spot_img
7.2 C
Sibiu
vineri, 26 aprilie, 2024
spot_img

Conducerea Camerei de Comerț a României acuzată de consituire grup infracțional organizat

Știri din Județ

Publicitate

Camerele de Comerț si Industrie din județele Bacau, Sibiu si Valcea iau atitudine împotriva neregulilor, nelegalităților și imoralitatilor care au loc în conducerea si activitatea Camerei deComerț și Industrie a României (CCIR). Aceste Camere de Comerț si Industrie au transmis presei următorul comunicat prin care arată că au decis, prin forurile de conducere colectivă:

Înaintarea către autoritatile competente a plângerii penale pentru: grup infracțional
organizat, delapidare, folosirea influentei ori autoritatea de conducatori ai unor persoanejuridice fără scop patrimonial în scopul obținerii de bani, bunuri ori alte foloasenecuvenite, falsificarea de înscrisuri sub semnătură privata, fals în declaratii, abuz deîncredere și gestiune frauduloasa împotriva celor vinovați.
Devalizarea Camerei de Comerț si Industrie a României este estimată, în prima faza, decătre Camerele de Comerț județene semnatare, la peste 5 milioane de euro.

Acționarea în instanță a Hotărârilor Adunării Generale din 22 Noiembrie 2022 ca fiindnelegale si anularea lor in vederea organizarii de alegeri neviciate si în conformitate cu Legea nr. 335/2007 privind Camerele de comert si industrie din Romania si cuprevederile Statutului CCIR care sunt conforme cu legea si nu pe baza unor dispozitii statutare nelegale.

Camerele de Comerț si Industrie din România sunt entități private, autonome, de utilitatepublica, membrii de drept ai Camerei de Comerț si Industrie a României, care ar trebui sacoordoneze activitatea CCIR.
În speță, ținând cont de faptul că la ultima Adunare Generală a CCIR din 22.11.2022 au fost descoperite fapte și împrejurări care lezează grav veniturile și activitatea CCIR, printre care:
 conducerea Camerei Naționale este preluată si viciata în ultimii ani de un grup deinterese la vârful acesteia printr-un sistem de plata mascata in vederea obtinerii voturilor în organele de conducere;
 desi membrii de drept prin lege ai CCIR sunt Camerele de Comert si Industrie județene,
candidaturile pentru funcțiile alese sunt asumate si preluate de persoane fizicereprezentante ale acestor persoane juridice, iar veniturile sunt încasate „pe persoanafizica” în loc sa fie transmise titularilor de drept care detin aceste functii, respectivcamerele de comert judetene;
 în lege se prevede ca pot primi indemnizatii legale doar membrii Colegiului de conducerepentru activitatea prestata in ședințele trimestriale ale acestui organism din cadrul CCIR. Inrealitate au fost platite lunar ilegal, cu titlu de indemnizatii, sume de bani prin care s-adevalizat patrimoniul CCIR si au fost inventate ilegal funcții indemnizate lunar, de asemeneanelegal, prin care unii Președinți de Camere de comert județene au încasat în mandatul 2017- 2022 „pe persoana fizica” sume cuprinse intre 4.590.000 lei pentru reprezentantul Camerei de comert judetene care detine presedintia CCIR (CCINA Constanta) si 2.001.190 lei pentrureprezentantii persoane fizice in Biroul de conducere a caror titulari sunt persoanele juridice(membri de drept sau membri asociati), 820.560 lei pentru persoane fizice carora, in modilegal, li s-a stabilit rang de Vicepresedinti ai CCIR și așa mai departe …
 La data de 22 noiembrie 2022 a fost ales, absolut ilegal si abuziv, in functia de Presedinte al CCIR, o persoana fizica (Daraban Mihai), desi legea obliga ca functia respectiva sa fiedetinuta exclusiv de o persoana juridica. Prin votul grupului organizat, acesta si-a atribuit oindemnizatie nelegala de 153.000 lei/luna brut, in conditiile in care functia de presedinte nuare dreptul de a fi remunerata si in situatia in care CCIR nu abordeaza mai mult de jumatatedin atributiile prevazute de Statut, iar activitatea este deficitara.


Deci, este vorba de doua ilegalitati concomitente: prima, in sensul in care titulara functiei
care detine presedintia, respectiv persoana juridica, nu are dreptul la nicio remuneratie;
a doua – chiar in conditiile in care ar fi avut dreptul persoana juridica la o remuneratie,
aceasta nu ar fi putut fi acordata persoanei fizice, ca reprezentant al persoanei juridice.
 inițiativele legislative din ultima perioada (terenurile Romexpo SA, taxe pentru firme,
încasate de CCIR între 10 si 100 euro/firma, eliminarea numărului de 2 mandate alepreședintelui) consideram a fi promovate doar pentru interese private si de grup si nu îninteresul comunității de afaceri;
 sistemul „moștenit” de la „Împăratul Vlasov”, dar în care banii nu se mai iau doar de osingura persoana, ci de un grup infractional organizat pentru a se putea asigura votul
majoritar viciat bazat pe diverse plăti pe care le încasează persoanele fizice, exact cei
care trebuie sa voteze in numele si pentru persoanele juridice, pe diverse cai nelegale si
abuzive ca: indemnizații inventate pentru organe de conducere CCIR, indemnizații dinConsiliile de Administrație si funcții în aceste societati comerciale in care acestepersoane fizice activeaza in numele si pentru persoanele juridice pe care le reprezinta si nu in nume propriu;
 Statutul CCIR contine nenumarate prevederi introduse nelegal, impotriva Legii 335/2007, care conform dispozitiior art.218(3) NCCv, sunt fara efect juridic, fiind considerate delege ca „nescrise”, intrucat sfideaza dispozitii de ordine publica prevazute in Constitutiesi in Lege, fiind astfel lovite de nulitate absoluta, ca spre exemplu: exista condiții restrictive ilegale adăugate în statutul CCIR în ceea ce privește candidatura la Colegiul de Conducere si funcția de Președinte, minim 2 respectiv 4 ani vechime în funcția dePreședinte al Camerei județene, desi membru nu este persoana fizica care detinefunctia de președinte al camerei județene ci persoana juridica, care este membru dedrept prin Lege de la aderarea la CCIR cu aproximativ 33 de ani în urma.
 CCIR nu mai reprezintă comunitatea de afaceri romaneasca ci este o sursa de venituri
pentru diverse persoane fizice, constituite intr-un grup infractional organizat, inflitrat inorganele de conducere, avand scop devalizarea patrimoniului CCIR in folosul acestor
persoane fizice, care sunt reprezentanti ai persoanelor juridice titulare ale functiilor deconducere.

Camerele de comerț județene semnatare considera ca aceste ilegalitați și imoralități trebuiesa înceteze iar Camera de Comerț si Industrie a României trebuie sa înceapă, cu adevărat, sa reprezinte interesele Camerelor de comerț si industrie județene și ale comunitatii deafaceri, la nivel național și internațional, sens in care au luat atitudine, in decursul timpului, Camera de Comert Americana in Romania (AMCHAM), Camera de Comert Romano- Germana, Camera de Comert pentru Belgia si Luxemburg in Romania, Camera de Comert Romano-Britanica, Camera de Comert Elvetia-Romania, Camera Franceza de Comert inRomania, Camera de Comert Romano-Olandeza, Camera de Comert Italiana din Romania si importante organizatii de business: AOAR, RBL si Consiliul Investitorilor straini.

VEZI document: Acțiunea deschisă de camerele de comerț la Tribunalul București

VEZI document: Plângere DNA a camerelor de comerț

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri