spot_img
15.2 C
Sibiu
miercuri, 24 aprilie, 2024
spot_img

De ce să reciclezi anvelopele uzate

Știri din Județ

Publicitate

Peste un miliard de anvelope ajung uzate în fiecare an; ca o incursiune în istorie, reciclarea anvelopelor a fost dintotdeauna un proces important, o prioritate pentru bunăstarea omenirii, dar și pentru menținerea economiei: jumătate de kilogram de cauciuc egala valoarea unei jumătăți de kilogram de argint. Anvelopele reprezintă o categorie de deșeuri pe care o întâlnim peste tot în mediul înconjurător, fiind totodată și unele dintre cele mai reutilizabile deșeuri, fiind confecționate dintr-un cauciuc rezistent și durabil în timp, potrivit ecotree.ro

De ce se recicleaza cauciucurile uzate? Avantaje

România se află încă în stare incipientă când vine vorba de reciclare anvelope, pentru că procedurile noastre nu sunt încă foarte clar determinate. Iată motivele pentru care să reciclezi anvelopele uzate și care sunt avantajele acestui proces: 

  • contribui la diminuarea deșeurilor; 
  • contribui la obținerea unor substanțe chimice, cu potențial energetic, pe care le regăsim în anvelopele uzate;
  • prelucrarea cauciucurilor uzate contribuie la apariția unor produse noi și necesare – gazon artificial;
  • prin reciclarea deșeurilor sunt generate noi locuri de muncă, fiind astfel dezvoltată economia sănătoasă;
  • reciclarea anvelopelor uzate previne poluarea aerului – carbonul este una dintre componentele cauciucului, iar prin ardere (cum se practică adesea cu anvelopele uzate), contribuie la poluarea accentuată a spațiului; 
  • corelat cu emisiile de carbon, anvelopele uzate pot produce incendii greu de controlat; 
  • cauciucurile uzate ocupă mult spațiu atunci când alegem să le păstrăm; 
  • anvelopele nu sunt biodegradabile, deci nu vor dispărea ușor de pe Glob, contribuind la deșeurile din locuri neautorizate, din păduri și oceane. 

Cum se recicleaza anvelopele auto

Pentru reciclare cauciucuri uzate, e important de știut că acestea nu sunt supuse fazei de colectare a deșeurilor, fiind mult prea voluminoase. Cu toate acestea, unitățile care comercializează anvelope sunt obligate prin lege să accepte cauciucurile uzate: producătorul, service-urile auto și vulcanizările. Putem vorbi despre două categorii mari de reciclare cauciucuri:

  • material – când faza de granulare se oprește la dimensiuni mai mari, astfel încât produsul rezultat poate fi folosit pentru gazoane, în construcții sau pentru drumuri;
  • termic – atunci când produsul devine pudră și are alte utilizări, recuperându-se și conținutul său de energie.

In ce consta procesul de reciclare a cauciucurilor

Legislația interzice aruncarea anvelopelor la groapa de gunoi, iar operatorii economici încearcă să le recicleze printr-un proces aparent complicat, dar cu beneficii multiple asupra mediului și aerului pe care îl respirăm. Iată care este procesul de reciclare anvelope auto:

  • redimensionare;
  • separare prin presiunea aerului
  • compactare
  • scanare
  • ambalare

Ulterior, are loc o procedură mecanică prin care sunt separate componentele cu un grad de puritate crescut, iar această procedură este, la rândul ei, împărțită în mai multe faze: 

  1. decuparea taloanelor – în această etapă de reciclare anvelope este scos inelul metalic din talon;
  2. fărâmițarea – cauciucurile uzate sunt tăiate mărunt, fărâmițate, până se obțin bucăți mici de material;
  3. granularea – etapa principală, prin care granulele fine obținute sunt folosite la producerea de covoare de cauciuc, pavele, dale, mobilier stradal, gazon sintetic; 
  4. măcinarea cu lame – faza finală în care cauciucul este transformat în praf de cauciuc. 

Care sunt sistemele si standardele de reciclare a anvelopelor in UE

Deși România încă se află la început în ce privește reciclarea anvelopelor uzate, la nivel european legislația și pașii pentru eliminarea acestui deșeu sunt bine delimitați; la nivelul Uniunii Europene avem de-a face cu trei tipuri de sisteme care gestionează fluxul anvelopelor uzate: 

  • sistemul responsabilității extinse a producătorului – producătorii sunt obligați să gestioneze anvelopele scoase din uz, această variantă aplicându-se, în stadiu incipient, și în România;
  • sistemul de taxe – statul se ocupă de anvelopele scoase din uz, acțiunea fiind finanțată prin intermediul unei taxe pe care clientul o achită ca parte din prețul anvelopei;
  • sistemul pieței libere – se bazează pe cooperarea voluntară dintre companii.

Citește mai mult AICI

Articol susținut de ADI ECO SIBIU și SOMA SIBIU.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Greseli de evitat in alegerea unei rochii de ocazie

EDITORIAL: Elevii sibieni olimpici și viitorul lor

LOAMNEȘ: Investiții masive în școli

Rășinariul are capelă mortuară la standarde