spot_img
15.2 C
Sibiu
luni, 29 aprilie, 2024
spot_img

Bicicliștii de la Urban Bike Revolution critică un defect major al noii piste de biciclete de pe malul Cibinului

Știri din Județ

Publicitate

La inaugurarea oficială de vineri, Primăria Sibiu a invitat printre alții și bicicliști din grupul Urban Bike Revolution. Aceștia sunt foarte activi în apărarea drepturilor bicicliștilor în trafic și sporirea siguranței rutiere. Prezenți la inaugurare, bicicliștii au tras concluzia: pista este frumoasă, dar într-un punct important prezintă pericol pentru viața bicicliștilor.


„Deși gândită și proiectată pentru bicicliști (pista), intersecțiile rămân din nou un spațiu în care traficul auto este favorizat, în detrimentului celui mai vulnerabil (utilizatorul de bicicletă sau trotinetă).

Acest conflict se regăsește la intersecția str. Cibinului cu ieșirea de pe Podul de Piatră. În situația actuală, conducătorul auto care iese de pe Podul de Piatra, pentru a intra pe str. Cibinului, va staționat pe pista de bicicletă pentru a se asigura înainte de virajul la stânga (iar dacă traficul este intens perioada de staționare poate fi mai lungă). Totodată există și riscul de accident dacă conducătorul auto frânează doar scurt înainte de intersecție, vizibilitatea fiind mai redusă în aceea zonă.” au scris pe Facebook cei de la Urban Bike Revolution.

Au găsit o soluție ieftină

Cei de la Urban Bike Revolution au găsit și o soluție ieftină pentru respective intersecție. O soluție cerută de altfel de mulți alți bicicliști și în cazul intersecțiilor tranzitate de pista de pe Calea Dumbrăvii: ridicarea pistei și a trecerii de pietoni la nivelul trotuarului. Astfel se crează un bumper care va forța șoferii să încetinească și să se asigure.

O posibilă soluție ar fi fost reorganizarea str. Cibinului, prin reconfigurarea străzii și reducerea la o singură bandă a traficului auto (înaintea intersecției), iar ieșirii de pe Podul de Piatră fiindu-i acordată o bandă dedicată. În Sibiu există un astfel de exemplu la intersecția str. Calea Cisnădiei cu str. Plugarilor.

Un alt element extrem de important pentru sporirea siguranței ar fi supraînălțarea pistei și a trecerii de pietoni, imediat după ieșirea de pe pod, aceasta având și rol de calmator de trafic.”

Cei de la Urban Bike Revolution cred că investiția ar fi minimă și ar spori siguranța rutieră. „Calea Dumbrăvii putea fi de asemenea un exemplu de bună practică. Din păcate am ratat și acolo.”

Reamintim că noua pistă de biciclete de pe malul Cibinului a costat 11,4 milioane de euro.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Victorie la șapte goluri pentru Măgura Cisnădie

EDITORIAL: Asfaltări electorale fără viziune

Cisnădia are o Policlinică nouă, modernă