativ a vicepreședintelui sindicatului, domnul Emanuel Dombi, și a colegului acestuia, domnul D.L., motivate ulterior medical, au condus la anularea unui concert educativ. Ne-a surprins faptul că organele de conducere sindicală nu s-au delimitat de această faptă. Din păcate, trebuie să dezvăluim realitatea faptului că, la nivelul orchestrei, în anul 2022 au fost înregistrate 110 concedii medicale care totalizează 440 de zile.
Atitudinea ostilă față de un talentat muzician străin, invitat să colaboreze în orchestră, l-a determinat pe colegul nostru, domnul R.P., să nu îi permită invitatului să cânte în orchestră și nici măcar să se așeze în scenă. Astfel, muzicianul din Italia a fost pus brutal în imposibilitatea de a își onora contractul cu Filarmonica și a fost nevoit să se întoarcă, descumpănit și dezamăgit, înapoi în Italia. Situația sfidează logica, în condițiile în care pe adresa Filarmonicii și chiar a Consiliului Județean Sibiu au fost primite multe solicitări din partea sindicatului care ne cereau să detectăm colaboratori valoroși care să completeze partida de oboi. În loc să ne bucurăm de calitatea artistică a muzicianului invitat, i-am lăsat acestuia impresia că Sibiul nu ar fi un model de acceptare a diversității culturale, nu mai respectă profesionalismul artistic și – pentru că un angajat a ignorat legislația europeană care se referă la libera circulație a forței de muncă în UE – s-a simțit discriminat de către acest coleg.
Din păcate, nu este întotdeauna indicat să privim în culisele scenelor sau nu suntem cu toții dispuși să ne asumăm sacrificiul de a studia multe ore în copilărie pentru a ne atinge visul de a deveni muzicieni, dar aceste sacrificii nu ar trebui să scuze un comportament necivilizat sau nepotrivit. Avem și exemplul unei dirijoare care, în timpul repetiției, ca să se apere de agresivitatea colegului nostru de la tubă, domnul D.L., a trebuit să îl amenințe cu sesizarea organelor de poliție la scenă, pentru a fi lăsată să își desfășoare repetiția și să scape de presiune.
Conducerea Filarmonicii nu susține astfel de comportamente și a demarat procedurile interne pe care le are le dispoziție. Comportamentul agresiv al unui coleg s-a soldat cu un avertisment scris, doar ca o atenționare, iar acesta, contestându-l în justiție, a ajuns să câștige împotriva Filarmonicii. Chiar și așa, Filarmonica nu comentează, ci execută toate hotărârile instanței, indiferent care sunt acestea.
Activitatea orchestrei Filarmonicii de Stat Sibiu este susținută de toți colegii care iubesc arta și se sacrifică pentru aceasta. Majoritatea dintre noi ne dedicăm total acestei vocații care, din fericire, în epoca modernă, ne permite să încheiem și contracte de muncă.
Tocmai de aceea, vă cerem scuze pentru aceia dintre noi care au uitat pentru moment faptul că menirea noastră principală este de a bucura publicul și de a-l face să uite de greutăți, tensiuni și frici. Ne pare foarte rău că se întâmplă, uneori, ca o parte dintre noi să vă încărcăm cu propriile noastre probleme.
Ne dorim ca sindicatul condus de doamna Monica Florescu ș să aibă mai departe ca obiectiv apărarea intereselor salariaților, să protejeze contractele de muncă ale colegilor și să constituie un sprijin în dezvoltarea fenomenului muzical sibian. Încrederea și susținerea pe care ne-o acordă acum Consiliul Județean Sibiu se datorează unei activități de excepție realizată de echipa Filarmonicii, formată din orchestră, administrație și departament tehnic.
Orice transformare radicală poate aduce după sine bucuria sau satisfacția unora, dar și nemulțumirea altora, care acceptă mai greu ieșirea din zona de confort. Trecerea de la 40 de concerte simfonice anual la aproape 67 reprezintă un efort care trebuie susținut de fiecare dintre noi, pentru a fi mai prezenți în comunitate. Dacă în anul 2019, Filarmonica organiza 7 concerte educative anual, ne bucurăm să vă spunem că anul trecut s-a încheiat cu 85 de activități dedicate copiilor și tinerilor. Tot în 2019, Filarmonica se reprezenta în afara Sibiului cu 3 concerte. În 2022, orchestra s-a deplasat de 12 ori în afara orașului și chiar a județului, iar în 2021 am făcut un turneu europeean de 33 de concerte. Ne lăudăm să creștem și pragmatic, evoluând de la 400.000 lei fonduri atrase în anul 2019, la 1.500.000 lei în 2022. Am devenit o instituție atât de demnă de încredere, încât am fost selectați să organizăm, la Sala Thalia, vizita Prințului Charles, actualul monarh al Marii Britanii.
Ne sprijinim pe toți colegii care cu mândrie muncesc pentru aceste realizări care ne duc mai aproape de valorile culturale europene pe care le admirăm, ne bucurăm de energia voluntarilor noștri devotați și de căldura din ce în ce mai evidentă cu care ne înconjoară publicul matur sau tânăr, comunitatea și partenerii.
Mulțumim partenerilor noștri culturali constanți – Muzeul ASTRA, Teatrul de Balet Sibiu, Biblioteca ASTRA și Astra Film -, ne bucurăm să colaborăm în fiecare ediție FITS sau Festivalul Enescu, beneficiem de atenția, remarcile și chiar laudele presei locale și naționale. Avem norocul să fim sprijiniți constant de Consiliul Județean Sibiu, instituția care investește cel mai mare buget în cultură dintre toate consiliile județene din România.
Este datoria noastră să lăsăm deoparte orgoliile și să ne îndeplinim misiunea culturală, scutind spectatorii de manifestări ridicole ale intereselor personale care nu au legătură cu actul artistic.
Invităm comitetul de conducere al Sindicatului Artiștilor Instrumentiști din Filarmonica de Stat Sibiu să-și îndeplinească onest și cu bună credință rolul de apărare a drepturilor legale ale colegilor pe care îi reprezintă, să deblocheze desfășurarea activității instituționale așa cum este ea asumată prin proiectul de management votat de Consiliul Județean Sibiu și evaluările manageriale finalizate cu note maxime, să facem echipă echilibrată, să ne sprijinim atunci când apar greutăți, să lansăm în media informații relevante despre activitatea artistică. Vă invităm să avem un mediu de lucru bazat pe colegialitate și respect reciproc, să susținem colegii, colaboratorii și invitații în efortul de a se acomoda cu un nou colectiv și să oferim publicului concerte și spectacole de calitate, fără să aglomerăm mesajul cu probleme adiacente sau interne.
În perioada 31 martie 2023 – 2 aprilie 2023, Muzeul de Istorie a Farmaciei, din cadrul Muzeului Național Brukenthal Sibiu, este închis pentru lucrări administrative.
Muzeul din Piața Mică, nr. 26, a fost înfiinţat la Sibiu deoarece oraşul a dezvoltat o bogată tradiţie a activităţii farmaceutice de-a lungul timpului. De altfel, chiar prima farmacie de pe teritoriul ţării noastre a fost inaugurată la Sibiu în 1494.
Muzeul se prezintă sub forma unei farmacii de epocă cu oficină şi laborator ce adăpostesc peste 6600 de piese şi instrumente farmaceutice.
Alături de acestea, muzeul prezintă vizitatorilor şi o colecţie de homeopatie.
Deputat Bogdan Trif, președintele Organizației Județene PSD Sibiu a transmis către mass-media următorul comunicat de presă:
Bogdan Trif: ” Inițiativa mea de sprijinire a românilor prin digitalizarea serviciilor consulare a trecut de Senat și de comisiile din Camera Deputaților”
Consulatele vor elibera acte de identitate în format electronic
Comisia pentru comunitățile de români din afara granițelor țării, din Camera Deputaților, al cărei vicepreședinte sunt, a avizat favorabil proiectul de lege pe care eu, împreună cu câțiva colegi, l-am inițiat, pentru modificarea și completarea unor acte normative în scopul creșterii gradului de digitalizare a serviciilor consulare (PL-x nr. 183/2023). Proiectul de lege ”a trecut” de Senatul României, fiind adoptat în plen în 14.03.2023, și urmează să obțină și votul Camerei Deputaților – for decizional în acest caz.
Acest proiect a fost inițiat în urma discuțiilor pe care le-am avut cu reprezentanți ai diasporei. Am concluzionat că este necesară digitalizarea serviciilor consulare pentru a putea elibera documente în format electronic. Astfel, românii din afara granițelor țării nu vor mai fi ”puși pe drumuri” pentru obținerea diverselor acte care le sunt necesare. Pe lângă reducerea semnificativă a costurilor și a timpilor de așteptare pentru cetățenii români, digitalizarea serviciilor consulare înseamnă și o diminuare substanțială a costurilor statului român cu eliberarea documentelor, dar și degrevarea secțiilor consulare ale României, confruntate cu un mare deficit de personal.
Misiunile diplomatice sau oficiile consulare vor dezvolta capacități tehnice pentru primirea și recunoașterea electronică a documentelor eliberate de autoritățile publice din statele membre UE, cât și pentru programarea electronică a cetățenilor români în scopul accesării serviciilor consulare.
Costurile pentru operaționalizarea sistemelor software și hardware necesare emiterii securizate a documentelor pot fi acoperite din fonduri externe nerambursabile, aflate la dispoziția României tocmai pentru implementarea acestor reforme.
Având toate avizele pozitive, proiectul de lege va ajunge, în scurt timp, în plenul Camerei Deputaților, pentru a fi votat, urmând să fie publicat în Monitorul Oficial și să devină lege.
Un bărbat în vârstă de aproximativ 42 de ani, în timp ce se deplasa pe bicicletă, a fost lovit de o mașină. Evenimentul rutier s-a produs în această seară, în municipiul Sibiu.
Conform primelor date, accidentul rutier s-a produs în sensul giratoriu de lângă hotelul Ramada. Cel mai probabil, șoferița mașinii, o sibiancă în vârstă de 22 de ani, nu s-a asigurat la ieșirea din sensul giratoriu și a intrat în coliziune cu biciclistul. În urma impactului, biciclistul a fost rănit și transportat la spital.
„Un echipaj SMURD a intervenit de urgență în această seară la un accident rutier în Piața Unirii unde un biciclist a fost acroșat de un autoturism. Bărbatul în vârstă de 46 de ani este transportat la UPU Sibiu conștient, având un traumatism la picior și escoriații.” a declarat purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU, Andreea Ștefan
Sosirea pe lume a celui mai nou membru al familiei este un mare motiv de bucurie și necesită o pregătire adecvată. Asta înseamnă că trebuie să acorzi o atenție sporită pregătirii spațiului în care nou-născutul va locui.
Amenajarea camerei trebuie făcută astfel încât să creezi un mediu sigur atât pentru bebeluș, cât și pentru voi, părinții. Acest lucru poate fi costisitor, mai ales că trebuie să investești în lucruri de calitate. Dacă ai nevoie de un mic sprijin financiar, alege un credit rapid care să te ajute să amenajezi camera bebelușului așa cum se cuvine.
Primul pas în pregătirea camerei bebelușului îl reprezintă, evident, golirea camerei și igienizarea sa. Odată golită încăperea, începe procesul de amenajare. Uite care ar fi pașii pe care trebuie să îi bifezi:
Pereții
Pentru început, este recomandat să igienizezi spațiul prin vopsirea pereților. Alege o vopsea non-toxică pe care să o aplici cu cel puțin o lună înainte ca bebelușul să stea în încăperea respectivă. Apoi, aerisește bine camera pentru a fi sigur că orice posibil miros provenit de la vopsea a fost îndepărtat.
Fiind calme și liniștitoare, culorile pale sunt o opțiune inspirată pentru vopsirea pereților. Nuanțele stridente, în schimb, pot induce o stare de agitație. Asta nu înseamnă că nu poți folosi culori puternice, însă fii atent să le folosești cu moderație.
Dacă vrei să optezi pentru tapet, ai grijă ca acesta să conțină, de asemenea, materiale non-toxice. Poți alege și stickere care să încânte privirea bebelușului.
Podeaua
Nu este recomandat să acoperi toată suprafața podelei cu covoare. Acestea atrag foarte mult praf și acarieni. Ceea ce înseamnă că pentru a le menține curate va trebuie să le speli destul de des, lucru care îți va lua cu atât mai mult timp, cu cât ai mai multe covoare.
În schimb, poți opta pentru un covor de dimensiuni mai mici, pe care îl poți amplasa, de exemplu, sub fotoliul de alăptat pentru a proteja picioarele mamei atunci când hrănește copilul.
În ceea ce privește curățarea, alege produse organice de curățare a podelei și covoarelor. Ar fi de preferat ca acestea să fie anti-bacteriene și să nu aibă miros.
Ferestrele
Nici ferestrele nu trebuie să fie acoperite cu multe straturi de textile. La fel ca în cazul covoarelor, vor trebui curățate frecvent din cauza prafului care se strânge pe ele.
Poți opta pentru o perdea și draperii opace, care să reducă lumina în timpul zilei, pentru a oferi micuțului un somn odihnitor. Poți alege de la bun început perdele și draperii scurte pentru a evita riscul ca cel mic să tragă de ele odată ce crește. Iar în cazul în care nu dorești draperii, roletele sunt o variantă la fel de inspirată.
Mobilierul
Când vine vorba despre alegerea mobilierului pentru camera bebelușului, confortul este cuvântul-cheie care ar trebui să îți ghideze procesul de amenajare.
Alege doar piesele de mobilier care îți sunt necesare și lasă locul să respire. Vei avea nevoie de spațiu pentru a plimba bebelușul și pentru a te mișca în voie atunci când vrei să îl schimbi mai repede.
Totodată, camera trebuie să fie decorată cu piese de mobilier utile, precum: pătuț, fotoliu pentru alăptat, comodă sau dulap pentru haine, pături și lenjerie de pat, masă de schimbat. Poți opta și pentru un dulap unde să depozitezi scutece, aleze, creme și alte obiecte utile îngrijirii bebelușului.
Accesoriile
La fel ca în cazul mobilierului, nici accesoriile nu trebui să fie prea multe. Orientează-te către cele care îți sunt de folos.Spre exemplu, o lampă de veghe poate fi utilă noaptea, atunci când hrănești copilul sau când îi schimbi scutecul. De asemenea, este recomandat să optezi și pentru un coș de gunoi pentru scutece. Nu va fi comod să te deplasezi atât de des către coșul de gunoi din bucătărie sau baie pentru a arunca scutecele folosite.
Camera bebelușului trebuie să fie cât mai aerisită și confortabilă. Nu o încărca inutil cu obiecte decorative și jucării. Limitează-te la strictul necesar, iar acest lucru va spori atât confortul tău, cât și al bebelușului.
Obiectele cu adevărat necesare pentru camera nou-născutului pot fi destul de costisitoare, mai ales că trebuie să fie de cea mai bună calitate. Poți opta pentru un credit de nevoi personale ca să faci rost de o sumă suplimentară care să-ți completeze bugetul de amenajare a camerei bebelușului. Astfel, vei putea să investești fără rețineri în cele mai bune articolele pentru bebelușul tău.
Două mașini au intrat în coliziune frontală, în această seară, pe Șoseaua Sibiului din municipiul Mediaș. Ambii șoferi sunt din municipiul Mediaș.
Din primele cercetări efectuate a rezultat că, în timp ce conducea un autoturism spre Sibiu, un localnic în vârstă de 19 ani a virat la stânga spre strada Calafat, a pierdut controlul direcției de deplasare și a intrat în coliziune cu un autoturism condus din sens opus tot de un medieșean, în vârstă de 52 de ani.
În urma impactului, șoferul în vârstă de 52 de ani a suferit mai multe traumatisme și a fost transportat la spital
„SAJ SIBIU, a trimis un echipaj de tip B în localitatea Medias pe Șoseaua Sibiului ,la un accident rutier produs între două autoturisme. Echipajul SAJ ,a acordat asistenta medicala unui bărbat de 52 de ani, care a suferit mai multe traumatisme și excoriatii, apoi a fost transportat la CPU Medias ,în stare stabilă.” a declarat Vasile Scridon, purtătorul de cuvânt al SAJ SIBIU
Spectacolele de teatru pregătite de către Primăria Municipiului Mediaș, prin Direcția pentru Cultură, continuă în data de 1 aprilie 2023, la Sala Traube. Medieșenii sunt invitați să urmărească piesa „Două surori mortale“, un spectacol de comedie de Ana-Maria Bamberger, în regia Dorinei Roman. Piesa de teatru va putea fi urmărită sâmbătă, de la ora 19:00, avându-le ca protagoniste pe actrițele Teatrului Particular Brașov – Dorina Roman și Monica Codreanu.
Biletele pentru acest spectacol pot fi achiziționate la prețul de 10 lei pentru adulți și 5 lei pentru copii, de la Centrul de Informare Turistică din Mediaș, situat pe str. Nicolae Iorga nr. 2, de luni până vineri între orele 8:00 – 16:00, sau înaintea începerii spectacolului, în limita locurilor disponibile.
Consiliul Județean Sibiu, prin Școala Populară de Arte și Meserii „Ilie Micu” Sibiu, în parteneriat cu Arhiepiscopia Ortodoxă Română Sibiu, organizează, în săptămânile dinainte de Paște, mai multe concerte de pricesne:
– Mariana Anghel, împreună cu corepetitorul Marcel Băilă și elevii clasei de canto muzică populară pe care o coordonează, vor susține concertul intitulat „La Tine vin, Iisuse!”, luni, 3 aprilie 2023, de la ora 18:00, la Biserica Ortodoxă Sf. M. Mc. Gheorghe, de pe strada prof. Aurel Popa din Sibiu.
– Luminița Maria Dejan, împreună cu elevii clasei de canto muzică populară pe care o coordonează și cu acompaniatorul Vlad Coțop, vor susține o serie de concerte intitulate „Drumul Crucii”, după cum urmează:
– Luni, 3 aprilie 2023, de la ora 17:00, la Biserica Ortodoxă Nașterea Maicii Domnului, de pe strada Țiglarilor nr. 105 din Sibiu
– Miercuri, 5 aprilie 2023, de la ora 18:00, la Biserica Ortodoxă Sfinții Împărați Constantin și Elena, de pe strada Gheorghe Dima din Sibiu
– Joi, 6 aprilie 2023, de la ora 18:00, la Biserica Ortodoxă Sfânta Treime din Rășinari
– Luni, 10 aprilie 2023, de la ora 17:00, la Biserica Ortodoxă Învierea Domnului, de pe strada Tudor Vladimirescu din Dumbrăveni. La acest concert va participa și Grupul Vocal al Casei de Cultură din Dumbrăveni.
Una dintre acțiunile caritabile și de suflet ale Parohiei Sibiu Spitale 1 prin implicarea directă a preotului Cătălin Dumitrean și a Asociației Femeilor Ortodoxe din Sibiu este preluarea (de la morgă), asigurarea celor necesare pentru înmormântare (cruce, sicriu, colaci etc.) prohodirea și săvârșirea slujbei de înmormântare pentru persoanele fără aparținători, abandonate, oameni ai străzii, o acțiune începută în anul 2020 și care continuă până astăzi prin bunăvoința oamenilor care susțin financiar o parte din aceste costuri, restul fiind suportat de parohie.
De asemenea, tot sub patronajul celor două entități de mai bine de 3 ani și jumătate Părintele Cătălin Dumitrean duce o masă caldă oamenilor străzii ce își găsesc odihna la adăpostul de noapte din Sibiu.
Toate aceste gesturi sunt o împletire a rugăciunii cu faptele milosteniei și poartă în ele o dragoste și o atenție a preotului misionar Cătălin Dumitrean de la biserica de pe strada Dealului, o biserică în care își găsesc liniștea, odihna și împlinirea foarte mulți oameni.
Ministerul Educației a publicat metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2023 – 2024, apobată prin O.M.E. 3.445 din 17 martie 2022, precum și calendarul aferent acestui proces, aprobat prin OME 3.704 din 17 februarie 2023.
Pregătirea procesului de înscriere a început în data de 30 martie 2023, dată în care fiecare unitate de învățământ și inspectoratul școlar vor afișa circumscripțiile școlare și planul de școlarizare propus.
În perioada 3 mai – 18 mai 2023, părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali vor completa/depune/transmite cererile-tip de înscriere. Cererile vor putea fi transmise online, prin poștă sau email sau depuse la unitatea de învățământ la care aceștia solicită înscrierea copiilor. Validarea cererilor este obligatorie, prin semnarea acestora fie la unitatea de învățământ, fie vor fi semnate și transmise online de către părinți, conform procedurii specifice.
Prima etapă de înscriere în învățământul primar se va desfășura în perioada 19 – 31 mai 2023, in 4 faze, astfel:
– 19 – 22 mai 2023: procesarea de către comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea copiilor la școala de circumscripție;
– 23 – 29 mai 2023: procesarea la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse/transmise de părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali, a cererilor prin care se solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unităţile de învăţământ, se va face prin aplicarea criteriilor generale şi specifice de departajare, rezultatele la testul de verificare a cunoștințelor de limba germană fiind unul din aceste criterii pentru elevii ce doresc să urmeze învățământul în limba maternă germană;
– 30 mai 2023: procesarea de către comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea copiilor la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție
– 31 mai 2023: afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar a candidaților înmatriculați și a numărului de locuri rămase libere.
A doua etapă de înscriere în învățământul primar (5 – 15 iunie 2023):
Cererile vor fi completate de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă;
– 5 iunie 2023: comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul școlar;
– 6 iunie – 12 iunie 2023: depunerea/transmiterea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua;
– 13 iunie – 14 iunie 2023: Procesarea la nivelul unităţilor de învăţământ a cererilor-tip de înscriere depuse de părinţi/tutori legal instituiţi/reprezentanţi legali, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul şcolar, pe baza criteriilor generale şi a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile;
– 15 iunie 2023 – afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale pentru clasa pregătitoare.
În perioada 1 – 8 septembrie 2023 sunt prevăzute centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ, pe locuri disponibile după cele două etape.
La nivelul județului Sibiu a fost aprobat un număr de 251,49 clase (mai multe cu 16,20 clase față de anul trecut), pentru un număr estimativ 4914 elevi (mai mulți cu 382 de elevi față de anul trecut). Pe tipuri de învățământ și limba de predare situație este următoarea:
Pentru a vedea circumscripțiile (străzile) arondate unităților de învățământ din municipiul Sibiu puteți accesa linkul de mai jos:
Pentru a vedea circumscripțiile (străzile) arondate unităților de învățământ din Mediaș, Agnita, Cisnădie, Avrig și Rășinari puteți accesa linkul de mai jos:
!!!TELVERDE pus la dispoziție de ISJ Sibiu: 0 800 816 269; program de functionare: luni-joi 8.00-16.30, vineri 8.00-14.00, în perioada 10 aprilie – 11 iunie 2022.
Precizări vizând înscrierea la clasa pregătitoare 2023-2024:
• În clasa pregătitoare vor fi înscriși copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2023 inclusiv. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar.
• Părinţii ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani între 1 septembrie şi 31 decembrie 2023, inclusiv, pot să îşi înscrie copiii în clasa pregătitoare dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător. În situația copiilor care au frecventat grădinița, înscrierea în clasa pregătitoare se face la solicitarea scrisă a părinților, în baza recomandării eliberate de unitatea de învățământ cu nivel preșcolar.
• Evaluarea dezvoltării copiilor se efectuează de către centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE) doar în situația copiilor care nu au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate, pentru copii împlinesc vârsta de 6 ani între 1 septembrie şi 31 decembrie 2023.
• Potrivit Calendarului înscrierii în învățământul primar, în perioada 5 aprilie – 26 aprilie 2023, se va desfășura Evaluarea dezvoltării copiilor care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2022 (pentru copiii care NU au frecventat grădinița sau au revenit din străinătate) și vor fi eliberate recomandările pentru înscrierea în învățământul primar (pentru copiii care au frecventat grădinița).
• Cererea-tip de înscriere la clasa pregătitoare se poate completa online, transmite prin e-mail, prin poștă sau se poate depune la secretariatul unității de învățământ la care părintele dorește înscrierea copilului.
• În situația completării online a cererii de înscriere sau a transmiterii prin e-mail sau prin poștă, părintele va transmite unității de învățământ declarația-tip pe proprie răspundere cu privire la veridicitatea informațiilor introduse în cerere.
• Constituirea formațiunilor de elevi în clasa pregătitoare se face după finalizarea procesului de înscriere, în baza procedurii elaborate de Inspectoratul Școlar Județean/al Municipiului București și aprobată de Consiliul de Administrație, cu respectarea criteriilor de transparență, echitate, nondiscriminare și incluziune (copiii vor fi repartizați în ordine alfabetică în clasele pregătitoare).
Astăzi, 30 martie 2023, între orele 9.00 și 12.00, în toate unitățile de învățământ cu predare în limba maternă din județulul Sibiu, a fost susținută simularea probei de limba și literatura maternă din cadrul examenului de Bacalaureat 2023.
Nu au existat probleme în privința organizării acestei simulări, toate unitățile de învățământ cu clase liceale ce studiază în limba minorităților putând accesa, multiplica și distibui subiectele la timp.
Din cei 262 elevi care puteau susține simularea probei E.b) a examenului de Bacalaureat 2023, au fost prezenți 255 elevi (97,32%), iar 7 elevi au absentat (2,68%).
La Colegiul Național „Samuel von Brukenthal” Sibiu și la Liceul Teoretic „Roth-Oberth” Mediaș prezența a fost de 100%, la Colegiul Național Pedagogic ”Andrei Șaguna” Sibiu au absentat 3 elevi, iar la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu au absentat 4 elevi.
Comunicarea rezultatelor se va face în 06 aprile 2023.
Primăria Sibiu reia procedura de achiziție pentru execuția lucrărilor de reabilitare interioară a sediului Primăriei Sibiu de pe bulevardul Victoriei nr. 1-3, după ce prima procedură, inițiată în noiembrie 2022, a fost anulată din cauză că ofertele depuse au fost neconforme.
“Sediul Primăriei Sibiu din Piața Mare este o clădire emblematică, funcțională și potrivită pentru a primi sibienii în relația lor cu administrația locală. La fel și sediile de pe str. Turismului, cel din Piața Mică nr. 22 și cel din Piața Mică nr. 25. Ne vom ocupa acum și de sediul Primăriei de pe Bulevardul Victoriei unde, printre alte servicii, își desfășoară activitatea Serviciul de Evidență a Persoanelor și Direcția de Asistență Socială. Dată fiind activitatea acestor servicii publice, clădirea primește zilnic un număr mare de cetățeni, iar pentru aceștia dorim să îmbunătățim condițiile în incinte, exteriorul fiind deja reabilitat.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
Până în data de 9 mai 2023 firmele de construcții interesate sunt invitate să depună oferte în programul electronic de achiziții pentru a realiza următoarele lucrări:
• Refacerea instalațiilor de utilități și lucrări pentru o mai bună izolare împotriva infiltrațiilor de apă
• Recompartimentarea unor spații, realizarea tencuielilor decorative și a zugrăvelilor, înlocuirea pardoselilor și reabilitarea grupurilor sanitare, precum și a sistemelor de ventilație și aerisire
• Optimizarea clădirii pentru accesul persoanelor cu dizabilități locomotorii, prin montarea unui lift care să asigure accesul de la demisol până la etajul I, crearea de rampe și a unor grupuri sanitare dedicate
• Creșterea securității la incendiu a clădirii, în principal prin amenajarea hidranților exteriori și interiori, a unei instalații automate de stingere a incendiilor, precum și realizarea instalațiilor de detectare, semnalizare și desfumare în care caz de incendiu.
Valoarea estimată a investiției este de 10,8 milioane de lei.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.