Poliţiştii sibieni caută o femeie în vârstă de 34 de ani, care a plecat de la domiciliu într-o direcție necunoscută, fără a mai reveni.
Persoanele ce pot oferi informaţii care să conducă la depistarea acesteia sunt rugate să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.
La data de 29 iunie, în jurul orei 23:00, polițiștii sibieni au fost sesizați de către o femeie cu privire la faptul că, la aceeași dată, în jurul orei 10:00, fiica sa, MIHU SIMINA, în vârstă de 34 ani, a plecat de la domiciliu, din comuna Tilișca, într-o direcție necunoscută, fără a mai reveni.
Semnalmente: înălțime 160 cm, constituție solidă, ten deschis, păr șaten, onluat, lungime medie, ochi căprui.
În momentul plecării, tânăra purta o rochie bleumarin, cu imprimeuri florale și sandale negre.
Semne particulare: nu se cunosc.
Cetăţenii care pot oferi informaţii despre această femeie sunt rugați să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.
Începând de astăzi, Facebook sprijină Poliția Română cu mediatizarea cazurilor, în cadrul Mecanismului „Alertă Răpire Copil”. După declanşarea alertei, oricine are vreo informaţie despre copilul răpit, este rugat să anunţe imediat poliţia.
„Alertă Răpire Copil” este un mecanism național de alertă publică, care se declanșează în situații de răpire a unui copil ori în situații în care vorbim de un copil dispărut, a cărui viață poate fi în pericol.
Disponibilitatea platformei de social-media Facebook, de a deveni partener al Mecanismului „Alertă Răpire Copil”, oferă posibilitatea diseminării, către utilizatorii acesteia, a alertelor generate în cazul declanșării mecanismului. România, prin Poliția Română, este cea de-a 24-a țară din lume care colaborează cu Facebook pentru găsirea copiilor răpiți.
Mediatizarea alertelor prin intermediul Facebook necesită transmiterea acestora într-un format specific către platforma social-media.
Totodată, pe lângă informațiile specifice transmise către Facebook, mesajul de activare va fi însoțit de un link URL către comunicatul de presă al Poliției Române, despre cazul care a dus la declanșarea mecanismului, comunicat publicat pe pagina www.politiaromana.ro sau pe pagina oficială de Facebook a instituției. Astfel, utilizatorii Facebook pot accesa, prin intermediul link-ului, mai multe informații legate de cazul mediatizat.
De la operaționalizarea Mecanismului, în anul 2011, au fost declanșate 8 alerte, toate fiind clarificate rapid, în urma investigațiilor făcute de polițiști și a informațiilor obținute de la cetățeni, fiecare caz având caracteristici și rezolvări specifice.
Mecanismului „Alertă Răpire Copil” este similar sistemului „Amber Alert” din Statele Unite ale Americii.
Un bărbat de 41 de ani a fost găsit spânzurat în cursul zilei de ieri, într-o casă de pe strada Intrarea Arieșului din Sibiu.
Conform surselor Sibiu Independent, bărbatul era muzeograf, având doctorat în istorie, fiind descris ca fiind un om extrem de inteligent și respectat de colegi.
Claudiu a absolvit cursurile Facultății de Litere, Istorie și Jurnalistică obținând diploma de istoric în anul 2002. Acesta a mai urmat studiile doctorale în cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași iar în cadrul Muzeului Național Brukenthal activa din anul 2003.
Conform reprezentanților SAJ, bărbatul era cunoscut cu probleme de ordin psihic, lucru infirmat de prieteni și colegi.
Anchetatorii sibieni încearcă acum să afle ce l-a determinat pe bărbat să recurgă la acest gest.
„Bărbat în vârstă de 41 ani , găsit în casă spânzurat. Se pare că se cunoștea cu probleme de ordin psihic.” a declarat Vasile Scridon, purtătorul de cuvânt al SAJ SIBIU
Muzeul Național Brukenthal, mesaj de condoleanțe și apreciere
„Anunțăm cu deosebită tristețe dispariția prematură a colegului nostru, Claudiu Munteanu, muzeograf în cadrul Muzeului de Istorie Casa Altemberger. Să vorbești despre un coleg la timpul trecut este extrem de dificil, cu atât mai mult în cazuri ca acesta, când tineri cercetători dispar atât de prematur și lasă un gol semnificativ în activitatea instituției. Claudiu a absolvit cursurile Facultății de Litere, Istorie și Jurnalistică obținând diploma de istoric în anul 2002, și a continuat parcursul științific prin studiile aprofundate în cadrul Universității Lucian Blaga, în domeniul Conservarea și Restaurarea Patrimoniului Cultural Național, încheiate în anul 2003. A urmat studiile doctorale în cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, sub coordonarea prof.univ.dr. Octavian Bounegru, încheiate în anul 2011. În cadrul Muzeului Național Brukenthal s-a angajat în anul 2003 și a evoluat la potențialul maxim al specializării sale ca muzeograf IA, expert în numismatică – perioada romană și arheolog expert. Pasiunea lui pentru istorie, arheologie și în special numismatică a avut ca rezultat o lungă serie de studii publicate în țară și străinătate, Claudiu (Puiu) fiind unul dintre cei mai acribici tineri cercetători ai muzeului. A fost un coleg și un prieten extraordinar căruia o să îi păstrăm amintirea neștearsă. Exprimăm regretele noastre profunde și transmitem condoleanțe familiei și celor apropiați. ” au postat colegii săi pe pagina oficială a Muzeului Național Brukenthal
Portalul web de pe care cetăţenii români sau străini îşi pot genera certificatele digitale UE privind COVID este pregătit pentru lansarea din data de 1 iulie, anunţă Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).
Specialiştii STS, care au dezvoltat întregul sistem informatic, au făcut ultimele optimizări, în conformitate cu prevederile OUG adoptată de Guvernul României.
Cei care vor dori un certificat pentru a călători în siguranţă pe timpul pandemiei de COVID-19 vor avea la dispoziţie, începând de joi, platforma https://certificat-covid.gov.ro.
Interfaţa aplicaţiei este intuitivă, iar în mai puţin de 10 paşi poate fi obţinut certificatul:
1. Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.
2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcţiona utilizatorul în pagina principală a platformei.
3. Se accesează butonul verde „Certificat nou”.
4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.
5. Cetăţenii români şi cei cu CNP emis de autorităţile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate introduc: codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, iniţiala numelui, iniţiala prenumelui şi tipul certificatului dorit. Cetăţenii străini selectează opţiunea „Paşaport/Act de identitate” şi completează câmpurile care cuprind: „Ţara care a emis paşaportul”, numărul „paşaportului sau al cărţii de identitate”, iniţialele numelui şi prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.
6. În funcţie de categorie, se completează:
* Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, judeţul în care a fost vaccinat şi se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.
* Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege judeţul în care s-a realizat testarea şi luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.
* Pentru generarea certificatului de testare, se alege judeţul în care s-a realizat testarea şi luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.
* Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicaţia înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.
* Ulterior, în secţiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.
Câteva precizări importante:
* Certificatul este gratuit.
* În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinţilor.
* Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcţie de numărul de solicitări.
* În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail.
* La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa şi vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât şi prin descărcarea efectivă, în format pdf, a documentului, care se poate tipări.
Pentru suport în emiterea certificatelor sau obţinerea altor informaţii privind utilizarea lor, a fost operaţionalizat un Call Center la numărul de telefon 021.414.44.25. De asemenea, certificatul poate fi obţinut în format letric prin intermediul primăriei în raza căreia îşi are domiciliul persoana, direcţiei de sănătate publică sau serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.
În situaţiile în care apar inadvertenţe între informaţiile completate de o persoană şi cele înregistrate în bazele de date conectate cu platforma https://certificat-covid.gov.ro trebuie realizate corecţii de date. De aceea, solicitarea de eliberare a certificatelor de vaccinare trebuie realizată cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de momentul utilizării, iar pentru cele de testare cu cel puţin 12 sau 48 de ore, în funcţie de tipul de test efectuat – rapid sau PCR.
STS reaminteşte că certificatul nu este un document obligatoriu, însă cu ajutorul lui persoanele care s-au vaccinat anti COVID-19, s-au recuperat după această afecţiune sau deţin un rezultat negativ la testarea COVID-19 pot dovedi situaţia lor epidemiologică.
Pentru generarea certificatelor, sistemul informatic preia datele necesare din Registrul Electronic Naţional de Vaccinări pentru persoanele care s-au vaccinat şi din Aplicaţia Corona-Forms pentru persoanele care au fost testate şi au un rezultat negativ sau un rezultat pozitiv, dar s-au recuperat după COVID-19. Certificatele includ un cod QR care va conţine o semnătură digitală, astfel încât, la citirea acestuia, să poată fi verificată autenticitatea, integritatea şi validitatea documentului. Semnătura digitală este pusă la dispoziţie de STS, astfel încât cetăţenii nu au nevoie de o semnătură digitală proprie.
Pentru verificarea, la intrarea în ţară, a codurilor QR de pe certificatele digitale, STS a distribuit către Poliţia de Frontieră echipamentele necesare: 271 de scannere mobile şi 271 de telefoane mobile smart, care au instalată aplicaţia „CoronaScan”. La intrarea în orice stat membru al Uniunii Europene, certificatul poate fi prezentat atât în format digital, pe un dispozitiv mobil, cât şi tipărit pe hârtie.
Au fost implementate măsuri de securitate cibernetică la nivelul sistemelor informatice.
Cele două centre de vaccinare care funcționează la Redal Expo, de pe str. J. S. Bach își suspendă activitatea începând cu data de 1 iulie, în contextul scăderii cererii de vaccinare din partea populației.
Reamintim că primul centru de vaccinare de la Redal Expo a fost deschis în luna ianuarie a acestui an, iar cel de-al doilea în luna februarie, locația fiind pusă la dispoziție gratuit de firma sibiană Retezat SA.
Persoanele care doresc să se vaccineze împotriva COVID au în continuare la dispoziție: centrul de vaccinare drive through din parcarea Piața Teatrului, centrul de vaccinare din Zona Industrială Vest, amenajat de compania Continental în parteneriat cu rețeaua privată de sănătate Regina Maria, centrul de vaccinare de la Spitalul Militar Dr. Alexandru Augustin centrul de vaccinare de la Shopping City Sibiu (com. Șelimbăr)
Nu uitați! Vaccinarea anti-COVID se poate face în continuare fără programare, în baza cărții de identitate.
Primăria municipiului Mediaș aniversează în această perioadă 120 de ani de la înființarea Muzeului orașului ce reprezintă, la ora actuală, una dintre cele mai vechi instituții, păstrătoare și generatoare de cultură ale orașului.
Cu toate că istoria Muzeului medieșean își are rădăcinile în secolul al XIX-lea, se consideră că data de 29 iunie 1901 reprezintă un moment istoric momentul fondării efective a muzeului local, cunoscut sub denumirea de Alt Mediasch – Mediașul Vechi, predecesorul Muzeului municipal de astăzi. La întemeierea Muzeului aflat la început sub egida Gimnaziului și Bisericii Evanghelice din localitate, scopul urmărit a fost, ca pe lângă strângerea, depozitarea, conservarea și expunerea de obiecte, acestea sa fie și o veritabilă mărturie a culturii și istoriei populației germane de pe aceste meleaguri. Era prioritară ideea națională, dezvoltarea unei astfel de instituții era considerată un mijloc normal și firesc de promovare, valorificare și păstrare a mărturiilor materiale și spirituale ale națiunii săsești din zona orașului. Dintre toate aceste aspecte, se remarcă însă entuziasmul și inițiativa profesorilor
O fetiță în vârstă de 12 ani a fost accidentată pe o trecerea pentru pietoni situată pe strada Vasile Aaron din Sibiu.
Din primele cercetări se pare că o sibiancă în vârsta de 35 de ani nu i-ar fi acordat copilului prioritate pe trecerea pentru pietoni, accidentând-ul.
Polițiștii Biroului Rutier Sibiu sunt la fața locului și continuă cercetările în vederea stabilirii cu exactitate a cauzei și împrejurărilor în care s-a produs accidentul rutier.
„SAJ SIBIU a trimis de urgenta un echipaj tip C la accident rutier pe str V. Aaron in Sibiu unde un autoturism a lovit o fetiță de 12 ani . In urma accidentului fetita a prezentat un TCC acut inchis,traumatism antebrat stg cu suspiciunea de fractura si excoriatii. Pacienta a fost transportată la CPU Sibiu. „ a declarat Vasile Scridon, purtătorul de cuvânt al SAJ SIBIU
Două mașini au intrat în coliziune frontală în urmă cu puțin timp pe DJ106, în zona localității Hosman.
Din primele cercetări se pare că un șofer în vârstă de 53 de ani, în timp ce conducerea autoturismul pe direcția Sibiu – Agnita ar fi pătruns pe contrasens unde a intrat în coliziune cu un autoturism condus de un bărbat în vârsta de 64 de ani.
Ambii șoferi sunt răniți iar în acest moment traficul rutier în zona accidentului este blocat pentru a asigura intervenția echipajelor medicale, dar și cercetarea la fața locului.
„ISU Sibiu a intervenit cu două echipaje SMURD dintre care unul cu medic și un echipaj de descarcerare pe DJ 106, Hosman-Cornățel la un accident rutier produs între două autoturisme. La fața locului s-au acordat îngrijiri medicale unei persoane de sex masculin, de cca 64 de ani, conștientă și policontuzionată, transportată la UPU Sibiu.” a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU
În vederea executării unei cuplări de branșament la rețeaua de distribuție a apei potabile, în ziua de joi, 1 iulie ac, Apă Canal Sibiu SA anunță sistarea furnizării pentru consumatorii de pe străzile Octavian Goga (cu arterele adiacente), Ion Rațiu ( cu arterele adiacente), Mihai Eminescu și Horațiu.
Intervenția, executată de SC ”Simpa Sib” SRL, va avea loc în intervalul orar 09,00 -12,00, locuitorii de pe străzile menționate fiind rugați să-și asigure rezervele necesare de apă.
La dispoziția populației, Apă Canal Sibiu va pune apă de utilizare menajeră, prin intermediul unei autospeciale ce va staționa pe strada Mihai Eminescu, lângă magazinul ”Lidl”.
Relații suplimentare pot fi obținute la Dispecerat, tel. 0269/222.777.
Deputat Bogdan Trif, Președintele Organizației Județene PSD Sibiu a transmis următoarele:
Inclusiv judecătorii numiți de președintele Iohannis și PNL au hotărât că PNL și USR au călcat în picioare Constituția și legislația în vigoare. Decizia a venit ca urmare a faptului că PSD a atacat la Curtea Constituțională acțiunea din Parlamentul României a PNL – USR de revocare a Avocatului Poporului.
Primăria municipiului Mediaș continuă programul de întreținere cu plombe și covoare asfaltice a străzilor din oraș.
Astfel, în cursul săptămânii trecute, constructorul a intervenit pe strada Alexandru Vlahuță cu lucrări constând în frezarea și profilarea carosabilului pe întreaga suprafață a acestuia. Activitatea a continuat în aceste zile prin turnarea stratului de uzură pe toată suprafața străzii de aproximativ 3000 metri pătrați.
Tot în aceasta perioadă, constructorul a început lucrările de întreținere și pe strada Mureș din municipiul Mediaș.
Un poplăcean a rămas în cursul zilei de sâmbătă, fără cei doi cai din gospodăria proprie. Acesta suspectează faptul că aceștia au fost furați și transportați pe timpul nopții, într-o locație necunoscută.
Disperat, omul a depus o plângere la Secția de Poliție Rurală Șelimbăr și așteaptă recuperarea cailor, dar și tragerea la răspundere a hoților. În cazul în care cineva deține informații ce pot conduce la recuperarea animalelor, proprietarul este dispus să ofere recompensă. Contact proprietar: 0755868545 sau 0742844132 .
„În cauză, la nivelul Sectiei de Politie Rurală Șelimbăr , sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu, se fac cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt.” a declarat Elena Welter, purtătorul de cuvânt al IPJ SIBIU
Având în vedere temperaturile ridicate din ultimele zile specifice sezonului estival și faptul că majoritatea cetățenilor preferă să petreacă timpul în natură, desfășurând diverse activități recreative, care implică și scăldatul în piscine, în ape curgătoare sau lacuri, Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Cpt. Dumitru Croitoru” al Județului Sibiu recomandă cetățenilor să respecte câteva măsuri de siguranță.
Acestea au scopul preîntâmpinării unor evenimente nefericite, care se pot solda cu pierderi de vieţi omeneşti, ca urmare a riscului de înec, după cum urmează:
-Evitați scăldatul în râuri, lacuri, canale de irigaţii sau alte cursuri de apă unde malurile sunt abrupte, curenţii foarte puternici, albiile nămoloase sau pline de plante, pietre, crengi şi trunchiuri de copaci;
-Frecventați numai locurile special amenajate pentru înot şi respectați avertizările privind interzicerea scăldatului în alte zone decât cele autorizate.
-Evitați scăldatul solitar, fără a avea persoane prin apropiere, mai ales dacă nu știți să înotați sau nu aveți deprinderile necesare;
-Nu realizați acte de teribilism prin plonjare de pe platforme, poduri sau alte elemente de construcții;
-Nu intrați în apă când sunteți în stare de ebrietate, seara târziu sau pe timp de noapte.
De asemenea, părinții, bunicii și tutorii legali ai copiilor, trebuie să respecte următoarele măsuri pentru prevenirea riscului de înec al minorilor:
-nu lăsaţi niciodată copiii nesupravegheaţi în apă sau în proximitatea apei, nici măcar în piscinele achiziţionate special pentru cei mici ori în cadă;
-urmăriţi continuu comportarea copiilor în apă: nu vă lăsaţi distraşi de alte activităţi şi nu vă întoarceţi nicio clipă cu spatele la aceştia. Nu uitaţi că cei mici sunt imprevizibili: ei trebuie să se scalde numai sub controlul părinţilor sau altor persoane mature, chiar dacă ştiu să înoate;
-echipamentele speciale pentru siguranţa înotului (colac de salvare, aripioare gonflabile, tuburi gonflabile etc.) nu sunt în totalitate eficiente, de aceea vor fi utilizate de către copii sub atenta supraveghere a unui adult;
-purtarea vestelor de salvare de către copii este o metoda eficientă de prevenire a unor astfel de accidente;
Pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu sunt mobilizați permanent, pentru gestionarea operativă a tuturor situațiilor de urgență și acordarea primului-ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.
Eugen Beza, antrenorul echipei de fotbal a Clubului Sportiv Comunal Șelimbăr, a fost prezentat luni jucătorilor, numiți eroi de către primarul localității, Marius Grecu, după ce au reușit promovarea în a doua ligă de fotbal a țării.
”Ați dat dovadă de mult caracter, ați fost pentru noi niște eroi”, le-a transmis jucătorilor Marius Grecu, primarul comunei Șelimbăr, explicând că odată cu formarea echipei de fotbal, vor urma alte două secții sportive: tenis de câmp și ciclism. ”Începând de astăzi am dat start înființării clubului CSC Șelimbăr.
Prima secție care va funcționa în cadrul acestui club este secția de fotbal. În cadrul ședinței Consiliului Local din această lună, clubul Viitorul Șelimbăr a cesionat locul în Liga a doua CSC 1599 Șelimbăr, motiv pentru care băieții vor juca în liga a doua sub noul nume. În perioada imediat următoare vom demara procedurile pentru înființarea celorlalte două secții: tenis de câmp și ciclism. Ne dorim cu toții continuitate și performanță. Suntem siguri că Șelimbărul va da campioni”, a spus Marius Grecu.
CSC 1599 Șelimbăr promovează viziunea administrației comunei de încurajare a sportului în rândul tinerilor și copiilor. ”Clubul va crește, va crește frumos. Totul pleacă de la organizare, de la infrastructură și pe această cale eu vreau să vă felicit pentru ceea ce ați realizat”, a transmis noul antrenor al echipei, Eugen Beza.
Premieră națională la Muzeul ASTRA! Pentru prima dată într-un muzeu în aer liber din România tehnologia VR este utilizată într-un circuit expozițional. Este vorba despre ASTRA VR, o expoziție inedită, prin care vizitatorii pot utiliza 20 de perechi de căști VR de ultimă generație, care funcționează independent. Căștile VR redau o lume virtuală (la propriu!) a satului românesc, animată 3D, în care sunt reliefate scene de viață, peisaje, natură, arhitectură și obiceiuri.
Gospodăria de boștinar din Sebeșul de jos și cea de oier din Rășinari sunt punctele de reper ale expoziției. Proiectul mai cuprinde secvențe de benzi desenate – povești despre păstorit și despre confecționarea lumânărilor din ceară, uleit și prepararea oțetului de mere.
Peste 20 de specialiști din Muzeul ASTRA și nu numai(arhitecți, regizori, programatori, graficieni și actori) au lucrat aproape 8 luni la realizarea expoziției ASTRA VR. Întreg circuitul expozițional va fi disponibil atât în limba română, cât și în limba engleză.
PROGRAM VERNISAJ ASTRA VR – MIERCURI, 30.06.2021
Ora 13:00 – tur de presă cu plecare de la staulul din Rășinari – gospodăria din Rășinari spre gospodăria din Sebeșu de Jos
Ora 14:00 – vernisaj expoziție ASTRA VR
Proiectul Utilizarea tehnologiei multimedia de ultimă generaţie în accesibilizarea patrimoniului etnografic din Muzeul ASTRA (CALL01-3) beneficiază de un sprijin financiar nerambursabil de 606.977,60 lei, din care 515.930,96 lei (85%) reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din Granturi SEE, iar 91.046,64 lei (15%) reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din cofinanţare naţională, valoarea totală a proiectului fiind de 786.977,60 lei. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.astravr.ro.
Granturile SEE reprezintă contribuția Islandei, Principatului Liechtenstein și Regatului Norvegiei la reducerea disparităților economice și sociale în Spațiul Economic European și la consolidarea relațiilor bilaterale cu cele 15 state beneficiare din estul și sudul Europei și statele baltice. Aceste mecanisme de finanțare sunt stabilite în baza Acordului privind Spațiul Economic European, ce reunește statele membre UE și Islanda, Liechtenstein și Norvegia ca parteneri egali pe piața internă. În total, cele trei state au contribuit cu €3,3 miliarde între 1994 și 2014 și €1,55 miliarde pentru perioada de finanțare 2014 – 2021.
Mai multe detalii sunt disponibile pe: www.eeagrants.org și www.eeagrants.ro
Programul RO-CULTURA este implementat de Ministerul Culturii prin Unitatea de Management a Proiectului și are ca obiectiv general consolidarea dezvoltării economice și sociale prin cooperare culturală, antreprenoriat cultural și managementul patrimoniului cultural. Bugetul Programului este de 29 milioane de euro.
Mai multe detalii sunt disponibile pe: www.ro-cultura.ro
Ministerul Educației a centralizat rezultatele înregistrate la Evaluarea Națională ale absolvenților clasei a VIII-a (înainte de contestații), sesiunea 7 iunie – 4 iulie 2020.
Situația statistică, la nivelul județului Sibiu, arată că dintre cei 2 369 candidați prezenți, 1 913 candidați au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), adică 80,75% (procent mai mare față de anul 2020 – 78,8% și față de anul 2019 – 76,81%).
Dintre aceștia, 2 candidați au încheiat examenul cu media generală 10 (zece) – amândoi de la Colegiul Național ”Gheorghe Lazăr” Sibiu.
Rata de participare a fost de 91,75%, adică 2 369 candidați prezenți, dintr-un total de 2 581 elevi înscriși.
La proba de Limba și literatura română au obținut note peste sau egale cu 5 (cinci) 2 093 candidați (87,65%), iar 14 candidați au fost notați cu 10 (zece).
La proba de Matematică, 1 665 candidați (70,28%) au note peste sau egale cu 5 (cinci), iar 26 de candidați au obținut nota 10 (zece).
La limba și literatura maternă, 303 candidați (97,43%), au obținut note mai mari sau egale cu 5, 6 candidați din ei obținând media 10. Niciun elev nu a fost eliminat din cauza unor tentative de fraudă.
Contestațiile pot fi depuse în cursul acestei zile, în intervalul orar 16:00 – 19:00 și miercuri, 30 iunie, în intervalul orar 8:00 – 12:00. Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora. Rezultatele finale vor fi afișate duminică, 4 iulie. În acest context, precizăm că rezultatele elevilor se publică prin anonimizarea numelui și a prenumelui, pe baza unui cod unic comunicat fiecărui candidat. Măsura este în acord cu prevederile art. 5 și ale art. 6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD), precum și cu solicitarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Practic, este prima dată de la intrarea în vigoare a RGPD, când notele/rezultatele candidaților sunt afișate în acest format. Media generală de admitere, care se calculează considerând 80% media de la evaluarea națională și respectiv 20% media anilor de gimnaziu, urmează să fie afișată după finalizarea contestațiilor.
Astăzi, 29 iunie 2021, s-a desfășurat proba obligatoriea profilului din cadrul examenului de Bacalaureat – Ec), sesiunea iunie – iulie 2021.
S-au prezentat 2 654 de candidaţi (2 065 la matematică și 589 la istorie), 84 candidaţi au absentat (71 la matematică și 13 la istorie),
Nu au existat candidați care să susțină examenul cu subiectele de rezervă sau care să fie eliminați la această probă.
Subiectele și baremele de corectare vor fi publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15:00.
Următoarele probe vor avea loc astfel: miercuri, 30 iunie – proba la alegere a profilului și a specializării (fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, psihologie, economie, sociologie sau filosofie) joi, 1 iulie – limba și literatura maternă Primele rezultate vor fi afișate luni, 5 iulie, până în ora 12.00. În conformitate cu prevederile art.5 și ale art.6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD), precum și cu solicitarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Ministerul Educației și Cercetării va publica rezultatele elevilor obținute în urma susținerii examenelor naționale cu anonimizarea numelui și a prenumelui. Contestațiile pot fi depuse în ziua de 5 iulie 2021 (în intervalul orar 12:00 – 18:00). Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora. Rezultatele finale vor fi anunțate VINERI, 9 iulie 2021. Președintele comisiei județene de Bacalaureat, Inspector școlar general adjunct, Prof. Rodica ȚĂLNARIU
Polițiștii rutieri sibieni sunt zilnic la datorie și opresc în trafic sute de șoferi pentru a le verifica actele sau dacă au consumat băuturi alcoolice și substanțe interzise.
În dimineața zilei de 28 iunie, în jurul orei 06:00, pe raza localității Cristian, polițiștii rutieri au depistat un șofer în timp ce conducea un autoturism deși se afla sub influența alcoolului. Este vorba despre un localnic în vârstă de 62 de ani, a cărui concentrație de alcool în aerul expirat a fost de 0,62 mg/l. După recoltarea probelor biologice, în cauză s-au întocmit actele premergătoare efectuării de cercetări penale sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.
La aceeași dată, în jurul orei 21,00, pe DC 61, în afara localității Tălmăcel, polițiștii au depistat un alt conducător auto aflat sub influența alcoolului. Bărbatul în vârstă de 49 de ani, domiciliat în Boița, a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul afișat de dispozitiv fiind de 0,67 mg/l alcool pur în aerul expirat. Și în acest caz s-au întocmit actele premergătoare efectuării de cercetări penale sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.
La data de 28 iunie, în jurul orei 23:50, pe DN 14, în afara orașului Dumbrăveni, polițiștii au oprit pentru control un autoturism condus de către un bărbat în vârstă de 38 de ani, domiciliat în Biertan. În urma verificărilor efectuate, polițiștii au constatat că bărbatul nu deține dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice, iar testarea sa alcoolscopică a rezultat într-o concentrație de 0,67 mg/l alcool pur în aerul expirat. În cauză s-au întocmit actele premergătoare efectuării de cercetări penale sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de conducere fără permis, respectiv conducere sub influența alcoolului.
Deputat Bogdan Trif, Președintele Organizației Județene PSD Sibiu a transmis următorul comunicat de presă:
Primul pas spre vânzarea la preţ de nimic a ultimelor companii profitabile ale economiei României a fost făcut ieri de coaliţia PNL-USR in comisia de industrii si servicii a Camerei Deputaţilor.
Având majoritatea în Comisie, au votat proiectul de lege Plx 139/2021 care prevede modificarea legii 173/2020 privind unele măsuri pentru protejarea intereselor naţionale în activitatea economică.
Astfel, articolul unic votat de alianţa toxică prevede că articolele 1, 2 și 3 din lege se abrogă. Aceste trei articole introduse în lege de PSD și votate în legislatura trecută prevăd interzicerea și suspendarea, pentru o perioadă de 2 ani, a înstrăinării acţiunilor deţinute de stat la companiile şi societăţile naţionale, la instituţii de credit, precum şi la orice altă societate la care statul are calitatea de acţionar, indiferent de cota de capital social deţinută. Cu alte cuvinte, noi am votat o lege prin care interziceam, în perioadă de criză vânzarea pe nimic a companiilor cu capital de stat.
Am luat cuvântul în Comisie şi am cerut ca, înainte de vot, să ni se prezinte o situaţie economică a tuturor societaţilor la care statul este acţionar, astfel încât să avem date concrete despre managementul acestora. De asemenea, am cerut să se specifice măcar că statul român nu are voie să înstrăineze pachetul majoritar de acţiuni la Hidroelectrica, CEC, Portul Constanţa și la alte companii strategice pentru statul român. Bineînţeles că cei de la PNL și USR nu au vrut să audă de așa ceva.
Ținta coaliţiei PNL-USR este vânzarea la preţ de nimic a acestor ultime societaţi profitabile. Doar de aceea au fost ajutaţi cu toate mijloacele să ajungă la guvernare: pentru a lua împrumuturi uriașe și a vinde ultima bogăţie a României.
Retorica PNL și USR este una mincinoasă atunci când spun că vor vinde doar pachete minoritare pentru că legea nu are nicio prevedere care să interzică înstrăinarea pachetului majoritar și, așa cum am menționat, nici nu au vrut să introducă o astfel de prevedere, acest fapt dovedind clar că intențiile lor nu au nicio legătură cu protejarea interesului național.
Este bine ca sibienii care au votat cu PNL și USR să știe ce au votat și ce trădători de neam au trimis în Parlament.
În perioada 25 – 27 iunie a avut loc la Sibiu o adevărată sărbătoare muzicală, astfel, în acest an cea de a 9-a ediție a festivalului internațional,,Hermannstadtfest” și-a desemnat câștigătorii din rândul celor peste 150 de concurenți talentați din țară și străinătate.
Și în acest an, festivalul ,,Hermannstadtfest” a avut loc în aer liber, atmosfera fiind una minunată, iar concurenții din România, dar și din Moldova și Kargahstan au cântat pe scena unei locații de excepție: Habermann Markt. Tinerii talentați din străinătate care nu au putut ajunge la Sibiu din cauza situației actuale a pandemiei, au avut șansa de a participa online la cea de a 9-a ediție a festivalului, astfel la această secțiune online s-au înscris concurenți din Moldova, Bulgaria, Kyrgystan, Canada, Kenya și Rusia.
Festivalul a cuprins secţiunile de muzică de divertisment, de muzică tradițională, de muzică folk (secțiune dedicată poetului Adrian Păunescu) și alte secțiuni speciale, printre care se numără: ,,Dialog între generații” (secțiune dedicată compozitorilor Marius Țeicu și Dora Gaitanovici), Remember (secțiune dedicată compozitorilor Temistocle Popa și Ioan Gyuri Pascu și artiștilor Laura Stoica și Aurelian Andreescu), secțiunea de Pricesne și ,,Cântec pentru Dumnezeu.
Ca în fiecare an, festivalul internațional ,,Hermannstadtfest” nu încetează în a oferi surprize publicului. În prima zi a concursului, la Școala Generală Roșia a avut loc un mic spectacol cu ocazia lansării cărții ,,După ani și ani” a maestrului Adrian Ordean, iar atmosfera a fost menținută de tinerii talentați din Roșia, Sibiu și Drobeta Turnu Severin, care au încântat publicul cu vocile lor. Tot în data de 25 iunie, la Habermann Markt trupa ,,Șatra” și trupa de dans ,,Alegrijah” au încântat publicul cu dansuri și cântece din tradiția rromă.
În 26 iunie s-a desfășurat o activitate conexă la ,,Curmătura Stezii” – Rășinari, unde au oferit un spectacol excepțional elevi de la Palatul Copiilor – Sibiu, de la Școala de arte din Oradea, dar și câștigătoarele celei de a 8-a ediții a festivalului, anume Iulia Perpelea (din Drobeta Turnu Severin) și Špela Jezovšek –Stella (din Slovenia).
De asemenea, tot în 26 iunie, Ana-Maria Mărgean, câștigătoarea ,,Românii au Talent”, a deschis – împreună cu Lizzy – cu un recital extraordinar partea a doua a zilei, care cuprindea secțiunile speciale. În cadrul secțiunii ,,Remember” s-a prezentat CD-ul In Memoriam al Laurei Stoica: ,,Întotdeauna Nostalgia”.
Marele trofeu la secțiunea de muzică de divertisment a mers la Timișoara la Maya Ecaterina Giotea, iar la secțiunea de online marele trofeu a mers în Rusia, la Uliana Nisterovskaya. În acest an Craiova a fost la putere, întrucât celelalte mari trofee au mers la Anastasia Boroată – la secțiunea de muzică tradițională – și la Jacqueline Crăciun – la secțiunea de folk.
De asemenea, tot din Craiova sunt și Anghelescu Eduard – câștigătorul trofeului ,,Adrian Ordean” – și Bryanna Holingher, câștigătoarea premiului 1 de excelență ,,Hermannstadtfest” ce presupune prima medie după marele trofeu. Ca în fiecare an, copii cu dizabilităţi sau din centre de plasament au primit Premiul ,,Învingătorilor”, respective Premiul ,,Optimiştilor”.
Evenimentul a fost organizat de Asociaţia „Domy Music Star” – Sibiu, Palatul Copiilor Sibiu, Asociaţia Filantropică „Olivia”, Arhiepiscopia Ortodoxă Română – Sibiu, Radio ,,Trinitas” – Sibiu, Cercul Militar – Sibiu, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar – Sibiu, Radio România Regional, Facultatea de Teologie ,,Andrei Șaguna” din cadrul Universităţii „Lucian Blaga” – Sibiu, Academia Forţelor Terestre ,,Nicolae Bălcescu”, Casa de cultură a Studentilor Sibiu, Studio Canto ,,Rodica Popa Comăniciu”, Primăria Răşinari, Şcoala gimnazială Roşia. Întreg evenimentul a fost susţinut şi promovat de Agerpres şi de Radio România Regional, Radio România Regional,Radio Braşov,Radio Iaşi,Radio Antena Sibiului.
De asemenea, și în acest an acţiunea a fost cofinanţată de Primăria Municipiului Sibiu şi de Consiliul Judeţean Sibiu.
Primăria Municipiului Mediaș a lansat de curând concursul „Împreună facem Mediașul mai frumos“ dedicat amenajării și întreținerii spațiilor verzi din fața blocurilor.
Într-o primă etapă a concursului au fost fotografiate scările de bloc înscrise.
Iată câteva poze cu o parte dintre scări de bloc deosebit de frumoase. Îi felicităm pe locatari și îi îndemnăm pe toți medieșenii să procedeze la fel! Doar implicându-ne toți putem avea un oraș mai curat și mai îngrijit!
În perioada 31.05 – 24.06.2021 a avut loc etapa I de înscriere la grădiniță, pe locurile rămase libere după perioada de reînscriere.
În perioada 28.06 – 16.07.2021 are loc etapa a II-a de înscriere la grădiniță, pe locurile rămase libere după etapa I, la care doar părinții/tutorii/reprezentanții legali ai copiilor care nu au fost cuprinși într-o unitate de învățământ preșcolar sau cu grupe de preșcolari în prima etapă solicită înscrierea copiilor lor la grădiniță. Se pot face trei opțiuni pentru unități de învățământ preșcolar sau cu grupe de preșcolari în care mai există locuri disponibile, în ordinea descrescătoare a preferințelor
Locurile rămase libere după etapa I de înscriere vor fi afișate și confirmate în această săptămână pe site-ul isjsb.ro, iar unitățile de învățământ preșcolar sau care au grupe de învățământ preșcolar vor afișa listele finale cu copii înscriși pentru anul școlar 2021-2022, prima etapă, după validarea în scris, lista copiilor respinși și lista locurilor libere.
Detalii pot fi obținute aici pentru:
– PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂ privind reînscrierea/înscrierea copiilor în unitățile de învățământ preșcolar pentru anul școlar 2021-2022 http://isjsb.ro/d2020/20210528083430712.pdf
O harpă construită în 1827 de faimosul fabricant de instrumente muzicale Erard şi-a început călătoria în România în urmă cu aproape un secol. Între 1 şi 4 iulie, Turneul naţional „O harpă de poveste” – ediţia a II-a aduce această călătorie în zilele noastre, printr-o serie de concerte susţinute de harpista Adriana Cîlţea, căreia i se alătură pianista Oxana Corjos şi clarinetistul Petru Pane, în 4 oraşe din ţară, în săli de concert şi în aer liber, aducând în prim plan un instrument original, păstrat într-o stare excepțională, care aparţine unei familii cu adânci rădăcini muzicale din România, familiei Iuşceanu-Corjos.
Pe 1 iulie, pe Esplanada Sălii Thalia din Sibiu, în aer liber, 2 iulie, la Sala Pro arte a Colegiului Naţional “Decebal” din Deva, 3 iulie, în Parcul “Mihai Eminescu” din Arad, în aer liber şi 4 iulie la Sinagoga din Bistriţa vor avea loc patru recitaluri, avându-i ca protagonişti pe Adriana Cîlţea – harpă, Petru Pane – clarinet, Oxana Corjos – pian. Programul va cuprinde lucrări diverse dedicate sau adaptate pentru această formula, de la Bach-Grandjany, până la Bela Kovacs.
Ajuns în România în urmă cu mult timp, instrumentul păstrează inscripţia primelor harpe construite de manufactura fraţilor Erard din Londra, furnizori la acel moment ai casei regale franceze şi ai casei imperiale ruse. Povestea spune că această harpă a rămas pe teritoriul actualei Românii luată de la un ofițer german aflat în retragere la finalul celui de-al doilea război mondial, la schimb pentru un sac de merinde, fiind coborâtă dintr-o căruță pe ulița unui sat din vestul Transilvaniei, în care se afla acesta în timpul retragerii armatei germane din 1944.
Prin proiectul O harpă de poveste ne propunem readucerea parfumului muzical al secolului al XIX-lea, atunci când a fost construit instrumentul, cu o antologie de lucrări pentru harpă solistă, în dialog cu clarinetul sau împletindu-și particulele sonore cu delicateţea cozilor orizontale ale pianului, repertoriul ajungând până în secolul XX.
Elementul care leagă neobişnuitul trio clarinet, harpă şi pian este reprezentat de readucerea la viață a acestei bijuterii, harpa cu dublă acţiune Erard, un instrument care simbolizează rădăcinile și conservarea tradiţiei muzicale românești în cel mai frumos și optimist mod.
Concertul de la Sibiu face parte din proiectul ”Concerte Estivale. Zilele Muzicale Româno-Americane” eveniment realizat cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu. Acțiune cofinanțată de Primăria Municipiului Sibiu
Itinerar turneu: 1 iulie, ora 18 – Sibiu, Esplanada Sălii Thalia 2 iulie, ora 19 – Deva, Sala Pro Arte a Colegiului National Decebal 3 iulie, ora 19 – Arad, Parcul „Mihai Eminescu” – în aer liber 4 iulie, ora 19 – Bistriţa, Sinagoga
Adriana Cîlţea – harpă Oxana Corjos – pian Petru Pane – clarinet
Program muzical : Bach/Grandjany – Andante (harpă solo) John Parry – Allegro în re major (harpă solo) Bela Kovacs – Hommage a Manuel de Falla (clarinet solo) Frederic Mompou – Cancion y Danza (pian solo) Claude Debussy – Feux d’artifice (pian solo) Henriette Renie – Contemplation şi Feuillets d’album (harpă solo) Bela Kovacs – After you, Mr. Gershwin (clarinet şi pian) Mihail Glinka – Nocturne (harpă solo) Franz Rosetti – Allegro în mi bemol major (harpă solo) Luigi Bassi – Rigoletto Fantasia (harpă, clarinet şi pian) Gabriel Faure – Pavane (clarinet şi harpă) Bela Kovacs – Shalom Aleichem, Rov Feidman (harpă, clarinet şi pian)
Producător : Pro Contemporania
Organizatori locali: Filarmonica de Stat din Sibiu, Primăria Deva prin Centrul cultural Drăgan Muntean, Centrul Municipal de cultură Arad, Centrul municipal pentru cultură Bistriţa
Parteneri: Mediatrust, Radio România, România TV, Liternet, Agenţia de carte, Observator cultural, Viewfinder Solutions, The Culture Club.
Astăzi, 28 iunie, s-a desfășurat prima probă scrisă a examenului de Bacalaureat, cea de Limba și literatura română. La nivelul județului Sibiu au fost prezenți 2085 candidați, iar 43 nu s-au prezentat la examen. A existat un singur candidat care a susținut examenul cu subiectul de rezervă și nu au fost elevi eliminați.
Subiectul și baremul de evaluare pentru proba de Limba și literatura română vor fi publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15.00.
La centrul de examen Colegiul Național ”Gheorghe Lazăr” Sibiu un candidat a susținut proba de Limba și literatura română cu subiectul de rezervă pe motive medicale, candidatul având nevoie de asistență medicală, din cauza unei crize astmatice severe. Comisia Județeană de Bacalaureat de la ISJ Sibiu a solicitat susținerea probei cu subiectul de rezervă, iar Comisia Națională de Bacalaureat a Ministerului Educației a aprobat această solocitare. Din această cauză, la ora 13:20 candidatul a susținut proba de Limba și literature română cu subiectul de rezervă.
Următoarele probe vor avea loc astfel: marți, 29 iunie – proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie) miercuri, 30 iunie – proba la alegere a profilului și a specializării (fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, psihologie, economie, sociologie sau filosofie) joi, 1 iulie – limba și literatura maternă
Primele rezultate vor fi afișate luni, 5 iulie, până în ora 12.00. În conformitate cu prevederile art.5 și ale art.6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD), precum și cu solicitarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Ministerul Educației și Cercetării va publica rezultatele elevilor obținute în urma susținerii examenelor naționale cu anonimizarea numelui și a prenumelui.
Contestațiile pot fi depuse în ziua de 5 iulie 2021 (în intervalul orar 12:00 – 18:00). Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.
Rezultatele finale vor fi anunțate VINERI, 9 iulie 2021.
Astăzi, 28 iunie 2021, începând cu ora 14:00, circulația rutieră pe Transfăgărășan, între Piscul Negru și Bâlea Cascadă (km 104+000 – km 130+800), s-a deschis pentru toate categoriile de autovehicule, în intervalul orar 07:00 – 21:00.
Drumarii fac apel la conducătorii auto să circule prudent, să adapteze viteza la condițiile de trafic, mai ales având în vedere instabilitatea atmosferică ce duce la apariția de fenomene meteorologice spontane care afectează vizibilitatea. De asemenea, pe cei ce tranzitează acest sector de drum sunt atenționați că, în ultima perioadă, este semnalată prezența urșilor în apropierea părții carosabile și sunt sfatuiți să nu se apropie de animale, să nu le hrănească și să informeze imediat autoritățile de prezența acestora.
Pentru siguranța participanților la trafic, circulația rutieră este interzisă pe timpul nopții, între orele 21:00-07:00.
Miercuri, 30 iunie ac, între orele 08,00 – 17,00, se va interveni la rețeaua de distribuție a apei potabile de pe strada Triajului, din comuna Șelimbăr. În acest interval se va sista furnizarea pentru consumatorii de pe străzile Triajului, Elena Văcărescu și Unirii, iar pe arterele adiacente acestora se vor înregistra scăderi ale presiunii.
Abonații sunt rugați să-și asigure rezervele necesare de apă potabilă. În funcție de solicitările primite prin Dispecerat, Apă Canal Sibiu SA va pune la dispoziția consumatorilor afectați apă de utilizare menajeră, prin intermediul unei autospeciale. Relații suplimentare pot fi obținute la Dispecerat, tel. 0269/222.777.
De marți, 29 iunie, pasajul subteran pietonal care face legătura dintre str. Andrei Șaguna și bulevardul Victoriei se va închide traficului pietonal pentru a permite execuția lucrărilor de modernizare. Reamintim că Primăria Sibiu a contractat modernizarea acestui pasaj, contractul incluzând atât reabilitarea structurii, cât și refacerea finisajelor și adăugarea de noi dotări care să îl facă mai funcțional și mai prietenos cu pietonii.
Ca rute ocolitoare, pietonii pot folosi următoarele trasee, în funcție de direcția de deplasare:
Cazarma 90 – pasajul pietonal subteran Dumbrava Str. Andrei Șaguna, pe trecerile pentru pietoni
Vă mulțumim anticipat pentru înțelegere!
Reamintim lucrările prevăzute în contractul încheiat de Primăria Sibiu cu firma SC Euras SRL:
Reabilitarea structurii pasajului: modernizarea rețelei de preluare a apei de ploaie, reamenajarea scărilor și amenajarea de rampe, crearea unui platforme liftante pentru accesul persoanelor cu dizabilități Înlocuirea pardoselilor și placajelor Realizarea unui sistem de iluminat nou Montarea unui sistem inteligent de supraveghere video Construirea unei banchete pentru repaus în pasaj Realizarea unui sistem numit video-wall, cu funcție de informare a publicului
Primarul Astrid Fodor a semnat astăzi contractul pentru modernizarea transportului public din Sibiu cu firma Mercedes – Benz Trucks & Buses România, reprezentată prin Anca Teodora Popescu, administrator și domnul Bogdan Aldea, director de vânzări al firmei. Contractul s-a semnat în urma unei proceduri de achiziție în cadrul căreia au fost depuse 4 oferte.
“Astăzi am semnat cel mai mare contract de finanțare din fonduri europene pe care Primăria Sibiu a reușit să le atragă în actualul cadru de finanțare: modernizarea transportului public din municipiul Sibiu. Vorbim de o investiție de 77 de milioane de lei prin care practic vom încheia o etapă importantă în procesul de modernizare a sistemului de transport public. Doresc să felicit echipa din Primărie care a lucrat pe acest proiect amplu. Chiar dacă procedura de achiziție a fost contestată de unul dintre ofertanți, instanța a confirmat corectitudinea evaluării realizate de Comisie. Au fost mii de pagini de documentație care au trebuit analizate și multă atenție la toate detaliile tehnice.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
Prin contractul semnat astăzi, Primăria Sibiu achiziționează autobuze, instrumente digitale pentru interacțiunea cu călătorii și un sistem modern de management al întregii flote Tursib.
“Autobuzele Mercedes-Benz setează standarde ridicate din punct de vedere al siguranței, calității și tehnologiei încorporate, dovedind totodată reducerea costurilor totale de operare și a emisiilor de CO2. Ne bucurăm de decizia autorităților locale din Sibiu de a miza pe soluțiile alternative de propulsie pentru transportul de pasageri şi, implicit, reducerea emisiilor de CO2 la nivel local.” (Anca Teodora Popescu, administrator al firmei Mercedes – Benz Trucks & Buses România)
40 de autobuze marca Mercedes vor fi livrate în Sibiu în termen de 10 luni, dintre care 29 cu o lungime de 12 m și 91 de locuri și alte 11 cu o lungime de 18 metri, articulate, cu 158 de locuri. Autobuzele vor fi dotate cu validatoare duale de bilete care permit validarea biletului, abonamentului sau cardul de transport, dar și plata cu cardul bancar direct la bordul autobuzului. De asemenea, pentru confortul pasagerilor acestea sunt echipate cu climatizare, sisteme de supraveghere video și WiFi și cu un sistem de numărare a călătorilor din autobuze care va oferi o imagine despre gradul de încărcare pe traseele de transport public.
De asemenea, acestea sunt optimizate pentru accesul persoanelor cu dizabilități, având podea coborâtă și locuri speciale în autobuz. Proiectul include realizarea unei stații de încărcare cu gaz natural comprimat pentru noile autobuze, în curtea Tursib.
Pentru întreaga flotă Tursib va fi implementat prin acest proiect un sistem de management care va permite monitorizarea autobuzelor pe trasee, putându-se astfel urmări respectarea orarelor de circulație, se poate ajusta frecvența sosirii în stație și se primesc informații despre starea tehnică a autobuzelor în timp real, ceea ce va face ca mentenanța acestora să fie mai eficientă.
Digitalizarea interacțiunii cu călătorii. Pe lângă achiziția mijloacelor de transport, acest contract include și modernizarea sistemelor conexe ale transportului public:
Implementarea unui sistem de e-ticketing pentru achiziția tichetelor și abonamentelor în format electronic, plata fiind posibilă direct la bord prin intermediul cardurilor, prin sms sau prin intermediul a 12 automate care vor fi amplasate în stațiile de autobuz. Crearea unui sistem de informare a călătorilor, atât în autobuze, cât și în stații. Prin intermediul unor afișaje digitale care vor fi instalate în 30 de stații, călătorii vor primi informații în timp real despre programul de circulație, legături cu alte trasee și cu alte moduri de transport, dar și despre incidente, devieri ale rutelor și întârzieri față de programul de circulație.
Crearea unei aplicații mobile care să ofere călătorilor direct pe telefonul mobil informații despre timpul de sosire în stație a autobuzului, va permite configurarea rutelor și posibilitatea de a achiziționa electronic bilete și abonamente.
Una dintre cele mai mari investiții din orașul Sibiu, cu o valoare de peste 136,55 milioane lei, a fost prezentată printr-un clip spectaculos. Firma CON-A, cea care se ocupă de modernizarea stadionului a postat un video cu stadiul lucrărilor.
Conform imaginilor, progresul modernizării este unul îmbucurător, multe lucruri fiind deja terminate în proporție de 70%. Principalele construcții sunt: o tribună oficială, cu subsol, parter și 3 etaje, peluza sud cu parter și 1 etaj, peluza nord cu parter și etaj, cu un spațiu de parcare la parter, învelitoarea (acoperișului) peste tribune și peluze, pe o structură metalică, modernizării sălii de atletism de sub tribuna existentă.
Construcția unei tribune oficiale, cu subsol, parter și 3 etaje:
– La subsolul tribunei se va amenaja o parcare pentru vehicule de urgență și siguranță, mașinile sportivilor, antrenorilor și oficialilor care participă la jocuri.
– La parter vor fi amenajate spații pentru sportivi (vestiare), spații tehnice, o parte din birourile administrative, o sală de conferințe, cabinete medicale și zonele de acces pentru public, media și spectatori.
– La etajul I se vor amenaja accesul pentru spectatori, un spațiu pentru media, spații de alimentație publică și de prim ajutor
– La etajul II va fi amenajat spațiul VIP
– La etajul III se va amenaja masa presei și a comentatorilor TV, două studiouri TV și camera de control a Stadionului.
În această tribună vor fi create 3 platforme pentru camere de televiziune, așezate în conformitate cu cerințele UEFA.
Construcția peluzei sud cu parter și 1 etaj:
– la parter: o sală de box, centralele termice și tratare a aerului, spații tehnice, vestiare și o spălătorie
– la etajul I se va afla accesul pentru spectatori, spații de alimentație publică și de prim ajutor.
Construcția peluzei nord cu parter și etaj, cu un spațiu de parcare la parter:
– la parter va fi o parcare pentru autoturisme
– la etajul I se vor amenaja spațiul pentru spectatori, spații pentru alimentație publică și de prim ajutor.
Construcția învelitorii (acoperișului), unitare, peste tribune și peluze, pe o structură metalică.
Modernizării sălii de atletism de sub tribuna existentă.
Amenajarea rețelelor de utilități și a altor dotări:
– instalații pentru iluminarea nocturnă
– un sistem de sonorizare
– un sistem de supraveghere video
– tabele de scor electronice
– instalații electrice, sanitare, de protecție și stingere a incendiilor, termice, de gaze naturale, de telecomunicații, de apă și canalizare
– grupuri sanitare, inclusiv pentru persoane cu dizabilități, în toate corpurile de construcție
În perioada 25-27 iunie, la Muzeul ASTRA au fost înregistrați 4041 vizitatori. În acest interval, aici au fost organizate o serie de activități pregătite special pentru evenimentul Ziua Universală a Iei, ediția a VIII-a.
[meta_gallery_slider id=”78318″]
Reamintim aici prezența unui târg de ii, 7 ateliere – demonstrative, interactive, creative, de reinterpretare a tradiţiei cu noile tehnologii de imprimare 3D, ateliere de consiliere: Grijește-ți IA (cu Iulia Teodorescu – restaurator Muzeul ASTRA), ateliere gastronomice, reconstituiri de obiceiuri de Sânziene şi Cununa Secerişului, recitaluri, o plimbare în IE cu doamnele și domnișoarele de la Biciclete Cochete, un picnic în IE, un atelier interactiv de percuţie – ritmurile folclorului românesc și o Horă de Sânziene. Toate acestea au avut loc în 6 locații diferite din Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului, iar la buna lor organizare au participat peste 100 de artizani, meșteri și muzicieni.
Acțiunile Muzeului ASTRA sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu.
Polițiștii rutieri sibieni sunt zilnic la datorie și opresc în trafic sute de șoferi pentru a le verifica actele sau dacă au consumat băuturi alcoolice și substanțe interzise.
Incredibil este faptul că șoferii județului Sibiu arată tot mai puțin respect față de oamenii legii și aleg sa fugă de aceştia. În județul nostru, în luna iunie au fost înregistrate trei cazuri în care polițiștii sibieni au avut parte de urmăriri în trafic.
La data de 25 iunie, în jurul orei 21:00, pe DC 61, în afara localității Tălmăcel, polițiștii au oprit pentru control un autoturism condus de către un tânăr în vârstă de 20 de ani, din Boița. În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că cel aflat la volan nu deține dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice, iar testarea sa alcoolscopică a rezultat într-o valoare de 1,22 mg/l alcool pur în aerul expirat. Tânărul a fost însoțit la o unitate medicală unde i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.
La data de 26 iunie, în jurul orei 03:30, în Cisnădie, pe strada Virgil Ispas, polițiștii au depistat un sibian în vârstă de 26 de ani, în timp ce conducea un autoturism și având o concentrație de 0,46 mg/l alcool pur în aerul expirat. Sibianul a fost însoțit la o unitate medicală unde i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge, ulterior fiind întocmite actele premergătoare efectuării de cercetări penale privind săvârșirea infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.
La data de 26 iunie, în jurul orei 11:00, pe strada Gheorghe Lazăr din orașul Tălmaciu, un alt conducător auto a fost depistat cu concentrație alcoolică în aerul expirat. Este vorba despre un localnic în vârstă de 39 de ani, a cărui testare cu aparatul etilotest a rezultat într-o valoare de 0,97 mg/l alcool pur în aerul expirat.
La aceeași dată, în jurul orei 12:00, pe raza localității Racovița, un conducător auto, în vârstă de 50 de ani, domiciliat în aceeași localitate, a fost depistat cu o concentrație de 1,11 mg/l alcool pur în aerul expirat. După recoltarea probelor biologice, în cauză s-au întocmit actele premergătoare efectuării de cercetări penale privind săvârșirea infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.
La data de 26 iunie, în jurul orei 20:00, pe raza localității Ațel, un localnic în vârstă de 22 de ani a fost depistat la volanul unui autoturism deși nu deține dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice. Pe numele tânărului s-a deschis un dosar de cercetare penală cu privire la săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis.
La data de 27 iunie, în jurul orei 00:30, pe strada Abatorului din municipiul Sibiu, șoferul unui autoturism a pierdut controlul direcției de deplasare și a intrat în coliziune cu o țeavă de gaz dezafectată. Evenimentul s-a soldat cu pagube materiale. În urma verificărilor efectuate s-a constatat că sibianul în vârstă de 21 de ani nu deține permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule, iar numărul de înmatriculare aplicat pe auto este unul fals.
La data de 27 iunie, în jurul orei 01:00, în Piața Gheorghe Lazăr din orașul Avrig, polițiștii rutieri au efectuat semnalul de oprire șoferului unui autoturism. Acesta nu s-a conformat continuându-și deplasarea urmărit de echipajul de polițiști, aceștia reușind blocarea și oprirea mașinii după o distanță de aproximativ 500 de metri. Șoferul a fost identificat, constatându-se că este vorba despre un sibian în vârstă de 26 de ani, a cărui testare alcoolscopică a rezultat într-o concentrație de 0,82 mg/l alcool pur în aerul expirat.
În aceeași noapte, în jurul orei 04:00, pe DN 1, la ieșirea din localitatea Porumbacu de Jos, un bărbat în vârstă de 38 de ani, din Cârțișoara, în timp ce conducea un autoturism spre Sibiu, a pierdut controlul direcției de deplasare și s-a răsturnat pe carosabil. Evenimentul s-a soldat cu pagube materiale. Testarea alcoolscopică a conducătorului auto a rezultat într-o concentrație de 0,92 mg/l alcool pur în aerul expirat.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.