15.2 C
Sibiu
vineri, 09 mai, 2025
Acasă Blog Pagina 311

Zeci de seniori sibieni încheie o nouă grupă a „Dansului care nu are vârstă”

0

Clubul sportiv Fantasy Dance și-a deschis porțile către o experiență de neuitat pentru persoanele cu vârsta de peste 50 de ani, oferind cursuri gratuite de dans în cadrul proiectului intitulat „Dansul nu are vârstă”. Această inițiativă încântătoare este susținută de Primăria Sibiu prin Agenda Comunității și de Tineret de anul acesta.


Cursurile, desfășurate de dansatori profesioniști din cadrul clubului, se adresează celor care sunt în căutarea unui hobby plăcut sau a unei activități sociale de petrecere a timpului liber. Programate să aibă loc între lunile iulie și decembrie, cursurile de dans pentru seniori oferă oportunitatea perfectă de a descoperi frumusețea dansului și de a socializa într-un mediu prietenos și relaxant.

Sub îndrumarea atentă a instructorilor experimentați, participanții învață în fiecare an pașii eleganți ai valsului lent, tango european și argentinian, vals vienez, rock’n’roll, salsa, bachata sau cha-cha-cha. Proiectul „Dansul nu are vârstă” urmărește să evidențieze că pasiunea pentru dans poate fi explorată și învățată la orice vârstă.

Anul acesta, cursurile au avut loc săptămânal, în fiecare marți, între orele 10:30 – 11:30, în sala Aerobic a RActiv Sports Center, Bulevardul Victoriei nr. 42. Cursanții proiectului „Dansul nu are vârstă” vor prezenta celor dragi toate mișcările învățate în timpul cursurilor în cadrul unei serbări, ce va avea loc în apropierea sărbătorilor de iarnă.

Pentru cei interesați de acest proiect, informații suplimentare pot fi obținute prin contactarea clubului la numărul de telefon 0744.473.255.

Fantasy Dance vă așteaptă cu brațele deschise să faceți parte din această călătorie plină de grație și bucurie, unde fiecare pas de dans devine o poveste frumoasă.

Pentru mai multe detalii
Daniela Apatiei Rotaru
+40 744 473 255

Ateliere educaționale pentru elevii Școlii Gimnaziale din Șeica Mică

0

Asociația Centrul Cultural Memorial ‘Dr. Gheorghe Telea Bologa’ continuă seria de ateliere educaționale ale proiectului Educăm prin patrimoniu. Astfel, luni 18 decembrie, între orele 12.00 – 14.00, la Școala Gimnazială din Șeica Mică, copiii beneficiari ai acestui proiect sunt invitați să participe, alături de profesori, părinți sau bunici la o șezătoare tradițională de iarnă denumită sugestiv – Iarna pe ulița din Șeica Mică.


Micuții vor confecționa obiecte decorative specific perioadei și zonei. La eveniment va fi invitat și un istoric care le va povesti care era rolul șezătorii, de ce se organiza cu precădere iarna și care erau obiceiurile legate de acest eveniment, un prilej de socializare și de adunare a comunității.

Atelierele educaționale din cadrul proiectului Educăm prin patrimoniu sunt organizate în colaborare cu Muzeul ASTRA, partener al Asociației, și sunt gândite pentru a facilita colaborarea, integrarea și promovarea valorilor tradiționale pentru copiii din mediul rural, care nu au acces la mediul cultural.

Proiect finanțat în cadrul Investiției I5, C11 din Planul Național de Redresare și Reziliență.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.
PNRR : FONDURI PENTRU ROMÂNIA MODERNĂ ȘI REFORMATĂ!
https://mfe.gov.ro/pnrr/
https://www.facebook.com/PNRROficial/

Colindători la Unitatea de Asistență Medico-Socială Săliște

0

Bunicii de la Unitatea de Asistență Medico-Socială Săliște au primit colindul studenților Facultății de Litere și Arte din Sibiu, departamentul Artă Teatrală, studenți care sunt îndrumați de inimosul lor profesor, renumitul actor Florin Coșuleț.


Deși actori în devenire, tinerii au rupt practic scena improvizată, prin felul special în care au prezentat bunicilor programul de colinzi și obiceiuri de Crăciun pe care l-au pregătit. A fost o întâlnire de zile mari, întrucât energia sănătoasă și explozivă, stilul plin de umor i-a contaminat pe bunici.

Ședința Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice Sibiu

0
Sibiu Prefectura

Azi, 15.12.2023, prefectul județului Sibiu, domnul Mircea Dorin Crețu a prezidat Ședința Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice Sibiu.


La ședință au participat reprezentanți ai instituțiilor publice locale și reprezentanți ai asociațiilor și organizațiilor pensionarilor din Sibiu.

Pe ordinea de zi a figurat prezentarea Casei Județene de Asigurări de Sănătate Sibiu în care doamna director general, Florentina Denisa Nicoară a oferit informații despre serviciile medicale de îngrijiri la domiciliu decontate din fondul unic de asigurări sociale de sănătate.

Îngrijirea medicală la domiciliu reprezintă o alternativă la spitalizarea prelungită și o soluție pentru ca pacientul să beneficieze de îngrijire demnă, adecvată și corespunzătoare nevoilor individuale, direct în mediul său familiar.

Acest tip de îngrijire asigură continuitatea actului medical la domiciliu, evită internările prelungite sau repetate, scade numărul solicitărilor serviciului de urgență sau a medicilor de familie, în situații care nu necesită prezența acestora, conducând în final la costuri semnificativ mai mici și la reducerea aglomerării inutile a spitalelor sau ambulatoriilor de specialitate.

Se adresează persoanelor care prezintă un anumit nivel de dependență și o capacitate limitată de a se deplasa la o unitate sanitară în vederea monitorizării unor parametri vitali și a administrării unor tratamente de specialitate.

Condițiile acordării serviciilor de îngrijiri medicale la domiciliu.

Serviciile de îngrijiri medicale la domiciliu se acordă pe bază de recomandare pentru îngrijiri medicale la domiciliu, ținând seama de starea de sănătate a asiguratului și de statusul de performanță ECOG ( instrument de măsurare a afectării funcționale a pacientului, de a compara eficiența terapiilor și de a evalua prognosticul acestuia).

Recomandarea privind necesitatea efectuării îngrijirilor medicale la domiciliu se consemnează de către medicul curant al pacientului în biletul de externare, la externarea acestuia, sau în registrul de consultații în ambulatoriu pentru recomandările eliberate de medicii de familie/medicii de specialitate din ambulatoriul clinic.

Durata pentru care un asigurat poate beneficia de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu se stabilește de medicul care a făcut recomandarea, cu obligativitatea precizării ritmicității/periodicității serviciilor, consemnate în formularul „Recomandare pentru îngrijiri medicale la domiciliu”, dar nu mai mult de 90 zile de îngrijiri/în ultimele 11 luni (în mai multe etape episoade de îngrijire), respectiv 180 zile de îngrijiri/în ultimele 11 luni pentru pacienții cu vârsta sub 18 ani. Un episod de îngrijire este de maxim 15 zile de îngrijiri, respectiv maximum 30 de zile pentru situațiile justificate medical de către medicul care face recomandarea. Fiecare episod de îngrijire se recomandă utilizând un nou formular de recomandare. În situația în care, conform recomandării pentru îngrijiri medicale la domiciliu, îngrijirile nu sunt acordate în zile consecutive, la calcularea celor 90 de zile/în ultimele 11 luni se iau în calcul numai zilele în care s-au acordat îngrijirile.         

Recomandarea pentru îngrijiri medicale la domiciliu, se eliberează în 2 exemplare, din care un exemplar rămâne la medic, care se atașează la foaia de observație/fișa medicală, după caz.

Al doilea exemplar al recomandării pentru îngrijiri medicale la domiciliu rămâne la asigurat, urmând a fi prezentat în original de către asigurat/reprezentantul acestuia, cu excepția reprezentanților legali ai furnizorilor de îngrijiri medicale la domiciliu sau transmis prin mijloace de comunicare electronică, poştă sau curierat casei de asigurări de sănătate în a cărei rază administrativ teritorială solicită să primească aceste servicii, care va certifica încadrarea în numărul de zile de îngrijiri de care poate beneficia asiguratul.

Termenul de valabilitate a recomandării pentru îngrijiri medicale la domiciliu este de 30 de zile calendaristice de la data emiterii recomandării, fără a lua în calcul ziua în care a fost emisă recomandarea. Termenul în care asiguratul are obligaţia de a se prezenta la casa de asigurări de sănătate – pentru certificarea numărului de zile de îngrijire şi la furnizorul de îngrijiri la domiciliu este de maximum 10 zile lucrătoare de la data emiterii recomandării. În termenul de valabilitate al recomandării furnizorul are obligaţia să înceapă acordarea serviciilor de îngrijiri medicale la domiciliu.

În situaţia în care acordarea serviciilor de îngrijiri la domiciliu nu începe în termenul de valabilitate al recomandării, este necesară obţinerea unei noi recomandări, dacă starea de sănătate a asiguratului impune aceasta.

 Furnizori de servicii medicale aflați in relație contractuala cu Casa de asigurări de sănătate Sibiu la data de 31.10.2023:

Nr. crt.Denumire furnizor  LocalitateAdresaTelefon
 ASOCIAŢIA PHILADELPHIA    Cisnădie    Str. Vișinilor, nr. 17  0728-092760 0269-579567
 ASOCIAŢIA MEDICAL CARE  SibiuAle. Frații Buzești, nr. 9  0756-100118
 S.C HELPCARE INGRIJIRI MEDICALE S.R.L  SibiuStr. Plugarilor, nr. 40770-290830
 ASOCIATIA TRANSILVANIA VITALISSibiuStr. Mașiniștilor, nr. 130757-603262
 S.C NUTRIX HELP CARE S.R.LȘelimbărStr. Iuliu Maniu, nr. 40754-946189

Pentru cei interesați modelele de documente și informații complete în vederea acordării serviciilor de îngrijiri medicale la domiciliu se regăsesc pe site-ul Casei Județene de Asigurări de Sănătate Sibiu www.casan.ro

La finalul ședinței copii din cadrul Organizației Tinerilor din Sibiu, au încântat întregul auditoriu cu un program minunat de colinzi tradiționale amintindu-ne de bucuria și emoția sosirii Sfântului Praznic al Nașterii Domnului, pentru care le mulțumim cu recunoștință.

Raport privind acordarea beneficiilor de asistență socială la nivelul județului Sibiu în anul 2023

0

Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Sibiu este organizată şi funcţionează în baza O.U.G. nr. 113/2011 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu modificările și completările ulterioare, precum și în baza HG nr.151/2012 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu modificările ulterioare.


A.J.P.I.S. Sibiu este serviciu public deconcentrat cu personalitate juridică, aflat în subordinea directă a Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.

Unul dintre obiectivele principale ale A.J.P.I.S. Sibiu este administrarea într-un sistem unitar de plată a beneficiilor de asistență socială și gestionarea programelor privind serviciile sociale susținute de la bugetul de stat.

Toți cetățenii români, care se află pe teritoriul României, au domiciliul sau reședința în România, cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene, ai Spațiului Economic European și cetățenii Confederației Elvețiene, precum şi străinii şi apatrizii care au domiciliul sau reşedinţa în România, au dreptul la beneficiI de asistență socială, în condițiile legii române și ale reglementărilor UE și ale acordurilor  și tratatelor la care România este parte.

În conformitate cu prevederile Legii nr.292/2011, privind Legea asistentei sociale, cu modificările și completările ulterioare, beneficiile de asistenţă socială reprezintă o formă de suplimentare sau de substituire a veniturilor individuale/familiale obţinute din muncă, în vederea asigurării unui nivel de trai minimal, precum şi o formă de sprijin în scopul promovării incluziunii sociale şi creşterii calităţii vieţii anumitor categorii de persoane ale căror drepturi sociale sunt prevăzute expres de lege.

Beneficiile de asistență socială administrate și gestionate de către Agenția Județeană pentru Plăți și Inpecție Socială Sibiu sunt următoarele :

I.Beneficii de asistenţă socială pentru prevenirea şi combaterea sărăciei şi a  riscului de excluziune socială, care se acordă persoanelor/familiilor fără venituri sau cu venituri reduse și care nu-și pot asigura la un moment dat nevoile traiului zilnic  și sunt destinate asigurării mijloacelor financiare minime necesare traiului zilnic, precum şi suplimentării veniturilor sau mijloacelor persoanei ori familiei:

1. Venitul minim garantat, este unul din cele mai importante programe de promovare a incluziunii sociale şi de combatere a sărăciei, reglementat prin Legea nr.416/2001, privind venitul minim garantat, cu completările şi modificările ulterioare. Cuantumul ajutorului social lunar se calculează ca diferenţă între nivelul venitului minim garantat prevăzut de lege şi venitul net lunar al familiei sau al persoanei singure, în cuantumuri situate între 142 lei pentru persoana singură și 527 lei  pentru familiile formate din 5 persoane.

În perioada ianuarie 2023 –  noiembrie 2023, acest tip de beneficiu, s-a acordat pentru un numar mediu lunar de 2.927 beneficiari, cu suma totală plătită de 10.372.822 lei.

2. Ajutorul pentru încălzirea locuinţei și suplimentul de energie sunt beneficii de asistență socială reglementate de Legea nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, care s-a aplicat începând cu 1 noiembrie 2021. Normele metodologice de aplicare care includ si formularele de solicitare a drepturilor au fost aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.1073/2021, publicată în Monitorul Oficial al României Partea I nr.968 din 11 octombrie 2021.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței, se acordă în perioada sezonului rece cuprins între data de 01 noiembrie a anului curent și  data de 31 martie a anului următor și se adresează familiei sau persoanei singure care nu are alte proprietăți sau bunuri, așa cum sunt prevăzute în cerere, și care obține un venit mediu net lunar de până la 1386 lei/persoană în cazul familiei și până la 2053 lei, în cazul persoanei singure. Veniturile bănești se vor cumula cu alte tipuri de venituri materiale. Valoarea de referință pentru stabilirea cuantumului ajutorului este:

•          250 lei în cazul încălzirii cu gaze naturale;

•          500 lei în cazul încălzirii cu energie electrică;

•          320 lei în cazul încălzirii cu combustibili solizi/petrolieri.

Suplimentul pentru energie, este un tip de ajutor care se acordă lunar, în aceleași condiții de eligibilitate cu ajutorul pentru încălzirea locuinței. Suplimentul pentru energie se acordă tuturor beneficiarilor ajutorului pentru încălzirea locuinței.

            Tipurile de energie pentru care se acordă măsurile de sprijin sunt:

  • termică în sistem centralizat
  • electrică
  • gaze naturale
  • combustibili solizi și/sau petrolieri

Din luna ianuarie 2023 și până la data de 30 noiembrie 2023, suma totală plătită cu titlu de ajutor de încălzire a locuinței și suplimentul de energie fost de 3.682.542 lei pentru un număr mediu de 16.797 beneficiari.

Pentru cele 5 luni din sezonul rece 01.11.2023-31.03.2024, la nivelul județului Sibiu,  au fost solicitate credite de la bugetul de stat cu titlu de ajutor pentru încălzirea locuinței cu combustibili solizi sau petrolieri pentru un număr mediu de 12.845 beneficiari, în sumă totală  de 15.006.720 lei și suplimentul pentru combustibili solizi și petrolieri pentru luna noiembrie 2023 pentru un număr mediu de 12.813   beneficiari cu suma de  256.260 lei.

3. Ajutorul de urgență, este un beneficiu care se acordă în conformitate cu prevederile art.27 indice 1 din Legea nr.416/2001, privind venitul minim garantat, cu completările şi modificările ulterioare, familiilor şi persoanelor care se află în situaţii de necesitate datorate calamităţilor naturale, incendiilor, accidentelor, precum şi pentru alte situaţii deosebite datorate stării de sănătate ori altor cauze care pot conduce la riscul de excluziune socială. În perioada ianuarie – noiembrie 2023 s-au acordat 217 ajutoare de urgență, în suma totală de 721.500 lei.

II. Beneficii pentru susţinerea copilului şi a familiei, care au în vedere naşterea, educaţia şi întreţinerea copiilor:

1.Alocaţia de stat pentru copii, reglementată de Legea nr. 61/1993, republicată cu  modificările şi completările ulterioare, are caracter universal şi se acordă tuturor copiilor în vârstă de pană la 18 ani, precum şi tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional, până la terminarea acestora.

Conform Legii nr.126/2021 pentru modificare și completarea Legii nr.61/1993 privind alocația de stat pentru copii (art.3, alin.2) începând cu drepturile aferente lunii ianuarie 2023, cuantumul alocaţiei de stat pentru copii se indexează anual, din oficiu, cu rata medie anuală a inflaţiei. Rata medie anuală a inflaţiei este indicatorul definitiv cunoscut în anul curent pentru anul calendaristic anterior, comunicat de Institutul Naţional de Statistică.

Cuantumul alocației de stat pentru copii în anul 2023 a fost de 631  lei/lună pentru copiii cu vârsta între 0-2 ani, respectiv pentru copiii cu vârsta între 0-18 ani care dețin un certificat de încadrare în grad de handicap și 256 lei/lună pentru copiii cu vârsta între 2-18 ani, inclusiv pentru tinerii peste 18 ani care urmează cursurile liceale sau profesionale.

În anul 2023 au beneficiat de alocație de stat pentru copii un număr mediu de  75.549 persoane, în sumă totală de 252.823.509 lei.

2.Indemnizația pentru creșterea copilului și stimulentul de inserție, sunt drepturi reglementate de OUG nr. 111/2010, privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului, cu modificările și completările ulterioare.

Prin OUG nr.164/2022, au fost aduse modificări OUG nr.111/2010 privind concediul și indemnizația pentru creșterea copiilor, una dintre aceste modificări vizând  majorarea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea copilului în cazul naşterilor gemelare, de tripleţi sau multipleţi, precum şi în cazul suprapunerii a două sau mai multor situaţii de natură a genera dreptul la concediul pentru creşterea copilului, cu 50% din indemnizaţia cuvenită, începând cu data de 19.09.2023.  Cuantumul minim al indemnizației pentru creșterea copilului este de 1496 lei/lună, cuantumul maxim este de 8500 lei/lună iar cuantumul stimulentului de inserție este de 650 lei/lună.

În anul 2023, au beneficiat de indemnizație pentru creșterea copilului un număr mediu de  4.690 beneficiari în sumă totală de 155.819.592 lei iar de stimulent de inserție un număr mediu de 2.140 beneficiari în sumă totală de 17.709.035 lei.

3.Alocația pentru susținerea familiei, este un tip de beneficiu reglementat de Legea nr.277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, cu modificările și completările ulterioare şi are drept scop completarea veniturilor familiilor în vederea asigurării unor condiţii mai bune pentru creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor, precum şi stimularea frecventării de către copiii de vârstă şcolară, aflaţi în îngrijirea familiilor cu venituri reduse, a cursurilor unei forme de învăţământ, organizate potrivit legii. Se adresează familiilor ce au în îngrijire copii şi realizează venituri mai mici decât valoarea unor praguri stabilite de lege, situate până la 530 lei pe membru de familie, iar cuantumurile acestui tip de beneficiu variază, în funcţie de componenţa familiei, numărul copiilor din familie şi venitul net mediu lunar pe membru de familie, între 82 lei si 428 lei .

În perioada ianuarie 2023 – noiembrie 2023, un număr mediu de 3.015 familii au primit lunar acest tip de benficiu, suma totală plătită fiind de 6.815.328 lei.

4. Alocaţia lunară de plasament, este reglementată de Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru fiecare copil faţă de care s-a luat o măsură de protecție specială – plasament, plasament în regim de urgență sau tutelă,  se acordă o alocaţie lunară, în cuantum de 1.082 lei/ lună iar pentru copiii care dețin un certificat de încadrare în grad de handicap, cuantumul alocației este de 1.622 lei/luna (majorat cu 50%).

În perioada ianuarie – noiembrie 2023, au beneficiat de alocație de plasament un număr mediu de 668 beneficiari, în suma totală de 8.329.432 lei.

Conform prevederilor Legii 191/2022 pentru modificarea și completarea Legii 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, AJPIS efectuează începând din ianuarie 2023, plata drepturilor privind INDEMNIZAȚIA DE SPRIJIN ȘI INDEMNIZAȚIA PENTRU TINERI. Indemnizația de sprijin se acordă persoanei sau familiei care care copil/copii în plasament, în cuantum lunar de 478 lei/copil, iar indemnizația pentru tineri se acordă tinerilor care după încetarea măsurii de protecție fac dovada că urmează o formă de învățământ la zi sau au un loc de muncă până la împlinirea vârstei de 26 de ani, în cuantum de 2.871   lei/lunar.

În anul 2023, au beneficiat de indemnizație de sprijin un număr mediu de 285 de beneficiari, în sumă totală de 1.869.706 lei, iar de indemnizație pentru tineri au beneficiat un număr de 82 de beneficiari, suma totală plătită fiind de 970.462 lei.

5. Indemnizația lunară aferentă concediulului de acomodare este reglementată de Legea nr.273/2004, privind procedura adopției, cu modificările și completările ulterioare, conform căreia, adoptatorul sau, opţional, oricare dintre soţii familiei adoptatoare, care realizează venituri supuse impozitului pe venit, poate beneficia de un concediu de acomodare cu durata de maximum 2 ani, care include şi perioada încredinţării copilului în vederea adopţiei, precum şi de o indemnizaţie lunară care se stabilește în procent de 85% din media veniturilor realizate timp de 12 luni în ultimii 2 ani anteriori emiterii hotărârii judecătorești de incredințare în vederea adopției,  în cuantum minim de 2034 lei/lună și maxim de 8500 lei.

Adoptatorul sau familia adoptatoare poate de asemenea să beneficieze, cu titlul de sprijin financiar, de o indemnizaţie de sprijin,  în cuantum de 1,20 ISR, pentru fiecare copil care, la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti de încuviinţare a adopţiei, se află în una dintre următoarele situaţii: are vârsta cuprinsă între 3 şi 6 ani, este încadrat în grad de handicap uşor sau mediu sau face parte dintr-un grup de 2 fraţi adoptabili împreună. Aceste sume se pot majora cu 50%, 70 % sau 100% în condițiile prezăzute de lege.

Indemnizația de acomodare s-a acordat în anul 2023 unui număr mediu de data de 9 beneficiari în sumă totală de 500.543 lei iar Indemnizația de sprijin s-a acordat de la începutul anului unui număr mediu de data de 29 beneficiari în sumă totală de 362.324 lei.

III.  Beneficii de asistenţă socială pentru sprijinirea persoanelor cu nevoi speciale:

1.Indemnizaţia lunară de hrană cuvenită persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA este reglementată de Legea nr. 584/2002, privind măsurile de prevenire a răspândirii maladiei SIDA în România și de protecție a persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA şi de HG nr.429/2008, privind nivelul alocațiilor de hrană pentru consumurile colective din unitățile sanitare publice, cu modificările și completările ulterioare, se acordă în cuantum de 33 lei/zi pentru adulţi şi pentru copii. În prezent, un numar mediu de 171 persoane beneficiază de acest tip de beneficiu, suma totală plătită în anul 2023 fiind de  1.883.046 lei.

2.Prestaţii sociale pentru persoanele cu handicap, care se acordă de către Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Sibiu, începând cu data de 1 ianuarie 2019, în conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 1019/2018. Dreptul la asistenţă socială sub formă de prestaţii sociale se acordă la cerere sau din oficiu, după caz, pe baza actelor doveditoare, depuse la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sibiu, în condiţiile prevăzute de lege, în funcție de evaluarea sociopsihologică a persoanelor, efectuată de către Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap.

În perioada ianuarie 2023- noiembrie 2023, numărul mediu de drepturi pentru persoane cu handicap pentru care s-au efectuate plăți cu titlu de prestații sociale a fost de 26.742 cu suma totală de 83.583.492 lei.

3. Indemnizație acordată persoanelor diagnosticate cu tuberculoză, tratate în ambulatoriu, se acordă în conformitate cu prevederile  Ordinului nr.2087/2020, în cuantum de 33 lei/zi. Acest tip de indemnizație a fost acordată în anul 2023 unui numă mediu de 53 persoane în sumă totală de 537.409 lei.

4. ConformOUG nr 105/2021, privind aprobarea şi implementarea Programului naţional de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 – „Din grijă pentru copii”, AJPIS decontează sumele aferente serviciilor de intervenție psihologică și psihoteraputică în cadrul acstui program. La nivelul judeţului Sibiu, numărul mediu de persoane care au beneficiat de decont în anul  2023 este de 87, cu suma totală de 86.040 lei.

Potrivit prevederilor Legii nr.34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială, se pot acorda subvenții de la bugetul de stat.

Facem precizarea că, prin HG nr. 578/2022 s-au adus modificări HG nr.1153/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială, în sensul că, începând cu anul 2023, nivelul mediu lunar al  subvenției pentru o persoană asistată este următorul:

    a) 1.000 de lei/persoană, pentru serviciile sociale cu cazare, cu excepţia adăposturilor de noapte;

    b) 600 de lei/persoană, pentru serviciile sociale fără cazare, precum şi pentru adăposturile de noapte.

Anterior majorării subvenției, nivelul mediu lunar al  subvenției pentru o persoană asistată a fost de 250 lei prntru serviciile sociale cu cazare și 120 lei pentru serviciile sociale fără cazare.

În anul 2023 s-au plătit subvenţii de la bugetul de stat unui număr de 12 asociaţii/ fundaţii din jud. Sibiu, în cuantum total de  6.279.295 pentru un număr mediu de 750 beneficiari ai serviciilor sociale.

Pentru anul 2024, un număr de 17 asociaţii şi fundaţii din județul Sibiu au solicitat subvenții de la bugetul de stat pentru un număr de  26  unități de asistență socială, în sumă totală de  9.160.800 lei.

Precizăm că, pentru perioda ianuarie 2023 – 30 noiembrie 2023, AJPIS Sibiu a acordat beneficii de asistență socială unui număr mediu total de 146.736 beneficiari, suma totală plătită fiind de 550.387.536 lei.

Totodată menționăm că,  începând cu 1 ianuarie 2024, va fi aplicată Legea nr. 196/ 2016 referitoare la venitul minim de incluziune (VMI). Măsurile adoptate prin această lege fac parte din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), capitolul 13 ”Reforme sociale”, având scopul de a reduce sărăcia în rândul persoanelor vulnerabile, totodată diminuând sarcinile administrative pentru administrația locală și beneficiari.

Odată cu intrarea în vigoare a VMI, acordarea beneficiilor Venitul Minim Garantat (VMG) și Ajutor pentru susținerea familiei (ASF) se suspendă. Drept urmare, toți beneficiarii actuali de VMG și ASF trebuie să se înregistreze în sistem începând cu data de 1 noiembrie și până la 31 decembrie 2023, pentru continuitatea acordării acestui tip de beneficiu de VMI.

Principala dificultate cu care se confrunță instituția noastră este personalul insuficient, având în vedere volumul mare de muncă, complexitatea activităților desfășurate potrivit atribuțiilor legale, diversitatea beneficiilor de asistență socială gestionate și administrate de către instituție.

Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Sibiu, în calitate de reprezentant în teritoriu al Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, respectiv al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, îşi propune îmbunătăţirea actului guvernamental prin aplicarea cu responsabilitate şi eficienţă a legislaţiei, politicilor şi strategiilor privind beneficiile sociale, serviciile sociale, egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi.

Aproximativ 7.800 de avize de angajare în muncă au fost emise în luna noiembrie de polițiștii de imigrări

0

Polițiștii de imigrări au emis în luna noiembrie a acestui an aproximativ 7.800 de avize de angajare în muncă.


În perioada 1 – 30 noiembrie 2023, polițiștii de imigrări au emis, la nivel național, 7.788 de avize de angajare în muncă, pentru diferite categorii de lucrători.

Dintre avizele eliberate, 7.702 au fost pentru lucrătorii permanenți, 61 pentru lucrătorii înalt calificați, 20 pentru cei detaşați 3 avize pentru lucrătorii sezonieri și 2 pentru lucrătorii ICT (persoană transferată în cadrul aceleiaşi companii).

***

Bărbat din Brateiu, reținut pentru furt de material lemnos. Prejudiciu de 10.000 de lei

0

Un bărbat în vârstă de 29 de ani, din Brateiu, este cercetat penal sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de tăiere ilegală și furt de arbori, în formă continuată, respectiv 9 acte materiale

Din cercetările efectuate a reieșit că, în cursul acestui an, bărbatul ar fi tăiat fără drept și ar fi sustras peste 50 de mc de material lemnos, din zona împădurită a localității de domiciliu, prejudiciul creat ridicându-se la suma de 10.000 de lei. În baza probatoriului administrat în cauză, polițiștii au luat măsura reținerii bărbatului pentru 24 de ore.

Gală de Crăciun organizată de Echipa Galbenă la aniversarea a 4 ani de solidaritate în fapte bune

0

La aniversarea a 4 ani de solidaritate în fapte bune, Echipa Galbenă, în colaborare cu Fundația „Servim prin Caritate,” Muzeul Brukenthal și Liceul de Artă Sibiu, a organizat joi, 14 decembrie 2023, gala „Magia Crăciunului”. Evenimentul a avut loc la Muzeul Brukenthal din Sibiu, începând de la ora 18:00.


200 de pungi cu cadouri, vată de zahăr, turtă dulce, cozonac, portocale şi tot felul de alte dulciuri, colinde şi bradul frumos împodobit au fost atent pregătite de Echipa Galbenă pentru copiii prezenți la această gală. Directorul Muzeului Național Brukenthal, Alexandru Chituță, Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu, Raluca Turca, Ministrul Culturii, parintelui Ciprian din Parohia Turnisor, reprezentanți ai Clubului Lion, Teatrului Gong, Liceului de Artă din Sibiu și mulți alții, au luat parte la eveniment.

„Gala organizată de Echipa Galbenă aseară a fost despre acea trăire magică pe care o ai atunci când dăruiești, despre dorința de a întoarce comunității parte din ceea ce viața ți-a oferit. Timp de 4 ani, în sute de acțiuni, echipa a adus o rază de speranță și un moment de bucurie în viața a mii de oameni care au simțit „Magia Crăciunului” la fiecare acțiune, la fiecare eveniment. Fie ca această dorință de a face bine să-i molipsească pe cât mai mulți!” – a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu

„Magia Crăciunului povesteşte anul acesta, despre magia timpului. Alãturi de bradul încãrcat cu globuri, luminițe şi beteală, am aşezat şi bradul faptelor bune, nins de 4 ani, necontenit, cu acțiuni în folosul comunității. Peste Echipa Galbenă au trecut deja 4 ani! 4 ani de sacrificiu real şi muncă, multă muncă, fără de care nu am fi ajuns astăzi să ne amintim cu drag de cele peste 380 de acțiuni dăruite din suflet, pentru sufletele semenilor noștri: copii, tineri şi seniori.

Astăzi, ca şi acum 4 ani, am ales să fim în mijlocul comunității împreună cu doamna Daniela Cimpean – Presedinta Consiliului Judetean Sibiu si doamna Raluca Turcan, alături de care am pus bazele acestei minunate echipe și alături de care pășim în mijlocul comunității de 4 ani încoace, lăsând o bucată de suflet, acolo unde e cea mai mare nevoie de noi” – au transmis reprezentanții Echipei Galbene pe pagina de Facebook.

La ceas aniversar, într-un decor de basm pus la dispoziție cu generozitate de Muzeul Național Brukenthal, alături de peste 200 de copii din Sibiu, Echipa Galbenă a avut ocazia să trăiască momente pline de emoție şi bucurie, pe care și le va aminti cu drag, peste ani.

Ne-am dorit să răspândim magia Crăciunului prin generozitate şi credem că am reuşit. Că această muncă a fost eficientă şi că dăruirea, eforturile şi convingerile noastre n-au fost în zadar, ne-o arată sala plină din această seara, glasurile zglobii ale copiilor fericiți că Moş Crăciun a ajuns la ei cu daruri şi poveşti minunate. 200 de pungi cu cadouri, vată de zahăr, turtă dulce, cozonac, portocale şi tot felul de alte dulciuri, colindele şi bradul frumos împodobit au adus ìn sufletele noastre o părticică din atmosfera sărbătorii care bate le uşă şi pe care suntem recunoscători că am avut ocazia să o trăim alături de prietenii noştri.

Timpul nu poate fi împachetat. Nu poți să-l ambalezi frumos, să-i pui fundiță și să-l lași mai apoi sub pomul de Crăciun. Timpul nu poate fi dat pur şi simplu. El trebuie împărțit cu ceilalți, iar noi, voluntarii Echipei Galbene, de 4 ani împărțim timp, omenie şi solidaritate celor care au nevoie de noi. Spunând astăzi ,, La mulți ani, Echipa Galbenă!” ne gândim, de fapt, la fiecare persoană în parte, pe care am întâlnit-o în aceşti ani şi pe care o păstrăm în suflet alături de alte amintiri pe care le prețuim şi le purtăm cu noi, cu drag.

Multumim pentru o seara Magica si celor de la Teatrul Gong, Liceul de Arta ,parintelui Ciprian din Parohia Turnisor, Clubului Lion si domnului Grigore Popescu,Domnului Primar din Boita si tuturor celor prezenti pentru participarea la eveniment.” – au adaugat reprezentanții Echipei Galbene

Gala Anuală a Clubului Sportiv CSC 1599 Șelimbăr

0

Gala Anuală a Clubului Sportiv CSC 1599 Șelimbăr, un eveniment special dedicat marcării finalului de an și celebrării realizărilor copiilor în ramurile sportive ale clubului, a avut loc vineri, 14 decembrie 2023, începând de la ora 14:00, la Sala Transilvania din Sibiu.


La acest eveniment au luat parte și Ministrul Culturii Raluca Turcan și Marius Grecu, primarul comunei Șelimbăr.

„Am celebrat, ieri, realizările copiilor și munca depusă în diferitele ramuri ale clubului Sportiv CSC Șelimbăr 1599. Fie că e vorba de sportul fizic, sau de cel al minții, acești tineri au înțeles că numai prin disciplină zilnică înregistrează progres… La Șelimbăr există o comunitate unită, puternică, ce împărtășește valori comune și care merită să primească pârghiile necesare pentru a fi excepționali, lucru pentru care îl felicit pe domnul Primar, Marius Grecu” – a declarat Raluca Turcan pe pagina sa de Facebook.


Program

  • Competiții Sportive:
    • Meciuri de Fotbal și de Tenis
    • Competiție de Șah, unde mințile strălucite se întâlnesc într-o luptă de strategie și inteligență.
  • Spectacol de Dansuri Populare: Un moment cultural și plin de ritm care va încânta inimile și ochii tuturor.
  • Ceremonia de Premiere: La final, toți copiii au fost onorați și premiați pentru angajamentul, efortul și realizările lor din anul acesta.

Această gală a reprezentat o ocazie unică de a sărbători munca grea și pasiunea pe care copiii au investit-o în sport și în dezvoltarea lor personală.

Raluca Turcan: Patru ani de solidaritate în fapte bune alături de Echipa Galbenă (C.P)

0

Ministrul Culturii, Raluca Turcan a transmis către mass-media următorul comunicat de presă:


M-am bucurat să pot fi alături de Echipa Galbenă, la ceas aniversar. Se împlinesc 4 ani de solidaritate în fapte bune, iar ei au ales să celebreze acest moment în aceeasi notă de noblețe cu care ne-au obișnuit: aducând bucurie celor din jur.

Această mână de oameni ai Echipei Galbene a devenit în timp un simbol al solidarității, o oază de speranță a comunității lor. Cu sute de acțiuni de voluntariat la activ, și tot atât de multe suflete atinse, au marcat aniversarea oferind bucurie unor 200 de copii, acum în prag de sărbători, în poate cea mai sensibilă perioadă din an, o perioadă în care tindem să credem mai tare în forța binelui. Uităm adesea că această forța se află în fiecare din noi. Avem puterea ca prin mici scântei să aprindem focul speranței în sufletele celor mai puțin norocoși.

Echipa Galbenă este o comunitate dedicată valorilor umanitare și un exemplu care ne arată că acolo unde există unitate, determinare și dorință, efectele pozitive apar negreșit.

Îmi doresc ca misiunea în care s-au aflat astăzi să rămână nu doar o amintire plăcută din viața acestor copilași, ci și un exemplu de generozitate pe care îl vor putea realiza, la rândul lor, în viața de adult și, totodata, un imbold pentru cei din jur de a fi generoși, în fiecare zi.

Îmi îndrept aprecierea către domnul director al Muzeului Național Brukenthal, Alexandru Chituță, pentru că susține misiunile caritabile, cu fiecare ocazie. De asemenea, mulțumesc și prietenilor de la Liceul de Artă pentru că au împărtășit cu noi pasiunea lor pentru muzică și artă.

„Trenulețul” de pe Podul Gării din Sibiu. Șoferul vinovat a consumat alcool

0

Un accident banal și soldat cu pagube minore s-a transformat într-un adevărat calvar pentru șoferii implicați. Cel vinovat de colizinea în lanț a consumat băuturi alcoolice, făcând dificilă recuperarea pagubelor prin polița RCA.


Conform polițiștilor rutieri sibieni, ieri, în jurul orei 14:45, în municipiul Sibiu, în timp ce conducea un autoturism pe Podul Gării de pe Calea Gușteriței, spre strada Constituției, pe fondul nepăstrării distanței de siguranță în mers, un sibian în vârstă de 69 de ani a produs o coliziune în lanț în care au fost implicate în total 4 autoturisme. Testarea alcoolscopică a sibianului a indicat o valoare de 0,46 mg/l alcool pur în aerul expirat,

Având în vedere că trei mașini erau fix Dacia Duster, internauții nu au ezitat să facă și glume pe seama aceasta.

„Familia Duster, s-au revăzut înainte de sărbători” sau „Când îți place un lucru, ți-l iei pe toate culorile”

Sibienii pot dona alimente în marile magazine în acest weekend

0

Doar în acest weekend, sibienii pot dona produse neperisabile din marile magazin din Sibiu. Clienții magazinelor vor putea achiziționa alimente care vor ajunge apoi la ONG-urile beneficiare ale Băncii pentru Alimente din judeţul Sibiu, adică ONG-uri locale care oferă servicii de asistență copiilor și tinerilor nevoiași, persoanelor cu dizabilități, vârstnicilor aflați în sărăcie, familiilor defavorizate etc.


Colecta Naţională de Alimente devine un eveniment marcant în calendarul anual al Băncilor pentru Alimente din România. An de an, cu acest prilej, comunităţi din toată ţara se unesc pentru a oferi hrană şi speranţă celor aflaţi în nevoie.

Pe lângă activitatea zilnică de a salva hrană de la pierdere şi risipă, în preajma sărbătorilor de Paşte şi de Crăciun, Federaţia Băncilor pentru Alimente din România – FBAR, împreună cu Băncile Regionale pentru Alimente din Bucureşti, Roman, Cluj, Braşov, Oradea, Timişoara, Constanţa, Craiova, Galaţi organizează Colecta Naţională de Alimente, o campanie de solidaritate de amploare, cu un impact semnificativ în viaţa celor în dificultate care cu greu îşi procură hrana de zi cu zi.

Colecta Naţională de Alimente este posibilă datorită implicării partenerilor deja tradiţionali ai Băncilor pentru Alimente care susţin şi zi de zi misiunea acestora de a lupta împotriva risipei alimentare şi a sărăciei: Lidl România, Penny|Rewe România, Auchan România, Kaufland România, CHEP România.

Persoanele pot achiziţiona şi dona alimente neperisabile din 811 magazine ale partenerilor, astfel:
– până pe 27 decembrie, la nivel naţional, în oricare dintre cele 353 magazine Lidl România
– până pe 27 decembrie, în 361 magazine Penny|Rewe România din toată ţara
– până la 27 decembrie, în 39 magazine Auchan România din toată ţara
– până la 27 decembrie, în 57 magazine Kaufland România din toată ţara.

Campania este însufleţită de sute de voluntari care au decis să ofere din ceea ce au mai preţios, timpul lor, pentru a fi prezenţi la intrarea în magazine, pe culoarele acestora, precum şi lângă cutiile de colectare a alimentelor. Ei sunt inima campaniei şi legătura directă dintre generozitatea comunităţilor din România şi persoanele care au mai mare nevoie de hrană. Astfel, în perioada 15 – 17 decembrie, clienţii vor fi ghidaţi şi încurajaţi de voluntari să facă un gest concret de solidaritate, prin cumpărarea şi donarea de alimente de bază neperisabile pentru cei în nevoie: orez, mălai, fasole, făină, ulei, zahăr, conserve de carne şi peşte, gemuri, cereale, paste, sosuri, patiserie ambalată, dulciuri etc. Produsele pot fi donate în cutiile speciale amplasate după casele de marcat în toate magazinele participante.

Fiecare aliment donat ajunge apoi prin cele nouă Bănci Regionale pentru Alimente la organizaţiile partenere care au grijă de persoanele în nevoie. Bătrâni din cămine sau rămaşi fără sprijinul familiei, copii din centre de plasament, familii sărace şi numeroase, copii din centre de zi şi de recuperare, persoane cu dizabilităţi şi mulţi alţi oameni în nevoie beneficiază de această campanie menită să ofere nu doar hrană, ci şi speranţă şi alinare.

Iniţiativă cunoscută şi devenită deja o tradiţie în 30 de ţări din Europa unde există Bănci pentru Alimente, s-a dezvoltat încă din 2019 şi la noi în ţară, în parteneriat cu Lidl România. An de an, ni s-au alăturat alţi parteneri importanţi: Penny|Rewe România, Auchan România, Kaufland România. 

Cu fiecare campanie, numărul magazinelor a crescut, iar generozitatea românilor a sporit considerabil. Doar la colecta organizată cu ocazia sărbătorilor de Paşte din acest an, aproximativ 59.800 de români au pus în coşul bunătăţii darul lor pentru cei în dificultate şi au donat 29,9 tone de alimente. Prin Băncile pentru Alimente şi a celor 223 organizaţii partenere,
acestea au ajuns pe masa a 34.318 oameni în nevoie.

Creşterea inflaţiei, a preţurilor la energie şi combustibili din ultimul an a condus la creşterea costurilor de trai, la sporirea îngrijorării şi incertitudinii în viitor, în special pentru grupurile vulnerabile. În ţara noastră, din ce în ce mai mulţi oameni se confruntă cu sărăcia, fapt confirmat de numărul tot mai mare de cereri din partea organizaţiilor caritabile care solicită sprijin alimentar de la Băncile pentru Alimente. 

În prezent, acestea susţin la nivel naţional 690 de ONG-uri (cu 118 mai multe decât în 2022) care au în grijă peste 235.000 persoane vulnerabile (cu 25.000 mai multe decât în anul precedent), în cadrul unor servicii complexe socio-educative, de recuperare şi îngrijire.

„Persoanele la care ajung alimentele donate, deşi necunoscuţi, au chipuri concrete, demnitate, suflet, calităţi şi limite, ca fiecare dintre noi. Îi invităm pe toţi cei care merg la cumpărături în zilele colectei naţionale şi doresc să facă un gest de bine să se gândească că de sărbători au un invitat în plus la masă şi că punga specială pe care o primesc în magazin de la voluntari este de fapt farfuria pe care aşează cu grijă încă o porţie de hrană pentru alt oaspete, chiar dacă necunoscut, dar la fel de drag” – Gabriel Sescu – Preşedinte Federaţia Băncilor pentru Alimente din România – FBAR.

Federaţia Băncilor pentru Alimente din România – FBAR, împreună cu cele nouă Bănci Regionale pentru Alimente din Bucureşti, Cluj, Roman, Oradea, Braşov, Timişoara, Constanţa, Craiova, Galaţi, constituie o mare reţea naţională de solidaritate la dispoziţia societăţii, organizaţiilor caritabile şi a celor mai vulnerabili dintre noi, o punte între existenţa surplusului de alimente şi cei care au mai multă nevoie de hrană. Băncile pentru Alimente colectează şi donează ONG-urilor partenere produse pe care producătorii, importatorii, distribuitorii sau retailerii le donează. 

Obiectivul asumat al Băncilor este acela ca alimentele şi produsele nealimentare considerate surplusuri, în care au fost investite resurse materiale, timp şi muncă, să nu ajungă pierderi sau risipă, ci să fie consumate de către cei aflaţi în dificultate şi care nu au putere de cumpărare, contribuind astfel şi la reducerea emisiilor de gaze produse de deşeurile alimentare.

FBAR se inspiră şi împărtăşeşte modelul Federaţiei Europene a Băncilor pentru Alimente (FEBA) şi este recunoscut ca membru asociat al acesteia. Din 2016, când a fost creată prima Bancă pentru Alimente din România la Bucureşti şi până astăzi, Reţeaua Naţională a Băncilor pentru Alimente a salvat de la pierdere şi risipă peste 18.648 tone de alimente, în valoare de peste 37,6 milioane euro. Aceste alimente s-au transformat în aproximativ 37,3 milioane de porţii de hrană pentru persoanele în dificultate.

Sibiancă rănită de o mașină, pe o trecere de pietoni din municipiu

0

O femeie în vârstă de 44 de ani a fost lovită de o mașină, în această dimineață, în timp ce traversa regulamentar pe o trecere de pietoni de pe strada Henri Coandă, din municipiul Sibiu.


Din primele cercetări efectuate a rezultat că, în timp ce conducea un autoturism, un sibian în vârstă de 44 de ani nu a acordat prioritate și a acroșat o sibiancă în vârstă de 46 de ani, care traversa partea carosabilă pe trecerea pentru pietoni.

În urma impactului, femeia a suferit un traumatism de coloană lombară și a fost transportată la spital.

„Serviciul de Ambulanță Județean Sibiu, a trimis un echipaj de tip B în Sibiu ,pe strada Henri Coandă, unde un autoturism a acroșat un pieton pe partea carosabilă .În urma accidentului ,o femeie de 46 de ani ,a suferit un traumatism de coloană lombară și a fost transportată stabilă, la UPU Sibiu.” a declarat purtătorul de cuvânt al SAJ SIBIU

Tâlhărie în localitatea sibiană Daia! O femeie a fost tăiată la gât cu un cuțit

0

Un caz șocant s-a petrecut în cursul zilei de miercuri, în jurul orei 11:00, în localitatea sibiană Daia. O femeie a fost tâlhărită și rănită în propria casă, ajungând de urgență la spital.


Conform surselor exclusive Sibiu Independent, doi adolescenți ar fi pătruns în casa femeii cu scopul de a-i fura o sumă mare de bani. Pentru că femeia nu le-a divulgat unde avea ascunși banii, tâlharii ar fi trecut la acte de violență. I-ar fi spart femeii doi dinți, i-ar fi aplicat mai multe lovituri la nivelul pieptului și ar fi tăiat-o în zona gâtului cu un cuțit. În urma agresiunii, femeia în vârstă de aproximativ 80 de ani a fost transportată de urgență la spital. Din fericire, rănile provocate nu i-au pus viața în pericol, medicii intervenind la timp.

După îndelungi căutări după orice fel de informații, cazul extrem de grav a fost confirmat chiar de către localnici. Conform acestora, victima este din Alțana, dar locuia într-o casă din Daia, pusă la dispoziție de către un fermier ce crește animale. Cel mai probabil, tâlharii au aflat despre vânzarea unor vaci sau a faptului că în interiorul casei se aflau sume mari de bani.

Incident confirmat oficial

Conform IPJ SIBIU, în acest caz sunt efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de tâlhărie calificată. Cele două persoane bănuite de comiterea faptei au fost identificate de către polițiști.

Conform Serviciului Public Județean de Ambulanță Sibiu, femeie în vârstă de 86 prezenta un traumatism facial cu o fractură de piramidă nazală, dar și o plagă tăiată ,minoră, de aproximativ 2 centimetri, în zona gâtului, lateral dreapta.

Ziua minorităților naționale sărbătorită în școli

0


Partida Romilor „ProEuropa” – filiala Sibiu, împreună cu ISJ Sibiu, Colegiul Național „Octavian Goga” Sibiu (secția maghiară), Școala Gimnazială Brădeni, Liceul tehnologic Iacobeni și Asociația „Elijah” Roșia au sărbătorit Ziua minorităților naționale.



Această zi își are rdăcinile în data de 18.12.1992, când a fost adoptată, prin Rezoluţie a Adunării Generale a ONU, „Declaraţia cu privire la drepturile persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale, etnice, religioase şi lingvistice”, se arată pe site-ul Departamentului pentru Relaţii Interetnice.


Declaraţia cu privire la drepturile persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale, etnice, religioase şi lingvistice oferă o garanţie a drepturilor minorităţilor în general, astfel încât mai multe state i-au recunoscut importanţa prin declararea zilei de 18 decembrie ca Zi a minorităţilor naţionale.


România s-a raliat acestui context internaţional prin aprobarea HG nr. 881/1998 pentru declararea zilei de 18 decembrie ca Zi a minorităţilor naţionale din România. Aceasta este sărbătorită de toate minorităţile etnice din ţara noastră, care, potrivit organizaţiilor înscrise pe site-ul Departamentului pentru Relaţii Interetnice, sunt: albanezi, armeni, bulgari, croaţi, greci, evrei, germani, italieni, maghiari, polonezi, romi, ruşi-lipoveni, sârbi, slovaci, cehi, tătari, turci, ucraineni, macedoneni, ruteni.

Angajații Primăriei Sibiu au donat sânge pentru a-i ajuta pe cei în nevoie

0

Angajații Primăriei Municipiului Sibiu și ai serviciilor publice au donat din nou sânge pentru viață. După ce, în luna iunie, 86 de angajați ai instituției au donat sânge în 2 zile de campanie, acțiunea a fost reluată astăzi, 14 decembrie.


Și de această dată dorința de a-i ajuta pe cei în nevoie i-a determinat pe 55 dintre angajați să doneze. S-au strâns astfel 22 de litri de sânge, din care se vor extrage elementele necesare recuperării celor aflați pe un pat de spital.

”Mă bucură răspunsul pozitiv și prompt al echipei Primăriei și a serviciilor publice de a se alătura din nou acestei campanii de donare de sânge, organizată de Centrul de Transfuzie Sanguină Sibiu. Mai ales acum, în prag de sărbători, cred că este unul dintre cele mai frumoase cadouri pe care Primăria le face comunității. Ne dorim ca acest eveniment să devină o tradiție, pentru a fi mereu alături, în acest fel, de cei care depind de o picătură de sânge pentru a trăi sau pentru a se face bine.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

Mulțumiri medicilor și asistenților Centrului de Transfuzie Sanguină Sibiu care s-au asigurat că donarea de la Primăria Sibiu se face în cele mai bune condiții de igienă și siguranță.

De sânge salvator este mereu nevoie, așa că, orice îndeplinește condițiile necesare (https://doneazasange.ro/doneaza ), poate dona sânge la Centrul de Transfuzie Sanguină din Sibiu, din incinta Spitalului Județean.

Șefa ICCJ și premierul Marcel Ciolacu au convenit să fie plătite restanțele salariale din Justiție

0

Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Corina Corbu, a avut joi o întrevedere cu premierul Marcel Ciolacu în legătură cu protestele din Justiţie, în cadrul căreia s-a stabilit să fie eliminat din OUG articolul prin care era eşalonată plata unor drepturi salariale restante pentru magistraţi, grefieri şi personalul auxiliar.


Conform Agerpres, în cadrul întâlnirii s-au stabilit următoarele:

*eliminarea art.VIII din proiectul de Ordonanţă de urgenţă privind unele măsuri fiscal bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative;

*în cursul lunii decembrie vor fi achitate diferenţele salariale aferente lunii noiembrie 2023;

*plata tranşei pe anul 2023 pentru titlurile restante privind drepturile salariale restante;

*asigurarea resurselor financiare pentru plata integrală a drepturilor salariale reglementate conform cadrului normativ în vigoare, pentru anul 2024, pentru categoriile de personal din cadrul instanţelor judecătoreşti şi parchetelor de pe lângă acestea, precum şi pentru cele din cadrul Direcţiei Naţionale de Probaţiune;

*analizarea opţiunilor legislative pentru asigurarea unui sistem de salarizare echitabil şi previzibil în sistemul judiciar.

„Dialogul purtat a avut la bază premisa bunei funcţionări a statului de drept, pentru care este necesară colaborarea tuturor puterilor statului, care trebuie să se manifeste în spiritul normelor de loialitate constituţională, cu atât mai mult atunci când sunt în discuţie principii fundamentale ale democraţiei”, mai arată Instanţa supremă.

„În continuarea demersurilor pentru soluţionarea situaţiei de criză din sistemul de justiţie, la care au participat anterior şi ministrul Justiţiei şi procurorul general al României, aflaţi astăzi într-o deplasare externă, precum şi procurorul şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, judecător Corina Corbu, a avut, în 14 decembrie 2023, ora 11,30, o întâlnire cu prim-ministrul României, Marcel Ciolacu”, a anunţat Instanţa supremă într-un comunicat de presă.

Orașul Agnita, gazda evenimentului „Explorarea potențialului de dezvoltare al comunităților marginalizate prin valorizarea meșteșugurilor tradiționale în contextul noilor programe de finanțare ale UE 2021-2027”

0

Orașul Agnita este, în perioada 14-15 decembrie 2023, gazda evenimentului organizat de către Consiliul Europei – Programul ROMACT România, în parteneriat cu Primăria Orașului Agnita, intitulat „Explorarea potențialului de dezvoltare al comunităților marginalizate prin valorizarea meșteșugurilor tradiționale în contextul noilor programe de finanțare ale UE 2021-2027”.


Daniela Cîmpean – Președinta Consiliului Judetean Sibiu alături de primarul orașului Agnita, Schiau Ciprian Gull, a luat parte la acest eveniment.

Vezi Aici transmisiunea LIVE

Agnita, 14 – 15 decembrie 2023 CONCEPT


În Recomandarea sa nr. 13 de Politică Generală privind combaterea anti-țigănismului și a discriminării împotriva romilor, Comisia Europeană împotriva Rasismului și a Intoleranței (ECRI) recomandă Statelor Membre să asigure „promovarea și protecția culturii rome, încurajând o mai bună cunoaștere de către restul populației a comunităților de romi, precum și promovarea dialogului intercultural”.


Conservate și încă practicate în multe dintre comunitățile dezavantajate, inclusiv cele de romi, meseriile tradiționale fac parte din bunurile culturale, imateriale, care pot fi valorificate în cadrul proiectelor de dezvoltare turistică de la nivel local.
În conformitate cu Recomandarea Comitetului de Miniștri al Consiliului Europei către Statele Membre privind Strategia europeană a patrimoniului cultural pentru secolul XXI, autoritățile ar trebui să sprijine și să promoveze sectorul patrimoniului ca mijloc de creare a locurilor de muncă și a oportunităților de afaceri. Cu siguranță meșteșugurile tradiționale pot fi componente care pot participa, alături de alte elemente identitare, la formarea mărcii/brandului unei comunități locale. Notorietatea localității și ipostazele de autenticitate a locului, cum ar fi meseriile tradiționale, se susțin reciproc într-un proces bine articulat de dezvoltare locală.


Conform noului Bauhaus European (NEB), bunurile culturale (patrimoniu, arte, artizanat local, know-how etc.), bunurile naturale (peisaje, resurse naturale etc.), precum și bunurile sociale (întreprinderi sociale, organizații și asociații locale etc.) constituie unicitatea unui loc . Prelucrarea fierului (fierăritul, lăcătușeria, potcovăria, feroneria), tinichigeria (confecționare burlane, jgheaburi, acoperișuri), prelucrarea aramei, a aurului și a argintului, prelucrarea lemnului (bliduri, linguri, mături etc.) sau lăutăria sunt câteva dintre meseriile tradiționale pe care comunitățile de romi le-au conservat și din care își obțin resursele și astăzi.
Organizarea de evenimente pe această temă, cu participarea largă a publicului, oferă deopotrivă conștientizare, posibilitatea de promovare și de protejare a acestora, dar și de valorificare economică și comercială prin vânzarea diferitelor produse.


Promovarea autenticității locale și valorificarea turistică a patrimoniului local sunt susținute de finanțările disponibile în perioada de programare 2021-2027, atât în cadrul programelor regionale, cât și în cadrul celor care vizează cooperarea teritorială sau trans-frontalieră.
Noul Bauhaus European aduce în prim-planul valorilor care trebuie să ghideze evoluția ulterioară a Uniunii Europene incluziunea, alături de estetică și durabilitate. Dublată de participare, ca principiu cheie al NEB, la care se adaugă transdisciplinaritatea și combinarea dimensiunii globale și a celei locale, incluziunea poate fi văzută nu doar ca un proces anevoios, de durată, care presupune costuri, ci și ca o modalitate de a identifica noi surse de bunăstare pentru întreaga comunitate.
CONTEXT
Programul ROMACT privind consolidarea voinței politice și înțelegerii incluziunii romilor la nivel local și regional a fost dezvoltat pe baza cadrelor de politici europene și naționale existente pentru incluziunea romilor și este implementat de Consiliul Europei și Comisia Europeană din 2013.
Programul recunoaște faptul că măsurile la nivel local și național sunt decisive pentru a genera îmbunătățiri în comunitățile de romi în domenii cheie precum educația, locuirea, ocuparea forței de muncă și sănătatea. Mai multe detalii regăsiți pe pagina web oficială https://coe-romact.org/country/romania.
Scopul Programului ROMACT este de a îmbunătăți capacitatea autorităților locale de a dezvolta și de a implementa planuri și proiecte pentru incluziunea romilor, bazate pe nevoile și prioritățile concrete ale comunităților locale de marginalizate.
În contextul noilor finanțări disponibile în perioada de programare 2021-2027 sunt alocate surse importante financiare pentru valorificarea turistică a regiunilor sau a zonelor transfrontaliere, într-o manieră incluzivă.


Metodologia ROMACT se bazează pe implicarea persoanelor din comunitățile marginalizate în elaborarea soluțiilor/proiectelor care le vizează și este corelată la nivel european cu politicile de incluziune socială, inițiative precum New European Bauhaus, de aceea inițierea unei astfel de dezbateri la nivel local este considerată oportună.


Sursa: https://www.facebook.com/ROMACTROMANIA

Jucătorii BC CSU Sibiu, antrenori de baschet la Școala Nicolae Iorga din Sibiu

0

Miercuri, 10 decembrie, jucătorii BC CSU Sibiu Pavlin Ivanov și Rareș Uță, au fost antrenori de ocazie pentru 200 de elevi ai școlii gimnaziale „Nicolae Iorga” din Sibiu. Acțiunea a făcut parte din cadrul proiectului Promovarea Baschetului în Școli, organizat de Asociația al 6-lea Jucător, cu sprijinul echipei BC CSU Sibiu, Andu și Inspectoratului Școlar Județean Sibiu.


Pe parchetul nou al sălii de sport din cartierul Hipodrom au poposit, miercuri, doi dintre jucătorii echipei de baschet BC CSU Sibiu, fiind primiți în urale de bucurie de cei aproape 300 de copii care, timp de două ore, au fost pregătiți în tainele jocului cu inel.

Bulgarul Pavlin Ivanov și Rareș Uță și-au format adevărate echipe de baschet care, la finalul stagiului de pregătire, s-au întrecut într-un mini-campionat de baschet, fiind împinși de la spate de galeriile formate pe marginea parchetului și în mica tribună aflată lângă teren. La finalul competiției, jucătorii au fost asaltați pentru autografe și de ceilalți elevi care nu participase la acțiune, dar au aflat de prezența baschetbaliștilor în școala lor, jucătorii fiind reținuți mai bine de jumătate de oră pentru a oferi copiilor semnături pe tricouri, încălțăminte sau mingi de baschet.

Pe lângă cele două ore de sport petrecute alături de jucători profesioniști de baschet, școala gimnazială „Nicolae Iorga” a primit mingi de baschet și maiouri de joc personalizate din partea firmei Andu.

Promovarea Baschetului în Școli, organizat de Asociația al 6-lea Jucător încă din anul 2006, se adresează în special copiilor între 8-14 ani și își propune să le atragă atenția asupra unei alternative sănătoase pentru petrecerea timpului liber, printr-o abordare directă și exemplificativă. Elevii școlilor sibiene fac cunoștință, prin aceste acțiuni, cu jucători profesioniști de baschet, de multe ori idolii lor.

O nouă ediție a pieței volante de la Consiliul Județean Sibiu

0

Vineri, 15 decembrie, între orele 9-13, are loc o nouă ediție a pieței volante de la Consiliul Județean Sibiu.


Și-au anunțat prezența următorii producători locali:

  • Ioniță Măcriș, cu pâine și gogoși, din Daia
  • Mioara Sită, cu pâine și patiserie, din Apoldu de Jos
  • Vlad Alexandru, cu produse de carmangerie de la Casa cu carne din Sibiu 
  • Luiza-Elena Grancea, cu produse de carmangerie de la Deyu Solution din Sibiu
  • Maria Iuga, cu lactate, din Tilișca
  • Ion Buică, cu legume, din Veștem
  • Ana Blezu, cu legume, din Rășinari
  • Teodor Crăciun, cu legume din Broșteni
  • Maria Fanea, cu siropuri, dulcețuri și conserve de legume, din Sibbiu
  • Stela Tudose, cu miere și produse apicole, din Cisnădie
  • Ileana Cristea, cu aranjamente de Crăciun, din Sibiu      

După judecători, și procurorii sibieni intră în grevă

0

Astăzi, la sediul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu s-a întrunit Adunarea Generală a procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu. 


Adunarea Generală a fost convocată de prim procurorul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu în baza art.108 din Legea nr. 304/2022, cu aplicarea art. 55 alin. 2 lit. b din Legea nr.304/2022 privind organizarea judiciară şi art.17 din Regulamentul de ordine Interioară al Parchetelor. În aceste condiţii, Adunarea Generală a procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu a hotărât următoarele:

Art.1 Susținerea necondiționată a protestului personalului auxiliar de specialitate din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu.

Art. 2 Susținerea în integralitate a punctului de vedere exprimat de Consiliul Superior al Magistraturii prin adresa nr. 23701 din 14.12.2023 adresată Ministrului Justiției, prin care se critică articolul VIII din proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului referitor la plata sumelor stabilite cu titlu de drepturi de natură salarială pentru personalul din sistemul justiției prin hotărâri judecătorești definitive și acte administrative emise anterior intrării în vigoare a O.U.G. nr. 99/2023 și se solicită reformularea acestui articol în acord cu criticile aduse.

Art. 3 Începând cu data de 15.12.2023, pe o perioadă nedeterminată de timp, se vor pune în aplicare următoarele măsuri:

-Procurorii din cadrul Secției Judiciare participă:La judecarea cauzelor cu arestați aflate în faza de urmărire penală, de cameră preliminară și de judecată;

-În cauzele în care este sesizat Judecătorul de drepturi și libertăți din cadrul Tribunalului Sibiu;

-În cauzele având ca obiect măsurile de siguranță și măsurile de siguranță provizorii: obligarea la tratament medical și internare medicală;

-În cauzele în care există riscul împlinirii termenului de prescripție a răspunderii penale într-un interval de timp mai mic de un an;

-Cauzele civile cu caracter urgent.

Procurorii din cadrul Secției de urmărire penală și supraveghere a acesteia fac cercetări, supraveghează ori soluționează:

Cauzele în care s-au luat sau urmează a se lua măsuri preventive și/sau asiguratorii;

-Cauzele în care urmează a fi sesizat judecătorul de drepturi și libertăți 

-Alte cauze apreciate de fiecare procuror ca fiind urgente.

-Conducerea Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu:

-Suspendă programul de audiență cu publicul;

-Emite un comunica de presă prin care vor fi aduse la cunoștința publicului măsurile adoptate la art. 1 – 3 ale prezentei hotărâri; 

-Adoptă măsuri pe o perioadă nedefinită de restrângere a activității procurorilor numai la anumite cauze considerate urgente, potrivit celor anterior precizate.

Toate procesele se amână – Judecătorii sibieni sunt nemulțumiți de salarii

1
tribunalul sibiu

Astăzi, a avut loc Adunarea generală a judecătorilor din cadrul Tribunalului Sibiu, în discuție fiind proiectul de Ordonanţă de Urgenţă privind unele măsuri fiscal bugetare în domeniul cheltuielilor publice, ordonanță pusă în dezbatere pe site-ul Ministerului de Finanțe în data de 13.12.2023.


Adunarea generală a judecătorilor din cadrul Tribunalului Sibiu a hotărât adoptarea formei de protest, în sensul amânării judecării cauzelor aflate pe rolul instanței, începând cu ședințele de judecată din data de 15.12.2023, cu excepția cauzelor care se soluționează în regim de urgență; amânarea activității privind procedura prealabilă, precum şi neparticiparea la constituirea birourilor electorale, până la convocarea unei noi Adunări Generale a Judecătorilor.  

În funcție de soluția legislativă ce se va adopta, urmează a se convoca o nouă Adunare Generală a Judecătorilor care va stabili continuarea, suspendarea sau încetarea formei de protest.

Prefectura Sibiu anunță controale la unităţile care desfăşoară activități cu articole pirotehnice

0

Având în vedere că în perioada următoare comerțul ilegal cu articole pirotehnice se va intensifica iar utilizarea necorespunzătoare a acestora poate provoca evenimente care pun în pericol siguranța cetățenilor în conformitate cu prevederile ar. 6 alin. (1), punct I, subpunct 1, lit.b) din Hotărârea Guvernului nr. 906/2020 pentru punerea în aplicare a unor prevederi ale Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ cu modificările și completările ulterioare, domnul prefect Mircea Dorin Crețu a emis Ordinul nr. 624 din 13.12.2023 privind constituirea unei comisii mixte de control având ca obiectiv descurajarea comerțului ilegal cu articole pirotehnice precum și a prevenirii accidentelor ca urmare a manipulării ilegale și necorespunzătoare a acestora.

În perioada 14.12.2023-08.01.2024, comisia alcătuită din reprezentanți ai Corpului de Control al Prefectului, Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sibiu (IPJ), Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu (ISU), Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Sibiu, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) și Biroul Vamal de Interior Sibiu, va efectua acțiuni de control în sfera de competență a fiecărei instituții, în baza tematicii proprii de control, conform prevederilor legale în vigoare.

Constatările și măsurile propuse în urma controalelor vor fi cuprinse într-un Raport final care va fi înaintat conducerii Instituției Prefectului-Județul Sibiu, în termen de 10 zile de la data finalizării perioadei dispuse efectuării controalelor.

În ceea ce privește comunicarea publică, Instituția Prefectului-Județul Sibiu prin purtătorul de cuvânt va transmite periodic informări centralizate privind neregulile constatate și sancțiunile aplicate iar pentru o informare punctuală a opiniei publice cu privire la motivele și justificările privind amenzile/sancțiunile aplicate precum și măsurile ce vor fi dispuse în timpul realizării controalelor și termenele de rezolvare, avem rugămintea de a vă adresa direct instituțiilor care au efectuat controalele, acestea urmând să vă răspundă, în termenul legal, conform propriilor proceduri.

Textul complet al Ordinului Prefectului nr. 624 din 13.12.2023 poate fi consultat pe pagina de web a Instituției Prefectului județul Sibiu.

USR Sibiu: Scrisoare de protest adresată președintei Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean (C.P)

0

USR Sibiu a transmis către mass-media următorul comunicat de presă:


Ca urmare a intervenției dumneavoastră din ședința extraordinară a Consiliului Județean Sibiu, din data de 8 decembrie, în care ați afirmat cu nu contează voturile unora dintre consilierii județeni, vă informăm că poziția dumneavoastră reprezintă un atac la adresa prevederilor privind drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor României prevăzute de Constituția României, încalcă prevederile Codului Administrativ și reprezintă o agresiune periculoasă împotriva dreptului la vot, direct și prin reprezentanți, drepturi pe care românii le-au câștigat în 1989 inclusiv prin sacrificiul unora dintre semenii noștri.

Vă solicităm prin această scrisoare de protest să vă cereți scuze consilierilor județeni care nu fac parte din grupul PNL și care nu vă susțin necondiționat ideile, cei care îndrăznesc să vă facă opoziție, și, totodată, vă solicităm să vă cereți scuze cetățenilor sibieni care au votat acești consilieri pentru a-i reprezenta în Consiliul Județean Sibiu, tuturor cetățenilor sibieni care cred în valorile democrației, în Constituția României și în legile acestei țări.

Transmisiune LIVE AICI

Aveți obligația să vă cereți scuze și în fața tuturor consilierilor locali din județ care nu reprezintă PNL în consiliile din județul Sibiu, fiind reprezentanta celei mai importante instituții județene care ar trebui să contribuie la garantarea principiilor și valorilor constituționale de guvernare locală.

Solicităm de asemenea instituțiilor statului să se sesizeze și să analizeze în ce măsură afirmațiile dumneavoastră încalcă legislația României în materie de drepturi și libertăți fundamentale ale cetățenilor.

12 decembrie 2023

Semnează în numele consilierilor USR din consiliile locale și din Consiliul Județean Sibiu:

Ruxandra Cibu Deaconu – președinte USR Sibiu, consilier județean

Adrian Echert – președinte filialei municipale USR Sibiu, consilier județean

Primul centru de zi pentru copii din Județul Sibiu, care va funcționa similar cu un after school, va fi înființat la Tălmaciu

0

Primul centru de zi pentru copii din Județul Sibiu, care va funcționa similar cu un after school, va fi înființat la Tălmaciu, a anunțat Ioan Oancea, primarul orașului Tălmaciu pe pagina sa de Facebook.


Miercuri, 12 decembrie 2023, primarul orașului Tălmaciu a semnat la Ministerul Familiei Tineretului și Egalitatii de Șanse un contract de finanțare în valoare de 2.180.594,29 lei, cu o valoare nerambursabilă în suma de 1.931.446,80 lei. Fondurile nerambursabile obținute prin Programul Național de Reziliență și Redresare ( PNRR) vor fi folosite pentru reabilitarea, refuncționalizarea, sporirea eficienței energetice, dotarea cu mobilier și materiale didactice a clădirii corp C din incinta școlii generale Nr 1, de pe strada Nicolae Bălcescu. Această clădire a fost construită în anul 1955, iar la momentul actual se află în stare de degradare și este total nefolosită.

Odată reabilitata această construcție, va servi la dezvoltarea de servicii suport destinate copiilor și familiilor aparținătorilor acestora. Se vor asigura copiilor, pe timpul zilei, activități de îngrijire, educație, recreere-socializare, consiliere, dezvoltare a deprinderilor de viata independentă, orientare școlară, servicii puse la dispoziție de personal calificat din rândul asistenților sociali, consilierilor și mediatorilor școlari, asistenți medicali comunitari, profesori etc. Se vor putea încheia parteneriate și contracte de voluntariat în folosul copiilor. Părintii vor putea beneficia acolo unde este cazul de activități de sprijin, consiliere și educare. Proiectul va trebui implementat pâna la data de 31.12.2024. Vom continua și vom sprijini mediul educațional investind astfel în viitorului copiilor si al comunității!” – a transmis Ioan Oancea, primarul orașului Tălmaciu

O fetiță de 13 ani riscă să ajungă în scaunul cu rotile. Operația salvatoare este singurul dar de Crăciun ce ar face-o fericită

0

Patricia, o fetiță de 13 ani plină de viață și pasionată de fotbal, a fost pusă față în față cu o provocare dificilă. În drumul spre școală, tânăra a alunecat pe gheață și a căzut. Un simplu accident a adus la lumină o problemă serioasă de sănătate. Medicii au descoperit că suferă de scolioză și are nevoie urgent de operație la coloana vertebrală, în caz contrar riscă să rămână imobilizată pe viață într-un scaun cu rotile. 


,,După ce am căzut pe gheață am avut dureri de spate, oboseam foarte repede așa că am mers cu părinții la medic. În urma unui RMN am aflat că scolioza toraco-lombară de care sufeream necesită operație de urgență, pentru a evita riscul de paralizie. Cu toate acestea, intervenția la coloana vertebrală a fost amânată de mai multe ori din cauza lipsei de echipament medical specializat pentru a face față unui posibil stop cardiac în timpul intervenției, eu având probleme la inimă de mică.” Ne-a mărturisit Patricia. 

Situația medicală complexă a adus și o serie de alte provocări pentru copilul de 13 ani. Din momentul aflării diagnosticului, prietenii au început să o alinte „Scolo”, o poreclă care, deși spune multe despre lupta ei, nu îi definește curajul. Deși Patricia este o fetiță optimistă și sociabilă, problemele de sănătate au avut un impact emoțional semnificativ asupra sa, provocându-i stări de anxietate.

Familia tinerei nu a încetat să caute soluții. A găsit înțelegere și sprijin la Spitalul Monza din Capitală. Medicul chirurg Alexandru Thiery a acceptat provocarea de a o opera pe Patricia. Acum, cu o inimă încărcată de speranță, ea așteaptă un dar de Crăciun – darul sănătății. Costurile intervenției chirurgicale se ridică însă la aproximativ 24 de mii de euro, o sumă imposibil de adunat pentru o familie cu venituri medii din România. În căutarea unui sprijin și a unei soluții pentru operația vitală, Patricia și familia ei s-au adresat Asociației ,,Salvează o inimă”.

,,Viața copilului meu e la răscruce. Această operație i-ar putea reda libertatea de a merge, de a alerga și de a trăi fără durere. Dacă nu reușim să strângem banii la timp, Patricia riscă să rămână paralizată într-un scaun cu rotile.” Spune tatăl fetei, îngrijorat de situație. 

,,Fiecare gest de bunătate, fiecare împărtășire a acestei povesti aduce o rază de speranță în viața unei tinere curajoase. Vă invităm să faceți parte din această călătorie, să răspândiți și să susțineți cauza Patriciei. Fiecare contribuție, indiferent de dimensiunea ei, este o treaptă mai aproape de ziua în care fetița va putea să zâmbească și să trăiască fără durere.”  Vlad Plăcintă, președintele Asociației ,,Salvează o inimă” 

Pentru donații din parte companiilor accesați: https://salveazaoinima.ro/patricia-sbircea/

Denumire entitate: Asociația „SALVEAZĂ O INIMĂ”

CIF: 31015982

Cont RON: RO05BTRL00701205W82870XX

Cont EUR: RO28BTRLEURCRT00W8287001

Cont USD: RO68BTRLUSDCRT00W8287001

Cod SWIFT: BTRLRO22

Cod BIC: BTRL

Banca: Banca Transilvania Botoșani

Rugămintea organizației este ca donatorii să menționeze la detaliile plății din transferul bancar numele : PATRICIA SBIRCEA

Nicu Ștefănuță a fost ales Vicepreședintele Grupului Verzilor din Parlamentul European (C.P)

0

Europarlamentarul sibian Nicu Ștefănuță a transmis căre mass-media următorul comunicat de presă:


Grupul Verzilor/ALE l-a ales pe Nicu Ștefănuță în funcția de vicepreședinte. Nicu Ștefănuță este primul europarlamentar român membru al Grupului Verzilor din Parlamentul European și primul europarlamentar din Europa de Est ales în această funcție. În lupta pentru rolul de Vicepreședinte s-au înscris 3 candidați, Nicu Ștefănuță fiind ales cu 35 de voturi, adică jumătate din sufragii.

Grupul Verzilor din Parlamentul European este al patrulea ca mărime și numără 71 de eurodeputați din mai multe state din Uniunea Europeană. Cu doi co-președinți, din Belgia și Germania, Grupul Verzilor are în forumul de conducere și un român, în rolul de vice-președinte.

„Aceasta nu este doar o victorie personală, ci o victorie colectivă pentru toți cei care cred în lupta pentru mediu, pentru justiție socială, pentru egalitate și respect. Mai înseamnă și că Verzii Europeni dau încredere proiectului nostru în România. Partidele politice de la putere sunt aceleași care au guvernat România de la Revoluție, nume diferite, scheme diferite, dar aceiași oameni. Resursele naturale, pădurile noastre, orașele noastre au devenit monedă de schimb în scheme corupte pentru a-i îmbogăți pe unii sau pe alții. Este timpul pentru o politică verde adevărată în România” a declarat Nicu Ștefănuță.

Grupul Verzilor militează pentru o economie mai curată care nu poluează, care are grijă de sănătatea europenilor și care pune pe prim plan cetățeanul de rând. Pactul Verde European are la origine munca de ani de zile a europarlamentarilor din Grupul Verzilor.

Tranziția verde trebuie să meargă mână în mână cu cetățenii noștri care se confruntă cu atâtea inegalități, probleme în ceea ce privește locuințe, sărăcie energetică, probleme de sănătate și atât de multă anxietate legată de viitor. Mă voi lupta pentru o Europă mai echitabilă,  care oferă șanse egale tuturor. De la bursele Erasmus, la soluții pentru problema locuințelor, acces gratuit la terapie, transport public gratuit, aer curat și spații verzi, un venit minim care să asigure un trai decent. România și Europa merită o economie verde care nu lasă pe nimeni în urmă a completat Nicu Ștefănuță, noul Vicepreședinte al Grupului Verzilor.

Europarlamentarul independent Nicu Ștefănuță s-a alăturat Grupului Verzilor/ALE în martie și este membru al Parlamentului European din 2019. Este membru al Comisiei pentru Bugete, precum și al Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică și Siguranță Alimentară și a depus eforturi pentru îmbunătățirea calității aerului în UE și a protejării pădurilor și a spațiilor verzi. Eurodeputatul Ștefănuță a fost Raportor General pentru Bugetul UE 2023 și figură principală în lupta pentru îmbunătățirea sănătății mintale. Ștefănuță este, de asemenea, un puternic susținător al consolidării și extinderii programului Erasmus.

Pagube însemnate la o anexă gospodărească din Vurpăr

0

Pompierii sibieni au intervenit azi-noapte în jurul orei 04:00 în localitate Vurpăr, pentru stingerea unui incendiu la o anexă gospodărească.


La fața locului au fost mobilizate două autospeciale de stingere un echipaj SMURD și SVSU Vurpăr. Incendiul se manifesta la acoperișul anexei existând riscul de propagare la casă. Acoperișul a ars în totalitate și a fost afectat și interiorul anexei precum și bunurile din interior. Din fericire nu au fost înregistrate victime iar casa învecinată a fost salvată.

Incendiul a fost cauzat de un scurtcircuit produs la un cablu electric neizolat corespunzător.

Incendiu puternic la Mediaș. Totul a pornit de la un cablu electric

0

Pompierii Detașamentului Mediaș au intervenit azi-noapte în jurul orei 03:00 pe strada Câmpului din municipiul Mediaș pentru localizarea și lichidarea unui incendiu la o casă de locuit.


La fața locului au fost mobilizate două autospeciale de stingere și un echipaj SMURD. La sosirea forțelor incendiul se manifesta generalizat cu flacăra deschisă în interiorul casei și la acoperiș.

Pompierii au lichidat prompt incendiul care a distrus jumătate din acoperișul casei și interiorul acesteia în totalitate. Din nefericire însă în casă au fost găsiți doi câini decedați.

O femeie în vârstă de aproximativ 70 de ani a fost transportată la spitalul din Mediaș pentru îngrijiri medicale întrucât a suferit o arsură la spate.

Incendiul a fost cauzat de un scurtcircuit produs la un cablu defect.

Preotul Constantin Necula, prezent la vernisajul unei expoziţii realizate de pacienţii Spitalului de Psihiatrie Sibiu

0

Preşedintele Asociaţiei „Crucea Albastră”, preotul Constantin Necula, militează pentru ergoterapie şi a declarat la vernisajul unei expoziţii realizate de pacienţii Spitalului de Psihiatrie că toţi „avem nevoie de frumos pentru a înţelege cum se mântuie lumea”.


Imagine: Isabela Paulescu

„Vreau să vă mulţumesc că primiţi Crăciunul cum se cuvine. Dostoievski spune pentru prima dată că frumosul va mântui lumea. (…) Oamenii care şi-au dispersat liniştea în nelinişte şi care au nevoie de ajutorul nostru din acest punct de vedere au reuşit să ne spună că lumea lor poate fi frumoasă şi noi suntem prea grăbiţi să o mai vedem şi că, de fapt, lumea noastră e urâtă. Talentul lor, bucuria lor, culoarea lor arată că noi trăim urât, continuăm să trăim în alb, negru şi o nuanţă pronunţată de gri, un gri năucitor şi deloc productiv. La ‘Crucea Albastră’, acolo unde sunt preşedinte, ergoterapia nu am înţeles-o decât văzându-i cât de mult se apropie de vindecarea sufletească, punându-şi sufletul la îndemâna noastră”, a spus preotul Constantin Necula.

Atelierele în care bolnavii se recuperează prin artă există nu doar în spitalele de psihiatrie, ci şi în cele de pediatrie.

„Vă rog să nu staţi cu spatele la tablouri, priviţi-le! Sunt un pic mai frumoşi decât noi. Luaţi seama la ce spun, în ciuda aparenţelor, trebuie să o spun cu subiect şi predicat că, acolo unde e loc de lumină şi de linişte, e loc de vindecare. Noi avem viteza prea mare, iar duhurile din jurul nostru sunt prea dure cu viaţa noastră, pentru a mai putea să respirăm atât de normal şi de firesc lucrul acesta al frumosului prin artă, pentru că ergoterapia are această calitate. Le mulţumesc celor care-i ajută pe cei care nu se pot ajuta în continuare şi să ştiţi că ideea a înflorit şi în alte locuri din ţară. Eu m-am bucurat să văd astfel de ateliere de ergoterapie în spitale paliative, în spitale de pediatrie, dacă există un pic de voinţă, există un pic de frumos care răspunde voinţei noastre. Adevărul e că lumea ar fi mult mai frumoasă, dacă i-am reda culorile, dacă i-am da înapoi frumuseţea. De aceea, seara aceasta socotiţi-o ca un colind de frumuseţe. Avem nevoie de frumos pentru a înţelege cum se mântuie lumea”, a mai arătat părintele Necula.

Directorul medical al Spitalului Clinic de Psihiatrie de la Sibiu, Ciprian Băcilă, a subliniat că de 15 ani organizează expoziţia „Speranţă prin artă”, cu lucrări ale pacienţilor spitalului. De această dată, expoziţia a fost vernisată luni seara, la Muzeul Naţional Brukenthal. Spre deosebire de celelalte expoziţii de la muzeu, aceasta a fost cu vânzare. Tablourile, dar şi decoraţiunile de Crăciun realizate, care nu s-au vândut la vernisaj, pot fi cumpărate începând de marţi, de la Spitalul Clinic de Psihiatrie, preţurile pornind de la 10 lei.

sursa: AGERPRES

Foto reprezentativă: Captură YouTube

A fost modernizat drumul comunal de acces către satul Aciliu

0

Drumul comunal de acces către satul Aciliu a fost modernizat, potrivit unui anunț făcut de Horațiu Racuciu, primarul orașului Săliște, pe pagina sa de Facebook.


Lucrările au fost realizate pe baza contractului de investiții care a avut ca obiect:

“Drenare, colectare și evacuarea apelor pluviale în zona calamitată pe DC71 (între aprox Km 1+537 – Km 1+75) oraș Săliște, jud Sibiu”.

Aciliu (în maghiară Ecsellő, vechi prenume masculin unguresc, în germană Tetscheln), este o localitate componentă a orașului Săliște din județul Sibiu

Casa de Cultură a orașului Avrig, readusă la viață după aproape două decenii

0
rbsh_vivi

Un proiect mult – așteptat de avrigeni, reabilitarea și modernizarea Casei de Cultură a orașului Avrig, a fost realizat cu succes, lucrarea fiind recepționată astăzi. Astfel, după aproape 20 de ani, avem din nou un loc de întâlnire primitor, o sală multifuncțională cu 170 de locuri, unde vom organiza spectacole, simpozioane, conferinţe și alte activități culturale.


„Au fost mulți ani de demersuri, de discuții cu responsabili din ministere, de proiecte, expertize și tot felul de documentații întocmite dar mă bucur că pot să vin astăzi în fața avrigenilor cu încă o promisiune onorată. Mulțumim, reprezentanților Companiei Naționale de Investiții pentru susținerea finanțării acestui obiectiv atât de important pentru avrigeni și, în același timp, mulțumim constructorului pentru seriozitate și pentru calitatea construcției acestui obiectiv. Inaugurarea oficială va avea loc înainte de Crăciun, când am programat primele evenimente. Pe 21 și pe 22 decembrie îi așteptăm pe avrigeni să colindăm împreună. Multă sănătate tuturor, să ne putem bucura de această investiție! ”, transmite primarul Adrian David.

Casa de Cultură a fost modernizată printr-o investiție derulată prin Compania Naţională de Investiţii (C.N.I.). Pe lângă finanțarea asigurată din fonduri guvernamentale, a beneficiat și de cofinanțare din bugetul local. Primăria Avrig şi-a asumat asigurarea finanţării cheltuielilor pentru racordurile la reţelele de utilităţi şi asigurarea suprafeţelor de teren necesare pentru depozitarea materialelor şi organizarea şantierului. Consiliul Local a aprobat alocarea sumei de 548.026,95 lei (inclusiv T.V.A.), reprezentând cofinanțare valoare investiție (214.425,91 lei, inclusiv T.V.A.), respectiv cheltuieli neeligibile, diverse și neprevăzute ale proiectului (333.601,04 lei, inclusiv T.V.A.).

Sursa: Primăria Orașului Avrig