2.2 C
Sibiu
sâmbătă, 03 decembrie, 2022

Elevi și profesori din Colegiul Goga Sibiu la mobilitate transnațională a proiectului ErasmusPlus Measure Me Up!

Știri din Județ

- Advertisement -spot_img

Mobilitate transnațională a proiectului ErasmusPlus Measure Me Up!

Colegiul Național ”Octavian Goga” Sibiu a fost reprezentat în Budapesta, Ungaria, la cea de-a cincea mobilitate transnațională a proiectului ErasmusPlus Measure Me Up! de elevele Sasha Ilie (7C), Alexandra Sarkisian (7C), Daria Dancu (7F) și Negoiță Cristiana (8B), însoțite de prof. Adina Oancea și prof. Monica Cercel.

Mobilitatea s-a desfășurat în perioada 24-29 octombrie 2022, școala gazdă fiind Nikola Tesla Szerb Tanítási Nyelvű Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium.

În prima zi echipele țărilor participante s-au cunoscut în cadru festiv, au prezentat școala pe care o reprezintă și s-au acomodat vizitând sigiliile culturale din Buda.

Cea de-a doua zi a mobilității a debutat cu un workshop Microbit (profesor David Maric).

Elevii participanți au vizitat, apoi, Muzeul Skanzen (cel mai mare muzeu în aer liber din Ungaria), aflat la patru kilometri depărtare de orașul Szentendre. Muzeul conține peste 190 de exponate din diferite părți ale Ungariei și din diferite perioade de timp. Elevii au avut șansa de a experimenta ei înșiși construirea unei case din lemn și fabricarea unor cărămizi din lut, apă și paie.  Vizitarea orașului Szentendre cu muzeul său de marțipan, plimbarea pe malul Dunării de unde s-a putut urmări prin telescop eclipsa parțială de Soare și prânzul într-un restaurant cu specific sârbesc au făcut această zi memorabilă pentru fiecare participant.

Cea de-a treia zi a mobilității elevii au vizitat Tekelijanum, unde au avut sarcina de a măsura atât cu metrul, cât și cu laserul dimensiunile sălii festive pentru a-i determina aria și volumul. După finalizarea sarcinii s-a vizitat biserica ortodoxă sârbească și renumita stradă Vacsi. Ziua a continuat cu introducerea softului ArchiCad, elevii având sarcina de a reda, la scară, sala festivă Tekelijanum, iar după finalizarea acestui workshop s-a vizitat Palatul Parlamentului din Budapesta unde s-a putut vedea Sfânta Coroană a Ungariei. Ziua de lucru a continuat cu partea a doua a workshop-ului ArchiCad. După cină elevii au vizitat Opera.

În cea de-a patra zi s-a continuat partea de programare cu MicroBit, apoi s-a vizitat Palatul Minunilor din Budapesta unde elevii au făcut experimente chimice și au putut să înțeleagă mai bine fizica, prin experimente de optică, magnetism, mecanică sau astronomie. După prânz echipele au confecționat câte un caleidoscop, iar mai târziu au participat la o vânîtoare de comori în parcul Varosliget. S-a continuat după vizitarea Parcului Eroilor cu vizitarea Casei Muzicii și a Muzeului Etnografic.

În ultima zi elevii au utilizat GeoGebra și au reușit să reproducă vitraliile de la Tekelijanum. În cel de-al doilea workshop au fabricat săpun în laboratorul de chimie și au continuat cu un atelier de decupaje ale patrulaterelor cunoscute. S-au acordat diplome participanților, iar seara s-a luat cina, în cadru festiv, pe Dunăre.

Testimonials

Elevii

Sasha: ”Proiectul Erasmus+ ,,Measure me up” mi-a oferit șansa de a învăța lucruri interesante despre Ungaria, trecutul acesteia și mâncarea tradițională, iar cel mai important am reușit sa colaborez cu elevi din diferite țări, cum ar fi: Croația, Spania, Serbia, Turcia și Ungaria. Mi-am dezvoltat creativitatea în activitățile manual, dar și mintea cu ajutorul programelor: Microbit, Geogebra, ArchiCAD. Am vizitat multe obiective turistice și pot spune ca este un oraș foarte frumos

Sunt recunoscătoare si fericita ca am avut aceasta oportunitate de a participa la acest proiect!”

Alexandra: ”Acest proiect mi-a oferit șansa de a cunoaste oameni noi cu pasiuni similare cu ale mele și am învățat lucruri noi.”

Daria: ”A fost prima mea participare în programul Erasmus+ și sunt foarte fericită că am avut această oportunitate. Am avut multe emoții deoarece au fost multe lucruri noi pentru mine. Sunt recunoscătoare că am văzut cum arată un alt sistem de învățământ, am învățat lucruri noi despre minoritatea sârbă din Ungaria și alături de acestea am vizitat multe obiective turistice într-un oraș european foarte frumos. Mulțumesc Erasmus+ !”

Cristiana: ”Proiectul ,,Measure me up!” a însemnat pentru mine oportunitatea de a învăța despre alte culturi și perspective diferite, cât și de a cunoaște oameni deosebiți, de asemenea dobândind și cunoștințe despre programe precum Microbit, Geogebra, ArchiCAD pe care doresc să le aprofundez în continuare. 

Cel mai important lucru pentru mine a fost însa prieteniile pe care le-am format, de care sunt sigură că vor avea un viitor îndelungat. 

Sunt foarte recunoscătoare pentru posibilitatea de a participa la acest proiect.”

Părinții

Participarea Sashei la Erasmus+ a contribuit la dezvoltarea ei personală, la perfecționarea abilităților ei de a se integra într-un mediu internațional. Interacționând cu elevi aparținând altor culturi și medii educaționale diferite a ajutat-o să vadă și să integreze alte perspective. Sunt mai mult decât utile, aș spune imperios necesare, astfel de experiențe, pentru a pregăti elevul (viitorul adult) pentru succes.”

”Pentru Alexandra a fost o oportunitate de a-și face noi prieteni și de a învăța lucruri noi. Ea ar fi bucuroasă să mai participe și la  la alte proiecte Erasmus.”

”Pentru Daria participarea la Erasmus+ a însemnat o oportunitate de a vedea un nou sistem de învățământ și de a cunoaște o altă societate cu o altă cultură decât cea românească. De asemenea a însemnat o responsabilitate de a se descurca într-un mediu nou și de a ieși din rutina personală. Sperăm să mai aibă ocazia să participe și la alte proiecte educaționale deoarece aceste reprezintă o ocazie deosebită pentru dezvoltarea ei personală. Mulțumim Erasmus+”

”Bineînțeles că aș fi de acord ca fiica mea, Cristiana, să participe la astfel de proiecte, având în vedere entuziasmul arătat la revenirea din aceasta experiență, datorat interacțiunii cu persoane de aceeași vârstă,  aparținând unor culturi diferite, care în schimb au aceleași preocupări, aspirații și vise, proiectul „Measure me up!” nefăcând altceva decât să întărească încrederea copiilor în forțele proprii.”

Un articol semnat de prof. Adina Oancea, coordonator proiect

- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img

Ultimele Știri