spot_img
14.3 C
Sibiu
vineri, 26 aprilie, 2024
spot_img

Primăria va plăti salariile angajaților din creșele sibiene, în locul Ministerului Educației

Știri din Județ

Publicitate

Primăria Sibiu a găsit o soluție pentru necorelările legislative și sprijină personalul din creșele sibiene, plătind salariile care trebuiau acoperite de Ministerul Educației

Pentru a corecta afirmațiile incorecte apărute într-o publicație locală, vă transmitem următoarele date pentru ca sibienii să fie corect informați: 

În urma unei modificări a Legii educației naționale survenite în septembrie 2021, începând cu anul școlar 2021-2022 creșele de stat au fost arondate grădinițelor. Pentru a aplica prevederile legale, Inspectoratul Școlar Județean Sibiu a emis decizia nr. 654/24.09.2021, prin care creșele din municipiul Sibiu sunt arondate începând cu data de 01.10.2021, unităților de învățământ preuniversitar de stat.


Conform prevederilor Legii educației naționale, modificată prin OUG. nr.100/15.09.2021, „(3) Asigurarea personalului necesar desfășurării educației antepreșcolare se face de către Ministerul Educației”, finanțarea de bază pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizațiile și alte drepturi salariale fiind asigurată din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației, conform aceleiași legi.  


Prin urmare, legislația este clară în sensul că finanțarea salariilor aferente personalului din creșe trebuia să fie asigurată de la Ministerul Educației Naționale, prin Inspectoratele Școlare către unitățile de învățământ care au arondate ca structuri cele 8 creșe din Sibiu.


În data de 14. 02.2022, Primăria Sibiu a primit o solicitare de la Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, fiindu-i cerut sprijinul pentru plata salariilor personalului din creșe aferente lunii ianuarie 2022, având în vedere că sumele necesare plății salariilor personalului din creșe nu au fost alocate Inspectoratului Școlar Județean Sibiu de către Ministerul Educației. De asemenea, se precizează în această adresă că preluarea personalului din creșe pe statele de plată a fost făcută de Ministerul Educației doar la începutul lunii februarie.


Pentru a acoperi această necorelare legislativă, pentru a sprijini sistemul local de educație și pentru ca salariații acestuia să își primească drepturile pentru munca prestată, Primăria Municipiului Sibiu a început demersurile pentru plata salariilor angajaților din creșe aferente lunii ianuarie 2022, chiar dacă sarcina legală a plății acestor salarii cădea în sarcina Ministerului Educației și Inspectoratului Școlar Județean Sibiu. Până la finele acestei săptămâni, angajații își vor primi salariile. Menționăm că și în luna ianuarie 2022 a fost aceeași situație, iar Primăria Sibiu a oferit și atunci acest sprijin, plătind salariile aferente lunii decembrie 2021.

În urma discuțiilor purtate de către doamna Inspector Școlar General, prof. Monica-Adriana Munteanu, cu doamna Primar al Municipiul Sibiu, Astrid Fodor, fondurile necesare plății salariilor aferente lunii ianuarie 2022 pentru personalul din creșe vor fi asigurate din bugetul local al Primăriei Municipiului Sibiu, urmând ca din luna februarie 2022 acestea să fie plătite din bugetul Ministerului Educației, potrivit Inspectoratului Școlar Județean Sibiu.

Ordonanța de urgență nr. 100 din 15.09.2021 a modificat prevederile art. 27, alin. (1^1) din Legea Educației Național nr. 1/2011, menționând faptul că: ”creșele fac parte din sistemul național de învățământ preuniversitar și oferă copiilor antepreșcolari cu vârste cuprinse între 11 luni și 3 ani servicii integrate de educație, îngrijire și supraveghere”, fapt ce a determinat, la solicitarea Primăriei Municipiului Sibiu și prin decizia ISJ Sibiu, arondarea acestora la grădinițele cu program prelungit în interiorul cărora funcționau.

În municipiul Sibiu, creșele au fost arondate ca structuri ale grădinițelor cu program prelungit dar posturile au fost aprobate și gestionate de către Direcția de Asistență Socială a Primăriei Sibiu iar plata salariilor personalului care și-a desfășurat activitatea în aceste creșe a  fost asigurată tot prin Direcția de Asistență Socială- Primăria Sibiu.  

Ca urmare a acestui fapt și raportat la prevederile legislative în vigoare, finanțarea posturilor din creșe care vor fi preluate conform metodologiei de preluare a personalului din aceste unități și implicit alocarea surselor de finanțare aferente, începând cu luna februarie 2022, va fi asigurată din  bugetul de stat prin bugetul Ministerul Educației. În acest moment, unitățile de învățământ cărora li s-au arondat  creșe ca structuri, parcurg pașii legali conform legislației în vigoare pentru finalizarea procesului de preluare a creșelor din administrarea autorităților publice locale în sistemul de național de învățământ. 

În urma tuturor discuțiilor purtate la nivelul Inspectoratul Școlar Județean -Sibiu și Primăria Sibiu s-au întreprins demersurile necesare pentru plata salariilor  personalului din creșe pentru luna ianuarie 2022.

Mulțumim doamnei primar pentru înțelegerea acestei situații nedorite și ne cerem scuze  întregului personal din creșele din municipiul Sibiu pentru disconfortul creat prin întârzierea plăților salariilor aferente lunii ianuarie 2022.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

ACS Mediaș va întâlni liderul clasamentului

Floriile, sărbătoarea Regelui care vine…